HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: İsra 7’deki "el-Mescid" Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

 

İsra 7. Ayet-i Kerime’deki “el-mescid”

 

Bu yazıda İsra Suresi 7. Ayet-i Kerime’de “el-mescid”i ve “iki kez vaad” edilen mescid’in yıkılışını tarihsel malzemeyle temellendirmeye çalışacağız. İlk muhatabların “el-Mescid”in neresi olduğunu ve iki vaadi de bildiklerinden bizim kuşkumuz yoktur. Bu nedenle “Hitab” “bilinene işaret etmiş”, detaya girmemiştir.

 

1.      Metnin Muhatabları:

 

17:4Benî İsraile” diye başlamakta ve Bakara Suresindeki anlatımlar gibi İsrail oğullarının tarihine işaret etmektedir. Surenin “Hicretten Önce” indiği söylense de “17:1-40 arasının muhtevası “Hicretten Sonraki” surelerin muhtevasına uygunluk arz etmektedir. 17:1-40’ın muhtevası delil olarak kabul edilirse, surenin bu bölümünün “Hicret Sonrası Medine” ve çevresinde bulunan “Yahudilere” geçmişlerini hatırlatmaktadır. Yine Surenin başında yer alan ayetler Tevrat’taki “on emrin” tefsiri gibidir.

 

2.      17:4-7. ayet-i Kerimelerin çözümü:

 

     2.a. 17:4

 

    2.a.1. el-Kitab’taki iki kere fesad”:

 

Kur’an’ı Kerim “Kitab’ta iki kere” fesad’dan bahsetmektedir. Buradaki “el-Kitab” Tevrat ise “Levililer 26. bölüm” buna benzer şeylere işaret etmektedir (Yine bak. Yasanın Tekrarı, 25:15-68).

 

Ama beni dinlemez, bütün bu buyrukları yerine getirmezseniz, cezalandırılacaksınız. Kurallarımı çiğner, ilkelerimden nefret eder, buyruklarıma karşı çıkar, antlaşmamı bozarsanız,  sizi şöyle cezalandıracağım: Üzerinize dehşet salacağım. Verem ve sıtma gözlerinizin ferini söndürecek, canınızı kemirecek. Boşa tohum ekeceksiniz, çünkü ürünlerinizi düşmanlarınız yiyecek. Size öfkeyle bakacağım. Düşmanlarınız sizi bozguna uğratacak. Sizden nefret edenler sizi yönetecek. Kovalayan yokken bile kaçacaksınız. Bütün bunlara karşın beni dinlemezseniz, günahlarınıza karşılık cezanızı yedi kat artıracağım. İnatçı gururunuzu kıracağım. Gök demir, yer bakır olacak. Gücünüz tükenecek. Topraklarınız ürün, ağaçlarınız meyve vermeyecek. Eğer karşı çıkmaya devam eder, beni dinlemek istemezseniz, günahlarınıza karşılık cezanızı yedi kat artıracağım. Üzerinize yabanıl hayvanlar göndereceğim. Çocuklarınızı öldürecek, hayvanlarınızı yok edecekler. Sayınız azalacak, yollarınız ıssız kalacak. Bununla da yola gelmez, bana karşı çıkmaya devam ederseniz, ben de size karşı çıkacağım, günahlarınıza karşılık sizi yedi kez cezalandıracağım. Bozduğunuz antlaşmamın öcünü almak için başınıza savaş getireceğim. Kentlerinize çekildiğinizde aranıza salgın hastalık göndereceğim. Düşman eline düşeceksiniz. Ekmeğinizi kestiğim zaman, on kadın ekmeğinizi bir fırında pişirecek. Ekmeğiniz azar azar, tartıyla verilecek. Yiyecek ama doymayacaksınız. Bütün bunlardan sonra yine beni dinlemez, bana karşı çıkarsanız, bu kez ben de öfkeyle size karşı çıkacağım ve günahlarınıza karşılık sizi yedi kat cezalandıracağım. Açlıktan çocuklarınızın etini yiyeceksiniz. Tapınma yerlerinizi yıkacak, buhur sunaklarınızı yok edeceğim. Cesetlerinizi devrilen putların üzerine serecek, sizden nefret edeceğim. Kentlerinizi viraneye çevirecek, tapınaklarınızı yıkacağım. Beni hoşnut etmek için sunduğunuz kokuları duymayacağım. Ülkenizi viran edeceğim, oraya yerleşen düşmanlarınız bile şaşkına dönecek. Sizi öteki ulusların arasına dağıtacak, kılıcımla peşinize düşeceğim. Ülkeniz viran olacak, kentleriniz harabeye dönecek. Siz düşmanlarınızın ülkesinde yaşarken, ülke ıssız kaldığı yıllar boyunca Şabatlar'ın sevincini yaşayacak. Ancak o zaman dinlenip Şabatları'nın tadına varacak. Üzerinde yaşadığınız Şabat yıllarında görmediği rahatı ıssız kaldığı yıllarda görecek. Düşman ülkelerinde sağ kalanlarınızın yüreğine öyle bir korku düşüreceğim ki, rüzgarın sürüklediği yaprakların sesinden bile kaçacaklar. Savaştan kaçarcasına kaçacaklar. Peşlerinde kovalayan olmadığı halde düşecekler. Kovalayan yokken savaştan kaçarcasına birbirlerinin üzerine yıkılacaklar. Düşmanlarınızın karşısında ayakta duramayacaksınız. Öteki ulusların arasında yok olacaksınız. Düşman ülkeler sizi yutacak. Artakalanlarınız gerek kendi, gerekse atalarının suçlarından ötürü düşman ülkelerde eriyip gidecekler. Ama işledikleri suçları, atalarının suçlarını, bana karşı geldiklerini, ihanet ettiklerini itiraf eder -bu yüzden onlara karşı çıkıp kendilerini düşman ülkelerine sürmüştüm- inadı bırakıp alçakgönüllü olur, suçlarının bedelini öderlerse, ben de Yakup'la, İshak'la, İbrahim'le yaptığım antlaşmayı ve onlara söz verdiğim ülkeyi anımsayacağım. Ülke önce ıssız bırakılacak ve ıssız kaldığı sürece Şabatlar'ın tadına varacak. Onlar da işledikleri suçların bedelini ödeyecekler; çünkü ilkelerimi reddettiler, kurallarımdan nefret ettiler. Bütün bunlara karşın, düşman ülkelerindeyken yine de onları reddetmeyecek, onlardan nefret etmeyeceğim. Böylece hepsini yok etmeyecek, kendileriyle yaptığım antlaşmayı bozmayacağım. Çünkü ben onların Tanrısı RAB'bim. Tanrıları olmak için öteki ulusların önünde Mısır'dan çıkardığım atalarıyla yaptığım antlaşmayı onlar için anımsayacağım. RAB benim." RAB'bin Sina Dağı'nda Musa aracılığıyla kendisiyle İsrail
halkı arasına koyduğu kurallar, ilkeler, yasalar bunlardır.”
(Tevrat, Levililer; 26:14-46 Bkz. Mezmurlar; 106, 34-38, 40, 41, İşaya; 1: 4-5; 21-24, 2: 6, 8,  3: 16-17, 25-26, 8-7: 30: 9-10, 12-14, Yeremya; 2: 5-7, 20, 26-28, 3: 6-9, 5: 1, 7-9, 15-17, 7: 33,34, 15: 2,3, Hezekiel; 22: 3, 6-12, 14-16, Hakimler; 2: 11-13. İncil, Matta; 23: 37,38, 24: 2, Luka; 23: 28-30)

 

Kur’an’ı Kerim’de ise “ilk mescide girişten” sonrasına “Bakara Suresi 259. Ayet-i kerime’de” işaret etmektedir.

 

2.a.2. QaDaYnê (qadâ):

 

qada (hüküm vermek) sözlükte bir kaç anlamda kullanılır: Birisi emretmek anlamındadır. Yüce Allah'ın: “Rabbin şunları hükmetti (emretti): Kendisinden başkasına ibadet etmeyin” buyruğunda hükmetmek, emir vermek anlamındadır. Bir diğer anlamı yaratmaktır. Yüce Allah'ın: “Böylece onları yedi gök olmak üzere yarattı.” (41:12) Görüldüğü gibi burada “qada” kelimesi, halketti, yarattı, anlamındadır. Bir diğer anlamı hükmetmek, hüküm vermek anlamındadır. Yüce Allah'ın: “İstediğin hükmü ver.” (20:72) Yani, ne hükmedeceksen et, demektir. Yine bu kelime, işi bitirmek anlamındadır. Yüce Allah'ın: “İşte hakkında sorduğunuz iş olup bitmiştir” (12:41) buyruğunda olduğu gibi. Yani bu işiniz (böylece) olup bitmiştir, demektir. Yüce Allah'ın: “Menâsikinizi bitirince” (2:200) buyruğu ile: “Salat bittiğinde” (62:10) buyruğu da böy­ledir. İrade etmek, dilemek anlamında da kullanılır. Yüce Allah'ın şu buyru­ğunda olduğu gibi: “Bir işe hükmedince, ona yalnızca ol der, o da oluverir.” (3:47) Ahid anlamında da kullanılır. Yüce Allah'ın: “Biz, Mu­sa'ya o buyruğu vahyettiğimizde sen batı tarafında değildin” (28:44) buyruklarında olduğu gibi.(Kurtubi, 17:23 Tefsiri).

 

Bu ayetteki qadeyna kelimesi ise, "Onlara bunu bildirdik, haber verdik ve vahyettik" manasındadır. Burada ilâ harf-i cerri haber vermeyi ifade eden bir sıladır. Zira qadeyna, bazan da evheyna (vahyettik) manasındadır(Razî).

 

(Kelimeyle ilgili bak. 15:66, 28:44, 34:14)

 

2.a.3. “Kitab’ta İsrail oğullarına hükmettik/vahyettik siz yerde iki kere ifsad edileceksiniz” (17:4)

 

İbn Abbas, “Siz... İfsad edile­ceksiniz” şeklinde, İsa es-Sakafî ise, “Siz fesat bulacaksınız" diye oku­muşlardır. Her iki -kıraatin anlamı da birbirine yakındır-: Çünkü ifsad olun­dukları takdirde kendileri de fesad bulurlar. Fesad'tan kasıt ise Tevrat'ın hü­kümlerine muhalefet etmektir "Ve muhakkak alabildiğine büyükleneceksiniz." Büyüklük taslayacak, haddi aşacak, azgınlaşacak, ileri gidecek, galip gelecek ve haksızlıklarda bu­lunacaksınız, demektir..(Kurtubi 17:4 Tefsiri) Bu yorum yukarıdaki Tevrat metnini açıklar gibidir.

 

Ayetteki, “yeryüzünde” kelimesi, “Beyt-i Makdis'te” demektir, “...ve muhakkak büyük bir serkeşlik yapıp kabaracaksınız” ifadesi de, “sizin insanlara haksız yere hükümranlığınız, büyük bir istilâ olacak” demektir. Çünkü her zorba için, “kabardı, büyüdü” denilir.(Razî)

 

(MeRReteyni için bak. 9:101,126, 17:4, 28:54, 33:31)

 

2.b. 17:5

"İşte o ikisinden birincisinin vakti gelince" yani, onların çıkaracakları iki fesattan birincisinin vadesi gelince, "üzerinize çok güçlü kullarımızı gön­derdik" buyruğunda kastedilenler;

 

İsrail oğullarına hükümdar olarak Davud(a.s)’ın krallığından sonra, oğlu Süleyman(a.s) Kral olarak gelir. Davud’(a.s) ve Süleyman(a.s)’ın krallığıyla ilgili hem Tevrat hem de Kur’an’ı Kerim bilgi vermektedir. Özellikle Kral-peygamber Süleyman(a.s)’ın Kur’an’ı Kerim’de; Bakara Suresi 102. ayet, Enbiya Suresi, Neml suresi, Sad Suresi ve Tevrat’ta; 1.Krallar, 2.Krallar, 1.Tarihler 28. Ve 29. Bölüm, 2. Tarihler 1. Ve 9. Bölüm, Süleyman’ın özdeyişleri, ezgilerin ezgisi kitaplarında ismine rastlamak mümkündür. Davud(a.s) Kudüs’ü/Yeruşalayim başkent yapmıştır. Davud(a.s)’ın oğluna vasiyeti bir mabed yapmasıdır. Süleyman(a.s) mabedi Kudüs’te inşa eder. Bu inşa faaliyetine Kur’an’ı Kerim işaret eder, Tevrat’ta ise detaylı bir şekilde anlatılır. Mâbed; Beyt el-Mukaddes, Bet Ha-Mikdaş, Kudüs tapınağı, Süleyman Mabedi, Süleyman Tapınağı ismiyle anılır. Müslümanlar tarafından Kur’an’ı Kerim sonrası Mescid’i Aksa ismiyle bilinir.

 

Süleyman(a.s) vefatından sonra krallığı ikiye bölünür, Güney Yehuda ve Kuzey İsrail Krallığı. Yehuda Krallığı Yehuda ve Benyamin kabillerinden, İsrail ise geri kalan on kabileden oluşur. Kudüs ve dolayısıyla mabed Yehuda devletinin sınırları içinde kalır. İsrail devletinde alternatif tapınak inşa edilir. İki devlet arasında sık sık savaşlar ve taht kavgaları yaşanır. M.Ö. 725’te İsrail Krallığı Asur Kralı 2.Sargon tarafından yıkılır. M.Ö. 586 yılında Yahuda Krallığı ve mabed yıkılarak, İsrail oğullarının hemen hemen tamamı Babil Kralı Nabukadnezar tarafından Babil’e sürülür.  Süleyman(a.s)’dan bu olaya kadar geçen zamana “Birinci Mabed” dönemi ismi verilmektedir. Yine Sürgün; “Birinci Sürgün, ilk Diaspora” ismiyle anılmaktadır. (Bkz. Tevrat, 2Kr.24 ve 25; 2Ta.36.)

 

2.c. 17:7

 

 Artık diğerinin vakti gelince ke­deriniz yüzünüzden belli olsun, Mescid'e ilk defa girdikleri gi­bi girsinler ve üstünlük sağlayıp da ele geçirdikleri her şeyi mahvettikçe etsinler diye.

 

Pers Kralı Cyrus M.Ö 539 yılında Babil’i alarak İsrail oğullarının tekrar Filistin’e dönmelerine izin verir. Yetmiş sene sonra M.Ö. 520’de 1.Darius’un izniyle Mabed tekrar inşa edilir. M.Ö. 350’de mabed tamamlanır. Altı yüzyıl süren bu sürece “İkinci mabed” dönemi ismi verilir. Mabed, M.S. 70 yılında Romalı Titus tarafından “Ağlama Duvarı, Batı Duvarı” haricinde tamamen yıkılır. İsrail oğulları sürgüne gönderilirİkinci Diaspora” yaşanır. İnanışa göre mabed, iki defada Yahudi takviminde “Av ayının dokuzu” tarihinde yıkılır.  Bugünlerin anısına “Teşa-Beav” orucu tutulur.

 

3.sonuç: Kur’an’ı Kerim “bilinenlere işaret ederek” geçildiğine “bir misal daha” olması amacıyla, İsra Suresi 4 ve 7. ayeti Kerimelerde, Süleyman(a.s) yaptırdığı Mescid’in/tapınağın “iki kere” yıkılışına ve İsrail oğulları tarihinde “travma”ya yol açan bu “iki olayı” onlara tekrar hatırlatıp ders çıkarmaları gerektiğinin altı çizilmektedir.     

 

Elbette cehd bizden Tevfik O’dan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Laptopumdaki arıza düzelecek gibi değildi (anakart ve hard disk yanmış), hurda karşılığında verip 2.el bir laptop almak zorunda kaldım, yazma sorunum şimdilik çözümlenmiş görünüyor.

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam saygıdeğer kardeşim Rıdvan, geçmiş olsun, özledim sizi, hoş geldiniz..

Verdiğin bilgiler için teşekkürler. Ben Elmescid'ten bir mabetten ziyade ikamet ettikleri bir şehri anlıyorum. Mescid-i Haram'ın Mekke olduğu gibi. Kuran'da "mescid"in bir mabed anlamına geldiği bir ayetin olduğunu düşünmüyorum. 

Hayır dileklerimle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Selam Değerli Rıdvan Kardeşim,

ellerine ve yüreğine sağlık bu güzel çalışman ve verdiğin bilgiler için. laptop için de geçmiş olsun. yazma sorununuzun çözümlenmiş olmasına çok sevindim.

Muhabbetle



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Abdurrahman abi, hasan kardeşim

Bir iki gündür çok şükür iyiyim.

Yine iletiyi geç yazıyorum,

Abdurrahman abi, 18:21'de "bir mescid" var yukarıdaki yazdıklarınızla uyumlu mu? (kent-tapınak) 

Veya 18:21'deki "bir mescid"i siz nasıl anlıyorsunuz?

Buna ilave(7:29,31 ve 9:107,108)

Bunların mabed/tapınak olması daha uygun  

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

baybora Yazdı:
Abdurrahman abi, 18:21'de "bir mescid" var yukarıdaki yazdıklarınızla uyumlu mu? (kent-tapınak) 

Veya 18:21'deki "bir mescid"i siz nasıl anlıyorsunuz?

Buna ilave(7:29,31 ve 9:107,108)

Bunların mabed/tapınak olması daha uygun

Değerli Rıdvan kardeşim,

Şimdiye kadar bir çok konuda çok şey yazdık, çizdik... Birinde görüş birliğine varamadık desem yanlış yargıda bulunmuş olmam sanırım. Mescid konusunda da çok şeyler söyendi, söyledim...

7/29, 31'deki "kulli mescid'"in Allah'ın kuralları, hududullah olduğunu söylemiştim. Mevdudi de bu şekliyle anlamış. Ayetlerin siyak ve sibakı da bu anlamı destekliyor.

9/107-108'deki ilk başta kurulan/oluşan mescid, Resulüllah'ın çağrısıyla davetine icabet edenlerin oluşturduğu ilk oluşum, ikincisi de daha sonra münafıkların "zarar vermek için, küfre hizmet için, ve inananların arasına tefrika sokmak için, Allah'ın Resulü'ne, baştan beri /önce savaş açmış olanlara yardım etmek için oluşturduğu, kurduğu bir mescidtir/kuruluıştur/ oluşumdur. Bu ayetlerin de siyak ve sibakı bütün halinde bunu anlatıyor. Allah, Resulü'nün ağzından inanana," bu oluşumun içinde bulunma, asla yer alma" diyor. Ne yazık ki, bu munafık oluşum bir mabet olarak anlaşılmış ve "içinde durma" yı da " içinde namaza durma" şekline çevirmişler ve de bu anlayışı kabul ettirmişler. Her kes gibi siz de yutmuşsunuz! Munafıklar bu mescidi, bu yapıyı münafıklıklarının icabı olarak KALPLERinde oluşturmuşlardı ve bu oluşum sadece kalplerini parçalayacaktı (9/110). Halbuki TAKVA esası üzere kurulmuş olan ilk mescit (ki temelleri Mekke'de atılmıştı) içinde durulmaya / bulunmaya daha layıktı (9/108). Takva üzere kurulmuş olan mescitte temizlenmeyi sevenler/isteyenler vardı. Allah onları seviyor, temizliyordu. İkincisinde ise temizlenmek istemeyen münafıklar bulunuyordu, onlar yapılarını (inançlarını) uçurumun kenarına kurmuşlar ve cehenneme yuvarlanmaya mahkumlar. Allah azılılara hidayet etmeyecektir (9/109).

18/21'deki "mesciden" den de farklı bir şey anlamıyorum. Bir grup "onların üstüne bir bina inşa edin!" diyor, diğer grup da " bir mescid edineceğiz" diyor. Birinci grubun inşa edeceği bir bina ise, ikinci grubun da bir bina ise şayet, aralarında ne fark olabilir ki? İkisi de aynı birer yapıdan öte değiller; biri bina derken diğeri mescit demiş, ikisi de sonuçta bir binadır. Ben aralarınada hiç bir fark göremiyorum. İkisinin de sonuçta yaptığı birer türbedir. Ben ikincilerin; "onlara göre bir yol izleyeceğiz, onların inancına uygun bir hayat tarzı oluşturacağız" dediği düşüncesindeyim.

Muhabbetle.

Not: Aslında yazmamayı düşünmüştüm. Ancak sitede hala sizin gibi değerli dostlar var... ! 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

Selam haktansapmaz abi ve hanif kardeslerime...

sizlerin yazilarinizi takip etmekdeyim,,lütfen  yazmaya davam ediniz,bilgi paylastikca cok faydali oluyor.

Selametle.
Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

haktansapmaz Yazdı:
baybora Yazdı:
Abdurrahman abi, 18:21'de "bir mescid" var yukarıdaki yazdıklarınızla uyumlu mu?
(kent-tapınak) 

Veya 18:21'deki "bir mescid"i siz nasıl anlıyorsunuz?


Buna ilave(7:29,31 ve 9:107,108)


Bunların mabed/tapınak olması daha uygun


Değerli Rıdvan kardeşim,


Şimdiye kadar bir çok konuda çok şey yazdık, çizdik... Birinde görüş birliğine varamadık desem yanlış yargıda bulunmuş
olmam sanırım. Mescid konusunda da çok şeyler söyendi, söyledim...


7/29, 31'deki "kulli mescid'"in Allah'ın kuralları, hududullah olduğunu söylemiştim. Mevdudi de bu şekliyle anlamış.
Ayetlerin siyak ve sibakı da bu anlamı destekliyor.


9/107-108'deki ilk başta kurulan/oluşan mescid, Resulüllah'ın çağrısıyla davetine icabet edenlerin oluşturduğu ilk
oluşum, ikincisi de daha sonra münafıkların "zarar vermek için, küfre hizmet için, ve inananların arasına tefrika sokmak
için, Allah'ın Resulü'ne, baştan beri /önce savaş açmış olanlara yardım etmek için oluşturduğu, kurduğu bir
mescidtir/kuruluıştur/ oluşumdur. Bu ayetlerin de siyak ve sibakı bütün halinde bunu anlatıyor. Allah, Resulü'nün ağzından
inanana," bu oluşumun içinde bulunma, asla yer alma" diyor. Ne yazık ki, bu munafık oluşum bir mabet olarak anlaşılmış ve
"içinde durma" yı da " içinde namaza durma" şekline çevirmişler ve de bu anlayışı kabul ettirmişler. Her kes gibi siz de
yutmuşsunuz! Munafıklar bu mescidi, bu yapıyı münafıklıklarının icabı olarak KALPLERinde oluşturmuşlardı ve bu
oluşum sadece kalplerini parçalayacaktı (9/110). Halbuki TAKVA esası üzere kurulmuş olan ilk mescit (ki temelleri Mekke'de
atılmıştı) içinde durulmaya / bulunmaya daha layıktı (9/108). Takva üzere kurulmuş olan mescitte temizlenmeyi
sevenler/isteyenler vardı. Allah onları seviyor, temizliyordu. İkincisinde ise temizlenmek istemeyen münafıklar
bulunuyordu, onlar yapılarını (inançlarını) uçurumun kenarına kurmuşlar ve cehenneme yuvarlanmaya mahkumlar. Allah
azılılara hidayet etmeyecektir (9/109).


18/21'deki "mesciden" den de farklı bir şey anlamıyorum. Bir grup "onların üstüne bir bina inşa edin!" diyor, diğer
grup da " bir mescid edineceğiz" diyor. Birinci grubun inşa edeceği bir bina ise, ikinci grubun da bir bina ise
şayet, aralarında ne fark olabilir ki? İkisi de aynı birer yapıdan öte değiller; biri bina derken diğeri mescit demiş,
ikisi de sonuçta bir binadır. Ben aralarınada hiç bir fark göremiyorum. İkisinin de sonuçta yaptığı birer türbedir. Ben
ikincilerin; "onlara göre bir yol izleyeceğiz, onların inancına uygun bir hayat tarzı oluşturacağız" dediği
düşüncesindeyim.


Muhabbetle.


Not: Aslında yazmamayı düşünmüştüm. Ancak sitede hala sizin gibi değerli dostlar var... ! 



selam olsun....

__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats