Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Selam arkadaşlar saf suresi.61/6 ncı ayetinde isa a.s mujdesini verdiği resulu nasıl anlamamız gerektiği konusunda bir yaklaşım
Saf suresi 61/6...ve mubeşşiren biresulin ye'ti min ba'diysmuhu ehmedu ismi(özelliği,kişiliği şahsiyeti, karakteri) ahmed(övülen,ilahi övgüye mazhar olan veya çok hamd eden) olan bir resulü müjdeleme
esma isim : vasıf,Özellik ,kendini tanıtan kendine ait karakteristik yapı
ta-ha 20/8 de Allah'tan başka ilah yok ve en güzel esma(özellikler,şahsiyetler,hasletler,vasıflar) o'na aittir
yine a'raf 7/170 en güzel esmalar (vasıf,özellik,kişilik,şahsiyet) Allah'a aittir, o'na o esmalar la (vasıflarıyla, özellikleriyle, çağırın) o'nun o esmaları (vasifları,özellikleri,zatı)hakkında sapkınlık edenleri .....
yine İsra 17/110 ister ilah olarak ister merhamet edici olarak çağırın en güzel esmalar (özellik,vasıf,karakter)o'nun özelliklerindendir
Ayrıca isa a.s ahmed diyor Allah'ta tebarek ve teala muhammed diyor düşünelim selam ve dua ile
Katılma Tarihi: 16 agustos 2008 Yer: Almanya Gönderilenler: 16
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayin Muvahhid ne anlicaz yani simdi bundan? Ahmet isminde birimi gelecek ?
Öyle olacaksa kurandaki su ayeti nereye sigdircaz peki?
Maide 3 :.....Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslam'ı/Allah'a teslim olmayı seçtim. ....
Bu durumda din kemale ermedimi? ALLAH ( hasa tenzih ederim) yalanmi söyledi?
Yazindan bunu anladim ben...Simdi Ahmet diye bir elcimi beklicez? Subhanallah, tuhaf tuhaf yazilar yaziyorsunuz vesselam....
Sayin Muvahhid ne anlicaz yani simdi bundan? Ahmet isminde birimi gelecek ?
sayın muhabbetci ben geleceği müjdelenen o ahmed'in de muhammed olduğuna inanıyorun benim söylemeye çalıştığım başka bir şey 61/6 daki ahmed'in isim değil de muhammed a.s için tanıtıcı özellik olduğudur. hemen birimi gelecek diye irkilmiyelim birde Allah birilerini gönderecekse bizden izinde alacak değil
Öyle olacaksa kurandaki su ayeti nereye sigdircaz peki?
bu ayetide her ayet gibi beynimize ve hayatımıza sığdırıcaz
Maide 3 :.....Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslam'ı/Allah'a teslim olmayı seçtim. ....
Bu durumda din kemale ermedimi? ALLAH ( hasa tenzih ederim) yalanmi söyledi? kardeş nereden cıkarıyorsun tabiki din kemale ermiştir, birilerinin istememelerine rağmen Allah dinini tamamlamıştır Allah şüphesiz doğruyu söyler.
Yazindan bunu anladim ben...Simdi Ahmet diye bir elcimi beklicez? Subhanallah, tuhaf tuhaf yazilar yaziyorsunuz vesselam....
yazımdan yanlış anlamışsın sen....o ahmed (muhammed) diye bir elçi geldi kendisine de kur'an indi ahmed'liğinide mükemmel yerine getirdi ahmed diye birinide buşuna bekleme o ahmed geldi ve gitti sevgili muhabbetçi tuhaflık yazımda mı ?yoksa anlamanızda mı ?
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba
Ben hic bir resulun-nebinin kendisinden sonraki meslektaslarini belirtmek icin gonderildikleri dusuncesine katilmiyorum.
Her resul gibi Isa da ansizin gerceklesmesi muhtemel bir son ile toplumunu uyarmakla mukelleftir. Gelecekteki baska resuller hakkinda konusmasi yaptigi uyariyla celismektedir.
Isa'nin toplumuna " Ey toplumum saatin bilgisi Allah'in yanindadir ve her an olmasi muhtemeldir, ayrica yuzyillar sonra gelecek resulun adi da Ahmet " demesi cok sacma olurdu.
Kuran temsili bir anlatimda bulunmaktadir. Butun vahiylerde tanimlanan resul karakteristigine dikkat cekilmektedir. Muhammed'in daha onceki vahiylerdeki resul tanimlamasina uygunluguna dikkat cekilmektedir.
Ayrica ehli kitabin resul tatminsizligi, onlari surekli olarak yeni bir kurtarici resul bekleyisine sevketmistir. Isa ile birlikte bu kurtarici resulun taniminin degistigini gormekteyiz. Artik beklenilen Resule yonelik olarak yaptiklari tanimlarda degismistir. Bu toplulugun psikolojisine uygun bir tanimlamayla gelmis olan Resul'un otantikligi vurgulanmistir.
Benim anlayisim Isa'nin agzindan olarak kullanilan ifadelerle, temsilllendirme yapilmaktadir, bu sahnelerin gercekten yasanmis olmalari gerekmemektedir.
Ben hic bir resulun-nebinin kendisinden sonraki meslektaslarini belirtmek icin gonderildikleri dusuncesine katilmiyorum.
Her resul gibi Isa da ansizin gerceklesmesi muhtemel bir son ile toplumunu uyarmakla mukelleftir. Gelecekteki baska resuller hakkinda konusmasi yaptigi uyariyla celismektedir.
Isa'nin toplumuna " Ey toplumum saatin bilgisi Allah'in yanindadir ve her an olmasi muhtemeldir, ayrica yuzyillar sonra gelecek resulun adi da Ahmet " demesi cok sacma olurdu.
Kuran temsili bir anlatimda bulunmaktadir. Butun vahiylerde tanimlanan resul karakteristigine dikkat cekilmektedir. Muhammed'in daha onceki vahiylerdeki resul tanimlamasina uygunluguna dikkat cekilmektedir.
Ayrica ehli kitabin resul tatminsizligi, onlari surekli olarak yeni bir kurtarici resul bekleyisine sevketmistir. Isa ile birlikte bu kurtarici resulun taniminin degistigini gormekteyiz. Artik beklenilen Resule yonelik olarak yaptiklari tanimlarda degismistir. Bu toplulugun psikolojisine uygun bir tanimlamayla gelmis olan Resul'un otantikligi vurgulanmistir.
Benim anlayisim Isa'nin agzindan olarak kullanilan ifadelerle, temsilllendirme yapilmaktadir, bu sahnelerin gercekten yasanmis olmalari gerekmemektedir.
Kadir
Allah'a emanet.
Merhaba Sevgili Muhliskul;
Ne zamandır görünmüyorsun. Sanırım seyahatte idin.
Şimdi, bu yazdıkların (ki ben de katılmaktayım) üzerine sana bir soru soracağım.
Eğer Kuran'da, aslında hiç yaşanmamış şeyler, bir mesajı aktarmak için "bir diyalog" olarak kıssalaştırılıp anlatılıyor ise, neyin yaşanmamış, neyin yaşanmış olduğunu nereden bileceğiz ?
Yani biri çıkıp derse, "Aslında ne İsa, ne Musa yoktur. Allah din dili ile bunların kıssaları üzerinden bir mesaj aktarmaktadır" buna nasıl cevap verilebilir ?
"Vakıa" ile, "öğüt içeren kıssa" arasındaki farkın ölçüsü / ayıracı / furkanı nedir ?
Esenlik dileklerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma