Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Biz hiçbir elçiyi, Allâh'ın izniyle itâ'at edilmekten başka bir amaçla göndermedik. Eğer onlar, kendilerine zulmettikleri zaman sana gelseler, Allah'tan, günâhlarını bağışlamasını isteseler ve Elçi de onların bağışlanmasını dileseydi, elbette Allâh'ı affedici, merhametli bulurlardı. (nisa..64)
ayette geçen resulu peygamber olarak çevirmek ,ayeti hz. muhammedin bulunduğu döneme hapsetmek dolayısıylada günümüze işaret eden yönü olmadığnı düşünmek anlamına gelir...
peki diğer yönüyle resulu insanları allaha çağıran herkez yani elçi manasında aldığımızda şöle bir anlam çıkıyor:
kişiler allahın razı olmadığı bir iş yapıp sonrada pişman olurlarsa elçi onlar için bağışlanma dilemezse onların bu istiğfarı geçerli olmayacakmı...yada buradaki elçinin istiğfarını nasıl anlayabiliriz..
selametle
not:bu konu başlığında duanın ne olduğu ,kişinin başkası için yapacağı duanın kabul edilip edilmeyeceği konularınıda işleyebiliriz..
O dönem için ayette bahsi geçen Resul elbette Allah Resulu Muhammed (as.) dır. Çünkü vahyin beyti O'dur. Şimdi ise çeşitli sebepler zikredilebilir. Ayetin ön cümlelerinde kendilerine zulmedenlerin münafıklar olduğunu görmekteyiz. Yani bu münafıklar;
"...cauke festeğferullah: sana gelmiş ve Allah'tan bağışlanma dilemiş olsalardı (sana gelip Allah'ın mesajına tabi olsalardı)
festeğfera lehumur rasulu: Resul'de (ki görevi gereği) onların bağışı içindir
levecedullahe tevvaben rahime: (neticede) Allah'ı tevbeyi/dönüşü kabul edici ve merhametli bulacaklardı." 4/64
Elbette bu ayet perspektifinden bakınca günümüz insanlarından yanlış hayatı yaşayanlar, şu yada bu sebeple Allah'a dönüş yapıp kendilerini düzeltirlerse, elbette Allah' ı bağışlayıcı bulacaklardır.
Muhabbetle...
__________________ Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Cümle içinde "le hum/onlar için" "hum" zamiri "onları yani münafıkları" bildiriyor. Genel açıdan değerlendirecek olursak, Allah Resulu içinde yaşadığı toplumun tümünün bağışı/mağfireti içindir.
Muhabbetle...
__________________ Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
not:bu konu başlığında duanın ne olduğu ,kişinin başkası
için yapacağı duanın kabul edilip edilmeyeceği konularınıda
işleyebiliriz..
Ey o Peygamber! Mü'mineler sana şu şartlar üzerine biy'at etmeğe geldiklerinde: Allaha hiçbir şey şirk koşmıyacaklar ve hırsızlık yapmıyacaklar ve zina etmiyecekler ve evlâdlarını öldürmiyecekler ve elleriyle ayakları arasında bir bühtan uydurup getirmiyecekler ve sana hiç bir ma'rufta asıy olmıyacaklar, bu suretle onlara bey'at ver ve kendileri için istiğfar ediver, çünkü Allah gafurdur, rahîmdir.
ve
Biz hiçbir elçiyi, Allâh'ın izniyle itâ'at edilmekten
başka bir amaçla göndermedik. Eğer onlar, kendilerine zulmettikleri
zaman sana gelseler, Allah'tan, günâhlarını bağışlamasını isteseler ve
Elçi de onların bağışlanmasını dileseydi, elbette Allâh'ı affedici,
merhametli bulurlardı. (nisa..64)
inanmış olanlar günahları nedeniyle ümitsizlğe kapılmasınlar kendilerini dışta bırakmasınlar ve bu nedenle daha fazla fücura batmasınlar ve Allah af etmez
demesinler veya kendilerine zulmetme halinde yaşamasınlar boş vermesinler ve hatta beteri eski hallerine dönmesinler diye inançlarının gereğini
yapacaklarını sana bildirsinler ve uygulasınlar ve itaat etsinler..sende onlar için af
dile
burada aslında bir idrak var..günaha batmayı anlamak idraktır..bunlar bir idrakla gelecekler..elbet geçmişte kiminin çocuk öldürdüğüde var..burada o insanlara Allahın bir rahmeti var..ve zaten bu aslında genel geçerdir..illa arada elçi olacak diye bir şey söz konusu değil..zaten arada elçide olsa istenen tek bir şey vardır..o da söz vermek..elçi orada sözün Allah nazarında sözün alındığı makam oluyor,bugün aramızda elçi olmadığında işte o tek sebep kalıyor..söz vermek..ve azmetmek..
Cümle içinde "le hum/onlar için" "hum" zamiri "onlarý yani münafýklarý" bildiriyor. Genel açýdan deðerlendirecek olursak, Allah Resulu içinde yaþadýðý toplumun tümünün baðýþý/maðfireti içindir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma