Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Son günler de sürekli dilimde çok anlamlı ve özlü bir söz.
Allah Fatiha dan İhlas suresine kadar...Bir kez NAMAZ diyor mu? Bu kelimeyi Vahyinde kullanıyor mu? Hayır.
O halde Bizde kullanmayacağız..ama işte şöyle-böyle yok! Allah ne diyor? SALAT diyor.
O halde bizde Salatı Tartışacağız.
Bu Güzel Prensibe göre Namaz yok...Salat var...Allah Salat diyor...Bizde Salatı konuşacağız.Umarız Anlayışımızı artırır
Şu durumda Peygamber de asla Namaz kılmadı ve Namaz kelimesini bir kez dahi ağzına almadı...
SALAT Edin dedi..Salatı Ayağa kaldırın ve Salatı Ayakta tutun dedi...Kendisinin "SÜNNET"inin TAMAMI SALATTIR.
O Hayatı boyunca SALAT etti.UYANIK Olduğu HER AN Salat Halindeydi.
(Burada diyebilirsiniz ki Binlerce kişi Peygamberi görmüş..Dinlemiş...Bize Namazı öğretmiş
O halde bu tartışmaya son verip Hadis Külliyatına dönmelisiniz!!Ve orada yazanlara göre hayatınızı yaşamalısınız
ama ASLA Kur'an a göre yaşadım diyemeyemezsiniz.)İmtihan da sorumlu olduğumuz tek kayna Kur'an.
Yarın Allahın karşısınde çekişme cüretini gösterip azarlananlardan olmamak için çok dikkat etmeliyiz.
Ama Hocam ben Hadise çalışmıştım sorular Kur'andan çıktı diyemeyiz.
Ama Arablarda "namaz"kılıyor...sen onlardan daha iyi mi anlıyorsun? Ben Kur'anın Arabca indiğine
dair bir Ayet hatırlıyorum ama diğer milletler en yakınında ki Araba baksın ve "namaz"kılsın diye bir ayet hatılamıyorum.
Ayrıca onlarda orjinal Salat kelimesini kullanıyor ve çeşitli Mezhep ve Ekollere uyuyorlar.
Bizim konumuz Kur'an da ki Salat olduğu için Onu Hakkıyla anlamak ve uygulamakla sorumluyuz.
Salat hakkında çok şey yazıldı ve tartışıldı.Çok anlamlı ve çok boyutlu/fonksiyonlu olduğunu
biliyoruz.Salatın Tek Bir karşılığı olmadığından Kur'an Salat gördüğümüz her yere seçtiğimiz bir tek karşılığını yazmamız
doğru olmaz.Peki o halde nasıl belirleyeceğiz? Kelimeni Cümle içinde kullanılışı,Siyak ve Sibakı ve Surenin konu bütünlüğü
ve daha bir çok faktörü göz önünde bulunduracağız.Şimdiye kadar genellikle "Tümevarım" tekniğini kullandık.
Birde "Tümdengelim" ile Salatı anlatmayı deneyelim;
O halde Salat yıkılan ve yere düşen birşey...Onu tutmak,Kaldırmak ve BIRAKMAMAK gerekiyor.
Boş bırakmaya,Gevşeklik göstermeye gelmiyor.SALAT Gevşekliği kaldırmaz.Devamlılık ve Ciddiyet ister!
İnsanın UYANIK olduğu her an ALLAHIN HUZURUNda olduğunun BİLİNCİNDE olması..Farkındalık ister!
Bırakınca Düşebiliyor.Yıkılabiliyor.Biliyoruz ki buna ZULM deniyor..
Salatı Ayağa kaldırın ve Salatı Ayakta tutun dedi..ZULMETmeyiniz dedi.Başta kendinize/Nefislerinize,sonra
Diğer insanlara,Sünnetullaha aykırılık kabul etmeZ...
Bu durumda Namaz biter...ama SALAT bitmez...Allahın Huzurundan ayrılamıyan insan O'nun huzuranada doğal olarak
DURAMAZ...Bu durumda Arkasını dönüp gitmeside söz konusu değildir.SALAT halinde ki insan Allahın ona Şah damarında yakın
olduğunun BİLİNCİ içindedir ve HANGİ Yöne Dönse Rabbisi o yöndedir.
Bu durumda Yürürken,Korku halinde veya Binek üzerinde SALAT DOĞAL dır.Kıblesi Dinidir..Dini ise SALAT ile
Ayakta kalmaktadır.Fiziksel bir Yön ihtiyacı içinde değildir! Temizlik Maddi ve Manevi olarak
Zekat ve İnfak ile mümkündür! Hijyen "Abdestle sağlanmaz!
SALAT halindeki Mümin 2 Hidrojen ve 1 Oksijenin arasında ki BAĞ hakkında bilgi sahibidir.
Gaz kaçırmakla,Yeri Göğü Ayakta tutan SALATI BOZULMAZ.Bunlar Sanal Salatın (Namaz),Sahte kurallarıdır.
Şimdi çok uzuuun süredir Tartıştığımız ve "iyi de Salat hangisi?" sorusuna verilecek cevapları,
yığma usulü ard arda "Tesbih Taşları gibi dizelim:
SALAT DESTEK BAĞ DERS MOTİVASYON ŞÜKR TEVBE İSTİGFAR TESBİH DUA RİCA TEMİZLİK DOSTLUK ARKADAŞLIK ÇEVRE Yİ KORUMAK
ZULME KARŞI OLMAK SABR ETMEK SABIR DİLEMEK İYİLİK YAPMAK YÜRÜMEK KOŞMAK HELAL YEMEK HARAMDAN UZAK DURMAK
Aslında HERŞEY............işte bu Herşeyi bazıları anlamakta zorlanıyor.
ALLAH Resulu,kendisine sürekli Haramları soranları...Ayrıntılara takılanlar uyarıyor.Size açıkca YAPMAYIN denilenlerin dışında
HERŞEY ...SALAT
Ve insanlar tıpkı Musanın kavmine kesmesi söylenen BAKARA nın rengini,ŞEKLİNİ v.s bilmek istemesi gib...hala gelip Resule
soruyorlar bu Salat mı Şu değil mi..
Şu Haram mı? Resul susun diyor...Siz Sordukca Vahiy iniyor Susun...Ve Siz sordukca Kur'An uzuyor.
Anlamıyormusunuz? Allah Size Akıl vermiş...Onu kiraya vermeyin. Düşünün ve bulun. İçiniz Rahat olsun.
Maide 101- Ya eyyühelleziyne amenu la tes’elu an eşyae in tübde leküm tesü’küm*
ve in tes’elu anha hıyne yünezzelül Kur’anu tübde leküm* afAllahu anha Vallahu Gafurun Haliym;
Ey iman edenler!.. Size açıklandığında hoşunuza gitmeyecek şeylerden sual etmeyin…
Eğer Kur’an indiriliyor iken onlardan sorarsanız size açıklanır… Allah onları affetmiştir… Allah Gafur’dur, Haliym’dir.
ALLAH size Kolaylık veriyor...Allahın Sadakasını kabul edin ...
Tıpkı Nur 31 de ki gibi...
Allah sizi başlarınızı örtmekten muhaf tutuyor.
Allah sizi aynı zamanda başlarınızı açmaktan da muaf tutuyor.
Ama birileri Rablik taslıyor.Yasaklar,Haramlar icad ediyor.Kılıf uyduruyor.Melruh uyduruyor...
Birileri eski alışkanlıklarını İslam diye allayıp-pullayıp sunuyor.Hacer esved taşını öptürüyor...
Taş lar önünde Eğilmemizi sağlıyor....ALLAHI TASAVVUR ETMENİZİ İSTİYORLAR.BUNU YAPMAYIN.
ALLAH TAPILMAKTAN da MÜNEZZEHTİR. Onun ihtiyacı yok ama bizim var diyarsanız.
Atalarınız da öyle diyordu...Paganlık Genlere işler mi? Bilmiyorum.
Tek bildiğim Allahın istemediği...Allahın istediği SECDE Gönülden...MESCİD ise yine Müteşabih.
Abdest kelimesini de bulamayacaksınız Kur'anımız da.Allah Vahyinde ABDEST demiş mi?
ALLAH ne diyorsa O! dedik..Allah Temizlenin diyor...Temizlenilecek.
Allah Arının diyor Arınılacak! Maddi Manevi...ZEKAT diyor...İnfak diyor...
Yüzde vermeyi bilmiyor mu? (haşa) Ama yine BAKARA Sahibleri gibi birileri sormuş:
Tavuğum var kaç Yumurtasını aç komşuma vermeliyim? İhtiyacından arta kalanı!
İyi ama bugün ihtiyacım yok ama...ya yarın olursa? Ya Tavuğum ölürse?
Allah Rızkını verir. İyi ama ya vermezse?!!!!! İşte ŞİRK burada...Allaha Tavuğu ortak koşan olur mu canım...
Olur...Çünkü insan karşısındakini kendi gibi bellermişmiş...Çünkü kimsenin kendisine infak etmeyeceğini Zan eder.
İYİ ve İYİLİK adına ne biliyorsan SALATtır.Daha soracakmısın Salat ne ? diye ?
Anladım ama ....Ben yine de bir yandan "namazımı" kılayım.Ya tavuk ölürse ?
NİSA ve MAİDE Sureleri "bana göre" Anahtar konumunda iki Sure.
Onları çözen Kur'anı ANLAR!
101-103 Merkezli dedik ama 76 danitibaren dikkatle okumak ta fayda var...
Olayları Kur'an anlatımı ile "birlikte Yaşıyormuşcasına Beynimizi SAĞ LOBuyla hayal edelim...
Birde O GÜNÜN ŞARTLARINDA Müslüman olmak ve olmamak arasında GİDİP-GELEN insanları düşünelim...
Unutmayalım ki Kur'an okurken olayları 1400 yılı silerek okumak gerek.
BİR PEYGAMBER GELMİŞ ve YEPYENİ BİRŞEYLER ANLATIYOR.
Siz insanların akşamdan sabaha Hidayete erdiğini mi Zab ediyorsunuz???
76 YA DİKKAT 80-83 dikkat savaş yazılınca? 82 Eğitim ihtiyacı 90 Arada kalmış topluluk
Size ne oluyor da ikiyüzlüler hakkında iki gruba ayrılıyorsunuz? İşlediklerinden ötürü ALLAH onları başaşağı çevirdi. ALLAH'ın
saptırdığını siz mi doğru yola ulaştırmak istiyorsunuz? ALLAH'ın saptırdığı kimseye sen hiç bir yol bulamazsın.
Okuyarak geliyoruz.
(88) Sizin de kendileri gibi inkar etmenizi istediler ki onlarla bir olasınız. ALLAH yolunda harekete geçinceye kadar onlardan
kimseyi dost edinmeyin. Size karşı dönerlerse onları yakalayın, onları bulduğunuz yerde öldürün. Onları ne dost ne de yardımcı
edinmeyin;
inanan ve inanmayan gruplar var.Etliye Sütlüye karışmak istemeyen Gruplar var.Her iki tarafa oynayan Gruplar var.
(93) İnananlar, ALLAH yolunda çarpışmağa çıktığınız zaman dikkatli olun. Size barış önerene, dünya hayatının geçici yararını
gözeterek "Sen inanmıyorsun," demeyin. Çünkü ALLAH'ın yanında çok ganimetler var. Daha önceleri siz de onlar gibiydiniz; fakat
ALLAH size lütfetti. Öyleyse iyice araştırıp emin olun. ALLAH yaptıklarınızdan Haberdardır.
Müslimanların ciddi bir AHLAKİ Eğitime ihtiyacı var,Aralarından bazıları Sırf Malına El koymak için,Kafir diye insanları
TESLİM olan -Aman dileyen-öldürebiliyor,sonrada Korkudan Müsliman olmak istedi-Kanı ve Malı Helal diyebiliyorlar
alıp yollara Düşülmesi...Allah ve Resulune Hicret edilmesi EMREDİLİYOR.
Bu arada Müslümanlar Gruplar halinde dolaşıyorlar.Yollarda çeşitli Gruplarla karşılaşılabiliyor
DOST ve DÜŞMAN Unsurlar! Ama bu Uniformalı bir Savaş hali ve Cephe değil!!!Öyle uzaktan birbirini görenler
hemen MEVZİ Almıyor! Belli bir GÜVEN-GÜVENSİZLİK içinde GRUPLAR BİRARAYA GELİYOR
Kim KAFİR KİM MÜMİN ve KİM MÜNAFIK ilk an da belli değil! O nedenle HEMEN Sorgusuz Sualsiz Öldürmeye
Allah karşı...Ve 93 de Sırf mala tamah edip ÖNYARGILI Davranmayın!!!
Ortada bir takip var ve MAL Gasbı da söz konusu olabilir.Tıpkı Kervan ve Bedir gibi!!103!
NİSÂ - 101
Ve izâ darabtum fîl ardı fe leyse aleykum cunâhun en taksurû mines salâti,
in hıftum en yeftinekumullezîne keferû, innel kâfirîne kânû lekum aduvven mubînâ
Yeryüzünde savaş için yolculuğa çıktığınız zaman inkarcıların size saldırmasından korkuyorsanız
SALATI kusurlu yapmanızda(tam yapamamanızda) bir sakınca yok. Kuşkusuz inkarcılar sizin açık düşmanınızdır
NİSÂ - 102
-----------------------------------------
Ve izâ kunte fîhim fe ekamte lehumus salâte fel tekum tâifetun minhum meake vel ye’huzû eslihatehum fe izâ secedû fel yekûnû min
verâikum, vel te’ti tâifetun uhrâ lem yusallû fel yusallû meake vel ye’huzû hızrahum ve eslihatehum veddellezîne keferû lev
tagfulûne an eslihatikum ve emtiatikum fe yemîlûne aleykum meyleten vâhıdeh(vâhıdeten) ve lâ cunâha aleykum in kâne bikum ezen
min matarin** ev kuntum mardâ en tedaû eslihatekum, ve huzû hızrakum innallâhe eadde lil kâfirîne azâben muhînâ(muhînen).
Sen Onların?(fihim)aralarında olup onlara DERS verdiğin zaman,
onlardan bir taife*grup(fihim)ARAnızda bulunsun ve silahlarını da yanlarına alsın.
in ḣiftum en yeftinekumu-lleżîne keferû(c)
KorkarSANIZ fitne yapmasından nankörlerin / gizleyenlerin / kafirlerin
(BURAYA KADAR MUHATAP MÜMİNLER)
inne-lkâfirîne kânû lekum ‘aduvven mubînâ(n)
Şüphesiz KAFİRLER size açık bir düşmanDIR.
Dikkat bir sonraki ayetten devam ediyor!
Ve-iżâ kunte fîHİM
ve olduğun zaman aralaRINDA
Bir önceki ayete bakıp buradaki "fihim" onların içinde / aralarında'nın inananlar değil kafirler / nankörler olduğunu
görebiliriz. Zaten peygamber hep müminlerin içindedir.
Ya siz de şimdi burayı diyanet gibi parantezle kapatmaya / makyajlamaya çalışacaksınız ya da bir önceki ayeti yok sayıp
altta geçen -hüm (onların) ve -küm (sizin) takılarının aynı grup (müslümanlar)
için mi kullanılıyor?!
feekamte leHUMu-ssalâte
o zaman ONLARA salatı ikame et veya ettir
bu duruma göre
Kafirlere namaz kıldırılıyor!? yani saçma...
feltekum tâ-ifetun MİNHUM me’ake ONLARDAN bir grup ayakta dursun seninle
Burada benim anladığım müminler ve BİR GRUP nankörler karşılıklı duruyorlar.
Müminler de silahlı kafirler de.
velye/ḣużû eslihateHUM
ve silahlarINI alsınlar
fe-iżâ secedû
secde / itaat ettiklerinde
Salatı dinlediklerin de veya salata itaat ettiklerinde
felyekûnû min verâ-iKÜM
onlar olsunlar SİZİN arkanızda
Grup MÜMİNLERİN arkasına geçiyor. Böylece peygambere saldırı ihtimali olmuyor.
Yüzyüzeyken de böyle birşey olamaz çünkü iki grup da silahlı.
velte/ti tâ-ifetun uḣrâ lem yusallû felyusallû me’ake
ve salat etmemiş grup gelsin ve seninle salat etsin
Yeni bir GRUP geliyor.
velye/ḣużû hiżraHÜM veeslihatehum
ve korumalaRINI ve silahlaRINI alsınlar
Onlara güvence vermek için silahlarını ve önlemlerini alma izni var.
(103) O topluluğu izlemekte gevşeklik göstermeyin. Siz acı çekiyorsanız onlar da sizin gibi acı çekiyor.
Fakat siz, onların ALLAH'tan ummadığını umuyorsunuz.(ŞEHADET-Motivasyonu) ALLAH Bilendir, Bilgedir.
(104) Halkın arasında ALLAH'ın sana gösterdiği gibi yargı veresin diye Biz sana gerçeği içeren kitabı indirdik. Hainlerden
yana olma. Bura da Resule bir Uyarı söz konusu Mal Paylaşımı ve Ganimet dağıtımında Resulü ZORLUYORLAR
(105) Bazıları BASTIRIP Resulü Yalpalatıyor.Hüküm verirken ufak tefek sorunlar çıkıyor...106 da bu daha da netleşiyor!
(135) İnananlar! ALLAH'a, elçisine, elçisine indirdiği kitaba ve daha önceden indirdiği kitaplara inanın. Kim ALLAH'ı,
meleklerini, kitaplarını, elçilerini ve ahiret gününü inkar ederse büsbütün sapıtmış olur. (136) İnanıp sonra inkar eden,
tekrar inanıp tekrar inkar eden ve daha sonra inkarlarında ileri giden kimseleri ALLAH affetmeyecek ve onlara yol
göstermeyecek
(137) İkiyüzlülere acıklı bir azabı müjdele.
(138) Onlar ki inananlardan ayrı inkarcılarla işbirliği yapar. Onların yanında onur mu arıyorlar?
Oysa, onur tümüyle ALLAH'a aittir
(139) Size kitapta bildirmiştir ki: ALLAH'ın ayetlerinin inkar edilip alaya alındığını işittiğiniz zaman, onlar başka bir söze
dalıncaya kadar onlarla birlikte oturmayın; yoksa siz de onlar gibi olursunuz. ALLAH bütün ikiyüzlüleri ve inkarcıları
cehennemde toplayacak.
(140)Önemli !!!!(141) İkiyüzlüler ALLAH'ı aldattıklarını zanneder. Halbuki O, onları (böylece) aldanmış bırakır.
Onlar SALATA kalklarında üşene üşene kalkar.
Çünkü insanlara gösteriş yaparlar ve ALLAH'ı pek az anarlar.
(128) Ne kadar isteseniz de kadınlara eşit davranamazsınız. Öyleyse tamamen birine yönelip de
diğerini askıdaymış gibi bırakmayın. Bu durumu düzeltip erdemli olursanız ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir.
(142) Arada bocalayıp dururlar; ne bunlara ne de onlara katılırlar.
ALLAH'ın şaşırttığına bir yol bulamazsın.
(143) İnananlar, inananları bırakıp inkarcıları dost edinmeyin.
ALLAH'a, size karşı kullanacağı bir delil mi vermek istiyorsunuz!
(146) Sizler inanır ve şükrederseniz ALLAH sizi neden cezalandırsın ki? ALLAH Şükredendir, Bilendir.
Bana Göre NİSAnın ÖZÜ 147
(149) ALLAH'a ve elçisine karşı çıkanlar, ALLAH ile elçilerinin arasını ayırmak isteyenler, "Bir kısmına inanıp bir kısmını
inkar ederiz," diyenler ve bu ikisi arasında bir yol edinmek isteyenler...
(150) İşte bunlar gerçek inkarcılardır.? (165) Fakat ALLAH, sana indirdiğine tanıklık eder. Onu kendi bilgisiyle indirdi.
Melekler de buna tanıklık eder. Tanık olarak ALLAH yeter. (166) İnkar edenler ve ALLAH'ın yolundan alıkoyanlar tamamıyla
sapıtmışlardır (167) İnkar edip zulmedenleri ALLAH ne bağışlayacak, ne de onlara bir yol gösterecektir.
__________________ Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Sanirim sunu da ilave etmekte fayda var. Pekcok insan peygamberi alet ediyor bu gelenege.. (salat=namaz)
Oysa peygamberimiz, "babalari uyarilmamis bir toplumun ferdi" oncesinde Yasin/6, Sura 52 .. Cunku Allah dilediginin gozunu kapatiyor, kalbine muhur vuruyor.
Ne zaman ki peygamberlik sifati veriliyor, o zaman inaniyor ve iman ediyor.
Kitabi yanlis ceviri haliyle dahi kabul etsek bile, gene yanlis hesap Bagdat'tan donuyor.
Fatiha suresinden Nisa 101-102'ye degin aciklamali bir rituel soz konusu degil.. Al-i Imran ve Bakara'da gecmis kavimlerin hikayesi anlatiliyor. Gene aciklamali bir rituel yok anlatilan..
Atasi zaten uyarilmamis olan peygamberimiz, rituel tam aciklamali sekilde verilmeden (vahiyle) nasil bilecek, secdeyi, kiyami , rukuyu? Verilmis olsa, aktarmasi lazim bize.
O da bizim gibi insandi, vahiy olmaksizin bilmesi mumkun degil ki, bugunku bildik anlamda namaz eylemini icra etsin veya ettirsin.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
SEvgili metehan,
Yazında bahsettiklerinin büyük çoğunluğuna katılıyorum.
Salat sadece Namaza indirgenemez.
Ama Salatın bir ibadet anlamı da var. İşte Nisa 101-103 te bahsedilen, Nur 58 de bahsedilen , Hud 114 de İsra 78 de bahsedilen bu. Ayrıca dediğim ayetlerdeki ibadeti yapmak için Maide 6 da Abdest alma emredilmiş.
Şİmdi SAbah ve Akşam vakti peygamberin yanına insanlar gidiyor. FEcr ve Işa. Şİmdi bu sadece bir Kur'an dersi olsa, insanlar Kur'an dinlese, Vaaz dinlese abdeste ne gerek var. Hadi elini yüzünü yıkadı, ayağını yıkamasına veya meshetmesine ne gerek var. Cenabetlikten temizlenmeye ne gerek var.
Gerek var, çünkü bir ibadet yapacaksın ve Allah senin asgari maddi ve manevi temizliğini istiyor.
Yani bu ibadet Allaha yaklaşma , Allaha kendini arzetmedir, Allaha sığınmadır. Bir Motivasyondur. Bilinçli yapıyorsan bir aydınlıktır., bir ferahlıktır. İçinde sadece Kur'an okunur. Bireysel de yapılır toplu da. SAbır ve Salat la Allahtan yardım dileyin diye ayet var. Buradaki Salat ya namazdır, ya dua. Başka bir şey olamaz.
Buradaki rukü, secde olayını putperestlikle karıştırılmasını yanlış buluyorum. Ayrıca namazı hadisten öğrenmedik, ilmihalden de öğrenmedik. Anamızdan babamızdan öğrendik. Yüzyılların mütevatir sünneti ile.
İbadetsiz din olmaz. İslamdaki sorun maalesef tarihsel süreç içinde tümüyle bir ibadet dini haline getirilmiş. İbadetler abartılmış. Mezhepleşme olmuş. İbadetleri yaparsan islamsın, yapmazsan değilsin anlayışı çıkmış. Kur'anda bunu görmüyoruz.
İslamın temelinde kurumsallaşma yok. İslam = Kur'an dır. Ama peygamberden sonraki nesiller etrafındaki Yahudilere, Hristiyanlara baktılar, o na göre Dini kurumsallaştırdılar, örgütlediler ve bize bugüne kadar getirdiler. Bunu yapmasalardı halkı idare edemezlerdi. Doğru veya yanlış. İşin kolayını böyle buldular.
insanlarda da böyle bir anlayış var. Namaz kılmazsa kendini kusurlu, eksik müslüman görüyor. Ben de yıllardır öyle gördüm. BUnu Kur'ana dayanarak günlük iki vakit ibadetimle 2003 ten beri eksiksiz yapıyorum. 2003 den evvel Cuma devamlı, günlük namazlar kafama göre içime ilham gelirse şeklinde gidiyordu.
Namaz kılan kitle içinde bilinçli insanlar da var. Bilinçsiz de. Çok Ahlaklı olan da var, kusurlu olan da. Bu kişilerin sorunu. Bundan namazı sorumlu tutamayız. Sadece dini eğitimi eleştiririz o kadar. Bu namaz kılanların içinde başkalarına her türlü aşağılık iftirayı atanlar var. İftira atmak çok daha büyük bir günah , Kur'an açısından.
Bir taraf namazı abartıyor, öbür taraf tümden yok ediyor, Salat kelimesinin diğer anlamlarına kayıyor. İfrat ve tefrit arasında kalmayalım.
Kılın veya kılmayın. Ama Namaz vardır.
Herkese selamlar,
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yazında bahsettiklerinin büyük çoğunluğuna katılıyorum.
Salat sadece Namaza indirgenemez.
Ama Salatın bir ibadet anlamı da var. İbadet komple kulluk demektir. Allah'a kulluk, O'nun her dediğine uymaktır. Tersi tağuta kulluk da aynıdır. İbadet/kulluk bir takım ritüellere hasr edilemez. İşte Nisa 101-103 te bahsedilen, Nur 58 de bahsedilen , Hud 114 de İsra 78 de bahsedilen bu. Nisa 103'te bahs edilenin namaz olduğunu, bir Kuran dersi olamayacağını neye dayanarak iddia edebiliyorsunuz? Ve Hud 114 ile İsra 78'de söylenenin de. Bu iki ayetten benim anladığım, geceleyin salat/Kuran dersini âmirdir. Ayrıca dediğim ayetlerdeki ibadeti yapmak için Maide 6 da Abdest alma emredilmiş. Diyelim, bu bildiğimiz abdesttir.. bunun illa da namaza mahsus olduğunu nasıl iddia edebilirsiniz? Salat her neyse, o sebeple bu abdest onun için istenmiş olamaz mı?
Şİmdi SAbah ve Akşam vakti peygamberin yanına insanlar gidiyor. FEcr ve Işa. Şİmdi bu sadece bir Kur'an dersi olsa, insanlar Kur'an dinlese, Vaaz dinlese abdeste ne gerek var. Hadi elini yüzünü yıkadı, ayağını yıkamasına veya meshetmesine ne gerek var. Cenabetlikten temizlenmeye ne gerek var. Aynı mantıkla, diyelim ki bu dediğiniz namazdır, abdeste ne gerek var?
Gerek var, çünkü bir ibadet yapacaksın ve Allah senin asgari maddi ve manevi temizliğini istiyor. Okula, toplumun arasına çıktığında temiz olman gerekmiyor mu? Yalınız namaz için mi gerekiyor? Bana sorarsan Allah'a kılacağın namaz için temizlik gereksizdir. Çünkü siz yıkanmış halinizle O'nun huzurunda olduğunuz gibi kirli halinizle de O'nun huzurundasınız. Sizin mantığınızla bakınca, sizin hiç kirlenmemeniz, kirlenmeye izin vermemeniz lazım!
Yani bu ibadet Allaha yaklaşma , Allaha kendini arzetmedir, Allaha sığınmadır. Allah'a arz olmadığınız bir haliniz de var mı? Bir Motivasyondur. Bilinçli yapıyorsan bir aydınlıktır., bir ferahlıktır. İçinde sadece Kur'an okunur. Bireysel de yapılır toplu da. SAbır ve Salat la Allahtan yardım dileyin diye ayet var. Buradaki Salat ya namazdır, ya dua. Yalnış. Neden olamazmış? "Buradaki ve başka ayetlerdeki salat, namaz ve bildiğiniz anlamdaki dua olamaz" iddiasında ben de bulunduğumda sizin iddianızdan farkı ne olur? Başka bir şey olamaz. Buradaki sabrın ve salatın ne olduğunu anlamadığınız için böyle diyorsunuz. Sabır kendi başına bir şey değildir, kendi başına bir eylem değildir. "sabr et!" veya "sabırla yardım dile!" veya "sabırlı ol!" sözünün tek başına bir anlamı yoktur. Onun ön veya arka planı vardır. Sabırla birlikte, sabr edilecek eylemi de zikr etmelisiniz. Sabır dayanmak, devam etmek, geri çekilmemek, kaçmamak vs. Neyde sabr edilecek? Örnek: "Sabredin ve namaz kılın". Yani namaz kılmaktan geri durmeyın! Yine, "sabr edin ve inancınızı yaşamaya devam edin, bir an bile inancınızdan uzaklaşmayın!" örneklerinden ne anlıyoruz? Sabrın namaza devam, inancını yaşamaya devam olduğunu anlıyoruz. İşte Bakara 45 ve 153'teki" İSTE'ÎNÛ Bİ-SSABRİ VE-SSALÂT" sözü, Salata devamda sabr etmekle Allah'tan yardım isteyin, bekleyin/ Allah'ın yardımını hakkedin!" demektir. Peki burada "Salat" nedir? Burada salat Ezzikir'dir/Ez-Zikr'e uymaktır. Yani Zikr'e uymada devamlılık göstererek Allah'tan yardım isteyin/bekleyin!"
Buradaki rukü, secde olayını putperestlikle karıştırılmasını yanlış buluyorum. Ayrıca namazı hadisten öğrenmedik, ilmihalden de öğrenmedik. Anamızdan babamızdan öğrendik. Yüzyılların mütevatir sünneti ile. Başka dinlerin mensuplarının da mütevatir sünnetleri var! Mütevatir deyince doğru mu oluyor? Hem bir zaman bir şey ferden başlar zamanla dediğiniz mütevatir halini alır. Namazın Allah resullerinin mütevatir sünneti olduğunu ispatlayabilir misiniz? Hem şunda karar kılmalısınız: Namazı Kuran'dan mı öğrendiniz, tevatüren ananızdan babanızdan mı?
İbadetsiz din olmaz. Din mahza ibadettir. İslamdaki sorun maalesef tarihsel süreç içinde tümüyle bir ibadet dini haline getirilmiş. İbadetler abartılmış. Ferdi ritüeller demeliydiniz. Mezhepleşme olmuş. İbadetleri yaparsan islamsın, yapmazsan değilsin anlayışı çıkmış. Doğru, ibadet yaparsan müslümansın, yapmazsan değilsin. Kur'anda bunu görmüyoruz. Kuran'da hep bu var.
İslamın temelinde kurumsallaşma yok. İslam = Kur'an dır. Ama peygamberden sonraki nesiller etrafındaki Yahudilere, Hristiyanlara baktılar, o na göre Dini kurumsallaştırdılar, örgütlediler ve bize bugüne kadar getirdiler. Bunu yapmasalardı halkı idare edemezlerdi. Doğru veya yanlış. İşin kolayını böyle buldular. Aynen katılıyorum size.
insanlarda da böyle bir anlayış var. Namaz kılmazsa kendini kusurlu, eksik müslüman görüyor. Ben de yıllardır öyle gördüm. BUnu Kur'ana dayanarak günlük iki vakit ibadetimle 2003 ten beri eksiksiz yapıyorum. 2003 den evvel Cuma devamlı, günlük namazlar kafama göre içime ilham gelirse şeklinde gidiyordu.
Namaz kılan kitle içinde bilinçli insanlar da var. Bilinçsiz de. Çok Ahlaklı olan da var, kusurlu olan da. Bu kişilerin sorunu. Bundan namazı sorumlu tutamayız. Sadece dini eğitimi eleştiririz o kadar. Bu namaz kılanların içinde başkalarına her türlü aşağılık iftirayı atanlar var. İftira atmak çok daha büyük bir günah , Kur'an açısından.
Bir taraf namazı abartıyor, öbür taraf tümden yok ediyor, Salat kelimesinin diğer anlamlarına kayıyor. İfrat ve tefrit arasında kalmayalım.
SEvgili metehan, Yazında bahsettiklerinin büyük çoğunluğuna katılıyorum.
Ayrıca namazı hadisten öğrenmedik, ilmihalden de öğrenmedik. Anamızdan babamızdan öğrendik. Yüzyılların mütevatir sünneti
ile. İbadetsiz din olmaz............ Kılın veya kılmayın. Ama Namaz vardır. Herkese selamlar,
Selam Saffet Metin,
Yazdıklarının büyük bir kısmı ile çelişen şu yukarıda ki cümle...Biz Atalarımızın Dininden vazgeçmeyiz diyenleri andırıyor.
Ama size hak verdiğim bir nokta var....
İnsanlara kızmaya hakkımız yok...Aslında kolay değil...Başını örtmeyince kendini çıplak hissettiğinin söyleyen bir bayan
tanımıştım.
Yani inanmıyor o örtünün farziyetine ama toplum baskısı ve kendinin kötü hissetme..
İnsan kompleks bir yaratık...
Namazı Ana babamızdan öğrendik diyorsunuz...Kur'andan öğrenmediğinizi ve öğrenemeyeceğinizi kabul ediyorsunuz.
O halde nasıl mutlu olacaksanız onu yapın ama Kur'an da Namaz var demeyin.Çünkü yok.
Salat var.
Böyle mutabık kalalım...Gerçek bu...
sevgiler...
metehan
__________________ Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Enfal/45. Ey inananlar! Bir düşman topluluğu ile karşılaştığınızda sebat edin. Allah'ı çok anın ki zafere ulaşabilesiniz.
Bakara/239.Fe in hiftum fe ricalen ev rukbana, fe iza emintum fezkurullahe ke ma allemekum ma lem tekunu ta'lemûn.
Bakara/239.Bir korku ve endişe duyarsanız yürüyerek veya binit üzerinde kılın. Güvene kavuştuğunuzda bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı zikredin.
Nisa/103. Fe iza kadaytumus salate fezkurullahe kiyamev ve kuudev ve ala cunubikum, fe izatme'nentum fe ekîmus salah, innes salate kanet alel mu'minine kitabem mevkuta.
Nisa/103.Korku halindeki namazı tamamlayınca, artık Allah'ı ayakta, oturarak, yan yatmışken anın. Sükûnet bulduğunuzda, namazı tam bir biçimde yerine getirin. Namaz, müminler üzerine vakti belirlenmiş bir farz olmuştur.
Bu anmayla onlarin kisalarindan ozu/neyin ne oldugunu cikarmaya calisiriz.
Enfal/45.Zafere ulasmanin tek yolu Allah’i anmak yani O ‘nun gosterdigi ilahi kanun/kitap/yazilar ve kurallar ile hareket etmekle mumkun olur.
Bizi motive edecek bir ibadet ne olabilir ? Zikir ..! Allah’i zikr etmek. Ve nisa/103 te belirtildigi gibi belli bir sekillerle kisitlanmamis/cevrilmemis ne pozisyonda olursan ol ayakta,oturarak,yan yatmisken bu pozisyonlarda neler yapabiliriz.? ve zikir salat in edasindan sonraolacak.Korku salat-i (sefer yukumlulugunun iptali veya geciktirilmesi )ve bu sefere veya seferde mani olacak kavrayamadiginiz engeller kalkinca yine Allah’i zikr ederek her durumda onun kanun ve kurallari ile hareket edilmelidir. Salat muminlere olmazsa olmaz, baska alternatif bulunmayanher kosulda (korku/Endise haric(koru korune atlamak) yazilmis bir Kanundur /Kitaptir.4/103
Yani korku/endise kavrayamadiginiz bir drum yasandiginda kanun uygulanamayabilir veya kisitlama/kisaltma getirilebilir
alıp yollara Düşülmesi...Allah ve Resulune Hicret edilmesi EMREDİLİYOR.
Bu arada Müslümanlar Gruplar halinde dolaşıyorlar.Yollarda çeşitli Gruplarla karşılaşılabiliyor
DOST ve DÜŞMAN Unsurlar! Ama bu Uniformalı bir Savaş hali ve Cephe değil!!!Öyle uzaktan birbirini görenler
hemen MEVZİ Almıyor! Belli bir GÜVEN-GÜVENSİZLİK içinde GRUPLAR BİRARAYA GELİYOR
Kim KAFİR KİM MÜMİN ve KİM MÜNAFIK ilk an da belli değil! O nedenle HEMEN Sorgusuz Sualsiz Öldürmeye
Allah karşı...Ve 93 de Sırf mala tamah edip ÖNYARGILI Davranmayın!!!
Ortada bir takip var ve MAL Gasbı da söz konusu olabilir.Tıpkı Kervan ve Bedir gibi!!103!
NİSÂ - 101
Ve izâ darabtum fîl ardı fe leyse aleykum cunâhun en taksurû mines salâti,
in hıftum en yeftinekumullezîne keferû, innel kâfirîne kânû lekum aduvven mubînâ
Yeryüzünde savaş için yolculuğa çıktığınız zaman inkarcıların size saldırmasından korkuyorsanız
SALATI kusurlu yapmanızda(tam yapamamanızda) bir sakınca yok. Kuşkusuz inkarcılar sizin açık düşmanınızdır
102 ye Döneceğiz
(103) O topluluğu izlemekte gevşeklik göstermeyin. Siz acı çekiyorsanız onlar da sizin gibi acı çekiyor.
Fakat siz, onların ALLAH'tan ummadığını umuyorsunuz.(ŞEHADET-Motivasyonu) ALLAH Bilendir, Bilgedir.
101- İnkarcılar, silahlarınız ve eşyanız hakkında dikkatsiz davranmanızı ve böylece sizi ani bir baskınla bozguna
uğratmayı umarlar.
NİSÂ - 102
-----------------------------------------
Ve izâ kunte fîhim fe ekamte lehumus salâte fel tekum tâifetun minhum meake vel ye’huzû eslihatehum fe izâ secedû fel
yekûnû min
verâikum, vel te’ti tâifetun uhrâ lem yusallû fel yusallû meake vel ye’huzû hızrahum ve eslihatehum veddellezîne keferû lev
tagfulûne an eslihatikum ve emtiatikum fe yemîlûne aleykum meyleten vâhıdeh(vâhıdeten) ve lâ cunâha aleykum in kâne bikum
ezen
min matarin** ev kuntum mardâ en tedaû eslihatekum, ve huzû hızrakum innallâhe eadde lil kâfirîne azâben
muhînâ(muhînen).
Sen (fihim)aralarında olup onlara DESTEK verdiğin zaman,
onlardan bir taife*grup(fihim)ARAnızda bulunsun ve silahlarını da yanlarına alsın.
Sonra Salata dahil olmayan taife*grup(fihim)seninle birlikte SALAT etsinler diğerleri kalkan vazifesi görsün.
İnkarcılar, silahlarınıza ve eşyalarınıza -Gafil anınızda-ani bir baskınla el koymayı umarlar.
Korunaklı bir yerde veya Kalede iseniz*** silahlarınızı bırakmanızda bir sakınca yok. Ancak alarmda olun.
ALLAH kafirlere alçaltıcı bir azap hazırlıyor.
----------------------------------------
**min matarin**ve marda
Süryanice/Aramca “mârda din”in mardin’e KORUNAKLI DİN referans verir şehri süryaniler süryanice kale ya da kaleler anlamına
gelen
merdin merdo merde marda mardin; bizanslılar maride mardia; ermeniler merdin; araplar maridin; osmanlılar ise mardin
olarak adlandırmıştır.
Birinci örnek: İbraniceye “şemsiyye” (kış şemsiyesi ve Anadolu Türkçesi karşılığıyla yağmurluk) kelimesi
sokulmak
istenildiğinde Almancadaki iki kelimeden meydana gelen isimlere müracaat edildi. Almancada şemsiye (yağmurluk)
“regenschirm”
olup, “yağmur” anlamını ifade eden “regen” ile “siper” anlamını ifade eden “schirm”den türemiştir. Bu metoda uygun olarak,
İbranicede şemsiyeye “mihseh-matar”10 denilmiştir. “Mihseh” siper, “matar” yağmur demektir.
İkinci örnek: Almancada şemsiye (yaz şemsiyesi ve Anadolu Türkçe karşılığıyla gölgelik) “sonnenschirm”dir. Sonne (n)
“güneş”,
schirm “siper” demektir. İbranicede gölgelik “mihseh-chemech” diye kabul edilmiştir. Mihseh “siper”, chemech “güneş”
demektir.
Üçüncü örnek: Almancada eldiven “handschuh” olup, “el” anlamını ifade eden “hand” ile “kap” (ayakkabı) anlamını ifade
eden
“schuh” dan türemiştir. İbranicede eldiven, “baté yadayim” diye kabul edilmiştir. Çoğul tamlama hâlinde olan “baté”
kelimesi
“kaplar” ve “yadayim” kelimesi “eller” demektir.
Dördüncü örnek: Almancada çorap “strumpf”dur. Bu kelime tamlama hâlinde bir isim değildir. Fakat İbranicede eldiven
kelimesi
hakkında izlenen metot, çorap kelimesine de uygulandığından çoraba “baté raglayim” denilmiştir. “Baté” kaplar, “raglayim”
ayaklar demektir.
Beşinci örnek: İbranicede okula “bet-sefer” denilmiştir. “Bet” ev ve “sefer” kitap demektir.
Yukarıdaki beş örneğin içerdiği kelimeler, Alman ve Rus tamlama isimler metoduna uygun olarak türetilmiş yeni
kelimelerdir.
Şimdi Sâmî diller karşılaştırma metoduna göre, aynı kelimelerin ne şekilde türetildiğini göstereceğim:
Birinci örnek: Araplar şemsiyeye (yağmurluk) matariyye (matariyah diye telaffuz edilir) derler. Arapçada “matar” yağmur
demek
ve “ye” de bir ektir. İbranicede bu kelime aynen kabul edilmiş ve Matariyah denilmiştir. Çünkü İbranicede Arapçada olduğu
gibi
“matar” yağmur ve iyah aynı şeklide Arapçada olduğu gibi bir ektir.
İkinci örnek: Arapçada şemsiyeye (gölgelik), şemsiye (chemsiyah diye telaffuz edilir) denir. İbranicede bu kelime
Chemchiyah
diye kabul edilmiştir. İbranicede güneş “chemech” kelimesiyle ifade edilir.
Üçüncü örnek: Arapçada eldivenin tekiline kef (kaf diye telaffuz edilir), çoğuluna kufûf denir. İbranicede tekili kaf11
ve
çoğulu kapot’dur. Fakat İbranicenin el, ayak gibi çift olan her şeye mahsus yim ikillik alameti (Arapçada ikil
alametlerinden
biri ye nûn’dur) olduğundan kapot kelimesinin sonuna hareke yerine olan a eklendikten sonra yim eki getirilerek kapotayim
olur.
Dördüncü örnek: Arapçada çoraba, cevreb denir (bu kelime aslında Türkçe olup daha sonra Arapçalaşmıştır). Üçüncü örnekte
gösterilen metoda uygun olarak bu kelime Garbayim olmuştur.
Beşinci örnek: Arapçada okula medrese (medrassa diye telaffuz edilir) denir. Bu kelime İbranice aynen kabul edilerek
Midrachah
olmuştur.
Fransızcada -tion ile sona eren kelimeler, Rusçada –tsia ile biter. Örnek olarak Fransızca “civilisation” kelimesi
Rusçada
“civilisatsia” olur. Rus Musevî kelime mûcitleri, İbranice için –tsia ile sona eren kelimelerin tamamını aynen kabul
etmişlerdir.
Fakat Sâmî dilleri karşılaştırma metoduna göre kelime türetenler, –tsia ile sona eren kelimeleri kabul etmiyorlar. Şimdi
“civilisation” veya “civilisatsia” kelimesinin İbranicesi “medenyah”dır ki Arapça medeniyye (medeniyah diye telaffuz
edilir)’dir.
__________________ Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Nisa/142.İnnel munafikîne yuhadiunellahe ve huve hadiuhum, ve iza kamu iles salati kamu kusala yuraunen nase ve la yezkurunellahe illa kalila.
Nisa/142.Şüphesiz münafıklar Allah'a oyun etmeye kalkışıyorlar; halbuki Allah onların oyunlarını başlarına çevirmektedir. Onlar namaza kalktıkları zaman üşenerek kalkarlar, insanlara gösteriş yaparlar, Allah'ı da pek az hatıra getirirler.
Zikiri az veya eksik eda etmemiz bizi munafikliga yaklastirmakta, nasil zikr edebiliriz.Arapca okuyarak/hatim ederekmi veya tesbih cekerekmi Asla…! Kur’an Egitimi/Ogrenilmesi eger bunda duzensizlik olursa Salat-i tam anlamiyla eda edemiyoruz. Salat miz Ellerle ve isliklarla hic alakasi olmayan birseye donuyor/donduruluyor.(Enfal/35.)
Zikrin Salat konusunda ne kadar onemli oldugunu bu ayet gostermekte, zikrin eksikligi aktif olarak salati etkilemekte bizi egolarimizi tatmin eden dogru yaptigimizi sanan biri (munafik) farkedilmedigi icinde iki yuzlu yapmakta ..!
Ayeti geriye dogru saralim; Munafiklar zikri gerektigi gibi yapmiyorlar.Kur’andan bir haberler arapca hatim eden ama icinde neler oldugunu bilmeyen bir avam gibi ve bu onlari dogru yaptigini sanan, Salati uygulamadada eksiklik tam anlamiyla yerine getirmiyorlar .ve malum hayat in icindende gorebilirsiniz.
Zikir edelim Kur’ani okuyarak,dinleyerek,konusarak/aktararak , Ayakta oturarak veya yan yatarken hep dusunelim her hareketimizde zikrin faydasini salat-a tam olarak eda etmekle ulasalim .Yoksa bocalar/uzulur/aci ceker dururuz hayatta ve ahiratta..
Nisa/143.Arada (iman ile küfür arasında) bocalayıp duruyorlar; ne onlardan yana oluyorlar, ne de bunlardan. Kimi de Allah şaşırtırsa artık ona sen bir yol bulamazsın.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma