HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Buradaki salatların bildiğin şekilsel namazlar olduğunu nasıl anladın? Kafanda şekillenmiş namaz olmasaydı bu şekliyle kıldığın namazı çıkarabilecek miydin?

Bu soruyu namaz olarak çevrilen salatın geçtiği her ayet için sorulmuş kabul edebilirsin.

 

 

Şimdi sayın haktansapmaz , 

 

Olayın dediğiniz gibi olduğunu şekilsel namaz olmadığını varsayalım. Nisa 103 e ne diyeceksiniz.  Salat belirli  vakitlerde müminler üzerine farzdır diyor. Belirli vakitler var. İşte bu belirli vakitlerde  oturup birbirine Kur’an dersimi anlatıyorlardı.

 

Sonra o kadar rükü ve secdeden bahseden ayetler  var. Bu secde olayı mühim. Bir kralın karşısına çıktıkları zaman (işte bizans imparatoru, iran Kisrası, veya Arap halifesi vb) insanlar o makama tazim ve hürmetini belirtmek için secde ediyorlar. İstersen etme kelle gider. Yani en büyük kral ( teşbihte hata olmasın) olan Yüce Allahın karşısında da secde ediyorlar. Yani var bir şeyler.

 

Sonra diyelim ki  Ümeyye devrinden beri bu iş dediğiniz gibi geldi. O zamanda diyebilirdiniz ki, arkadaş bu salat böyle Kur’an dersi değil, bak insanlar secdeli bir ibadet yapıyorlarmış. Abdest alıyorlarmış. Belli vakitleri varmış.  Bu ümeyye bunu değiştirmiş falan.

 

Konu her iki şekle çekmeye de müsait.

 

Kur’an da namazın bütün işaretleri olduğu halde, Şöyle derli toplu tarif edilmemiş.

 

Hatta dediğiniz gibi zekat ta tarif edilmemiş.  Zekat ve Sadaka arasında ki farkı da tam oturtabilmiş değilim.

 

Ben Bakara suresinin ilk beş ayetini islamın ana fikri olarak uyguluyorum ve diyorum ki tamam fakirin benim malımda hakkı vardır. Çünkü onu fakir beni de zengin demeyelim de hali vakti iyi bir kişi yaratan Allahtır. Beni onun yerinde de yaratabilirdi. Daha beter süründürebilirdi. Ben gönül rızamla, Allahın rızasını gözeterek ve Allahtan korkarak fakire yardımcı olurum. Bu şimdi zekatmı oldu. Sadakamı oldu.

 

Zekatı devlet alır, sadakayı sen bireysel verirsin dersen. O da yeterli bir görüş değil.

 

İşte Hz. Osmana kadar zekat memurları vardı. Hz. Osman zamanında fethedilen yerlerin gelirleri gelmeye başlayıp (mısır ve İran) hazine dolunca, hz. Osman zekat memurları vasıtasıyla toplanan zekatı kaldırmış. Kişilere demiş ki siz kendi elinizle fakirlere verin.

 

Şimdi Namazın derli toplu tarif edilmemiş olması epey bir sıkıntıya yol açıyor.

 

BU KONUDA HAKLISINIZ.

 

Zaten hadisçiler de buradan giriyor, siz de oradan çıkıyorsunuz.

 

Şimdi deniyor ki Bir Koreli Kur’anı okusa, etrafında hiç müslüman olmasa , o namazın şeklini Kur’an dan öğrenip te kılamaz. 

 

ÇOK DOĞRU . Kılamaz YANİ.

 

Hatta Kelimei Şehadet bile getiremez.

 

Oruç tutar, Sadakayı Affettiği kadar verir de. Hac da Kalabalığa uyar da. Namazı kılamaz.

 

Çevirilerden yahu namaz diye bir şey varmış. İşte kafasına göre secde eder falan. Vazgeçtim  bizim bugünküne benzer namazın en ilkel versiyonunu bile tutturamaz.

 

Ama bu namaz yok demek değil.

 

Biz de Anadan babadan veya hocadan görmeden namazı oturtamıyoruz.(bir tevatür gereği olmuş)  Yani Kur’ana baktım, namazın şeklini anlayıp kıldım diyen varsa O YALAN SÖYLER.

 

Ne diyeyim. Haklısın yani.

 

 

Bu sorun başka dinlerde de var, İncili okuyarak Hristiyan inancını anlarsınız da Kilisede neyi nasıl yapacağını bir papazdan öğrenirsiniz.

 

Yahudilerde din aynı zamanda ırk olduğu için hadi Yahudi dinine geçemezsin. Hadi tevratı okudun beğendin diyelim, bu dini seçtin. Haham da kabul etti. Yine pratik olarak kitapta yazmayan bir şeyleri öğrenmek ve uygulamak zorundasınız.

 

Yani her dinde , pratik bilgiyi o dinin mensubu birinin yardımı ile alırsınız.

 

Namaz anlıyorum, hele ki ana dili arapça olmayan milletler için biraz boş bir kavram. Allahı anıyor da yasak savıyor. Borç ödüyor. Vb. Birazda aman günah olmasın, sorumlu olmayayım diyor. Namaz bunun ahlakını düzeltmiyor. Boşluk orada.

 

Allahı görmememiz de bazılarımız için Ona İnanmamaya yol açıyordu. Ama Sizinde bildiğiniz gibi BU YOK DEMEK DEĞİLDİR.

 

 Epey tartışıyorduk 1970 lerde. Şimdi Teknoloji gelişti. Bir DVD içinde bir yazılım. Bir kişiye diyorum işte bu dvd nin içindeki yazılım bütün fabrikayı idare ediyor. Şimdi inanıyor. Ama o dvd nin yazılım yüklenmiş haliyle yüklenmemiş hali arasında bir miligram bile ağırlık farkı yok. Allahın varlığının delili en azından Allahı kainatı yaratan ve yöneten bir yazılıma benzetebiliyorsun. İnsanlar kabul ediyor. Ama 1970 lerde böyle bir imkanımız yoktu.

 

 

Yani vardığım sonuçlar bunlardır.

 

Namaz bilinen bir husus olduğu için  tam tekmil açıklanmamış.

 

İşte açık portlardan giren Hacker lar gibi insanlar buralardan girip bir düzenleme yapmışlar. Kötü niyetli, iyi niyetli.

 

Artık Allah böyle istemiş, insanları denemek için böyle yapmış olabilir diyorum.

 

İnşallah Allah bana 19 mucizesini çözdüğüm delil gibi, (Bakara 282)  bu olayı da itirazsız çözecek bir delili bana veya bir başkasına nasip eder.

 

Herkese selamlar.

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Değerli kardeşim, Sevgili Saffet!

Zikir de Allah'ın mesajıdır, Kuran'dır. Allah'ın zikri Allah'ı kullarına söyledikeridir. Bir veya binlerce defa Allah'n adını/adlarını dil ile tekrar tekrar talaffuz etmek değildir. Salatı ikame de tekrar tekrar namaz kılmak değildir. Allah'ı anmak açısından tekrar tekrar namaz kılmak ile tekrar tekrar "Allah Allah" demek arasında hiç bir fark yoktur. Tekrar soruyorum sana dajha açık olarak; Allah'ı anmak için günde 2-3-5, vs. farklı bir kaç bedensel hareketi içinde barındıran, adına namaz dediğiniz ritüelin kıyamında veya rukuunda yada secdesinde okuduğunuz bir sure, bir ayet veya bir dua ile namazın dışında oturduğunuz veya uzandığınız yerde yada dolaşırken veya çalışırken okumanız arasında ne gibi bir fark vardır? Bunun mantığını bana açıklayın lutfen! Ben kalın kafalının biriyim, anlayamıyorum bir türlü sizin namazdan anladıklarınızı! Sizin namazdaki tekrarladığınız; ayaktaki duruşunuz mu, eğilişiniz mi, yüzükoyun kapanışınız mı, oturuşunuz mu ı mıokuduklarınıza benim anlayamadığım bir anlam, bir bilinci mi, bir ruhu mu katıyor? Yoksa okuduklarınız mı bu tekrarladığınız bedensel hareketlerinize bir ruh, bir bilinç bir mana katıyor da ben bunu mu anlamıyorum? İşte benim anlayamadığım bu! Lutfen anlışılır bir dille anlatın da ben de anlayıvereyim de yeniden tevbe edip namaza başlayayım.

"Namaz Allah'ı anmaktır" diyorsunuz, tamam anladım. Peki niçin namaz kılmalıyız yani Allah'ı anmalıyız? "Çünkü namaz fahşa ve münkerden alıkoyuyor" mu diyorsunuz?

Cevabından sonra devam edelim inşaallah.

Muhabbetlrimle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

ha gayret saffet abi...

 iki vakitte olsa sayın haktansapmazı namaza başlatabilirsen benden sana kaymaklı baklava...

onun arkasından pek çok kişi var başlayacak zaten...

allah yardımcın olsun...




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Saffet Metin Yazdı:
Ben bu, bilinçli bilinçsiz, gerçek gerçek dışı namazdan hiçbir şey anlamıyorum ve bu ayırımı da oldukça saçma buluyorum. Bilinçli veya bilinçsiz, gerçek yada gerçek dışı namazları nasıl ayırt edebiliyorsunuz? Her kes ben bilinçli kılıyorum diyorsa!

Sayın Haktansapmaz.

Namaz , adamın iş ahlakını düzeltmiyorsa. Evde karısına , çocuğuna karşı tavrını düzeltmiyorsa. O kıldığı namaz hikaye. Tabi takdirini allah yapsın.

İş yaptırdığım ustalar var. Gel derim gelmez. Beklerim haber vermez. Beni atlatır. Sinirlerimi oynatır, para veririm benim işimi yapmaz başka işe gider.  Ama beş vaktindedir. Tamam Allahı ansın. Ama Allahı anan  adamın, iş ahlakı düzgün olsun.

Yani bir alman usta, bir alman teknisyen böyle çalışmıyor.

Benim sinir olduğum bu. Boş bulduğum bu. Tabi ben şunu diyemem. Arkadaş sen kusurlusun. Ahlak , dürüstlük tın tın. Senin namazın olmuyor. Bunu Allah takdir etsin.

Ama bir batılıya mı güvenirsin, bir müslümana mı (Türk, arap, iranlı vb) . Anında batılı derim kardeşim. İstersen kırk vakit kıl. Ahlak olmayınca.  Bu yargılar toplumun genelinde yaygın .

Tabi adam kulluk borcu taksidi yatırıyor. Anlayış bu. Elektrik parası yatırır gibi. Bilinçli bir ibadet değilki.

 Namaz senin Kulluk borcundur. HAYIR, HAYIR, HAYIR. Namaz senin Allahı bilme ve anma ödevindir. EVET, EVET, EVET.

Allahı anma nın manası üzerine bir bilinci olsa, bir ilişki kursa , namazından gafil omasa bunlar olmayacak.

Herkes ben bilinçli kılıyorum diyebilir. Sen iş yaptığın kişiyi mutsuz edersen ve o adam sana gerçekten haklı olarak sayıp sövüyorsa, sen bilinçli kılmıyorsun kardeşim. GEÇİNİZ.

Herkese Selamlar.

Ağzına, ellerine sağlık, ne güzel açıklamışsın salatın namaz olmadığını! Namazın onu kılana bilinci, doğruluğu vermediğini örneklerle ne kadar güzel açıklamışsın! Bu iletinizdeki her harfe katılıyorum ve bütün yüreğimle altına imzamı atıyorum. İşte bu namaz, kişiyi dürüst ahlaklı yapmıyor, yapamıyor. Bak, bir alman namaz kılmadan da dürüst olabiliyor! Bunu ben değil sen sölüyorsun! 

Allah'a emanet olun! Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Saffet!

Benim yazdıklarımın hepsini henüz okumamışsın anlaşılan. Ben 103 ile ilgili çeviri ve görüşümü çeşitli vesilelerle daha önce yazdım. Allah kendisiyle yapacağınız görüşmeler için randevuyu kendisi vermez, vaktini O tayin etmez. Bunun mantığı yoktur. Allah her zaman ve zeminde hazırdır, müsaittir sizinle görüşmeye. Allah, eğer randevu vaktini tayin ediyorsa abesle iştiğal ediyordur. Her işinizde vakti siz ayarladığınız gibi, varsa şayet, namazın vaktini de siz tayin edersiniz. Yosa Allah, istediğiniz zaman sizi kabul etmeyeceğini, kabul edemeyeceğini mi söylüyor? 

"Sonra o kadar rükü ve secdeden bahseden ayetler  var. Bu secde olayı mühim. Bir kralın karşısına çıktıkları zaman (işte bizans imparatoru, iran Kisrası, veya Arap halifesi vb) insanlar o makama tazim ve hürmetini belirtmek için secde ediyorlar. İstersen etme kelle gider. Yani en büyük kral ( teşbihte hata olmasın) olan Yüce Allahın karşısında da secde ediyorlar. diyorsun. 

Allah'ı kırala benzetirsen işte böyle çuvallarsın :))! Allah nerede ki Allah'ın karşısına çıkıyorsun?!, Allah aşkına, nasıl çıkıyorsun, merdivenle mi, uzay aracıyla mı!? Bi anlat da ben de anlayayım bari! Saffet kardeşim, Allah'n karşısından / huzurundan nasıl çıkıyorsun? Onu da anlatırsan belki daha iyi anlarım.

"İşte Hz. Osmana kadar zekat memurları vardı. Hz. Osman zamanında fethedilen yerlerin gelirleri gelmeye başlayıp (mısır ve İran) hazine dolunca, hz. Osman zekat memurları vasıtasıyla toplanan zekatı kaldırmış. Kişilere demiş ki siz kendi elinizle fakirlere verin." diyorsun.

Demek ki, Osman fetihlerin gelirlerini kendine ve etrafındakilere veriyor, fakir fukaraya vermiyor. Zenginlere zekatınızı siz kendiniz fakirlere verin iz demekle hem Allah'ın emrine karşı gelmekten korkmuyor hem de fakirlarin el açmasını teşvik ediyor. Desene bu yakın eş dost kayırıp devletin gelirlerini onlara peşkeş çekip milleti her önüne gelene el açan düzen anlayışı, fakir fukaraya yardım anlayışı Osman'dan miras kalmış! Fakir fukara, garip guraba yani, yardıma muhtaç ne  kadar çoğalırsa saltanatınız o kadar muhkem olur anlayuşı. 

Şimdi Namazın derli toplu tarif edilmemiş olması epey bir sıkıntıya yol açıyor. BU KONUDA HAKLISINIZ.

Zaten hadisçiler de buradan giriyor, siz de oradan çıkıyorsunuz. diyorsun. 

Hayır! Ben böyle demiyorum. Ben hadisçilerin girdiği yerden çıkmıyorum. Ben Kuran'ın hepsi salattır diyorum. Niçin beni bir türlü anlamıyorsun?

Şimdi deniyor ki Bir Koreli Kur’anı okusa, etrafında hiç müslüman olmasa , o namazın şeklini Kur’an dan öğrenip te kılamaz.  ÇOK DOĞRU . Kılamaz YANİ. Hatta Kelimei Şehadet bile getiremez.

Oruç tutar, Sadakayı Affettiği kadar verir de. Hac da Kalabalığa uyar da. Namazı kılamaz.

Diyorsun ve doğru sölüyorsun. Doğru söze ne diyebilirim ki!

Ama bu namaz yok demek değil. 

Tamam var, bütün dünya kılıyor, hadi zorlama ile kabul ettim, Peki ne işe yarayor? Allah'ın emrini inkar mı ediyorsun? Allah emr etmiş kılacaksın! O kadar mı ?

Biz de Anadan babadan veya hocadan görmeden namazı oturtamıyoruz.(bir tevatür gereği olmuş)  Yani Kur’ana baktım, namazın şeklini anlayıp kıldım diyen varsa O YALAN SÖYLER.

Ne diyeyim. Haklısın yani.

Korkarım bu gidişle, Asım'n beklediğinin tersi olur; sen namazı terk edersin!:))

Yani her dinde , pratik bilgiyi o dinin mensubu birinin yardımı ile alırsınız.

Namaz anlıyorum, hele ki ana dili arapça olmayan milletler için biraz boş bir kavram. Allahı anıyor da yasak savıyor. Borç ödüyor. Vb. Birazda aman günah olmasın, sorumlu olmayayım diyor. Namaz bunun ahlakını düzeltmiyor. Boşluk orada.

Ana dili Arapça olanlar namaz kavramının içini doldurabiliyor mu acaba!

Namaz bilinen bir husus olduğu için  tam tekmil açıklanmamış.

Sen öyle san! Abdest bilinmediği için mi tam tekmil açıklanmış! İbrahim'in, O'ndan sonrakilerin; İsa'nın, Musa'nın,... namazında abdest yok muydu? Gülünce de istihza anlıyorsun! Ama ben güldüm bu anlayışına içimden ve sen görmedin. Ee bunu sana söylemiş olmam istihza mıdır? Benim amacım istihza değildir ama sen öyle anlıyorsan öyledir, ne diyeyim. 

Artık Allah böyle istemiş, insanları denemek için böyle yapmış olabilir diyorum.

Denemek için m*?!!! Hele bi bakayım ne çıkacak! Demek ki ne çıkacağını bilmiyor Allah!!!

İnşallah Allah bana 19 mucizesini çözdüğüm delil gibi, (Bakara 282)  bu olayı da itirazsız çözecek bir delili bana veya bir başkasına nasip eder.

Bakara 282'de neyi anlamadığını merak ettim, sorabilir miyim?

Allah'a emanet ol!

 

 
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

sayın haktansapmaz,

işte ben de bu yüzden şu almanları müslüman yapabilsek ne güzel olur diye düşünüyordum.

Bunu defalarca yazdım.

Adam içiyormuş. İçsin arkadaş. Sanki onun dini Sarhoşluğa cevazmı veriyor. Hayır. Hiçbir din de vermiyor. Hadi içkiye bir şey bulduk. Mesela dedikki (Garaudy tipi müslüman olabilirsin). Bu kavramı örneğin Hayrettin Karaman Hocanın sitesinde görmüştüm.

Garaudy müslüman ama  bizim gibi değil.

Ayrıca BEktaşi way of İslam da olabilir.

Neyse bir domuz etine çare bulamıyordum. Hatta sitede Naci çelik arkadaşın çalışmaları vardı. İslamda domuz eti haram değildir. Çünkü Ehli kitabın yemeği bize helal olduğunu bildiren ayet var diye savunuyordu.

Tabi Lahmel hınzır ın zahiri manası domuz eti. O diyordu ki bu bozuk et. Ama işte islama yahudi etkisi nedeniyle domuz eti diye yorumlanmış. diye savunuyordu ama kimseyi ikna edemedi.

Ben konuya tabi bu Akıllı, çalışkan, dürüst hristiyan kardeşlerimizi müslüman yapma açısından bir açık kapı varmıdır diye bakıyordum.

Neyse, peki bu domuzun matahlığı nedir. Avrupada koyun az yetişmektedir. Avrıca koyun az yavru yapmaktadır. Avrupa çok savaş , istila falan görmüş bir yer.

Bu hayvan senede dört yavru yapıyor. Ne versen yiyor. Hatta yiyecek bulamazsa yavrusunu yiyor. Dolayısı ile çabuk ve kolay üremesi  ve ayrıca besleme maliyetinin düşüklüğü nedeniyle Avrupada revaçta olmuş bir hayvan.

Üstelik eti kokuyor. Köln de Kaufhof diye bir yer var. En üst katı büyük bir pastane kafe gibi bir yer. Ama domuz sosislerinin kokusundan duramıyorsun. Çok güzel bir yer olmasına rağmen, kokudan rahatsız olup duramıyorsun. Ama Almana doğal geliyor.

Bir büyük markete gitmiştim. Orada işte aynen büyük bir kasap dükkanu gibi domuz etlerinin asılı olduğu yer var, bir de rindfleisch diye Arjantinden ithal sığır etler inin asılı olduğu yer var. Domuz tarafı çok ağır kokuyor, sığır tarafı mis gibi.

Yani bu domuzdan vazgeçseler, çalışma disiplinleri ve iş ahlakları ile İslam Almana yakışıyor.

Şİmdi sayın Haktansapmaz,

Olaya birde şu yönden bakın,

At sahibine göre kişniyor.

Sahibi iyi değilse safkan arap atı sütçü beygirine döner.

Sen iyi şöför değilsen Mercedesin, Ferrarinin  suçu ne.

Hans müslüman olsa , aynı namaz onda farklı etki yapar da;

Senin geleneksel akıllı Ahmet , Mehmette  yapmıyor işte. Namazmı suçlu, yoksa insanlar mı.

Suç  dini kültürü veriş tarzımızda, dallarla budaklarla uğraşmaktan insanlara Ormanı gösteremiyoruz. Bilinç sahibi yapamıyoruz.

Herkese selamlar,

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Saffet Kardeş, çok şekersin...

Naci Çelik'in domuz etinin müslümanlarda haram olmasıyla ilgili söylediği öyle yabana atılır, yutulur cinsten olmadığını teslim etmemek mümkün mü? Arapça sözlüklerde xinzîr'in kokuşmuş anlamı da var! Yani lahm ul xinzîr anlayacağın kokuşmuş et anlamına da geliyor. Var sen düşün artık!

Şunu da düşün: Niçin Kuran'da xinzirin etinden başka hayvanın eti haram kılınmamış!  Yalınız xinzir mi pis, eti kokuyor? Diğer bir sürü hayvanın etini yiyip tecrübe ettiler mi de böyle diyorlar! Çakal, sırtlan, maymun, tavuk, tavşan vs. Geçenlerde duydum, ne denli doğrudur bilemiyorum, tavşan da çok acıkınca yavrusunu yiyiyormuş!

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Özür dileyerek araya giriyorum kusura bakmayın, çünkü konu "salat" kavramından "lahmel hınzır" konusuna kaymadan bir soruda ben sorayım dedim, sayın Saffet bey ve diğer ilgili arkadaşlara;

Genel kanaat o ki, namaz diye ifade edilen ritüel, salih amelden olmakla birlikte hemde merkezinde yer alıyor.

Soru ise:

İlk bakışta şanlı Kur'an ın genel ifadelerinden biri imiş gibi görünsede, biraz detaylı incelendiğinde 2/277 ayeti, benzeri olmayan bir şekilde farklı bir mesaj veriyor. Yani nasıl oluyorda "iman edip salih amel işleyen" ifadesinden sonra, sizlerin salih amelin içinde kabul ettiği namaz ve zekat geliyor? Salat ve zekat salih amelden mi? Yoksa iman ve salih amelin bizzat kendisi mi? 

2/277:

"innellezine amenü ve amilussalihati:Şüphesiz iman edip salih amel işleyenler"

"Ve egamussalate ve atevuzzekate:Salatı ikame edip zekatı ita edenler/bağlanarak izleyip (Rabbe olan bağlılığı ayakta,canlı,diri tutup), arınma gösterenler"

"Lehum ecruhum inda rabbihim:Onların ecirleri Rabblerine aittir"

"Vela havfun aleyhim velahum yehzenun:Onlara korku yoktur ve onlar üzülmeyeceklerdir"

Teşekkürler.

Muhabbetle... 

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Değerli öğrenci 98 kardeşim, konuya can alıcı bir noktadan girmişsiniz. Bu kadar ince ve etkin, oldukça da nezaketle araya girdiğiniz için ben size teşekkür ediyorum. Aramızda bulunmaktan rahatsızlık duymayan her kese, başımızın üstünde yer vardır.

Selam ve muhabbetle. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
bulenttttttt
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 29 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 115
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bulenttttttt

Araştırmalarınıza katkı sağlayacak bir prof. yorumu... Dine ömrünü vermiş aydınların sözlerini tartıştırmaktansa, arapça diline akademik düzeyde hakimiyetten uzak vatandaşların yorumları, kafa karıştımaktan başka bir işe yaramaz. Daha Türkçe'ye akademik düzeyde hakim olmayan şahıslar, Arapça'dan Farsça'ya, oradanda Türkçe'ye geçmiş namaz kelimesini "Avam" zekasıyla çözmeye çalışmaktalar. Lütfen bu işleri alimleri çaprıştırarak yorumlayın. Bilmediğiniz bir dilin mealini yorumlayarak tartışmayı sulandırmayın. 

http://kurandini.tr.gg/Kur-h-an-h-daki-Namaz.htm



__________________
bulenttttttt
Yukarı dön Göster bulenttttttt's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bulenttttttt
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats