HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Sonsuz Cehennem Adil mi? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
takva81
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 ocak 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takva81

 selamlar...hayrullah hocam

    demişsinki delilin nedir. belki kuranda yüzlerce kez sen de okumuşsunsundur. kıyametin saatini o büyük günün saati. söze gerek yok az araştırdınmı hemen bulunuyor. ve o son zaman gelmeden  diyor. yani bir zaman bitiyor. artık bundan sonra bizim için bir müğlet veya başka çare kalmıyor. ve ayet :.. artık onlara  müğlette verilmez.

   neyse gelelim ölçü ye ondan sonra hak ölçüyü yarattı ve herşey bir karar üzerine kıldı. artık zamanın içinde bir ölçü var ve bu ölçü çerçevesinde her yaratma meydana geliyor.

   ölçü içine bütün görünen duyulan his edilen varlıkları aldı artık zamanı kavrama bir ölçü çerçevesine büründü.

   gelelim bu ölçünün insan boyutuna tabiki insan da bir ölçünün sonunda imal oldu. her yerinde belirli bir hesap var mesela doğduğu zamanki akıl ölçüsünden fiziki ölçüsünden. sonraki diğer zamana bağlı değişebilecek ölçülerine.  doğduğu ilk halinden sonraki haline karşı konulmaz bir zaman la gelir yani bir nevi sürüklenme ile bu sürüklenmede. ölçü kavramına bağlıdır. her türlü hesaplar yapılmış. bebek ken nasıl olacağı büyüdümü nasıl olacağı. azlık ve çokluk ölçüleri yazılmış.

      ve tabi insan bu ölçüyü her zaman kendi için sanar. ölçü her yerde her devirde kaçırır. mesela inasının bedenin örtmesi için iki metre kumaş lazımken   o insan kendi için on metre kumaş edinir. ve diğerleri için gerekli kumaşı zapt eder. buda insanın ölçüyü bozmasıdır. ölçü bozuldu. ama zamana hükmü yok  gelip gelip duruyor bir ilahi emirle.. ve ilerleyen zamanda ölçü git gide bozuluyor. ama zamanı bozamıyor. o akıp gidiyor.

   o halde  bütün olguların ilk başı zaman var olmanın bilinmenin bedeli ..

   ve allah zamandan mekandan beri uzaktır. burda hak ilk zaman kavramını sonra mekan kavramını kullanmış. eğer mekan ve zaman kullanmış olsaydı. o zaman mekan önce gelir. ve allah da zamanın içinde yaratılmış olurdu. eğer mekanın içinde olsaydı zamanın bittiği büyük gün kıyamette kendi zatıda yok olurdu bu mümkün değil. o halde kelimede dediği gibi önce zamandan beri ayrı ve mekan ölçüden de ayrı. ki

  kuranında ayetlerinde. ben bu zaman olgusunu yok edeceğim diyor. şimdi zihinleri karıştırmayalım. ağir hayat bizim zamanla algıladığımız. yorum yaptığımız. hayat değil. bildiğimiz zaman kavramı kıyametle son buluyor. ve allah yeni bir yaratma meydana getiriyor. ama bu yaratmanın adı hiç zaman değil. bunu algılayamayız. çünkü biz var olan içinde yaşadığımız zamanın ölçü kavramıyız. ve bu ölçü kavramında akıl ile gitsek gitsek yine bir zamanın bir noktasında kalırız.

     peki insan için ebedilik doğrumu bu zaman da bu boyutta mümkün görünmüyur.  birde zamanı ortadan kaldıralım

     



__________________
ben yanlız kendimi kurana adadım.
Yukarı dön Göster takva81's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takva81
 
takva81
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 ocak 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takva81

selamlar ...ben pek klavye kullanamam. ama her nekadar kulanamasamda burası benim düşüncelerimi yazdığım yer ..

     evet zamanın içersindeki ölçüyü bir tek insan bozuyor. ve gelip geçici dediğimiz dünyaya her kez bende dağil mecburen dalıyoruz.. az yada çok isteklerimiz ve zamana karşı koyma becerilerimiz var aslında biz zamana değil ölçüye karşı koyuyoruz. zatende o son zaman artık ölçünün bittiği an dır. zamanın bütün ölçütleri az yada çok bozulacak .(mesela seracılık insan kışın ortasında yaz sebzeleri yetiştiriyor. havuç hıyar domatez vb. bunları zamana karşı koymak onu öne almak veya geri getirmek olarak algılıyor. aslında ölçüyü bozuyor. yazın olacak bir bitkiyi kışın yetiştirerek zamana karşı direniyor. ) ve bunu yaparkende kendine haklı sebepler arıyor buluyor kendini inandırıyor. kısacası ölçünün sınırlarını zorluyor.

    kuranda bunu allah iblis idesinin ademi kandırması olarak anlatır. onun formatı kurulu düzeni bozmak üzerine . iblis idesi için bir ölçü asla kabül edilemez. kuran dikkatli okunursa  kıyamet seneryolarında hep bir ölçü vardır.   mesela ( o gün terezi hak ile kurulur ve hiç kimseye zerre kadar haksızlık edilmez. her kezin kazan dığı tastamam verilir. ) evet burda zamanın içindeki ölçüyü ne amaçla nasıl kullandın öteden beri gelen ölçüyü hiç bir değişiklik yapmadan devam ettirdinmi yok sa o ölçüyü iblis idesine uyup kıyısından köşesinden bozdunmu. diye hak ölçüsü ile insanın kendi ölçüsü değerlendirilir.eğer kendi ellerinle bunu değiştirip ve haklıda sebepler ortaya koyduysan ve bunu yaşam biçimi olarak algıladıysan sana o ölçü verilir. hiç haksızlık edilmez. sen elindeki ölçü ile gidersin çünkü haklı sebeplerin var kendi yaptığın olgu sana da kimse karışmaz. buna göre kurdun aklını düzenini.... ve diğerleri var olan ölçüye bir eklenti bir değiştirme yapmadılar.  ezelde ne ise bir hep hakkına razı geldin zamana karşı koyup dün olacak şeyi bugün istemedin yani (seracılık yapmadın domatezi yazın zamanın da yedin)... ve iblis idesinin ivmelerine karşı geldin ve senin kıyamet terazisindeki ölçüyle bir değişmen olamaz sen neyse hakkım ona razıyım demişsin bir gün bu karşı konulmaz zamanın sonu gelir demişsin ve o karşı konulmaz zaman yok hiçlik alemine gitti ..( ve onlar altlarında ırmaklar akan ant cennetlerindeler. bu size rabbinizden sabtermeniz dolayısı ile verildi. ) sabırla beklediniz artık zaman yok sabır kavramı bitti her an bunlarla berabersiniz.

    gerçekten bu dünyada ilahi adaletin zaman içerisine koyduğu ölçüyü kabüllenseydik sabretmemiz için geçecek az bir zamanı çok bilip (seracılık ) yapmasaydık  bir kutup ayısı gibi on ay fokların gelmesini bekleseydik ilahi adaleti bozmasaydık. bizlerde altlarından ırmaklar akan ant cennetlerine kavuşurduk.

   

Vel-’asr(i)
Andolsun akıp giden zamana ki;

İnne-l-insâne lefî ḣusr(in)

İnsan mutlaka ziyandadır.

İllâ-lleżîne âmenû ve ’amilû-ssâlihâti ve tevâsav bilhakki ve tevâsav bi-ssabr(i)....
..............Ancak o kimseler başka ki iyman edip salih ameller işlediler ve hep hakka vasıyyetleştiler ve sabra vasıyyetleştiler

işte bütün konu bu ....



__________________
ben yanlız kendimi kurana adadım.
Yukarı dön Göster takva81's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takva81
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba,

ilginiz ve cevaplarınız için teşekkür ederim.

Zamanı olaylara / sebep ve sonuçlara göre yorumlayan bizleriz. Ancak zaman hep vardı ve var olmaya devam edecek.

Kıyametle zamanın sonlanacağından bahsetmez. Evrenin şekil değiştireceğinden bahseder. Pekala bu da zamanın yapacağı bir şeydir. Zamanı geldiğinde olacak demek ile, zamanın yapacağı demek arasında pek bir fark yok bana göre.

Ayrıca zaman, evrendeki en büyük güçtür ve eşi/benzeri yoktur. Zaman güneşe hükmeder, yıldızlara, galaksilere de hükmeder...

Hiç bir şey zamanı yenemez, zaman ise her şeyi tüketir...

Evrende kurulu bir düzen var...Bu düzen en küçük yapı taşları ile birbirine bağlı ve BAĞIMSIZ olan hiç bir varlık yok. sürekli bir etkileşim var.

Sabır denilen şey de, ZAMANININ gelmesini beklemektir.

Soyut olan ve somut olan aklım/ kalbim ile SADECE İDRAK edebildiğim Zamana, tanımlama olarak Allah der isem, ortak koşmuş mu olurum?

Allah olarak tamamen soyut bir güce inanmak, akıl ile OLAMAZ. Sadece KABULLENMEYİ gerektirir.

Dikkat edin, bütün alemlerin üstünde olan bir GÜCÜ tanımamazlık değil benim sorum.

Selam müminleredir...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Yorumcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Yorumcu

Merhaba,

ilginiz ve cevaplarınız için teşekkür ederim.

Zamanı olaylara / sebep ve sonuçlara göre yorumlayan bizleriz. Ancak zaman hep vardı ve var olmaya devam edecek.Zaman mı,hep vardı,yoksa başka bir şeyler mi,onu bilmem.Ama ezeli ve ebedi birşeylerin hep var olduğunu düşünüyorum.Çünkü ezeli ve ebedi bir Allah"ın varlığı,ezeli ve ebedi bir şeylerin varlığını da gerektirir veya zorunlu kılar.Yani,hiç bir şey yoktu,sadece Allah vardı deyimi,bana göre çok sorunlu bir deyim.

Kıyametle zamanın sonlanacağından bahsetmez. Evrenin şekil değiştireceğinden bahseder. Pekala bu da zamanın yapacağı bir şeydir. Zamanı geldiğinde olacak demek ile, zamanın yapacağı demek arasında pek bir fark yok bana göre.

Ayrıca zaman, evrendeki en büyük güçtür ve eşi/benzeri yoktur. Zaman güneşe hükmeder, yıldızlara, galaksilere de hükmeder...Ama zaman da yıldızlarla,galaksilerle,güneşlerle,yani varlıklarla kaimdir ve çok değişkendir.

Hiç bir şey zamanı yenemez, zaman ise her şeyi tüketir...

Evrende kurulu bir düzen var...Bu düzen en küçük yapı taşları ile birbirine bağlı ve BAĞIMSIZ olan hiç bir varlık yok. sürekli bir etkileşim var.

Sabır denilen şey de, ZAMANININ gelmesini beklemektir.

Soyut olan ve somut olan aklım/ kalbim ile SADECE İDRAK edebildiğim Zamana, tanımlama olarak Allah der isem, ortak koşmuş mu olurum?Evet,ortak koşmuş olursun,ama asla müşrik olmazsın.Kur"an,"ilk"te O"dur,sonda O"dur"demektedir.Bana göre bu ayet,sizin tasavvurunuzu boşa çıkartmaktadır.Ayrica,"gözler O"nu görmez,O gözleri görür.Ama biz zamanı gözlemleyebiliyor,hesap edebiliyoruz.

Demem o ki,bizim Allah"ın resmini cizmek gibi bir sorumluluğumuz yok.Geçmişte ve günümüzde yapılan bu veya buna benzer gayretler,bana göre haddini bilmemek veya haddini aşmaktır.

Bana göre,bizatihi Allah"ın kendisi bilinemez,idrak edilemez.Zaten Allah bizden böyle bir şeyde istememektedir.Allah" bizden,her gün veya her an,başbaşa olduğumuz O"nun ayet veya işaretlerini bilmemizi,idrak etmemizi istiyor.Sivri sinek gibi küçücük muhteşem bir varlığı inşa eden Kudrete,haşyet duyup,teslim olmamızı istiyor.

Allah olarak tamamen soyut bir güce inanmak, akıl ile OLAMAZ. Sadece KABULLENMEYİ gerektirir.Böyle söylenebilir.Ancak,akılsız hiç bir iman,ideal iman olamaz.Olsa olsa iptidai iman olur.

Dikkat edin, bütün alemlerin üstünde olan bir GÜCÜ tanımamazlık değil benim sorum.Bu tür soruları,kişi kendisine,çevresine,bana göre sık sık sormalıdır.Hatta Allah"ın varlığını bile tartışmalıdır.Örneğin:Allah olmayabilir mi? Acaba biz kendimizi mi aldatıyoruz.Yoksa bizi zaman mı helak ediyor.v.s.v.s.

Selam ile.

Selam müminleredir...

Yukarı dön Göster Yorumcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Yorumcu
 
takva81
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 ocak 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takva81

selamlar hayrullah hocam demişsinizki..

Soyut olan ve somut olan aklım/ kalbim ile SADECE İDRAK edebildiğim Zamana, tanımlama olarak Allah der isem, ortak koşmuş mu olurum?.....

 allah kuranında kendisi için 99 isim kullanmıştır. ama bu isimler kendi zatı değil . onu tanıtan özelliklerine işaret eden isimlerdir.

   siz allah için zaman desenizde. kendi zatını değil onu tanıtan sıfatlarından bahsetmiş olursunuz. zaten kuranda kimi yerinde . allah kimi yerinde rabb kimi yerinde rahman olarak kendini tanıtır.

   ama bizim dille söylediğimiz asla onun zatı değil. mesela ben siz için birine bu kişinin ismi hayrullah desem veya babanıza hayrullah nerde desem. o isim beni size ulaştırır. ve sen o isimin zatısındır. görünür bilinirsin

ama araplar. bu ilahi güce kendi dillerinde allah der. türkler. tanrı der ingilizlerde. god der. ama bunların herbiri sana konulmuş isimi değiştirmeden hayrullah der. yani hocam isim kullanma bize ait zatı tanım allaha ait zatı tanım değil sıfatı tanımdır. bir isim koymak. bize görünürlük kazandırır ona asla.. ona ise bir isim koymak sadece sıfati anlam verir.

  bu o yaradanın dildeki yeridir. ilahi güce o dil kendi lisan konuşmalarında bunu vermiştir. (allah.tanrı.rabb.rahman. god )bir ingiliz god  dedi diye  ona sen allah demedin sen ona inanmıyorsun diyemeyiz.

  yani hocam sizin zaman demeniz veya benim rahman demem asla onun zatını tarif etmez.  



__________________
ben yanlız kendimi kurana adadım.
Yukarı dön Göster takva81's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takva81
 
takva81
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 ocak 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takva81

selamlar ..

bizler zamanlı yaratmanın içindeyiz  allahın gerçek zatına asla vaki olmayız bu aklın ölçülerini zorlamak olur.

   bizler zaman içersindeki  akli ölçü koyma işinden kendi kuyumuzu kendimiz kazarız.  bakın yaşanılan hayatta aklını kullanalar birileri doktor birileri mühendis birileri hamal oluyor. birileride diğerlerinin kölesi uşağı oluyor. bunların her biri aklın kullanılmasının ürünüdür

    o zaman kazanılmış bütün değerler aklın kullanılması ile dir bir bal arısı aklını kullanarak bir şey bir fayda yapmaz eğer bizler gibi aklını kullansaydı. ben şahsen kendim için düşünüyorum kimseye bir gram bal vermezdim. sen git kilometrelerce dolaş çiçek özü bul bala dönüştür peteklere koy  gelsin biri beleşe konsun. işte ince nokta bu o hayvanı yaratan akıldan yoksun yarattı bizi ise onun bilmediği akıl nimeti ile donattı. akıldan yoksun bir arıyı allah ne amaçla yarattığı belli ve hiçde asi gelmiyor. tam bir boyun eğme ile itaat.

   kimse kendini kandırmasın   yaparken ederken sen kendin için çeşitli haklı sebepler ortaya koyacaksın akılını kullanacaksın iş vebal ödemeye.. geldimi vay efendim ben bilmiyordum . bahaneleri.



__________________
ben yanlız kendimi kurana adadım.
Yukarı dön Göster takva81's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takva81
 
BarisYilmaz34
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 21 mayis 2010
Gönderilenler: 34
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı BarisYilmaz34

Arkadaşlar, bazı İslam bilginleri cehennemin sonsuz değil sonlu olduğunu söylemişlerdir. İbni Kayyum bunlardan biridir. Banada mantıklı geliyor aslında. Allah niye sonsuza kadar azap etsin ki...
Yukarı dön Göster BarisYilmaz34's Profil Diğer Mesajlarını Ara: BarisYilmaz34
 
Keşmekeş
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 21 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 33
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Keşmekeş

Öncelikle ben cehennem sonsuz değil iddialarına katılmıyorum. O zaman her gün okuduğum kitaba aykırı bir inanç benimsemek zorundayım. Ha dersinizki çeviri farkı, Yaşar Nuri'nin çevirisini okuyorum. Şimdi buna bakarak bir adamın sorduğu bir soruyu size sormak istiyorum. Ciddi cevaplara ihtiyacım var.

Bir insan düşünün. Size yaptırmak istediklerini korkuyu kullanarak yaptırıyor. Diğer bir insan düşünün. Size yaptırmak istediklerini anlatarak, açıklayarak, ikna yolu ile yaptırmaya çalışıyor. Hangisi daha makbuldür. Hangisini daha çok seversiniz. Bu anlamda; cehennemde yanmak, azap çekmek, ve diğer korkutma yolları sizce yüce bir varlığa yakışır mı? Akıldışı olanı aklın yolu birdir, o da bellidir sığ düşünce yaklaşımından ayırırsak ki bu tip düşünenlere mantık yolu ile yaklaşmak neredeyse imkânsızdır.

Felsefi anlamda düşünürsek bu kadar yüce bir varlığın ikna yöntemi olarak korkuyu kullanmasını mantığınız kabul ediyor mu? Korku yerine sevgiyi kullanması daha çok yakışmaz mı bu yüce varlığa.




__________________
Kalpleri hep oyunda...
Yukarı dön Göster Keşmekeş's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Keşmekeş
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

evet öyle ama çözülemeyen sorular var
o soruları onlarda çözemiyorlar
ama onlar bu soruları gündeme getirenleri
kötü vasıflarla niteliyorlar
belki onların aklında da var bu sorular
ama sormuyorlar
çünkü dinen çıkma tehlikesi var.
ne kadar baskıcı bir din dimi hiç bi uygulaması hakkında fikir bile yüretememen gerekiyor..
Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
takva81
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 ocak 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takva81

selamlar ...

    nasıl oluyorda sonsuz bir cennet varken sonsuz bir cehennem olmuyor. allah bizim gönlümüze göremi yaratıyor.



__________________
ben yanlız kendimi kurana adadım.
Yukarı dön Göster takva81's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takva81
 

<< Önceki Sayfa 15 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats