HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: bakara 49 Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Bakara 49 serbest çevirisi "hayê" (diri olmak), fiilin "istehyê" utanmak anlamıda bulunmakta. Metinde "yestehyûne". Bağlam göz önüne alındığında "hayâ" anlamında kullanılmış olabilir. O zaman şöyle anlaşılabilir;

(Hatırlayın) Hani Sizi Firavun ve taifesiden kurtardığımızı, (o sizi) kötü azaba[ii] zorluyordu;[iii] kadınlarınızı utandırıyor/hayasızlaştırıyor,[iv]  oğullarınızı[v] boğazlıyordu.[vi] Siz Rabbinizden büyük bir sınav[vii] içindeydiniz[viii] (49).

benzer anlamlar 7:141, 14:6

katkı ve eleştirilerinize sunuyorum.

selam ve dua ile,

rıdvan 



(آلِ فِرْعَوْ 06;َ) Êl-i Firavun yani Firavun hanedanı, onun kavmi, ona uyanlar ve onun dinine mensup olan kimseler demektir. Aynı şekilde Âl-i Rasul (a.s) da onun döneminde olsun sonraki çağlarda olsun, onun dini ve şeriati üzerinde bulunan demektir. Nesep yoluyla ona ister bağlansın ister bağlanmasın değişen bir şey olmaz.

[ii] (سُوَءَ الْعَذَا 76;ِ) Sue’l-AZâB: 6:157, 7:141,167, 14:6, 39:24

[iii] ( يَسُومُو 06;َكُمْ ) SeVM: kelimesi devamlılık ifade eder. Sürekli meralarda otladığından dolayı otlayan koyunlara "sâime" denilmesi de buradan gelmektedir.7:141, 14:6

[iv] Yani “Kadınlarınızı’da fuhşa zorluyordu”.  (İSTeHYê, yeSTeHYê)

[v] ( أَبْنَاء 03;ُمْ) : 2:49, 7:141, 14:6, 33:4

[vi] ( يُذَبِّح 15;ونَ) ez-ZeBH: Yarmak demektir. “ez-ZiBH” ise boğazlanmış demektir. “ez-ZuBâH” ise parmak diplerindeki çatlaklık anlamındadır. Testinin üstünün açılması anlamında kullanıldığı gibi, mihraplar anlamına “el-meZâBiH” kelimesi kullanılır. Bu ise, “meZBaH” kelimesinin çoğuludur. “Mezbah” ise, gelen sellerin yerde yarık açması anlamındadır. Bir karış ve bu civardaki bu tür çatlaklıklara bu isim verilir.

[vii] (بَلاء) “BeL┠kelimesi ni'met demektir 8:17. Belâ iyi de olabilir, kötü de olabilir. Bunun asıl anlamı mihnet (sınama) demektir. İyi olana da, güzel olana da belâ, kötü olana da belâ denilmiştir. Çoğunluğun görüşüne göre ise, hayırlı şeyler hakkında "hemzeli" olarak kullanılacağı kötülük hakkında da "hemzesiz" kullanılacağı ifade edilmektedir. 

[viii] Tevrat, Çıkış, 1: 8-22

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba Ridvan ayni kelimenin kullanildigi diger ayetler, 7/141,127,  14/6,  2/26,49  , 28/4, 33/53(iki kez), 40/25

Allah'a emanet.

Kadir

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam Rıdvan,

Sizi  ve Kuran çalışmalarını takdirle karşılıyorum. Şu an müsait değilim, inşâallah fazla geciktirmeden ilk fırsatta ilgili düşüncelerimi yazacağım.

Başarılar diliyorum sana. Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Terar her kese selam.

1) HE-Yİ-YE, YEH-YÂ, HEYÊTEN (alfabenin 6. harfi olan "H") (mazi, muzari, mastar): MÂTE (öldü)'nin zıddı anlamına "yaşamak, hayat sürmek.

2) HE-Yİ-YE, YEH-YÊ, HEYÊEN (Genellikle "min" edatıyle birlikte kullanılır :Utanmak, haya etmek.

İşte 2/49 ve 7/141. ayetlerde geçen "YESTEHYÛNE" (muzari 3. çoğul şahıs kipi) ile 40/25'te geçen "İSTEHYÛ" (emir çoğul kipi) ve "NESTEHYÎ" (muzari 1. şahıs çoğul kipi) fiilleri "hayat" anlamına olan mastardan türemişler. Bu fiiller "hayatını kurtarmak, yaşamını sürdürmesini sağlamak" anlamınadırlar. "QATTELE" ve "ZEBBEHE" nın zıddı olarak onlarla aynı cümlede ard arda gelmiş olmalarına dikkat!

"Qattele" ve "zebbehe" fiilleri yapılan / yapılmış olan katliamı dillendiriyorlar bu ayetlerde. Ayetlerde geçen "ebnâ ile, doğan küçük erkek çocuklar, "nisê" ile de kız çocuklar kast edilmektedir. 

Yani, erkek çocokları katl ediyorlar, kız çocukların yaşamalarına ise izin veriyorlar.

Muhabbetle. Abdurrahman 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

 

 (ileti önceliğine göre)

Selam kadir, teşekkür ediyorum katkın için,

Selam Abdurrahman bey, Kelimenin etimolojisiyle ilgili yazdıklarınıza katılıyorum, izninizle bir iki açılım daha yapmak istiyorum; 

Firavn(lar)ın "sistematik bir soy kırım" yaptığı hem Musa(a.s)'ın doğum ve peyamber olduktan sonra (40:25) anlaşılıyor. "erkek çocukları" sanki "soy kırıma" qatele ve zebehe fiiliyle "ebnêe-kum" (soylarınız?) işaret olabilir gibi geldi.

"Soy kırımın" olduğu yerde "kadınlar ve/veya kızlar" hayatta bırakılıyor ise "tecavüz, ırza geçme veya cariyeleştirme" amaçlı olmalıdır.

33:53 ile 28:4 (28:4 zebehe ile geçiyor) aynı kelime " yestehyî" kullanılıyor.   33:53 (Lê) olumsuz.

yine katkılarınızı rica edeceğim

selam ve dua ile,

rıdvan

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Bugün İsrail de Fıravn'ın yaptığı katliamın bir benzerini Filistin halkına yapıyor.Erkekleri öldürüyor, kamplarda esir tutuyor. Amaç şu yada bu... Birinci amaç düşman bildiğinin gücünü yoketmek. Diğerleri ondan sonra gelir. İsrailin tecavüz etme amacını istihya - yestehyi fiilinin kullanımından çakarsamak zorlama bir çıkarımdır diye düşünüyorum. Erkeklerin öldürülüp kadınların sağ bırakılması, sonuç itibariyle amaç köleleştirmedir. Kullanılan fiil "zebehe, qatele" değil de zebbehe ve qattele, qatta'a gibi. Manası; parça parça etti. Bu fiil babının bir özelliği de teksirdir. Onun için katliam, soy kırım manasını verdim qattele ve zebbehe fiillerine.

Evvela, "öldürmeme, yaşatma, sağ bırakma" anlamına olan istihyê ile "utanma" anlamına olan istihyayı bir birine karıştırmamalıyız. İkincisi "MİN" cer harfi ile beraber gelir. Yani fiil mefulünü direk almaz. Araya bir "MİN" girer. Bunu 33/35'te (iki kez) gördüğünüz gibi. 2/26'daki durum sizi şaşırtmasın; arada bir "EN" i masdariye vardır, onun altında lafzen yok olan bir "MİN" gizlidir. "İnnellahe lâ yestehyi (MİN) en yedribe..." demektir.

"33:53 ile 28:4 (28:4 zebehe ile geçiyor) aynı kelime " yestehyî" kullanılıyor.   33:53 (Lê) olumsuz." ifadenizle ne anlatmak istediğinizi tam anlayamadım.  Tamam, bu ayetlerdeki "yestehyii" fiileri aynı fiil. (manayı olumsuz yapan "LÊ" nin başka bir fonksiyonu yok). Birinde fail Allah, diğerinde Firavn'dur. Firavn'un fiili "hayat" kökünden, Allah'ın fiili de "hayâ' " kökündendir. 

Dikkat edin:

(( YESTEHYİİ NİSÂEEHUM)) (kadılarını / kız çocuklarını sağ bırakıyor Fiavn). (28/4)

((YESTEHYİİ MİNKUM VELLAHU LÂ YESTEHYİİ MİN'ELHAQQİ)) (O sizden haya ediyor ama Allah hakkı (söylemeyi) haya / terk etmez).

Muhabbetle.

 

 

 

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam abdurrahman bey,

"HaYêtun" ve "el-HaYêu"

"ragıb'da" iki kelimeyi sizin anladığınız gibi izah ediyor. Ben bunlara ve sizin izahlarınıza bir şey demiyorum.   

28:4'ün "hayâ" kökünden olduğunu takdir etmemize engel nedir?

ve cümlede "min" edatının kullanılmasını gerektirecek bir durumda var mıdır?.

Bunları sormamın sebebi meseleyi açıklığa kavuşturmaktır. Oluşmuş bir kanaatimi doğrulamak/doğrultmak değildir.

selam ve dua ile,

rıdvan

  

 

 

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

bir katkı "merhum elmalılı"dan alıntı.

Merhum, "elmalılı" ilgili ayetle ilgili şunları söylüyor;

"Fakat bir çok tefsir âlimine göre buradaki kötü azab kendisinden sonra atf bulunmadığından şu cümlelerle açıklanmış olandır: oğullarınızı boğazlıyorlardı da kızlarınızı ve kadınlarınızı güya sağ bırakıyorlardı. Elbette bu bırakış da hayır için olmuyordu. O kızlar bu elemler (acılar) içinde büyüseler bile, oğlanlar kalmayınca, hepsi başkalarının elinde kalacak, neticede bütün nesil yok olacaktı. Diğer bir mânâ ile: Kadınların rahimler (döl yataklar)ini yokluyorlar, çocuk alıyorlardı. Üçüncü bir mânâ ile: Kadınlarınıza haya edilecek (utanılacak) şeyler yapıyorlardı. Birincisinde "istihya", "hayat" kelimesinden; ikinci ile üçüncüde "haya"dan gelmiştir." 

selam ve dua ile,

rıdvan 

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam Abdurrahman bey,

"hayê" fiili acaba sülasiye üçharf eklemek (mezid) suretiyle kullanılmış olabilir mi?

"istefale, yestefilu" (?)

Bu babdaki fiiller; oluşum, seyruret, bir halden diğer bir hale geçişi göstemek için kullanılır ?. 

katkı yaparsanız sevinirim

teşekürler,

selam ve dua

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam Rıdvan,

Yakaladığını kolay kolay bırakmıyorsun... güzel.

Geçe akşam sorularına cevap yazdım, internetin azizliğine uğradı, tam gönderdim sunucu bulunamadı, yzdıklarım da silindi. Bugün yeniden yazmak zorunda kaldım.

Sondan başlayayım: HE-YE-YE fiiline dediğiniz gibi elif + sin + te (ist) harflerinin ilavesiyle fiil 6 lı olmuş.

HEYİYE- YEHYÂ'nın mastarı heyat olsun, heyâ' olsun bütün çekim kipleri bire bir aynıdır. Yani; heyiye heyiye, yehyê yehyê, İSTEHYİİ İSTEHYİİ... aralarında hangisi olduğunu belirleyici her hangi bir işaret, emare bulamazsın. Konu, belirler hangi anlamda geldiğini. Bir de "heyê' anlamına olan fiil "min" cer harfiyle kullanılır genellikle.

Elmalılı'nın verdiği malumatı hangi ayetin tefsirine ilişkin yaptığını belirtmediğin için bakamadım. 28/4'e baktım sadece.

28/4'ün heyê' kökünden olduğuna engel teşkil edecek bir şey yok. Bu kökten de "yestehyii" nin şu anlamları var: teslim alıyor, ilgisini kesiyor,terk ediyor, keyfi kaçıyor.. Bence Zebbehe ve qattele fiillerinin geçtiği istihyê kökünden fiillerin hepsi her iki kök anlamına da geliyorlar, bu manaların ikisini birden ifade eder olmalarında bir engel yok.

Muhabbetle.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats