Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
İngilizce bir forumda bugün "Bakara 106'nın konusu Kuran'dan önceki kitapların ayetleri midir?" diye bir soru gördüm. Cevabını internette ararken ilginç bir yazı çıktı karşıma. İlginçti çünkü bana aitti ama onu yazdığımı bile unutmuştum.
(Bu bana bir ders mi olmalı? Örneğin "Yazılarınız kendinize ait bir sitede toplanırsa iyi olur," dendi. Sahiden değer mi?)
Bir ihtiyacı karşılamış, önemli görülmüş ki kırmızı büyük puntolarla alıntılanmış:
Nesh hakkında bir makale (İngilizce): http://www.submission.org/abrogation.html THE LIE OF ABROGATION -THE BIGGEST LIE AGAINST THE QURAN
*
KURAN’A ATILAN NESH İFTİRASI
Yazan: A. Muhammed (Yazarın Nesh Yalanı adlı kitabından alınmıştır.)
Türkçeye çeviren: Hasan Akçay
ÖNSÖZ
Bazı ulemanın Kuran’a attığı en büyük iftira Hicrî 4. yüzyılda uydurulan nesh iftirasıdır.
Örneğin şu ulema tarafından:
Ahmed bin İshak El-Dinarî (öl. H 317), Muhammed bin Bahr El-Esbahanî (öl. H 322), Hebatallah bin Salame (öl. H 410) ve Muhammed Bin Musa El-Hazmî (öl. 547).
Bu zevatın iddiasına göre, Kuran’daki bazı ayetler öteki bazı ayetleri nesh yani iptal edermiş. İptal eden ayete nasih, iptal edilene mensuh deniyor.
Bu yöntemle yüzlerce ayete iptal mühürü basılmış, konuyla ilgili kitaplarda bu işe ilim süsü verilip uzun uzun açıklamalar yapılmıştır. Örneğin Muhammed Bin Musa El-Hazmî (öl. 547)’nin "El-Nasih ve El-Mensuh"u önemlidir.
Kuran’ı anlamada zaafa düşüp "nesh"i peydahlayanlar bazı İslam ulemasıdır ama İslamın düşmanları da Kuran'ın ilahîliğine gölge düşürmek için onu bol bol istismar ederler. Yani iptalci ulema ile İslamın düşmanları ağız ve eylem birliği içindedir.
İptal mı Çelişki mi?
Evet, yukarda da belirtildiği üzere bazı İslam uleması ayetlerin ayetleri iptal ettiği görüşündedir. Kuran düşmanı yazarlar ise onların iptal değil çelişki olduğunu öne sürerler ve derler ki Kuran çelişkilerle maluldur; ilahî bir kitap olamaz.
Bu ikisinin ortak zaafı Kuran’ı anlamada yetersiz kalmalarıdır.
Gayrimüslim yazarlar buna ek olarak bir de Kuran’ın çarpık çevirileri tarafından yanıltılmaktadır çünkü Arapça bilmiyorlar.
Nesh ve çelişki iddiası... Her ikisi de Kuran’ı yanlış anlamanın ürünü olduğu için Kuran’ın ışığında kolayca cevaplanabilir.
İslam Ulemasının Nesh İddiası
Elif lâm râ. Ayetleri bilge ve habir olan Allah tarafından sağlamlaştırılıp açıklanan kitaptır bu (11:1). ... Allah’ın sözleri değişmez (10:64)
Yüce Allah ayetlerinin hükümsüz ilan edilemiyeceğini bu kadar açık ve net duyuruyor. Buna rağmen İslam uleması bazı ayetlerin bazı ayetleri hükümsüz kıldığını öne sürüp Allah’ın kitabına en büyük iftirayı atabildiler. İddialarına kanıt göstermek için çarpıttıkları iki ayet var
Birinci ayet, Bakara 106:
Biz bir ayeti siler ya da unutturur isek onun daha iyisini ya da benzerini getiririz... -Mâ nenseh min ayetin...
İptalci ulemaya göre buradaki ayet, "Kuran ayeti"dir ve nenseh iptal anlamına gelir. Gerçek midir bu; nenseh Kuranî kullanımda gerçekten iptal anlamında mı gelir?
Ayet Kuranî kullanımda dört değişik anlama geliyor:
a.mucize (17:101) Musa’ya dokuz mucize verdik –Velekad éteynâ mûsa tıs’a âyâtin beyyinâtin...
b. ibret (25:37) Nuh kavmi elçileri yalanladılar. İnsanlara ibret olsunlar diye Biz de onları boğduk -Ve kavme nûhin lemmâ kezzebû’r rusule ağraknâ hüm ve cealnâ hüm li’n nâsi âyeté
c. işaret (19:10) (Zekeriya,) "Rabbim!" dedi; bana bir işaret ver." -Kâle rabbi ‘c’allî âyeté
d. Kuran ayeti (38:29) Bu kutsal kitabı, ayetlerini düşünsünler diye, sana indirdik -Kitâbün enzelnâ hü ileyke liyeddebberû âyâtih
Şimdi Bakara 106'daki ayet kelimesi bunların ölçüsüne vurulunca görülür ki asla Kuran ayeti anlamına gelmiyor. Mucize, ibret, işaret ... Bu üç anlamın her hangi biri olabilir. Ama Kuran ayeti asla.
Çünkü eğer Kuran ayeti anlamına gelseydi
1- unutturur isek ifadesi havada kalırdı. Çünkü Kuran’daki hiçbir ayet unutulamaz. Müfessirlerin temelsizce öne sürdüğü üzere, o ayet nesh edilmiş olsa bile hâlâ Kuran’dadır; herkesin gözünün önündedir; unutulmuş değildir; unutulamaz.
2- benzerini getiririz ifadesi de havada kalırdı. Çünkü bir ayetin benzeri getirilecekse kendisi niye nesh edilsin?! Allah öyle abes iş yapmaz.
Ama ayet eğer mucize, ibret, işaret diye algılanırsa 2:106’daki bütün ifadeler yerli yerine oturur. Çünkü mucize, ibret, işaret zamanla unutulur.
Tabii eğer Kuran onları bize hatırlatıyorsa başka. Örneğin Musa ve İsa’ya verilmiş olan mucizeleri unutmuyoruz çünkü Kuran’da var onlar; gözlerimizin önündeler.
Ayrıca, onun daha iyisi ya da benzeri ifadesi de yerini bulur. Çünkü Allah bir mucizenin yerine onun daha iyisini ya da benzerini elbet koyabilir (Zuhruf suresi):
Musa’yı ayetler ile (mucizeler ya da işaretler ile) Firavun ve erkanına yolladık. Musa, "Ben evrenlerin Rabbinden elçi geldim," dedi (46). Ama onlara ayetlerimizi iletince güldüler (47). Her biri bir öncekinden daha büyük ayetler gösterdik ve belki dönerler diye başlarına çeşitli felaketler getirdik (48).
*
Enfal 65 ve 66'ya gelince, ben bu ayetleri her halde onlarca kez okudum ama birinin ötekini nesh ettiği aklımın ucundan bile geçmedi.
Ey Peygamber! Müminleri savaşa teşvik et. Eğer içinizde sabırlı yirmi kişi bulunursa iki yüz kişiye galip gelirler. Eğer içinizde (sabırlı) yüz kişi bulunursa, inkar edenlerden bin kişiye galip gelirler. Çünkü onlar anlamayan bir kavimdir (8:65).
Şimdi ise Allah yükünüzü hafifletti ve sizde muhakkak bir zaaf olduğunu bildi. Eğer içinizde sabırlı yüz kişi olursa iki yüz kişiye galip gelirler. Eğer içinizde (sabırlı) bin kişi olursa, Allah'ın izniyle iki bin kişiye galip gelirler. Allah sabredenlerle beraberdir (8:66).
Yüce Allah ayet 65'te genel bir durum tesbiti yapıp açıklıyor ki savaşta iman gücü sayesinde az sayıdaki mümin çok sayıdaki imansızı yener; örneğin bir mümin on imansıza bedeldir. Ayet 66'da ise ilk muhatapların özel durumunu göz önüne alıyor ve şunu belirtiyor:
Ama siz bire on üstünliğe ulaşmadınız çünkü iman henüz sizin kalplerinize girmedi (49:14):
İman henüz sizin kalplerinize girmedi Ve lemmâ yedhuli'l îmanü fî kulûbiküm
Burda neshedilecek ne var? Hiç bir şey!
Dediğim gibi ben bu ayetleri daha önce onlarca kez okudum; nesh fitnesi aklımın ucundan bile geçmedi. Çünkü Kör Mektum'um ben. Nesh misillu hiçbir önyargım yok. Övgü Allah'a.
Sevgi ile, Hasan Akçay
__________________ hasanakcay.net
allahindini.net
|