Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
Kuran'da ibadet/kulluk belirli süreleri mi kapsiyor, ibadetten cikis mümkün müdür bunu iyi düsünelim.. Hayatimizi, Allah ( rizasi ) icin - Allah ( rizasi ) icin olmayanlar diye ikiye mi ayirmamiz isteniyor bizden ?
* (Bu alis veriþi yapanlar), tevbe edenler, ibadet edenler, hamdedenler, oruç tutanlar, rüku edenler, secde edenler, iyiligi emredip kötülükten alikoyanlar ve Allah'in sinirlarini koruyanlardir. O müminleri müjdele! Tevbe 112
Abidunel; ibadet edenler/kulluk edenler
Saihuner; seyahat edenler
Ruku-secde ibadet degilmidir ? Ibadetin cesitleri mi anlatiliyor yoksa muminlerin özellikleri mi ?
Onlari, emrimiz uyarinca dogru yolu gösteren önderler yaptik ve kendilerine hayirli isler yapmayi, namaz kilmayi, zekat vermeyi vahyettik. Onlar, daima bize ibadet eden kimselerdi. Enbiya 73
Demek ki, ibadet belirli zaman birimlerinde, belirli yerlerde, belirli hareketleri yapmaktan ibaret degil..KULLUK=IBADET.. Kulluktan cikis olmaz.. Namazi, secdeyi, orucu gorunce ibadet diye cevirmisler..
* Li külli ümmetin cealna menseken hüm nasikuhü fe la yünaziunneke fil emri ved'u ila rabbik inneke le ala hüdem mustekýym Hacc 67
* Biz, her ümmete, uygulamakta olduklarý bir ibadet tarzi gösterdik. Öyle ise onlar (ehl-i kitap) bu iþte seninle çekiþmesinler. Sen, Rabbine davet et. Zira sen, hakikaten dosdoðru bir yoldasýn. Hacc 67
* Fe iza kadaytüm menasikeküm fezkürullahe ke zikriküm abeküm ev eþedde zikra* fe minen nasi mey yekulü rabbena atina fid dünya ve malehu fil ahýrati min halak Bakara 200
* Hac ibadetlerinizi bitirince, babalarinizi andiginiz gibi, hatta ondan daha kuvvetli bir þekilde Allah'ý anýn. Ýnsanlardan öyleleri var ki: Ey Rabbimiz! Bize dünyada ver, derler. Böyle kimselerin ahiretten hiç nasibi yoktur. Bakara 200
"Abd" kökünden türeyen kelime, Kuran'da hicbir zaman, belirli sure icin veya hareketler icin kullanilmamistir.. Bakara 200' de "abd" kullanilmamasi da, bunun insanin tum yasamini kapsayan "kulluk" oldugunu gosterir..
* ve la tübaþiruhünne ve entüm akifune fil mesacid
Mescitlerde ibadete çekilmiþ olduðunuz zamanlarda kadýnlarla birleþmeyin. Bakara 187
Yine burada da, "abd" kokunden olan kulluk/ibadet kullanilmamis.. Bu ayette diger baska bir soru ise, Mescitlerde ibadete cekilmis oldugunuz halde kadinlarla birlesmeyin emridir ..! Mescitler yani genel kabule gore, camiilere gidenler kadinlarla birlesmek icin mi gidiyor ? Kadinlarla erkeklerin ayri oturdugunu da dusunursek, bir de camiide yalniz olmadigimizi da dusunursek, toplu halde iliskiye girmek cikiyor.. Ya herkese özel bir mescit vereceksiniz, yani her kari-kocaya bir mescit :) Ya da bu mescidin her inananin kalbinde ki oruc halindeyken kadinlarla birlesmeme, itaat hali oldugu..
Kuran isiginda, "Abidunel" insanin hayatinin her asamasidir.. Mumin icin, Allah icin-Allah icin olmayan ayirimi yoktur.. olmamalidir..
Insan neyaparsa yapsin; Allah'in rizasini gozetmek zorundadir.. Kulluk belirli hareketleri, dualari, tapinislari icine almaz sadece.
Kulluk, camii de sinirlanmaz.. Abdestli iken de.. namazdayken de.. oruclu ikende.. Allah'i anmak isim tekrarindan ibaret degildir. Nasil Allah'in bizi anmasi isim tekrarindan ibaret olmayacagi icin..
Fezküruni ezkürküm veþküru lý ve la tekfürun. Bakara 152
Öyleyse yalniz beni anin ki ben de sizi anayim. Bana sükredin, sakin nankörlük etmeyin. Bakara 152
Allah bizleri nasil aniyor ? Kulum neguzeldir diye mi ? Yoksa, bu bir alisveris mi; biz Allah'a yonelirsek/O'na kulluk edersek, canimizla malimizla Allah'a donersek, Allah'da buna karsilik olarak, dunya-ahirette bizlere guzellikler mi ihsan eder..
Islam'da en buyuk yozlasmalardan birisi de, ibadet ( gordugumuz gibi, ibadet belirli sureyi veya hareketi kapsamaz ), zikir ve tesbih..
Bizlerden, camiilere kapanip, Allah buyuktur deyip, boncuk cekmemiz mi isteniyor..
Rabbim bizleri, ibadetten bir an dahi ayrilmayan kullarindan eylesin..
__________________ Hayat sen ne güzelsin
|