HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Namazın niteliği, vakti ve rekât sayısı! Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

Namazın niteliği, vakti ve rekât sayısı!

 

Nitelik ve amaç:

Salatın/namazın niteliği, kalitesi, mahiyet yada Kur’an’ın istediği nedir?.

Salat/namaz hususunda Kur’an’ın üzerinde durduğu konu vakit yada rekat sayısı değil! Niteliktir. Süreklilik, samimiyet/içsellik, huşuu ve huduu, maddi ve manevi temizlik, tazim saygı, bağlılık vb..

 

Namaz gösterişsiz olmalı!!!  Âdemoğlu sinesinde barındırdığı her türlü endişeyi kaygıyı ve güvensizlik duygusunu itminan edeceği, Müslüman’ın İlahıyla olan özel bağı, sükûn bulabileceği, yalnızlığını paylaşacağı, alacağı önemli kararları, içindeki fırtınaları, acıyı kederi derdi kasaveti sunacağı ve arada hiçbir engel olmadan Rabbine götürecek en yakın mesafe namazdır. “Ey iman sahipleri! Sabra ve namaza sarılarak yardım dileyin. Hiç kuşkunuz olmasın ki, Allah sabredenlerle beraberdir.”  2/153

 

 

Aşkın olanın hiçbir mekan veya zaman sınırlaması yapmadan her an kulunu davet ettiği, müthiş bir hediyedir namaz. “..Allah anıldığında yürekleri titreyen..”8/2

 

Sevinçlimi sin, yoksa sıkıntılımı, içinden çıkamadığın bir sorunun mu var, yada kimseyle paylaşamadığın bir sırrın, bir ayıbın mı var, beklide huzur arıyorsun, ne bileyim, insana dair ne kadar erdem veya zaaf varsa say sırala, Rabbimiz çağırıyor ve bize değer veriyor;  “..Sen onları rüku eder, secdeye kapanır halde görürsün. Allah'tan bir lütuf ve hoşnutluk ister dururlar. Görünüşlerine gelince, yüzlerinde secde eseri-izi vardır. Bu onların Tevrat'taki nitelikleri. İncil'deki nitelikleri de şöyle: Tıpkı bir ekin ki filizini çıkarmış, o filizi kuvvetlendirmiş. Filiz kalınlaştı, gövdesi üzerine dikildi. Ziraatçıları da imrendirir/hayran bırakır bu ekin..” 48/29

(2/3,177 - 5/12 - 6/92 - 8/2,3 - 9/71 - 17/110 - 22/35,41 - 23/2 - 31/4 - 35/29 - 70/22,23,34)          

 

Allah’ın kulların yaptığı ibadetlere ihtiyacı yok, kullarında fazla yada eksik kılmasıyla dereceleri yükselmez. Allah gönderdiği mesaja, kulların ne kadar önem verdiğine ve yaşantılarına ne kadar aktardığına bakar.

 

İşte bunun içinde sıklıkla kendisinin anılmasını ister. Her an Allah’ı anın ki doğru iş tutasınız, hayatınızın merkezinde Allah olsun, insan sosyal bir varlıktır, ünsiyet/yakınlık kurduğu için “insan” adını almıştır, hayatı etrafındaki her varlıkla dolaysıyla diğer insanlarla ilişki içerisindedir. Eşiyle, çocuklarıyla, akrabalarıyla, komşularıyla, arkadaşlarıyla, okulda, işte, sporda yaşadığı toplumda hayatın her alanında ilişki içerisindedir. Müslümanların bu ilişki yumağının merkezine Allah’ı koymaları istenmektedir. Merkezde kimin olduğunu hatırlamak için de belli vakitlerle namazını hayşiyetle, samimiyetle ve yüreğinin derinliklerinden gelen bir istekle ifa etmesi gerekmektedir.

 

Amacı imanı tazelemek, 8/2,3,4 ahlakı zinde ve dinamik tutmak, 29/45 – 107/1-7 sosyal olarak Müslümanlarla ortak birliktelik oluşturmak 2/43,125 – 3/43 – 5/55 cemaat ruhunu zinde tutmak ortak mekanlarda bir araya gelmek. 2/125 - 22/25,26,27

 

Hülâsa namazın vakit yâda rekât sayısının çokluğu değil, niteliği önemlidir.   

 

 

 

Vakti:

Vakitlerle ilgili ayetler, 11/114 – 17/78,79 – 20/ 130 - 24/58 – 30/17,18 -50/39,40 -  

Rekatlarla ilgili ayetler, 4/101,102,103

Vakit konusunda iki görüş üç uygulama vardır.

Görüşler:

1.)       Görüş “Beş vakit” diyenler: Sabah, öğlen, ikindi, akşam ve yatsı

2.)       Görüş “Üç vakit” diyenler: A) Sabah, öğlen ve akşam B) Sabah, akşam ve gece

Uygulamalar:

1.)       Beş vakit’i zamanında kılmak.

2.)       Beş vakit’i cem/birleştirerek üç vakitte beş kılmak.

3.)       Üç vakit’i zamanında kılmak.

 

Rekâtların sayısına gelince, uygulama malumunuzdur, birde rekâtların sayısının iki olduğunu söyleyenler vardır.

Bu görüşlere Kur’an ne diyor? Üç vakit ve iki rekât diyenlerin Kuransal delilleri daha fazla görünüyor, ama beş vakit kılanların da zarar ettiği söylenemez.

Peki, namaz meselesinin Kur’an’da neden sınırları kalın hatlarla çizilmemiş?

1.)       Neden zaten o toplumda uygulanan bir mesele olduğu için, bazı düzenlemeler yapıldıktan sonra aynen devam edin tarzında olmuştur.

2.)       Neden Allah vakit ve rekât sayısına yani kemiyete değil keyfiyete önem vermiştir.

3.)        Neden ise asgari vakit (3) ile asgari rekât (2) sayılarını emretmiş, bundan fazlasını kullara bırakmıştır. Çünkü insanların sosyo-psikolojik durumları aynı değil, insanlar çeşit çeşittir, duygusal, mantıklı, kuralcı, titiz, tembel, çalışkan vs.. vs.. zaten Kuran’da da bunun izlerine rastlamak mümkün ör: “..hasta yada su bulamamışsanız teyemmüm edin..”  4/43-5/6“..ölmeyecek kadar yiyin..” 5/3 “..korku halinde namazı kısaltmanızda bir sakınca yoktur..” 4/103 vb.. ayetlerden de anlıyoruz ki hayatın her zorluğu düşünülerek asgari miktarda yani 2 rekat 3 vakit yeterli görülmüştür. Ama bu fazla kılınmaz anlamına gelmemeli, bakın “..sana has nafile olarak gecenin bir kısmında kalk..”  “umulur ki rabbin seni övülmüş bir makama çıkarır..” 17/79 yani asgari olanın dışında Rabbine niyazda bulana bilirsin ve üstelik bu senin Allah katında değerini yükseltir.

 

 

Tarih kitaplarında, Resulullah’ın vahiy gelmeden önce beş vakit namaz kıldığı ve Kur’an tamamlandıktan sonrada aynı şekilde devam ettiğine yer vermektedir. Şahsen bende üç vakit iki rekat olduğuna kanaat etmeme rağmen beş vakit namazıma devam ediyorum çünkü fazladan kılma imkanım el verdikten sonra benim için çok faydalı bir ibadettir.

Not: Kesinlikle namazın kazası yoktur.

 

Allah ihlasla kıldığımız namazlarımızı kabul buyursun.

 

 

 



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
savasen
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 331
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savasen

Selam İbrahimim kardeş,

Değerli paylaşımınız için teşekkürlerimi sunuyorum.



__________________
En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir.
Birbirini anlamayan...
Can Yücel
Yukarı dön Göster savasen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savasen
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

SLM,Ibrahim Kardesim,İncil'deki nitelikleri de şöyle: Tıpkı bir ekin ki filizini çıkarmış, o filizi kuvvetlendirmiş. Filiz kalınlaştı, gövdesi üzerine dikildi. Ziraatçıları da imrendirir/hayran bırakır bu ekin..” 48/29

http://www.fotosearch.de/CSK402/ks96074/ soldaki resme tiklarsaniz büyür.

bende resimlerle ifade edim kendimi dedim,belki anlayan olur,ki hersey resimle ifade edilemiyor.

Ayrica asagidaki ayetler üzerinde tefekkür etmenin yararli olacagi icin,sundum.

177 Yüzlerinizi doğu ve batı yönüne çevirmeniz hayırda erginlik/dürüstlük değildir. Hayırda erginlik/dürüstlük o kişinin hakkıdır ki, Allah'a, âhiret gününe, meleklere, kitaplara, peygamberlere inanır; akrabaya, yetimlere, çaresizlere, yolda kalmışa, yoksullara, özgürlüğüne kavuşmak gayretinde olanlara malı seve seve verir, namazı/duayı yerine getirir,zekâtı öder. Böyleleri söz verdiklerinde ahitlerine vefalıdırlar; bolluk ve bereket zamanı kadar, zorluk, sıkıntı ve şiddet zamanında da sabırlıdırlar. İşte bunlardır özüyle sözü bir olanlar. İşte bunlardır takva sahipleri.

Âl-i İmrân 61

(Medenî 89) Sana bu ilim geldikten sonra seninle bu konuda çekişenlere de ki: Geliniz, sizler ve bizler de dahil olmak üzere, siz kendi çocuklarınızı biz de kendi çocuklarımızı, siz kendi kadınlarınızı, biz de kendi kadınlarımızı çağıralım, sonra da dua edelim de Allah'tan yalancılar üzerine lanet dileyelim

A’râf 55

(Mekkî 39) Rabbinize yalvara yakara ve gizlice dua edin. Bilesiniz ki O, haddi aşanları sevmez.

Ra’d 14

(Mekkî 96) El açıp yalvarmaya layık olan ancak O'dur. O'nun dışında el açıp dua ettikleri onların isteklerini hiçbir şeyle karşılamazlar. Onlar ancak ağzına gelsin diye suya doğru iki avucunu açan kimse gibidir. Halbuki (suyu ağzına götürmedikçe) su onun ağzına girecek değildir. Kafirlerin duası kuşkusuz hedefini şaşırmıştır.

Yûnus 10

(Mekkî 51) Onların oradaki duası: "Allah'ım! Seni noksan sıfatlardan tenzih ederiz!" (sözleridir). Orada birbirleriyle karşılaştıkça söyledikleri ise "selam" dır. Onların dualarının sonu da şudur: Hamd, alemlerin Rabbi Allah'a mahsustur.

Kehf 28

(Mekkî 69) Sabah akşam Rablerine, O'nun rızasını dileyerek dua edenlerle birlikte candan sebat et. Dünya hayatının süsünü isteyerek gözlerini onlardan çevirme. Kalbini bizi anmaktan gafil kıldığımız, kötü arzularına uymuş ve işi gücü aşırılık olan kimseye boyun eğme.

 

Yedigimiz SUCUK larin bir SU dan olsunu kesfetmek de,bence Rabbimizin ayetlerinden birisini anlamis olmakdir.

En dogrusunu Rabbimiz bilir.

Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
sebemelikesi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 03 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sebemelikesi

ibrahimim Yazdı:

Namazın niteliği, vakti ve rekât sayısı!

Nitelik ve amaç:

Salatın/namazın niteliği, kalitesi, mahiyet yada Kur’an’ın istediği nedir?.

Salat/namaz hususunda Kur’an’ın üzerinde durduğu konu vakit yada rekat sayısı değil! Niteliktir. Süreklilik, samimiyet/içsellik, huşuu ve huduu, maddi ve manevi temizlik, tazim saygı, bağlılık vb..

Namaz gösterişsiz olmalı!!!  Âdemoğlu sinesinde barındırdığı her türlü endişeyi kaygıyı ve güvensizlik duygusunu itminan edeceği, Müslüman’ın İlahıyla olan özel bağı, sükûn bulabileceği, yalnızlığını paylaşacağı, alacağı önemli kararları, içindeki fırtınaları, acıyı kederi derdi kasaveti sunacağı ve arada hiçbir engel olmadan Rabbine götürecek en yakın mesafe namazdır. “Ey iman sahipleri! Sabra ve namaza sarılarak yardım dileyin. Hiç kuşkunuz olmasın ki, Allah sabredenlerle beraberdir.”  2/153

 

Aşkın olanın hiçbir mekan veya zaman sınırlaması yapmadan her an kulunu davet ettiği, müthiş bir hediyedir namaz. “..Allah anıldığında yürekleri titreyen..”8/2

 

Sevinçlimi sin, yoksa sıkıntılımı, içinden çıkamadığın bir sorunun mu var, yada kimseyle paylaşamadığın bir sırrın, bir ayıbın mı var, beklide huzur arıyorsun, ne bileyim, insana dair ne kadar erdem veya zaaf varsa say sırala, Rabbimiz çağırıyor ve bize değer veriyor;  “..Sen onları rüku eder, secdeye kapanır halde görürsün. Allah'tan bir lütuf ve hoşnutluk ister dururlar. Görünüşlerine gelince, yüzlerinde secde eseri-izi vardır. Bu onların Tevrat'taki nitelikleri. İncil'deki nitelikleri de şöyle: Tıpkı bir ekin ki filizini çıkarmış, o filizi kuvvetlendirmiş. Filiz kalınlaştı, gövdesi üzerine dikildi. Ziraatçıları da imrendirir/hayran bırakır bu ekin..” 48/29

(2/3,177 - 5/12 - 6/92 - 8/2,3 - 9/71 - 17/110 - 22/35,41 - 23/2 - 31/4 - 35/29 - 70/22,23,34)       &nb sp;  

 

Allah’ın kulların yaptığı ibadetlere ihtiyacı yok, kullarında fazla yada eksik kılmasıyla dereceleri yükselmez. Allah gönderdiği mesaja, kulların ne kadar önem verdiğine ve yaşantılarına ne kadar aktardığına bakar.

İşte bunun içinde sıklıkla kendisinin anılmasını ister. Her an Allah’ı anın ki doğru iş tutasınız, hayatınızın merkezinde Allah olsun, insan sosyal bir varlıktır, ünsiyet/yakınlık kurduğu için “insan” adını almıştır, hayatı etrafındaki her varlıkla dolaysıyla diğer insanlarla ilişki içerisindedir. Eşiyle, çocuklarıyla, akrabalarıyla, komşularıyla, arkadaşlarıyla, okulda, işte, sporda yaşadığı toplumda hayatın her alanında ilişki içerisindedir. Müslümanların bu ilişki yumağının merkezine Allah’ı koymaları istenmektedir. Merkezde kimin olduğunu hatırlamak için de belli vakitlerle namazını hayşiyetle, samimiyetle ve yüreğinin derinliklerinden gelen bir istekle ifa etmesi gerekmektedir.

Amacı imanı tazelemek, 8/2,3,4 ahlakı zinde ve dinamik tutmak, 29/45 – 107/1-7 sosyal olarak Müslümanlarla ortak birliktelik oluşturmak 2/43,125 – 3/43 – 5/55 cemaat ruhunu zinde tutmak ortak mekanlarda bir araya gelmek. 2/125 - 22/25,26,27

Hülâsa namazın vakit yâda rekât sayısının çokluğu değil, niteliği önemlidir.   

Vakti:

Vakitlerle ilgili ayetler, 11/114 – 17/78,79 – 20/ 130 - 24/58 – 30/17,18 -50/39,40 -  

Rekatlarla ilgili ayetler, 4/101,102,103

Vakit konusunda iki görüş üç uygulama vardır.

Görüşler:

1.)       Görüş “Beş vakit” diyenler: Sabah, öğlen, ikindi, akşam ve yatsı

2.)       Görüş “Üç vakit” diyenler: A) Sabah, öğlen ve akşam B) Sabah, akşam ve gece

Uygulamalar:

1.)       Beş vakit’i zamanında kılmak.

2.)       Beş vakit’i cem/birleştirerek üç vakitte beş kılmak.

3.)       Üç vakit’i zamanında kılmak.

Rekâtların sayısına gelince, uygulama malumunuzdur, birde rekâtların sayısının iki olduğunu söyleyenler vardır.

Bu görüşlere Kur’an ne diyor? Üç vakit ve iki rekât diyenlerin Kuransal delilleri daha fazla görünüyor, ama beş vakit kılanların da zarar ettiği söylenemez.

Peki, namaz meselesinin Kur’an’da neden sınırları kalın hatlarla çizilmemiş?

1.)       Neden zaten o toplumda uygulanan bir mesele olduğu için, bazı düzenlemeler yapıldıktan sonra aynen devam edin tarzında olmuştur.

2.)       Neden Allah vakit ve rekât sayısına yani kemiyete değil keyfiyete önem vermiştir.

3.)        Neden ise asgari vakit (3) ile asgari rekât (2) sayılarını emretmiş, bundan fazlasını kullara bırakmıştır. Çünkü insanların sosyo-psikolojik durumları aynı değil, insanlar çeşit çeşittir, duygusal, mantıklı, kuralcı, titiz, tembel, çalışkan vs.. vs.. zaten Kuran’da da bunun izlerine rastlamak mümkün ör: “..hasta yada su bulamamışsanız teyemmüm edin..”  4/43-5/6“..ölmeyecek kadar yiyin..” 5/3 “..korku halinde namazı kısaltmanızda bir sakınca yoktur..” 4/103 vb.. ayetlerden de anlıyoruz ki hayatın her zorluğu düşünülerek asgari miktarda yani 2 rekat 3 vakit yeterli görülmüştür. Ama bu fazla kılınmaz anlamına gelmemeli, bakın “..sana has nafile olarak gecenin bir kısmında kalk..”  “umulur ki rabbin seni övülmüş bir makama çıkarır..” 17/79 yani asgari olanın dışında Rabbine niyazda bulana bilirsin ve üstelik bu senin Allah katında değerini yükseltir.

 

Tarih kitaplarında, Resulullah’ın vahiy gelmeden önce beş vakit namaz kıldığı ve Kur’an tamamlandıktan sonrada aynı şekilde devam ettiğine yer vermektedir. Şahsen bende üç vakit iki rekat olduğuna kanaat etmeme rağmen beş vakit namazıma devam ediyorum çünkü fazladan kılma imkanım el verdikten sonra benim için çok faydalı bir ibadettir.

Not: Kesinlikle namazın kazası yoktur.

Allah ihlasla kıldığımız namazlarımızı kabul buyursun.

 Selamlar sayın ibrahimim

Allah razı olsun. Namaz hakkında söylediklerinizi umarım her namaz kılan aynı şekilde uygular. Gerçi, bu şekilde uygulayan oldukça azınlıkta.

Namazda as olan huşu ama ne yazık ki bundan ziyade rekât sayısının çokluğu ön planda. İnsanlar bir türlü geçmiş bilgilerinden kurtulamıyor. Sanki rabbimin bizim ibadetlerimize ihtiyacı varmış gibi ne kadar çok kılarsam o kadar çok hoşuna gider hesabı.

Çocuklarımıza namazı sevdirmek yerine bıktırmayı denemişler. Örneğin çocuklara yatsı namazını 13 değil de 4 rekât, öğle namazını 10 değil de 4, ikindiyi 8 değil de 4 olarak sunsak beklide namaz kılan çocukların sayısı bu karda az değil çok fazla olacak. Ama olur mu hiç, hâşâ Allahtan daha merhametli olmaya çalışmak, kuranının dediğine değil de, insanların kendi fikir ve düşüncelerine göre yaşamalarından kaynaklanan bu yanlışlar ne yazık ki namazı gerçek mahiyetinden çıkarıp yani rabbe giden yolda rable buluşmanın güzelliğinden habersizce, şuursuzca yalnızca şekilden ibaret yapılan bir harekete dönüştürmek. Evet, gerçekten kaç insan namazın gerçek manasını kavramış her şeyden önce kaç imam namazda as olanın huşu, hudu olduğunu cemaatine anlatmış rabbimin bizden istediği sayı değilde huşu olduğunu verebilmişler. Eğer vermiş olsalardı ısrarla rekât sayısını değil de rable buluşmanın ona yakınlaşmanın güzelliğinden bahsederlerdi.

Sıkıntıya düşen insanın sıkıntısını arz edecek tek merci Allaha’la buluşma noktasının secdeler olduğunu,

Gün içerisinde işlemiş olduğu günahların affına sığınacağı af dileyeceği tek kapı ve bu kapıya giden yolunda yine secde olduğu, Yapayalnız kaldığınız hiçbir çıkış kapısı bulamadığınız anlarda size yardım edecek tek merci olan Allaha teslimiyetinden dolayı yardım elinin uzatıldığını hissetmenin en güzel anının namaz anı olduğunu.

Namazı bu şekliyle ele almalıyız diye düşünüyorum. Daha doğrusu olması gereken bu dur diye düşünüyorum. Böyle düşünülmediği içinde ısrarla namazın kazası diye bir fikir sunuyorlar. Ben toplum olarak namaz bilincinin yeni baştan ele alınmasını birinci elden sorumlu olanların bu şuuru insanlara vermesinin gerekli olduğunu düşünüyorum.

Ve özelliklede şunu belirtmek istiyorum. çocuklarımıza peygamber efendimizin çocuklarınız yedi yaşına geldiğinde onlara namazı emredin on yaşında  hala kılmıyorsa onları biraz dövün sözünün söylenmesi yerine, namazın  Allah ile  buluşma noktası olduğunu ve bu anın güzelliğini anlatmak ve namaz bilincini en güzel bir biçimde vermek gerekir diye düşünüyorum.

2/45 Sabra ve namaza sarılarak yardım dileyin.Hiç kuşkusuz bu, kalbi ürperti duyanlardan başkasına çok ağır gelir.

 

2/110 Namazı kılın, zekatı verin.Özbenlikleriniz için önden gönderdiğiniz her hayrı, Allah katında bulacaksınız.Hiç kuşkusuz, Allah, yapmakta olduklarınızı iyice görmektedir.

 

2/153 Ey iman sahipleri!Sabra ve namaza sarılarak yardım dileyin.Hiç kuşkunuz olmasın ki, Allah sabredenlerle beraberdir.

Allah’a emanet olun.




__________________
"De ki: "İbadetiniz olmasa Rabbim size ne diye değer versin?"
Yukarı dön Göster sebemelikesi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sebemelikesi
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

 

   Namzzın beş vakit olduğu çok açık...

   gündüzün iki tarafı...sabah ve akşam

   Duliki şems öğle

   Salatul vusta ikindi...

   Salatul işa yatsı namazıdır...

   Namzın rekatları Kur'anda geçmez ....

   İki bilinen havf namazı imamın kısaltığı kadardır yani ikidir..

   Birinci rekatta selam vermemiştir ki yarısı bir olsun...

   İşa yatsı demektir...

   Hepsinin ötesinde peygamber bugün normalde bildiğimiz rekat adedi kadar kılmıştır(farzlar için)

   Kur'anda salat dua ve namazın içindeki ciddiyet ve saygı demektir..

   Salatsız namaz içi boş karpuz gibidir.Yenmez ve kabul değildir

   Esas namaz salat artı ritüellerdir yani Essalattır(el takılı marife dir)

   Eğer salat namaz olsaydı innellahe ve melaiketühü.....ayetindede geçen salat haşa Allah ve melekleri Resule namaz kılarlar olur ki bu saçmadır..

  Allah ve melekleri Resulünü önemserler değer verirler demektir

  Namzdaki salat ise Allaha namzda verilen değerdir namzda iken çarşı pazar gezme demektir vesselam..

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

slm,osman kardesim, hersey apacikdir Kuran da,yeterki arayip,tarafsiz bir sekilde,okuyalim,ince ince düsünüp kavramaya calisalim,ve peygmaber efnedimizin durmunu da göz önüne geitrmeyi calisalim,aynen sana indiriliyormus gibi.

bildiginiz gibi rabbimiz diyorki, bu Kuran da hicbirseyi aciklanmadik birakmadik,herseyi detayli olarak acikladik.Güzel bir örnek verecek olursam Miras konularidir, inceden inceye hersey aciklansmis.

daha ileri gitmek SAHSI yorumlara dayanir,ve sahsi yorumlardan uzak durulmasini tercih ederim.

benim düsüncem KURANI,tarafsiz bir sekilde aciklamakdir,oldugu gibi.

Selametle kaliniz.

Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
derin1
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 16 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı derin1

 

Selamun aleyküm İbrahimim,

Negüzele ifade etmişsin;Namaz gösterişsiz olmalı!!!  Âdemoğlu sinesinde barındırdığı her türlü endişeyi kaygıyı ve güvensizlik duygusunu itminan edeceği, Müslüman’ın İlahıyla olan özel bağı, sükûn bulabileceği, yalnızlığını paylaşacağı, alacağı önemli kararları, içindeki fırtınaları, acıyı kederi derdi kasaveti sunacağı ve arada hiçbir engel olmadan Rabbine götürecek en yakın mesafe namazdır. “Ey iman sahipleri! Sabra ve namaza sarılarak yardım dileyin. Hiç kuşkunuz olmasın ki, Allah sabredenlerle beraberdir.”  2/153

Allah razı osun,

Biz müslümanlar olarak namazı gereği gibi anlayıp,gereği gibi ifa edebilsek problemlerin çoğu bitecek, 

Sana vahyedilen Kitab'ı oku ve namazı kıl. Muhakkak ki, namaz, hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah'ı anmak elbette (ibadetlerin) en büyüğüdür. Allah yaptıklarınızı bilir. Ankebut 45

Namaz konularıyla ilgi çalışmaları tekrar gündem edip bizlerle paylaştınız; Rabbim ilminizi , basiretinizi ve hayırlı çalışmalarınızı arttırsın ,  alemlerin Rabbi olan Allah a emanet olun 



__________________
Oku,Yaratan Rabb'inin adıNa
96/1
Yukarı dön Göster derin1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: derin1
 
rasih
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rasih

 Allah rızası için bir bakın kitaba okuyun,işa yatsıymış!!orta ikindiymiş neyin ortası?!Allahın takvimine göre gün ne zaman başlıyor? namaz 5 vakit otrası ikindi!! vakitler bu şekildemi belirleniyor.ne biçim atıyorsunuz.Kuranda işa geçen yerlere bakın bakalım ne diyor.Akşammı yatsımı?

Allahın kelimelerini değiştirecek hiçbir güç yoktur.



__________________
(Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2

Yukarı dön Göster rasih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rasih
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

aslm, rasih,
isa=aksam,gecer, haklisin,
Allahýn kelimelerini deðiþtirecek hiçbir güç yoktur.(haklisin)
ama kelimelerin anlamlarini carptiranlar mevcut,ki onlar, bakara 159-160ve ali imran,187 yi, iyi okuyup anlasinlar,ümidi ile

selametle kaliniz.

 Hac  78  
 
(Medenî 103)
78 Allah uğrunda O'na yaraşır bir gayretle didinin. O sizi seçmiş ve dinde size hiçbir güçlük çıkarmamıştır. Babanız İbrahim'in milletini esas alın. Allah sizi, önceden de şu Kitap'ta da "Müslümanlar/Allah'a teslim olanlar" diye adlandırdı ki, resul sizin üzerinize bir tanık olsun, siz de insanlar üzerine tanıklar olasınız. O halde namazı/duayı yerine getirin, zekâtı verin ve Allah'a sarılın. O'dur sizin Mevlâ'nız. Ne güzel Mevlâ'dır O, ne güzel yardımcıdır O!

Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin



Slm, namaz/salat vakitlerine ve rekat SAYILILARINA istinaden,asagidaki ayetleri inceledigimizde,apacik görülmekdedirki,Rabbimiz hic bir seyi eksik birakmamisdir.
Salat Kuran'ın en temel kavramlarından biridir. İnananların temel özelliği olarak anlatılmaktadır.
23/1-4 , Felaha ulaştı o müminler ki onlar salatlarında itaatkardırlar. Onlar boş şeylerden yüz çevirirler. onlar arınıp yücelmek için yaparlar. (zekatı verirler)
22/35 , Onlar öyle kimselerdir ki Allah anıldığı zaman kalpleri titrer. Başlarına gelene sabrederler, salatı ikame ederler ve kendilerine verdiğimiz şeylerden harcarlar.
24/37 , Onlar ne ticaretin ne de alışverişin kendilerini Allah'ın zikrinden , salatı ikame etmekten ve zekat vermekten alıkoyamadığı insanlardır. Onlar ,kalplerin ve gözlerin ters döneceği bir günden korkarlar.
35/29 , Allah'ın kitabını okuyanlar ,salatı ikame edenler, ve kendilerine verdiğimiz rızıkdan gizli ve açık sarf edenler, asla zarara uğramayacakları bir ticaret umarlar.
98/5 , Oysa kendilerine dini yalnız Allah'a halis kılarak , Allah'ı birleyenler olarak ona kulluk etmeleri,salatı ikame etmeleri, zekatı vermeleri emredilmişti. İşte doğru din budur.
Salatı ikame etmeyenlerin durumu ise şöyle özetleniyor.
19/59 , Onlardan sonra yerlerine öyle bir nesil geldi ki salatı zayi ettiler , şehvetlerine uydular. Azgınlıklarının cezasını çekecekler.
74/41-47 , Suçlulardan sorarlar sizi yakıcı ateşe ne sürükledi? Derler ki : Biz salat edenlerden olmadık,yoksula da yedirmezdik, ceza gününü yalanlardık, sonunda bu haldeyken ölüm bize gelip çattı.
75/31-32 , Ne doğruladı , ne de salat etti. Fakat yalanladı ve yüz çevirdi.
Allah'ın bu kadar önem verdiği salat ve salatı ikame etmek kavramları ne manaya geliyor? Kavramlar önce kelime manaları ile kullanılıp daha sonra kavramlaştıklarında kelime manaları unutularak yeni manalar yüklenebilmektedir. Kuran indiği dönemde kelime manasıyla anlaşılan ve Kuranın yüklediği mana ile kavramlaşan sözler daha sonra dar kalıplara sıkıştırılmak suretiyle gerçek manalarından soyutlanabilmektedir. Kuran ışığında salat kavramını incelerken de dar kalıplar,dogmalar ile meseleye yaklaşmamak için salatın kelime manasına ve bu manaların Kuran'da kullanılma örneklerine bir göz atalım.
Salat : Arkasından gitmek, arka çıkmak, destek olmak, dua etmek (çağırmak) manalarına gelmektedir.
İkame etmek : Ayağa kaldırmak , yeniden diriltmek , icra etmek demektir.
Bakara   60  
 (Medenî 87)     60 Bir zamanlar Mûsa, toplumu için su istemişti de biz, "Değneğinle şu taşa vur!" demiştik. Taştan hemen oniki göze fışkırmıştı. Her bölük insan kendilerine özgü su kaynağını bilmişti. "Allah'ın rızkından yiyin, için; yeryüzünde bozgunculuk yaparak şuna buna saldırmayın." demiştik.
  Bakara   102  
 (Medenî 87)     102 Süleyman'ın mülk ve saltanatı konusunda onlar, şeytanların okuyup durduklarına uydular. Halbuki Süleyman küfre sapmamıştı. Ancak şeytanlar küfre sapmıştı; insanlara büyüyü öğretiyorlardı. Ve Babil'de Hârût ve Mârût adlı iki melek üzerine indirileni öğretiyorlardı. Oysaki o iki melek, "Biz bir imtihan aracıyız, sakın küfre sapma!" demedikçe hiç kimseye bir şey öğretmiyorlardı. İnsanlar onlardan erkekle eşinin arasını açacakları şeyi öğreniyorlardı. Ne var ki, onlar onunla Allah'ın izni olmadıkça hiç kimseye zarar veremezler. Onlar kendilerine zarar vereni, yarar vermeyeni öğreniyorlardı. Yemin olsun ki, onu satın alanın âhirette hiçbir nasibi olmayacağını açıkça bilmişlerdir. Öz benliklerini sattıkları şey ne kötüdür! Bir bilebilselerdi!
 Bakara   128  
 (Medenî 87)     128 "Rabbimiz! Bizi, sana teslim olmuş iki müslüman/Allah'a teslim olan kıl. Soyumuzdan da sana teslim olan müslüman bir ümmet oluştur. Bize ibadet yerlerimizi göster, bizim tövbemizi kabul et! Sen, evet sen, Tevvâb'sın, tövbeleri cömertçe kabul edersin; Rahîm'sin, rahmetini cömertçe yayarsın."
  Bakara   203  
 (Medenî 87)     203 Allah'ı sayılı günlerde anın. Kim hemen iki gün içinde işini bitirirse ona günah yoktur. Kim de bunu geciktirir-ertelerse, sakınıp korunduğu takdirde ona da günah yoktur. Allah'tan sakının ve bilin ki, siz O'nun huzurunda haşredileceksiniz.
  Âl-i İmrân   41  
 (Medenî 89)     41 Zekeriyya dedi: "Rabbim,bana bir belirti ver!" Allah buyurdu: "Sana belirti şudur: "İnsanlarla üç gün, işaretleşme dışında konuşmayacaksın. Rabbini çok an. Akşam-sabah tespih et!"
  Nisâ   11  
 (Medenî 92)     11 Allah size çocuklarınızla ilgili olarak şunu öneriyor: Erkek için, iki dişinin payı kadar. İkiden fazla kadın iseler ölenin bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer çocuk sadece bir kadınsa, mirasın yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığından ana-babanın her biri için altıda bir hisse olacaktır. Ölenin çocuğu yoksa ve kendisine ana-babası mirasçı olmuşsa bu durumda anasına üçte bir düşer. Eğer kardeşleri varsa, anasının payı, yapacağı vasiyetten ve borcundan arta kalanın altıda biridir. Babalarınız var, oğullarınız var. Siz bunlardan hangisinin yarar bakımından size daha yakın olduğunu bilemezsiniz. Allah'tan bir buyruğu önemseyin. Hiç kuşkusuz Allah her şeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir.
  Nisâ   176  
 (Medenî 92)     176 Fetva istiyorlar senden. De ki: "Allah size, ana-babasız ve çocuksuz kişi hakkında şöyle fetva veriyor: ''Çocuğu olmayan, bir kız kardeşi bulunan kişi öldüğünde, onun terekesinin yarısı kız kardeşindir. Böyle bir kişi, çocuğu olmayan kız kardeşi öldüğünde, onun terekesinin tamamına mirasçı olur. Eğer ölenin iki kız kardeşi varsa terekenin üçte ikisi onlarındır. Eğer mirasçılar, kadın-erkek, birçok kardeşlerse bu durumda erkek kardeşe, iki kız kardeşin payı kadar verilir.'' Allah size açık-seçik bildiriyor ki sapmayasınız. Allah, her şeyi gereğince bilmektedir.
  Hûd   65  
 (Mekkî 52)     65 Ama deveyi yere yıkıp kestiler. Sâlih dedi ki: "Yurdunuzda üç gün daha nimetlenin. Bu, yalanlanamayacak bir tehdittir."
  Kehf   25  
 (Mekkî 69)     25 Onlar, mağaralarında üçyüz yıl kaldılar; dokuz da ilave ettiler.
  Bakara   226  
 (Medenî 87)     226 Kadınları hakkında îlâ yapanlar/yaklaşmamaya yemin edenler için dört ay bekleme vardır. Eğer o süre içinde eşlerine dönerlerse Allah bağışlayan, merhamet edendir.
  Bakara   234  
 (Medenî 87)     234 İçinizden ölüp de geriye zevceler bırakanların bu eşleri, dört ay on gün kendi başlarına beklerler. Sürelerini tamamladıklarında kendilerince uygun gördüklerini örfe uygun biçimde yapmalarında sizin için bir sakınca yoktur. Allah, yapmakta olduklarınızdan gereğince haberdardır.
  Nisâ   12  
 (Medenî 92)     12 Zevcelerinizin geriye bıraktığının yarısı sizindir, eğer onların çocuğu yoksa. Eğer onların çocuğu varsa, vasiyet ettikleri ve borçları ödendikten sonra geriye bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Eğer sizin çocuğunuz yoksa bıraktığınızın dörtte biri zevcelerinizindir. Eğer sizin çocuğunuz varsa bu durumda, yaptığınız vasiyet ve borcunuz ödendikten sonra geriye kalanın sekizde biri zevcelerinizindir. Eğer miras bırakan erkek veya kadının ana-babası ve çocuğu yok da erkek kardeşi veya kız kardeşi varsa, bu kardeşlerden herbirine altıda bir düşer. Kardeşler bundan fazla ise bu takdirde onlar, yapılmış bulunan vasiyet ve borç ödendikten sonra üçte bire ortaktırlar. Kimseye zarar verilmemelidir. Allah''tan bir öneridir bu. Allah Alîm'dir, Halîm'dir.
 (Medenî 89)         125 İş, sanıldığı gibi değildir. Onlar, hemen şu anda üstünüze gelseler bile, eğer siz sabreder ve korunursanız, Rabbiniz sizi, üzerlerine nişan vurulmuş beş bin melekle destekler.
  Kehf   22  
 (Mekkî 69)     22 "Üç kişiydiler, dördüncüleri köpekleriydi." diyecekler. Şunu da diyecekler: "Beş kişiydiler, altıncıları köpekleriydi." Gaybı taşlamaktır/bilinmeyen şey hakkında atıp tutmaktır bu. Şöyle de derler: "Yedi kişidirler, sekizincileri de köpekleridir." De ki: "Onların sayısını Rabbim daha iyi bilir. Onlar hakkıda bilgisi olan, çok azdır." O halde, onlar hakkında yüzeysel bir tartışma dışında hiçbir çekişmeye girme. Onlar hakkında, konuşup duranlardan hiç kimseye bir şey sorma.
  Nisâ   11  
 (Medenî 92)     11 Allah size çocuklarınızla ilgili olarak şunu öneriyor: Erkek için, iki dişinin payı kadar. İkiden fazla kadın iseler ölenin bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer çocuk sadece bir kadınsa, mirasın yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığından ana-babanın her biri için altıda bir hisse olacaktır. Ölenin çocuğu yoksa ve kendisine ana-babası mirasçı olmuşsa bu durumda anasına üçte bir düşer. Eğer kardeşleri varsa, anasının payı, yapacağı vasiyetten ve borcundan arta kalanın altıda biridir. Babalarınız var, oğullarınız var. Siz bunlardan hangisinin yarar bakımından size daha yakın olduğunu bilemezsiniz. Allah'tan bir buyruğu önemseyin. Hiç kuşkusuz Allah her şeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir.
  Bakara   261  
 (Medenî 87)     261 Mallarını Allah yolunda infak edip harcayanların durumu, yerden, her başağında yüz dane bulunan yedi başak çıkarmış bir daneye benzer. Ve Allah, dilediği kişi için daha da arttırır. Allah Vâsi'dir, yaratışını ve yarattıklarını genişletir; Alîm'dir, her şeyi en iyi biçimde bilir.
İsrâ   101  
 (Mekkî 50)     101 Yemin olsun, biz, Mûsa'ya açık-seçik dokuz mucize verdik. İsrailoğullarına sor: Hani, Mûsa onlara geldiğinde Firavun ona şöyle demişti: "Ben senin kesinlikle büyülendiğini düşünüyorum, ey Mûsa!"
  Tâ-Hâ   103  
 (Mekkî 45)     103 Aralarında fısıldaşır gibi konuşurlar: "Ancak on gün filan kaldınız."
  Bakara   60  
 (Medenî 87)     60 Bir zamanlar Mûsa, toplumu için su istemişti de biz, "Değneğinle şu taşa vur!" demiştik. Taştan hemen oniki göze fışkırmıştı. Her bölük insan kendilerine özgü su kaynağını bilmişti. "Allah'ın rızkından yiyin, için; yeryüzünde bozgunculuk yaparak şuna buna saldırmayın." demiştik.
  Tevbe   36  
 (Medenî 113)     36 Gökleri ve yeri yarattığı gündeki yazısına göre, Allah katında ayların sayısı on ikidir. Bunlardan dördü haram aylardır. Eskimez din işte budur. Artık o aylar içinde benliklerinize zulmetmeyin. Müşrikler sizinle nasıl topyekün savaşıyorlarsa siz de onlarla topyekün savaşın. Şunu bilin ki, Allah, takva sahipleriyle beraberdir.

En Dogrusunu Yüce Rabbimiz bilir.
Hatsiz ve kusursuz olan O dur.
Selametle kaliniz.
Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats