Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
1. Gördün mü o, dini yalan sayanı? 2. İşte odur yetimi itip kakan; 3. Yoksulu doyurmayı özendirmez o. 4. Vay haline o namaz kılanların ki, 5. Namazlarından gaflet içindedir onlar! 6. Riyaya sapandır onlar/gösteriş yaparlar. 7. Ve onlar, kamu hakkına/yardıma/zekâta/iyiliğe engel olurlar.
Birinci ayete bakılırsa birazdan dini yalan sayanların özellikleri anlatılacak.
Dini yalan sayanlar nasıl oluyor da namaz kılıyorlar ve bu kıldıkları namazlarından gafildirler?
Bir diğer sorun da şu: Surenin konusu nedir? Kimsesizlere sahip çıkma, yardımlaşma. Buna önayak olma, asla engel olmama. Tema bu iken namaz konusu arada sıkışmış ve havada kalmış gibi durmuyor mu?
Namaz kılan birisiyim ben de. Fakat burada sorun var gibi. Ne dersiniz?
Klasik tefsirlere bakılırsa buradaki salatın namaz olarak yorumlanmasına hadislerin katkısı olmuş. Aşağıdaki alıntı Taberi Tefsirinden.
4- Vay o namaz kılanlarını haline, 5- Ki onlar, kıldıkları namazdan habersizdirler.
"Onlar kıldıkları namazdan habersizdirler." şeklinde tercüme edilen âyet-i kerime, müfessirler tarafından çeşitli şekillerde izah edilmiştir.
Abdullah b. Abbas, Mesruk, Ebudduha, İbn-i Ebza, Sa´d b. Ebi Vakkas ve Müslim b. Sübeyh bu âyeti şöyle izah etmişlerdir: "Vay haline o namaz kılanların ki onlar namazlarını vaktinde kılmazlar. Onu, vaktini geçirdikten sonra kılarlar."
Abdullah b. Abbas ve Mücahid´den nakledilen başka bir görüşe göre onlar bu âyet-i kerimeyi şöyle izah etmişlerdir: "Vay o namaz kılanların haline ki onlar devamlı namaz kılmazlar. İnsanların kendilerini gördüğü yerde gösteriş olsun diye namaz kılar, görmedikleri yerde namazı terkederler."
Mücahid, Katade ve İbn-i Zeyd´den nakledilen diğer bir görüşe göre âyetin manası şöyledir: "Vay o namaz kılanların haline ki onlar, namazlarına karşı gevşektirler ve namazlarından gafildirler."
Taberi, bu âyetlerin şu şekilde izah edimesinin daha doğru olacağını söylemiştir. "Vay haline o kimselerin ki. namazlarına karşı gaflet içindedirler. Başka şeylerle meşgul olarak bazan namazı terkederler bazan da vaktini geçirirler." Taberi, âyetin böyle izah edildiği takdirde "Namazı terkedenler ve namazın vaktini geçirenler" şeklindeki iki görüşü de kapsayacağını bildirmiştir. Taberi bu görüşüne dair iki hadis-i şerif zikretmişir. Bunlardan biri Sa´d b. Ebi Vakkas´tan rivayet edilmiştir. Sa´d diyor ki: "Ben Resulullahtan, namazlarına karşı gaflet içinde olanlardan sordum. Buyurdu ki: "Onlar namazlarının vakitlerini geçirenlerdir." hadisidir. Diğeri ise Ebu Berze el-Eslemi tarafından rivayet edilen şu hadis-i şeriftir. Ebu Berze diyor ki: "Onlar o kimselerdir ki namazlarına karşı gafildirler." âyet-i kerimesi nazil olunca Resuluüah şöyle buyurdu: "Allahu ekber, bu namaz sizin için herbirinize bütün dünya kadar şeyler verilmesinden daha hayırlıdır. Namazına karşı gafil olan kimse kıldığı namazdan hayır ümid etmeyen ve kılmamaktan dolayı rabbinden korkmayan kimsedir."[4]
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamlar,
Salat/Namaz kişinin bireysel ahlakını zinde tutmak
ve ahirete/dine inanmanın bir anlamıyla da göstergesidir.
Bu surede anlatılan şey Salih amel yoksa yapılan
ritüelin gösterişten öteye bir durumu yoktur. Kişi namaz kılıyor ama yetimi hor
görüyor, namaz kılıyor ama miskine/yoksula yardım etmiyor, bu namaz kılıyor ve
bunları yapıyor-yapmıyorsa yarın bunların hesabını vereceği din gününe
inanmıyor. Din gününe inanmanın bir göstergesi olan namazı gösteriş olsun diye
yapıyor…
4)Şu namaz kılanların vay haline, (huşu-hudu ile, ahirete/dine inanarak
kılınan Namaz kötülüklerden alı kor, eğer kıldığınız namaz gerçek manada namaz
olsaydı, siz bunu yapmazdınız, hakkıyla namaz kılanların kimliği bu değil)
5)Ki, onlar namazlarından gaflet ederler (kıldıkları namazın değerini
bilmez, ona önem vermezler).
6)Onlar gösteriş (için ibâdet yaptıklarına bakmayın, onlar namazın
arkasına saklanıp insanları kandırıp, menfaat ve çıkar elde etmek için)
yaparlar.
7)En ufak bir yardımı (siz onların ibadetine değil salih ameline bakın, salih
amel yoksa ibadet boşunadır, bu onların gerçek kimliğini yansıtır, en ufak bir
iyiliği dahi) esirgerler.
Burada
geçen salatın Namaz olduğunu düşünüyorum.
Selam
ve dua ile.
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
1. Gördün mü o, dini yalan sayanı? 2. İşte odur yetimi itip kakan; 3. Yoksulu doyurmayı özendirmez o. 4. Vay haline o namaz kılanların ki, 5. Namazlarından gaflet içindedir onlar! 6. Riyaya sapandır onlar/gösteriş yaparlar. 7. Ve onlar, kamu hakkına/yardıma/zekâta/iyiliğe engel olurlar.
Birinci ayete bakılırsa birazdan dini yalan sayanların özellikleri anlatılacak.
Dini yalan sayanlar nasıl oluyor da namaz kılıyorlar ve bu kıldıkları namazlarından gafildirler?
Bir diğer sorun da şu: Surenin konusu nedir? Kimsesizlere sahip çıkma, yardımlaşma. Buna önayak olma, asla engel olmama. Tema bu iken namaz konusu arada sıkışmış ve havada kalmış gibi durmuyor mu?
Namaz kılan birisiyim ben de. Fakat burada sorun var gibi. Ne dersiniz?
Selam,
Salat'ı,yeryüzünde yaşayan tüm erişkinlerin günlük çabaları olarak algılarsak anlaşılmayan bir şey kalmaz.Yani Salat, kişilerin gerek kendine gerekse de çevresine destek,dayanak yapacağı değerleri elde etme çabasıdır.İnsanların bazıları bunun bilincinde olurlar bazılarıda elde ettikleri değerin hakkını vermezler.Salat'ın çerçevesi Allah tarafından eksiksiz olarak çizilmiş (abdest,vakit) içini doldurmakta kişilere bırakılmıştır.Bunu zekata dönüştürenler Allah tarafından takdir edilirken,farkında olmayanlarda şiddetli bir şekilde azarlanır.Kuran'ın önerdiği Salat devasa bir olgudur ve hayatı kuşatır.Bazılarını yine kızdıracağım ama ritüel olmuş namazla zerre kadar alakası yoktur.Camileri namazla dolduranların çoğu infakın ne olduğunu bilmez.Bilenlerde açılan sergiye attıkları kıytırık bağıştan ibaret olarak görür.Söz konusu ayetler riyakarlığa sapmadan,başa kakmadan fakiri doyurmayı emreder Salat ile elde edilenlerden.
Ma'ûn Süresinin Mekki, Medeni, Mekki- Medeni olduğu konusunda farklı görüşler var. Ancak, İşlediği tema bakımından sürenin bir bütün olarak Medine dönemine ait olduğunu anlamak o kadar zor olmasa gerek. Müfessirlerin çoğuna görüşü, "VEYLUN LİLMUSALLÎN, ELLEZÎNE HUM 'AN SALÂTİHİM SÊHÛN" ayetinin, munafıklar hakkında olduğudur.
1. ayetteki Eddin, Din'in kendisidir. Ahiret, ceza vs değildir.
Musallîn, Kuran'da namaz kılanları değil de mü'minleri karşıladığını,geçtiği diğer ayetleri (70/22'yi ve 74/43'ü) ve özellikle 70/22-35'i 23/1-11 ile karşılaştırmalı olarak, biraz dikkatli biraz da namazcı tassuptan sıyrılarak okursak anlamamız zor olmayacaktır.
"Sehv 'anissalêti : Vahyi bilerek ve kasıtlı olarak dinlememek ve izlememek", munafıkların özelliğidir. Şayet, inananların özelliği olsaydı, "sehv fîssalêti : Farkında olmadan , ğayri ihtiyari olarak izlememek" olurdu. Burada Salah, inanç / bağlılık anlamınadır. Munafıklar, sözde inançlarının gereğini kasten , farkında olarak yerine getirmiyorlar. Mesajı dinlerken, konuşuyorlar, ilgisiz sorular sorarak konuyu dağıtmayı amaçlıyorlar, yani evlere arkadan giriyorlar. Salat'a gidiş ve gelişleri, istemeyerektir, aldatma amaçlıdır.
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Bazılarını yine kızdıracağım ama ritüel olmuş namazla zerre kadar alakası yoktur.Camileri namazla dolduranların çoğu infakın ne olduğunu bilmez.Bilenlerde açılan sergiye attıkları kıytırık bağıştan ibaret olarak görür.
Uygulayıcıların tavrına bakarak salat ritüelinin yokluğu yada işe yaramazlığı iddia edilemez,gafil olmayı gerektiren maddeleri kuran vermiş,ben sanmıyorum o camileri dolduranların ve o ritüeli icra edenlerin yekün münafık olduklarını,elbet içlerinde istisnalar olacaktır fakat maunda yerilenler bu andığımız çoğunluk değildir,buna dikkat edin ve subjektif yaklaşmayın,
elbet çoğunlukta hatalar vardır,ne yapılmalı?zihniyet sorgulanmalı,camilere devam eden mümin kimselerin çoğunun samimi ancak bilmez oldukları unutulmamalı ve işi salata bağlayıp işte bu!denmemeli,aksi durumda red ettiklerinizden farkınız kalmaz.
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
ritüeller dini haline getirmeyelim şu dini dediniz... tamam.... esas din hayattta yaşanması gereken her türlü erdemli işlerdir diyorsunuz... tamam sadece namazla olmaz bu işler diyorsunuz...tamam tapınaktan kurtaralım yaşamın içine sokalım dini diyorsunuz...tamam iyide zaten üç beş kişi kaldık camide...bütün derdiniz bizimle mi... kapatalım camileri boşa elektrik su harcamasın diyorsunuz yani....
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
ritüeller dini haline getirmeyelim şu dini dediniz... tamam.... esas din hayattta yaşanması gereken her türlü erdemli işlerdir diyorsunuz... tamam sadece namazla olmaz bu işler diyorsunuz...tamam tapınaktan kurtaralım yaşamın içine sokalım dini diyorsunuz...tamam iyide zaten üç beş kişi kaldık camide...bütün derdiniz bizimle mi... kapatalım camileri boşa elektrik su harcamasın diyorsunuz yani....
Sevgili Asım,"tamam" saydıklarınızı hayata geçirebilirsek son endişenize gerek kalmayacaktır.
Uygulayıcıların tavrına bakarak salat ritüelinin yokluğu yada işe yaramazlığı iddia edilemez,
Bal gibi edilir.İçlerinden topluma örnek olacak bir topluluk çıkmıyorsa bu teorininde pratiğininde çürüklüğüne işaret değilmidir?
gafil olmayı gerektiren maddeleri kuran vermiş,ben sanmıyorum o camileri dolduranların ve o ritüeli icra edenlerin yekün münafık olduklarını,elbet içlerinde istisnalar olacaktır fakat maunda yerilenler bu andığımız çoğunluk değildir,buna dikkat edin ve subjektif yaklaşmayın,
Yukarıda verdiğim örneğin yanlışlığı ortaya konursa ben de "subjektif" baktığımı kabul ederim."Yekun münafık" tabiri benim tarzım değil.
elbet çoğunlukta hatalar vardır,ne yapılmalı?zihniyet sorgulanmalı,camilere devam eden mümin kimselerin çoğunun samimi ancak bilmez oldukları unutulmamalı ve işi salata bağlayıp işte bu!denmemeli,aksi durumda red ettiklerinizden farkınız kalmaz.
Benim önceliğim elbetteki Kuran'dakidir.Bunun yansımalarını tartışmak senin olduğu kadar bizimde hakkımızdır.Değil mi sevgili Muvahhit?
Bugünkü cami ortamını içine sindirmekle haniflik asla bir arada olmaz.Düşünün "resul Muhammed'in kılı" diye çula çaputa sarılarak gezdirilen putu öpmeyen koklamayan kaç kişi vardır o mekanlarda ve ayrıca kaş kişi buna itiraz etmiştir?
Burada Salah, inanç / bağlılık anlamınadır. Munafıklar, sözde inançlarının gereğini kasten , farkında olarak yerine getirmiyorlar. Mesajı dinlerken, konuşuyorlar, ilgisiz sorular sorarak konuyu dağıtmayı amaçlıyorlar, yani evlere arkadan giriyorlar. Salat'a gidiş ve gelişleri, istemeyerektir, aldatma amaçlıdır.
Sevgili Abdurrahman Hocam,"Burada ki salat"tan ziyade kavramın tamamına bir bütün fotoğraf olarak bakmamızı daha doğru buluyorum.Yani fecr'i,zuhru,İşa'sı, abdesti,zekatla uyumu olan bir uygulama anlamında.
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
senin olduğu kadar bizimde hakkımızdır.
senin ve bizim?peki..ama ben yinede tek olmayayım asımda olsun yanımda..
meydana uluyollar elinde kılıçlarıyla çıktı,var mı sizden diye nida edilmiş..elcevap var.
bizdende muvahhit ve asım ellerinde kılıçlarıyla karşılarına çıkmışlar ve denmiş..seninde bizimde..
iki grup birbirine dalmış Allah için,uluyollar muvahhit ve asım, doğru bildikleri adına tüm gayretleriyle birbirlerine dalmışlar kolkar bacaklar ve kelleler uçurulmuş... manzara bu mu uluyol.. sen ve bizler.. senin birkaç iletinde diğer uluyollardan ayrıldığını görmüştüm..halada öyle düşünüyorum..samimi olduğunu biliyorum,lakin
Uygulayıcıların tavrına bakarak salat ritüelinin yokluğu yada işe yaramazlığı iddia edilemez,
Bal gibi edilir.İçlerinden topluma
örnek olacak bir topluluk çıkmıyorsa bu teorininde
pratiğininde çürüklüğüne işaret değilmidir?
diyorsun..hayır bal gibi edilmez..içlerinden topluma örnek olacak topluluğun çıkmadığını ben ve sizler bilemezsiniz..uyanış daha yeni başladı..önce şu uyuşukluğun etkisinden bir kurtula bu nesil..sağlıcakla sevgili Uluyol.
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma