HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Melek, cin, şeytan ve İblis Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Adem"in isimleri bilmesi,isimleri Allah"ın ona özel olarak öğretmesinden kaynaklanmıştır.Çünkü söz konusu ayetin,söz konusu ettiği Adem,seri başı ilk insan ve ilk peygamberdir.Biliyorsunuz,peygamberler,özel olarak ve ayrica bilgilendirilmektedirler. Yorumcu

Sevgili Naci dostum,

İnanın ben Kuran'da Adem'in ne ilk insan ne de ilk peygamber olduğuna dair net bir bilgiye rastlamış değilim. 2/31, 37, 3/33, 59 gibi ayetleri adamın peygamberliğine delil olarak sunmayın lütfen! Bütün resullerin/Nebilerin gönderildikleri halkları ile bir mücadeleleri, bir serüvenleri var, anlatılır... Adem, kimlere gönderilmiş, kiminle bir alıp veremediği olmuş, kime ne tebliğde bulunmuş da kendisine karşı çıkılmiş vs. Ademin/adamın yaratılışı ve iblisle olan kavgası hep anlatılmış. Söylermisiniz, Adem bir peygamber idiyse, 20/115'i nasıl anlamalıyız?

115-  "Dikkatini(zi) çekerim; bundan önce de biz ademe emrettik, ama o sözü (emrimizi) dinlemedi/kulak ardı etti/terketti ve biz onu adam gibi sözünde duran biri olarak bulmadık/görmedik (Yani, insan/insan oğlu söz dinlemiyor, verdiği sözde de durmuyor.)" 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Yorumcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Yorumcu

Adem"in isimleri bilmesi,isimleri Allah"ın ona özel olarak öğretmesinden kaynaklanmıştır.Çünkü söz konusu ayetin,söz konusu ettiği Adem,seri başı ilk insan ve ilk peygamberdir.Biliyorsunuz,peygamberler,özel olarak ve ayrica bilgilendirilmektedirler. Yorumcu

Sevgili Naci dostum,

İnanın ben Kuran'da Adem'in ne ilk insan ne de ilk peygamber olduğuna dair net bir bilgiye rastlamış değilim. 2/31, 37, 3/33, 59 gibi ayetleri adamın peygamberliğine delil olarak sunmayın lütfen! Bütün resullerin/Nebilerin gönderildikleri halkları ile bir mücadeleleri, bir serüvenleri var, anlatılır... Adem, kimlere gönderilmiş, kiminle bir alıp veremediği olmuş, kime ne tebliğde bulunmuş da kendisine karşı çıkılmiş vs. Ademin/adamın yaratılışı ve iblisle olan kavgası hep anlatılmış. Söylermisiniz, Adem bir peygamber idiyse, 20/115'i nasıl anlamalıyız?

115-  "Dikkatini(zi) çekerim; bundan önce de biz ademe emrettik, ama o sözü (emrimizi) dinlemedi/kulak ardı etti/terketti ve biz onu adam gibi sözünde duran biri olarak bulmadık/görmedik (Yani, insan/insan oğlu söz dinlemiyor, verdiği sözde de durmuyor.)" Bu verdiğiniz ayet ve benzeri ayetlerden Adem"in,bir peygamber olduğu,bana göre de iddia edilemez.Bu ayetler,sizden,benden,gelmiş geçmiş ve gelecek tüm insanlardan söz etmektedir.Ancak aşağıda vereceğim ayet,Adem"in de,tıpkı İbrahim ve Nuh gibi özel bir kişi veya kişilik olduğunu düşündürmektedir.

ALLAH ADEM"İ,NUH"U,İBRAHİM AİLESİNİ,İMRAN AİLESİNİ SEÇİP ALEMLERE ÜSTÜN KILDI.BUNLAR BİRBİRİNDEN TÜREYEN NESİLLERDİR.3/33.

Eğer Adem aynı zamanda,en azından, özel bir kişi değilse,bu ayette bir tutarsızlık veya çelişki olmalı.Kur"an"da kesinlikle çelişki olmadığına,olamayacağına göre,sizin veya bizim anlayışlarımızda bir çelişki var demektir.

Bende Kur"an"ı okumaya başladığım ilk yıllarda sizin gibi düşünüyordum.Ancak Kur"an"ın peygamberlerden çifter isimle söz ettiğini tesbit edince,anlayışımın yanlış olduğunu gördüm.

«Dedik ki: Ey Adem, sen ve eşin cennette oturun, ondan dilediğiniz yerde bol bol yeyin, ama şu ağaca yaklaşmayın yoksa zalimlerden olursunuz!»

«Derken şeytan onların (ayağını) oradan kaydırdı. İçinde bulundukları (nimet yurdu)ndan çıkardı. (Biz de) dedik ki: birbirinize düşman olarak inin.»

«Sizin, yeryüzünde kalıp bir süre yaşamanız lazımdır.»

«Adem, Rabb’inden birtakım kelimeler aldı.(Onlarla amel edip Rabb’ine yalvardı, O da) bunun üzerine tevbesini kabul etti. Şüphesiz O tevbeyi çok kabul edendir, çok esirgeyendir.” (2/34-37; S. Ateş çev.)

Yukarda verdiğim ayetler,cennetteki adıyla,yani ilk yaratılış ve ilk imtihandaki adıyla özel bir kişiden,yani Ademden söz etmektedir.Aşağıda vereceğim ayetlerde,aynı kişinin,ikinci yaşamından,yani bu dünya yaşamından söz etmektedir.

«“Kulumuz Eyyub’ü de an: (O) Rabb’ine “Şeytan bana bir yorgunluk ve azap dokundurdu.” diye seslenmişti.»

«Ayağını (yere) vur, işte yıkanacak ve içilecek serin bir su, (dedik)»

«Ona bizden bir rahmet ve sağduyu sahiplerine bir ibret olarak ehlini ve onlarla beraber bir mislini daha armağan ettik.»

«(Dedik ki) eline bir demet sap al, onunla vur da yeminini bozma. Gerçekten biz onu sabreden (bir kul) bulmuştuk. Ne güzel kuldu, o daima (bize) başvururdu.» (38/41-44; S. Ateş çev.)

Sebgili Haktansapmaz hoca.Herhalde sende farketmişsin ki,bu verdiğim ayetler,yahudi din adamlarının tesiriyle çok yanlış anlamlandırılmış.

Ayetin dikkat çektiği Eyup,yani ilk ve cennetteki adıyla Adem,mota mot şöyle diyor: 

 RABBİM ŞEYTAN BENİ FENA ÇARPTI.BAŞIMI BELAYA SOKTU,BENİ AZABA DÜŞÜRDÜ".(38/41)diyor.

Allah"ta ona,"MIZMIZLANMA,KALK VE YÜRÜ.ARTIK RIZKINI ORADAN DEVŞİRMEK ZORUNDASIN"(38/42)diyor.

Ama insan tek başına yaşiyamaz.Bundan dolayı,Allah ona rahmet ederek onunla birlikte,AİLESİNİ VE ONLARIN BENZERİ,BİR MİSLİ İNSAN DAHA İNDİRDİ.(38/43)

Yani insanlık,bir kadın ve bir erkekten çoğalmadı,kadınlı erkeli ve aslında akraba da olmayan,binlerce insandan çoğaldı.

VE ELİNDEKİ BİLGİLERLE YÜRÜ.BİR DAHA VERDİĞİN SÖZDEN DE DÖNME...(38/44)

Sevgili Haktansapmaz.Bütün yorumlarımı at kenara.Ama şundan emin ol ki,Ahmet ve Muhammet örneğinde olduğu gibi,Kur"an tüm peygamberlerden,iki ayri isimle söz ediyor.Bu olayı anlamadan veya farketmeden Kur"an"ı doğru veya isabetli anlamak çok zordur.Çünkü Peygamberler,sistemin,yani varlık ve yaşamın,yani Kur"an"ın koordinatları gibidirler.

Kur"an,Cibril ve Mikail dahil,38 isimden,19 peygamberden söz etmektedir.

Ve Kur"an,birbirinden türeme,4 peygamber ailesinden söz etmektedir.Çünkü,"yer ve gök bitişik idi",yani gelmiş geçmiş tüm insanlar "tek bir ümmet idi".Sonra Allah,yer ve göğü,yani vaktiyle birbirine bitişik olan gezegenleri ve hep bir arada yaşayan insanlığı,4 parçaya,yani 4 aileye ayırdı.v.s.v.s.

Demem o ki,biz bu Kur"an"ın K"sına bile vakıf değiliz.Bu Kur"an,gerçektende cinlerin dediği gibi acaib bir Kitap.Bu Kur"an,bizim hiç tasavvur edemeyeceğimiz,bir sistemden,sistemlerden söz ediyor.Bu Kur"an bizim,Firavun ailesinden kaçan veya Fıravun ailesinin öldürdüğü insanlar olduğumuzu falan söylüyor.

Bu Kur"an,Allah"ın bir zamanlar bizden söz aldığını ve dağı üstümüze kaldırdığını söylüyor.v.s.v.s.

Deme o ki,bu Kur"an adamı yer bitirir.Beni yeyip bitirdiği gibi.

Selam ile.

Yukarı dön Göster Yorumcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Yorumcu
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Adem’i “Adam” olarak değerlendirenlerin 3/33-59, 5/27, 19/58 gibi ayetlere açıklama getirmeleri gerektiği gibi “Ademoğulları” lafzından da ne anladıklarını belirtmeleri gerekir. Bana göre “İsrailoğulları” ifadesindeki “İsrail” nasıl bir şahıssa (3/93, 19/58), “Ademoğulları” ifadesindeki Adem de aynı şekilde bir şahıstır.

 

Bununla birlikte Adem’in peygamber olduğuna dair herhangibir veri yoktur. 3/33 deki Allah’ın Adem’i seçmesinden onun peygamber olduğu anlamı çıkarılamaz. Eğer öyle olduğunu kabul edersek İbrahim ailesinin ve İmran ailesinin bütün bireylerinin de peygamber olduğunu kabul etmemiz gerekir.

 

Selam

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

Rabbimiz, yaratmak için anne+baba=doğuma yani cinsellik aracılığına ihtiyacı olmadığını Adem ve isa bireylerini örnek göstererek delillendiriyor.


Ali İmran Suresi 59 Allah katında İsa’nın durumu, Adem’in durumu gibidir.Onu topraktan yarattı, sonra ona “ol” dedi.Artık o, olur. (İsa da tıpkı Adem gibi cinsellik olmadan yaratılmıştır, birinde baba yoktur, diğerinde ise hem anne hem de baba yoktur, durumları benzerdir)


__________________
Bloğum:

http://emre1974tr.blogspot.com/

e-kitabım:

http://www.scribd.com/doc/99945687/f2dgkz4q-Book

Twitter adresim:

https://twitter.com/emre_1974tr
Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 
Yorumcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Yorumcu

[QUOTE=isimsiz]

Adem’i “Adam” olarak değerlendirenlerin 3/33-59, 5/27, 19/58 gibi ayetlere açıklama getirmeleri gerektiği gibi “Ademoğulları” lafzından da ne anladıklarını belirtmeleri gerekir. Bana göre “İsrailoğulları” ifadesindeki “İsrail” nasıl bir şahıssa (3/93, 19/58), “Ademoğulları” ifadesindeki Adem de aynı şekilde bir şahıstır.

Bununla birlikte Adem’in peygamber olduğuna dair herhangibir veri yoktur. 3/33 deki Allah’ın Adem’i seçmesinden onun peygamber olduğu anlamı çıkarılamaz. Eğer öyle olduğunu kabul edersek İbrahim ailesinin ve İmran ailesinin bütün bireylerinin de peygamber olduğunu kabul etmemiz gerekir.

 

Selam

[/QUOTE

Sevgili isimsiz.Bana göre yorumunuz isabetli değil.Söz konusu ailelerin,tüm bireyleri peygamber veya seçilmiş kişiler olmayabilir.Ancak,bir aileden,sadece bir peygamberin çıkması bile,o ailenin seçilmiş bir aile olması için yeterlidir,diye düşünüyorum.

Dikkat ettinse,Kur"an Nuh"un karısı ve oğlunun onun ailesinden olmadığını söyler.Yani ayet,söz konusu ailelere mensup kötü kişileri kapsamamaktadır.

Ama sözünü ettiğimiz ayetten,Adem adında seçilmiş bir kişi,yani bir peygamber olduğu anlaşılıyor.

Selem ile.

Yukarı dön Göster Yorumcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Yorumcu
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

[Al-i İmran/33]: Allah, Adem'i, Nuh'u, İbrahim ailesini ve İmran ailesini alemler üzerine seçti.

Sayın Yorumcu, ayette Nuh Peygamberden tek olarak bahsedilirken, İbrahim ve İmran'ın ise ailelerinden bahsedilmektedir. Sizinde değindiğiniz gibi Nuh'un karısı ve oğlunun durumu yüzünden onun için "Nuh ailesi" ifadesi kullanılmamıştır. Yani Nuh'un ailesi değil, sadece kendisi seçilmiştir. Ancak İbrahim ve İmran'ın aileleri seçilmiştir. Dolayısıyla bu ayete dayanarak Adem'e peygamber diyorsanız, İmran'a da, İmran ailesinin, İbrahim ailesinin bireylerine de peygamber demek durumundasınız.

"Seçme" eylemi o kişilerin kerimliğini, muhlesliklerini, salih kimseler oluşlarını anlatmaktadır. Yoksa peygamber olduklarını değil.

[Kalem/48-50]: Artık Rabbinin hükmüne sabret. Ve balık sahibi gibi olma. O, yutkunup dururken seslenmişti. Eğer Rabbinden ona bir nimet erişmeseydi, mutlaka yerilmiş/ayıplanmış olarak boş bir yere/ıssız bir araziye atılacaktı. Fakat Rabbi onu seçti de salihlerden kıldı.

Bu ayetlere bakıp Yunus Peygambere peygamberliğin balık olayından sonra verildiğini söyleyebilir misiniz?

Selam

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

     Efrayim

     Sevgili Emre_1974tr,Yorumcu,isimsiz

      Düşünceleriniz,katkılarınız ve eleştirilerinizin anlam taşıması için, öncelikle şu konuyu çözmemiz gerekir diye düşünüyorum.

       Kitabımızda, İmran ve Belkıs isimleri geçtiği halde, bu isimleri tahminen,100 müsümanın 99'u bilmez,yine kitabımızda,Havva,Habil ve Kabil geçmediği halde,bu isimleri tahminen,100 müsümanın 99'u bilir,

      Kitabımızda geçmeyeni biliyoruz,geçeni hiç bilmiyoruz.

    Bu çelişkiyi 'müslümanlar cahildir' diye açıklayamayacağımıza göre, nedir bu işin özü?

     Bu çelişkinin çözülmesiyle bir çok konunun açıklanacağı umudunu taşıyorum.

   Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Sayın efrayim58, kitabımızda Belkıs ismi de geçmez. Biraz daha dikkat lütfen.

Selam

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Yorumcu Yazdı:

Adem"in isimleri bilmesi,isimleri Allah"ın ona özel olarak öğretmesinden kaynaklanmıştır.Çünkü söz konusu ayetin,söz konusu ettiği Adem,seri başı ilk insan ve ilk peygamberdir.Biliyorsunuz,peygamberler,özel olarak ve ayrica bilgilendirilmektedirler. Yorumcu

Sevgili Naci dostum,

İnanın ben Kuran'da Adem'in ne ilk insan ne de ilk peygamber olduğuna dair net bir bilgiye rastlamış değilim. 2/31, 37, 3/33, 59 gibi ayetleri adamın peygamberliğine delil olarak sunmayın lütfen! Bütün resullerin/Nebilerin gönderildikleri halkları ile bir mücadeleleri, bir serüvenleri var, anlatılır... Adem, kimlere gönderilmiş, kiminle bir alıp veremediği olmuş, kime ne tebliğde bulunmuş da kendisine karşı çıkılmiş vs. Ademin/adamın yaratılışı ve iblisle olan kavgası hep anlatılmış. Söylermisiniz, Adem bir peygamber idiyse, 20/115'i nasıl anlamalıyız?

115-  "Dikkatini(zi) çekerim; bundan önce de biz ademe emrettik, ama o sözü (emrimizi) dinlemedi/kulak ardı etti/terketti ve biz onu adam gibi sözünde duran biri olarak bulmadık/görmedik (Yani, insan/insan oğlu söz dinlemiyor, verdiği sözde de durmuyor.)" Bu verdiğiniz ayet ve benzeri ayetlerden Adem"in,bir peygamber olduğu,bana göre de iddia edilemez.Bu ayetler,sizden,benden,gelmiş geçmiş ve gelecek tüm insanlardan söz etmektedir.Ancak aşağıda vereceğim ayet,Adem"in de,tıpkı İbrahim ve Nuh gibi özel bir kişi veya kişilik olduğunu düşündürmektedir.

ALLAH ADEM"İ,NUH"U,İBRAHİM AİLESİNİ,İMRAN AİLESİNİ SEÇİP ALEMLERE ÜSTÜN KILDI.BUNLAR BİRBİRİNDEN TÜREYEN NESİLLERDİR.3/33.

Eğer Adem aynı zamanda,en azından, özel bir kişi değilse,bu ayette bir tutarsızlık veya çelişki olmalı.Kur"an"da kesinlikle çelişki olmadığına,olamayacağına göre,sizin veya bizim anlayışlarımızda bir çelişki var demektir.

Bende Kur"an"ı okumaya başladığım ilk yıllarda sizin gibi düşünüyordum.Ancak Kur"an"ın peygamberlerden çifter isimle söz ettiğini tesbit edince,anlayışımın yanlış olduğunu gördüm.

«Dedik ki: Ey Adem, sen ve eşin cennette oturun, ondan dilediğiniz yerde bol bol yeyin, ama şu ağaca yaklaşmayın yoksa zalimlerden olursunuz!»

«Derken şeytan onların (ayağını) oradan kaydırdı. İçinde bulundukları (nimet yurdu)ndan çıkardı. (Biz de) dedik ki: birbirinize düşman olarak inin.»

«Sizin, yeryüzünde kalıp bir süre yaşamanız lazımdır.»

«Adem, Rabb’inden birtakım kelimeler aldı.(Onlarla amel edip Rabb’ine yalvardı, O da) bunun üzerine tevbesini kabul etti. Şüphesiz O tevbeyi çok kabul edendir, çok esirgeyendir.” (2/34-37; S. Ateş çev.)

Yukarda verdiğim ayetler,cennetteki adıyla,yani ilk yaratılış ve ilk imtihandaki adıyla özel bir kişiden,yani Ademden söz etmektedir.Aşağıda vereceğim ayetlerde,aynı kişinin,ikinci yaşamından,yani bu dünya yaşamından söz etmektedir.

«“Kulumuz Eyyub’ü de an: (O) Rabb’ine “Şeytan bana bir yorgunluk ve azap dokundurdu.” diye seslenmişti.»

«Ayağını (yere) vur, işte yıkanacak ve içilecek serin bir su, (dedik)»

«Ona bizden bir rahmet ve sağduyu sahiplerine bir ibret olarak ehlini ve onlarla beraber bir mislini daha armağan ettik.»

«(Dedik ki) eline bir demet sap al, onunla vur da yeminini bozma. Gerçekten biz onu sabreden (bir kul) bulmuştuk. Ne güzel kuldu, o daima (bize) başvururdu.» (38/41-44; S. Ateş çev.)

Sebgili Haktansapmaz hoca.Herhalde sende farketmişsin ki,bu verdiğim ayetler,yahudi din adamlarının tesiriyle çok yanlış anlamlandırılmış.

Ayetin dikkat çektiği Eyup,yani ilk ve cennetteki adıyla Adem,mota mot şöyle diyor: 

 RABBİM ŞEYTAN BENİ FENA ÇARPTI.BAŞIMI BELAYA SOKTU,BENİ AZABA DÜŞÜRDÜ".(38/41)diyor.

Allah"ta ona,"MIZMIZLANMA,KALK VE YÜRÜ.ARTIK RIZKINI ORADAN DEVŞİRMEK ZORUNDASIN"(38/42)diyor.

Ama insan tek başına yaşiyamaz.Bundan dolayı,Allah ona rahmet ederek onunla birlikte,AİLESİNİ VE ONLARIN BENZERİ,BİR MİSLİ İNSAN DAHA İNDİRDİ.(38/43)

Yani insanlık,bir kadın ve bir erkekten çoğalmadı,kadınlı erkeli ve aslında akraba da olmayan,binlerce insandan çoğaldı.

VE ELİNDEKİ BİLGİLERLE YÜRÜ.BİR DAHA VERDİĞİN SÖZDEN DE DÖNME...(38/44)

Sevgili Haktansapmaz.Bütün yorumlarımı at kenara.Ama şundan emin ol ki,Ahmet ve Muhammet örneğinde olduğu gibi,Kur"an tüm peygamberlerden,iki ayri isimle söz ediyor.Bu olayı anlamadan veya farketmeden Kur"an"ı doğru veya isabetli anlamak çok zordur.Çünkü Peygamberler,sistemin,yani varlık ve yaşamın,yani Kur"an"ın koordinatları gibidirler.

Kur"an,Cibril ve Mikail dahil,38 isimden,19 peygamberden söz etmektedir.

Ve Kur"an,birbirinden türeme,4 peygamber ailesinden söz etmektedir.Çünkü,"yer ve gök bitişik idi",yani gelmiş geçmiş tüm insanlar "tek bir ümmet idi".Sonra Allah,yer ve göğü,yani vaktiyle birbirine bitişik olan gezegenleri ve hep bir arada yaşayan insanlığı,4 parçaya,yani 4 aileye ayırdı.v.s.v.s.

Demem o ki,biz bu Kur"an"ın K"sına bile vakıf değiliz.Bu Kur"an,gerçektende cinlerin dediği gibi acaib bir Kitap.Bu Kur"an,bizim hiç tasavvur edemeyeceğimiz,bir sistemden,sistemlerden söz ediyor.Bu Kur"an bizim,Firavun ailesinden kaçan veya Fıravun ailesinin öldürdüğü insanlar olduğumuzu falan söylüyor.

Bu Kur"an,Allah"ın bir zamanlar bizden söz aldığını ve dağı üstümüze kaldırdığını söylüyor.v.s.v.s.

Deme o ki,bu Kur"an adamı yer bitirir.Beni yeyip bitirdiği gibi.

Selam ile.

Sevgili Naci,

Kuran'da Nuh'tan önce bir peygamberin varlığına bir işaret, bir peygambere işaret eden bir söz bulamıyoruz. Hep nuh'tan sonradır adı geçen ve geçmeyen tüm peygamberler.

Peygamberlerin ikili adlarının oluşu konusunda bir fikrim yok. Ancak şayet dediğin gibi çift isimli ise, Adem Eyyup ile değil de Nuh ile aynı kişi olmalı. Bu da işine gelir mi, bilmem. Zira Adem Nuh ile çiftleşince bu sefer Eyyub'u kiminle ve Nuh'u çiftlediğini kimle çiftleşticeceksin? Kurduğun sistemi baştan aşağı yeniden düzenlemen lazım gelecek!

Nuh'tan önce bir peygamberden söz edilmediği ve Eyyub'un da ondan sonra ve de onun zürriyetinden olduğu sadece şu iki ayetten de rahatlıkla anlayabilirsiniz: 4/163-164; 6/83-87.

Onun için, mevzu bahis ettiğin 3/33'teki Adem'den kasıt Nuh'tur, diyorum. Aradaki "ve"yi yani/dolayısıyla" diye okursak, çelişki ortadan kalkacaktır. Aksi durumda dediğini kabul eder isek, bu ayetlerin ve de daha bir kaç ayetin içinde yer alan "..daha önce de Nuh..." ibaresini anlayamayız. Nuh hep öncedir. Söylem sırasında ilk zikr edilmese de, arada zikredilse de, "daha önce de" ifadesiyle ilk sırayı almış oluyor her defasında.

Bir de sözünü ettiğin ayetlerde geçen "adem ve eşi"inden kasıt, belli bir çift olmayıp dişi ya da er her insan olduğu düşüncesindeyim. Ayrıca sizin anladığınız gibi; bunlar Bu dünyadan başka bir dünyadan (cennetten) indikleri fikrine de katılmıyorum. Onlar öteden beri bu yer yüzünde konaklamışlar ve konaklamaya da devam ediyorlar. İnmek konaklamak demek, "Otele indim" sözümde olduğu gibi. 

Sevgilerimle.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

      Efrayim

      Sevgili isimsiz,

      Sayın efrayim58, kitabımızda Belkıs ismi de geçmez. Biraz daha dikkat lütfen. Demişsiniz.Uyarınız için teşekkür ederim.Ben de size bu uyarınız üzre aşağıdaki bilgileri sunuyorum.

      22 meali inceledim. Bazıları şöyle:

      Ümit şimşek meali:

     

 Sure Adı-AyetNo
 (Nuzül Yeri/Nuzül Sırası)
 AYETLER
 Neml  29  
 (Mekkî 48)
Belkıs “Efendiler,” dedi. “Bana önemli bir mektup bırakıldı.
 Neml  32  
 (Mekkî 48)
Belkıs “Efendiler, bu iş hakkında bana görüşünüzü bildirin,” dedi. “Ben hiçbir işte sizin görüşünüzü almadan kesin bir hüküm vermiş değilim.”
 Neml  34  
 (Mekkî 48)
Belkıs dedi ki: “Hükümdarlar bir beldeye girdiklerinde oranın düzenini bozar, şereflilerini hor ve hakir ederler. Onların âdeti böyledir.
 Neml  42  
 (Mekkî 48)
Belkıs geldiğinde, ona “Senin tahtın buna benziyor mu?” dendi. Belkıs “Sanki kendisi,” dedi. “Zaten bize daha önce bilgi ulaşmış ve biz hakka teslim olmuştuk.”(7)
 Neml  44  
 (Mekkî 48)

Kendisine “Saraya gir” dendi. Sarayın zeminini görünce, onu duru bir su zannetti ve eteklerini topladı. Süleyman “Bu billurdan yapılmış saydam bir saraydır” dedi. Belkıs “Rabbim, ben gerçekten kendime yazık etmişim,” dedi. “Şimdi Süleyman ile beraber Âlemlerin Rabbine teslim oldum.”

Hayrat neşriyat meali:

 Sure Adı-AyetNo
 (Nuzül Yeri/Nuzül Sırası)
 AYETLER
 Neml  23  
 (Mekkî 48)

“Gerçekten ben, onlara (Sebe’lilere) hükümdârlık eden ve kendisine herşeyden(bir nasib) verilmiş ve kendisi için büyük bir taht bulunan (Belkıs adında) bir kadın buldum!”

Diyanet işleri meali(yeni)

Neml  29  
 (Mekkî 48)
Sebe kraliçesi Belkıs dedi ki: “Ey ileri gelenler! Bana çok önemli bir mektup atıldı.”
 Neml  34  
 (Mekkî 48)
(Kraliçe Belkıs) şöyle dedi: “Krallar bir memlekete girdi mi, orayı harap ederler ve halkının ileri gelenlerini zelil hâle getirirler. İşte onlar böyle yaparlar.”
 Neml  42  
 (Mekkî 48)
Belkıs gelince, “Senin tahtın böyle mi?” denildi. O da, “Sanki o! Fakat zaten daha önce bize bilgi verilmişti ve biz teslimiyet göstermiştik” dedi.
 Neml  44  
 (Mekkî 48)
Ona “köşke gir” denildi. Köşkü görünce onu (zeminini) derin bir su sandı ve eteklerini topladı. Süleyman, ona “Bu, (zemini) billurdan döşenmiş bir köşktür” dedi. Belkıs, “Ey Rabbim! Şüphesiz ben nefsime zulmetmiştim. Şimdi ise Süleyman ile birlikte âlemlerin Rabbi olan Allah’a teslim oldum” dedi.

Ali BULAÇ meali:

Neml  29  
 (Mekkî 48)
(Hüdhüd'ün mektubu götürüp bırakmasından sonra Saba melikesi Belkıs:) Dedi ki: 'Ey önde gelenler gerçekten bana oldukça önemli bir mektup bırakıldı.'
 Neml  42  
 (Mekkî 48) 

Böylece (Belkıs) geldiği zaman ona: 'Senin tahtın böyle mi?' denildi. Dedi ki: 'Tıpkı kendisi. Bize ondan önce ilim verilmişti ve biz müslüman olmuştuk.'

Diğer meallerde 'Bekıs' yer almamıştır.

Ayrıca siz eleştirmemişsiniz ama öz eleştiri yapayım.Hz.Meryem'in anne adı İmran değil,baba adı İmranmış. Meallerde de,Belkıs'da olduğu gibi,bazılarında yer almış bazılarında yer almamış.

 Benim dikkatsizliğim;İmran'a ve Belkıs'a yer veren mealler okumamdır.

Sevgi ile,

 

 


 
   
Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats