HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: Mu’minun 31-41’deki Elçi Kim? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

 

Mu’minun 31-41’deki elçi kim?

 

1.      Giriş:

 

Bu yazımızda Mu’minun Suresi 31 ile 41. Ayet-i kerimelerde geçen “Bir Elçi” yani “RaSûLên” kelimesinin kimi işaret ettiğinin peşine düşeceğiz. Kelime 32. Ayet-i Kerime’de geçmektedir. 41. Ayet’e kadar bahsedilen “elçi”nin ismi zikredilmemiş, “hazf edilmiştir”. “Hafz edilme nedeni herhangi bir şeyin tanınmasına vesile olan bir alametin görülmesi ya da algılanması, ayrıca işitenin, söyleyen kişinin ne kastettiğini bilmiş olmasıdır. Böylece cümle hafifletilmiş olur. Karineye dayanarak çıkarılan şeylerin düşünülmesi insana bırakılır”. Daha önce “Kur’an’ı Kerim ve Hazf” başlıklı makalemizde “Hazf” ile ilgili bilgi verdiğimizden burada sözü uzatmamak için ayrıntıya girmeyeceğiz.

 

2.      Mu’minun 32. Ayet-i Kerime ve açıklamalar:

 

 2.a. “fe erselnê fî-him rasûlên min-hum eni’budûllêhe mê le-kum min ilêhin ğayru-hu e felê tetteqûne” (23:32).

 

23 Mu’minin Suresi 31 ile 41. Ayet-i kerimelerinden önce Nûh(a.s)’a ait pasaj yer alır. Nûh(a.s)’ın ve kavminin ardından “Summe enşe'nê min ba'di-him qarnên êkharîne” (23:31).  Denerek “ismi hazf edilmiş” elçiye geçilmektedir.

 

Kimdir bu elçi?

 

2.b. Yorumlar:

 

"Bunlardan" Nuh kavminin helak edilmesinden "sonra başka bir nesil" denildiğine göre bunlar Âd kavmi idi "var ettik. Aralarında: Allah'a ibadet edin... diyen kendilerinden bir rasûl" yani Hûd'u peygamber olarak "gön­derdik." Çünkü Nuh kavmi arkasından Âd kavmi dışında herhangi bir üm­met ortaya çıkmış değildir. Bir görüşe göre bunlar Semûd'un kavmi idiler. O takdirde "aralarında... kendilerinden bir rasûl gönderdik" buyruğunda kas­tedilen Salih (a.s) olur. Bu görüşün sahiplen derler ki: Buna delil de (kıssa­nın) sonlarında yer alan: "Çığlık onları hak ile aldı." (el-Mu'minun, 23/41) buyruğudur. Bunun bir benzen de: "O zulmedenleri ise korkunç bir ses ya­kaladı..." (Hûd, 11/67) buyruğudur.

Derim ki; Çığlık ile azab edilip yakalananlar arasında Şuayb'in kavmi olan Medyen ahalisi de vardır. Dolayısıyla burada onların kastedilmiş olma ihti­mali de pek uzak değildir. Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır (Kurtubi).

 

“Bil ki bu kıssa, hem ibn Abbas (r.a.)'nın hem de müfessirlerin ekserisinin görüşüne göre Hûd (a.s.)'a ait bir kıssadır. Onlar bu görüşlerine hem Cenâb-ı Hakk'ın, Hz. Hûd (a.s.)'a ait olan: "Düşünün ki O, sizi Nûh kavminden sonra hükümdar yaptı"{Araf, 69) sözü ile hem de, Hûd (a.s) kıssasının, hem Araf sûresinde hem Hûd (a.s) hem de Şuârâ sûresinde, Nûh (a.s.)'m kıssasının peşi sıra getirilmiş olmasıyla istidlal etmişlerdir.

Bazıları da, bu kıssayla, Salih ve Semûd (a.s.)'ın kavimlerinin kastedildiğini söylemişlerdir. Çünkü onu yalanlayan kavmi, "sayha" ile helak olanlardır. Ama duanın keyfiyetine gelince bu, tıpkı Nûh (a.s.)'ın kıssasında geçtiği gibidir” (Razî).

 

“Burada bu nesil belirtilmemiştir. Fakat Nuh Kavminden sonra çoğunlukla Ad ve Semûd kavimleri anıldığına göre bu nesilden maksadın, Ad, peygamberin de Hûd olması uygun olur. Semûd ve Sâlih de denilmiştir” (Elmalılı).

 

Taberi, burada açıkça ismi zikredilmeyen Peygamberin, Salih(a.s), kavmin de Semud kavmi olduğunu söylemektedir (قالت الأشراف من قوم الرسول الذي أرسلنا بعد نوح، وعَنَى بالرسول في هذا الموضع: صالحًا، وبقومه: ثمود) .

 

Yorumlardan anlaşıldığı üzere iki peyamber’in ismi ön plana çıkmaktadır. Hûd(a.s) ve Sâlih(a.s).

 

Peki hangisi?

 

3.      Karineler/ip ucular/belirtiler:

 

·         “izên lekhâsirûne” (23:34), (?).

 

 “izên lekhâsirûne” (7:90),  (Şuayb).

 

·         “Qâle: Rabbi’nsurnî bimê kezzebûne” (23:39) (?).

 

“Qâle: Rabbi’nsurnî bimê kezzebûne” (23:26), (Nûh).

“Qâle: Rabbi’nsurnî alê’lqavmi’l-mufsidîne” (29:30), (Lût).

 

·         “leyuSBiHunne NêDiMîne” 23:40, (?)

 

             “fe eSBeHû NêDiMîne” (26:157), (Sâlih)

 

·         “es-SaYHatu” 23:41, (?)

 

“es-SaYHatu” (11:67), (Sâlih)

            “es-SaYHatu” (11:94), (Şuayb)

            “es-SaYHatu” (15:73), (Lût)

            “es-SaYHatu” (15:83), (eshâbu’l-Hicr)

 

·         “fe ekhazet-humu’s-Sayhatu musbihîne” (23:41), (?)

 

  “fe ekhazet-humu’s-Sayhatu musbihîne” (15:73), (Lût)

  “fe ekhazet-humu’s-Sayhatu musbihîne” (15:83), (eshâbu’l-Hicr)

 

·         “ve kênû yeNHiTûne mine’l-cibêli buyûtên” (15:82), (eshâbu’l-Hicr)

 

“ve teNHiTûne mine’l-cibêli buyûtên” ( 26:149), (Sâlih)

“ve teNHiTûne ‘l-cibêle buyûtên” (7:74), (b‘adi Âd, Sâlih)

 

Kimlerdir hicr kavmi?

 

Hicr’in Sâlih(a.s)’ın ve kavminin yaşadığı yer olduğu konusunda itilaf yok gibidir. Sâlih(a.s) kavmi de “Semûd”dur.  İlginç olan 15:80’de geçen “Hicr’in arkadaşları” 15:80-84 arası ayetlerde de yine peyamber ismi zikredilmemektedir. İslam Ansiklopedisi “Hicr” maddesinde “Semûd kavminin yaşadığı kabul edilen bölge ve burada yer alan şehir” demektedir (geniş bilgi için bknz. T.D.V.İ. “hicr” maddesi). Yine “el-Hicr”, “medeinu sâlih” ismiyle de bilinmektedir.

 

4.      Sonuç:

Bu yazıda kur’an’ı Kerim’de “hazf” edilmiş bir peyamberin ismini, yine Kur’an’ı Kerim’den “karinelerle” açıklığa kavuşturmayı denedik. Karineler/ipuçları bizi bu ismin “Sâlih(a.s)” olduğuna götürdü. Kıssada bahsedilen de “Semûd kavmidir”.

 

 

Elbette Alîm Allah(a.c)’dir,

Cehd bizden Tevfik O’ndan

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

selam,

Girişi,gelişmesi ve sonucu ile geleneksel bakış açısını

özetleyen bir çalışma olmuş.

Olaya güncel bir bakış açısı ve geniş bir perspektif katmadığını söyleyebilirim.

Konu başlığının gidişatı ve genel görünümü, katılım ve potansiyel katkıları davet eder nitelikte
olmadığı için daha fazla yorum yapmayı abesle iştigal olarak nitelendirebiliriz.

Emeğe saygı karinesi gereği teşekkürü borç biliriz.

sevgi ile...

Metehan

__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

teşekkürler rıdvan...

helak edilen kavimleri bir sayha tutuyor...

ben bunu şöyle anlardım...

korkunç bir sesle helak ediliş...

fakat şimdilerde başka türlü anlıyorum...

 depremle yahut kasırgayla yahut selle afete maruz kalan halkın korkudan ve acıdan olan korkunç çığlıkları orayı tutuyor...

onların çığlıkları her taraftan duyuluyor...




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Haklısın Metehan.Rıdvan arkadaşımızı kırmak istemem, lakin hala Kuran'ın sorduğu soruya kendi içinde cevap bulacağına inanmıyor olmalı ki cavabı "Ebu" bilmem kimlerden bekliyor.İnatla bizimde o alana savrulmamızı umuyor.Allah selametlik versin..
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

Dermanbeg Yazdı:
Haklısın Metehan.Rıdvan arkadaşımızı kırmak istemem, lakin hala Kuran'ın sorduğu soruya kendi içinde
cevap bulacağına inanmıyor olmalı ki cavabı "Ebu" bilmem kimlerden bekliyor.İnatla bizimde o alana savrulmamızı
umuyor.Allah
selametlik versin..



Benim amacım kesinlikle kişilerin pek değerli "şahsiyetini" eleştirmek değildir.

Bizler maalesef eleştiriyi genellikle kişiselleştiriyoruz.Bu Toplumsal bir gerçek.

Oysa eleştirinin olmadığı yerde terakki de olmaz.Bunu insanlara anlatmak için hayatım boyunca

çok çaba harcadım.Allah biliyor.

Eleştirilmeyi benim kadar isteyen bir kimse de bulamadım.Etrafımda genelde Alkış tutan,

içten olmayan insanlar oldu.

Ben isterdim ki,Fikirlerim,Düşüncelerim velhasıl Ürettiklerim kıyasıya eleştirilsin

ama bunun yerine ya Alkış vardır yada Kişiselleştirme...

Olaya;Toplumların helakında ki sebep-sonuç ilişkisi ve günümüz Bilim Seviyesi ile "Sayha"nın Rezonans-Titreşim,

yada başka Teknolojiler ışığında anlamlandırılması açısında yaklaşılması derinlik katabilirdi...

Bununla birlikte NUH ile birlikte bir DNA zincirinin İlahi irade tarafından koparılması gibi,

başka boyutlar da eklenebilir.Delillendirilmeye çalışılabilir.

şimdilik konuya ilişkin görüşlerim bundan ibaret...

sevgiler...

__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
Mah-amed
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 22 temmuz 2011
Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mah-amed

Alim, bilgin sizsiniz; müsaadenizle: Karineler sizi Salih e götürdü ise, Salihin Shiloh olduğunu anlamak zor değil, Shiloh nun ise,  Kuranın gerçek müstakbel  peygamberi Mehdi, yani Hz Mah Amed olduğunu anlamak da zor değil. Zaten Mah amed, tam da Shiloh demek değil midir? Yine Shiloh Med_î demek değil midir. Shiloh Med demek değil midir? Öyleyse bize muhammed olarak öğretilen mah amed, o elçi.

Rıdvana gelince, o gerçek bir bilgin. Bilimi neredeyse wahy mertebesinde. Ne mutlu Allah ona bilim vermiş, keşke onun alanlarına ben de savrulsam.


__________________
Mahammaddim
Yukarı dön Göster Mah-amed's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mah-amed
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats