HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Kuran’ın indirilişinden günümüze gelişi Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

hasan ve kadir

Kadir sorduğun soru "çok yerinde" harekesi olmayan bir metinde okunuşta sorun çıkar. Sanırım hasan elindeki "asım" kıratına göre metni okuyor. birde "verş" kıratı olsa karşılaştırma imkanı olurdu. (iki "matbu" kırat daha var kalun(verşin ravisinin diğer versiyonu) ve ebu amr).

"Hareke farklı okunursa" elbetteki bazen anlamda farklı oluyor bide "harflerde fark varsa" (noktadan kaynaklanan).

hoş geldin Hasan

Allah(a.c) kolaylık versin.

rıdvan 

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

kiraat farkliliklari...
peygambere fakli kiraatlarda bir okuyus olmasindan mi...
peygamberin farkli kiraatlarde okumasindan mi...
peygamberden duyanlarin farkli okumasindan mi...
onlardan sonra gelenlerin farkli okumalari mi...
manayi degistiren farkliliklar var mi...
hangi kiraatin dogru oldugu simdi tesbit edilebilir mi..


bu farklar in olmasi korunmus olmaya engel mi degil mi.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

muhliskul Yazdı:
Merhaba Sayin Hasan bey Allah sizi calismanizda muvaffik kilsin. 

Merak ettigim bir hususu izahedermisiniz. Oukudugunuz bu metinleri seslendirmeyi hangi esaslari takip ederek yapiyorsunuz. Bildiginiz gibi Arapcada sesli harfler yok.

Allah'a emanet.

Teşekkür ederim. Taşkent mushafını nasıl okuduğum konusunda Rıdvan’ın söylediği doğru; asım kıraatını ölçü alarak okumaya çalışıyorum.

 

Özellikle Nisâ sûresinin ilk altı ayetini Taşkent mushafında bulup incelemek istiyordum. Buldum; övgü Allah’a. Sayfa 158, 159, 160, 161, 162.  

 

İlk izlenimlerim.

 

Bazı "elif"ler eksik. Örneğin ayet 2’de geçen "yetâmé" ve "emvâl" kelimelerindeki a ve e harfleri uzatma elifi olmadan yazılmış.

 

Mevcut harekelere göre "Evlenin!" anlamında fenkihu diye kıraat edilen kelime Taşkent mushafında F NKHÛ. Bunun Miladî 8. yüzyıldaki harekeleme oldu bittisine kadar tıpkı Nûr 32'deki gibi "Evlendirin!" anlamında FE ENKİHÛ diye kıraat edile geldiği muhtemel; hattâ "ihtimal"den de öte kesin görünüyor. Çünkü F harfi satırın sonuna konabilmiş, NKHÛ ise bir sonraki satıra. Şöyle (Taşkent mushafı Sayfa 159'un ortası):

 

............... F

NKHÛ..........

 

Bir bakıma ayet 6’daki fe eşhidu gibi. Taşkent mushafında bu, F SHD olarak yazılmış (Sayfa 162'nin başı).

 

Kelimenin

Yazılışı.... kıraati___ olası kıraati

F SHD….. fe eşhidu. …………………

F NKHۅ fenkihû.... fe enkihû

 

Ana dili Arapça olan Samia* ve yaseen bu konuda şu açıklamayı yapıyorlar:

 

… ENKEHE fiili (IV) 28:27’de gürüldüğü üzere EVLENDİRMEK anlamındadır. Ama bir de evlenmek anlamındaki nekehe var. İki fiilin de emir sigaları aynı: ENKİHۅ O yüzden yalnızca fiile bakarak doğru anlamın hangisi olduğuna karar veremeyiz.     

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

______________________

 

*Samia (http://free-minds.org/forum/index.php?topic=16824.0):

 

…ENKEHE انكح vb (IV) as in Q28:27 means MARRY OFF. However,there's another verb nakaha نكح which means marry. Both verbs have the same imperative: Ankihu انكحوا,... So, based on the verb, we cannot decide which one is being used.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam hasan,

Allah(a.c) hepimize kolaylık versin ve ilmimizi arttırsın.

İlgilenirsen "Kur'an kıraatı", "sirâceddin öztoprak", "beyan yayınları". Bana göre emekle hazırlanmış, güzel bir kitab "bu çalışmada" sana yararlı olabilir.

Birde bahsettiğim matbu mushaflar netten satılıyor.

http://www.easyquran.com/store/products.php?category_id=29

http://www.easyquran.com/store/products.php?category_id=28

http://www.easyquran.com/store/products.php?category_id=30

http://www.easyquran.com/store/products.php?category_id=31

kadir sanada selam,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba,

Sayin Hasan bey benim ifade ettigim husus, harekesiz bir metni okuyabilmek icin cok iyi bir arapca dilbilgisinin zaruri oldugudur. Mevcut bir harekeli metnin esas alinmasi suretiyle harekesiz metni okumamiz buyuk bir anlam tasimaz. Zira  okuyan biz degil  harekeli metin  olur. Seslendirmeyi yapan mevcut bir metnin yardimi ile okudugumuzda harekesiz metni biz cozmus olmayiz. Harekelerin belirlenmesi icin sahip olunmasi gereken dil bilgisi kurallarinin bir kismi kolayca ogrenilmekle   birlikte, diger bir kismi cok uzun emeklerin sardedilmesini gerektirir.

Allah'a emanet.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Hasakçay yazdı:

Ana dili Arapça olan Samia* ve yaseen bu konuda şu açıklamayı yapıyorlar:

 

… ENKEHE fiili (IV) 28:27’de gürüldüğü üzere EVLENDİRMEK anlamındadır. Ama bir de evlenmek anlamındaki nekehe var. İki fiilin de emir sigaları aynı: ENKİHۅ O yüzden yalnızca fiile bakarak doğru anlamın hangisi olduğuna karar veremeyiz.     

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

Selam. NE-KE-HA ile EN-KE-HA fiillerinin emirlerin aynı değil farklıdırlar. Fillerin ilki 3'lü iken diğeri 4'lüdür. Şöyle ki: (N-K-H ; E-N-K-H). 1.nin üçüncü şahıs muzarisi YEN-Kİ-HU iken diğerinin YUN-Kİ-HU'dur. 

Emir kipi muzari fiil kipinden yapılır. Ğaip (3. şahıs) emir kipi muzarinin ğaip kipinden, hazır emir de muzarinin muhatap (2. şahıs) kipinden yapılır. Örneğimiz emr-i hazır olduğundan, bu emir kipinin nasıl elde edildiğini anlatmakla yetineceğiz. Örneğimiz yukarıdaki iki fiil olacak.

 

NE-KE-HA'dan 2. şahıs muzari TEN-Kİ-HU'nun emri İNKİH olur. Fiilin son harfini sakin kıldık, baştaki T harfini sildik, ondan sonra gelen N harfi sakin olduğundan başa bir elif (hemze) getirdik, Bu hemzeye, "muzarideki orta harfin harekesi ötre olması halinde ötre, değilse esre verilir" kuralı gereğince esre verdik. Çoğulunu da anlatayım: TENKİHÛNE'den İNKİHÛ olur. Sukun yerine sondaki NUN'u düşürdük, Gerisi bir önceki işlemin aynısı.

Üçlü fiillerin hemzeleri ( mesela, emrin başındaki hemze) geçişte okunmazlar, bunlara hemz-i vasl denir.

 

Gelelim ENKEHA'ye: Bu "EF'ALE" babı olup bunun hemzesi hemze-i katı'tır. Yani her durumda okunur, asla düşmez.

 

Emri: TUNKİU'dan ENKİH olur. Çoğolu da TUNKİHÛNE'den ENKİHÛ olur. Yani dediğiniz gibi İNKİHÛ olamaz.

 

Şimdi de bu iki ayrı emir kipinin baş tarafına bir "F" harfi ilave ederek okuyalım: İNKİH > FENKİH; İNKİHÛ > FENKİHÛ. Diğeri:

Dörtlü olan:

ENKİH > FE ENKİH; ENKİHÛ > FE ENKİHÛ.

Muhabbetle.

 

  

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

haktansapmaz Yazdı:

Hasakçay yazdı:

Ana dili Arapça olan Samia* ve yaseen bu konuda şu açıklamayı yapıyorlar:

 

… ENKEHE fiili (IV) 28:27’de gürüldüğü üzere EVLENDİRMEK anlamındadır. Ama bir de evlenmek anlamındaki nekehe var. İki fiilin de emir sigaları aynı: ENKİHۅ O yüzden yalnızca fiile bakarak doğru anlamın hangisi olduğuna karar veremeyiz.     

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

Selam. NE-KE-HA ile EN-KE-HA fiillerinin emirlerin aynı değil farklıdırlar. Fillerin ilki 3'lü iken diğeri 4'lüdür. Şöyle ki: (N-K-H ; E-N-K-H). 1.nin üçüncü şahıs muzarisi YEN-Kİ-HU iken diğerinin YUN-Kİ-HU'dur. 

 

Emir kipi muzari fiil kipinden yapılır. Ğaip (3. şahıs) emir kipi muzarinin ğaip kipinden, hazır emir de muzarinin muhatap (2. şahıs) kipinden yapılır. Örneğimiz emr-i hazır olduğundan, bu emir kipinin nasıl elde edildiğini anlatmakla yetineceğiz. Örneğimiz yukarıdaki iki fiil olacak.

 

NE-KE-HA'dan 2. şahıs muzari TEN-Kİ-HU'nun emri İNKİH olur. Fiilin son harfini sakin kıldık, baştaki T harfini sildik, ondan sonra gelen N harfi sakin olduğundan başa bir elif (hemze) getirdik, Bu hemzeye, "muzarideki orta harfin harekesi ötre olması halinde ötre, değilse esre verilir" kuralı gereğince esre verdik. Çoğulunu da anlatayım: TENKİHÛNE'den İNKİHÛ olur. Sukun yerine sondaki NUN'u düşürdük, Gerisi bir önceki işlemin aynısı.

 

Üçlü fiillerin hemzeleri ( mesela, emrin başındaki hemze) geçişte okunmazlar, bunlara hemz-i vasl denir.

 

Gelelim ENKEHA'ye: Bu "EF'ALE" babı olup bunun hemzesi hemze-i katı'tır. Yani her durumda okunur, asla düşmez.

 

Emri: TUNKİU'dan ENKİH olur. Çoğolu da TUNKİHÛNE'den ENKİHÛ olur. Yani dediğiniz gibi İNKİHÛ olamaz.

 

Şimdi de bu iki ayrı emir kipinin baş tarafına bir "F" harfi ilave ederek okuyalım: İNKİH > FENKİH; İNKİHÛ > FENKİHÛ. Diğeri:

Dörtlü olan:

ENKİH > FE ENKİH; ENKİHÛ > FE ENKİHÛ.

Muhabbetle.

 

Merhaba Abdurrahman Bey. Hoş geldiniz. Açıklamanızı daha geniş bir zamanımda inceleyip anlamaya çalışacağım, Allah isterse.

 

Öne sürdüğünüze göre NE-KE-HA ile EN-KE-HA fiillerinin emirleri aynı değil farklıdır. Şimdilik buna değinmekle yetineceğim.

 

Bu iki NKH fiilinin aynı emir sigasına sahip olduğunu söyleyenler ana dili Arapça olan kimseler; Arapça gramerin tahsilini almışlar ve o grameri yaşıyorlar. Beni bağışlayın ama onlara size inandığımdan daha çok inanmam gerekir. Bir de şu var: belki onların sözünü ettiği şey başka, sizin sözünü ettiğiniz başka. 

 

Adlarını verdim: yaseen ve Samia. Yaseen'in makalelerini okudum; özellikle başlığı POLYGAMY (ÇOK EŞLİLİK) olan makalesini. Anılan fiillerin aynı emir sigasına sahip olduğunu orada şöyle açıklıyor:

 

The verbs Nakaha and Ankaha have the same imperative form Ankuhu - This is the plural form-. The first form of the verb Nakaha (to marry) can be found in many verses: 2:221, 2:230, 4:22, 24:3, 33:49, 33:53, 60:10. The second form of the verb (to marry off) can be found in 24:32 and 28:27.

 

Benim ayrıca ilgimi çeken şu oldu:  Samia, yaseen'in açıklamasına yapılan itiraza sessiz kalarak önce bir bakıma itirazı onayladı; sonra Edip Yüksel'in çok eşlilik lehindeki görüşlerine cevaben yaptığı açıklamada yaseen'e katıldı. Demek ki anılan fiillerinin aynı emir sigasına sahip olmadığı iddiası uydurmadır ya da en azından zayıftır.

  

Samia (http://free-minds.org/forum/index.php?topic=16824.0):

I agree that ankaha انكح vb (IV) as in Q28:27 means marry off". However,there's another verb nakaha نكح which means marry. Both verbs have the same imperative: Ankihu انكحوا, the one used in his verse (vocalisation not withstanding). So, based on the verb, we cannot decide which one is being used.

 

Samia'nın açıklamasını bundan önceki iletimde Türkçeye çevirerek aktarmıştım. Zaten siz de alıntılamışsınız yani biliyorsunuz. Tekrar hoş geldiniz.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Tekrar selam, hoş buldum.

Fiil babları (kalıpları) harf sayısına göre çeşitlilik arzeder. Mazi üçüncü tekil şahıs fiilin harf sayısına göre Arapça'da bir fiil 3, 4, 5 ve 6 harfli olabilir. Bunların hiç birinin emir kipi bir diğerinin aynısı olamaz. Arapça Gramer Kurallarını ben koymuş değilim.Bu dilin kuralları kendi yapısı içinde olan kurallardır. Şayet birileri bu kuralları keşfetmiş ve ortaya çıkarmışsa öncelikle bunlar arap dil bilimcileri olsa gerek.

Adı geçen Arap şahıslar, aynen sizin dediğiniz gibi diyorlarsa, gerçekten buna ayrıntılı bir açıklama getirmeleri gerekir. Lütfen bunu biraz araştırın, sorun soruşturun ve varacağınız kesin sonucu veya kanaatı bizimle paylaşın.

Bakın, KETEBE yazdı, EKTEBE yazdırdı. 1.sinin emri UKTUB yaz! 2.sinin emri ise EKTİB yazdırdır.

Şİmdi, muhatabına yaz demek için de UKTUB, yazdır demek için de UKTUB dersen muhatabın yaz mı, yazdır mı dediğini nasıl anlamış olabilecek?

Muhabbetle.   

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

haktansapmaz Yazdı:

Tekrar selam, hoş buldum.

Fiil babları (kalıpları) harf sayısına göre çeşitlilik arzeder. Mazi çüncü tekil şahıs fiilin harf sayısına göre Arapça'da bir fiil 3, 4, 5 ve 6 harfli olabilir. Bunların hiç birinin emir kipi bir diğerinin aynısı olamaz. Arapça Gramer Kurallarını ben koymuş değilim.Bu dilin kuralları kendi yapısı içinde olan kurallardır. Şayet birileri bu kuralları keşfetmiş ve ortaya çıkarmışsa öncelikle bunlar arap dil bilimcileri olsa gerek.

Adı geçen Arap şahıslar, aynen sizin dediğiniz gibi diyorlasa, gerçekten buna ayrıntılı bir açıklama getirmeleri gerekir. Lütfen bunu biraz araştırın, sorun soruşturun ve varacağınız kesin sonucu veya kanaatı bizimle paylaşın.

Bakın, KETEBE yazdı, EKTEBE yazdırdı. 1.sinin emri UKTUB yaz! 2.sinin emri ise EKTİB yazdırdır.

Şİmdi, muhatabına yaz demek için de UKTUB, yazdır demek için de UKTUB dersen muhatabın yaz mı, yazdır mı dediğini nasıl anlamış olabilecek?

Muhabbetle.   

Selam.

Muhatabına yaz demek için de UKTUB, yazdır demek için de UKTUB dersen muhatabın yaz mı, yazdır mı dediğini nasıl anlayacak? Sor soruştur...

Dediğim gibi muhtemelen ayrı şeylerden söz ediyorsunuz. Yaseen, POLYGAMY başlıklı makalesinde tam olarak şunu öne sürüyordu:

Her ne kadar fiil tek başına olduğunda "nekehe" ve "enkehe"nin ayrı çekimleri (emir sigası ve öteki şekilleri) varsa da 4:3'teki "fainkihû"da görüldüğü üzere (ki çoğuldur) o halde anlamına gelen fe gibi bir bağlaçla birlikte olduğunda iki anlamdan her hangi birini taşıyabilir. "O halde evlen!" ya da "O halde evlendir!" Kastedilen anlam ancak metnin yardımıyla belirlenebilir. 

Although the verbs "Nakaha" and "Ankaha" have different conjugations (imperative and other forms) when the verb is taken on its own, when linked to a conjunction such as fa (then) as in 4:3, the expression: “fainkihoo” (This is the plural form) could either mean "Then marry!" or "Then marry off!" The context will determine the intended meaning.

Bir süre sonra  Samia da aynı açıklamayı yaptı (http://free-minds.org/forum/index.php?topic=16824.0):

 

I agree that ankaha انكح vb (IV) as in Q28:27 means marry off". However,there's another verb nakaha نكح which means marry. Both verbs have the same imperative: Ankihu انكحوا, the one used in his verse (vocalisation not withstanding). So, based on the verb, we cannot decide which one is being used.

Onların sözünü ettikleri nedir; siz neden söz ediyorsunuz, lütfen bir de siz düşünür müsünüz.

*

Önemli olan aslında bu değil, fiillerin harekesiz yazılışıdır. FE NKH, FE SHD, VE NKH. Yazılışlardaki bu paralellik kıraatlere de yansımalı yani tek standardlı bir kıraat olmalı diye düşünüyorum; fe enkihû (4:3), fe eşhidu (4:6), ve enkihû (24:32). Bağlacın 4:3'te FE ve 24:32'de VE olması ise gözardı edilebilecek bir ayrıntı. Çünkü aynı kelimenin bir mushafta FE ile ama başka birinde VE ile yazılıp okunduğunu biliyoruz.

Çelişkiden ve tutarsızlıktan arınmış olan Kuran'a (4:82), çifte standartlı bu kıraat yüzünden, çelişkiler ve tutarsızlıklar boca edilmiş olması bence ilahî vahye ihanettir. 

Sevgi ile.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Hasan Akçay yazdı:

"Onların sözünü ettikleri nedir; siz neden söz ediyorsunuz, lütfen bir de siz düşünür müsünüz.

Önemli olan aslında bu değil, fiillerin harekesiz yazılışıdır. FE NKH, FE SHD, VE NKH. Yazılışlardaki bu paralellik kıraatlere de yansımalı yani tek standardlı bir kıraat olmalı diye düşünüyorum; fe enkihû (4:3), fe eşhidu (4:6), ve enkihû (24:32). Bağlacın 4:3'te FE ve 24:32'de VE olması ise gözardı edilebilecek bir ayrıntı. Çünkü aynı kelimenin bir mushafta FE ile ama başka birinde VE ile yazılıp okunduğunu biliyoruz.

Çelişkiden ve tutarsızlıktan arınmış olan Kuran'a (4:82), çifte standartlı bu kıraat yüzünden, çelişkiler ve tutarsızlıklar boca edilmiş olması bence ilahî vahye ihanettir.

___________________________________________________________

Onların ne dediğini ben tam anlayamadım. Ben şunu sölüyorum: NEKEHA - YENKİHU'dan emir, İNKİH; ENKEHA - YUNKİHU'dan emir, ENKİH olur. Harekesiz bir metinde انكحوا kelimesni okuyucu ENKEHÛ: evlendirdiler, UNKİHÛ: evlendirildiler, İNKİHÛ: evlenin ve ENKİHÛ: evlendirin...şeklinde dört türlü okuya bilir. Okuycu konunun içeriğini tam yanlışsız anlaya bilmişse bunlardan en doğru olanını okur. Tam anlayamamışsa hata edebilir. Bu 4/3'teki fiilin emir kipi olduğu kesindir. Bu emir kipi ya İNKİHÛ okunacak yada ENKİHÛ okunacak. ENKİHÛ okunması halinde başındaki elifi okumak zorundasınız. Yani FENKİHÛ diye okuyamazsınız. "Evlendirin" demek istiyorsanız, FE ENKİHÛ olarak okumak zorundasınız. FENKİHÛ olarak okursanız, "evlenin" diyorsunuzdur.

4/3'teki FE ile 4/6'daki FE bağlacı, genelde şarta cevap teşkil eden cevap cümlesinin başında bulunur. Onun için 24/32'deki  VE ile bir benzerlik aramamalı. Buradaki VE, yeni bir konuya geçişi ifade ediyor, bir önceki cümle ile bağlama görevini görmüyor.

Muhabbetle.

 

 

 

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 19 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats