HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Allah’ın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Tevbe 36: Iddete’ş şuhuri ındellahi ‘snâ aşere şehr

 

ıddet: sayım

şehr: dolunay

ramazan: en sıcak

 

Buna göre meal: Allah’ın ındinde dolunayların sayımı on iki dolunaydır.

 

Bundan benim anladığım: YILLIK işler planlanırken dolunayların "sayım"ı esas alınacak, "sayı"sı değil.

 

İşlerin sırası ve süresi ilkten itibaren kaçıncı dolunaya TANIK olunduğuna göre belirlenecek. Örneğin oruç tutmaya en kızıl dolunay ile başlanacak (2:185):

 

Kur’an en kızıl dolunay* esnasında indirildi (Şehr'u ramazan ellezî unzile fîhi’l kur’an). Sizden kim "o dolunay"a TANIK olursa oruç tutsun (Fe men ŞEHİDE minkumu"ş şehr"e fe’l yesum’h).   

 

Bir yıldaki dolunayların "sayı"sı ise oynaktır; bazı yıllar on iki bazı yıllar on üç. Ölçü alınamaz.

 

Bu söylediklerim konusunda kendim henüz ikna olmuş değilim. İtirazlar, ikazlar, açıklamalar geldikçe devam etsem daha iyi olur, Allah isterse.  

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

____________________

 

*ŞEHR'U RAMAZAN (en kızıl dolunay), 21 Hazirandaki yaz dönencesinden on-yirmi gün sonra gerçekleşiyor. 

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Bu yazılanları önemsiyorum ve bu en kızıl dolunayı çok merak ediyorum. Allah ömür verirse önümüzdeki Haziranda bu dolun ayı izlemeye çalışacağım.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba Abdurrahman. Şimdi yazacaklarım merakınızı inşallah daha bir kıpırdatır.  

Serin ilkbahar, kavurucu yaza dönerken güneş yerkürenin bir tarafında, ay öteki tarafında yer alıyor. O yüzden "kamer"in bulunduğumuz yere diklemesine en yakın olduğu an o an. Tıpkı batmakta olan güneş gibi. 

Kırmızı renk neden yasakları ve tehlikeyi çağrıştırırır? Çünkü YASAKLARI o kızıl dolunay başlatıyor. 

Hacda cinsel ilişki YASAĞI, sapma YASAĞI, didişme YASAĞI (2:197), en önemlisil AV YASAĞI (5:2)... ve yasağı çiğneyenlere uygulanan cezanın (5:95) tedirginliği genlerimize yerleşmiş olmalı. 

Orucun gerekçesi de her halde bu. Sünnetullah aracılığı ile sınanmamız (5:94) o yüzden devreye giriyor.

Artı, kendimizi sınırlamak için oruç tutmamız "yasak dolunaylar"a ham halde girmemek için yaptığımız bir tür ISINMA HAREKETİ. Dikkat edilirse oruç, yasak dört dolunayın "ilk"ine tanık olununca tutuluyor.

Ve hac etkinliği MALUM HALDEKİ "yasak dört dolunay"ın her biri hilale inip varana (MENAZİL, 36:39) kadar geçen on gün içinde yapılıyor.  

Haccın gerçekleştiği o "MALUM ayların haramlığı"na gelince, neden haram ve neden MALUM? Çünkü hayvanlar yavrularını o dönemde doğuruyor ve yetiştirmeye çalışıyor. Hayvanların tehlikeye en açık, en korumasız olduğu an. Av yasağı şart. Av yasağı o yüzden evrensel ve alemlere MALÛM.

Artı, Allah Tevbe 36'da o "malum"u ayrıca ilan edip bir daha MALUM hale getiriyor: (oniki dolunayın) dördü "haram"dır -minhé erba'atun hurum.

Sevgi ile.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

hasakcay Yazdı:

Merhaba Abdurrahman. Şimdi yazacaklarım merakınızı inşallah daha bir kıpırdatır.  

Serin ilkbahar, kavurucu yaza dönerken güneş yerkürenin bir tarafında, ay öteki tarafında yer alıyor. O yüzden "kamer"in bulunduğumuz yere diklemesine en yakın olduğu an, o an. Tıpkı batmakta olan güneş gibi. 

Kırmızı renk neden yasakları ve tehlikeyi çağrıştırırır? Çünkü YASAKLARI o kızıl dolunay başlatıyor. 

Hacda cinsel ilişki YASAĞI, sapma YASAĞI, didişme YASAĞI (2:197), en önemlisil AV YASAĞI (5:2)... ve yasağı çiğneyenlere uygulanan cezanın (5:95) tedirginliği genlerimize yerleşmiş olmalı. 

Orucun gerekçesi de her halde bu. Sünnetullah aracılığı ile sınanmamız (5:94) o yüzden devreye giriyor.

Artı, kendimizi sınırlamak için oruç tutmamız "yasak dolunaylar"a ham halde girmemek için yaptığımız bir tür ISINMA HAREKETİ. Dikkat edilirse oruç, yasak dört dolunayın "ilk"ine tanık olununca tutuluyor.

Ve hac etkinliği MALUM HALDEKİ "yasak dört dolunay"ın her biri hilale inip varana (MENAZİL, 36:39) kadar geçen on gün içinde yapılıyor.  

Haccın gerçekleştiği o "MALUM ayların haramlığı"na gelince, neden haram ve neden MALUM? Çünkü hayvanlar yavrularını o dönemde doğuruyor ve yetiştirmeye çalışıyor. Hayvanların tehlikeye en açık, en korumasız olduğu an. Av yasağı şart. Av yasağı o yüzden evrensel ve alemlere MALÛM.

Artı, Allah Tevbe 36'da o "malum"u ayrıca ilan edip bir daha MALUM hale getiriyor: (oniki dolunayın) dördü "haram"dır -minhé erba'atun hurum.

Şimdi söylemek istediğim daha önce söylediğimle çok yakından ilgili; daha doğrusu onun üstüne kurulu. Bir önceki iletimi onun için alıntıladım. 

Kuran BİR ZAMAN BİRİMİ olan AY kelimesini kullanmıyor. O anlamda AY yok Kuran'da. 28 ya da 29 gün olduğu öne sürülen ŞEHRU RAMAZAN aslında "en sıcak dolunay"dır. RAMAZAN en sıcak demek; ŞEHR dolunay.

Türkçemizde biz "kamer"e de AY deriz ama KAMER yerkürenin "uydu"su olan "ay"dır; zaman birimi olan ay değil. 

Hilaller -ehilleh (2:189) ve dolunaylar -eşhur (2:198) "kamer"in güneş ışınlarını bize yansıtmak suretiyle görünür hale gelen bölümleri. Aslında bütün kamer var onların olduğu yerde, kamerin yalnızca bazı bölümleri değil.

Onun için Ya Sin 39'daki kelimeleri doğru okumamız gerekiyor: Ve'l "kamer"e kaddernahu "menazil"e hattâ 'âdeke'l urcûne'l kadîm. Bunun doğru çevirisi her halde şöyledir:

Ve "ay"a küçülen dilimler ölçüp biçtik; ay, eski hurma çöpünden bir yaya dönene kadar.

Sevgi ile.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba Hasan Akçay, Yazdıklarını aynen benimsiyorum, kabulleniyorum ve size teşekkür edyorum. 

"Kuran BİR ZAMAN BİRİMİ olan AY kelimesini kullanmıyor. O anlamda AY yok Kuran'da. 28 ya da 29 gün olduğu öne sürülen ŞEHRU RAMAZAN aslında "en sıcak dolunay"dır. RAMAZAN en sıcak demek; ŞEHR dolunay." (Hasakçay)

Bu durumda Bakara 185'e bakışınızı sabırsızlıkla merak ediyorum. Uygun bulduysanız merakımı, ilgili görüşünüzü benimle paylaşır mısınız? 

Allah anlayışını ve ecrini arttırsın.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

En başta söyledim. Bu konuda kendim ikna olmuş değilim. Örneğin oruç dönemi ne zaman sona erer?

 

Bakara 185:

 

İnsanlara yol gösterip hidayetten ve furkandan kanıtlar sağlayan Kuran en kızıl dolunayda indirildi. O dolunaya tanık olanlarınız oruç tutsun; hasta ya da yolda olanlarınız eksik oruçlarını sonra tutsunlar. Allah sizin için zorluk değil kolaylık ister ki oruçlarınızı tamamlayın, Allah size yol gösterdiği için şükredin ve Allah’ı yüceltin.

 

Benim bu ayetten anladığım:

 

1.Kuran en kızıl dolunay esnasında indirilmiştir.

1.Oruç, Kuran’ın inanırlarına farz kılınmıştır. 

2.Oruç tutmaya o dolunay görülünce başlanır.

3.Ne zaman son verilir? Siyaktaki EYYAMEN MA’DUDÂT ifadesinden bunu anlamak mümkün.

 

MA’DUDÂT insanların, parmaklarıyla hesabını tutabildikleri sayılardır. 10, 20, en çok 30. Daha yüksek sayılarda hesaplar karışır. Namazdan sonraki tesbihte parmaklarını kullananlar bunu bilir.  

 

Ayrıca dolunaydan hilale varışın süresi olan 10 gün hacda bağışlayacak hayvan bulamayan Mekke'lilerin oruç tutacağı günlerin sayısıdır. Bu ölçü alınabilir.

 

Ya da "Makul olan o ki bir dolunayda başlayan oruç ondan sonraki dolunayda biter," denebilir. 

 

Ayetler dikkatli okunursa başka ipuçlarının ayırdına da varılabilir.

 

*

 

Ben elimden geldiğince ön yargısız hareket etmek ve neyin doğru olduğuna inanıyorsam onu söylemekten yanayım. Ama gelenek iyiyse ona da uyarım.

 

Örneğin Kuran'a göre günde yalnızca iki vakit namazın farz olduğuna imanım tam. Bunu söylerim ama günde beş vakit namaz kılarım. Bazan beşten bile çok. İkisini farz, ötekileri nafile niyetine.

 

Görüşlerimin bazısını yazıya döktüm; adımı taşıyan siteye astım. Ordaki "hac izlenimleri"mi okuyup bir yandan "Kuran'daki hacda ihram yok, taş öpmek yok, şeytan taşlamak yok..." deyişime bir yandan da ihrama girdiğime, o taşa ulaşmaya çalıştığıma, şeytan taşladığıma bakanlar ne der diye düşünmem. 

 

Kuran'da hac var, Allah'ın "Evim" dediği Kâbe var, oruç ...var. Kim ne derse desin.  

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Merhabalar.
Sayın Hasan Akçay,
Şu kısmı anlayamadım. Açabilir misiniz?

hasakcay Yazdı:

Serin ilkbahar, kavurucu yaza dönerken güneş yerkürenin bir tarafında, ay öteki tarafında yer alıyor. O yüzden "kamer"in bulunduğumuz yere diklemesine en yakın olduğu an o an. Tıpkı batmakta olan güneş gibi. 

Kırmızı renk neden yasakları ve tehlikeyi çağrıştırırır? Çünkü YASAKLARI o kızıl dolunay başlatıyor. 



Teşekkürler.


__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Bakara 185:

 

İnsanlara yol gösterip hidayetten ve furkandan kanıtlar sağlayan Kuran en kızıl dolunayda indirildi. O dolunaya tanık olanlarınız oruç tutsun; hasta ya da yolda olanlarınız eksik oruçlarını sonra tutsunlar. Allah sizin için zorluk değil kolaylık ister ki oruçlarınızı tamamlayın, Allah size yol gösterdiği için şükredin ve Allah’ı yüceltin.

 

Benim bu ayetten anladığım:

 

1.Kuran en kızıl dolunay esnasında indirilmiştir.

1.Oruç, Kuran’ın inanırlarına farz kılınmıştır. 

2.Oruç tutmaya o dolunay görülünce başlanır.

3.Ne zaman son verilir? Siyaktaki EYYAMEN MA’DUDÂT ifadesinden bunu anlamak mümkün.

 

MA’DUDÂT insanların, parmaklarıyla hesabını tutabildikleri sayılardır. 10, 20, en çok 30. Daha yüksek sayılarda hesaplar karışır. Namazdan sonraki tesbihte parmaklarını kullananlar bunu bilir.  

 

 

 

Selam

Benim bu konuda bazı sorularım var

 

1-kuranın indirilmesi ne demek?nereye indi?o kızıl dolunayda ,kuranı tamamlayan tüm ayetlerin hepsi birden mi indi?

 

kuran ayetlerinin peygambere vahiy yoluyla parça parça indirildiğini biliyoruz bakara süresindeki tüm ayetlerin hepsinin bir anda ,birden bire ayette anılan ayda indirilmiş olması ifadesi çelişkiye neden oluyor.İndirilmeye başlandı ifadesi yerine indirildi ifadesi neden kullanılmış?

 

2_ insanlara yazılan(farz )olan bir ibadetten bahsediliyor ancak bu ibdetin kaç gün yapılacağı belirtilmiyor.10 gün 20 gün 30 gün 1 gün?hangisi?oysa nisa92de kesiksiz 2ay oruç tutmak.bakara 196da 10 gün oruç.maide 89da 3 gün oruç.mücadele4 de 2 ay aralıksız oruç tutmak.İfadeleri kullanılarak özel durumlarda bu duruma tabi olan kişilerden yapılması istenilen ibadetin süreleri açık ve net şekilde belirtiliyor olmasına rağmen genele yani tüm insanlara hitap eden ve yapılması istenilen ibadetin süresi şaibeli.Bu çelişkili durumun nedenini nasıl açıklıyorsunuz?



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

bunun dışında; yazınızda namazın 2 vakit olduğuna emin olduğunuzu ifade etmişsiniz.Bende eminin ve günde sadece 2 vakit namaz kılıyorum.

Ancak siz buna rağmen 5 vakit namaza devam ettiğinizi kıldığınız diğer 3 vakiti nafile olarak kıldığınız beyan ediyorsunuz.Ya geleneğin öğrettiği gibi 5 vakitse !ne yaparım kaygısı gibi görünüyor.

Çifte gerçek dinde olmaz bunu kabul etmem.Ya öyledir yada böyle.Allah hem vardır hem yoktur diyemezsiniz ya vardır ya yoktur.Birinden birini seçer seçiminizin arkasında durursunuz.Kalbinizin ve aklınızın kanaat getirdiği gerçeklere güvenip peşinden gitmek en doğru olandır.Bu benim gerçeğim başkalarının gerçekleri benim gerçeğimle örtüşmese bile kabul edip bunuda benim gereçek kabul ettiğimin yanında alırım demek yanlış.

namazlarda rekat sayısı konusundada aynı yanılma yaşanıyor.Kuranda rekat kavramından rekat sayısından bahsedilmez .Kullara emredilen ibadet ermir ve yasaklar açık ve nettir . farz olan ibadetin nasıl yapılacağı bulmaca çözer gibi ayetlerden aranması olmaz.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

bende beş vakit kılıyorum...
kılmaya çalışıyorum diyeyim...
iki vakit kılana da üç vakit kılana da allah kabul etsin diyorum...
hiç kılmayan da allaha inanıyorsa allah affetsin diyorum...
allahada inanmıyorsa allah hidayet etsin diyorum...
yani hepimiz kurtulalım diyorum...
cennet hepimize yetecek kadar geniştir diye tahmin ediyorum...
ama sahibi  daha iyi bilir...



__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 

Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats