HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Mirasla ilgili sorular Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

okun Yazdı:

Selam Savana

Devam etmeyecektim ama öyle bir yazmışsın ki senin yazını okuyan beni geri zekâlı zanneder. Sadece 1/6 = 2/12 = 3/18… eklemeyi gerek görmedim diye sen de beni buradan yakalamış ve yaptığın işlemin payda eşitlemek gibi masum bir işlem olduğunu göstermeye çalışmışsın. Evet, 1/6 = 2/12 ama 1/6 = 2/13 değil. Ve sen ister 1 birimi 12/13’e indir, istersen benim yaptığım gibi ana paradan eksiltme yap, ilk baştaki ana paranın 2/13’ünü vermiş olacaksın. Yine dediğim gibi bunu yapabilirsin çünkü ayetteki amaç gerçekleşmiş oluyor. Ama benim yaptığım paranın eksilmesine bir bahane bulmaktı, sen ise hiçbir bahane bulmaya gerek görmüyorsun ve yine dediğim gibi katı emir saymazsan yapabilirsin.

Sanırım kendi aileni örnek verdin. Eğer durum buysa sana önerim sakın kızının matematik ödevlerine yardım etme. Hayır, yanlış anlama. Zeki bir kadınsın ve eminim matematiğin de iyidir. Ben sadece zavallı öğretmeni düşünüyorum. Çünkü kızın senden sadece matematik öğrenmeyecek, aynı zamanda düşük not alındığı zaman öğretmen hatalı olduğuna nasıl ikna edilir, eğer ikna olmazsa aynı şeyleri farklı şekillerde tekrar ederek kafasını duvarlara vurması nasıl sağlanır gibi şeyler de öğrenecek.

Ve bu arada “imakınınız” olmadığına sevindim çünkü söylediğiniz her cümleyi istisnasız anladım. O zamana kadar epey bir ya sabır çekmiştim zaten.

Şaka ediyorum alınmayınız.

Mutlu ve esen kalın

 

selam okun

Öncelikle sizde size karşı geri zekalıymışsınız muamelesi yaptığım izlenimini bıraktığım için özür dilerim.Sizinle karşılıklı iletişim sorunu yaşıyoruz.Bu nedenle yazdıklarımı yok sayın, kusuruma  bakmayın.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam, sayın akçay

ya formu okuyanlar mushafı da okuyorlarmı diye kontrol ediyorsunuz
ya da
savana nın akrabalarını merak ediyorsunuz

hangisi?

Selam iman

Ne alaka şimdi bu?

Bu başlık altında miras konusu işelnip anlaşılmaya çalışılıyor.Ben başta model bir aileyi örnek verdim ve bu model ailenin mirasla ilgili her olasılığa göre hisselerini hesaplayalımki konuyu daha iyi anlayalım dedim

hasan beyde buna parale başka bir olasılığı sormuş



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Nisa 12:   

Bir adamın ya da kadının mirasçıları yalnızca bir erkek ya da kız kardeş ise bunların her biri bırakılanın altıda birini alır.  

Nisa 176:   

kardeşler kadınlı erkekli iseler bir erkek iki kadının payını alır.

 

 

 

 

Selam hasan akçay

Eğer ölen kadının bir erkek kardeşi varsa

erkek kardeşin hissesi 1/6

bir kız kardeşi varsa 1/6 alır

 

eğer kadının

1 kız 2 erkek kardeşi varsa

1/6  kardeşlere paylaştırılır.Bu paylaşım birimine P diyelim. paylaşım şöyle olur

kız =p

erkek =2p

diğer erkek=2p

p+2p+2p=1\6

5p=1/6

p=1/6x1/5=1/30

kız 1/30

erkek 2x1/30=2/30=1/15

diğer erkek =2/30=1/15

 

Ben böyle anlıyorum yanlışım varsa düzeltiniz



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

selam savana

savana yazdı
----------------------

Bu başlık altında miras konusu işelnip anlaşılmaya çalışılıyor.Ben başta
model bir aileyi örnek verdim ve bu model ailenin mirasla ilgili her
olasılığa göre hisselerini hesaplayalımki konuyu daha iyi anlayalım dedim

hasan beyde buna parale başka bir olasılığı sormuş

----------------

elbette bilerek ve anlatmak için ayetleri kısa yazdı ve sanki tercih şansı
varmış gibi sundu akçay. bunu belirttim.

Akrabalardan kastım model ailenin akrabaları heralde

onları açıklamıyormusunuz yukarda şimdi

Hatam nerede?
kendi yazdıklarınıza itirazınız ne mana?

sevgiyle
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

sanki tercih şansı varmış gibi sundu akçay. bunu belirttim. (iman)

Değindiğim konu tercih şansı değil mirastan "kelale"nin alacağı payla ilgili belirsizlikti. Yani cevap isteyen değil ele alınmasını gerekli gördüğüm konuyu açan bir soruydu. Nisa 12 ve 176'yı tam yazıp ilkinde "kelalenin her biri mirasın altıda birini alır," dendiği halde ötekisinde "bir erkek kelaleye iki kızın payı düşer," dendiğini vurgulasaydım meramımı her halde daha iyi anlatmış olurdum. Kabahat bende dostlar.  

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Hasan Akcay Yazdı:

sanki tercih şansı varmış gibi sundu akçay. bunu belirttim. (iman)

Değindiğim konu tercih şansı değil mirastan "kelale"nin alacağı payla ilgili belirsizlikti. Yani cevap isteyen değil ele alınmasını gerekli gördüğüm konuyu açan bir soruydu. Nisa 12 ve 176'yı tam yazıp ilkinde "kelalenin her biri mirasın altıda birini alır," dendiği halde ötekisinde "bir erkek kelaleye iki kızın payı düşer," dendiğini vurgulasaydım meramımı her halde daha iyi anlatmış olurdum. Kabahat bende dostlar.  

Sevgi ile, Hasan Akçay

Selam

Eğer vurgu ile kastınız mirasçı tek kızkardeş ise 1\6 yı tek başına alırken

Kalan miras kadınlı erkekli 1 den fazla mirasçıya bölüştürülürken neden kadın mirasçıların hissesinde 1\2 lik azalma oluyor ...sorusuna verilecek cevap ise

Benim bu soruya verecek cevabım şöyle olur

mirasçı kız kardeş'e NEDEN mirasın tamının 1\2 si verilmemişte 1\6 dan pay alması istenmişse o sebebpten derim.

Yani Sorulan sorunun cevabı bizlere açıklanmamışsa o konu üzerinde fikir yürütüp bir takım sonuçlara varmak doğru olmaz.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Nisa 12:

Bir adamın ya da kadının mirasçıları yalnızca bir erkek YA DA kız kardeş ise bunların her biri bırakılanın altıda birini alır.

 

Buradaki bir erkek YA DA bir kız kardeş aslında bir erkek VE bir kız kardeş anlamına geliyor yani mirasçı ikidir. Yoksa mirasçı yalnızca erkek kardeş olsaydı mirasın hepsini alırdı. Nisa 176’da bu belirtilmiş:

 

çocuksuz kadının erkek kardeşi tekse miras onundur

ve huve yerisuhé in lem yekun leha veledun

 

Ama savana mirasçının tek olduğunu sanmış. Diyor ki ölenin eğer

 

bir erkek kardeşi varsa erkek kardeşin hissesi: 1/6

bir kız kardeşi varsa kız kardeşin hissesi: 1/6

 

Aslında haklı. Çünkü YA DA bağlacı seçenek bildirir. YA erkek kardeş YA DA kız kardeş şeklinde.

  

bir erkek YA DA kız kardeş –ahun EV uhtun

 

Ama burda o olmuyor işte. Her halde mushafa yanlış yazıldı ya da YA DA anlamına gelen EV, Cebrail’in kelime dağarcığında VE anlamına geliyordu. Her neyse, sorun değil.

 

Şimdi bir adamın ya da kadının mirasçıları bir erkek VE bir kızkardeş ise bunların paylarıyla ilgili olarak Nisa 12 ve 176’da ne söyleniyor ona dikkat edelim:

 

Nisa 12.: bunların her birine bırakılanın altıda biri düşer.

Nisa 176: erkeğe iki kadının payı düşer

 

Çelişki var değil mi ya da bize öyle geliyor. Nasıl açıklanabilir?

 

Denebilir ki Allah önemsemiyor; paylar eşit te olabilir eşitsiz de. Ya da mevcut yorumlarda belirtildiği üzere Nisa 12’de anılanlar ana bir kardeştir, Nisa 176’dakiler ise hem ana bir hem baba bir. Ama la raybe fih değil bu; yalnızca beşerî yorum.

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Allah size çocuklarınızla ilgili olarak şunu öneriyor: Erkek için, iki dişinin payı kadar. İkiden fazla kadın iseler ölenin bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer çocuk sadece bir kadınsa, mirasın yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığından ana-babanın her biri için altıda bir hisse olacaktır. Ölenin çocuğu yoksa ve kendisine ana-babası mirasçı olmuşsa bu durumda anasına üçte bir düşer. Eğer kardeşleri varsa, anasının payı, yapacağı vasiyetten ve borcundan arta kalanın altıda biridir. Babalarınız var, oğullarınız var. Siz bunlardan hangisinin yarar bakımından size daha yakın olduğunu bilemezsiniz. Allah'tan bir buyruğu önemseyin. Hiç kuşkusuz Allah herşeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir.nisa 11

Zevcelerinizin geriye bıraktığının yarısı sizindir, eğer onların çocuğu yoksa. Eğer onların çocuğu varsa, vasiyet ettikleri ve borçları ödendikten sonra geriye bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Eğer sizin çocuğunuz yoksa bıraktığınızın dörtte biri zevcelerinizindir. Eğer sizin çocuğunuz varsa bu durumda, yaptığınız vasiyet ve borcunuz ödendikten sonra geriye kalanın sekizde biri zevcelerinizindir. Eğer miras bırakan erkek veya kadının ana-babası ve çocuğu yok da erkek kardeşi veya kız kardeşi varsa, bu kardeşlerden herbirine altıda bir düşer. Kardeşler bundan fazla ise bu takdirde onlar, yapılmış bulunan vasiyet ve borç ödendikten sonra üçte bire ortaktırlar. Kimseye zarar verilmemelidir. Allah'tan bir öneridir bu. Allah Alîm'dir, Halîm'dir.nisa 12

Fetva istiyorlar senden. De ki: "Allah size, ana-babasız ve çocuksuz kişi hakkında şöyle fetva veriyor: 'Çocuğu olmayan, bir kızkardeşi bulunan kişi öldüğünde, onun terekesinin yarısı kızkardeşindir. Böyle bir kişi, çocuğu olmayan kızkardeşi öldüğünde, onun terekesinin tamamına mirasçı olur. Eğer ölenin iki kızkardeşi varsa terekenin üçte ikisi onlarındır. Eğer mirasçılar, kadın-erkek, birçok kardeşlerse bu durumda erkek kardeşe, iki kızkardeşin payı kadar verilir.' Allah size açık-seçik bildiriyor ki sapmayasınız. Allah, her şeyi gereğince bilmektedir.nisa 176

 

Selam hasan akçay

Miras konusunu sindire sindire anlamak gerekli diye düşünüyorum.Bunu yapabilmenin yolu model aileler üzerinden olasılıklara göre miras bölüşümünü yapmalıyız.

 

1-Adam öldü.karsı var.Ana babası ve çocuğu yok.Sadece bir kız kardeşi var.

karısına :1\4 (nisa 12)

kız kardeşine:1\6 düşer(nisa 12)

2.Adamın karısı var ana babası ve çocuğu yok 1 kız ve 1 erkek kardeşi var.

karısına:1\4 (nisa 12)

erkek kardeşine:1\6/(nisa 12)

kız kardeşine:1\6(nisa 12)

3..Adamın karısı var ana babası ve çocuğu yok 1 kız ve 2 erkek kardeşi var.

karısına:1\4(nisa 12)

kız kardeşe:(1\3) \3(nisa 12)

erkek kardeş:(1\3)\3(nisa 12)

diğer erkek kardeş:(1\3\)3(nisa 12)

4.Adamın karısı var ana babası ve çocuğu yok 2 kız ve 1 erkek kardeşi var.

karısına:1\4(nisa 12)

kız kardeşe:(1\3) \3(nisa 12)

diğer kız kız kardeş:(1\3)\3(nisa 12)

erkek kardeş:(1\3\)3(nisa 12)

 

5.Adamın karısı var ana babası ve çocuğu yok 2 kız ve 2 erkek kardeşi var.

karısına:1\4(nisa 12)

kız kardeşe:(1\3) \4(nisa 12)

diğer kız kardeş:(1\3)\4(nisa 12)

erkek kardeş:(1\3\)\4(nisa 12)

diğer erkek kardeş:(1\3)\4(nisa 12)

6-Adam öldü karısı yok ana babası ve çocuğu yok sadece bir kız kardeşi var.

kız kardeş:1\2(nisa 176)

mirasın geriye kalan 1\2 si kimin? belirtilmemiş.

7-Adam öldü karısı yok ana babası ve çocuğu yok sadece 2kız kardeşi var.

kız kardeş :2\3)\2(nisa 176)

diğer kız kardeş:(2\3)\2(nisa 176)

geriye kalan 1\3 kimin ?belirtilmemiş

8.Adam öldü karısı yok ana babası ve çocuğu yok sadece 2 kız 1 erkek kardeşi var,

kız kardeş :((2\3)\3)\2(nisa 176)

diğer kız kardeş:((2\3)\3)\2(nisa 176)

erkek kardeş:((2\3)\3)x2

geriye kalan 1\3 kimin ?belirtilmemiş

 

Sonuç olarak

nisa 12de; eşi dışında kendisine mirascı olacak ana baba ve çocuğu olmayan kişinin mirasından pay alacak kardeşlerin payları açıklanmakta

nisa 176 da ise kendisine mirasçı olarak sadece kardeşleri bulunan kişiden bahsedilmekte, çünkü kadın öldüğünde geride erkek kardeşi ona mirascı ise kadının mirasının tamamını alıyor.nisa 12 de kocaya biçilen 1\2 lik pay ortada yok ,- o payı alacak eş olmadığından dolayı- nisa 176da açıklanan kardeş payları evli olmayan veya eşi bulunmayan kardeşin geriye bıraktığı miras için

iki ayeti birbirine karıştırırsak ortaya sizinde bahsini ettiğiniz çelişki çıkıyor.Ayetler birbirinden farklı durumlar için, mirascılara farklı paylar açıklamakta.

6. 7 ve 8. seçenekte hak sahiplerinin payları verildikten sonra kalan mirasın kime verileceği nisa 176 da belirtilmemiş o halde mirasla ilgili diğer ayetlere bakarak kalan payın kimlere dağıtılacağını tesbit edebiliriz.Kalan pay ,Miras dağılımında hazır bulundurulması istenilen yetimlere dağıtılabilir.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

savana Yazdı:
Zevcelerinizin geriye bıraktığının yarısı sizindir, eğer onların çocuğu yoksa. Eğer onların çocuğu varsa, vasiyet ettikleri ve borçları ödendikten sonra geriye bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Eğer sizin çocuğunuz yoksa bıraktığınızın dörtte biri zevcelerinizindir. Eğer sizin çocuğunuz varsa bu durumda, yaptığınız vasiyet ve borcunuz ödendikten sonra geriye kalanın sekizde biri zevcelerinizindir.

Eğer miras bırakan erkek veya kadının ana-babası ve çocuğu yok da erkek kardeşi veya kız kardeşi varsa, bu kardeşlerden herbirine altıda bir düşer. Kardeşler bundan fazla ise bu takdirde onlar, yapılmış bulunan vasiyet ve borç ödendikten sonra üçte bire ortaktırlar. Kimseye zarar verilmemelidir. Allah'tan bir öneridir bu. Allah Alîm'dir, Halîm'dir. nisa 12

Fetva istiyorlar senden. De ki: "Allah size, ana-babasız ve çocuksuz kişi hakkında şöyle fetva veriyor: 'Çocuğu olmayan, bir kızkardeşi bulunan kişi öldüğünde, onun terekesinin yarısı kızkardeşindir. Böyle bir kişi, çocuğu olmayan kızkardeşi öldüğünde, onun terekesinin tamamına mirasçı olur. Eğer ölenin iki kızkardeşi varsa terekenin üçte ikisi onlarındır. Eğer mirasçılar, kadın-erkek, birçok kardeşlerse bu durumda erkek kardeşe, iki kızkardeşin payı kadar verilir.' Allah size açık-seçik bildiriyor ki sapmayasınız. Allah, her şeyi gereğince bilmektedir. nisa 176

8-Adam öldü karısı yok ana babası ve çocuğu yok sadece 2 kız 1 erkek kardeşi var,

kız kardeş :((2\3)\3)\2(nisa 176)

diğer kız kardeş:((2\3)\3)\2(nisa 176)

erkek kardeş:((2\3)\3)x2

geriye kalan 1\3 kimin? belrtilmemiş

Souç olarak

nisa 12de; eşi dışında kendisine mirascı olacak ana baba ve çocuğu olmayan kişinin mirasından pay alacak kardeşlerin payları açıklanmakta

nisa 176 da ise kendisine mirasçı olarak sadece kardeşleri bulunan kişiden bahsedilmekte, çünkü kadın öldüğünde geride erkek kardeşi ona mirascı ise kadının mirasının tamamını alıyor.nisa 12 de kocaya biçilen 1\2 lik pay ortada yok ,- o payı alacak eş olmadığından dolayı- nisa 176da açıklanan kardeş payları evli olmayan veya eşi bulunmayan kardeşin geriye bıraktığı miras için

iki ayeti birbirine karıştırırsak ortaya sizinde bahsini ettiğiniz çelişki çıkıyor. Ayetlerbirbirinden farklı durumlar için, mirascılara farklı paylar açıklamakta.

6. 7 ve 8. seçenekte hak sahiplerinin payları verildikten sonra kalan mirasın kime verileceği nisa 176 da belirtilmemiş o halde mirasla ilgili diğer ayetlere bakarak kalan payın kimlere dağıtılacağını tesbit edebiliriz.Kalan pay ,Miras dağılımında hazır bulundurulması istenilen yetimlere dağıtılabilir.

Benim üzerinde durduğum konu "kelale"nin mirasıydı. Kelale ana-babasız ve çocuksuz olup mirası kardeşlerine kalan kişi demek.

Nisa 176 tamamen kelale hakkında. Nisa 12'nin ise ikinci bölümü. İki ayete göre kelalenin miras paylaşımı nasıl olacak?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Hasan Akcay Yazdı:

savana Yazdı:
Zevcelerinizin geriye bıraktığının yarısı sizindir, eğer onların çocuğu yoksa. Eğer onların çocuğu varsa, vasiyet ettikleri ve borçları ödendikten sonra geriye bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Eğer sizin çocuğunuz yoksa bıraktığınızın dörtte biri zevcelerinizindir. Eğer sizin çocuğunuz varsa bu durumda, yaptığınız vasiyet ve borcunuz ödendikten sonra geriye kalanın sekizde biri zevcelerinizindir.

Eğer miras bırakan erkek veya kadının ana-babası ve çocuğu yok da erkek kardeşi veya kız kardeşi varsa, bu kardeşlerden herbirine altıda bir düşer. Kardeşler bundan fazla ise bu takdirde onlar, yapılmış bulunan vasiyet ve borç ödendikten sonra üçte bire ortaktırlar. Kimseye zarar verilmemelidir. Allah'tan bir öneridir bu. Allah Alîm'dir, Halîm'dir. nisa 12

Fetva istiyorlar senden. De ki: "Allah size, ana-babasız ve çocuksuz kişi hakkında şöyle fetva veriyor: 'Çocuğu olmayan, bir kızkardeşi bulunan kişi öldüğünde, onun terekesinin yarısı kızkardeşindir. Böyle bir kişi, çocuğu olmayan kızkardeşi öldüğünde, onun terekesinin tamamına mirasçı olur. Eğer ölenin iki kızkardeşi varsa terekenin üçte ikisi onlarındır. Eğer mirasçılar, kadın-erkek, birçok kardeşlerse bu durumda erkek kardeşe, iki kızkardeşin payı kadar verilir.' Allah size açık-seçik bildiriyor ki sapmayasınız. Allah, her şeyi gereğince bilmektedir. nisa 176

8-Adam öldü karısı yok ana babası ve çocuğu yok sadece 2 kız 1 erkek kardeşi var,

kız kardeş :((2\3)\3)\2(nisa 176)

diğer kız kardeş:((2\3)\3)\2(nisa 176)

erkek kardeş:((2\3)\3)x2

geriye kalan 1\3 kimin? belrtilmemiş

Souç olarak

nisa 12de; eşi dışında kendisine mirascı olacak ana baba ve çocuğu olmayan kişinin mirasından pay alacak kardeşlerin payları açıklanmakta

nisa 176 da ise kendisine mirasçı olarak sadece kardeşleri bulunan kişiden bahsedilmekte, çünkü kadın öldüğünde geride erkek kardeşi ona mirascı ise kadının mirasının tamamını alıyor.nisa 12 de kocaya biçilen 1\2 lik pay ortada yok ,- o payı alacak eş olmadığından dolayı- nisa 176da açıklanan kardeş payları evli olmayan veya eşi bulunmayan kardeşin geriye bıraktığı miras için

iki ayeti birbirine karıştırırsak ortaya sizinde bahsini ettiğiniz çelişki çıkıyor. Ayetlerbirbirinden farklı durumlar için, mirascılara farklı paylar açıklamakta.

6. 7 ve 8. seçenekte hak sahiplerinin payları verildikten sonra kalan mirasın kime verileceği nisa 176 da belirtilmemiş o halde mirasla ilgili diğer ayetlere bakarak kalan payın kimlere dağıtılacağını tesbit edebiliriz.Kalan pay ,Miras dağılımında hazır bulundurulması istenilen yetimlere dağıtılabilir.

Benim üzerinde durduğum konu "kelale"nin mirasıydı. Kelale ana-babasız ve çocuksuz olup mirası kardeşlerine kalan kişi demek.

Nisa 176 tamamen kelale hakkında. Nisa 12'nin ise ikinci bölümü. İki ayete göre kelalenin miras paylaşımı nasıl olacak?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Selam hasan akçay

Eüer nisa 12nin 2.yarısı ve nisa 176da bahsi edilen kalale aynı grup insansa bu insanlar sadece anasız babasız çocuksuz değil aynı zamanda eşsiz kimseler.

sizin yukarıda altını çizip çelişki olarak nitelendirdiğiniz konuya gelince

bu sefer paylaşımı 2ayeti beraber değerlendirip yaparak paylaşıma bakalım

adamın 1 kız 1 erkek kardeşi var başka mirascısı yok

kardeşler 1/6 şar pay alır(nisa 12)

adamın 2 kız kardeşi var başka mirascısı yok

kızlar mirasın 2/3ünü alırlar(nisa 176)

adamın kardeş sayısı 2den fazla ise

kardeşler mirasın 1/3üne ortak olurlar(nisa12)

kardeşler kadın erkek 2den fazla kardeş iseler 1/3e ortak olurlar ortaklık şeklide nisa 172de veriliyor. erkeğe 2kadının payı.

 

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

<< Önceki Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats