HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Resul ve Nebi arasındaki fark nedir?.. Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
rasih
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rasih

Osman1 kardeş,

Allah insanlarla vahiyle irtibata geçiyor fakat her vahiyle irtibata geçene Nebi diyemeyiz Musanın Annesiylede vahiyle irtibata geçmiştir Allah fakat bu nebilik değildir.Musanın annesine vahyedilen o anki durumuyla ilgili kişisel vahyediştir insanlar şimdi buna ilham diyorlar Allah herkesle bu türlü bir irtibatta olabilirvahyedebilir..Nebiler ise Kendilerine yeni bir haber tüzük yasa gelen ve gelen kitaplarla resullük-elçilik yapmakla görevlidirler.Bu daha önce yazdığım ayetlerde de açıkça anlaşılmaktadır.

Resullerde kendisinden önce gelen Kitabı tasdikleyen kendisine yeni bir haber gelmeyen bununla beraber gelen kitapla insanlara elçilik yapan ve vahyin insanlar tarafından anlaşılmayan yönlerini anlatan Kitabı insanların hayatına aktarmadaki düzeni(tertil) uygulayan insanlara kitabı ve hikmeti öğreten bu yönüyle kendisine vahyedilen kişidir.

Yalnız_kürt;

Bir münafık için Kitap fasık der desatçı der bunlar münafığın karektersizliğini ortaya koyan farklı unsurlardır birbirinin aynısı eşanlamlısı değildir.

Müminler içinde müminin karakterini oluşturan farklı özelliklerden bahseder Kuran.muhlis ve muttaki farklı manalarda ve Allahın istediği insan tipinin farklı özelliklerindendir.

Furkan;hak ile batılı kesin olarak ayıran hak;gerçek sırat-ı müstakim;doğru yol manalarındadır ve tabi ki Kitabın bütünlüğünü oluşturan farklı özelliklerindendir tıpkı Nebi ve resulün farklı manalara geldiği gibi...

selam üzerinize olsun



__________________
(Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2

Yukarı dön Göster rasih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rasih
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba Yalniz kurt,

Sizin bahsettiginiz gibi kuran ayni kisi icin, degisik kelimeler kullanir. Ornegin  Allah'a vahyi geregi teslim olana muslim,  inanana mu'min, dini yalniz ona mahsus kilana muhlis ve hanif, vahiy geregi hem kendini hem cevresini duzeltene-islah edene muslih vb. Simdi kim diyebilirki muslih ayri sahis,muhlis ayri sahis, mumin ayri sahis muslim ayri sahis? Kuran'a bagli fikir ureten kimse bunu soyleyemez. Evet haklisiniz Kuran ayni kisiyi fakli kelimelerle tanimlar. Resul ve nebi icin bakilirsa, Resul mesaj getiren, Nebi haber getiren. Kelime anlamlari budur.  Istilahi acidan dusunursek Kuran anlam dairesinde Nebi Vahiy haberini getirendir. Resul vahiy mesajini getirendir. Literal olarak mevcut olan fakliliklar kuran'in semantik yapisi icinde  hisedilmez hale gelmistir.Resul ve Nebi Turkce'ye Farscadaki Peyamber  kelimesinden gecmistir.  arapcadaki nebikullanima benzemektedir

Bazi kimseler, araplarin Muhammede  biz iman ettik diye gelenlerle ilgili anlatimlari, ornek vererek bunun tersini ispatlamaya calismislardir. Bu konuyu birkac mesaj oncesinde kisaca izah ettim. Bu bambaska bir olay. Eger burdaki literal anlami istilahi olarak algilar ve Allah'in vahyine teslim olmayi birinci imani ikinci merhale gibi gorursek cok yaniliriz. Kuranda bizatihi Resuller teslim olmayi iman etme anlaminda kullanmislardir.  Mantiki olarak bakacak   bir seye  once inanilir sonra ona teslim olunur tersi  olmaz. Burda Muhammed'e gelenlerden istenilen once Kurana teslim olup sonra ona iman etmeleri degildir. Bu ve benzeri izahlarima yanit veremeyen kimselerin sirf sahsima saldirarak mutmain olmalarina bir anlam veremiyorum. Arzum bu seviyesizligin son bulup  fikirlerin tartisilmasi.

Kuran'da vahiy ile ilgili farkli kelimelerin kullanilmasida Bir ornek teskil eder Kuran icin kullanilan bir cok kelime, mustakil olarak ayri bir isim seklinde de kullanilmistir. Vahyin indirilmesi kismina isareten birbiri yerine kullanilan  cok farkli kelimeler soz konusudur. Allah'in zati icin dahi Allah isminin yanisira bir cok isim zikredilir. Kelamcilarin mantigi bunlara vasif derken Kuran hepsini Allah'in isimleri olarak tanitir. Ozellikle Rahman ismi, vahyin baslangicinda Allah kelimesinin yerine cok kez  gectiginden Musriklerin  hayretine  neden olmustur.

 

Allah'a emanet.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

muhliskul Yazdı:

 Simdi kim diyebilirki muslih ayri sahis,muhlis ayri sahis, mumin ayri sahis muslim ayri sahis? Kuran'a bagli fikir ureten kimse bunu soyleyemez. Evet haklisiniz Kuran ayni kisiyi fakli kelimelerle tanimlar. Resul ve nebi icin bakilirsa, Resul mesaj getiren, Nebi haber getiren. Kelime anlamlari budur.  Istilahi acidan dusunursek Kuran anlam dairesinde Nebi Vahiy haberini getirendir. Resul vahiy mesajini getirendir. Literal olarak mevcut olan fakliliklar kuran'in semantik yapisi icinde  hisedilmez hale gelmistir.Resul ve Nebi Turkce'ye Farscadaki Peyamber  kelimesinden gecmistir.  arapcadaki nebikullanima benzemektedir

. Bu ve benzeri izahlarima yanit veremeyen kimselerin sirf sahsima saldirarak mutmain olmalarina bir anlam veremiyorum. Arzum bu seviyesizligin son bulup  fikirlerin tartisilmasi.

Kuran'da vahiy ile ilgili farkli kelimelerin kullanilmasida Bir ornek teskil eder Kuran icin kullanilan bir cok kelime, mustakil olarak ayri bir isim seklinde de kullanilmistir. Vahyin indirilmesi kismina isareten birbiri yerine kullanilan  cok farkli kelimeler soz konusudur. Allah'in zati icin dahi Allah isminin yanisira bir cok isim zikredilir. Kelamcilarin mantigi bunlara vasif derken Kuran hepsini Allah'in isimleri olarak tanitir. Ozellikle Rahman ismi, vahyin baslangicinda Allah kelimesinin yerine cok kez  gectiginden Musriklerin  hayretine  neden olmustur.

 

Allah'a emanet.

Muhliskul kardeş....

Mü'min ayrı müslim ayrı nebi ayrı resul ayrı muhsin ayrıdır....

bunların herbirinin müstakil anlamları vardır....

Mesela mü'min eiştir müslim diyemeyiz... Geçende bu forumda biri bana cahilliğimden dem vurunca insanız işte alınıyoruz tabii hakikat cahiliz ama yüzümüze ve söyleyiş tarzına göre bir tepkimiz ister istemez oluyor...

Bende tepkimi "Öyleyse ey alim! bana mü'min ile müslimin farkını yazarmısın diye çıkıştım...Adam kayboldu epeydir bu forumda da yazar görmüyorum benmi yanılıyorum yoksa...

Herneyse..Bazı arakadaşlar konuya müdahil oldulAR ama üzgünüm şu ana kadar mü'min ile müslim arasında ki farkla alakalı tatmin edici bicevap yazamadılar....

Oysabu konuyla alakalı olarak sahabeden biri yine başka bir sahabi için o mü'mindir ya resulullah deyince Peygamber ona  Müslim de demiştir.Üçkere sahabi bu ısrarını sürdürünce herseferinde hz peygamber müslim de demiştir..

Bende ne fark var diye incelediğimde dağlar kadar fark olduğunu anladım..burada bu konuya girmeyeceğim ancak şunun için yazdım bunu İddiamı sürdürmek için....

Ve tekrarlıyorum Kur'anda farklı bikelime varsa onun mutlaka bifarklı anlamı  vardır...

o kelimeyei oradan çıkarırsanız büyük bieksilik etmiş olursunuz...

Mesela fahşa ile zina zina arasınada fark yok derseniz bi kelime boşa çıkar oysa gerçek öyle değil....

selamlar

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Sayin Osman, sizinle bu kavramlar hakkinda, ayni kanaatte degilim. Dusuncelerimi daha onceki yazilarda belirtmistim. sayin Osman bilirsiniz Kuran anlatilan husus geregi ayni olani degisik kelimelerle izah eder. Ornegin Musa'nin asasinin yilana donusmesi anlatilirken ,  degisik ayetlerde degisik  yilan isimleri kullanilir. Anlatimda ki olusturulmak istenen ortam geregi , birbirlerinden farkli kelimeler bu musterek hedefe yoneltilir.   Daha onceki yazilarimda hucurattaki teslim olmayi ve iman etmeyi Kuran'in nicin ayristirdigini   izah etmistim,bu yuzden tekrar izah yerine oraya bakabilirsiniz. 

 Bir yanlis anlayisa meydan vermemek icin belirgin olan bir hususu daha da belirginlestirmek istiyorum. Ben ortak anlami icerdigini ifade ettigim kelimeleri  literal anlam acisindan soylemiyorum. Arapca bilen bir kimse olarak  bu kelimelerin, kok anlamlarini  ve girmis olduklari gramatik kaliplarin niteligine gore kazandiklari farkli anlamlari bilen bir kimseyim.  Benim izah ettigim konu bu farkli kelimelerin ayni hedefe yonelik ortak kullanimlaridir.  Muslim, mumin,muhsin,muhlis, ve  benzeri diger isimler ayni kimseyi anlatirken kullanilmistir. Ornegin omer mumindir, ebu bekir muslimdir, Ali muslihdir, Osman muttakidir diyemeyiz. Bunlar hepsi icin de gecerli olan musterek isimlerdir.  Cunku kuran siradan kelimeleri kendi ozel anlam dairesinde iliskiye soktugu ana kelimelerle  istilahlastirmistir. kok anlamlarini korumakla birlikte artik bunlar ozel isimler haline donusmustur.

 Kuran'daki kelimelerin ozel bir secimden ziyade mevcut kullanisa paralelel olarak olustugunu goruruz. Ornegin K-F-R kelimesi ortmek anlamindadir. Tohumun topraga gomulup ustunun kapanmasi icin de kullanilmistir. Kuran'da bunun literal ve istilahi kullanimlari vardir. Denatosyon bir kullanimla Allah zati icin  kusurlari ortmek anlaminda kullanmistir. Kafirun suresindeki kullanim ise kanotasyon bir kullanimdir. Burdaki bahsedilen Kafirler ayni zamanda,mucrimlerdir, fasiklardir,zalimlerdir, mufsidlerdir ve saire.   Bu anlam musterekligi kok teki literal algilama icin soz konusu degildir.

 Yazdiklarima mukabil gelen yazilarin yazdiklarimdaki izahlari pek dikkate almamis olmalari dikkatimi cekmektedir. Once tam olarak kasit anlasilip  ardindan itiraz edilirse daha anlamli olur diye dusunuyorum.

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

 

 Arkadaş seni anlamak için oturup ingilizcemi çalışayım..literal miteral

Denatosyon menatosyon...konu arapça ingilizce değil ki...

ingiliz olduğumu size kim söyledi...

Kefere kufiradan bahset lütfen konu arapça kelimelerinin anlamlarıdır..

selam

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
rasih
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rasih

sayın muhliskul 

Sen zannediyorsun ki Rasih'e meydan okuyorum sen Allahın ayetlerine meydan okuyorsun da haberin yok.Tanımları yalnızca kurandan yapalım.kendi olmasını istediğiniz şeyi Kurana kavramları eş anlamlı birbirinin yerine Kullanılmış diyerek karıştırıp kavram kargaşası yaratmayın.Öyle olsaydı diğer kavramlara ihtiyaç olmaz tek kavramla herşey anlatılır ve biterdi.Kendi beyanınla bu kavramlar Kuran içinde hissedilmez hale gelmiş eğer sen hissedemiyorsan bizim yapacağımız birşey yoktur.

Salih ve şuayb Kurana göre sadece resuldürler Aksini iddia eden Nebi olduğuna dair Kurandan delil getirmelidirler.Enam suresi 83-89 ayetleri arasında 18 adet nebinin ismi sayılırken Allah neden üçünü ayırpta buraya dahil etmiyor.Haklarında neden sadece resul kelimesi Kullanılıyor.Ayrıca sayılan nebilere Kitap verildiği ayetten açıkça anlaşıldığı halde  hala Kitapların isminden bahsetmiyor diyerek bunu inkar ediyorsun.Allah birçok resul gönderip hepsinin isimlerinden bahsetmediği gibi gönderilen tüm nebilerin kitaplarının isimlerinden bahsetmez.Resulle nebiynin eş anlamlı olduğunu  neye dayanarak söylediğin mechul sadece senin olmasını istediğin bir çıkarım bu oysaki

Ali imran 81.ayette hem nebinin hem resulün tanımını yapıyor.

Allah nebilerden misaklarını almış şöyle demişti size kitaptan ve hikmetten bir pay verdim sonra size elinizdekini doğrulayıcı resul geldiğinde ona mutlaka inanacak ve mutlaka yardım edeceksiniz.....

Şimdi Allahın yaptığı bu tanımı ben mi yapıyorum Allah mı!

Nebilere kitap verildiği açık ve resulünde bu kitapları doğrulayıcı olduğu açıktır.farklı şekillerde kullanıldığı da açıktır.eş anlamlı olmadığı açıktır.

Aynı anda gelen nebilere kitap verilmesini nasıl açıklıyorsun demişsin Musaya verilen kitaptan bahsedilirken Haruna verilen kitaptan neden bahsedilmiyor demişsin,bahsediliyor.işte ayet:

114.Yemin olsun, biz Musa ve Harun’ da lütufta bulunduk.     115.Onları ve toplumlarını büyük sıkıntıdan kurtardık.  116.Onlara yardım ettik de galip gelenler kendileri oldular. 117.O ikisine açık-seçik bilgi sunan Kitap’ı verdik.

ikinci ayet;

enbiya-48.Andolsun, biz, Musa’ya ve Harun’a hak ile batılı ayıran, korunanlar için bir ışık ve öğüt olan furkanı verdik.

Baba ibrahime oğullarına yakuba yusufa ayrı ayrı kitap verilmesi ne manaya geliyor demişsin tekrar tekrar söylüyorum enam suresinde kendilerine kitpa verdiğimiz nebiler diyor demekki toplumun ihtiyacına göre Allah hepsine ayrıca kitap vermiş bunu görmek ve anlamak o kadar zor değil.

Kuran hiçbir yerde biz Musaya tevratı verdik diye bir cümle kullanmamasına rağmen tevratı sadece Musaya indirilen kitap saymak hangi anlayıştır.!sadece Musanın kitabının adının yevrat olduğuna dair bir tek delil getiremezsiniz...Maide suresi 44 te tevratın israiloğullarına gönderilen tüm nebilere verilen kitaplar bütünü olduğunu açıkça belirtiyor bu aynı zamanda enam suresinde sayılan nebilere kitap verildiğini de açıkça destekliyor. 44.Biz indirdik Tevrat’ı, biz! İyiye ve güzele kılavuz var onda, ışık var! Allah’a teslim olmuş peygamberler, Yahudilere onunla hakemlik yaparlardı.

Dememkki tevrat  musaya indirilen kitabın adı değil zaten buna dair hiçbir kanıt yok ,israiloğularına gelen nebilere verilen kitaplar bütünüymüş tevrat.Bu da nebilere kitap verildiğiyle ilgili geçen ayetleri desteklemektedir ve Kurandan nasıl onay aldığı da ortadadır.

040.034] «And olsun ki, Yusuf da, daha önce, size belgelerle gelmişti. Size getirdiği şeylerden şüphelenip durmuştunuz. Sonunda Yusuf ölünce, Allah onun ardından hiçbir peygamber göndermeyecek demiştiniz. Allah, aşırı şüpheciyi işte böylece saptırır.

Bu ayete muhatap olduğunuzu neden düşünmüyorsunuz bu ayet öncekilerin masalları olarak mı indi günümüze uzanan hiçbir mesajı yok mu,bu sizin için bir zikir değil mi Yusuftan sonra gelecek elçiyi bu zihniyet yüzünden inkar eden toplulukla neden aynı tavrı sergiliyorsunuz.Aynı zihniyet yüzünden İsanın da inkar edildiğini neden düşünmüyorsunuz.aynı şekilde İsa'dan sonra gelen elçiyi Muhammedi hırıstiyanların hala kabul etmemesindeki zihniyetle sergilediğiniz tavrın aynı olduğunu neden düşünmüyorsunuz.Aynı tavrın tüm nebilerden sonra gelecek olan elçiye karşı devam ettirilerek Onun inkarına sebep olacağını ve yaptığıız tavrın bu olduğunu neden düşünmüyormusunuz.

kardeş tüm deliller ortadayken bana karşı olan kızgınlığın gerçekleri görmene engel olmasın.edip yükselle hiçbir alakam olmadığı gibi 19 safsatalarına da inanmadığımı açıkça söylüyorum...

Selam hüdaya tabi olanlara...

 

 

 

 



__________________
(Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2

Yukarı dön Göster rasih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rasih
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

 

    Rasih kardeşin yazdığı ayet 3/81 göre  iki sahsiyeti bünyesinde barındıran Resullere Nebiler yardım edecek....

    Bir taraftan Nebi+Resul öbür tarafta sadece  nebi var...

    Ve bunlar bir nevi muavin/yardımcı....

    Bana göre konu açık ta yalnız gümbürtüye giden sorum var ve yineliyorum....

     ALLAH GAYBI SADECE RESULLERE BİLDİRİR....CİN/26-27)

      oYSA RESUL OLMAYAN HZ MUSANIN ANNESİNE GAYB BİLGİSİ VERİLMİŞTİR...SİZCE BU DURUMUN İZAHI NEDİR?

      HALA BU SORUMA BİYANIT ALAMDIM

       SELAMLAR

    

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
kuranyeter
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 04 subat 2008
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 204
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kuranyeter

[QUOTE=rasih]

sayın muhliskul 

Sen zannediyorsun ki Rasih'e meydan okuyorum sen Allahın ayetlerine meydan okuyorsun da haberin yok.Tanımları yalnızca kurandan yapalım.kendi olmasını istediğiniz şeyi Kurana kavramları eş anlamlı birbirinin yerine Kullanılmış diyerek karıştırıp kavram kargaşası yaratmayın.Öyle olsaydı diğer kavramlara ihtiyaç olmaz tek kavramla herşey anlatılır ve biterdi.Kendi beyanınla bu kavramlar Kuran içinde hissedilmez hale gelmiş eğer sen hissedemiyorsan bizim yapacağımız birşey yoktur.

Salih ve şuayb Kurana göre sadece resuldürler Aksini iddia eden Nebi olduğuna dair Kurandan delil getirmelidirler.Enam suresi 83-89 ayetleri arasında 18 adet nebinin ismi sayılırken Allah neden üçünü ayırpta buraya dahil etmiyor.Haklarında neden sadece resul kelimesi Kullanılıyor.Ayrıca sayılan nebilere Kitap verildiği ayetten açıkça anlaşıldığı halde  hala Kitapların isminden bahsetmiyor diyerek bunu inkar ediyorsun.Allah birçok resul gönderip hepsinin isimlerinden bahsetmediği gibi gönderilen tüm nebilerin kitaplarının isimlerinden bahsetmez.Resulle nebiynin eş anlamlı olduğunu  neye dayanarak söylediğin mechul sadece senin olmasını istediğin bir çıkarım bu oysaki

Ali imran 81.ayette hem nebinin hem resulün tanımını yapıyor.

Allah nebilerden misaklarını almış şöyle demişti size kitaptan ve hikmetten bir pay verdim sonra size elinizdekini doğrulayıcı resul geldiğinde ona mutlaka inanacak ve mutlaka yardım edeceksiniz.....

Şimdi Allahın yaptığı bu tanımı ben mi yapıyorum Allah mı!

Nebilere kitap verildiği açık ve resulünde bu kitapları doğrulayıcı olduğu açıktır.farklı şekillerde kullanıldığı da açıktır.eş anlamlı olmadığı açıktır.

Aynı anda gelen nebilere kitap verilmesini nasıl açıklıyorsun demişsin Musaya verilen kitaptan bahsedilirken Haruna verilen kitaptan neden bahsedilmiyor demişsin,bahsediliyor.işte ayet:

114.Yemin olsun, biz Musa ve Harun’ da lütufta bulunduk.     115.Onları ve toplumlarını büyük sıkıntıdan kurtardık.  116.Onlara yardım ettik de galip gelenler kendileri oldular. 117.O ikisine açık-seçik bilgi sunan Kitap’ı verdik.

ikinci ayet;

enbiya-48.Andolsun, biz, Musa’ya ve Harun’a hak ile batılı ayıran, korunanlar için bir ışık ve öğüt olan furkanı verdik.

Baba ibrahime oğullarına yakuba yusufa ayrı ayrı kitap verilmesi ne manaya geliyor demişsin tekrar tekrar söylüyorum enam suresinde kendilerine kitpa verdiğimiz nebiler diyor demekki toplumun ihtiyacına göre Allah hepsine ayrıca kitap vermiş bunu görmek ve anlamak o kadar zor değil.

Kuran hiçbir yerde biz Musaya tevratı verdik diye bir cümle kullanmamasına rağmen tevratı sadece Musaya indirilen kitap saymak hangi anlayıştır.!sadece Musanın kitabının adının yevrat olduğuna dair bir tek delil getiremezsiniz...Maide suresi 44 te tevratın israiloğullarına gönderilen tüm nebilere verilen kitaplar bütünü olduğunu açıkça belirtiyor bu aynı zamanda enam suresinde sayılan nebilere kitap verildiğini de açıkça destekliyor. 44.Biz indirdik Tevrat’ı, biz! İyiye ve güzele kılavuz var onda, ışık var! Allah’a teslim olmuş peygamberler, Yahudilere onunla hakemlik yaparlardı.

Dememkki tevrat  musaya indirilen kitabın adı değil zaten buna dair hiçbir kanıt yok ,israiloğularına gelen nebilere verilen kitaplar bütünüymüş tevrat.Bu da nebilere kitap verildiğiyle ilgili geçen ayetleri desteklemektedir ve Kurandan nasıl onay aldığı da ortadadır.

040.034] «And olsun ki, Yusuf da, daha önce, size belgelerle gelmişti. Size getirdiği şeylerden şüphelenip durmuştunuz. Sonunda Yusuf ölünce, Allah onun ardından hiçbir peygamber göndermeyecek demiştiniz. Allah, aşırı şüpheciyi işte böylece saptırır.

Bu ayete muhatap olduğunuzu neden düşünmüyorsunuz bu ayet öncekilerin masalları olarak mı indi günümüze uzanan hiçbir mesajı yok mu,bu sizin için bir zikir değil mi Yusuftan sonra gelecek elçiyi bu zihniyet yüzünden inkar eden toplulukla neden aynı tavrı sergiliyorsunuz.Aynı zihniyet yüzünden İsanın da inkar edildiğini neden düşünmüyorsunuz.aynı şekilde İsa'dan sonra gelen elçiyi Muhammedi hırıstiyanların hala kabul etmemesindeki zihniyetle sergilediğiniz tavrın aynı olduğunu neden düşünmüyorsunuz.Aynı tavrın tüm nebilerden sonra gelecek olan elçiye karşı devam ettirilerek Onun inkarına sebep olacağını ve yaptığıız tavrın bu olduğunu neden düşünmüyormusunuz.

kardeş tüm deliller ortadayken bana karşı olan kızgınlığın gerçekleri görmene engel olmasın.edip yükselle hiçbir alakam olmadığı gibi 19 safsatalarına da inanmadığımı açıkça söylüyorum...

Selam hüdaya tabi olanlara...

selam rasih kardeş gerçek anlamda allah senden razı olsun diğer arkadaşlardan razıolsun ki biz bir tarafı savunuyoruz gibi gelmesin..

allahım üzerimize sabır yağdır ve canımızı müslümanlar olarak al

 

 

Yukarı dön Göster kuranyeter's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kuranyeter
 
rasih
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rasih

osman1 kardeş Ali İmran 81.ayetin anlaşılmadığı görünüyor.

Ali imran-81.Ve unutma ki Allah, nebilerden misaklarını almış, şöyle demişti: “Size Kitap’tan ve hikmetten nasip verdim.Sonra size elinizdekini doğrulayıcı bir resul geldiğinde, ona mutlaka inanacak ve ona muhakkak yardım edeceksiniz. Bunu ikrar ettiniz ve bu ağır yükümü aldınız mı? «İkrar ettik» demişlerdi“O halde şahit olun, sizinle beraber ben de şahit olanlardanım.” dedi.

önce misakın-antlaşmanın taraflarını bulalım Allah,Nebiler,tüm insanlar.

Nebilere şahit olun diyor nebilerin şahit oldukları Allahın da sizinle beraber şahit olanlardanım dediği nedir?

Nebilerin şahit olduğu İnsanların, sonra size elinizdekini doğrulayıcı bir resul geldiğinde ona mutlaka inanacak ve ona muhakkak yardım edeceksiniz.Bunu ikrar ettiniz ve bu ağır yükümü aldınız mı?» «İkrar ettik» sözleridir. nebilerde bu olaya şahit tutulmuştur Allah ta bende sizinle beraber şahidim diyerek misakı almıştır.Tüm insanlar nebilerin ellerindekini tasdik eden resul gelince inanacaklarına ve yardım edeceklerine dair söz vermiştir ve hepimiz de bu sözü verdik.

O halde nebiler muavin değiller yoksa nebilerin elindekini destekleyen resul geldiğinde nebiler nasıl gelip inanacak ve yardım edecekler bu olmayacak bir durum olur,bir resul geldiğinde tüm nebilerin inanmak ve yardım etmek için bulunması gerekir ki bu düşünülemez.

Ayeti tekrar bu şekilde düşünürsen inşaallah her şey netleşecek kardeş.

Birde eğer Musanın annesine vahyettik demesini kastediyorsan bunu açıkladım bu kişisel vahiy herkes için var olabilir.İnsanlar bu tür durumlara ilham diyor ama bu vahiydir ve kişiseldir.Bu gayb bilgisimidir,gayb tam olarak nedir cin suresindekiyle bu durumu aynı kapsamda düşünebilirmiyiz,bu tam olarak net değil o yüzden bu konuyu iyice düşünüp değerlendirmek gerekir. selam ve dua ile



__________________
(Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2

Yukarı dön Göster rasih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rasih
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Cahillere selam demenin disinda bir alternatif olduguna inanmiyorum,

Benim bu tarz insanlarla kaybedecek vaktim yok.

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats