Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 25 ocak 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 111
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Hanif Dostlar,
Ölüm sonrası aşamaları birbirinden ayırt etmek gerekir.Yanısıra onu günmüz şartlarıyla karşılaştırmammak gerekir.saat ,Kıyamet,bas(diriliş),haşr,ve genel olarak ahiret
Saat.: Kelime olarak an demektir.Türkçe’ye saat bu şekliyle girmiştir. Kıyametin kopması ve ilk üfürülüştür.Bununla tüm varlık alemi yok olmaya doğru gider.Şimdi bunu big-crunch teorisine yamamadan konuşmak gerekirse saat, evrenin yok olmaya başlamasıdır ve ilk üfürülüşle başlar.Bu üfürüşün püfleme olmadığı açıktır.Evrenin büzülüp tekrar big-bang öncesine dönmesi de olabilir.Birinci üfürülüş ve diğer adıyla saat, sebepler alemi dediğimiz diğer adıyla dünya(yerküre anlamında değil)hayatı şartlarında gerçekleşecektir.Ölüm anı için de kişisel olarak onun saati anlamında kullanılır.Zaten saat, toplu ölümdür
Kıyamet:Kelime olarak ayağa kalkmak demektir. İkinci üfürülüşün başlangıcıdır ve oda sayha(büyük bir patlama )ile olacak.Evren yok olup tekrar varolacaktır.Bas ilse bu varolmanın canlılar kısmına denir.Yani tekrar diriliştir.Bu bağlamda ba’s kıyametin canlı koludur.Bundan sonraki hayatın niteliği değişecektir.Kıyamet kalkıştır.Yani Allahın sebepleri kaldırması ve her işte direk etkili olmasıdır.Fatihada ahiret gününün meliki diye tabir edilmesi bundandır.Evrenin sırları bir bir ortaya dökülecektir.Aslında ölüm de özel bir kıyamettir.Çünkü ölüm ile insanın kendisi sebepler dünyasından çıkmakta ve diğer hayata ilk adımı atmaktadır.
Ba’s:Yeni bir diriliştir.Dirilişin şartları bu dünyada nasıl oluşmuşsa da burda da oluşacaktır.Yeni diriliş ile beraber insanlık sebepler dünyasında olmadığından nasıl bir mahiyete gireceklerini kestirmek mümkün değildir.Bedensel diriliş mi ışınsal bir diriliş mi bu tartışılmıştır.Ancak bedensel olsa da nasıl bir beden olacağı yine belirli değildir.
Haşir : Haşir tüm canlıların bir arada tutulmasıdır.Son gidecekleri yer belirlenmeden hesaplarının mahkeme de görüleceği andır.Şartlarını ve nasıl olduğunu bilemeyiz.Bu bakımdan kitap,mizan,sırat gibi kavramların ne olduğu şu an meçhulümüzdür.Ama bu dünya gibi olmadığı kesindir.
__________________ Muhammed din adamları sınıfını ortadan kaldıran, kurumsal dinleri yıkan, dini tapınak dini olmaktan çıkarıp halkın vicdanı haline getiren "devrimci" bir peygamberdir
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamlar,
Kıyamet derken aslında çoğu insanın aklında tezahür eden evrenin yıkılışı değildir,sadece hesap anı ve gidilecek durak akla gelir.Birçok kişinin bu manada anladığı kıyamet,insanlara bilinçaltlarında kendisini çok uzaklardan gösterir,
Benim Kurandan anladığıma göre ayırma günü asla uzak değildir,kişi vefat ettiği anda hesap alanındadır,herhangi bir berzah yada bekleme yerinde değil,çünkü olaylar kişiler için, algılayabildikleri anda başlar.Ayırma gününde hesaba uğrayacak olanların kendi aralarında geçen konuşmalarda''yeryüzünde ne kadar kalındığının üzerine tahminler vardır''kimileri 1 saat derken kimileri 1 gün,
Uykuya yatıp 8 saatin sonrasında sanki yatalı daha 3 dk olduğunun zannı sizdede yaşanmıştır muhakkak.Sadece bir örnek, benzeşmesi açısından.
Bu halde kişi: vefat ettiği anda, arada geçen zamanı algılayamadığı ve kaydedilen son bilgiyle uyanacağı için,anında hesap alanında kendini bulur diyebiliriz.
İnsanlar bedenlimi yoksa soyut olarak mı varlıklarını sürdürecek sorusuna,Kurana bakarak her durumda bedenli diyebiliriz,ellerin ayakların şahitliği(insan tanık olarak kendine yeter),derilerin deforme olmasına karşın sürekli yenilenmesi,ölümün istekle çağırılması ve nimetlendirme.
Cehennem şartları anlatılmakta,orada acıkma susuzluk gibi bedensel ihtiyaçların olacağı anılmaktadır,öyleki cehennem ehli bu ihtiyaçlarını gidermek için cennet ehlinden yardım talebinde dahi bulunmaktadır.Kuran bedensel olarak yeniden yaradılış sorularına, en doğru ve yetkin cevabı,bildiren,öğreten ve sistemin anahtarı yetkilendirilmesiyle vermektedir.
Sağlıcakla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma