HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Biliyor musunuz? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

           Efrayim

          Sevgili hanif dostlar

          Sayın Emre KONGAR,şöyle demiş:

           Biliyorsunuz, içkiden çok şarap haramdır.

            Ben bimiyorum, siz biliyormusunuz?

          Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sormak lazım o zaman, "...şarabun muhtelifun elvanuhu...: muhtelif renklerde şarap/içki/içecek 16/69" bu şarap hangi şarap, yoksa buda mı haram! Hem haram ne ola ki? Aslı men olan, yani yasak olan ne zamandan beri haram/saygın oldu ki?

Aslında aklı örten(hamr) her türlü yenilip içilen yasak olup şeytan işi pisliktir (5/90). Rakısı, şarabı, votkası bilmem neside...hepsi aynı kategoridedir.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Merhaba arkadaşlar,

Emre Kongarın görüşü Ebu Hanife nin görüşüne uygundur.

Şarap aynıyla haram, ama şarap benzerleri şarhoşluk derecesinde içince haramdır. İmam Ebu Hanifenin öğrencisi İmam Ebu Yusuf da bu görüşü savunmuş. İmam Muhammed Eş Şeybani baştan bu fikirde iken, Çevrenin baskısı, ve özellikle imam Şafii nin baskısı nedeniyle , mezhebin neredeyse yok olma tehlikesi geçirmesi nedeniyle bu görüşten vaz geçmiştir.

Bunu daha önceki başlıklarda tartıştık. İçki günahtır. Önce bazı faydaları olmakla birlikte zararının çokluğu belirtilmiş. Sonra sarhoşken (içkili iken değil, içkili olmak ile sarhoş olmak çok ayrı bir şey) namaza yaklaşmayın denmiş, sonrada içki, kumar, fal oklarının şeytan işi pislik olduğu söylenip, artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi diye hafif bir uslubla yasaklanmış. Sert bir uslub değil. Haram değil günah niteliğinde.

Ayrıca nebiz niteliğindeki boza, biranın hükmü farklıdır. Bunların sarhoş etmeyecek miktarının , heleki bozanın hiç bir günahlığı falan da yoktur.

Haramlar tahdidi dir. Enam suresinde Kan ,leş, domuz eti diye bildirilmiş. Ayrıca Nahl suresinde de bunlar tekrar edilmiş. Faiz, haksız yere adam öldürme sonsuz cehennemle tehdit edilmiş.

İçki günah değildir demiyorum. Allah katında cezası yoktur da demiyorum. Ama haram çok farklı bir şey.

Şimdi bir öğrencinin sınıfta öğretmenden izin almayarak, sessizce sınıfı terketmesi günah, ama kapıyı gürültüyle yüzüne kapayarak gitmesi haram. bir örnek olabilir.

Günah bir kusurdur, yaramazlıktır, suçtur. Haram bir isyandır, bir densizliktir. Haddi aşmaktır. Bazısı bir işaret (kan leş domuz eti gibi), bazısı toplum barışını tehdit eden şeylerdir. (zina, adam öldürme gibi)

İçkinin haramlığı sadece insanı sakındırma için din adamlarının görüşüdür. Onlar içkisiz bir toplum isterler. Baskı yaparlar. Etkilerindeki cahil yobaz gruba yaptırırlar.Yanlıştır. Zararı, yararından büyüktür. Türban konusunda da benzeri bir germe vardır. Ayrıca Nahl suresinde Haram olduğu bildirilmemmiş bir şeyin haram edilmesinin de Allaha karşı yalan uydurmak olduğu bildirilmiş.(Nahl 116) Günahtır demek yetmiyormu. Zorlamayınca nefsine ağırmı geliyor.

Zamanın Halife yöneticileri, bundan dolayı bu konuda baskı yapmamış, toplumda bir emniyet süpabı olarak şehirde meyhane gibi yerlerin olmasına izin vermişlerdir. Hatta Saddam Hüseyin'e  Irakta diğer arap ülkeleri gibi içkiyi niye yasaklamadığını sormuşlar da, Harun Reşid in Bağdatta yapmadığını, ben nasıl yapayım demiş.

Tarih boyunca zır cahil bir toplumu kontrol altında tutmak için, üzerinde bir baskı kurmak yönetsel bir taktik olarak uygulanmış tamam, haram demesen insanları uzak tutamazdın tamam, ama Kur'an da bu konuda açık açık  tehdit edici, haramdır diyici bir ifade yok. Günah olduğunun anlaşıldığı bir ifade var. Bunu inkar etmiyoruz.

Hani türban konusunda da saçının bir teli gözükürse şu kadar cehennem cezası falan olmadığı gibi. Yani din adanlarının toplumu şekillendirmek, istediği ayarda tutmak için taktikleri.

Bu konuda topluma fazla zorlama yapılmaktadır.

Dinine inanan, en azından cumasına giden, Kur'ana , kutsala saygı gösteren, karısına, kesesine, komşusuna, vucuduna eziyet etmeden az miktar içki kullanan milyonlar var ülkede. En azından bu insanlar da bunun Allah katında günah olduğunu biliyor.

İnsanları sakındırmak isterken, Allahın rahmetinden niye uzaklaştırıyorsunuz. İnsanları inançlı, inançsız, imanlı , imansız niye bölüyorsunuz. Ne hakla bunu yapıyorsunuz. Ayrıca Nahl 116 uyarınca yalancı konumuna düşürüyorsunuz kendinizi.

İnsanları özellikle bir şeyden sakındıracaksanız, önce şirkten sakındırın, şirkten. Kur'anın yarısı bundan bahsediyor. Koca kitabın basbas bağırdığı bırakılıyor hiç ilgilenilmiyor da, bir iki ayetin o da hükmü aşırılaştırılarak üzerine gidiliyor. Ortalıkta acaip gürültü koparılıyor. İçkinin affı vardır da, şirkin hiç bir affı yok.

Herkese selamlar.

 

 

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Saffet Metin yazdı:

...Günah bir kusurdur, yaramazlıktır, suçtur. Haram bir isyandır, bir densizliktir. Haddi aşmaktır. Bazısı bir işaret (kan leş domuz eti gibi), bazısı toplum barışını tehdit eden şeylerdir. (zina, adam öldürme gibi)...

...İnsanları özellikle bir şeyden sakındıracaksanız, önce şirkten sakındırın, şirkten. Kur'anın yarısı bundan bahsediyor. Koca kitabın basbas bağırdığı bırakılıyor hiç ilgilenilmiyor da, bir iki ayetin o da hükmü aşırılaştırılarak üzerine gidiliyor. Ortalıkta acaip gürültü koparılıyor. İçkinin affı vardır da, şirkin hiç bir affı yok...

Merhabalar

Sayın Saffet Metin;

1-Yazınızdan alıntı yapmış olduğum ilk paragraftaki "haram" kavramına ilişkin yapmış olduğunuz tanımdan hareketle, "mescidil haram" tanımındaki "haram" kelimesini nasıl anlamalıyız?

2- Yine ikinci paragraf olarak alıntı yapmış olduğum cümlenizdeki "şirk" in tanımlaması nasıldır? 25/43 ve 45/23 ayetleri gereği sarhoş edicileri (el-hamr 5/90) keyfi olarak yiyerek ve içerek kullanmak şirk olabilir mi?

"Arzusunu tanrı edinen kimseyi gördün mü? Onun üstüne sen mi bekçi olacaksın?" 25/43 (s ateş)

"Keyfini tanrı edinen ve Allâh'ın bir bilgiye göre saptırdığı, kulağını ve kalbini mühürlediği, gözünün üstüne de perde çektiği kimseyi gördün mü? Şimdi ona Allah'tan sonra kim doğru yolu gösterecek? Düşünmüyor musunuz?" 45/23 (s ateş)

Muhabbetle...

   

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

sayın Öğrenci98,

Şirk ten kastım, insanların Allah katında bir varlığın bu islam öncesi kavimlerin yaptığı gibi putlar olur, islam sonrası dönemde yapıldığı gibi melek, peygamber, veli, aziz, şehit, şeyh, iyi insan vb. bir varlığın Allah katında bağışlanmaya, dünyevi veya ahiri bir duanın kabulüne  yardımcı olacağı inancıdır ki, Kur'an bir çok ayetinde özellikle Mekki surelerde bunu yasaklar ve sakındırır.

Hele ki, Ahkaf 5 -  Kim, Allah’ı bırakıp da, kıyamet gününe kadar kendisine cevap veremeyecek şeylerden yardım isteyenden  daha sapıktır? Oysa onlar, bunların tapınmalarından habersizdirler.

Ama canlı, ama cansız.  Allahtan başka kimden yardım istiyorsak bu çok büyük bir vebaldir.

Secde suresi 4. ayeti vermiştim. Allahtan başka şefaatçi yoktur.

Ayetel Kürsi, Amenerresulü gibi bir çok müslümanın ezbere bildiği ayetlerden de bu inancın yanlışlığına örnek vermiştim.

Ne yazık ki, Bazı eski din alimlerinin dediği İsra 79 daki bir Makam-ı Mahmud (öğülmüş makam) kavramından Peygamberin mutlak şefaat makamına ulaşacağını anlamak çok yanlıştır. Yorumla inanç olmaz. İnanç konusu şey açıkça belirtilmelidir. Buda Allaha karşı bilinmeyen bir şey uydurmadır. Hristiyanların hz. İsa için öngördükleri inancı Hz. Muhammede  de yakıştırmak  doğru bir davranış değildir. Allah Makam-ı Mahmud demiştir de ne olduğunu söylememiştir. Çeşitli yorumlarda bulunuldu, hiçbiri inanç konusu olmayıp doğrusunu Allah bilir.

Bu işin şirk tarafı.

Ayrıca Kabe nin Mescid-i Haram diye adlandırılmasının  şirk ile ilgisi olduğunu düşünüyorum. Dinin sadece Allaha has kılınarak ibadet edilmesiyle ilgili olduğunu düşünüyorum.  Tabii Burası islam öncesi uygulamalarda maalesef şirk günahının merkezi durumundaydı.

Günahkarlık ayrı bir şey.

Örneğin çok kibirli biri olabiliriz. Kimsenin  ne tipini, ne işini, hiç bir şeyini beğenmeyebiliriz. Bundan dolayı kişilere  haksızlık yapabiliriz. Eşimize dostumuza kazık atabiliriz. Herkes şerrimizden yaka da silkebilir.Herkesi üzebilir. Nefret kazanabiliriz.

Çoluğumuzun çocuğumuzun nafakasını haramdan kazanır, harama harcayabiliriz. Ayık gezmeyebilir, kumarda servet kaybedebiliriz. İbadetin i sinden bihaber hayatımız olabilir.

Allah günahkarlara da çok kızmakta, bu insanlar Allahtan çekinmediği için Kalbini, gözünü mühürlemekte, yaptıkları kendisine güzel gösterilmektedir.

Bunlar günahtır.Bu günahların muhatabı insanlardır.  Bunların elbette Ahirette cezası olacaktır. Bu günahları dengeleyecek bir iyilik yoksa, hesapta günahlar ağır gelmişse elbette bu kişi azaba uğracaktır.

Benim anlatmak istediğim günah başka, şirk başkadır. Şirkin (Allahın yanına ilah)  ve küfr ün (ateizm)  affı yoktur.  Bunun için insanlar titreyip kendine dönmeli , tövbe etmeli şirk veya küfr üzere ölmemelidir.

Günahkar olup ta Allaha inanmış, şirk ve küfr üzere ölmemiş , insanların hesabı Allaha ait olup , Kur'anın bir iyiliğe on mükafat, bir kötülüğe bir ceza hesabıyla görülür. Buna göre kitabını sağdan veya soldan alarak karşılığını görür.

İçki içmenin, nefse uymanın veya başka bir günah işlemenin şirk ile alakası yoktur. Bunu böyle düşünmek, her ayette ince anlamlar aramak insanı vesvese ye sokar.

Yani lütfen şöyle de anlaşılmasın. Yani canım işte bunlar günahtır, daha hafif bir kavramdır, sakınmaya gerek yoktur. Çünkü günahlar affolur falan. Bu, insanı büyük yanılgıya götürürür. Belki de bazı din adamlarının bugün bile hala haram üretmesinin, haram kelimesini bol kullanmasında insanın bu tabiatı yatıyor olabilir.

Ben de gençliğimde beş vakit namaz kılmakta zorlandığımda, Kur'anın münafıklarla ilgili ayetlerini görür, o bol yaldızlı, ciltli kitapların hezeyanlarını okur, ya ben münafıkmıyım, işte namaza üşeniyorum falan diye düşünüyordum. Tuhaf suçluluk duygularına kapılıyordum.

Önemli olan Kavramların yerine oturması, neyin ne olduğunu bilmek.

Herkese selamlar,

 

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Saffet Metin yazdı:

...Önemli olan Kavramların yerine oturması, neyin ne olduğunu bilmek.

Merhabalar

Sayın Saffet Metin;

Yukarıdaki alıntı yapmış olduğum yazınıza katılarak, "şirk" konusunda sizle aynı düşünmüyorum. Kısaca tanım icab ederse, yüce Allah'ın emrini bilirken, bu emre muhalefet "şirk"tir. Bu ister hevana uyma olsun, isterse başka kimselerin talimatına uymak olsun, neticede Allah'a muhalefete davet eden herkes "şeytan" dır. Örneğin yalan söyleme şirktir. Buyrun bakalım ayete;

"Yalanı ancak, Allah’ın ayetlerine inanmayanlar uydururlar. Yalancılık edenler onların ta kendileridir." 16/105 (ynö)

Ayrıca "şirk" in affedilmediği ile ilgili 4/48 ve yine 4/116 ayetlerine karşılık, 39/53 ile 42/25 numaralı ayetleri getirsem neler söylersiniz?

"Şu bir gerçek ki, Allah kendisine şirk koşulmasını affetmez, onun dışında kalanı dilediği kişi için affeder. Allah’a şirk koşan, gerçekten büyük bir günah işlemiştir." 4/48 (ynö)

"Allah, kendisine ortak koşulmasını affetmez ama bunun dışında kalanı dilediği kişi için affeder. Allah’a şirk koşan, dönüşü olmayan bir sapıklığa dalıp gitmiştir." 4/116 (ynö)

Acaba bu ayetlerle alt kısma vereceğim iki ayet çelişiyor mu?

"De ki: “Ey öz benlikleri aleyhine sınırı aşan / aşırı giden kullarım! Allah’ın rahmetinden ümit kesmeyin. Allah, günahları tümden affeder. Çünkü O, mutlak Gafur, mutlak Rahim’dir.” " 39/53 (ynö)

"Kullarından tövbeyi kabul eden O’dur. Çirkinlikleri / kötülükleri affeden O, yapıp ettiklerinizi bilen O…" 42/25 (ynö)

Muhabbetle...

 

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
muvahhıd
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 174
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhıd


   Sayın saffet metin

   İzninizle size bir soru sorabilir miyim,

 Sizin inancınıza göre zina eden bir kişi şirk mi, günah mı işlemiş olur.

 
  Esen kalın
Yukarı dön Göster muvahhıd's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhıd
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın Muvahhid,

Günah işlemiş olur. Hem de çok büyük günah işlemiş olur. Kendi nefsine zulmetmiş olur.

Zinanın, günahkarlığın şirkle alakası yoktur. Ama hiç bu konulara bulaşmamış, tertemiz bir kişi yarın Ahirette benim Şeyhim bana şefaat edecektir. Ben bu tarikatlara benim şeyhim veya tarikat arkadaşlarımın bana ahirette şefaat edeceklerini umuyorum diye gidiyorsa (Maalesef böyle giden çok)  , bilinçsizce böyle söylüyorsa bu şirke girer. Fakat şeyhim ve arkadaşlarım ahirette benim iyi , temiz insanlarla vakit geçirdiğime şahit olacaklardır. Onlar benim, ben onların iyi insanlar olduğuna şahidim gibi bir inancı varsa, orada bu söyleniyorsa  bu elbetteki şirk değildir. Bilinçli insan böyledir de, hani bilinçsizleri de gördük, uyarma açısından bir katkı olsun diye yazıyorum.

Gerçi bu sitedeki arkadaşların hemen hepsi bu konuda bilinçli. Tesadüfen siteye girmiş birinin gözüne çarpar diye.

Eğer ki her büyük günah şirk ise, yandık ki ne yandık. Ama alakası yok.

Bugün maalesef bir çok kişi , neredeyse hiç ciddi günah işlemeyen bir çok temiz insan, bilinçsizlikle, işte gelenek onlara öyle aktardığı, aklını kullanmadığı, Kur'anı okuyup anlamadığı için şirk e muhatap olmakta maalesef.

Mesela Kur'ana göre hz. İsa Allahın oğludur demek şirk. Ölüden yardım dilemek şirk. Yani şirk böyle birşey. Bunu söyleyen adam kanatsız melek olsa, şirkin içinde.

Bakın Her türlü günah, şirk te, Küfr de vaktinde farkına varır, tevbe eder kendini düzeltirsen elbette Allah tarafından affedilir.

Farkına varmış, tövbe etmiş olsan da affedilmiyorsa, o zaman önce ben yanmışım. Bizim şirkimiz geleneksel müslüman zamanlarımızda şefaate inanmak. Kur'an bilincimiz gelişince bunda gerçekten büyük bir tehlike gördüm ve tevbe ettim. Yoksa Allahı bırakıp, Manitu ya tapmadık.

Peygamber zamanındaki müşrikler, şirk inancını bırakıp müslüman oldu ve elbetteki Allah tarafından affedildiler.

Ama Ahirete şirk ve küfür inancındaki hallerinden tevbe etmeden gitmiş insanların durumu zordur. Yoksa günahkar adamın günahları vardır, sevabları vardır. Zaten adamın defteri tastamam hesaplanmıştır. Derisi, gözü, eli, ayağı her türlü uzvu zaten lehine, aleyhine şahittir. Günah ağır basarsa Cehennem, Sevap ağır basarsa Cennettir. Bu konuda takdir Allahındır. Bu konuda Allahın takdirine etki edecek bir varlık yoktur. Melek, Peygamber, veli gibi. Tek şefaatçi Allahtır.Secde 4. Yani bunu Kur'an böyle diyor. Bizim kafadan uydurduğumuz, yanlış anladığımız bir şey yok ortada.

Herkese selamlar.

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın  Öğrenci98,

Sormuş olduğunuz sorulara cevabım aşağıdaki gibidir.

Yukarıdaki alıntı yapmış olduğum yazınıza katılarak, "şirk" konusunda sizle aynı düşünmüyorum. Kısaca tanım icab ederse, yüce Allah'ın emrini bilirken, bu emre muhalefet "şirk"tir. Bu ister hevana uyma olsun, isterse başka kimselerin talimatına uymak olsun, neticede Allah'a muhalefete davet eden herkes "şeytan" dır. Örneğin yalan söyleme şirktir. Buyrun bakalım ayete;

"Yalanı ancak, Allah’ın ayetlerine inanmayanlar uydururlar. Yalancılık edenler onların ta kendileridir." 16/105 (ynö)

Sayın öğrenci98 arkadaşım, Bu anlattıklarına isyan denir, günahkarlık denir ama şirk denmez. Şirk dersen Allahın rahmetini daraltırsın. Şirk Allaha ortak koşmadır. Çok tanrılı dinler, İşte hristiyanlıktaki Hz. İsaya, Hz. Meryeme yapılan yakıştırmalar, Evliyadan, ölüden yardım beklemek, Allah katında yardımcı olacağına, yani o kişinin Allah üzerindeki nufuzuyla kendisine şu ve bu şekilde yardımcı olacağına inanmak şirktir.

Allaha şu veya bu şekilde muhalefet eden insan  şeytan değildir. Bilerek veya bilmiyerek şeytan tarafından aldatılan günahkar insandır. Şimdi namaz kılmayan binlerce kişi var. Ama bunlar Allaha inanıyor. Neden kılmıyor. Çünkü mezhepler zorlaştırmış, teferruatlaştırmış, arttırmış falan. Zor geliyor. Uyanamıyorum diyor. Vaktim yok diyor. Hastam , çocuğum var diyor. Gece vakti 13 rekat kılamam falan diyor. Şimdi bu insanlar şirk mi işliyor. Bunlar şeytan mı. Belki nefsinin tembelliği, şeytan ayartması olabilir. Ama bunlar Allaha şirk koşan insan değildir. Günah işleyen kusurlu insandır o kadar.

Mü’minun suresi ve Mearic suresinde mü’min insanların tanımları var. Mü’minler namazında devamlı, Malında fakirin hakkı olduğunu bilen ve uygulayan, İşte Cinsel hayatında eşinden ve sağ elinin altında olanlardan başkasına gitmeyen bir insan.

Diyelim adam Allaha inandı, namaz kıldı ama devamlı değil, fakire yardım etti ama yeterli değil.Parasına kıyamadı, içi gitti. Cinsel hayatında karısının dışında da evliyken maceraları oldu. Falan filan. Şimdi bu adam ne kafirdir. Çünkü Allaha inanıyor. Ne müşriktir. Çünkü bir ortak koşmamış. Ama günahkardır. Günahlarının cezasını çekecektir.

Dünya hayatı bir imtihan dünyasıdır. Mülk Suresi 1-3. Bundan dolayı şeytan herkese musallat olacaktır. Allah Şeytana mühlet ve izin vermiştir. Ama Allahı tanıyan bir insanın nefsinin zayıflığı nedeniyle günaha düşmesi onu ne şeytan, ne kafir ne de müşrik yapar.

Ayrıca "şirk" in affedilmediği ile ilgili 4/48 ve yine 4/116 ayetlerine karşılık, 39/53 ile 42/25 numaralı ayetleri getirsem neler söylersiniz?

"Şu bir gerçek ki, Allah kendisine şirk koşulmasını affetmez, onun dışında kalanı dilediği kişi için affeder. Allah’a şirk koşan, gerçekten büyük bir günah işlemiştir." 4/48 (ynö)

"Allah, kendisine ortak koşulmasını affetmez ama bunun dışında kalanı dilediği kişi için affeder. Allah’a şirk koşan, dönüşü olmayan bir sapıklığa dalıp gitmiştir." 4/116 (ynö)

Evet şirk affedilmez ama ahirette. Sen dünya da yanlış yolda olduğunun farkına vardın. Tevbe ettin. Müşriklikten veya kafirlikten kurtuldun, temiz bir hanif inanca kavuştun. Allah niye affetmesin. O zaman Mekkeli müşriklerin, İranlı mecusilerin, Suriyedeki, Habeşistandaki Hristiyanların Müslüman olmasının ne anlamı olabilir ki. Bir hindu, bir budist, bir şintoist, bir afrikalı animist, şaman  olan bir insanın Müslümanlığı seçmesinin ona ne yararı olur ki eğer küfrü, şirki affedilmeyecekse. O zaman  Roger Garaudy gibi bir Fransız Komünist partisi üyesi ateist bir kişinin  müslüman olması ne ifade eder ki. Arkadaş sen hayatın da bir kere küfre veya şirke bulaştın. Allah bunu affetmez. Senin müslümanlığın hikaye falan mı diyeceğiz. Olur mu öyle şey. Allah kendisine yönelen kuluna rahmet etmeyecek mi.

Ama dünyada kendini düzeltmedi,düzeltemedi,  ahirete gitti. Maalesef o kişi için Allahın affı yok. Böyle anlıyor ve yorumluyorum.

Acaba bu ayetlerle alt kısma vereceğim iki ayet çelişiyor mu?

"De ki: “Ey öz benlikleri aleyhine sınırı aşan / aşırı giden kullarım! Allah’ın rahmetinden ümit kesmeyin. Allah, günahları tümden affeder. Çünkü O, mutlak Gafur, mutlak Rahim’dir.” " 39/53 (ynö)

"Kullarından tövbeyi kabul eden O’dur. Çirkinlikleri / kötülükleri affeden O, yapıp ettiklerinizi bilen O…" 42/25 (ynö)

 Allah burada nefsine uyarak günaha dalmış kişiler için af kapısı olduğunu, ümitsizliğe kapılmamaları gerektiği , Allaha tövbe etmelerini, Allahtan bağışlanma dilemelerini istiyor. Ve böyle insanlardan artık kendi takdiriyle affa layık olanları affedeceğini  bildiriyor.

Yani burada bir çelişki görmüyorum. İnsan dünyada yaşayışını düzeltirse , tevbe ederse  ve tevbesini samimi olarak tutarsa, bu ayetler uyarınca Allahın affına mazhar olacaktır.

Allah bu ayetler uyarınca aşırı gitmiş günahkar kişileri bile affedeceğini söylerken, maalesef bazı müslümanlar şekilcilik yaparak, yok senin şöyle kusurun var, namazın kabul olmaz  falan filan ile  o insanları dinden uzaklaştırmaktadır. Lütfen dini sevdirelim. Dine yönelen insanları teşvik edelim. Eften püften sebeblerle insanları üzmeyelim, motivasyonlarını kırmayalım. Dinden uzaklaştırmayalım.  Allah kendisine bir adım yaklaşana, iki adım yaklaşacağını buyurmuş Kur'an da. Allahın rahmetini daraltmıyalım.

Herkese selamlar,



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
muvahhıd
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 174
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhıd


  Sayın Saffet metin

 öncelikle sizin gibi düşünmediğimi ve sizin ortaya koyduğunuz inancın kur'an bütünlüğünden uzak olduğu inancındayım,Allahlı bir hayatı  benimsemiş bir bireyin hayatının tüm alanında eserissucut ( Allah'a imanın ve itaatin yaşama yansıması ve kişinin hayatında karakterize) olmalıdır.

 günah olduğunu iddia ettiğiniz fiilin yani zinanın 60/12 ile 24/3 te incelendiğinde Allah'ın müşriklerle aynı kategoride değerlendirdiğini görürsünüz
   Ez zânî lâ yenkihu illâ zâniyeten ev muşriketen vez zâniyetu lâ yenkihuhâ illâ zânin ev muşrik(muşrikun), ve hurrime zâlike alel mu�minîn(mu�minîne).

  Zina eden erkeği zina eden bir kadın veya putperest bir kadından başkası nikâhlamaz. Zina eden kadına gelince, onu da zina eden bir erkek veya putperest bir erkekten başkası nikâhlamaz. Müminlere bu, haram kılınmıştır.24/3
(y.n.ö)

 yani Allah zaniyi müşrikle aynı kategoride değerlendirip ona denk tutuyur, mü'minin bunu yapmasının mümkün olamayacağına aksi takdirde mü'min özelliğinin olamayacagına inanıyorum çünkü 2/221 de  Allah müşrik kadınlarla nikahı yasaklayacak 24/3 zina edeni ancak müşrik bir eş'e(bayan/erkek) denk tutacak olacak şey değil aksi çelişki olur

Yâ eyyuhen nebiyyu izâ câekel mu'minâtu yubâyi'neke alâ en lâ yuşrikne billâhi şey'en ve lâ yesrikne ve lâ yeznîne ve lâ yaktulne evlâdehunne ve lâ ye'tîne bi buhtânin yefterînehu beyne eydîhinne ve erculihinne ve lâ ya'sîneke fî ma'rûfin fe bâyı'hunne vestagfirlehunnallâh(vestagfirlehunnallâhe) innallâhe gafûrun rahîm(rahîmun).

  Ey o Peygamber! Mü'mineler sana şu şartlar üzerine biy'at etmeğe geldiklerinde: Allaha hiçbir şey şirk koşmıyacaklar ve hırsızlık yapmıyacaklar ve zina etmiyecekler ve evlâdlarını öldürmiyecekler ve elleriyle ayakları arasında bir bühtan uydurup getirmiyecekler ve sana hiç bir ma'rufta asıy olmıyacaklar, bu suretle onlara bey'at ver ve kendileri için istiğfar ediver, çünkü Allah gafurdur, rahîmdir.60/12 elmali

 Saffet metin bey, bana yani inancıma göre bu anlaşmanın bir tek maddesini ihlal veya hafife almak Allah ile yapılan bu akitin buzulması demek, kur'an bütünlüğü içerisinde yasaklanan her hangi bir fiilin işlenmesi kulun Allah ile bağının kopması demekten başka bir şey olamaz, Allah kolunun yaşamının her alanında söz ve hüküm sahibidir, mü'min bir kolun  Allah'a rağmen hevasını ilah edinmesi söz konusu olamaz sen sürekli günah işle nasıl olsa affedilir mantığı kişiyi ancak cehenneme götürür Allah bir sinede iki kalp yaratmamıştır
 evli bir eş seninle evliyim ancak sana rağmen diyemez derse o zaman akit buzulur.

   İn tectenibû kebâira mâ tunhevne anhu nukeffir ankum seyyiâtikum ve nudhılkum mudhalen kerîmâ(kerîmen).

 Size yasak edilen büyük(yapılması,işlenmesi büyük bir cürüm olan)günahlardan kaçınırsanız,(geçmişteki,önceki) kusurlarınızı örter ve sizi şerefli bir yere yerleştiririz.4/31dyt
  ayrıca 25/70 ile 66/8 de de Allah ancak tevbe(bir daha yapmamak üzere dönüş kesin pişmanlık)edenin geçmişteki günaklarını bağışlayacağını söyler
 Allah'a içtenlikle samimi olarak inananın üzerinde Allah'tan başkasının söz sahibi olamayacağı inancındayın,bunun aksi ise iman probleminin yaşandığını yada Allah'ın gereği gibi tanınmadığı kanaatindeyim

 Hoşçakalın 
Yukarı dön Göster muvahhıd's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhıd
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats