Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Buna göre meal: Allah’ın ındinde dolunayların sayımı on iki dolunaydır.
Bundan benim anladığım: YILLIK işler planlanırken dolunayların "sayım"ı esas alınacak, "sayı"sı değil.
İşlerin sırası ve süresi ilkten itibaren kaçıncı dolunaya TANIK olunduğuna göre belirlenecek. Örneğin oruç tutmaya en kızıl dolunay ile başlanacak (2:185):
Kur’an en kızıl dolunay* esnasında indirildi (Şehr'u ramazan ellezî unzile fîhi’l kur’an). Sizden kim "o dolunay"a TANIK olursa oruç tutsun (Fe men ŞEHİDE minkumu"ş şehr"e fe’l yesum’h).
Bir yıldaki dolunayların "sayı"sı ise oynaktır; bazı yıllar on iki bazı yıllar on üç. Ölçü alınamaz.
Bu söylediklerim konusunda kendim henüz ikna olmuş değilim. İtirazlar, ikazlar, açıklamalar geldikçe devam etsem daha iyi olur, Allah isterse.
Sevgi ile,
Hasan Akçay
____________________
*ŞEHR'U RAMAZAN (en kızıl dolunay), 21 Hazirandaki yaz dönencesinden on-yirmi gün sonra gerçekleşiyor.
Merhaba Abdurrahman. Şimdi yazacaklarım merakınızı inşallah daha bir kıpırdatır.
Serin ilkbahar, kavurucu yaza dönerken güneş yerkürenin bir tarafında, ay öteki tarafında yer alıyor. O yüzden "kamer"in bulunduğumuz yere diklemesine en yakın olduğu an o an. Tıpkı batmakta olan güneş gibi.
Kırmızı renk neden yasakları ve tehlikeyi çağrıştırırır? Çünkü YASAKLARI o kızıl dolunay başlatıyor.
Hacda cinsel ilişki YASAĞI, sapma YASAĞI, didişme YASAĞI (2:197), en önemlisil AV YASAĞI (5:2)... ve yasağı çiğneyenlere uygulanan cezanın (5:95) tedirginliği genlerimize yerleşmiş olmalı.
Orucun gerekçesi de her halde bu. Sünnetullah aracılığı ile sınanmamız (5:94) o yüzden devreye giriyor.
Artı, kendimizi sınırlamak için oruç tutmamız "yasak dolunaylar"a ham halde girmemek için yaptığımız bir tür ISINMA HAREKETİ. Dikkat edilirse oruç, yasak dört dolunayın "ilk"ine tanık olununca tutuluyor.
Ve hac etkinliği MALUM HALDEKİ "yasak dört dolunay"ın her biri hilale inip varana (MENAZİL, 36:39) kadar geçen on gün içinde yapılıyor.
Haccın gerçekleştiği o "MALUM ayların haramlığı"na gelince, neden haram ve neden MALUM? Çünkü hayvanlar yavrularını o dönemde doğuruyor ve yetiştirmeye çalışıyor. Hayvanların tehlikeye en açık, en korumasız olduğu an. Av yasağı şart. Av yasağı o yüzden evrensel ve alemlere MALÛM.
Artı, Allah Tevbe 36'da o "malum"u ayrıca ilan edip bir daha MALUM hale getiriyor: (oniki dolunayın) dördü "haram"dır -minhé erba'atun hurum.
Merhaba Abdurrahman. Şimdi yazacaklarım merakınızı inşallah daha bir kıpırdatır.
Serin ilkbahar, kavurucu yaza dönerken güneş yerkürenin bir tarafında, ay öteki tarafında yer alıyor. O yüzden "kamer"in bulunduğumuz yere diklemesine en yakın olduğu an, o an. Tıpkı batmakta olan güneş gibi.
Kırmızı renk neden yasakları ve tehlikeyi çağrıştırırır? Çünkü YASAKLARI o kızıl dolunay başlatıyor.
Hacda cinsel ilişki YASAĞI, sapma YASAĞI, didişme YASAĞI (2:197), en önemlisil AV YASAĞI (5:2)... ve yasağı çiğneyenlere uygulanan cezanın (5:95) tedirginliği genlerimize yerleşmiş olmalı.
Orucun gerekçesi de her halde bu. Sünnetullah aracılığı ile sınanmamız (5:94) o yüzden devreye giriyor.
Artı, kendimizi sınırlamak için oruç tutmamız "yasak dolunaylar"a ham halde girmemek için yaptığımız bir tür ISINMA HAREKETİ. Dikkat edilirse oruç, yasak dört dolunayın "ilk"ine tanık olununca tutuluyor.
Ve hac etkinliği MALUM HALDEKİ "yasak dört dolunay"ın her biri hilale inip varana (MENAZİL, 36:39) kadar geçen on gün içinde yapılıyor.
Haccın gerçekleştiği o "MALUM ayların haramlığı"na gelince, neden haram ve neden MALUM? Çünkü hayvanlar yavrularını o dönemde doğuruyor ve yetiştirmeye çalışıyor. Hayvanların tehlikeye en açık, en korumasız olduğu an. Av yasağı şart. Av yasağı o yüzden evrensel ve alemlere MALÛM.
Artı, Allah Tevbe 36'da o "malum"u ayrıca ilan edip bir daha MALUM hale getiriyor: (oniki dolunayın) dördü "haram"dır -minhé erba'atun hurum.
Şimdi söylemek istediğim daha önce söylediğimle çok yakından ilgili; daha doğrusu onun üstüne kurulu. Bir önceki iletimi onun için alıntıladım.
Kuran BİR ZAMAN BİRİMİ olan AY kelimesini kullanmıyor. O anlamda AY yok Kuran'da. 28 ya da 29 gün olduğu öne sürülen ŞEHRU RAMAZAN aslında "en sıcak dolunay"dır. RAMAZAN en sıcak demek; ŞEHR dolunay.
Türkçemizde biz "kamer"e de AY deriz ama KAMER yerkürenin "uydu"su olan "ay"dır; zaman birimi olan ay değil.
Hilaller -ehilleh (2:189) ve dolunaylar -eşhur (2:198) "kamer"in güneş ışınlarını bize yansıtmak suretiyle görünür hale gelen bölümleri. Aslında bütün kamer var onların olduğu yerde, kamerin yalnızca bazı bölümleri değil.
Onun için Ya Sin 39'daki kelimeleri doğru okumamız gerekiyor: Ve'l "kamer"e kaddernahu "menazil"e hattâ 'âdeke'l urcûne'l kadîm. Bunun doğru çevirisi her halde şöyledir:
Ve "ay"a küçülen dilimler ölçüp biçtik; ay, eski hurma çöpünden bir yaya dönene kadar.
Merhaba Hasan Akçay, Yazdıklarını aynen benimsiyorum, kabulleniyorum ve size teşekkür edyorum.
"Kuran BİR ZAMAN BİRİMİ olan AY kelimesini kullanmıyor. O anlamda AY yok Kuran'da. 28 ya da 29 gün olduğu öne sürülen ŞEHRU RAMAZAN aslında "en sıcak dolunay"dır. RAMAZAN en sıcak demek; ŞEHR dolunay." (Hasakçay)
Bu durumda Bakara 185'e bakışınızı sabırsızlıkla merak ediyorum. Uygun bulduysanız merakımı, ilgili görüşünüzü benimle paylaşır mısınız?
En başta söyledim. Bu konuda kendim ikna olmuş değilim. Örneğin oruç dönemi ne zaman sona erer?
Bakara 185:
İnsanlara yol gösterip hidayetten ve furkandan kanıtlar sağlayan Kuran en kızıl dolunayda indirildi. O dolunaya tanık olanlarınız oruç tutsun; hasta ya da yolda olanlarınız eksik oruçlarını sonra tutsunlar. Allah sizin için zorluk değil kolaylık ister ki oruçlarınızı tamamlayın, Allah size yol gösterdiği için şükredin ve Allah’ı yüceltin.
Benim bu ayetten anladığım:
1.Kuran en kızıl dolunay esnasında indirilmiştir.
1.Oruç,Kuran’ın inanırlarına farz kılınmıştır.
2.Oruç tutmaya o dolunay görülünce başlanır.
3.Ne zaman son verilir? Siyaktaki EYYAMEN MA’DUDÂT ifadesinden bunu anlamak mümkün.
MA’DUDÂT insanların, parmaklarıyla hesabını tutabildikleri sayılardır. 10, 20, en çok 30. Daha yüksek sayılarda hesaplar karışır. Namazdan sonraki tesbihte parmaklarını kullananlar bunu bilir.
Ayrıca dolunaydan hilale varışın süresi olan 10 gün hacda bağışlayacak hayvan bulamayan Mekke'lilerin oruç tutacağı günlerin sayısıdır. Bu ölçü alınabilir.
Ya da "Makul olan o ki bir dolunayda başlayan oruç ondan sonraki dolunayda biter," denebilir.
Ayetler dikkatli okunursa başka ipuçlarının ayırdına da varılabilir.
*
Ben elimden geldiğince ön yargısız hareket etmek ve neyin doğru olduğuna inanıyorsam onu söylemekten yanayım. Ama gelenek iyiyse ona da uyarım.
Örneğin Kuran'a göre günde yalnızca iki vakit namazın farz olduğuna imanım tam. Bunu söylerim ama günde beş vakit namaz kılarım. Bazan beşten bile çok. İkisini farz, ötekileri nafile niyetine.
Görüşlerimin bazısını yazıya döktüm; adımı taşıyan siteye astım. Ordaki "hac izlenimleri"mi okuyup bir yandan "Kuran'daki hacda ihram yok, taş öpmek yok, şeytan taşlamak yok..." deyişime bir yandan da ihrama girdiğime, o taşa ulaşmaya çalıştığıma, şeytan taşladığıma bakanlar ne der diye düşünmem.
Kuran'da hac var, Allah'ın "Evim" dediği Kâbe var, oruç ...var. Kim ne derse desin.
Merhabalar. Sayın Hasan Akçay, Şu kısmı anlayamadım. Açabilir misiniz?
hasakcay Yazdı:
Serin ilkbahar, kavurucu yaza dönerken güneş yerkürenin bir tarafında, ay öteki tarafında yer alıyor. O yüzden "kamer"in bulunduğumuz yere diklemesine en yakın olduğu an o an. Tıpkı batmakta olan güneş gibi.
Kırmızı renk neden yasakları ve tehlikeyi çağrıştırırır? Çünkü YASAKLARI o kızıl dolunay başlatıyor.
Teşekkürler.
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Bakara 185:
İnsanlara yol gösterip hidayetten ve furkandan kanıtlar sağlayan Kuran en kızıl dolunayda indirildi. O dolunaya tanık olanlarınız oruç tutsun; hasta ya da yolda olanlarınız eksik oruçlarını sonra tutsunlar. Allah sizin için zorluk değil kolaylık ister ki oruçlarınızı tamamlayın, Allah size yol gösterdiği için şükredin ve Allah’ı yüceltin.
Benim bu ayetten anladığım:
1.Kuran en kızıl dolunay esnasında indirilmiştir.
1.Oruç,Kuran’ın inanırlarına farz kılınmıştır.
2.Oruç tutmaya o dolunay görülünce başlanır.
3.Ne zaman son verilir? Siyaktaki EYYAMEN MA’DUDÂT ifadesinden bunu anlamak mümkün.
MA’DUDÂT insanların, parmaklarıyla hesabını tutabildikleri sayılardır. 10, 20, en çok 30. Daha yüksek sayılarda hesaplar karışır. Namazdan sonraki tesbihte parmaklarını kullananlar bunu bilir.
Selam
Benim bu konuda bazı sorularım var
1-kuranın indirilmesi ne demek?nereye indi?o kızıl dolunayda ,kuranı tamamlayan tüm ayetlerin hepsi birden mi indi?
kuran ayetlerinin peygambere vahiy yoluyla parça parça indirildiğini biliyoruz bakara süresindeki tüm ayetlerin hepsinin bir anda ,birden bire ayette anılan ayda indirilmiş olması ifadesi çelişkiye neden oluyor.İndirilmeye başlandı ifadesi yerine indirildi ifadesi neden kullanılmış?
2_ insanlara yazılan(farz )olan bir ibadetten bahsediliyor ancak bu ibdetin kaç gün yapılacağı belirtilmiyor.10 gün 20 gün 30 gün 1 gün?hangisi?oysa nisa92de kesiksiz 2ay oruç tutmak.bakara 196da 10 gün oruç.maide 89da 3 gün oruç.mücadele4 de 2 ay aralıksız oruç tutmak.İfadeleri kullanılarak özel durumlarda bu duruma tabi olan kişilerden yapılması istenilen ibadetin süreleri açık ve net şekilde belirtiliyor olmasına rağmen genele yani tüm insanlara hitap eden ve yapılması istenilen ibadetin süresi şaibeli.Bu çelişkili durumun nedenini nasıl açıklıyorsunuz?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
bunun dışında; yazınızda namazın 2 vakit olduğuna emin olduğunuzu ifade etmişsiniz.Bende eminin ve günde sadece 2 vakit namaz kılıyorum.
Ancak siz buna rağmen 5 vakit namaza devam ettiğinizi kıldığınız diğer 3 vakiti nafile olarak kıldığınız beyan ediyorsunuz.Ya geleneğin öğrettiği gibi 5 vakitse !ne yaparım kaygısı gibi görünüyor.
Çifte gerçek dinde olmaz bunu kabul etmem.Ya öyledir yada böyle.Allah hem vardır hem yoktur diyemezsiniz ya vardır ya yoktur.Birinden birini seçer seçiminizin arkasında durursunuz.Kalbinizin ve aklınızın kanaat getirdiği gerçeklere güvenip peşinden gitmek en doğru olandır.Bu benim gerçeğim başkalarının gerçekleri benim gerçeğimle örtüşmese bile kabul edip bunuda benim gereçek kabul ettiğimin yanında alırım demek yanlış.
namazlarda rekat sayısı konusundada aynı yanılma yaşanıyor.Kuranda rekat kavramından rekat sayısından bahsedilmez .Kullara emredilen ibadet ermir ve yasaklar açık ve nettir . farz olan ibadetin nasıl yapılacağı bulmaca çözer gibi ayetlerden aranması olmaz.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
bende beş vakit kılıyorum... kılmaya çalışıyorum diyeyim... iki vakit kılana da üç vakit kılana da allah kabul etsin diyorum... hiç kılmayan da allaha inanıyorsa allah affetsin diyorum... allahada inanmıyorsa allah hidayet etsin diyorum... yani hepimiz kurtulalım diyorum... cennet hepimize yetecek kadar geniştir diye tahmin ediyorum... ama sahibi daha iyi bilir...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma