HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Maun Suresindeki Salat Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Maun Suresi (Y. Nuri Öztürk Meali)

 

1. Gördün mü o, dini yalan sayanı?
2. İşte odur yetimi itip kakan;
3. Yoksulu doyurmayı özendirmez o.
4. Vay haline o namaz kılanların ki,
5. Namazlarından gaflet içindedir onlar!
6. Riyaya sapandır onlar/gösteriş yaparlar.
7. Ve onlar, kamu hakkına/yardıma/zekâta/iyiliğe engel olurlar.

 

Birinci ayete bakılırsa birazdan dini yalan sayanların özellikleri anlatılacak.

 

Dini yalan sayanlar nasıl oluyor da namaz kılıyorlar ve bu kıldıkları namazlarından gafildirler?

 

Bir diğer sorun da şu: Surenin konusu nedir? Kimsesizlere sahip çıkma, yardımlaşma. Buna önayak olma, asla engel olmama. Tema bu iken namaz konusu arada sıkışmış ve havada kalmış gibi durmuyor mu?

 

Namaz kılan birisiyim ben de. Fakat burada sorun var gibi. Ne dersiniz?

 

Klasik tefsirlere bakılırsa buradaki salatın namaz olarak yorumlanmasına hadislerin katkısı olmuş. Aşağıdaki alıntı Taberi Tefsirinden.

 

4- Vay o namaz kılanlarını haline,
5- Ki onlar, kıldıkları namazdan habersizdirler.

"Onlar kıldıkları namazdan habersizdirler." şeklinde tercüme edilen âyet-i kerime, müfessirler tarafından çeşitli şekillerde izah edilmiştir.

Abdullah b. Abbas, Mesruk, Ebudduha, İbn-i Ebza, Sa´d b. Ebi Vakkas ve Müslim b. Sübeyh bu âyeti şöyle izah etmişlerdir: "Vay haline o namaz kı­lanların ki onlar namazlarını vaktinde kılmazlar. Onu, vaktini geçirdikten sonra kılarlar."

Abdullah b. Abbas ve Mücahid´den nakledilen başka bir görüşe göre on­lar bu âyet-i kerimeyi şöyle izah etmişlerdir: "Vay o namaz kılanların haline ki onlar devamlı namaz kılmazlar. İnsanların kendilerini gördüğü yerde gösteriş olsun diye namaz kılar, görmedikleri yerde namazı terkederler."

Mücahid, Katade ve İbn-i Zeyd´den nakledilen diğer bir görüşe göre âyetin manası şöyledir: "Vay o namaz kılanların haline ki onlar, namazlarına karşı gevşektirler ve namazlarından gafildirler."

Taberi, bu âyetlerin şu şekilde izah edimesinin daha doğru olacağını söy­lemiştir. "Vay haline o kimselerin ki. namazlarına karşı gaflet içindedirler. Baş­ka şeylerle meşgul olarak bazan namazı terkederler bazan da vaktini geçirirler." Taberi, âyetin böyle izah edildiği takdirde "Namazı terkedenler ve namazın vaktini geçirenler" şeklindeki iki görüşü de kapsayacağını bildirmiştir. Taberi bu görüşü­ne dair iki hadis-i şerif zikretmişir. Bunlardan biri Sa´d b. Ebi Vakkas´tan rivayet edilmiştir. Sa´d diyor ki: "Ben Resulullahtan, namazlarına karşı gaflet içinde olanlardan sordum. Buyurdu ki: "Onlar namazlarının vakitlerini geçirenlerdir." hadisidir. Diğeri ise Ebu Berze el-Eslemi tarafından rivayet edilen şu hadis-i şe­riftir. Ebu Berze diyor ki: "Onlar o kimselerdir ki namazlarına karşı gafildirler." âyet-i kerimesi nazil olunca Resuluüah şöyle buyurdu: "Allahu ekber, bu namaz sizin için herbirinize bütün dünya kadar şeyler verilmesinden daha hayırlıdır. Namazına karşı gafil olan kimse kıldığı namazdan hayır ümid etmeyen ve kıl­mamaktan dolayı rabbinden korkmayan kimsedir."[4]

 

Alıntının kaynağı: http://www.haznevi.net/icerikoku.aspx?KID=5436&BID=62

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

Selamlar,

Salat/Namaz kişinin bireysel ahlakını zinde tutmak ve ahirete/dine inanmanın bir anlamıyla da göstergesidir.

Bu surede anlatılan şey Salih amel yoksa yapılan ritüelin gösterişten öteye bir durumu yoktur. Kişi namaz kılıyor ama yetimi hor görüyor, namaz kılıyor ama miskine/yoksula yardım etmiyor, bu namaz kılıyor ve bunları yapıyor-yapmıyorsa yarın bunların hesabını vereceği din gününe inanmıyor. Din gününe inanmanın bir göstergesi olan namazı gösteriş olsun diye yapıyor…

Ayetleri birde biz tahlil edelim:

1)   Din (âhiret cezâsın)ı yalanlayan(adam)ı gördün mü?

2)   İşte o, öksüzü iter, kakar;

3)   Yoksulu doyurmağa önayak olmaz.

4)   Şu namaz kılanların vay haline, (huşu-hudu ile, ahirete/dine inanarak kılınan Namaz kötülüklerden alı kor, eğer kıldığınız namaz gerçek manada namaz olsaydı, siz bunu yapmazdınız, hakkıyla namaz kılanların kimliği bu değil)

5)   Ki, onlar namazlarından gaflet ederler (kıldıkları namazın değerini bilmez, ona önem vermezler).

6)   Onlar gösteriş (için ibâdet yaptıklarına bakmayın, onlar namazın arkasına saklanıp insanları kandırıp, menfaat ve çıkar elde etmek için) yaparlar.

7)   En ufak bir yardımı (siz onların ibadetine değil salih ameline bakın, salih amel yoksa ibadet boşunadır, bu onların gerçek kimliğini yansıtır, en ufak bir iyiliği dahi) esirgerler.

 

 

Burada geçen salatın Namaz olduğunu düşünüyorum.

 

Selam ve dua ile.

 

 



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Maun Suresi (Y. Nuri Öztürk Meali)

 

1. Gördün mü o, dini yalan sayanı?
2. İşte odur yetimi itip kakan;
3. Yoksulu doyurmayı özendirmez o.
4. Vay haline o namaz kılanların ki,
5. Namazlarından gaflet içindedir onlar!
6. Riyaya sapandır onlar/gösteriş yaparlar.
7. Ve onlar, kamu hakkına/yardıma/zekâta/iyiliğe engel olurlar.

 

Birinci ayete bakılırsa birazdan dini yalan sayanların özellikleri anlatılacak.

 

Dini yalan sayanlar nasıl oluyor da namaz kılıyorlar ve bu kıldıkları namazlarından gafildirler?

 

Bir diğer sorun da şu: Surenin konusu nedir? Kimsesizlere sahip çıkma, yardımlaşma. Buna önayak olma, asla engel olmama. Tema bu iken namaz konusu arada sıkışmış ve havada kalmış gibi durmuyor mu?

 

Namaz kılan birisiyim ben de. Fakat burada sorun var gibi. Ne dersiniz?

 

Selam,

 

Salat'ı,yeryüzünde yaşayan tüm erişkinlerin günlük çabaları olarak algılarsak anlaşılmayan bir şey kalmaz.Yani Salat, kişilerin gerek kendine gerekse de çevresine destek,dayanak yapacağı değerleri elde etme çabasıdır.İnsanların bazıları bunun bilincinde olurlar bazılarıda elde ettikleri değerin hakkını vermezler.Salat'ın çerçevesi Allah tarafından eksiksiz olarak çizilmiş (abdest,vakit) içini doldurmakta kişilere bırakılmıştır.Bunu zekata dönüştürenler Allah tarafından takdir edilirken,farkında olmayanlarda şiddetli bir şekilde azarlanır.Kuran'ın önerdiği Salat devasa bir olgudur ve hayatı kuşatır.Bazılarını yine kızdıracağım ama ritüel olmuş namazla zerre kadar alakası yoktur.Camileri namazla dolduranların çoğu infakın ne olduğunu bilmez.Bilenlerde açılan sergiye attıkları kıytırık bağıştan ibaret olarak görür.Söz konusu ayetler riyakarlığa sapmadan,başa kakmadan fakiri doyurmayı emreder Salat ile elde edilenlerden.

 

Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ma'ûn Süresinin Mekki, Medeni, Mekki- Medeni olduğu konusunda farklı görüşler var. Ancak, İşlediği tema bakımından sürenin bir bütün olarak Medine dönemine ait olduğunu anlamak o kadar zor olmasa gerek. Müfessirlerin çoğuna görüşü, "VEYLUN LİLMUSALLÎN, ELLEZÎNE HUM 'AN SALÂTİHİM SÊHÛN" ayetinin, munafıklar hakkında olduğudur.

1. ayetteki Eddin, Din'in kendisidir. Ahiret, ceza vs değildir.

Musallîn, Kuran'da namaz kılanları değil de mü'minleri karşıladığını,geçtiği diğer ayetleri (70/22'yi ve 74/43'ü) ve özellikle 70/22-35'i 23/1-11 ile karşılaştırmalı olarak, biraz dikkatli biraz da namazcı tassuptan sıyrılarak okursak anlamamız zor olmayacaktır.

"Sehv 'anissalêti : Vahyi bilerek ve kasıtlı olarak dinlememek ve izlememek", munafıkların özelliğidir. Şayet, inananların özelliği olsaydı, "sehv ssalêti : Farkında olmadan , ğayri ihtiyari olarak izlememek" olurdu.  Burada Salah, inanç / bağlılık anlamınadır. Munafıklar, sözde inançlarının gereğini kasten , farkında olarak yerine getirmiyorlar. Mesajı dinlerken, konuşuyorlar, ilgisiz sorular sorarak konuyu dağıtmayı amaçlıyorlar, yani evlere arkadan giriyorlar. Salat'a gidiş ve gelişleri, istemeyerektir, aldatma amaçlıdır. 

Muhabbetle. Abdurrahman

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

Bazılarını yine kızdıracağım ama ritüel olmuş namazla zerre kadar alakası yoktur.Camileri namazla dolduranların çoğu infakın ne olduğunu bilmez.Bilenlerde açılan sergiye attıkları kıytırık bağıştan ibaret olarak görür.

Uygulayıcıların tavrına bakarak salat ritüelinin yokluğu yada işe yaramazlığı iddia edilemez,gafil olmayı gerektiren maddeleri kuran vermiş,ben sanmıyorum o camileri dolduranların ve o ritüeli icra edenlerin yekün münafık olduklarını,elbet içlerinde istisnalar olacaktır fakat maunda yerilenler bu andığımız çoğunluk değildir,buna dikkat edin ve subjektif yaklaşmayın,

elbet çoğunlukta hatalar vardır,ne yapılmalı?zihniyet sorgulanmalı,camilere devam eden mümin kimselerin çoğunun samimi ancak bilmez oldukları unutulmamalı ve işi salata bağlayıp işte bu!denmemeli,aksi durumda red ettiklerinizden farkınız kalmaz.



__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

ritüeller dini haline getirmeyelim şu dini dediniz... tamam....
esas din hayattta yaşanması gereken her türlü erdemli işlerdir diyorsunuz... tamam
sadece namazla olmaz bu işler diyorsunuz...tamam
tapınaktan kurtaralım yaşamın içine sokalım dini diyorsunuz...tamam
iyide zaten üç beş kişi kaldık camide...bütün derdiniz bizimle mi...
kapatalım camileri boşa elektrik su harcamasın diyorsunuz yani....


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

asım Yazdı:
ritüeller dini haline getirmeyelim şu dini dediniz... tamam....
esas din hayattta yaşanması gereken her türlü erdemli işlerdir diyorsunuz... tamam
sadece namazla olmaz bu işler diyorsunuz...tamam
tapınaktan kurtaralım yaşamın içine sokalım dini diyorsunuz...tamam
iyide zaten üç beş kişi kaldık camide...bütün derdiniz bizimle mi...
kapatalım camileri boşa elektrik su harcamasın diyorsunuz yani....

Sevgili Asım,"tamam" saydıklarınızı hayata geçirebilirsek son endişenize gerek kalmayacaktır.

Selamlar.. 

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

muvahhit Yazdı:

Uygulayıcıların tavrına bakarak salat ritüelinin yokluğu yada işe yaramazlığı iddia edilemez,

Bal gibi edilir.İçlerinden topluma örnek olacak bir topluluk çıkmıyorsa bu teorininde pratiğininde çürüklüğüne işaret değilmidir?

gafil olmayı gerektiren maddeleri kuran vermiş,ben sanmıyorum o camileri dolduranların ve o ritüeli icra edenlerin yekün münafık olduklarını,elbet içlerinde istisnalar olacaktır fakat maunda yerilenler bu andığımız çoğunluk değildir,buna dikkat edin ve subjektif yaklaşmayın,

Yukarıda verdiğim örneğin yanlışlığı ortaya konursa ben de "subjektif" baktığımı kabul ederim."Yekun münafık" tabiri benim tarzım değil.

elbet çoğunlukta hatalar vardır,ne yapılmalı?zihniyet sorgulanmalı,camilere devam eden mümin kimselerin çoğunun samimi ancak bilmez oldukları unutulmamalı ve işi salata bağlayıp işte bu!denmemeli,aksi durumda red ettiklerinizden farkınız kalmaz.

Benim önceliğim elbetteki Kuran'dakidir.Bunun yansımalarını tartışmak senin olduğu kadar bizimde hakkımızdır.Değil mi sevgili Muvahhit?

Bugünkü cami ortamını içine sindirmekle haniflik asla bir arada olmaz.Düşünün "resul Muhammed'in kılı" diye çula çaputa sarılarak gezdirilen putu öpmeyen koklamayan kaç kişi vardır o mekanlarda ve ayrıca kaş kişi buna itiraz etmiştir?

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Burada Salah, inanç / bağlılık anlamınadır. Munafıklar, sözde inançlarının gereğini kasten , farkında olarak yerine getirmiyorlar. Mesajı dinlerken, konuşuyorlar, ilgisiz sorular sorarak konuyu dağıtmayı amaçlıyorlar, yani evlere arkadan giriyorlar. Salat'a gidiş ve gelişleri, istemeyerektir, aldatma amaçlıdır. 

Sevgili Abdurrahman Hocam,"Burada ki salat"tan ziyade kavramın tamamına bir bütün fotoğraf olarak bakmamızı daha doğru buluyorum.Yani fecr'i,zuhru,İşa'sı, abdesti,zekatla uyumu olan bir uygulama anlamında.

Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

senin olduğu kadar bizimde hakkımızdır.

senin ve bizim?peki..ama ben yinede tek olmayayım asımda olsun yanımda..

meydana uluyollar elinde kılıçlarıyla çıktı,var mı sizden diye nida edilmiş..elcevap var.

bizdende muvahhit ve asım ellerinde kılıçlarıyla karşılarına çıkmışlar ve denmiş..seninde bizimde..

iki grup birbirine dalmış Allah için,uluyollar muvahhit ve asım, doğru bildikleri adına tüm gayretleriyle birbirlerine dalmışlar kolkar bacaklar ve  kelleler uçurulmuş...
manzara bu mu uluyol..
sen ve bizler..
senin birkaç iletinde diğer uluyollardan ayrıldığını görmüştüm..halada öyle düşünüyorum..samimi olduğunu biliyorum,lakin

Uygulayıcıların tavrına bakarak salat ritüelinin yokluğu yada işe yaramazlığı iddia edilemez,

Bal gibi edilir.İçlerinden topluma örnek olacak bir topluluk çıkmıyorsa bu teorininde pratiğininde çürüklüğüne işaret değilmidir?

diyorsun..hayır bal gibi edilmez..içlerinden topluma örnek olacak topluluğun çıkmadığını ben ve sizler bilemezsiniz..uyanış daha yeni başladı..önce şu uyuşukluğun etkisinden bir kurtula bu nesil..sağlıcakla sevgili Uluyol.




__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats