HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: Bakara 102 Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Anlamakta çok zorlandığım ayetlerden biri, bir ipucu buldum gerekçelerimi dipnotta zikrettim.

 

Ve (Allah'ın Kitabına sırt dönüp arkalarına attanlar ve onun yerine) "Süleyman’ın krallığı üzerine şeytan (düşüncelilerin) hurafelerine[1] uydular.[2] Süleyman (Allah’ın birliğini) inkar etmemiş,[3] Babil’de/li[4] iki Yahudi din adamı[5] Hârût[6] ve Mârût'a da[7] bir şey indirilmemişti.[8] Fakat[9] şeytan (düşünceliler) insanlara sihri[10] öğreterek[11] inkar ettiler. (Hârut ve Mârut öğrettiklerinin ilahi olduğuna inandırmak için;) "Biz ancak sizi deniyoruz[12] inkar etme"[13] demedikçe bir kimseye[14] (bir şey) öğretmiyorlardı.[15] (Şeytan düşünceliler) O ikisinden/ikisinin[16] öğrettiği[17] kişi[18] ile eşinin[19] arasını ayıran[20] sihri[21] öğreniyorlardı.[22] (Şeytan düşünceliler), o sihirle ancak Allah onaylarsa[23] birine zararverebilirlerdi.[24] (Şeytan düşünceliler) kendilerine zararı olan,[25] faydası olmayan[26] şeyleri öğreniyorlardı. Elbette, onu/Sihri satın alanın gelecekten[27] bir payı[28] olmadığını biliyorlardı. Ne kötü! Kendilerini karşılığında değiştirdikleri şey! Keşke bilselerdi! (102). (Şeytan düşünceliler), keşke iman edip, (Allah'a) sığınsalardı, şüphesiz Allah katında kazanacakları mükafat/sevap[29] hayırlı olacaktı. Keşke bilselerdi! (103). [102-103]

 
 
elbette cehd bizden tevfik Allah(a.c)'den
 
selam ve dua ile,
 
rıdvan

[1] Tetlu: 2:102, 10:61, 28:45, 29:48

[2] Tevrat, 1.Krallar: 11:1-43

     Bak. 91:2 "Bir şey, bir şeyi izleyip tabi olduğunda, “Telâ, yetlu” ifâdesi kullanılır"

[3] “Süleyman kâfir olmadı” buyruğu ile Allah(a.c) tarafından Süley­man(a.s)'ın böyle bir günahı işlemediği dile getirilmektedir. Âyette ise herhangi bir kim­senin Süleyman(a.s)'ı küfre nisbet ettiğine dair bir ifade geçmemiştir. Yahudiler Süleyman(a.s)'ı sihirbazlıkla nitelendirdiler. Sihir küfür olduğundan dolayı adeta Süleyman(a.s) küfre nisbet edilmiş gibi olmuştur.

[4] Babil sürgünü, M.Ö. 8 ve 6. Yüzyıllar. İlk büyük sürgünü M.Ö. 722 yılında İsrail Krallığına son veren Asur kralı Sargon, ikinci büyük sürgünü ise M.Ö. 586’da Yahuda Krallığı’na bir devlet olarak son veren Babil/Kalde kralı Nebukadnezar (605-562) yapar. Medineli Yahudilerin bu sürgünlerden birinde Medine'ye geldikleri düşünülebilir. Babil kelimesi müennes, özel isim ve Arap­ça olmayan bir kelime olduğundan dolayı munsarif değildir. Yeryüzünde bir bölgenin adıdır.

     

[5] Harf-i tarif vardır. Bilinen ikimelek. 7:20 Melekeyni, harf-i tarifsizdir. İbn Abbas, İbn Ebzâ, ed-Dahhâk ve el-Hasen "el-Melekeyn" kelimesini lam harfini esreli olarak: "el-Melikeyn" şeklinde okumuşlardır. (Buna göre anlam: "...İki meliğe de..." şeklinde olur.)

      EMORAİM:  A rami “omer” sözcüğünden; açıklayan, öğreten, 219’da Mişna’nın tamamlanması ile yaklaşık 500 yılında Talmud’un tamamlanması arasında geçen sürede ağızdan ağza geçen törelerin yorumlanması ve Alaha’nın tertibinde rol alan bilim adamları. Bunlara Babil’de “Rav”, “Mar”, Eretz Yisrael’de “Rabi” denirdi. Emoraim’in, Alaha ve Agada hakkındaki çalışmaları. Gimara’yı oluşturmaktadır… Yahudilik ansiklopedisi, C.1, S.156, (Emoraim mad.), Yusuf Besalel, Gözlem Gazetecilik basın ve yayın a.ş. baskı tarihi yok.

 

[6]  Bak. Tevrat, Hakimler. 7:1 “Harot Pınarı”

[7] Hârût ve Mârût Arapça olmayan özel birer isimdir. Çoğulları Hevârît ve Mevârît gelir. Hevârite ile Huvvâr, Mevârite ile Muvvâr da denilir. Câlût ile Tâlût'da böyledir.

     Bak. Tevrat, Mika 1:12 “Marot’ta yaşayanlar”

[8] "Babil'de iki meleğe de bir şey İndirilmedi" buyruğunda yer alan "mâ"  nehiy edatıdır. Ondan önceki vav ile: "Halbuki Süleyman kâfir olmadı" buy­ruğuna atfedilmiştir. Bu buyrukta takdim ve te’hir vardır. İfadenin takdiri şöyledir: Süleyman kâ­fir olmadı, iki meleğe de birşey indirilmedi, fakat şeytanlar kâfir oldular ki insanlara Babil'de büyüyü Hârût ile Mârût öğretiyorlardı. Burada Hârût ile Mârût "Fakat şeytanlar kâfir idiler" buyruğundaki "şeytanlar"dan bedeldir. "İki kişi çoğuldan nasıl bedel olur?" denirse 4:11, 55:68, 3:68, 2:98 ayetleri delildir. melekler: "Onlar kendilerine verdiği emirlerde Allah'a asla isyan etmez­ler" 66:6; "Bilakis (melekler) ikram olunmuş kullardır, sözle O'nun önüne geçmezler ve O'nun emriyle amel ederler." 21:26-27; "Gece ve gündüz durmaksızın tesbih eder, dururlar." 21:20

"ma enzelellahu biha min sultan " 12:40,

"ma enzelellahu biha min sultan" 53:23,

"lem yünezzil bihi" 7:33, 6:81, 22:71, 3:151

"ma nezzelellahu biha min sultan" 7:71

"Ve ma enzelna ala kavmihi" 36:28

Ma unzile: 2:4(2),91,102,136(2),185, 285, 3:72, 84(2), 199(2), 4:60(2), 162(2),  5:59(2), 64, 66, 67, 68(2), 81,83, 6:8, 156,157, 7:2,3, 157, 10:20, 11:12, 14, 13:1, 7, 19, 27, 36, 25:7, 21, 29:46, 50, 34:6, 39:55, 46:30       

[9] “LâKiN” kelimesinin iki anlamı vardır: Geçmişe dair haberi nefyeder, ge­leceğe dair haberi de isbat (olumlu) eder. Bu kelime ise la, kef ve inne ol­mak üzere üç kelimeden yapılmıştır. "La" nefyedicidir, "kef hitab içindir, "in­ne" ise isbat ve tahkik içindir. Ağır olduğundan dolayı bu "inne"deki hem­ze gitmiştir.

[10] Sihrin aslında hile ve hayalî şekiller göstermek suretiyle bir şeyi olduğun­dan başka türlü göstermek demek olduğu söylenmiştir. Bu da büyü yapanın birtakım işler yapıp bazı sözler söylemesi ile olur. Bunun sonucunda büyü­lenen kişi o eşyayı gerçek mahiyetinden başka türlü görür. Tıpkı uzaktan se­rabı görüp de orada su bulunduğu hayaline kapılan ve devamlı ve hızlıca yol alan bir gemiye binip de kıyıda gördüğü ağaç ve dağların da kendisiyle bir­likte yürüdüğünü zanneden kimsenin durumu gibi. Bu kelimenin küçük çocuğu aldatan ve aynı şekilde bir şeylerle uğraştı­rıp oyalayan kimsenin durumunu ifade etmek üzere kullanılan: “Küçük çocuğu sihrettim” ifadesinden türetildiği söylenmiştir. Teshîr (büyüleme) de böyledir. Sihr'in asıl anlamının gizlilik demek olduğu da söylenmiştir. Çünkü bü­yü yapan, bu işi gizlice yapar. Aslının, bir şeyden yüz çevirttirmek anlamına geldiği de söylenmiştir. Seni bu işten sihir etti, yani o işten başka tarafa çe­virdi, denilir. Asıl anlamının meylettirmek olduğu da söylenmiştir. Seni mey­lettiren herkes sana sihir yapmış olur. Sihir, okuyup üflemek demektir. Alınış kaynağı latif ve sezilmeyecek kadar ince olan her şeye sihir denir. Sâhir (sihir yapan, büyü­leyici) bilgin anlamındadır. Yine bu kelime aldatmak anlamına da gelir. Arap­lara göre ise bu ileri derecede iftira ve yalanın güzel sözlerle allanıp pullan­ması demektir.

    es-Sihra: 2:102, 20:71, 21:3, 26:49

[11]  yuALLiMûne: Onlar öğretiyorlardı.

[12] Fitnetün: 2:193, 5:71, 8:28,39,73, 21:111, 22:11, 24:63, 39:49, 64:15<    

[13] Yani “Öğrettikleri yanlışlığa masum bir kılıf”

[14] Ehadin: 2:102(2),136, 285, 3.84,153, 4:152, 7:80, 9:84,127, 19:98, 24:21, 29:28, 33:40, 35:41, 69:47   

[15] ( فَيَتَعَ 04;َّمُونَ )

[16] minhumê

[17] Yuallimani: İkisi öğretiyorlardı.

[18] el-Mer'i 2:102, 8:24

[19]  Zevci-hi: Onun eşi

[20] 2:102

[21] Bi-Hi

[22] ( يَتَعَلّ 14;مُونَ )

[23] Bak. 2:97

[24] ( بِضَآرِّ 10;نَ)

[25] ( يَضُرُّه 15;مْ): 2:102, 10:18, 25:55

[26] Yani “Boşuna uğraş”

      2:102, 10:18, 25:55, 40:85

[27] Fi’l-ÊHiRati

[28] HaLâK in: 2:102,200

[29] meSuBetun : 2:102, 5:60

      İnsana geri dönen, amellerin karşılığı (Ceza). Bu şekilde, ikisininde aynı şey olduğu düşünülerek “ceza” ve “Sevab” olarak adlandırılmıştır. “Sevab” sözcüğü “hayırla” ilgili de “şerle” ilgili de kullanılır. Fakat yaygın kullanımı daha çok “hayırla” ilgilidir bak. 3:195,148,  5:60’daki “mesûbetun” sözcüğü içinde aynı durum geçerlidir. “iSâBetun” sözcüğü “sevilen, arzu edilen yada hoşlanılan şeylerle ilgili” kullanılır bak. 5:85,3:153, 83:36



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Baybora;

Tesadüfe bak ki, biz de bir hafta önceki skype dersimizde bu ayetle ilgili olarak böyle bir anlama erişmiştik.

Özellikle "Harut ve Marut" ile ilgili olarak... Zaten hatalı aktarımın öbeği de bunlar oluyor.

Bu konuda Hatırlatıcı ve Haktansapmaz'ın katkıları olabileceğini düşünüyorum.

Esenlik dileklerimle...




__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Ali Aksoy !

Benim bu ayetle ilgili bu anlayışım dört yıl öncesine gidiyor. Bu ayet, yanlış meallandirildiklerinin farkına vardığım ilklerindendir.

Yaklaşık on ay önce Rıdvan'ın bulunduğu ile gitmiş, orada üç kişiyle tanışmıştım. Sohbet esnasında bir çok ayet meallerinin yanlışlığını dile getirmiştim. Bu ayetlerden birisi de bu Bakara 102. ayetiydi. Beni Rıvan'la da görüştürmüşlerdi. İlgili değerlendirmem o arkadaşlardan (Rıdvan'la bağlantısı olduğunu düşündüğüm) biri aktarmış mıydı, bilemiyorum!

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

baybora Yazdı:

selam,

Anlamakta çok zorlandığım ayetlerden biri, bir ipucu buldum gerekçelerimi dipnotta zikrettim.

Ve (Allah'ın Kitabına sırt dönüp arkalarına attanlar ve onun yerine) "Süleyman’ın krallığı üzerine şeytan (düşüncelilerin) hurafelerine[1] uydular.[2] Süleyman (Allah’ın birliğini) inkar etmemiş,[3] Babil’de/li[4] iki Yahudi din adamı[5] Hârût[6] ve Mârût'a da[7] bir şey indirilmemişti.[8] Fakat[9] şeytan (düşünceliler) insanlara sihri[10] öğreterek[11] inkar ettiler. (Hârut ve Mârut öğrettiklerinin ilahi olduğuna inandırmak için;) "Biz ancak sizi deniyoruz[12] inkar etme"[13] demedikçe bir kimseye[14] (bir şey) öğretmiyorlardı.[15] (Şeytan düşünceliler) O ikisinden/ikisinin[16] öğrettiği[17] kişi[18] ile eşinin[19] arasını ayıran[20] sihri[21] öğreniyorlardı.[22] (Şeytan düşünceliler), o sihirle ancak Allah onaylarsa[23] birine zararverebilirlerdi.[24] (Şeytan düşünceliler) kendilerine zararı olan,[25] faydası olmayan[26] şeyleri öğreniyorlardı. Elbette, onu/Sihri satın alanın gelecekten[27] bir payı[28] olmadığını biliyorlardı. Ne kötü! Kendilerini karşılığında değiştirdikleri şey! Keşke bilselerdi! (102). (Şeytan düşünceliler), keşke iman edip, (Allah'a) sığınsalardı, şüphesiz Allah katında kazanacakları mükafat/sevap[29] hayırlı olacaktı. Keşke bilselerdi! (103). [102-103]

 
[8] "Babil'de iki meleğe de bir şey İndirilmedi" buyruğunda yer alan "mâ"  nehiy edatıdır. Ondan önceki vav ile: "Halbuki Süleyman kâfir olmadı" buy­ruğuna atfedilmiştir. Bu buyrukta takdim ve te’hir vardır. İfadenin takdiri şöyledir: Süleyman kâ­fir olmadı, iki meleğe de birşey indirilmedi, fakat şeytanlar kâfir oldular ki insanlara Babil'de büyüyü Hârût ile Mârût öğretiyorlardı. Burada Hârût ile Mârût "Fakat şeytanlar kâfir idiler" buyruğundaki "şeytanlar"dan bedeldir. "İki kişi çoğuldan nasıl bedel olur?" denirse 4:11, 55:68, 3:68, 2:98 ayetleri delildir. melekler: "Onlar kendilerine verdiği emirlerde Allah'a asla isyan etmez­ler" 66:6; "Bilakis (melekler) ikram olunmuş kullardır, sözle O'nun önüne geçmezler ve O'nun emriyle amel ederler." 21:26-27; "Gece ve gündüz durmaksızın tesbih eder, dururlar." 21:20
[9] “LâKiN” kelimesinin iki anlamı vardır: Geçmişe dair haberi nefyeder, ge­leceğe dair haberi de isbat (olumlu) eder. Bu kelime ise la, kef ve inne ol­mak üzere üç kelimeden yapılmıştır. "La" nefyedicidir, "kef hitab içindir, "in­ne" ise isbat ve tahkik içindir. Ağır olduğundan dolayı bu "inne"deki hem­ze gitmiştir.
 
Sevgili Rıdvan!
yaptığın meal-çeviriye, bir iki istisna, genelde katılıyorum. Katılmadığım kısmı farklı renkle gösterdim.
 
"Biz fitneyiz" ( nahnu fitnetun) diyorlar. Bence burada fitne ism-i fail anlamınadır. Yani diyorlar ki; biz fitneciyiz.. Fitnenin anlamları arasında; küfür, dalalet, rezalet; ibret, azap, maraz, cünun ( delilik, ahmaklık, aptallık..) da var. "Biz fitneyiz ha! Sakın dediklerimizi inkar etmeyesiniz!" demekle, başınıza bela getiririz; örneğin: sizi rezil duruma düşürürüz.. sizi delirtiriz.. sizi onanmaz hasta ederiz... diyerek onları önce korkutuyorlardı!
 
Lé xeléqa leh : Rezil, alçak, namussuz, adi, değersiz..
"Mé lehû min xeléq" da aynı anlama geldiği kanaatındayım.
Yani; "ahirette / sonunda rezil olacaklarını biliyorlardı."
 
8. dip notta farklı renklendirdiğim görüşlerine de katılamayacağımı söylemek durumundayım, şöyle ki:
 
1-Harut ve Marut'un "şeytanlar"dan bedel olduğu hususu... Delil olarak gösterdiğiniz ayetlerde benzer bir durum göremedim. O ayetlerin nasıl delil teşkil ettiğini açıklarsanız sevinirim.
2-21/26-27'deki ikram edilmiş kulların melekler olmayıp, resuller olduğu kanaatındayım. 21/20'de de tesbih edip duran bütün varlıklardır.
 
Bir de sizden bir ricam olacak: "LÂKİNNE"nin ; LÂ, KEF ve İNNE'den oluştuğunun kaynağını verseniz. Buna itiraz ettiğimi anlamayın lütfen, itiraz etmiyorum, öğrenmek istiyorum sadece. Çünkü ben LÂ ve KİNNE'den oluştuğunu biliyordum. Ayrıca KİNNE'nin, KEF ve İNNE'den oluştuğunu bilmiyordum.
 
Çalışmalarınızda hayırlı muvaffakiyetler dileklerimle...
Esen kalın!
 
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Baybora yazdı:

[5] Harf-i tarif vardır. Bilinen ikimelek. 7:20 Melekeyni, harf-i tarifsizdir. İbn Abbas, İbn Ebzâ, ed-Dahhâk ve el-Hasen "el-Melekeyn" kelimesini lam harfini esreli olarak: "el-Melikeyn" şeklinde okumuşlardır. (Buna göre anlam: "...İki meliğe de..." şeklinde olur.)

 

Rıdvan kardeşim! Bir de şunu soracaktım:

Buradaki "el-melekeyn"i neden 7/20'deki "melekeyn" ile mukayese etme gereğini duydunuz?

Bir de bu iki melek / meliki iki yahudi din adamı diye çevirmişsin. Kanaatıma göre bunlar iki din adamından çok iki usta sihirbazlar. Fitnenin "sihir" anlamının da olduğunu eklemeyi unutmuşum.

Bi emanillah.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Benim harut ve marut'la ilgili çevirimin temeli Dücane Cündioğlu'nun, Harut ve Marut makalesine dayanır. (Ducane bey'de Cemaluddin Kasimi'den çevirmiştir.). Kelime dergisi 1987, Yıl:2, Sayı: 16. (Kütüphanemde mevcuttur.)

Benimde bu dergilere ulaşmam, on iki, on üç sene öncesine dayanır. Ben bu makaleden sonra, aldığım çevirilerde önce bu ayet-i kerime'ye bakardım. 

Bu ayet-i Kerime ile ilgili farklı bir bakış Hikmet Zeyveli bey'e ait. (Kur'an Sünnet üzerine makaleler, ilk baskı Bilgi vakfı 1996, İkinci baskı Birun, 2003 (Makale ikinci baskıda "Harut ve Marut Meselesi)

Ali bey,

Abdurrahman bey,

ilginize, katkınıza ve eleştirinize teşekkür ediyorum,

Abdurrahman bey'in açıklamamı istedikleriyle devama edeceğim inşAllah

Selam ve dua ile,

rıdvan 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam Abdurrahman bey,

1.       “Lakin” ile ilgili dipnotum desteği müfessir Kurtubi’dir. (2:102’nin izahında).

 

2.       “Bedel” için misal “55:68” “Meyve, Hurma ve Nar” - “meyve-ler” bedel.Harut ve Marut ikisi “Şeytanlar”.

 

3.        2-21/26-27,21/20 ile ilgili değerlendirmenizi dikkate alacağım. Görüşümde ısrarcı değilim.

 

4.       İki melik’i “iki Yahudi din adamı” diye çevirmem “ip ucundan dolayı” .. ”rav” ve “mar” bunlar Babil sürgününde Yahudi eğitmen, öğretmen “Rabi”lerin künyeleri. Kudus’te bunlara “Rabi” diyorlar (İpin ucunu buldum, ardındayım detaylı bilgiye ulaştığımda paylaşacağım).

 

5.       “İki melek” ve “Süleyman(a.s) küfürle itamı ” Yahudilere ait sözler”.  (Yani harut ve marut’a Yahudiler “melek” diyorlardı Kur’an’ı Kerim bunu iktibas ediyor. )

6.       7:20’yi ise Mukayese amaçlı zikretmiştim. (Kur’an’ı Kerim’de böyle bir kelime mevcut diye).

 

(Melekler ile ilgili kanaatimi merak ettiğiniz gibi anladım sorunuzu.)

 

Devam ederiz inşAllah,

 

Selam ve dua ile,

 

rıdvan    



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

SEvgili Rıdvan!

Açıklamalarınız için teşekkürler.

“Bedel” için misal “55:68” “Meyve, Hurma ve Nar” - “meyve-ler” bedel.Harut ve Marut ikisi “Şeytanlar”.

"Fâkihetun ve nexlun ve rummân". Burada olana bedel değil de atf-ı beyan dense daha doğru olsa gerek! 102'deki "Hérut ve Mérut", "şeyâtînu"den değil de "melekeyn"den bedeldir. 

Selam ve sevgiler.

Not: Bakara 254-255. ayetlerde geçen "şeféatun" ve "yeşfeu" kelimelerinin "sözlük anlamlarında olduklarını belirtmiştiniz. Sizden ilgili ayetlerin çevirisini rica etmiştim.. İlgili (şefeat) bölüme yazarsanız sevinirim. 

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
dinveahlak
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 25 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dinveahlak

Sayın baybora! Kuran üzerinde konuşurken sırf aklımıza geleni dayanak alarak hareket edemeyiz. Mutlaka anlayışımızın ilmi dayanakları olmalı.

 Melekeyni ifadesini iki Yahudi din adamı[5] diye çevirmişsiniz. Bu çeviriyi nereden esinlenerek yazarsanız yazın tutarlı olması mümkün değildir. Bir defa kuranın metninde geçen ifade melekeyni olduğundan ötürü bu çeviri mutlaka "iki melek" şeklinde olmalı. Aksi takdirde kuran'ın korunmamışlığı gibi bir durum hasıl olur.

Ayette asıl anlatılmak istenen şudur. Sihirle uğraşanlar ayetin "kafirlik" olarak nitelendirdiği bu fiili Allahın bildirdiği şeklinde bir yalana sarılarak " iki meleğe indirileni" öğretiklerini iddia ediyorlar.

Halbuki ayet bu iddia sahiplerinin iddialarını red mahiyetinde gelmiştir. Burada yapılan asıl yanlış metindeki "ma-i nafiyelerin ma-i mevsule" olarak okunmasıdır. halbuki ayetlerde ki "ma" olumsuzluk masıdır yani "ma-i nafiye" dir.

Bu bakımdan ayetin meali şöyle olmalıdır. İlgili meal sayfama bakabilirsiniz.

102-Süleyman’ın hükümranlığı hakkında şeytanlarının anlattıklarına uydular. Süleyman kâfirlik etmiş değildi. Ama şeytanları, insanlara sihir öğretmek suretiyle, kâfirlik ettiler. Babil’de Harut ve Marut diye iki meleğe bir şey indirilmiş değildi. O İkisinin de “biz sadece bir imtihanız, sakın kâfirlik etmeyin” diyerek kimseye bir şey öğrettikleri yoktu. Onlar ise, güya o ikisinden, kişi ile eşinin arasını bozacak şeyler öğreniyorlardı. Oysa onların o büyü ile Allah’ın izni olmadıkça kimseye zarar vermeleri de mümkün değildi. Kendilerine zarar verecek ve bir fayda sağlamayacak şeyleri öğreniyorlardı. Onu satın alanın ahirette bir hissesi olmadığını da kesinlikle biliyorlardı. Böyle yaparak kendilerine satın aldıkları şey ne kötüdür. Keşke anlayabilmiş olsalardı.

103-Onlar iman edip sorumluluklarını yerine getirselerdi elbet Allah katındaki mükâfatları daha hayırlıydı. Keşke anlayabilmiş olsalardı.



__________________
Samimi olanlar için aklın yolu birdir
Yukarı dön Göster dinveahlak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dinveahlak Ziyaret dinveahlak's Ana Sayfa
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam din ve ahlak,

yazdıklarımın tamamını gerekçeleriyle birlikte okudunuz mu bilmiyorum,

yazdığınız iletilerin bir kısmında benin dipnotlarda verdiğim şeylerde var,

ne ye itiraz ettiyseniz açık ça yazın ki bende anlayayım,

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats