HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: Besmele ve Fatiha Suresi Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
kurankuran
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 135
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kurankuran

Selam.
Rica etsem metinde örnek diye kullandıgınız ayetleri isim olarak belirtmek yerine açık açık yazar mısınız? Takip etmek daha kolay oluyor insan metinden uzaklaşmıyor.
Tabi benimkisi sadece bir rica. Kolay gelsin
Yukarı dön Göster kurankuran's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kurankuran Ziyaret kurankuran's Ana Sayfa
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Değerli Abdurrahman Özlük,

 

Üzerinde durduğumuz HAMD kelimesi Yûnus 10’dakidir. Onu beşerî tefsirler marifetiyle minder dışına kaçırıp konuyu dağıtmazsak müzakereyi ben de izleyebilirim.

 

Siz “10/10: ve axiru de'vahum enil'hamdu lillahi rabbil'alemin. : Onların son çağrıları; Bu hamd (bu buyruk) aleminin rabbi Allah'ındır,”

 

demek suretiyle aliaksoy’a buradaki hamd kelimesinin buyruk anlamına geldiği izlenimini verdiniz.

 

Allah’ın sözlerine parantez içi (bu buyruk) müdahalesini yaptığınız için doğdu bu izlenim. Oysa dürüst yani ASLI GİBİDİR ilkesine bağlı bir çeviri, parantez içi hilelere başvurup, Allah'ın sözlerine müdahale etmez.

 

Arapça bilmedikleri için çeviriyi Allâh'ın sözleriyle karşılaştırma imkanı bulamıyanlar parantez içindeki o beşer sözünü Allah'ın sözü sanıyor. O insanları "Kuran ile aldatmak"tır bu.

 

Ve dürüst çeviri siyakı, sibakı gözönüne alır. Yûnus 10’un siyakı buna izin vermiyor. Dikkatinizi buna çekmeye çalıştım:   

 

10/9: İnanıp güzel işler yapanlara gelince, imanlarıyla iletir Rabbi onları. “Nimet dolu bahçeler”de ayaklarının altında ırmaklar akar.  

 

10/10: Orada onların seslenişi “Yüceleriz Seni Allah’ım!”, iyi dilekleri “Barış!” ve seslenişlerinin sonu “Övgü alemlerin Rabbine!”dir.

 

Bakın, siyakta Allah’ın “nimet dolu bahçeler”inden söz ediliyor. İnsanlar oraları kendilerine lûtfettiği için Allah’a şükür borçlular; onu dile getiriyorlar.

 

Bu muhtevada buyruk yok, lûtuf var. buyruğa icabet yok; lûtufta bulunan Allah’a şükür var. Zaten “Yüceleriz Seni Allah’ım!” ya da “Seni eksiklerden uzak tutarız Allah’ım!” diye Allah’ı öven bir seslenişte bulunmuşlar.

 

Seslenişin sonu: El-hamd u lillahi rabbi’l âlemîn. Bu son, önündeki "övgü"ye bağlı yani Allah'ın "eksiklerden uzak" olduğu hakkındaki ifadeye. 

 

Yûnus 10'da buyruk yok.    

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Değerli Dostum,

10/9: Hiç şüphe yok ki, inanmış ve ıslaha yönelik eylemlerde bulunmuşları rableri diplerinden ırmakların aktığı nimetler(le dolu) cennetlere koyar.

10/10. Orada onların sözü; (da'vâhum), "subhaneke allahumme / Allahım, seni tezih ederiz", onların orada (bir birlerine (yada meleklerin onlara) selamı; "selam size"dır. Oradaki son sözleri de; "elhamdu lillahi rabbil'alemin / İşte bu buyruk ( bütün bunların bu şekilde gerçekleşmiş olması buyruğu) alemlerin rabbi Allah'a aittir / Allah'ındır."

Değerli Akçay, ben Kuran'daki bütün el'hamdleri böyle anlıyorum. İster buna övgü deyin, ister mesaj / buyruk deyin, ister vahiy / Kuran deyin hiç fark etmez.

El'hamdu liillahi rabbil'alemin : Bu Hamd 'âleminin rabbi Allah'a aittir.

Muhabbetle.



Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hatırlatıcı
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hatırlatıcı

       الْعَالَ 05;ِينَ Âlemîn=âlemler" kelimesi, "âlem" kelimesinin çoğuludur.İlim,alim aynı kökten gelir. Bir şeyin bilinmesine aracı olan şey demektir. Kur'an'da, Allah'ın dışında olan ve her parçası Allah'a şahidlik eden varlık bütünü. Evren,

"Bu kavram, bütün varlıklar için kullanıldığı gibi bireylerin ve parçaların bir araya gelmesinden oluşan her topluluğu, her bütünlüğü de ifade eder. Cansız varlıklar âlemi, bitkiler âlemi, hayvanlar âlemi ve insanlar âlemi gibi. Belli niteliklere sahip bireylerden oluşan topluluklar için de kullanılır. Arap âlemi ve Acem âlemi gibi.

 

Sadece kadınlar için kullanımı:  "Ey Meryem Allah kadınlar aleminden seni seçti ." (Âl-i İmrân, 42)

 

Sadece erkekler için kullanımı:  «Sizden önce âlemlerden hiç birinin yapmadığı fuhuşu mu yapıyor sunuz? (Araf 80)

 

Tüm insanlar için kullanımı : "Âlemlere uyarıcı olsun diye" (Furkan, 1)

"Alemlere bir hatırlatmadır”(Sad 87)

   

Tüm varlıklar için kullanımı : “Kim de küfre saparsa, kuşku yok, Allah alemlere karşı muhtaç olmayandır.”(Ali İmran 97)

 "Deki gerçek şuki ben,bilgiye dayalı tüm varlıkları proğramlayıp işlettirenin (gönderdiği hayat proğramının) destekçisi,uygulayıcısı,canlandırıcısı ve o hal üzere ölmeyi kabul edenim"Enam 162

 

  Özet olarak alem, Allah'tan başka her varlıktır. Allah'ın dışındaki her şe­yin alem olarak kabul edilmesinin nedeni, onların Allah'ın varlığına işaret et­miş olmalarıdır

       (Hamd göklerin rabbi, yerin rabbi, alemlerin rabbi olan Allah'a mahsustur). [Casiye/36]

Bu ayette Yüce Allah gökleri ve yeri özel olarak ifade etmiş, onları ayrı alemler olarak belirlemiştir. Ayetin sonunda yer alan "alemîn" kavramını ay­rıca ifade etmiştir. Bundan da kasıt, bu iki alemin dışında kalan, eğitilmeye ve sahip çıkılmaya elverişli olan insanlardır.

 

       Biyolojik, psikolojik, sosyal ve kültürel yapısı ile insan bir bütünlük teşkil eder  bu durumu ile o, alemlerin bütünü olan bir alemi sembolize eder. Düşünce rakımından, aklını kullanma açısından, kendi ayakları üstünde durma özelliğinden ve kendi kendine karar verme yeteneğini kazanmış olması bakımından bir tek insan,başlı başına bir alemdir. (Bkz.Casiye/16.5/Maide/20 .Âl-i Imran/33.A'râf, 80.Hicr/70)



__________________
ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
Yukarı dön Göster hatırlatıcı's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hatırlatıcı Ziyaret hatırlatıcı's Ana Sayfa
 
dinveahlak
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 25 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dinveahlak

Fatiha Suresi:

1- İyilikle var eden, iyilikle muamele eden Allah’ın adıyla

2-Kayıtsız ve şartsız övgü sadece âlemlerin Rabbi Allah’adır.

3-İyilikle var eden, iyilikle muamele eden

4-Din gününün hâkimi

5-Yalnızca sana kulluk eder ve yalnızca senden yardım bekleriz.

6-Bize doğru yolu göster.

7-Razı olup hoşnut kıldığın kimselerin yolunu,

Gazabına uğramamış ve sapmamışların yolunu.



__________________
Samimi olanlar için aklın yolu birdir
Yukarı dön Göster dinveahlak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dinveahlak Ziyaret dinveahlak's Ana Sayfa
 
hatırlatıcı
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hatırlatıcı

(2) الرَّحْم 00;ن الرَّحِي 05;

2)-Rahman’dır, Rahim’dir.(Genel ve özel merhamet edendir)

 

   الرَّحْم 14;ن ER-RAHMAN; sıfatı sürekliliği ifade etmeyenفعْلآن    kalıbından bir sıfattır.Yani ihtiyaç gereği bir müddet var olup ihtiyaç bitiminde  kaybolan ve böyle devam edip süren sıfatlar için kullanılır.Örneğin susuzluk,açlık ve kızgınlık gibi kelimeler bu kalıpla ifade edilir.Yani herkesi kapsamasına rağmen devamlılık arzetmez.İşte Allah,Rahman sıfatıyla imtihan için ,mümin,kafir ayrımı yapmaksızın geçici bir süre rahmetini tecelli ettirip hayatiyetlerini devam ettirir.

 

      ER-RAHMAN; sıfatı, varlık aleminde canlı cansız  her şeyi kapsamaktadır.tıpkı güneş gibidir.Yararlanma yeteneği olan herşey yetenek ve idrakini kullanabildiği ölçüde ondan payını alabilmektedir.Tabiki Allah’ın özel müdahelesi müstesnadır.Rahmân, Allah'ın hem sıfatı, hem de bir özel ismidir.

       Kendisine inananlar kadar kendisini inkâr edenlere de rahmet ve merhamet gösterebilmek ancak ulûhiyetin şânındandır.Buda bir imtihan gereği tecelli eder.

 

 

 

 ER-RAHiM      الرَّحِي 05;;  Süreklilik ifade eden,fakat geneli kapsamayıp sadece belirli bir bölümü kapsayan  فَعيل kalıbından bir sıfattır.Bu da Allah’ın hoşnut olduklarını kapsar. Böylelikle Rahim sıfatıyla onlara rahmet edip,onları güzel ve hoşnut olacakları bir yaşantıyla hayatlarını devam ettirir.

     Özellikle Ahirette gereği gibi Allaha kul olan müminlere bütün ihtişamıyla cennet ve Allah’ın hoşnutluğu şeklinde tecelli eder. Allah(c.c.):“……..Mü’minlere Rahim’dir.”     (33/Ahzab: 43)  "…Çünkü o, onlara rauf ve rahimdir.”(9/Tevbe: 117)

Rahim sıfatı çoğunlukla çok bağışlayıcı anlamına gelen ğafûr sıfatı ile birlikte olmak üzere kullanılmıştır. Er-Rahîm ism-i, yarattıkları arasında irâde sahipleri için kat kat rahmet-i ilahiyyeyi ifade eder. Yani, insandan başka her varlık kendisi için tayin edilen sınır içinde kendisine verilen nimetlerden yaratılışı sevki (içgüdü) ile faydalanır ve o sınırdan dışarı çıkmazken; irâde sahibi olan insanlar için seçme imkânı verilmiştir. Bu imkân, fıtrî nimetleri arttırma ve ebedîleştirme imkânıdır. Çiğneyip geçtiğimiz ottan, rüzgâr dalgalarına kadar her şey, bizim hayır ve mutluluğumuza yarayan nimet hazinesidir. Yine, yaratılışımızda, başka varlıklara verilmeyen bir çok yeteneğin verilmesi ve tabiatın bize bağlı ve emrimize hazır olması, hep o şânı büyük Rahmân'ın lütuf ve ihsanlarının eseridir. Her şeyde, tabii kendimizde de gizlenmiş olan bu sayısız nimetleri meydana çıkarmak ve onlardan faydalanmak için çalışacağız. Bütün yeteneklerimizi işleteceğiz. Bu takdirde gayretlerimizin boşa gitmeyeceğini bize müjdeleyen işte bu, Er-Rahîm ismidir. Çünkü bu isme göre, her gayret, bir mükâfatla karşılanacaktır.

 

Rahmân ve Rahîm Sıfatlarının Düşündürdükleri

Kur'an'da rahmet kelimesi, türevleriyle birlikte 339 yerde geçmektedir. “Rahmân” kelimesi 57 yerde, “Rahîm” kelimesi de 115 yerde tekrar edilir.     

 

"Azabımı dilediğime isabet ettiririm. Rahmetime gelince, o, her şeyi topyekün sarıp çevrelemiştir."(7/A'raf,156)Ayrıca Allah, merhamet edenlerin en merhametlisi (Erhamur Râhımîn)dir (12/Yûsuf, 64,92; 21/Enbiyâ, 83; 23/Mü'minûn, 109-118).

    

    Kur'an'ın Allah'ın rahmetini aklımıza ve düşüncemize nakşetmesinin amacı, bizde merhamet duygusunu uyandırmak içindir. Rubûbiyet ile diğer sıfatlar için sık sık yapılan değinilerin amacı da budur.

 "Onlar ki, bollukta ve darlıkta Allah için harcarlar, öfkelerini yutkunurlar, insanları affederler. Allah da güzel davrananları sever."  (3/Âl-i İmrân, 134)

Şu âyette Cenâb-ı Hakk'ın rahîm sıfatıyla mü'minlere merhameti açıkça görülür:  

"O, sizi karanlıklardan nura çıkarmak için üzerinize melekleriyle birlikte rahmetini gönderir. Allah mü'minlere çok merhamet eden (rahîm) dir."  (33/Ahzâb, 43)

"Kendi üzerine rahmet'i yazdı."  (6/En'âm, 12)  "Rahmetim her şeyi kuşatmıştır."  (7/A'râf, 156)  "Ey Rabbımız! Senin rahmet ve ilmin her şeyi kuşatmıştır. Tevbe eden ve Senin yoluna gidenleri bağışla, onları cehennem azabından koru!"  (40/Mü'min, 7)     

Allah'ın rahmeti, insanın elde edip biriktirebileceği her türlü değerden daha üstün ve güvenilirdir (3/Âl-i İmrân, 157)

"Rabbınız, sizden her kim bilmeyerek fenalık yapar da arkasından tevbe eder ve nefsini düzeltirse, ona rahmet etmeyi Kendi üzerine almıştır. O, bağışlayan ve merhamet edendir." (6/En'âm, 54

       

Hayatın kaynağı da bu İlâhî rahmettir. Yaratılışı düşünecek olursak, insanı oluşturan sperm ve yumurta, çok sağlam, dış etkenlerden korunmuş rahim denilen çok müsait bir ortamda birleşerek gelişir. Hayatın ilk kıpırtısı, ancak böyle bir rahmet ortamında başlayabileceği için ona, aynı kökten türemiş olan rahim ismi verilmiştir. Dünyaya gelen her canlı yavrusu ancak, Allah'ın verdiği nimetler ve ana babasının sevgi ve merhametiyle gelişip büyüyebilir. Sıla-i rahim Kur'an'da şiddetle emredilmiştir. Gerek anne-baba, gerekse aynı rahimden çıkanlara karşı rahmetle   davranmak,  rahîm  olmak  gerekir. "Ülü'l-erhâm",  yani  rahim  yönünden  birbirlerine yakın olanlar Allah'ın kitabında birbirleri üzerinde hak sahibidirler:

"Rahm sahipleri Allah'ın Kitabı'nda birbirlerine daha lâyıktır."(8/Enfâl,75)  

       Rahmetin zıddı gazaptır.İsyan edenlere karşı gazabın hükmü olan cezalandırma olmasaydı, sonunda itaat ile isyanın, imanla küfrün, nankörlük ile şükrânın farkı olmaması gerekirdi. Bu da hikmete uymayan bir eksiklik olurdu.

Canlılar, İlâhî rahmetin çeşitli tecellîleri olan ve saymakla bitirilemeyecek nice nimetler sayesinde hayatiyetlerini devam ettirirler. Buna göre, Allah'ın gerçek rahmetinin büyüklüğünü düşünmek gerekir.

İnsanın ileride, ebediyet âleminde karşılaşacağı ceza ve ihsanın, meydana gelmesinden önce bildirilmesi ne büyük lütuftur.

 

Kâinattaki her yaratılış, meydana gelen her olay, her şey rahmetin eseridir.

     Kur'an ,hidayet ve rahmettir (16/Nahl,89; 7/A'râf,20311/Hûd,28; 6/En'âm,157). Allah'ın Rahmân oluşu, Kur'an'ı belletmesiyle yakından ilgilidir (55/Rahmân, 1-4). 

        

 "Allah'a yani Rasül'e vahyettiği insanlığın fıtri hayat proğramı olan Kur’an’a itaat edin, umulur ki rahmet olunursunuz."  (3/Âl-i İmrân, 132)

      

 "Allah'ın rahmeti muhsinlere yakındır." (7/A'râf, 56)

      

"Eğer bizi bağışlamaz ve bize rahmet etmezsen kaybedenlerden oluruz." (7/A'râf,23)

          

     "Rahman'ın yaratışında ve yarattıklarında herhangi bir çelişme, kaos ve düzensizlik göremezsin."  (67/Mülk, 3)  

 

   Her nesnenin tertibinde bir denge, bir uyum vardır. Bu düzen ve âhenk, rahmet-i ilâhînin bir tecellîsidir. Hal böyle iken,dünya planında ortalığı dolduran merhametsizlik,kahır ve zulüm ne oluyor? Cevabı bulmak hiç de zor değildir. Onlar, İlâhî irâdenin ortaya koyduğu manzarayı, kendisine verilen hürriyet imkânını kötüye kullanan insanın çarpıtmaları ve karartmalarıdır

    

       Dikkat edilirse, çocuğun dünyaya gelişi, annesi için ciddi bir imtihandır. Onu büyütmek de onunla eş güçlükte bir imtihandır. Anne, çocuğu için her türlü rahatı feda eder. Bunun gibi daha birçok örnek verilebilir.Mü'minin dünyadaki en önemli toplumsal görevi, imanını topluma yansıtmasıdır. Buna sâlih amel denir. Kâfir ve münafıkların yeryüzünün düzenini bozmaya (fesat) kalkmalarına dur demek, kötülüğü yasaklamak zorundadır müslüman. İşte, fesadı ve fitneyi yeryüzünden kaldırmak için çalışmaya “cihad” denir. Fesat ne kadar küfür gereği ise;  ıslah, yani  sâlih  amel  de o kadar imanın gereğidir. Ve sâlih amel, fesatları silip yok eder. Bunun için müslüman cihad araç ve gereçlerine ve daha önce de cihad ruhuna sahip olmalıdır

        

Er-Rahmân ve er-Rahîm isminin zevkini duyan gönüllere ümitsizlik giremez. Müslüman, ne kadar darlık ve ıstırap içine düşerse düşsün, Allah'ın mutlaka onu selâmete çıkaracağına emindir.

 

Fâtiha sûresinin girişinde, Allah'ın, âlemlerin rabbı olduğu tanıtılırken, tevhid inancının evrenselliğine işaret edilmişti. Rabbımız, yalnızca âlemlerin rabbı, yetiştiricisi, eğiticisi, öğreticisi, onlar üzerinde otorite sahibi olmakla kalmıyor; aynı zamanda onlara karşı engin merhamet  de taşıyor.

 

“Kendilerine okunmakta olan Kitabı sana indirmemiz onlara yetmiyor mu? Bunda, inanan topluluk için rahmet ve öğüt vardır.” Ankebut 51.ayrıca bkz,Nahl 89

Allah'ın, Kitab'ını "rahmet" olarak nitelemesi de bu noktada çok önemlidir. Rabbımız, Kitab'ı göndermekle neyi dilemektedir? İnsanların yeryüzünde mutlu bir şekilde yaşamalarını, sıkıntı çekmemelerini, anlaşmazlıklarını hak ölçüye göre çözmelerini... Kullarına karşı bu merhameti, ve sevgisi, Kitab'a "rahmet" adını vermesine neden olmuştur. İşte bu yönleri dolayısıyla burada, tevhid inancının sevgi yönüne,insanî yönüne değinilmektedir.Tevhid toplumu, kin,garaz,hased,zulüm üzerine kurulu değildir.Bu toplumda,Rabbımız Rahmân-Rahîm olduğundan, O'nu rab olarak kabullenen insanlar da birbirlerine karşı merhamet doludurlar.İlişkileri bu düzlemde cereyan eder.         

    

   “Ana-babanıza merhamet ederek alçak gönüllülük kanatlarını ger ve:Deki «Rabbim! Küçükken beni yetiştirdikleri gibi sen de onlara merhamet et!.” 17/İsra suresi 24

"Muhammed, Allah'ın elçisidir. Onunla birlikte olanlar, kâfirlere karşı sert; birbirlerine karşı merhametlidirler." (48/Fetih, 29)

    

 "Andolsun size kendinizden öyle bir peygamber gelmiştir ki, sizin sıkıntıya uğramanız ona çok ağır gelir. O, size çok düşkün, mü'minlere karşı çok şefkatlidir, merhametlidir." (9/Tevbe, 128) 

     İşte resulullahın resulluğünü örnek alarak resulluk yapacak her hanif müslim müminin kendisine şiar edinmesi gereken vasıf. 

 

Merhamet, câhillerden gelecek her türlü zorluğa karşı sabırlı olmayı kolaylaştırır. İnsandaki acıma duygusu, gafil ve câhillerden çıkacak her türlü engele karşı direnmeyi öğretir. Merhametten mahrum katı kalpli bir dâvetçi, çalışmasında muvaffak olamaz. Söyledikleri doğru da olsa insanlar ona meyletmez. Bu, insan doğasının icabıdır. İnsanlar fıtraten katı, sert ve sıkıcı davranışlardan nefret ederler. Böyle kimselerin sözleri kabul görmez. Çünkü bir nasihatı kabul etmek, kalbin nasihat eden kimseye yönelmesine bağlıdır. Bu yönelme sert tabiat ve katı kalple elde edilemez.

 

"Allah'tan bir rahmet sebebiyle sen onlara yumuşak davrandın. Eğer sen katı kalpli ve sert davransaydın, şüphesiz onlar etrafından dağılıverirlerdi." (3/Âl-i İmrân, 159)   

Civcivini korumak için aslana karşı duran tavuk, yavrusu için kartala kanatları ve gagasıyla karşı duran serçedeki rahmet bizde de vardır.O madenimizi işletirsek,insanları imansızlaştırıp onların cehenneme atılmasına sebep olan tâğutlara insanların elinde avucunda ne varsa sömüren kapitalistlere ve zâlimlere karşı tavır alırız,



__________________
ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
Yukarı dön Göster hatırlatıcı's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hatırlatıcı Ziyaret hatırlatıcı's Ana Sayfa
 
sultanhan
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 08 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sultanhan

ŞİMDİYE KADAR YAPILAN FATİHA ÇEVİRİLERİ ne  göre biraz yavan değil mi bunlar. bilhasa besmele. Rahman ve rahim ALLAH'ın adıyla demek, daha bir kalbi geliyor bana.tabi acizane, bizim dilbilgimiz falan olduğundan değil de,  şimdiye kadar okuduğumuz meallere göre biraz zorlama buldum.

__________________
adaleti ayakta tutmak, doğruyu ve güzeli bulmak.
Yukarı dön Göster sultanhan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sultanhan
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba,

Bende  klasik tefsirlerin tekrari mahiyetinde olan bu tur denemeleri pek tasvip etmiyorum. Kuran   birer birer ayetleri ele alinarak aciklanacak muamma  kitabi degildir. Kuran'in anlasilmasindaki en buyuk engel Vahyin arkaplan bilgisinin yetersizligidir.Bu ifadem esbabi nuzul ile karistirilmamalidir. Kuran ayetleri Arap dilinde-anlayisinda vahyolunmustur. Bu yuzden ayetlerin ifade ettikleri anlamlarin  ifadesi sadece lugat bilgisiyle saglanamaz. Bu bilgilerin o ortamda nasil anlasildigi ortaya konulmasi gereken asil konudur.  Kuran vahiy ortaminin cok iyi bilinmesi ve kullanilan kelimelerin vahiy ortamindaki vurgularinin tespiti, Kuran'i anlamada en elzem gereklilikler olarak karsimiza cikmaktadir.

Kuran'in ayet ayet  tefsirleri yerine alternatif olarak yeni calismalar yapilmasi gerekir. Kuran vahiy ortamini yansitmakta, iste bu denilecek duzenli bir calisma henuz mevcut degildir. Oncekileri kopyalamak yerine asil ihtiyacimiz olan bu calismalara yonelmeli ve yoneltmeliyiz.

Allah'a emanet

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

       Efrayim

       Sevgili dostlar...

       Fatiha suresine ilave edilen AMİN çok önemli...

       Allah'ın ayetlerindemi  var bu AMİN?

       Hayır...

       İnanılır güvenilir ravilere göre, peygamberimizin sahih  hadislerindenmiş...

        FATİHA GİBİ NAMAZIMIZIN BEL KEMİĞİ OLAN DUAYI,KURAN-I KERİM'DE HİÇ YER ALMAYAN AMA TEVRAT VE İNCİL'DE DEFALARCA GEÇEN AMİN'İ İLAVE EDEREK NAMAZIMIZI ZAYIFLATMIYORMUYUZ VEYA ETKİSİZLEŞTİRMİYORMUYUZ?

        Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
hatırlatıcı
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hatırlatıcı

selam

  AMİN KELİMESİ KURANDA BİR ÇOĞULU AMİNUU 10 YERDE GEÇER

EMNİYET VE GÜVEN VER DEMEKK OLAN AMİN KELİMESİ  KURANIN ANA HEDEFİDİR.KURANDA UYGULAMADA HADİSLERDE VE TEVRAT İNCİLDE KULLANILIYOR OLMASI MESAJIN EVRENSELLİĞİNİ ORTAYA KOR.

AMİN KELİMESİNİN TEKİL VE ÇOĞUL KULLANIMI İÇİN BAKINIZ  AHKAF 17

BAKARA 12



__________________
ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
Yukarı dön Göster hatırlatıcı's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hatırlatıcı Ziyaret hatırlatıcı's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats