HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: ÂDİYAT SÛRESİ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

1.AYET :

وَالْعَا 83;ِيَاتِ ضَبْحًا

Vel âdiyâti dabhâ(dabhan).

1. ve : andolsun
2. el âdiyâti : koşanlar
3. dabhan : nefes nefese

Diyanet Vakfi : (1-8) Harıl harıl koşanlara, (nallarıyla) çakarak kıvılcım saçanlara, (ansızın) sabah baskını yapanlara, orada tozu dumana katanlara, derken orada bir topluluğun ta ortasına girenlere yemin ederim ki insan, Rabbine karşı pek nankördür. Şüphesiz buna kendisi de şahittir ve o, mal sevgisine de aşırı derecede düşkündür.
Edip Yüksel : Andolsun soluyarak aşanlara,
Elmalılı Hamdi Yazır :

O harıl harıl koşular koşan

Muhammed Esed : Ooo! Nefes nefese koşan binek atları,

FARKLI OLAN MEAL :

M.İslamoğlu :

1- ALLAH şahittir; ( vahye) dinmez bir hınçla saldıranlara,

2.AYET :

فَالْمُو 85;ِيَاتِ قَدْحًا

Fel mûriyâti kadhâ(kadhan).

1. fe : sonra
2. el mûriyâti : kıvılcım saçanlar
3. kadhan : hızla çarparak

Edip Yüksel : Ateş saçarak gidenlere,
Elmalılı Hamdi Yazır : Çakarak da ateşler saçan

Süleyman Ateş : (Tırnaklariyle yerden) Ateş çıkaranlara,

Muhammed Esed : ateş saçan kıvılcımlar,

FARKLI OLAN MEAL :

M.İslamoğlu :

ve (içindeki) öfke ateşiyle etrafı tutuşturanlara ,

3.AYET :

فَالْمُغ 16;يرَاتِ صُبْحًا

Fel mugîrâti subhâ(subhan).

1. fe : sonra
2. el mugîrâti : ansızın akın edenler
3. subhan : sabah vakti

Edip Yüksel : Sabah sabah akın edenlere,
Elmalılı Hamdi Yazır : Ve sabahleyin baskın basan
Muhammed Esed : sabah vakti akına koşan,
Süleyman Ateş : Sabahleyin akın edenlere,

FARKLI OLAN MEAL :

M.İslamoğlu :

ve sabah(lar)a kadar kıskançlıktan kıvrananlara ,

4.AYET :

فَأَثَرْ 06;َ بِهِ نَقْعًا

Fe eserne bihî nak’â(nak’en).

1. fe : sonra, böylece
2. eserne : tozu dumana kattılar
3. bi-hî : onunla
4. nak'an : toz

Edip Yüksel : Toz koparanlara,
Elmalılı Hamdi Yazır : Derken savurup da bir toz duman
Muhammed Esed : böylece toz bulutları yükselten,
Süleyman Ateş : (Koşarak) Toz koparanlara,

FARKLI OLAN MEAL :

M.İslamoğlu :

sonuçta tozu dumana katarak ortalığı bulandıranlara:

5.AYET :

فَوَسَطْ 06;َ بِهِ جَمْعًا

Fe vesatne bihî cem’â(cem’an).

1. fe : sonra
2. vasatne : ortasına daldılar
3. bi-hî : onunla
4. cem'an : topluluk

Edip Yüksel : Ve topluluğun içine dalanlara ki;
Elmalılı Hamdi Yazır : Bir derneği o demde ortalayan kuvvetlere kasem eylerim ki
Muhammed Esed : (körcesine) bir ordunun içine dalan!
Süleyman Ateş : Derken bir topluluğun ortasına dalanlara.

 

FARKLI OLAN MEAL :

M.İslamoğlu :

5-nihayet bu düşmanlıkla toplumun ortasına dalanlara...

 6-ki gerçekten de insan soyu Rabbine karşı pek nankördür;

 7-üstelik insanın kendisi de buna şahittir;

 8-zira o servete pek tutkundur!

 9-o bilmez mi ki; kabirdeki herkes dirilip ortaya çıkacağı zaman,

10-ve göğüslerde saklı her şey ortaya serileceği ( zaman):

11-elbet Rableri, o gün onları( bekleyen akibetin) içyüzünden bütünüyle haberdardır!

Muhabbetle



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam Hasan karde‏im,

alternatif bir yorum'da ben ekleyeyim;

gerekçeleri'de dipnotta verdim;

selam ve dua ile

  

Rahmên, Rahîm Allah ismiyle,

 

Şahid’dir, (vahiy) meşalesini[1] (yakmaya) koşanlar[2] (1). (Vahiy) “kıvılcımını[3] çakanlar,[4]”[5] (2).[6] Aydınlıkta[7] değişenler[8]  (3). Onunla[9] (Vahyi) haykırışı[10] yayanlar,[11] (4). (Vahyi) haykırışla[12] bir topluluğun[13] ta ortasına girenler[14]  (5). [1-5].

 



[1] DaBHân: 100:1

   “Çubuğun (üst kısımlarından bir bölümü) yakmak” anlamına gelir. (Ateşin) hareketinin çokluğundan dolayı, Allah(a.c) onun koşuşunu ateşe benzetmiştir (Ragıb). .

[2] ve’l-ÂDiYê(ti): 100:1

[3] KaDHân: 100:2

   “el-KaDHu”, “çarpmak, vurmak” anlamına gelir.

[4] fê’l-mûRiYê(ti): 100:2

[5] Nihayet bir de yani işi başarmış: İstediklerini bulmuş, harp veya Hac her ne ise isteklerinde başarılı olmuş olanlar diye tefsir edilmiştir. Zira ihtiyacını bitirmiş, isinde başarılı olmuş kimseye “o çakmağını çaktı” denilir ki, muradına erdi demektir. Bu şekilde “munciha (maksadina eren)” cemaatinin vasfi olup “muradına eren toplum” manasına râcî olur (Elmalılı).

[6] Bak. 5:64

[7] SuBHân: 100:3

  SuBHân: Gündüzün başlangıcı, fecir vakti (Sabah)

  MiSBêH: Lamba’da aynı köktendir.

[8]  fê’l-muĞîRâ(ti): 100:3

   Bak. 47:15

   Bak. 13:11(2), 4:119, 8:53(2)

[9] Bi-hi

[10] NeQ‘Ân: 100:4

[11] fê ESeRne: 100:4

    Nakletmek, aktarmak, İz, emare

    Bak. 74:24

    Bak. 46:4

[12] Bi-hi

[13] CeMÂn: 18:99, 28:78, 100:5

[14] fe VeSeTne: 100:5

    Bak. 5:89, 2:238, 2:143



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

baybora Yazdı:

selam Hasan karde‏im,

alternatif bir yorum'da ben ekleyeyim;

gerekçeleri'de dipnotta verdim;

selam ve dua ile

  

Rahmên, Rahîm Allah ismiyle,

Şahid’dir, (vahiy) meşalesini[1] (yakmaya) koşanlar[2] (1). (Vahiy) “kıvılcımını[3] çakanlar,[4]”[5] (2).[6] Aydınlıkta[7] değişenler[8]  (3). Onunla[9] (Vahyi) haykırışı[10] yayanlar,[11] (4). (Vahyi) haykırışla[12] bir topluluğun[13] ta ortasına girenler[14]  (5). [1-5].



[1] DaBHân: 100:1

   “Çubuğun (üst kısımlarından bir bölümü) yakmak” anlamına gelir. (Ateşin) hareketinin çokluğundan dolayı, Allah(a.c) onun koşuşunu ateşe benzetmiştir (Ragıb). .

[2] ve’l-ÂDiYê(ti): 100:1

[3] KaDHân: 100:2

   “el-KaDHu”, “çarpmak, vurmak” anlamına gelir.

[4] fê’l-mûRiYê(ti): 100:2

[5] Nihayet bir de yani işi başarmış: İstediklerini bulmuş, harp veya Hac her ne ise isteklerinde başarılı olmuş olanlar diye tefsir edilmiştir. Zira ihtiyacını bitirmiş, isinde başarılı olmuş kimseye “o çakmağını çaktı” denilir ki, muradına erdi demektir. Bu şekilde “munciha (maksadina eren)” cemaatinin vasfi olup “muradına eren toplum” manasına râcî olur (Elmalılı).

[6] Bak. 5:64

[7] SuBHân: 100:3

  SuBHân: Gündüzün başlangıcı, fecir vakti (Sabah)

  MiSBêH: Lamba’da aynı köktendir.

[8]  fê’l-muĞîRâ(ti): 100:3

   Bak. 47:15

   Bak. 13:11(2), 4:119, 8:53(2)

[9] Bi-hi

[10] NeQ‘Ân: 100:4

[11] fê ESeRne: 100:4

    Nakletmek, aktarmak, İz, emare

    Bak. 74:24

    Bak. 46:4

[12] Bi-hi

[13] CeMÂn: 18:99, 28:78, 100:5

[14] fe VeSeTne: 100:5

    Bak. 5:89, 2:238, 2:143

Aleyküm Selam Rıdvan kardeşim,ellerine ve yüreğine sağlık.

Yüce Allah ilmini ziyade etsin.

Muhabbetle

 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
kocacnara
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 28 mayis 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kocacnara

M.İslamoğlu kim ben daha önce hiç okumamıştım. Burada meali varmı yada nereden bulabilirim



__________________
Yüce Allah herşeye kadirdir
Yukarı dön Göster kocacnara's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kocacnara
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam

 

Surenin 7. ayetinden sonra insanoğlunun nankörlüğü, mal hırsı ve unutkanlığı (hesap gününün hatırdan çıkarılması) yerilirken üst kısımlarda başka konu anlatılıyormuş izlenimi verilmiş. Yani iki farklı karakter örneği çizilmeye çalışılmış diğer meallerde. Sebep sonuç ilişkileri ve surenin bütünlüğüne ( en azından az ayetli surelerdeki bütünlükler açısından ) uygun meal ve anlatım M. İSLAMOĞLU�nun meali gözüküyor.

 

(Baybora devamını çevirmemiş konu muallakta kalmış, devamını da verirse çevirinin bütünlüğü açısından daha iyi olur.)

 

Dikkati çeken bir başka konu ise mealcilerin kopyala yapıştır alışkanlığımı desem..!, önceki mealcileri ezmemeye çalışma gayreti mi desem..! veya onların görüşlerini ezmiş görüntüsü verme korkusu mu desem..!  nerdeyse aynı motomot çeviriler söz konusu

M. İslamoğlu bir çok konuda kalıpları kırdığı gibi bu konuda da kırmış.

 

ADİYAT  Suresi  ( meal: Mustafa İSLAMOĞLU )

  1-  ALLAH şahittir; ( vahye) dinmez bir hınçla saldıranlara,

  2-  ve (içindeki) öfke ateşiyle etrafı tutuşturanlara ,

  3-  ve sabah(lar)a kadar kıskançlıktan kıvrananlara ,

  4-  sonuçta tozu dumana katarak ortalığı bulandıranlara:

  5-  nihayet bu düşmanlıkla toplumun ortasına dalanlara...

  6-  ki gerçekten de insan soyu Rabbine karşı pek nankördür;

  7-  üstelik insanın kendisi de buna şahittir;

  8-  zira o servete pek tutkundur!

  9-  o bilmez mi ki; kabirdeki herkes dirilip ortaya çıkacağı zaman,

10-  ve göğüslerde saklı her şey ortaya serileceği ( zaman):

11-  elbet Rableri, o gün onları( bekleyen akibetin) içyüzünden bütünüyle haberdardır!

 

ADİYAT  Suresi  ( meal: ALİ BULAÇ )

  1-  Soluk soluğa koşan (at)lara andolsun,

  2-  (Tırnaklarıyla) Ateş saçanlara,

  3-  Sabah vakti baskın yapanlara.

  4-  Derken, orada tozu dumana katanlara,

  5-  Bununla bir (düşman) topluluğun orta yerine kadar dalanlara.

  6-  Gerçekten insan, Rabbine karşı nankördür.

  7-  Ve gerçekten, kendisi buna şahiddir.

  8-  Muhakkak o, mal sevgisinden dolayı (bencil ve cimri tutumundan) çok katıdır.

  9-  Yine de bilmeyecek mi? Kabirlerde olanların 'deşilip dışa atıldığı,'

10-  Göğüslerde olanların derlenip-devşirildiği zamanı?

11-  Şüphesiz, o gün Rableri, kendilerinden gerçekten haberdardır.

 

 ADİYAT  Suresi  ( meal: DİYANET )

1- And olsun Allah yolunda koştukça koşanlara;

2- And olsun kıvılcımlar saçanlara;

3- Sabah sabah akına çıkanlara;

4- Ve tozu dumana katanlara;

5- Düşman topluluğunun içine dalanlara ki:

6- İnsan gerçekten Rabbine karşı pek nankördür.

7- Doğrusu kendisi de bunların hepsine şahittir.

8- Gerçekten mala da pek düşkündür.

9-10- İnsan, kabirlerde bulunanların çıkarılacağı ve kalplerde olanların ortaya konulacağı bir zamanın geleceğini bilmez mı?

9-10- İnsan, kabirlerde bulunanların çıkarılacağı ve kalplerde olanların ortaya konulacağı bir zamanın geleceğini bilmez mı?

11- Doğrusu  Rableri o gün onların her şeyinden haberdardır.

 

ADİYAT  Suresi  ( meal: ELMALILI )

  1 - O harıl harıl (savaşa) koşanlara,

  2 - (Tırnaklarıyla yerden) ateş çıkaranlara,

  3 - Sabahleyin akın edenlere,

  4 - Tozu dumana karıştıranlara,

  5 - Derken bir topluluğun ortasına dalanlara yemin ederim ki,

  6 - Şüphesiz insan, Rabbine karşı çok nankördür.

  7 - Ve kendisi de buna şahittir.

  8 - Gerçekten o dünya malını çok sevdiği için katıdır.

  9 - Bilmiyor mu ki, kabirlerin içindekiler fırlatılacak.

10 - Ve sinelerin içindekiler derlenecek.

11 - O gün Rableri onların bütün yaptıklarından haberdardır

 

ADİYAT  Suresi  ( meal: Y.NURİ ÖZTÜRK )

  1-  Andolsun soluyuşlarıyla ses çıkararak koşanlara/ nefes nefese saldıranlara.

  2-  Çakıp çakıp ateş çıkaranlara,

  3-  Sabahleyin akın edenlere/ basın yapıp toprak fethedenlere,

  4-  Derken onunla toz duman çıkaranlara,

  5-  Derken onunla bir topluluğun ortasına dalanlara ki,

  6-  İnsan, Rabbine karşı gerçekten çok nankördür.

  7-  Ve kendisi de buna iyiden iyiye tanıktır.

  8-  O, mal ve servet arzusu yüzünden alabildiğine katıdır.

  9-  Bilmez mi ki o kabirler içindekiler dışarı fırlatıldığında,

10-  Göğüslerin içindekiler derlenip toplandığında,

11-  Hiç kuşkusuz, o gün Rableri onlardan iyice haberdar olacaktır.

 

 

ADİYAT  Suresi  ( meal: Süleyman ATEŞ )

  1-  Andolsun nefesleriyle (güp güp) ses çıkararak koşan(at)lara,

  2-  (Tırnaklariyle yerden) Ateş çıkaranlara,

  3-  Sabahleyin akın edenlere,

  4-  (Koşarak) Toz koparanlara,

  5-  Derken bir topluluğun ortasına dalanlara.

  6-  (Bunlara andolsun) Ki insan, Rabbine karşı çok nânkördür.

  7-  Ve o da buna şâhiddir.

  8-  Doğrusu o, malı çok sever.

  9-  Bilmez mi o, kabirlerde olanlar dışarı atıldığı,

10-  Göğüslerde bulunanlar devşirildiği zaman,

11-  O gün Rabbleri onların her halini haber almış(gizli ve açık bütün yaptıklarını bilmiş)tir.

 

ADİYAT  Suresi  ( meal: RIDVAN [baybora] )

  1-  Şahid�dir, (vahiy) meşalesini (yakmaya) koşanlar

  2-  (Vahiy) �kıvılcımını çakanlar,

  3-  Aydınlıkta değişenler

  4-  Onunla (Vahyi) haykırışı yayanlar,

  5-  (Vahyi) haykırışla bir topluluğun ta ortasına girenler

  6-11   ��..



esenlik dilerim


Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

kocacnara Yazdı:

M.İslamoğlu kim ben daha önce hiç okumamıştım. Burada meali varmı yada nereden bulabilirim

Selam kocacnara kardeş,

bildiğim kadarıyla internet ortamında yok. bu tür dini " kitab" satan kitapçı dükkânlarında bulunabilir. yoksa bu işyerlerinden sipariş de verebilirsin.

Muhabbetle



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
artukluk
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 02 mayis 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı artukluk

 

Saygılar sevgiler...

   'AdiyÂT suresindeki ilk beş ayet özneleri saklı sıfatlardan müteşekkil olduğu için kuranı anlamaya çalışan sonraki nesillere buradaki özne nedir? sorusunu sordurtmuş, biz de dahil. İlk müfessirlerden itibaren bir anlama metodu olan esbab-ı nüzul bu ayetle alakalı müslümanların bir seriyyesinden sonra nazil olmuştur yanıtı verdiği için hep olumlu manada özneler aranmış; müslüman gaziler, akıncılar ve onları temsil eden atlar develer vesaire..fakat 6. ayetteki cevap baştaki yeminli cümleleri göz önüne aldığımzıda yani siyak ve sibak dikkate alındığında sanki bir iftihardan çok i'tizar varmış gibi görünüyor. Bu durumda M.islamoğlunun vermiş olduğu mana daha tutarlı olarak görünüyor. Lakin M.İslamoğlunun verdiği anlam daha doğru olmayabilir. Yani tutarlı ama edebi bir anlam değil. İslamoğlunun vermiş olduğu anlam biraz çok buraya yaklamış, sanki kendi sıkıntısını anlatmış halbuki nazil olduğu döneme ait olan sıkıntı biraz ıskalanmış..düşüncem budur...Fırsat olursa kendi anlamlandırmamı da yapacağım...

   Vallahu a'lem...En doğrusunu Allah bilir...

 

 

Yukarı dön Göster artukluk's Profil Diğer Mesajlarını Ara: artukluk
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats