HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Tesettür kimin emri? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Mâide 101: İnananlar! Eğer açıklanırsa sizi üzecek şeyleri sormayın... Allah sizi onlardan bağışlamıştır.


--


Örneğin "Abdest uzuvlarına baş dahildir; o halde abdestte baş açılacak (5:6); tamam da abdestin dışında da açılacak mı; sürekli başaçık olmak farz mı?" diye sormayın; Allah sizi sürekli başaçık olmaktan bağışlamıştır.   
 
Yine örneğin eğer göğüs yırtmacı açıksa üzerine başörtüsü vurulacak (24:31); tamam da göğüs yırtmacı kapalıysa, örneğin balıkçı yaka kazak giyilmişse onun üzerine de başörtüsü vurulacak mı; sürekli başörtülü olmak farz mı?" diye sormayın. Allah sizi sürekli başörtülü olmaktan bağışlamıştır.
 
Allah'ın emri bu. "Allah'ın dini"nde inanan kadın özgürdür; ister başörtülü olur ister başaçık. Ama "şunun bunun dini"nde asla özgür olamaz; başını örtmek zorundadır.
 
Sözün özü bu. Özelde başörtüsü, genelde tesettür Allah'ın emri değil kendilerini Allah'tan büyük gören bazı ulemanın emridir. Onlardan biri olan Hayrettin Karaman bakın nasıl açıklıyor bunu:
 
Nûr 31'de geçen ziynetin –ki, örtülmesi gereken yerler demektir- örtülmesi hükmü bütün asırlarda "İslam alimleri"nin ittifakı ile ortaya konmuştur; el, yüz, ayak konularındaki detayı dışında bir ihtilaf, bir tartışma olmamıştır.(YENİ ŞAFAK, 26 Haziran 2005


Nasıl diyeceğimi bilemiyorum. "Nûr 31'de anılan ZİYNETLER inanan kadının vücududur!" demek "ahlaksız bir iddia"dir; akla, izana, imana aykırıdır. Şu resimlere bakar mısınız:

-

Görüldüğü gibi iki türlü ziynet var: (1)vücut (örneğin göğüs çatalı, memeler), (2)takılar (örneğin altın zincir, kolye).

Yüce Allah "Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar!" buyuruyor. Ordaki ziynet örtülecek. Tamam... da hangi ziyneti kastediyor? "Memelerini örtsünler!" mi diyor, "kolyelerini" mi? Cevap bunun hemen arkasından gelen ilahî buyrukta:
 
Ve ziynetlerini kimseye açmasınlar. İlla إِلَّا FAKAT şu şu şu kimselere başka. Yani onlara açabilirler; "caiz"dir. O kimselerin içinde inanan kadının akrabası olmayan erkekler var. Örneğin:
 
inanan kadının
ihtiyaçsız erkek tâbileri:
(fabrikası olan müminelerin işçileri, ev ve bahçe hizmetçileri, devlet adamlarıyla evli müminelerin özel korumaları...)

yeminlerinin sahip oldukları:
(tesettür ulemasına göre, kadınların erkek köleleri)
 
İnanan kadın örneğin kolyesini, teninden uzaklaştırıp kazağının üzerine takarak, yakın çevresindeki o yabancı erkeklere gösterebilir. Tıpkı yukardaki iki resimde görülen sağdaki kızın yaptığı gibi. Tamamen sakıncasızıdır bu; ahlakîdir. Allah'ın caiz kıldığı işte bu. 
 
Ama tesettür uleması "Hayır! diyor; "caiz olan, inanan kadının o erkeklere vücudunu yani örneğin memelerini açıp göstermesidir!"  S Ateş: ... mâlikesi, kölenin mahremidir. Evin içinde bunlardan kaçmak güçtür (Ahzab 55 yorumu). S Ateş: Âyette anılan mahremler, kadının her yerine bakabilirler (Nûr 31 yorumu).

Dikkat. Ahzab 55'te anılan ma meleket eyman uhun Peygamber eşlerinin erkek köleleridir. Yani inananların o anaları erkek kölelerine vücutlarının her yerini açıp gösterirlermiş.

Asla! Asla! Asla! Allah'a ait olamaz bu ahlaksız icazet; tesettür ulemasının icazetidir. Resmen ar damarları çatlamış.

"Ar damarı çatlamış"lığı bakın ta nerelere vardırıyorlar. Mevdudi'nin "Tefhimu'l Kur'an"ından, Nûr 31 dipnot 44:
 
 …bir defasında Hz Peygamber (s.a) kölesi Abdullah b. Müsa’de el-Fezarî ile kızı Hz. Fatıma’nın evine gider. O zaman Hz. Fatıma’nın üzerinde ayaklarını açıkta bırakan bir entari vardı; başını örtse ayakları, ayaklarını örtse başı açıkta kalıyordu. Hz. Peygamber (s.a) kızının utandığını görünce, “Zararı yok, yalnızca baban ve kölen var!” buyurdular. (Enes b. Malik’ten Ebu Davud, Ahmed, Beyhaki).
 
Anladık mı; Hz Fatıma erkek kölesini görünce ne yapmış?
 
(1)Açıktaki ayaklarını örtmüş entarisiyle.
(2)Ama başı da açıkmış; yoksa ayaklarını örtünce başı niye açılsın? Entarisiyle başını örtmüş
 
Bir kadın entarisiyle başını örtmeye çalışırken nereleri açılırsa Hz Fatıma’nın oraları açılmış. Aklınızı işletin; nereleri açılır? En iyisi, kendiniz bir deneyin. Aynanın önünde entarinizle başınızı örtün. Nererleriniz açılıyor?
 
Hz Fatıma utanmış. Hz Peygamber, "Zararı yok; yalnızca baban ve kölen var!" buyurmuş. Bir ahlak abidesi (68:4) olan Hz Muhammed, ailenin erkek kölesinin önünde sevgili kızının oralarını açmasını caiz ilan etmiş.

Tesettür uğruna Allah’ın Elçisine ve onun kızına atılan şu iğrenç iftiraya bakın.

 

CEYB yaka açıklığı mıdır, göğüs yırtmacı mı?

-
CEYB budur.

Kişi, elini koynuna sokarken "yaka açıklığı"ndan gırtlağına değil "göğüs yırtmacı"ndan memelerinin olduğu yere götürür. Allah, Musa nebiye  "Edhıl yedeke fi ceybik!" buyurdu (27:12). İstisnasız bütün meallerde bunun Türkçesi: Elini koynuna sok! KOYNUNA, "memeler"inin olduğu yere, GÖĞSÜNE.


İtiraz: La havle ve lâ kuvvete illâ billâh… Bunalınca  söyleyin çok iyi geliyo ; Neresiymiş kadının ziyneti yaka açıklığı haricinde? Ayette ziynet olarak atıfta bulunulan yer yaka açıklığı. Göğüsler değil; kollar, bacaklar, kalçalar, saç baş, kaş göz değil. Lütfen Hasan Bey!

Cevap: Nûr 31'de anılan "ziynetler"in vücut anlamına geldiği kabul edildikten sonra İNANAN kadının bütün vücudu zynettir. Eller, ayaklar ve yüz onların açıkta olanlarıdır. Vücudun öteki bütün parçaları kapalı ziynet.

Açıktaki ziynetler herkese açıktır. Sokaktaki insanlara da inanan kadının hizmetçi ve özel korumaları gibi yakın çevresindeki zevata da. Biz o ziynetleri konuşmuyoruz. Onlar sorun değil.

Yaka (?) açıklığından görülen ama Nur 31'de kapatılması emredilerek kapalı ziynetlere eklenen kısım dahil, kapalı ziynetleri sokaktaki insanlardan saklamak farz, ama ayette listelenen zevata göstermek "caiz"dir.

Ama tesettürcüler ayetin icazetle ilgili bu bölümünü saklarlar. Çünkü tesettür uğruna üretilen "ahlaksız icazet"tir o. Din İşleri Yüksek Kurulunun açıklamasına dikkat ederseniz aynı hinliği orda da göreceksiniz:

1. Gerek erkeklerin ve gerekse kadınların gözlerini haramdan korumaları,

2. Kadınların vücudun el, yüz ve ayakları dışında kalan kısımlarını aralarında dinen evlilik caiz olan erkekler (yani NAMAHREM erkekler, H A) yanında vücut hatlarını ve rengini göstermeyecek nitelikte bir elbise (örtü) ile örtmeleri,
 
3. Başörtülerini saçlarını, başlarını, boyun ve gerdanlarını iyice örtecek şekilde yakalarının üzerine salmaları Dinimizin, Kitap, Sünnet ve İslam alimlerinin ittifakı ile sabit olan kesin emridir. Müslümanların bu emirlere uymaları dini bir vecibedir. 

http://derinanadolu.tripod.com/02-03-11-fetva.htm


Madde 2'ye dikkat eder misiniz. "Ziynetlerini kimseye göstermesinler ancak şu şu şu kimselere başka!" diyen Allah'ın sözlerinden "ama şu şu şu şu kimselere başka" bölümünü kesip atmışlar. Tıpkı fıkradaki bînamaz zatın "Namaza yaklaşmayın içkiliyken!" anlamındaki ayetten "içkiliyken" bölümünü kesip atması gibi.

Tesettür alıp satanların yazdıklarına dikkat edin. Çoğu Nûr 31'i o ifadeye kadar verir, orda zınk diye dururlar. Hep erkeklerden yana hep erkeklerden yana çarpıta çarpıta erkekler klübü haline getirdikleri dinde kadınların inancını paşa gönüllerince istismar etmek için verdikleri "ahlaksız icazet"i böyle gözden kaçırırlar.

Başörtüsü-çarşaf-burka zulmünün temelinde böyle bir sürü yalan yatıyor. Örneğin:

1.Tesettür inanan kadının ahlak zırhıdır. YALAN. Tesettür "ahlaksız icazet"tir.
2.İnanan kadın Nûr 31'de listelenen zevatla evlenemez; onlar ona "mahrem"dir. YALAN.
3.Ahzab 59'da anılan CİLBAB onu giyenleri namuslu kadınlar olarak tanıtır. YALAN.


İtiraz: Allah takılara niye taksın?!
Cevap: Allah'ın takılara taktığı yok. Onlara insanlar takıyor; işi abartıp "takı teşhirciliği"ne kadar vardırıyorlar. Örneğin cinselliği kalmamış olup oturan kadınlar (Nûr 60).

-

Cinsel açıdan duvar gibi duyarsız olan o yaşlı kadınların memeleri sarkıp göbeklerine inmiş, derileri pörsümüş, itici bir hal almıştır. Bunu telafi etmek için takıp takıştırır, abartırlarsa daha itici hattâ iğrenç olurlar. Allah onları uyarıyor:

Giysilerini atmaları günah değildir,  
ama ziynet teşhirciliği yapmasınlar.

Burada geçen "ziynet"in TAKI olduğu kesin çünkü o kadınların vücutları teşhir edilemiyecek kadar iticidir. O yüzden kapanırlar, sağdaki kokona gibi. Ama vücutlarının iticiliğini gidermek için takıp takıştırırlar. İşte bu haram.

Yasaklanan, "TAKI teşhirciliği"dir. Yoksa inananların, ziynetlerini uygun şekilde takınmaları Allah'ın tavsiyesidir: Adem oğulları! Her mescidde ziynetlerinizi takının ama aşırı gitmeyin, Allah aşırıları sevmez.


YALAN 1: Allah'ın Nûr 31'de de "Saçınızı, göğüs çatalınızı örtmeniz farz ama örneğin erkek işçilerinize açmanız caizdir!" dediği kocaman bir yalan.

Neymiş? Tesettür, inanan kadının ahlak zırhı imiş. O olmasaymış inanan kadın "adım adım zina"ya gidermiş. H Karaman (Niçin örtünüyoruz? http://www.hayrettinkaraman.net/makale/0238.htm):

3. Ayetlere göre her iki cins de iffetlerini korumak, adım adım zinaya doğru gitmemek için daha baştan tedbir alacaklar...

Yalan! İnanan kadının örneğin erkek işçileri, köleleri ve ihtilam gücüne ermiş olan yabancı çocuklar... cinsel duyarlığa  sahiptir. Sokaktaki erkekler ne ise onlar da odur. İnanan kadının onlara vücudunu açmasını caiz ilan etmek... Tesettür ulemasının emrettiği bid'atın temelinde işte bu ahlaksız icazet var.

TESETTÜR ahlaksız icazettir.

Aklı başında hiç bir mümine uymaz o icazete; uymuyor. Yoksa İslam fuhuş dini olurdu. Allah inanan kadınlardan razı olsun. Bu tepki gözönüne alınınca ortaya çıkan gerçek şudur: İNANAN KADINLAR reddediyor tesettürü


YALAN 2: "Nûr 31'de listelenen zevat inanan kadına mahrem olup onunla evlenemezler" iddiası...

Çalınan ahlaksız icazet minaresine kılıf uydurmak için ortaya atılıyor bu yalan. Öyle ya, eğer onlar inanan kadının babası ve erkek kardeşi gibi iseler inanan kadının adım adım zina olmasın diye kapalı tuttuğu yerlerini görebilirler. Baba ve erkek kardeşle zina yapılmayacağına göre... 

Hesap bu. Ama çarşıya uymuyor. 

MAHREM, evlenilmesi yasak demek. Örneğin ana oğula, erkek kardeş ablaya mahremdir. Tanımlamak gerekirse MAHREMLER bir kimsenin "karşı cinsten birinci dereceden akrabaları"dır.
 
Buna göre Nûr 31’de listelenenler, tesettürcülerin öne sürdüğü gibi, inanan kadına mahrem olabilir mi; mümkün mü bu?
 
Örneğin
kadınların ihtiyaçsız erkek tâbileri?
 
Hayır! Çünkü akraba değiller.
 
Yine örneğin
kadınların hemcinsleri?
 
Hayır! Çünkü karşı cinsten değiller.
 
Bunu daha kolay görmeniz için bir tablo sunuyorum. Tablonun solundaki sütunda inanan erkeğe birinci dereceden AKRABA olan kadınlar var. Yüce Allah Nisâ 23’te onları tanıtırken şöyle diyor:
 
Sana mahrem olanlar -hurrimet aleyküm. O halde bunda kuşku yok – la raybe fih. Onlar mahremdir.
 
Sağdaki sütunda ise Nûr 31’de anılıp ta tesettür dininide mahrem ilan edilen kimseler var. Ama bu mümkün değil çünkü ya karşı cinsten değiller ya da akraba değiller.
 
Lütfen inceleyin.
 
Nisâ 23‘e göre, erkeğe mahrem olanlar----Nûr 31‘e göre, kadına mahrem olanlar
erkek için . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . kadın için

cariyeler YOK ------------------------- erkek köleler var.
avretten anlamayan çocuklar YOK------- o çocuklar var
ihtiyaçsız kadın tâbiler YOK ------------ ihtiyaçsız erkek tâbiler var.
karı YOK ----------------------–------- koca var.
erkekler YOK -------------------------- kadınlar (nisâ ihin) var.


ağabeyin kızı var --------------------- amca YOK.
ablanın kızı var ----------------------- dayı YOK.
süt kardeşi var ----------------------- süt kardeşi YOK.
üvey kız var ----------–--------------- üvey baba YOK.
gelin var ----------------------------- damat YOK.
süt anne ----------------------------------------------
iki kız kardeş bir arada -----------------------------------

ana ---------------------------------- oğlu
kız ----------------------------------- baba
abla --------------------------------- ağabey
hala --------------------------------- ağabeyin oğlu
teyze ------------------------------- ablanın oğlu
kaynanası --------------------------- kayın babası
 
 
Sorun kendinize:
 
Kadınların ihtiyaçsız erkek tâbileri onlara mahrem midir? Örneğin fabrika sahibi bir kadın, işçilerinden biriyle evlenemez mi? İthalat-ihracat işleri yapan Mekke'li Hatice kendisi için çalışan genç Muhammed'le evlenmedi mi?
 
Tesettür ulemasına göre kadınların köleleri olan erkekler onlara mahrem midir yani inanan bir kadın, kölelerinden birisini azad edip eş alamaz mı? Azad edilmiş bir köle olan Zeyd, Zeyneb'le evlenmedi mi?
 
Ve kadınların avretlerinden anlamayan çocuklar

(1)kadının kendi çocukları değiller.
(2)ihtilam gücüne ermiş olabilirler. Nur 59: Çocuklarınız ihtilam gücüne erince de...

Evet, inanan kadının akrabası olmayan erkekler onlar. İnanan genç kızlar onlarla evlenemez mi ki evlenmeden önce onlara vücutlarını açmaları caiz olsun? 

TAKI anlamındaki "ziynetler"den, her halde zeka özürlü oldukları için, anlamazlar. Onları kadının üzerinde görmekten etkilenmezler. "Bu kadın, görmemişin biri; takı teşhirciliği yapıyor!" demezler. Ama ihtilam gücüne ermiş oldukları için kadın vücudundan anlarlar.


YALAN 3: "Ahzab 59'da anılan CİLBAB onu giyenleri MÜSLÜMAN ve namuslu kadınlar olarak tanıtır" iddiası. 

Bir kere "MÜSLÜMAN KADINLAR OLARAK tanıtır" iddiası Kuran'a kesin olarak aykırı. Çünkü Mâide 5'e göre inanan erkeklerin gayrimüslim kadınlarla evlenmesi helaldır. O eşler de "nisâi'l muminîn"dir yani inananların kadınları; cilbabı onlar da giyecek.

İkincisi, Mümtehine 10'a göre kafir ailelerinden İslam toplumuna kaçıp gelen sığınmacı mümineler sınanacak. Onların içtenlikle iman etmiş olduğu ortaya çıkarsa inanan erkeklerle evlenmelerinin önü açılacak. Yani? Kesinlikle iman etmiş ve gerçekten MÜSLÜMAN olmuşlarsa bile sınanma süresince inananların kadınları değil o mümineler; cilbab giyemezler.

Özetle cilbablı gayrimüslim kadınlar var; cilbabsız müslüman kadınlar var.

Cilbabın onu giyeni NAMUSLU KADINLAR OLARAK tanıttığı iddiasına gelince, Allah'ın ayetinde yok bu ifade. Allah yalnızca "Onların tanınması için uygun olan budur" diyor; "Onların NAMUSLU KADINLAR OLARAK tanınmalsı için uygun olan budur!" demiyor:

Nebi! Eşlerine, kızlarına ve inananların kadınlarına söyle.  Cilbablarını sıkıca giysinler. Onların tanınması için ve taciz edilmemesi için (lâ yu'zeyne) uygun olan budur... (33:59).

"Tanınmak"tan kastedilenin ne olduğu ise siyak ve sibaktan açık ve net bir şekilde anlaşılıyor: İNANANLARIN KADINLARI OLARAK tanınmaları... Çünkü İNANANLAR İslam devleti demek. Tıpkı Türkiye Devleti gibi.

Siyaka bakınız. Taciz edilen, İslamdır:

Allah'ı ve O'nun elçisini taciz edenleri (yu'zûne) Allah dünya ve ahirette lanetledi. Aşağılayıcı bir ceza hazırladı onlara (57). İnanan erkekleri ve inanan kadınları yapmadıkları şeyler yüzünden taciz edenler (yu'zûne) iftirayı ve apaçık bir günahı yükleniyorlar (58).

Anlaşılan Medine'li münafıklar inanan erkekleri ve inanan  kadınları tenhada yakalıyor; onlara "İslam oldunuz da başınız göğe mi erdi?" diye laf atıyor, hattâ taş atıyorlar. Mutaffifîn 29-31'de buna atıf var:

O suçlular inanırlara gülerlerdi. Yanlarından geçerken "Sapıklar!" diye laf atar, kaş göz ederlerdi. Ve eve varınca bunu ballandıra ballandıra anlatırlardı.   

Elbet cinsel tacizde de bulunuyorlar; örneğin inanan kadınlara çimdik atıyorlar. Yakayı ele verince de "Biz onların mümine olduğunu bilmiyorduk ki!" bahanesine sığınıyorlar.

Cilbab işte onların elinden bu bahaneyi almak için giyilecek. Münafıklar bilecek ki üzerlerinde cilbab olanlar "inananların kadınları"dır.

Türkiye Devletinin Diyanet İşleri Başkanı ailesini de yanına alıp Türkiye'li hacı adaylarının başında hacca gider. Bakın, ona verilen talimat Ahzab 59'daki ilahî buyruğun aynısıdır:

Başkan! Eşine, kızlarına ve Türkiye'li hacıların kadınlarına söyle. Ay yıldızlı giysilerini sıkıca giysinler. Onların tanınması için ve taciz edilmemesi için (lâ yu'zeyne) uygun olan budur.




Ay yıldızlı giysi Türkiye'li hacıları namuslu kadınlar olarak mı tanıtacak? Yani üzerlerinde ay yıldızlı giysi bulunmayan İranlılar, Malezyalılar, Keşmirliler... namussuz kadınlar mıdır? Geçiniz.

Hira mağarasını görmek için Nûr Dağı'nı tırmanırken bir kadın dikkatimi çekti. Üzerindeki ceket tıpkı bizim efelerinki gibi işlemeli idi. Kadının boynuna astığı kimlik kartında ULDUZ yazıyordu. Parmağımı uzattım: "Bu ne demek?" Gülümsedi: "Benim adım o! YILDIZ!" Meğer Türkî imiş ULDUZ Hanım.

Ulduz Hanımın üzerinde ay yıldızlı pardesü gibi bir cilbab yoktu; o halde namussuz muydu? Geçiniz.

Türkiye'li hacı anaların ve hacı bacıların üzerinlerindeki ay yıldızlı giysi onları TÜRKİYE'Lİ KADINLAR olarak tanıtır. Ay yıldızlı kadınların arkasında Türkiye var demek bu. Tacizciler Türk hükümetine hesap verecek. Göze alabiliyorlarsa taciz etsinler!

Tıpkı bunun gibi Medine'li müminelerin üzerlerindeki cilbab da onları İNANANLARIN KADINLARI olarak tanıtır. Cilbablı kadınların arkasında İslam devleti var demek bu. Tacizciler İslam devletine hesap verecek. Göze alabiliyorlarsa taciz etsinler.

Ayetin sibakında Allah, elçisine bunu hatırlatıyor:

Münafıklar, kalblerinde hastalık bulunanlar ve yalan haberlerle kenti bulandıranlar geri durmazlarsa seni üzerlerine salarız. Çevrende artık çok az kalabilirler; kovulurlar ve yakalandıkları her yerde öldürülürler. Bizim eskiler için de yasamız bu idi. Sen Bizim yasamızda değişme bulamazsın (33:60).

 

Allah tacizcilere elbet boyun eğmez. "İnanan kadınların cilbabsız olması münafıkları tahrik ediyor; münafıklar haklıdır; o halde inanan kadınlar cilbab giysinler!" demez.

Allah'ın dininde suçu kim işlerse cezaya o çarpılır. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın (2:178). Hür birisi suç işlerse cezaya onun kölesi çarpılmaz; kendisi çarpılır.

Münafık erkekler inanan kadınları taciz suçu işlerlerse cezaya, inanan kadınlar çarpılmaz; çarpılıp ta çarşaf-burka hapsine tıkılmaz Allah'ın dininde.

Cilbab asla böyle bir zulüm değil, münafıkların elinden "Biz onların mümine olduğunu bilmiyorduk ki!" bahanesini almanın aracıdır. Cezayı yerken bahanesiz kalsınlar diye. Yüce Allah ayetin siyakında buna dikkat çekiyor:

İNANANLARI yapmadıkları şeyler yüzünden taciz edenler - Vellezîne yu'zûne'l müminîne ve'l müminâti bigayri ma'ktesebû (58).

Başka bir kanıt, Yûsuf sûresindedir. Orada taciz eden kadındır, taciz edilense erkek. Ama cezayı erkek çeker. Bu elbet adaletsizliktir; zulümdür. Ve Yüce Allah bunu ayet 35'te açık ve net olarak belirtir: 

Bunca delili gördükten sonra bile Yûsuf'u bir süreye kadar zindana tıkma kararı onlara egemen oldu.

.....
Yûsuf tacize uğruyor-Yûsuf hapiste

Allah'ın bu uyarısı görüle görüle yüzyıllardır tacizci erkeklerin cezası  kadınlara çektiriliyor. Yani Hz Yûsuf'u kara zindana tıkanlar ne idiyse inanan kadınları başörtüsü-çarşaf-burka zindanına tıkanlar odur. ZALİM.

CİLBAB sürekli değil yalnızca tanınmak ihtiyacı ortaya çıkınca giyilir. Örneğin hacda giyilir. Bakın, Allah'ın bu gerçeği bile fütursuzca eğilip bükülüyor; "Cilbab sürekli giyilecek!" fetvaları verliliyor.

Hayır! 

Ahzab 59'da cilbabın emredilmesi asla tesettür değil. Tıpkı Nûr 31'de takı teşhirciliğinin yasaklanması nasıl asla tesettür değilse. Tesettürün amacı kadını erkeklerin gözlerinden kaçırmak olduğu halde cilbabın amacı kadını tanımazdan gelenlerin tanımasını sağlamak için gözlerine sokmaktır.

Allah'ın Ahzab 59 ve Nûr 31'ideki sözlerinin tesettüre, başörtüsü-çarşaf-burka zulmüne zerre kadar izin verdiği yok. Tesettür, Allah'ın sözlerini hep erkeklerden yana hep erkeklerden yana eğip bükmek suretiyle İslamı bir ERKEKLER KLÜBÜ derekesine indiren tesettür ulemasının emridir.  



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
melih
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı melih

Gerçekten harika bir yazı. Teşekkürler...

__________________
Rahman Rahim Olan ALLAH'ın Adıyla "Ben yüzümü tümüyle, gökleri ve yeri yaratana çevirdim ve ben ortak koşanlardan değilim." En'am 79
Yukarı dön Göster melih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: melih
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

şeytanı sevindirmek ne çok hoşunuza gidiyor

kuranda başörtüsü varmıdır yokmudur diye sormayın

salat allah ne buyurduysa uygulamaktan ibarettir

gereksiz meselerle kur ana yeni bir boyut getirmeye çalşmayın

yusuf dediki ben nefsimi temize çıkaramam nefsim bana durmadan kötülüğü emrediyor

başı açık bir kadını sokakta görmek bir erkeği aşık edebilir

sapıklaştırabilir

insan bir anda yer ile gök kadar değişken bir yapıya sahiptir

hiç kimse hiç bir zaman aynı duyguya sahip olamaz

düşününkü aylarca abazan kalmış bir mümin güzel saçlı bir bayan görse işe giderken

bakar yaa

e bu kadının günahı yokmu şimdi

ben kendime sahip olabilirim isteğim gelmez diyense

en kısa zamanda erkekliğini testettirsin faydasını görecektir

yoksa siz dini yaşamada yusufu da mı solladınız...

MÜMİN BİR KADIN KENDİNİ HERŞEYİYLE SAKINACAK KARDEŞİM

ÖTESİ YOK

KADINLARIN ÇALIŞIP KENDİ HAKLARINI KAZANABİLMELERİNİ AÇIKTAN EMREDİYORSA ALLAH

MEHİR OLAYINI SADE ERKEĞE YÜKLEYEREK ERKEĞE ZULMETMİŞ OLMAZMI

İŞİNİZE GELMİYOR

FUHUŞU SALIN ORTAYA Kİ

ŞEYTANLARINIZ SEVİNSİN

PATRONLARINIZ...

 



__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba Bekir,

hoşgeldin yine ama dolu gelmişsin, öfkeli gelmişsin:)

Aslında benzer hataları hepimiz zaman burada yapıyoruz, abdurrahman abi de, hasan abi de, muvaffak abi de. (hasan öktem abi ile öğrenci98 ve baybora ve ism şu anda aklıma gelmeyen bazılarıise bu konuda bizlerden bayağı bir ilerideler)

Bizler iman edenler olarak ÖFKEMİZİ kontrol etmeyi öğrenmeli ve uygulamaya gayret etmeliyiz.

Bu demek değildir ki, hasan akçay abimin dediklerine katılıyorum.

Ve bu vesile ile hasan akçay abime bir hatırlatmada bulunmak istiyorum (ELİMDEN tutun demişti bir notunda, bu vesile ile):

Hasan akçay abi, Tesettürü, korunmayı, sakınmayı tam anlayamamış bazı kişilerin, kızlarına, hanımlarına ZOR İLE örtmeye çalışmaları sizi AYETLERE farklı açılımlar getirmeye zorlamasın.

Örneğin, ailesi tamamen çağdaş! olan bir  arkadşım, TAMAMEN içinden gelerek, kendi isteği ile örtünmüştü, üniversitede okurken. Babası ise, evine geldiği İLK dakikada ZORLA açtırmıştı örtüsünü.

Hele hacda türklerin TANINMASI şeklinde ZORLAYARAK çıkardığınız, Ahzab 59 yorumunuz ÇOK İNDİRGEMECİ bir bakış açısı.

Türkiye de NASIL tanınacak mümin erkeklerin KADINLARI?

halbuki ayet BEDEN DİLİNDEN bahseder.

Lütfen merkezi bir caddeye çıkıp GÖZLEM yapınız. Açık kızlara ve sıkma baş (dar budy), şeklen örtünen, süslü kadınlara yönelen BAKIŞLAR ile tabiri caiz ise ninem gibi ÖRTÜNEN kadınlara yönelen BAKIŞLARI bir karşılaştırınız.

İŞTE tanınma, TANITMA budur.

Ayrıca bu ÖNLEM kalbinde hastalık bulunan kişilere yöneliktir. Yeryüzünde KALBİNDE hastalık bulunmayan bir TANE bile adam kalmamış olsa, diğer bir deyişle bütün erkekler gözlerini diğer kadınlardan sakınsalar, belki de o zaman ÖRTÜNMEYE gerek yoktur diyebiliriz. Örneğin CENNETTE, yasak ağaca yaklaştıktan sonra, gözlerindeki PERDELERİN kalkması kıssası üzerinde düşününüz lütfen.

Selam ile,

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

ve aleyküm selam abim
abim ben sninle hep hemfikirim
elbetteki biz bir anda bütün kuranı kalbinize yerleştirin tezini savunmuyoruz
ama aksini iddia da etmiyoruz
yani çıkıpta başörtüsü yoktur demiyoruz
başlarını mendille bağlayan kadınları bile kınamıyorum aslında
zira ben günahkarım bi kere
ama ölçü allahın kitabıysa herkes kendi aklını ve kalbini kullanarak
hareket etsin
zaman mükemmelleştirir allaha uymak isteyeni
salata kalkıp bismillah diyeni
görmemezlik nasıl olur ben o nu soruyorum...
allah a emanetiz inş...


__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba Hayrullah kardeşim.

Türkiye de NASIL tanınacak mümin erkeklerin KADINLARI?

Lütfen merkezi bir caddeye çıkıp GÖZLEM yapınız. Açık kızlara ve sıkma baş (dar budy), şeklen örtünen, süslü kadınlara yönelen BAKIŞLAR ile tabiri caiz ise ninem gibi ÖRTÜNEN kadınlara yönelen BAKIŞLARI bir karşılaştırınız.

İŞTE tanınma, TANITMA budur.

---------------------------------------------

Tesettüre bu sizin uydurduğunuz gerekçe. Allah'ı bağlar mı? Ben de şöyle desem:

Türkiye de NASIL tanınacak mümin kadınların ERKEKLERİ?

Artı, NASIL tanınacak kafir ailelerinden Türkiye'ye cilbabsız kaçıp gelen mümineler imanen sınandıkları sürede (60:10)? 

Lütfen merkezi bir caddeye çıkıp GÖZLEM yapınız. Açık erkeklere ve paşa gönüllerince giyinen (dar budy) süslü erkeklere yönelen BAKIŞLAR ile tabiri caiz ise dedem gibi GİYİNEN erkeklere yönelen BAKIŞLARI bir karşılaştırınız.

İŞTE tanınma, TANITMA budur.

Tesettürü erkeklere farz ilan etmek için ben bu gerekçeyi uydursaydım elbet beş para etmezdi, tıpkı sizin gerekçeniz gibi. Böyle keyfî gerekçeler uyduracağımıza "Allah ne diyorsa o!" desek? Örneğin Allah Mâide 101'de ne diyor, ona baksak?

İnananlar! Eğer açıklanırsa sizi üzecek şeyleri sormayın... Allah sizi onlardan bağışlamıştır.


--


Örneğin "Abdest uzuvlarına baş dahildir; o halde abdestte baş açılacak (5:6); tamam da abdestin dışında da açılacak mı; sürekli başaçık olmak farz mı?" diye sormayın; Allah sizi sürekli başaçık olmaktan bağışlamıştır.   
 
Yine örneğin eğer göğüs yırtmacı açıksa üzerine başörtüsü vurulacak (24:31); tamam da göğüs yırtmacı kapalıysa, örneğin balıkçı yaka kazak giyilmişse onun üzerine de başörtüsü vurulacak mı; sürekli başörtülü olmak farz mı?" diye sormayın. Allah sizi sürekli başörtülü olmaktan bağışlamıştır.

Allah ayetlerde yer almayan yükümleri bağışlamış mıdır; bağışlamamış mıdır? Örneğin 

(1)İnanan kadın abdest almıyorken de başaçık olacak mı; abdest dışında başaçık olmakla yükümlü mü?

(2)İnanan kadın balıkçıyaka kazak giydiği için üzerine örtü vurulacak bir göğüs açıklığına sahip değilken de başörtülü olacak mı; o zaman da başörtülü olmakla yükümlü mü?

Allah o yükümlerden inanan kadını bağışlamış mıdır, bağışlamamış mıdır? Mâide 101'de "Allah ne diyorsa o" mu değil mi?

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

MErhaba hasan abim,

Mümine kadınların erkeklerine dışarıda korunma ile (kıyafet,beden dili ) açısından bir ayet var da ben hatırlamıyorsam sorunuzda haklısınız.

Erkeklerin korunması silahlarını yanına almak yönünde.

Yeryüzünde tecavüze, sarkıntıya uğrayan KAÇ tane erkek tanıyorusunuz.

 

(işkence, eziyet, hapishanelerden bahsetmiyorum)

Selame ile,

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

mistikbalim Yazdı:

şeytanı sevindirmek ne çok hoşunuza gidiyor


kuranda başörtüsü varmıdır yokmudur diye sormayın


salat allah ne buyurduysa uygulamaktan ibarettir


gereksiz meselerle kur ana yeni bir boyut getirmeye çalşmayın


yusuf dediki ben nefsimi temize çıkaramam nefsim bana durmadan kötülüğü emrediyor


başı açık bir kadını sokakta görmek bir erkeği aşık edebilir
sapıklaştırabilir

insan bir anda yer ile gök kadar değişken bir yapıya sahiptir


hiç kimse hiç bir zaman aynı duyguya sahip olamaz


düşününkü aylarca abazan kalmış bir mümin güzel saçlı bir bayan görse
işe giderken

bakar yaa


e bu kadının günahı yokmu şimdi

ben kendime sahip olabilirim isteğim gelmez diyense


en kısa zamanda erkekliğini testettirsin faydasını görecektir

yoksa siz dini yaşamada yusufu da mı solladınız...
MÜMİN BİR KADIN KENDİNİ HERŞEYİYLE SAKINACAK KARDEŞİM
ÖTESİ YOK
]






MÜMİN BİR KADIN KENDİNİ HERŞEYİYLE SAKINACAK KARDEŞİM

İstersen NUR suresinde "Bakışlarını
kısması gerekenler kimler bir
daha bakalım...

bir "Erkek"! saç telinden nasıl tahrik olur ve üstüne tahrik olmayanların Erkekliğinden şüphe eder?

Bu Apaçık sapkınlık değilmidir? Bu bir Ruh hastalığı,bir şartlanmanın sonucudur.

Tanıdığım bir Alman sapıkta Türbanlılardan özellikle de tercihen Çarşaflılardan tahrik olduğunu

söylüyordu..Etrafında onca yarıçıplak Helga ya rağmen...

aylarca abazan kalmış bir mümin Müslüman bile değil ..hemide mümin ha? veyl olsun

Bir sonraki aşama ses den tahrik olma..sonra? ...sapıklığın sonu yok..Takkeliden..takkesizden..önünde
secdeye varandan!!!!

Acil Şifalar dilerim...

Allah Gönüllerin künhünü bilendir.Alimdir Habirdir ...










__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"

Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

hayrullah41 Yazdı:

MErhaba hasan abim,

Mümine kadınların erkeklerine dışarıda korunma ile (kıyafet,beden dili ) açısından bir ayet var da ben hatırlamıyorsam sorunuzda haklısınız.

Erkeklerin korunması silahlarını yanına almak yönünde.

Yeryüzünde tecavüze, sarkıntıya uğrayan KAÇ tane erkek tanıyorusunuz.

(işkence, eziyet, hapishanelerden bahsetmiyorum)

Selame ile,

Merhaba Hayrullah kardeşim. Bir hükmünüz var. Mealen diyorsunuz ki "erkekler tecavüze uğramaz." Ve soruyorsunuz: Yeryüzünde tecavüze, sarkıntıya uğrayan KAÇ tane erkek tanıyorusunuz.

Güzel kardeşim! Erkekler tecavüze uğrar mı uğramaz mı; buna Allah hüküm verecek. Siz değil; ben asla değil. Ve Allah hükmünü vermiş; Yûsuf tecavüze uğruyor ve Yûsuf bir erkek.

 Allah'ın hükmü bu. Hüküm verici olarak Allah yeter.

*

Önerim şuydu: TESETTÜRE keyfî gerekçeler uyduracağımıza "Allah ne diyorsa o!" diyelim. Bu cevabınız tam da önerime uygun olmuş: ayet konuşuyorsunuz:

Mümine kadınların erkeklerine dışarıda korunma ile (kıyafet,beden dili ) açısından bir ayet var da ben hatırlamıyorsam sorunuzda haklısınız. 

Kısa ve öz ama ayet denen ilahî sözü esas alan bir cevap. Teşekkür ederim.

Ayet var mı? Yok! Zaten ben "Erkekler cilbab giyip NAMUSLU OLARAK tanınsınlar ki tecavüze uğramasınlar!" diyen bir ayete örnek vermedim ki. Yok öyle bir ayet.

Bakın, Yûsuf tecavüze uğruyor ama Allah yine de "Cilbab giyip NAMUSLU OLARAK tanınsaydı tecavüze uğramazdı!" demiyor. Allah'ın yok öyle bir hükmü. Değerli kardeşim! Ben örneğimi buna denk düştüğü için, bunu ortaya koymak için verdim.

"Erkekler NAMUSLU OLARAK tanınmak için cilbab giysinler!" diyen bir ayet te yok "Kadınlar cilbab giyip NAMUSLU OLARAK tanınsınlar!" diyen bir ayet te yok.

Allah'ın Ahzab 59'da dediği: "Cilbab giyip TANINSINLAR!" Bu kadar. Allah'ın bu sözünü "Cilbab giyip NAMUSLU KADINLAR OLARAK tanınsınlar!" diye çarpıtan, beşerdir.

Ayetin siyakına sibakına bakın. Cilbabın onu giyenleri İNANANLARIN KADINLARI olarak tanıtsın diye önerildiğini göreceksiniz. İNANANLAR ise "İslam Devleti"dir. Çünkü taciz edilen, İslam Devletidir: Allah'ı ve O'nun elçisini taciz edenler... (57), inanan erkekleri ve kadınları taciz edenler... (58).

Taciz edilenler kadınlardan ibaret değil ki konu onların "cinsellik"leri yani namusu olsun. Cilbablı kadınların arkasında İslam Devleti var. Konu bu.

Nitekim taciz suçuna yaptırım uygulayacak olan da o devlet: MÜNAFIKLAR... geri durmazlarsa seni üzerlerine salarız (60). SEN ile kastedilen, İslam Devletinin "emîri"dir. Askerlerini toplayıp yürüyecek İslamı taciz edenlerin üzerine.

Siz caddedeki insanların giyiniş tarzlarına bakıp bir devletin koruması altında olduklarına değil NAMUSLU ya da NAMUSSUZ olduklarına hükmediyorsunuz. Allah'ın Ahzab 59'da söylediğiyle zerre kadar ilgisi yok bu hükmünüzün. 

Ve gerçek: caddede sizin NAMUSSUZ OLARAK nitelediğiniz insanlar sizden benden daha namuslu olabilirler. Bilemezsiniz ki, siz gerçekleri bilen Allah değilsiniz ki. Giysi ile namus arasında ilişki kuran sizsiniz; Allah değil. Allah tecavüze uğrayan Yûsuf ile onun giysisi arasında ilişki kurmuyor. Örnek isteyene bu yeter.

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

Acil Şifalar dilerim...
Allah Gönüllerin künhünü bilendir.Alimdir Habirdir...

erkeklerin bir derece üstünlüğü nedir düşündünüzmü hiç
ya da neden göğüslerinden süt gelmiyor
yada bebek taşıma görevi neden kadına verilmiş

ANLAMADIYSANIZ BEN ANLATAYIM
ÇÜNKÜ FARKLI GÖREVLER YÜKLENİLMİŞ
KADINA VE ERKEĞE AYRI HÜKMEDEN AYETLER VAR
YAPACAKLARI FARKLI OLAN AMELLER VAR

istisnalar kaideyi bozmaz bir tane sapık çarşaflılardan tahrik oluyorsa o nun yüzünden çarşaflılar dininimi terketsin kadın çarşaflı olduğu için kendini sakındığı için sorumlu tutulmaz hakkıyla allaha yönelmişse eğer maksadında
ama başı açık ya da mendille bağlanmış güzel kokular sürünmüş, gözlerini lenslemiş ve boyamış
elbetteki kalpler allah a ayandır dostum

ve mümin bir kadın nasıl mı tanınacak hasan abim
bence çarşafta yetmez
sırtına battaniye atmalı ve gözlerini dahi göstermemeli ve mümkün olduğu kadar eski olmalı battaniye ve bu tesettürün altına girmiş olan 15 yaşındaki bir bayanda olsa biraz da belini bükmelidışardan bakıldığında 81 yaşındaki yaşlı moruk bir kadın anlaşılmalı bakıdıldığındaki gerçek sakınmak ortaya çıksın
KaÇ TANE DELİKANLI VAR BUNU YAPABİLECEK
şeytanların hoşuna gitmiyor ki ve siz mümin bir kadını zaten tanırsınız
onlar cahilliklerindeki gibi açılıp saçılmazlar
süslenip püslenmezler
seslerindeki şehveti saklarlar
gözlerini sakınırlar
topuklarını vurmazlar
dışardaki ya da namahrem olan insanlara varlıklarını dahi hissettirmezler
mümin allahtan korkar elbette
bana kendi etrafınızda kaç mümin erkek var
ya da salih diyeyim kendinizden başlayarak bir sayın bakalım,

batmakta olan bir geminin mürettebatı allah ı salih kullarının andıkları gibi anarlar

allah yüzlerce ayette nasıl sakınılacağını anlatıyor
hâlâ anlayamıyormusunuz
aklınızı kllanamıyormusunuz...



__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats