Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Ey kendilerine kitap verilenler.Bir takım yüzleri silip de tersine çevirmeden,yahut cumartesi adamlarını ( o gün yasagını çiğneyenleri ) lanetlediğimiz gibi . onlarıda lanetlemeden yanınızda bulunanı ( Tevrat,İncil ) doğrulayıcı olarak indirdiğimiz bu kitaba ( kurana ) iman edin.Allahın emri mutlaka yerine getirilecektir. NİSA-74
ve ayrıca
BAKARA-65 NAHL-124 ARAF-163 NİSA-154
Bu konum olarak farklı ama içerik ve anlam olarak aynı bulanan 5 ayette cumartesi yasagınından ve ona uymayanların üzerine gelecek lanetten bahsediliyor acaba bu ayetlerde bize anlatılmaya çalışılan cumartesinin cumadan daha mubarek bir gün olduğumu yoksa daha önceleri bazı kesimlerinde idda da bulundugu müslümanların ibadet ve tatil günleri cuma ve cumartesidir beyanını bu ayetlere dayanarakmı yaptıkları.Allahın insanları lanetleyecek kadar önemli kıldığı ve yasaklar koyduğu cumartesinin özelliği nedir.? Ve cumartesi için koyulan yasaklar nelerdir. Bu konuda yapacağımız her türlü yardım ve açıklama için teşekkür ederim. Yüce allahın rahmeti ver bereketi üzerinize olsun
__________________ "Rabbimiz, bizi hidayete erdirdikten sonra kalplerimizi kaydırma ve katından bize bir rahmet bağışla. Şüphesiz, bağışı en çok olan Sensin Sen."
Katılma Tarihi: 16 mart 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam nurhani
Benim anladığım kadarıyla bu Cumartesi yasakları yahudileri ilgilendiren bir durum. İsrailoğullarına, cumartesi gününü ibadetle geçirmeleri istenmiş, dünya işleri ve avlanmak yasaklanmıştır. A'raf 163. ayette bu açıkça ifade ediliyor. Burada lanetlenen Cumartesi halkı ise tüm israiloğulları değil, ayette bahsi geçen deniz kıyısındaki kentin halkıdır.
A'raf
160.
Biz onları on iki kabile halinde topluluklara ayırdık. (Tîh sahrasında susuzluktan sıkılan) kavmi Mûsâ’dan su istediğinde biz ona, “Asânı taşa vur” diye vahyettik. (Vurunca) taştan on iki pınar fışkırdı. Herkes (kendi) su içeceği yeri bildi. Üzerlerine bulutu da gölgelik yaptık ve onlara kudret helvası ve bıldırcın indirdik. “Size rızık olarak verdiğimiz şeylerin iyi ve temiz olanlarından yiyin” (dedik). Onlar bize zulmetmediler, fakat kendi nefislerine zulmediyorlardı.
161.
O zaman onlara denilmişti ki: “Şu memlekete yerleşin. Orada dilediğiniz gibi yiyin ve ‘Hıtta (Ya Rabbi, bizi affet)’ deyin. Kentin kapısından eğilerek tevazu ile girin ki biz de sizin hatalarınızı bağışlayalım. İyilik edenlere daha da fazlasını vereceğiz.”
162.
Onlardan zulmedenler hemen sözü, kendilerine söylenenden başka şekle soktular. Biz de zulmetmelerine karşılık üzerlerine gökten bir azab gönderdik.
163.
Ey Muhammed ! Onlara, deniz kıyısında bulunan kent halkının durumunu sor. Hani onlar Cumartesi (yasağı) konusunda haddi aşıyorlardı. Zira tatil yaptıkları Cumartesi günü balıklar onlara akın akın geliyor, tatil yapmadıkları (diğer) günlerde ise gelmiyorlardı. İşte onları yoldan çıkmaları sebebiyle böyle imtihan ediyorduk.
üzgünüm atakan ben senin söylediklerini pek katılmıyorum eger ayetleri sadeleştirerek ve özümseyerek okursak sadece israiloğullarını kast etmediğini görürüz aslında hangi kavmin veya halkın lanetlendiği de çok önemli değil asıl orada bize verilmek istenen mesaj nedir sanırım sen soruyu doğru anlamamışsın yada bende doğru sormamışım.
__________________ "Rabbimiz, bizi hidayete erdirdikten sonra kalplerimizi kaydırma ve katından bize bir rahmet bağışla. Şüphesiz, bağışı en çok olan Sensin Sen."
Katılma Tarihi: 07 haziran 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar,
Günümüzde, Ashabı sebti yalnız deniz kıyısında aramayacağız.Ashabı sebtin marifet (!) ve zihniyeti ile her an heryerde karşılaşmak mümkün.Piyasada , iş hayatında, kadın erkek ilişkilerinde,siyasette, kültür ve sanatta, toplumda, okulda hatta camide bile.
Bakara65:''Bilirsiniz elbet, içinizde cumartesi gününe hürmet etmeyip emirden çıkanlara aşağılık maymun olun demiştik.'' Nahl124:''Cumartesi gününün hürmeti, ancak o gün hakkında ihtilafa düşenlere farzedilmiştir ve şüphe yok ki Rabbin, kıyamet günü, ihtilafa düştükleri şeyler hususunda aralarında hükmeder onların.'' Nisa154:''Ettikleri ahdi yerine getirsinler diye Tur dağını, oldukları yerin üstünde yüceltmiş ve onlara, şehrin kapısından secde ederek girin demiştik ve cumartesi günü demiştik, haddi aşmayın ve onlardan pek kuvvetli bir söz almıştık.'' <<Benim anladığım kadarıyla bu Cumartesi yasakları yahudileri ilgilendiren bir durum. İsrailoğullarına, cumartesi gününü ibadetle geçirmeleri istenmiş, dünya işleri ve avlanmak yasaklanmıştır. A'raf 163. ayette bu açıkça ifade ediliyor. Burada lanetlenen Cumartesi halkı ise tüm israiloğulları değil, ayette bahsi geçen deniz kıyısındaki kentin halkıdır.>>demişsin buradaki cümlelerin doğrudur diye düşünüyorum.yalnız dünya işleriyle meşgul olmayıp ibadetle geçirmeleri istenmiş anlamındaki cümleni araf161 ile uyuşuyor bulmadım bu ayette geçen <<Orada dilediğiniz gibi yiyin>> cümlesi bu sözlerini doğrulamıyor.yani onlar yiyip içerek mi ibadetle geçirmiş olacaklardı,demekki buradan ibadetle geçirmeleri kastedilmiyor,nisa154'teki şehrin kapısından secde ederek girmleri ifadesi ise Rabbin buyruklarına itaat etmeleri anlamındadır,yoksa yerlere kapanarak şehre girmenin abes bir şey olduğunu sende bilirsin.hıtta etmeleri yani bir hatalarından dolayı hıtta etmeleri af dilemeleri isteniyor o kadar.av yasağı konusundaki iddianı ise ayet doğruluyor.av yasağındaki sebebi hikmet ise büyük ihtimalle balıkların varlıklarını sürdürebilmeleri için konulmuş bir yasaktır.Av yasağının asırlar önce Rabbim tarafından konması ise çok ilginçtir.Belkide insanoğlu böylesine gerekli bir yasağı asırlar sonra resmileştirmişlerdir.Rabbim,senin ilkelerin ne ilerici ilkelermiş.sana sonsuz şükürler olsun. selamlar,sevgiler.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma