HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Hayat kadınları ve zina üzerine tartışma Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

nikah akdinde süre olması,süre konulması batıl dır.öyle bir akidde nikah akdi değildir.çünki:evlilikden amaç, mutlu birliktelik,beraberlikdir.ve buna sınır koymak evliliğin mantığına terstir.evliliğin,aile olamanın,eşlerin ailelerinin kaynaşması,akrabalık bağlarının oluşması,ve diğer şeyleri de saydığımızda,evliliğin yararlarını saymakla heralde bitiremeyiz.bukadar yararlı birşeye sınır,süre koymak akla ve mantığa ve dine aykırıdır.

Nikâh akdinde, cinsel birleşme olduktan sonra eşler boşanırlarsa, kadının iddet beklemesi gerekir. Kocanın ölümü hâlinde ise cinsel birleşme olsun veya olmasın iddet gerekli olur (bkz. 2/Bakara, 228, 234).
Sahih nikâh akdi miras hakkı doğurur (bkz. 4/Nisâ, 12).
Nikâh akdi meydana geldikten sonra, ölüm, boşama veya dinden çıkma gibi bir sebep bulunmadıkça nikâh sona ermez

ama medeninin dediği sistemde,kadın fabrika gibi çalışır.medeninin baseddiği sistemde nikah diye birşey yok.ortada akid yok.sadecene mut'a("Temettû" ve "istimtâ" ise; bir şeyden uzunca süre yararlanmak, onu lezzetli bulmak, zevk almak anlamlarına gelir. Yararlanılacak şey anlamında, metâ' ve mut'a eş anlamlı kelimelerdir)var.

peki mut'a caiz midir?

mut'a bildiğimiz nikah olması mümkün değildir.çünki baştaki akit süre ile sınırlı olduğu için,geçerli nikah akdinin doğuruduğu hiçbir sonucu doğurmaz.
cahiliye döneminde uygulanmışdır.islam zamanındada uygulanmasına devam edilmişdir.
yalnız.uygulanmasını içeren bütün haberler,savaş ve sefer zamanlarıyla ilgilidir.buda mut'a nın savaş,sefer,seyhat gibi...durumlarda uygulunabilen bir ruhsat olduğunu gösterir.

şafii nin mut'a ya benzer görüşü vardır.malik bin enesin mut'a yı tasdikleyen görüşü vardır.ibn i abbas,ibn i mesud...unda mut'a yla ilgili görüşleri var.

sonuçda;mut'a uygulanmışdır.ama şia ların şuan yaptığı gibi değildir.sadecene savaş,sefer ve uzun yolculuklara çıkıldığında....uygulanmışdır.

"Ehl-i sünnet bilginleri mut’ayı haram saymakla beraber, mut’a yapana zinâ cezası uygulamazlar. Zira bunun gerçekten zinâ olup olmadığında onlara göre de şüphe vardır. Şüphe ise cezayı kaldırır.Mut’ayı reddetmelerine rağmen Sünnî âlimler, buna bazı kolaylıklar göstermişlerdir. Bunlar sâyesinde mut’a, başka bir biçimde yeniden ortaya çıkabilmiştir. Akit dışında konuşulmuş şeylerin veya koşulmuş şartların, akit üzerinde bir etkisi yoktur. Böylece İmam Şâfiî (el-Ümm 5/71), içinde gizlediği, bir yerde ikamet süresi veya birkaç gün için yapılan nikâhın geçerli olduğunu söylemiştir. Kişilerin içinde gizledikleri bu geçici evlenme düşüncesi, akit esnâsında söylenmedikçe nikâha zarar vermez. İmam Mâlik’in de mut’aya cevaz verir tarzda bir hükmüne rastlanmaktadır (Serahsî, el-Mebsût 5/152). .."""




__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

                 selamlar,
                  kıymetli dostlarım,peygamberlerin Kur'ani düzenleri oluşturmak için hareket tekniklerine dikkat etmişseniz şu sonuçlara rahatlıkla varabilirsiniz.peygamberler mücadelelerini hep düzene karşı yapmışlardır halkla savaşmamışlardır.yönetimle değilde halkla savaşmak zaten mağlubiyeti peşinen kabullenmek demektir.çünkü yeniden kurulacak sistemlerde halkla olacak bir şeydir.zeten peygamberlerde bu bilinçle eğitildikleri için onlar,halkla değil sistemlerle savaşmışlardır.
                 lütfen şu ayete dikkat eder misiniz?
                 nur33:<<...Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın.Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır,çok merhametlidir.>>(diyanet işleri yeni meali)
                 bu ayettende açıkça görülmektedirki sistem sahipleri veya onların oluşturduğu düzen sonucunda bu hayata mecbur ve mahkum kalmış insanları yüce Rabbim suçlamıyor.onların bağışlandığını dile getiriyor burada emri zorlananlara vermiyor,çünkü onların ellerinden o düzeni yıkacak güç ve kuvvetleri yok.burada Rabbimin hedef aldığı ve emir verdiği kesim o düzen sahipleridir ki onlara açıkça zorlamayın diyor.çünkü o da biliyorki onları bu ortama mecbur ve mahkum eden o sistemdir veya o sistem sahipleridir.
                 bizde yüce Rabbimin bu metoduna göre hareket etmeliyiz diye düşünüyorum.yanlış tebliğ teknikleri kullanarak halklar veya yaptıkları yanlışlıklarla uğraşmayalım.yanlışlıkları oluşturanların sistemlerine yönelip onlarla uğraşalım diye düşünüyorum.bunları sizde bilirsinizki manukyanlar hiçbir zaman iddet süresi tanımazlar,çünkü onlara göre ne kadar aşk o kadar para demektir.bunun farkında olduğum için daha önceki yorumlarımda cinsel birlikteliğe kaç kişiyle birlikte olacaklarına devlet değil,çalışanlar karar verebilmeli diye yazmıştım.onlara önyargılarla yaklaşıp suçlamak veya onları hedef almak yerine onların hak ve özgürlükleri içinde mücadele vermeliyiz,bu işleri baskı altında olarak yapanlar varsa onları hürriyetlerine kavuşturma mücadelesi de vermeliyiz.çünkü ayette de belirtildiği gibi zorlananlar  bağışlanmışlardandır,bizim onlara iyiliğimizden başka bir yöntemimiz olamaz,bizim mücadele alanımız onlarla değil onları o şartlara zorlayan sisteme ve o sistem sahiplerine karşı olmalıdır.
                selamlar,sevgiler.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

medeni0002 yazdı :

........................

lütfen şu ayete dikkat eder misiniz?
                 nur33:<<...Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın.Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır,çok merhametlidir.>>(diyanet işleri yeni meali)
                 bu ayettende açıkça görülmektedirki sistem sahipleri veya onların oluşturduğu düzen sonucunda bu hayata mecbur ve mahkum kalmış insanları yüce Rabbim suçlamıyor.onların bağışlandığını dile getiriyor burada emri zorlananlara vermiyor,çünkü onların ellerinden o düzeni yıkacak güç ve kuvvetleri yok.burada Rabbimin hedef aldığı ve emir verdiği kesim o düzen sahipleridir ki onlara açıkça zorlamayın diyor.çünkü o da biliyorki onları bu ortama mecbur ve mahkum eden o sistemdir veya o sistem sahipleridir.

....................

............................................................ .......................

Sevgili Medeni,

bak, sende zina'nın bir suç olduğunu biliyorsun aslında...( bilinçaltıdan bahsediyorum...)

hatalı ve yanlış bir durum olduğunu kabul ediyorsun gerçekte...

öyle olmasa, neden Yüce Allah'ın zorlama neticesinde -BİLE- zina fiili işleyenleri " bağış " ve " AF " kapsamı altına aldığını söyleyeceksin ki...

demek yapılan fiil bir " SUÇ " tur ki, bağış kapsamı altındadır..."suç " olmayan bir şeyi Yüce Allah neden ve niçin ve nesini affetsin ki...öyle değil mi...

VE bu demektir ki: zorunlu olarak cebren değilde, keyfi olarak zina cürmünü şleyenlerin durumu, akibeti çok daha zor...

çünkü burada söylenen " af ", zina cürmüne cebren zorlananlar içindir...keyfen ya da para karşılığı yapanlar için değil...gerçi şirk hariç tüm suçlar " af " kapsamındadır...yeter ki yaptığı şeyin kötü olduğunu kabul etsin, " af " dilesin ve bir daha bu suçları işlemesin...

onları buna zorlayan sistem sahipleri ile olması gereken mücadeleye gelince: o zaten hepimizin boynunun borcudur...imanımızın bir gereğidir...bu konuda mücadele vermek ihtiyarî değil, zorunlu bir durumdur...

muhabbetle



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

medeni0002 Yazdı:
                 selamlar,
                  kıymetli hasanoktem dostum,yukarıdaki görüşleriyin çoğuna katılıyorum,ancak şunları da belirtmeliyimki Kur'anın anladığı zina kavramı üzerinde anlaşamıyoruz sanırım.bana göre Kur'anın zina olarak kabul ettiği şeyler,sadece şunlardır.
                  a-evli kadınlarla cinsel ilişki
                  b-1.dereceden akrabalarla cinsel ilişki
                  c-zorla cinsel ilişki.
                  d-ateistlerle cinsel ilişki
                    buradaki c maddesinde yer alan durumu nasıl anlıyorum,nikah kelimesinden anlıyorum.
                     nikah=kadın ve erkeğin cinsel birleşme konusunda anlaşmış olmasına denir.
                     bu anlaşma maddi bir bedelle de belli edilebilir.örneğin mehir.hatta bir ayette ne deniliyordu.<<cinsel birleşme olmadan ayrılmaya karar vermişseniz mehirinizi alabilirsiniz>>deniliyordu,bunun anlamı şudur.mehir bir cinsel birleşme bedelidir.bu bedel kadının hakkıdır.belli bir miktarı yoktur.kadın bundan isterse ferağatta edebiliyor,isterse alabiliyor.
                    


                 kıymetli hasanoktem dostum yukarıdaki yorumumda da belirtmiş olduğum üzere Kur'anın bazı şeyleri zina saydığını bende kabul ediyorum.genel kadınları yukarıdaki 4 maddenin kapsamı içinde görmüyorum.iddet meselesi konusunda bir uyumsuzluk olduğu belli.onuda ellerinde olan bir şey olmadığı için yani bu sisteme onların karar vermediğini bildiğim için zorlayan değil zorlanan sınıfından olduklarını düşündüğüm için onların yaptıkları fiilin Kur'anın zina olarak tanımladığı kapsamın dışında olduklarını düşünüyorum.bir problem daha var.oda nikahın geçiciliği konusu.el_turki dostumun yorumunda dile getirdiği gibi bu konu mezhepler arasında bile tartışılmış ve görüş birliğine varılamamıştır.yani tartışmalı konudur.bu işi haramdır diye kestirip atmak doğru bir yaklaşım olamaz.çünkü sende bilirsinki bir şeyin dine göre haram sayılması için Kur'andan açık delil olması lazım.
                o halde 2.kaynağa yani akla başvurabiliriz.bu benim aklıma ters gelmiyor.neden? çünkü boşanmada bir geçiciliktir.hemde evlenme akdi maddeleri konusunda Kur'an açık hüküm koymamıştır.iki tarafın rızası bu işte belirleyicidir diye düşünüyorum.bir mesele daha varki,iddet müddetini alimlerde tartışmışlardır.iddetin illetini yani gerekçesini yüce Rabbim ayetlerinde belirtmiş midir? belirtmişse bu konu üzerinden verdiğin bilgiler ışığında daha sonra tartışmamızı devam ettirebiliriz.
                selamlar,sevgiler.
                 


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

evlenmek,aile kurmak amacıyla yapılan nikah akdine süre koyamazsın.bu evlenmeden,aile kurmadan güdülen fıtri amaca muhalefet etmekdir.böyle bir süre sınırı evlenmek amaclı değil,olsa olsa zina amaçlı olur.

nikah akdi,ticari bir akit değildir.nikah karşılığı verilen mehirde herangi bir şeyin karşılığı değildir.kadının bedenin karşılığı değildir.mehir,kadının maddi olarak bir güvencesidir.gerektiğinde geçimini bir süre onunla sağlayabilir.bu kadını ,sıkıntılara karşı dik ve güçlü tutar.

insan evlenirken mutlu olmayı düşünür.mutluluğa süre koymak olur mu?insan ömür boyu mutlu olmağı,huzur içinde yı,güzel ve hayırlı eşler edinmeyi,hayırlı çocuklar yetiştirmeyi.....ve bunun gibi birçok güzel şeyi arzuluyarak evlenir.bu adem aleyhisselamdan beri böyledir.insanın fıtratı bunu ister.en ahlaksız insan bile bunu ister.en zalim insan bile bunu ister.fıtrat budur.ve buna sınır koymak olmaz.süre koymak olmaz.

mut'a ise bir ruhsattır.kahrolasıca şialar ruhsatı genellemişlerdir.herzaman başvurdukları hilelerden biridir bu işler.

nikah akdi iki kişi arasında bir hukuk doğurur.hukuk doğurmayan akit nikah akdi olamaz.

hangi zinada iki taraf razı değildir?

__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

el_turki Yazdı:


hangi zinada iki taraf razı değildir?


               selamlar.
               kıymetli el_turki dostum,zamanlama meselesi konusunda aklınla bir karar vermişsin.bu senin aklındır ve senin aklına saygı duyuyorum.benim aklımda farklı düşünüyor.akıllar değişebilir.yüce Rabbimin yasaları değişmez.onlar genel sabitelerdir.her zaman ve devirde geçerliliğini korur.yüce Rabbimin sabite yapmadığı bir hususu insanlar sabiteleştiremez.çünkü insan aklı değişebilir.bir insan herhangi bir konuda ben bu kanaatteyim veya böyle düşünüyorum diyebilir,ama bu kendi aklını Allah'ın bir kuralıymış gibi ortaya koyamaz.böyle yaparsa haşa kendini Rabb yerine koymuş olur.bu ifrat ve tefrite ve tahrife gider,bu isyan ve tuğyana dönüşür.
                dinlerin karmakarışık ve anlaşılmaz hale gelmesinin sebeplerinden biri de budur.bizim buna hakkımız olamaz diye düşünüyorum.dinin saflığının ve sadeliğinin korunmasına davranışlarımızla da belli ederek katkıda bulunmak zorundayız diye düşünüyorum.dine en büyük zararı mezhepler vermiştir.niçin? kendi akılllarını din diye sunarak dini karmakarışık hale getirdikleri için.hanif müminlerinde aynı hataları yapmalarını istemiyorum.çünkü bu işin sonu vebale de gider.
                selamlar,sevgiler.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

el_turki Yazdı:


hangi zinada iki taraf razı değildir?


                 selamlar,
                 kıymetli dostlarım,Kur'anda anlatılan yusuf ile firavunun karısının olayını bir daha okumanızı tavsiye ederim.yukarıda zina tanımını yaptığım yorumlarda yer alan a ve c maddelerini nasıl bulduğumu bir daha bu ayetleri okuyarak bu tanımın doğru olup olmadığını bir daha gözden geçirmenizi tavsiye ediyorum.
                 selamlar,sevgiler.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın Medeni,

Kur'an zinanın tanımını yapmamış, ama  ne olduğu hakkında örnek vermiş. 

Zina evlilik kurumuna  zarar verdiği için kötü.  Evliliği bozmanın yanında toplumda barışı bozduğu için kötü. 

Taraflarından en az biri  evli olmayan, örneğin iki bekarın yaptığı nikahsız ilişkinin, bu kişilerin evlendirilmesi şartıyla  zina olmadığını çünkü bu durumda evlenme yoluyla toplumda kimseye  zarar vermeden barışın kurulabileceği, sükünetin sağlanacağına inanıyorum. (tabi başlık parasından zarar eden kız babasının dışında, zaten sorun da oradan çıkıyor.)  Tabi feodal ve feodal olmayan toplum ayırımı burada çıkyor. Feodal olmayan bir toplumda bu konu  kolaylıkla çözülürken, Feodal olan bir toplumda bu konu kız babasının maddi zararı ve aşiret içinde  aşağılanan manevi şahsiyeti nedeniyle  kanlı bitiyor.  Tabi Batıda da, kızın kaçmasından dolayı erkek tarafı düğün masrafından kurtuluyor  falan. 

Sorun dinde değil  insanlarda. Geri sosyal düzenlerde.  

Zina kadının kocasını veya erkağin karısını aldatmasıdır.  Kur'andaki Yusuf ile Züleyha kıssası bu duruma örnektir. 

Bunun dışındaki  yorumlar  o zamanın feodal Arap toplumunun düzenini sağlamak amaçlı  hadisler yoluyla dine eklenmiş zorlama yorumlardır. 








__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

"..zamanlama meselesi konusunda aklınla bir karar vermişsin..."

kim boşanmak için evlenir?
ben insan fıtratından bahsediyorum.adem aleyhisselamdan beri cari olan şeyden bahsediyorum.kimse mutluluğuna süre koymaz.
süreli akitler kiralama işidir.evlilik ise kiralıma ile olacak iş değildir.



__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
t_yasa
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 06 nisan 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı t_yasa

hayat kadınları zine edermi? soru buydu, burada asıl mesele hayat kadınlarının değil hayat kadınlarının birlikte olduğu erkekler olmalı, bu durum erkekler yüzünden vardır.

Sayın Saffet Metin, diyorsunuz ki erkek evlenene kadar ne yapacak hayat kadınına gitsin, peki gitsin, hormonlar şaha kalkmış bu bir ihtiyaç, fıtrat gereği. şimdi bir kadın da okudu evlendi derken yaş oluyor 25, ne yapacak bu zamana kadar?yapılan bilimsel araştırmalara göre kadınlar cinsel ilişkiden erkeklerden daha çok zevk alırlar, hatta bu durumu forumda bir arkadaşımız erkeğe karşı eşitsizlik olarak gördü :) neyse bu bilimsel bir geçketir.nasıl dizginleyecek kadın kendini, erkeklerin çalıştığı umumi evler neden yok? Tanrı'nın insanlara bu ruhsatı verdiğini iddia ediyorusnuz ama aklınızdaki ruhsat nedense sadece erkeğe veriliyor, bu durumda ya kadını insan yerine koymuyorsunuz ya da işinize kadının cinselliği olabileceği gelmiyor.kadına gelince vay efendim bekaret, yok feodal toplum, yok toplum huzuru. bir de nikahsız iki bekarın zina etmesi evlenmeleri şartıyla zina değilmiş, ne bilecekler evleneceklerini ya da ayrılmayacaklarını, meseleyi burada da kadın sorununa getiriyorsunuz. bildiğim kadarıyla hukuk insanısınız, saçmalamak yakışmıyor size.

şunu kabul edin ki kadınlar erkeklerin şehvetlerini söndürmek içn yaratılmadı, hadi bilmediğiniz ya da ısrarla görmezden geldiğiniz bişi söyliyim size, kadınlar seks yapmak istiyor hem de en az erkekler kadar hem de bunu sadece zevk almak için istiyorlar!!! yaaa, garip mi geldi, kadınların hormonları imzayı atınca çalışmaya başlamıyor beyler, konuyu hep erkeklerin ihtiyacı üzerinden götürmüşsünüz, yok sayıyorsunuz kadını, oysa biz yanı başınızdayız, arzuluyoruz sevdiğimiz erkeği, tenine dokunmak, sevmek istiyoruz, bir olmak istiyoruz. insanız biz de, aşık oluyoruz deliler gibi, sevdiğimiz adam evlenene kadar bize dokunmaktansa hayat kadınına gittiğinde paramparça oluyor kalbimiz, ama o erkek yapar demiyor yüreğimiz, o sadece bizim olsun istiyoruz, kıskanıyoruz, nefsi körelsin diye eş üstüne eş almasını yediremiyoruz kendimize, nasıl olur ya, kadın nefsi için eş üstüne eş alıyor mu? ha dersiniz ki kuran ruhsat veriyor. Tanrı yarattıklarından bu kadar mı uzak, ben ne hissediyorum bilmiyor mu, ağlıyorum, içim eziliyor, sevdiğim adamı başka kadınla görmeye tahammül edemiyorum ama onun nefsi var işin içinde kuran izni var.komiksiniz.ben beni hiçe sayan, duygularımı anlamayan bir Tanrı'ya onun kitabına neden inanayım. ama düşündüm ki bir süre önce, sorun Tanrı'da yada kitabında değil sizlerde.şehveti bile erkek üzerinden yürütüyorsunuz.

sayın medeni, size ise söyleyecek laf bulamıyorum, bir süredir mesajlarınızı okuyorum, açık söyleyeyim bir kadın olarak sizin gibi bir erkekle tanışmayı asla istemezdim.

Yukarı dön Göster t_yasa's Profil Diğer Mesajlarını Ara: t_yasa
 

<< Önceki Sayfa 10 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats