HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Başörtüsü Allah’ın Emri Değildir Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Abdurrahman hocam! Allah'ın takılara taktığı yok. Bu dünyada inananların da hakkıdır takılar; öteki dünyada ise yalnızca onların (7:32); yeter ki aşırı gitmesinler (7:31). 

Allah'ın yasakladığı, takı teşhirciliğidir; görmemişlik. 

Örneğin Allah, cinselliği kalmamış olup oturan kadınların giysilerini atmalarına izin verirken uyarır: ama takı teşhirciliği yapmasınlar, gayre müteberricatin biziyneh (Nur 60).

"Ey doğurmaktan ve kocaya varmaktan tamamen ümidini kesmiş kadınlar! Aman ha, siz siz olun, takılarınızı teşhir etmeyin!" Hakikaten Allah'ı da kendinize benzettiniz!!! Kadının iffeti; edebi, namusu, nezaheti, terbiyesi bu ayetin konusu değil zaten! İffet/namus=takıları örtmek! Takılarınızı gizlediniz mi, teşhir etmediniz mi sizden iffetlisi, namuslusu yoktur artık! Bütün hedefi amacı, iffetsiz; edepsiz, terbiyesiz, ahlaksız, pis takı teşhirciliği imiş meğer Allah'ın bu ayetinin! Anladığınız dilden; kafanıza taktığınız "takı pisliğini" Allah'ın ayetine de takıverdiniz. Bunu siz yapınca adı "ahlakî icazet"! Pes doğrusu.   

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Pek çok konuda sözünü dudaktan esirgemeyen Abdurrahman Özlük, savana gibi kardeşlerimize bakın. Sıra Nur 31'e gelince ne yapıp edip tesettür pisliğini bulaştırıveriyorlar Allah'ın ayetine. Oysa o ayette geçen "ziynetler"den kasır takılardır; vücut değil.

 

selam

Hasan bey ne alakası var?Ne pisliği ne tesettürü?Ayet açık ve net örtülecek yer cyub.Yaka açıklığı kadının aile efradı veya çalışanları yanında açık olsa ne olur kapalı olsa ne olur?Kadın göğüslerini açmıyor.Tasvir edilen kadın zaten giyinik.

Ben bunları milyon kez anlatmama rağmen siz benim söylemediğim şeyleri tekrar edip duruyorsunuz.Sanki ben kadın göğüslerini aile efradı ve çalışanşlarına açabilirmiş icazeti veriyormuşum gibi lanse ediyorsunuz.Pes gerçekten.Kendi kişisel görüşünüzü dayatmak için başkalarına iftira atmanız hiç hoş değil.

Ortada birşeyleri yapıp edip bulaştırmaya çalışan biri varsa malesef o da sizsiniz ve bunun ya farkında değilsiniz ya da başka meseleler var benim anlamadığım.Araf 30 31 diyoruz Allah takıları serbest demiş diyoruz buna rağmen kadının boynuna taktığı takı aşırıya gitmek diyorsunuz.Neye göre aşırılık ayette yazıyormu israf etmeyin diye?

Ben bu 2 ayeti geleneğin etkisi veya anlayışı etkisinde kalmadan tarafsız olarak değerlendirip anlamak için 2 aydan fazla sayfalarca forum sitelerinde bu konuyu tartıştım.Başta sizin anlattığınız gibi ziynetlerin kadının takıları olabileceğini düşündüm ama tartışmalar sırasında insanların bu görüşe dair sorduğu soruların cevapsız kaldığını ve bu görüşün zorlama yorumla ortaya çıktığını anlayınca derhal terk ettim.KAdına araf 30 31 rağmen takılarını sakla drsen sorarlar neden diye? cevap=teşhircilik neye göre ?yorum ve anlayışa göre.

Bundan sonra kadınlar takının ne kadarı teşhircilik ne kadarı normal onun cevazınıda sizden alırlar artık.

Ben bu forumda ne anlatıyorsam ve neye inanıyorsam bunları eğer konu açılırsa en radikal dinci olan birinin yanında bile anlatırım.anlatıyorumda.İnsanlar sorduğunda mezhepsizim diyebiliyorum.Yani anlatmak istediğim şu ben sizin sandığınız gibi forum köşelerinde ahkam kesip reelde kimliğini gizleyen pısırık biri değilim.

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
ebu ömer
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 26 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 117
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu ömer

Merhabalar

Bir bakış açısı:

24/31: "...vela yubdine zinetehunne illa ma zahare minha... > ...zinetlerini/alımlı yerlerini açıkta olanı hariç açmasınlar..."

Ayet içinde kadınlara dair istisna tutulan açıklık "ev içi" haline (ki sayılan kimseler ev içerisinde olabilecekler kimselerdir) dair takva elbisesiyle beraber giydiği kıyafetten dışta kalanlar olup, dışarı çıkması dahilinde takvanın gerektirdiği ve örfün belirlediği dış kıyafeti giymesi gerekmektedir...

33/59: "Ey Nebi; eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle: Cilbablarını/dış kıyafetlerini  üzerlerine salsınlar/uzatsınlar..."

Bu vesileyle ev içi kıyafetle dışarı kıyafetinin birbirinden farklılık arzettiği muhakkaktır.

24/31 ayetinde kadınların/kızların takva elbisesiyle beraber zinetin/alımlı yerlerinin zorunlu açıkta olan kısmının ev içerisinde birlikte oturulabilecek insanlarla birlikteyken mümkün olabileceğini lakin, 33/59 gereği ise kızların/kadınların dışarı çıkmaları halinde, takva elbisesiyle birlikte dış kıyafetinin giyilmesi gerektiği beyan buyrulmaktadır.

Netice itibarıyla giyim kuşamla ilgili ayetlerde ilgili emirlerin yanı sıra "takılan takı" yakıştırması tuhaf kaçmaktadır. 

Muhabbetle...

 



__________________
Teselli ararsan teselli mi yok...
Yukarı dön Göster ebu ömer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu ömer
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

haktansapmaz Yazdı:

Abdurrahman hocam! Allah'ın takılara taktığı yok. Bu dünyada inananların da hakkıdır takılar; öteki dünyada ise yalnızca onların (7:32); yeter ki aşırı gitmesinler (7:31). 

Allah'ın yasakladığı, takı teşhirciliğidir; görmemişlik. 

Örneğin Allah, cinselliği kalmamış olup oturan kadınların giysilerini atmalarına izin verirken uyarır: ama takı teşhirciliği yapmasınlar, gayre müteberricatin biziyneh (Nur 60).

"Ey doğurmaktan ve kocaya varmaktan tamamen ümidini kesmiş kadınlar! Aman ha, siz siz olun, takılarınızı teşhir etmeyin!" Hakikaten Allah'ı da kendinize benzettiniz!!! Kadının iffeti; edebi, namusu, nezaheti, terbiyesi bu ayetin konusu değil zaten! İffet/namus=takıları örtmek! Takılarınızı gizlediniz mi, teşhir etmediniz mi sizden iffetlisi, namuslusu yoktur artık! Bütün hedefi amacı, iffetsiz; edepsiz, terbiyesiz, ahlaksız, pis takı teşhirciliği imiş meğer Allah'ın bu ayetinin! Anladığınız dilden; kafanıza taktığınız "takı pisliğini" Allah'ın ayetine de takıverdiniz. Bunu siz yapınca adı "ahlakî icazet"! Pes doğrusu.   

Selam.

Nur 60'ta geçen "اللاتي لا يرجون نكاحا"deki "نكح"yı doğurmak ve kocaya varmak diye yanlış algılarsanız aklınız kelbet karışır. İşe yaramayan akıl yürütmelerle işin içinden çıkmaya çabalar durursunuz. Oysa "ziynetler"i kadının vücudu saymak suretiyle ürettiğiniz o ahlaksız icazet hiç bir akıl yürütmeyle ortadan kalkmaz; orda öyle durur.

Sayın savana, istisnalar listesindeki zevatı inanan kadının aile efradı veya çalışanları ile sınırlıyorsunuz. Oysa onların arasında kadının "aile efradı"ndan veya "çalışanları"ndan olmayan erkekler var.

Örneğin kadın avretlerinden (yani ziynetlerinden) anlamayan çocuklar, الطفل الذين لم يظهروا علي عورات النساء. İnanan kadının aile efradı veya çalışanları değil, bir kısmı ihtilam gücüne ermiş (Nur 59) yabancı erkek çocuklar onlar.

İnanan kadının ziynetlerini kendilerine açıverdiğiniz "ihtiyaçsız erkek taabiler"e gelince, CİNSELLİK AÇISINDAN hiç farketmez. Evin içinde, piknikte, fabrika misillu bir iş yerinde... inanan kadına yabancı o erkekler. Tıpkı sokaktaki erkekler gibi.

İhtilam gücüne eren yabancı çocuklar da öyle.

CİNSELLİK AÇISINDAN inanan kadın için sokaktaki erkekler ne ise ihtiyaçsız erkek taabiler ve ihtilam gücüne ermiş ama zeka özürlü olmak gibi bir nedenle kadın ziynetlerinden anlamayan erkek çocuklar odur.

İnanan kadının yaka (?) açıklığının altındaki vücudunu sokaktaki erkeklere açıvermek ne ise o çocuklara ve kadının ihtiyaçsız erkek taabilerine açıvermek odur: ahlaksızlık.

Artı, inanan kadının "ziynetler"i onun yaka (?) açıklığıyla sınırlı değil.

Sayın savana! Tesettür uğruna üretilen ahlaksız icazet minaresine kılıf uydurmak için kelimelere keyfi anlamlar yükleniyor; siz onlara katılmayın lütfen.

Abdurrahman hocam! Nur 60'taki "نكح"ya dair Muhammed Esed'in açıklamasını okur musunuz lütfen. Nolur biraz da doğru akıl yürütün. Örneğin sorun kendinize: O KAVAİD kocaya varma ümidini neden kessin; mümkün mü ümitsiz olmak? 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Muhterem Hasan Akçay Abim,

Esed'ten farklı bir şey söylemedim.

Elqâ'id: Elmeretu elletî inqata'at 'anilveledi ve 'anizzevc.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

haktansapmaz Yazdı:

Muhterem Hasan Akçay Abim,

Esed'ten farklı bir şey söylemedim.

Elqâ'id: Elmeretu elletî inqata'at 'anilveledi ve 'anizzevc.

Güzel hocam! Üzerinde durduğumuz ifade, القواعد Elqaa'id değil نكح. Esed Elqâ'id: Elmeretu elletî inqata'at 'anilveledi ve 'anizzevc açıklamasını nerde yapıyor bilemem ama Nur 60'taki نكح ile ilgili 84 nolu dipnotunda yapmıyor. Yoksa çelişkiye düşerdi. Kaldı ki Esed "Elqaa'id"i öyle tanımlamış olsa bile sağ duyulu bir Abdurrahman hocam o tanımı red reddeder. Çünkü insanların kocaya varma ümidi son nefeslerine kadar sürer. Kimse alamaz o ümidi onlardan.  

Dediğiniz ise şudur: doğurmaktan ve kocaya varmaktan tamamen ümidini kesmiş kadınlar.

Okudunuz mu Esed'in Nur 60'taki "نكح"ya dair 84 nolu dipnotunu? Lütfen.

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"elletî lé yercûne nikéhan" cümlesi "Elqavé'id" in sıfatı/açılayanıdır. Üzerinde durmamız gereken Qavéiddir.

Esed ile çelişmiyor söylediğim. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba Abdurrahman hocam. Konumuz o değil Nur 60'taki "نكح"dır. Lütfen. Ordaki نكح cinsellik demek; لا يرجون نكاحا ise cinselliği kalmamış. O kavaa'id CİNSELLİK AÇISINDAN duvar gibi duyarsız olup pörsümüş, itici bir vücuda sahiptir. Allah onlara veriyor giysilerini atma iznini. 

Kadınların çocuk yapamayışı ya da kocaya varmak ümidinin sona ermesi ile ilgisi yok giysi atma icazetinin. 

Kadınlar 40-50 yaşları arasında menopoz geçirirler; ondan sonra çocuk yapamazlar ama cinsel ilişki ihtiyaçları ve cinsel çekicilikleri sürer. Giysi atma icazeti onlar için değil.

Kocaya varmak ümidi ise insanların son nefesine kadar sürer. 

Bakın, 80-90 yaşlarında insanlar televizyonların izdivaç programlarına çıkıyor; "Yatak arkadaşı değil ahir ömrümde elimden tutacak bir eş istiyorum!" diyorlar. Cinsel ilişkiden başka bir niyetle evlenmeyi ümit ediyorlar. Kimse onların elinden bu ümidi ve hakkı alamaz.

Kim alabilir ki, Allah cinsel ilişkiden başka bir niyetle evlenmeye izin verip dururken (2:236-237, 33:49)?

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

 La havle ve lâ kuvvete illâ billâh
bunalınca  söyleyin
çok iyi geliyo ;)

 

Neresiymiş kadının ziyneti yaka açıklığı haricinde?Ayette ziynet olarak atıfta bulunan yer yaka açıklığı.Göğüsler değil kollar bacaklar kalçalar saç baş kaş göz değil.lütf hasan bey.

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

her kese aynı etkiyi yaparmı acep :-S



__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats