HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: Necm 20-30 ve Şafaat Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

 

Necm 20-30. ayetler ve Şefaat kavramında gözden kaçanlar

 

Bu "kısa yazıda" Necm 20. ve 30. ayet-i kerimeler'de konu edinilen "ilk anlayan öznelerin" "Şefaat inançları bağlamında Melek" inançları konu edinilecek, bugünkü "şafaat" anlayışıyla karşılaştırılması yapılacaktır. Necm 20 ila 30. ayetler şöyledir;

 

“Gördünüz mü?” Lêt ve Uzzê’yı? (19). Ve diğer üçüncüsü Menêt’ı? (20). Erkek (çocuk) sizin, dişi O’na mı? (21). Bu insafsızca bir paylaştırma! (22). Gerçekten o,(paylaştırma) ancak siz ve babalarınızın o isimlendirdiği isimlerdir. Allah, o paylaştırmayı (onaylayan) bir yetki indirmedi. Ancak Zanna ve “Benliklerinin meyillerine” tabi oluyorlar.  Gerçekten, Rablerinden onlara rehber gelmiştir (23).  [20-23].

 

Yoksa, arzu ettiği şey İnsan için midir? (24). Oysa, “Ahiret ve öncesi de” Allah'ındır  (25).  Ve Göklerdeki  nice meleğin, aracılığı Allah’ın -dilediği ve razı olduğu kimse için-  onayı olduktan sonra bir şeye fayda eder, (26). Gerçekten ahirete inanmayan kimseler, Melekleri elbette dişi isimlerle isimlendiriyorlar, (27). Onlar, o konuda ilimden (bir şeye sahib değiller). Gerçekten ancak Zanna tabi oluyorlar. Ve gerçekten Zan, Hakk’tan bir şeye fayda vermez (28).  Öyleyse yüz çevir hatırlatmamızdan sırt dönen kimseden ve ancak “Dunya Hayat”ı isteyenden de (29). İşte bu İlim den erişebildikleri! (30). [25-30].

 

Ayet-i Kerimelerde "Lêt, Uzzê, Menêt" (19-20). Muşrik Arab çok tanrılı/tanrıçalı inançlarında yer alan "tanrıçalar"dır.  Arabların bu inaçları ve tanrı/tanrıça isimlerinde "Nebatilerle" benzer ve/veya Nebatilerin etkisi olduğu ileri sürülmektedir.

 

Yine "ahirete inanmayan kimseler" (27) bu inana mensub Muşrik Arablardır. Yine bunlar "Melekleri elbette dişi isimlerle isimlendiriyorlar"(27). Yani melekleri dişil özellikler "Tanrıçalar" olarak düşünüyorlardı.

 

Bu anlayışları yine şu ayetlerde eleştirilmektedir:

"Erkek (çocuk) sizin, dişi O’na mı? (21). Bu insafsızca bir paylaştırma! (22). Gerçekten o,(paylaştırma) ancak siz ve babalarınızın o isimlendirdiği isimlerdir. Allah, o paylaştırmayı (onaylayan) bir yetki indirmedi. Ancak Zanna ve “Benliklerinin meyillerine” tabi oluyorlar.  Gerçekten, Rablerinden onlara rehber gelmiştir (23)." 

Muşrik Arablar işlerinin yoluna girmesi, gelecekle ilgili dilekleri, istekleri ve arzularını bu "Tanrıçalar"  vesilesiyle Allah'a sunuyorlardı. Bu tanrıçalar Allah ile onlar arasında bir aracı/şefaatçi konumdaydılar.

 

Yine Kur'an'ı Kerim onların bu şafaat anlayışını; "Göklerdeki  nice meleğin, aracılığı Allah’ın -dilediği ve razı olduğu kimse için- onayı olduktan sonra bir şeye fayda eder"(26). Hükmü İlahisince "Allah(a.c) onayına bağlamıştır" yani "Muşriklerin dilediği ve dediği gibi değil" ancak  "Allah bir şeye onay vermesiyle"   böyle bir şey mümkün olur ancak denmektedir.

 

Yine Muşriklerin bu perestişleri metnin akışından anlaşılacağı gibi "Dunya Hayat" için söz konusudur.

 

Yine Metnin akışından onların “Melekleri” isimlendirmeleri/nitelemeleri kınanmaktadır.

 

Necm 20 ila 30. Ayet-i Kerimeler bugünkü “şefaat” anlayışına delil olabilecek bir işaret sunmamaktadır. Bugün “Melekler’den şafaat” taleb eden ve Onları “Dişi İsimlerle” isimlendiren bir “Müslüman(!) topluluk” bilinmemektedir.

Elbette Alîm olan Allah(a.c)’dir

Cehd bizden Tevfik Allah(a.c)’den



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

burada tartışılması gereken "Ahirete inanmayanlar" cümlesinin

Öldükten sonra dirilişe mi?

Yoksa bu inanclarıyla "Ahirette (yargılacaklarına) mı inanmıyorlar"a (yani yaptıklarının hesabını vermeye, çünkü doğru yaptıklarına inanıyor olmalılar direk mukafat yani) vurgu yapması mı?

(Elmuh kardeşin katkılarıyla)

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

 

Sayın Baybora;

 

Başlığa ilişkin müşrikler hakkındaki açılımlarınız için teşekkür ederim. Müşriklerin bu inançlarının belki uzantısı gibi görünen ve içinde yaşadığımız topluma kadar uzanmış bir örneği ise, kız çocuklarımıza hala “Melek” isminin verilmesi.

 

Bir sonraki yazınızda ifade ettiğiniz “ahiretemi inanmıyorlar yoksa, ahirette yargılanmayacaklarına mı”  şeklindeki düşünceniz garibime gitti. Peki şu ayetlere ilişkin neler söyleyebilirsiniz?

 

"Dediler ki: “Biz bir yığın kemik olduğumuz, un-ufak hale geldiğimiz zaman mı, gerçekten biz o zaman mı yeni bir yaradılışla diriltileceğiz.” " 17/49 (y nuri öztürk)

 

Ayrıca : 17/98; 23/35,82; 36/78; 37/16,53; 56/47; 79/10,11.

 

Muhabbetle…



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam

Ahir bir yaşama veya öldükten sonra hesap vermeye inanmamanın dille söylenen düşünceler olmadığı kanısındayım bu hatırlatılan ayetleri; dille bunu dedikleri halde yaşam olarak yansıtmayan insanların halleri olarak algılıyorum.

Bir düşünelim, bi etrafımıza bakalım, ahireti inkar eden kaç insan tanırız.? Belki hiç.! İstisnasız diyebilirim ki her kez evet hesap var der ama yaşamımız nasıldır.? Hiç hesabı düşünen gibi yaşıyormuyuz.? (yaşamaya gayret edenler müstesna)Tabiki bununda bir sebebi var o da yanlış ve zan üzeri uydurulan AHİRET TASAVVURU. Zaten necm suresindeki bu ayetlerde, başka ayetlerde de bu zandan bahsediyor. Dikkat etmeliyiz ki aldatıcı/lar bizi Allah'la aldatıyor. O'nun şefaat izni vereceğinden, cezayı çektirdikten sonra cennetine sokacağından bahsedip insanları günaha meyilli hale getiriyorlar aslında inkar ettiriyorlar farkında değiliz resmen isra/49 daki ayeti telkin ediyorlar.

Bu dirilmeyi inkar edenlerin inkar hallerinin anlatıldığı ayetleri, ahirete inandığını zanneden, aslında  inanmadığının farkında olmayan insan gupların anlatıldığı ayetlerle aynı olduğunu düşünüyorum, bu iki grubunda işledikleri eylemlerinin bir nevi bu inkarları dile getirme hali olduğunu düşünüyorum.


selamet dilerim

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Bazı düşüncelerin ortaya çıkması için, "garib" olabilecek şeylerin ulaştırılması gereklidir diye düşünüyoru. Bazen "tahrik"te buna neden olur.

Edebli olduktan sonra "garib" ve "tahrik" edici sözlerin bilgi ediniminde tetikleyici rolü vardır. (Ögrenci98 ve akarapir kardeşlerimizin fikrinide öğrenmiş olduk.)

İletimde akla hemen takılabilecek soruları gündeme getirdim,

"İşittik ve İsyan ettik" 2:93'teki gibi sözmü? Fiil mi?

yine; "dediler ki, bu dunya hayatımız ölürüz ve yaşarız bizi helak eden ancak zamandır" 45:24

öğrenci98 kardeşim misal verdiği ayet-i kermelerde dikkate alındığında,

Kur'an'ı Kerim'in inzal olduğu tarihsel bağlamda "muşrikler" aynılaşmış inançlara mı sahibtirler? 29:61, 31:25, 39:38, 41:50, 43:9 benzeri ayetlerde Allah'a inandıklarını itiraf etmekteler (o halde İnkar edenler neyi inkar ediyor?)

Muşrikler Allah(a.c)'e inanmakla birlikte Ahireti mi inkar ediyorlar?

ben bunu "tartışabiliriz" demiştim ikinci iletimde,

devam ederiz inşAllah,

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
kutsalgölge
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 148
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutsalgölge

Allah, geçmiş ümmetlerin ve Kuran'ın indiği  zaman da müşriklerin tüm görüşlerini değil, "çarpıtılmış ve yozlaştırılmış" inanç ve görüşlerini lav ediyor.

Evet Rıdvan, müşrikler yerleri ve gökleri Allah'ın yarattığını söyledikleri halde, biz kemiklere ayrılıp çürüdükten sonra mı dirilecmişiz? diyebiliyorlar.Hem Allah hakkında hem de ahiret hakkında görüşleri bozulmuş,netlikten bozulmuş buğulu camların arkasına gizlenmiş.

Ayhan'ın son paragrafına bende katılıyorum, hatta günümüzde bile ahirete inandığını söyleyip, yaşamında bu inanca uygun hiçbir şey yapmayanları (yalan,dolandırma,kötülük,zina,la-ibadet vb) gördüğümüzde, sanki "inanmadığının farkında olmayan inanan" olduklarını tahmin edebiliyoruz

 

Saygılarımla................................................ .....................! 

Yukarı dön Göster kutsalgölge's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutsalgölge
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam Dostlar,

Konu ile ilgili bir görüş.

==============================================

Süleyman Ateş - 08 Mayıs 2006 Pazartesi, Vatan

Soru: Kuran'da, müşriklerin hem ahirete (yeniden dirilmeye) inanmadıkları hem de kendilerini Allah'a yaklaştırsın diye putlara taptıkları belirtiliyor. Burada bir çelişki var mı? (C. Erdem)

Cevap: Müşrikler ölümden sonra ruhun devam edeceğine inanıyorlardı. Onlarda bir çeşit öte âlem düşüncesi vardı ama toprak haline gelen cesedin dirileceğine, insanların yaptıklarından hesap vereceklerine inanmıyorlardı. Onlardaki ahiret düşüncesi kesin değil, kuşkulu bir inançtı. Caydırıcı olmayan böyle bir inancı, Kuran inanç kabul etmediği için müşriklerin tam anlamıyla ahirete inanmadıklarını vurgulamaktadır. Casiye Suresi'nin 32. ayetinde onlardaki kuşkulu ahiret düşüncesine işaret edilmektedir.

Ahirette müşriklere, "Allah'ın va'di gerçektir, (Duruşma) sâ'at(inin geleceğin)de şüphe yoktur" dendiği zaman, "Sâ'at nedir, bilmiyoruz, (onu) sadece (bir kuruntu) sanıyoruz, biz ona inanmıyoruz demiştiniz ha!" Böyle kuşkulu ahiret inancı caydırıcı olmaz ve böyle bir inancın yararı bulunmaz. Maalesef bugün birçok Müslümanın inancı da bu seviyededir. Çünkü gerçek ahiret düşüncesi olsa insan kötülük yapamaz. Kötülük yapan kimse ahiret sorumluluğuna kesin biçimde inanmıyor, kuşku içinde demektir.



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
ASsLAN
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 26 kasim 2006
Yer: Bolivia
Gönderilenler: 31
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ASsLAN

"...Böyle kuşkulu ahiret inancı caydırıcı olmaz ve böyle bir inancın yararı bulunmaz. Maalesef bugün birçok Müslümanın inancı da bu seviyededir. ..."

selam

bu söz de, bir çelişkiyi yansıtmaz mı? Hırsızlık yapan müslüman, içki içen müslüman, yalan söyleyen müslümanlar olduğunu kurandan öğreniyoruz. ya ahirete inanmayan ya da ahiretten kuşku duyan müslüman?

Yukarı dön Göster ASsLAN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ASsLAN
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Kafirlerin zannı inkar anlamınadır. Zan Kuran'da inanmak anlmınadır. Zan kuşku, acaba anlamına değildir. Süleyman Ateş'in Müşriklerin Ahiret inancına sahip olduğu iddiası tutarsız bir iddiadır, çelişkidir. 
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam,

Müşriklerin tek bir inanca mensup olduklarını düşünmüyorum. Mekke ticaret yollarının kesiştiği, farkı toplum ve kültürlerle irtibatta olan bir belde. Dolayısıyla farklı inançlara sahip olmaları da normal. Kuranda müşriklere farklı hitap tarzları var.

Örneğin, kafirlerden bir gurup tercihini dünya dan yana yapıyor.

İbrahim 3:

Onlar ki sefil ve iğreti hayatı âhirete tercih ederler ve Allah yolundan alıkoyup o yolu eğri büğrü yapmayı isterler. İşte bunlar, dönüşü olmayan bir sapıklık içindedirler.

Nahl 107:

Bu böyledir, çünkü, onlar şu iğreti hayatı âhirete tercih etmişlerdir. Ve Allah, küfre sapanlar topluluğunu doğruya kılavuzlamaz.

Bir başka gurup var, gök cisimlerine tapıyor. Şi'ra yıldızına, güneşe, aya.

Bir başka gurup meleklere.

Bir başka gurup putperest.

Bir başka gurupta hiç Allah inancı yok. Kendilerinin yaşayıp ölmelerini zamana bağlıyorlar.

Ancak Kuran da ayetlere muhattap olanların çoğu, "ahiret gününe  ve ahirete inanmayanlar". Dikkatli bakılırsa vahyin en fazla üzerinde durduğu noktalardan birisi bu. Müşriklerle olan ideolojik savaşın en keskin olduğu noktalardan birisi bu.

Başlangıçtaki ayetlerde sadece ahiret ile ilgili bilgi verilirken ve uyarı yapılırken,

Ala 16-17:

Fakat sizler dünya hayatını tercih ediyorsunuz

Oysa âhiret, daha hayırlı ve süreklidir.

bir yerden sonra bu mesaja tepki yükseliyor ve muhtemelen müşrik guruplar, çıkarları açısından en uygun olan "ahiret gününe ve ahirete inanmayan" gurupların arkasında toplanıyor veya müşriklerin savunması için bu bakış açısı, bu mesaj daha uygun düşmüş olabilir. Vahiy daha çok müşriklere öncülük yapan bu gurubu hedef alıyor.

Doğrusunu Allah bilir.  

Muhabbetle



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats