HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Kur’an Gore Namaz Nasil KILINIR Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

ve son ayetler Sad Suresi ve "Terci Yapmak" Kavramı :

Ali Bulaç 19- Ve toplanıp gelen kuşları da. Hepsi onunla (Allah'ı tesbih etmede uyum içinde) yönelip-dönmekte olanlar idi.
Diyanet Vakfı 19. Kuşları da toplu halde onun emri altına vermiştik. Hepsi de ona uyarak zikir ve tesbih ederlerdi.
Edip Yüksel 19. Kuşlar da toplanmıştı; hepsi onun buyruğunu izlerdi.
Elmalılı Hamdi Yazır 19-Kuşları da toplu olarak (onun emrine vermiştik ). Hepsi onun için terci yapardı.(ona uyarak ahenkle içli zikir ve tesbih ederlerdi).
Süleyman Ateş 19. Toplanıp gelen kuşları da (ona ram etmiştik). Hepsi onun nağmesine katılır (beraber tesbih ederler)di.
Yaşar Nuri Öztürk 19 Kuşlar da toplu halde onunla beraberdi. Hepsi, onun tespih nağmelerine katılırdı.



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

Azure Yazdı:
Selam
eğer bunu yapmazsanız yani bağı kurmazsanız Allah karşısında diğer insanlardan farkınız kalmaz size onlardan fazla olarak bişey vermez.Allah işitir görür insanların içinde sakladıklarını bilir herşeyden haber alır. ancak normal zamanda bunlar için yanımızda iki melek bulunur devamlı herşeyi kaydeder.yani Allah yukardan bizi (bizim kafesteki hayvanları izlediğimiz gibi) neler yapıyor diye izlemez.Bunun için bizim ona gitmemiz gerekir.

Selam,

Bunlar sarsıcı cümleler. Biraz daha açabilirmisiniz. Yani sizi bu düşünceye götüren Vahyi kaynaklar nelerdir? Kafanızdakini biraz daha detaylı paylaşırsanız sevinirim. Bu konuyu araştırırken Hakkı Yılmaz isimli araştırmacının "Tevella" ve "Salla" kelimeleri üzerindeki zıtlıkla ilgili bir yazısına rastlamıştım. Bu bakış sizin tezinizi tamamen destekliyor.

 

Felâ saddaqa velâ صلّى  Sallâ velâkin kezzebe ve   تولّى  ;  tevellâ.O, ne tasdik etti ne de çaba harcadı/ destekledi. -   Ama yalanladı ve geri durdu. / Kıyamet Suresi-31-32-

Ayette geçen dört eylemin ikisi, diğer ikisinin karşıtı (zıt anlamlısı) olarak gösterilmiştir. Yani “كذّب  yalanlama”nın karşıtı “صدّق  tasdik etme” olarak belirtilirken, “sürekli geri durmak, sürekli yüz dönmek, lâkayt kalmak, ilgisizlik, pasiflik ve yapılmakta olan girişimleri kösteklemek” anlamlarına gelen “تولّى tevellâ” sözcüğünün karşıtı (zıt anlamlısı) olarak “ صلّى  salla” sözcüğü kullanılmıştır. Bu durumda “صلّى salla” sözcüğü; “sürekli ileri atılmak, ilgisiz kalmamak, pasif olmamak, hep aktif olmak” anlamlarına gelmektedir. Asr suresinde geçen ve anlamı, “yanlışları, bozuklukları, çirkinlikleri ortadan kaldırmak için çalışmak” olan “ عملوا الصّالحا 78;  salihat işlemek” fiili de, “salla” fiilinin farklı bir ifadesidir.

-----------------

 

Tesbih, Kıyam, Secde, Ruku gibi ibadetlerin ayrı ayrı Allah'a yaklaşma davranışları olduğunu ben de düşünüyorum. Ama Aşağıdaki Ayetin açıklamasını sizden almak isterim. Nedir bu Orta Salat???:

Namazları ve orta Namazı (?) koruyun. Tam bir saygıyla Allah'ın huzurunda kıyam edin. / Bakara-238

Salatta "Sarhoş olmamak" sizin yukarıdaki tezinizi doğruluyor. Ama niçin Abdest?

Ey iman edenler! Sarhoşken, ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüpken de -yolculuk halinde olmanız müstesna- boy abdesti alıncaya kadar Namaza yaklaşmayın. / Nisa-43

Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin! / Maide-6

..ve otobüste ya da herhangi bir yerdeki "Salat"...

"Sen içlerinde olup da onlara Namaz kıldırdığın vakit" ???? / Nisa-102

..ve tabi "Vakit" ???

"Namaz, müminler üzerine vakti belirlenmiş bir farz olmuştur." Nisa-103

Saygılar.



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

Birde genel olarak tüm Saygıdeğer Kardeşlere bir sorum var. Uyuşturucu ve Kumar "Salattan" insanı niçin ve nasıl uzaklaştırır? Bunu uyuşturucu ve kumarın kötülükleri kapsamında değil Salat ile ilişkisi bazında soruyorum. Yani niçin Tesbih, Ruku, Secde den uzaklaştırıyor değil de "Salat"tan uzaklaştırıyor?

Şeytan; uyuşturucu ve kumara sokularak aranıza düşmanlık ve şiddetli nefret yerleştirip sizi Allah'ı anmaktan, Salat'tan geri çevirmek ister. Artık son veriyorsunuz değil mi? / Maide-91



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

O Allah'ın ismiyle ki, Rahman ve Rahimdir.

(Selam. Rekatten konu açıldı, Salat hakkında genişçe bir yazı oldu bu nedenle bu bölüme alıyorum bu yazıyı.)

Konuya dönük araştırmalarımdaki kişisel görüşüm şudur ki, Eğer namazda Rekat sözkonusu olsa bu rekatlerin ve rekatlerde yapılacakların. -Vakti ile belirlenmiş Farz olan Salat- için Kuran'da belirtilmesi gerekmez miydi? Elbette Yüce Rabbimiz hangi ibadeti nasıl ve ne şekilde farz kılacağını bize sormaz. ama Benim düşünceme göre FARZ temelli bir ibadette bu gerekirdi. Çünkü Farzları yerine getirip getirmemek Dünya yaşamı ve Din günü ile ilgili büyük sorumluluk konuları.

Özetle kişisel görüşümdür : Namaz da rekat diye bir kavramın sözkonusu olduğunu sanmıyorum. yani bir rekatte 2 secde, otur, kalk ruku et yine 2 kere secdeye in son oturuş yap şeklinde bir sıralama düzeni olduğunu da düşünmüyorum. Bunlar insanın o anki iç dünyası ve Alemlerin Rabbi'ne nasıl yöneleceği ile ilgili doğaçlama olması gerekir diye düşünüyorum. Yine bu açıdan şunu söylerimki, Salata başlayıp Allah'a yönelen, sonra da ilk secdesinde Alemlerin Rabbi'nin azametini ve büyüklüğünü, kendi kulluğunu hatalarını acizliğini düşünüp hüngür hüngür ağlamaya başlayan bir kardeşim o Salatı isterse öylece bitirsin. isterse sabaha kadar ağlasın. Orada kalsın. Ya da Kıyamda, Halık/Bari/Musavvir/Hakim olan Rabbine "tesbih nağmeleri" döktüren bir kul içinde birşeyler hissediyorsa bırakın orada kalsın. Salatı yerine getirmeye koyulan abdestini alır. dilerse Salatına Secde ile başlar Kıyamla bitirir. ya da bir süre yan yatar düşünür düşünür Aşkla Rabbine bağlanır. Kalkar Ruku yapar. Ayağa kalkar O'nun güzel isimlerine şiirler düzer. Okur ve Okur.. Ağlar ve Ağlar.. Hisseder ve Hisseder.. Yalvarır ve Yalvarır.. Azim ve Mütekebbir olan Yüce Allah'ın Azametini kavrar boynu bükülür.. Böylece sürer.. Bittiği zamanda biter. Yerine getirilir. Herkesin Salatı Rabbi ile kendisi arasında bir olgudur. "Rekat" "Allahuekber ile başlama" "Son oturuş" gibi konuların bu yukarıdaki doğaçlama yöneliş ahengi ve atmosferini dağıtmaktan başka bir şeye yarayacağını düşünmüyorum. Ancak insan sosyal bir varlık olduğu için Salatını bitirdiğini ve Salat anında kendisini rahatsız etmeyenlere teşekkür etme ve artık dünyevi muhataplıkta olduğunu gösterme babında bazen çevresine hissettirmek için sağa sola Selam verir. Bazen de vermez bu da bir ayrıntı bence.

Bunun yanında konumuza dönersek  Savaşta ya da korku anında süresini/ve/veya yönelişinin şeklini kısaltır..  (En doğrusunu Yüce Rabbim bilir.)

Düşünceme ve araştırmalarıma göre Aşağıdaki Ayet yukarıdaki tanımladığım namazı yerine getirmenin yanında "Müslümanların bir arada bir düzende birlikte ikame ettiği Orta Namaz"ı içeriyor. Bu -Günün Sadece tek Vakti- birlikte yerine getirilen Salat'ı çok ayrıntılı ve en ince noktalarına kadar araştırmakta fayda var. Bu metnin sonunda bu konuyla ilgili bir özet bilgi aktaracağım. Şimdilik konu dağılmasın:

4/102 Sen de içlerinde bulunup onlara salatı başlattığın zaman onlardan bir bölük seninle beraber salatı yerine getirsin ve silâhlarını da yanlarına alsınlar secde edince arkanıza geçsinler; bu kez salatı yerine getirmeyen öteki bölük gelsin, seninle beraber salatı yerine getirsinler, korunma(tedbir)lerini ve silâhlarını da alsınlar...

Silahları yanına almak.....  Secde bitince arkaya geçmek ...... namaz kılmayan bölüğün gelip Salatı yerine getirmesi ...... yine silahların yanlarına alınması.. ......

Yani bir panik ve ihtiyat hali sözkonusu. Ve bu "Vakti ile Emredilen Farz ibadet" bu psikolojide seri bir halde yapılıyor. Rekatı kısaltmak sözkonusu değil Salatı ihtiyatlı halde seri (kısaltarak-sadece özünü yerine getirerek) ikame etmek sözkonusu.

Zaten, Bakara 239 Salatı, Rekat diye birşeyin sözkonusu bile olmadığını, Salatın Allah ile yakınlaşmak-anmak/zikr-tesbih nağmeleri döktürmek olduğunu bize tüm Ayetlerden çok daha güzel anlatıyor:

Bir korku ve endişe duyarsanız yürüyerek veya binit üzerinde yerine getirin. Güvene kavuştuğunuzda bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı zikredin.

Aynı şekilde Nisa/103'de, Sadece özü yerine getirilip vaktinde yerine getirilen Salattan Sonraki Sükunet Salatının ne şekilde olacağını bize anlatıyor, yani Ayakta, Oturarak ya da yan yatarak.. yani ayrıntılara rekatlara boğulmadan Alemlerin Rabbini "ANMAK, YAKARMAK, YÖNELMEK, ZEKERİYYANIN TESPİH NAĞMELERİNİ, İBRAHİMİN YÜZÜNDEKİ ÖZ YÖNELİŞİNİ, MUHAMMEDİN SEVDAYLA BAĞLANIŞINI... YERİNE GETİRMEK"...:

Korku halindeki namazı tamamlayınca, artık Allah'ı ayakta, oturarak, yan yatmışken anın. Sükûnet bulduğunuzda, namazı tam bir biçimde yerine getirin.

yani bu "Farz Vakite uymak" göreviniz. Bunu korku halinde böyle yerine getirin- ama bu korku hali bitince yine Vakitlerinizi Allah ile ve özce, yakınlaşarak, samimi olarak, ayakta, oturarak, yan yatmışken  bütünleştirin. Alemlerin Rabbini çokça Anın. anlamında.

Salat öz anlamı itibariyle: "Kulun Vaktinin bir bölümünü Allah ile bütünleştirmesi, yakarması, anması, tesbih nağmeleri döktürmesi..." Ve bu Abdest ile başladığında tam bir sembol davranış haline geliyor. Yani bir vaktin salatı bir kıyam'da olabilir.. Bin Secdede... Ya da Alemlerin Rabbinin - "İster Allah diye yakarın, ister Rahman diye yakarın. Hangisiyle yakarırsanız yakarın, en güzel isimler/Esmâül Hüsna O'nundur. Salatında sesini yükseltme, kısma da. İkisi ortası bir yol tut."- Hitabı gereğince.. "Orta" bir sesle O'nun güzel isimlerinin içinde olduğu, O'na Okunan.. -tam yürekten gelen bir şiir- de Salat olabilir.

Sana, Seni hiç görmeden inandım... / Ve.. Seni, "Rabb"'im olduğun için sevdim... /  O kadar "Yüce"sin ki Seni görmeden bile gözlerim kamaşıyor.. / Bana bu cümleleri söyleten aklı ve dili de sen verdin.. / Öyleyse al alnım Secdede, Al Senin olsun.. / Öyleyse Al Dilim Senin Güzel İsimlerinde, Al Senin Olsun.. /  "Ey Rahman" "Ey Rahim" Biliyorsun Ben zaten seninim./ Ve.. Bağışla ki Cennette de Sana böyle Sesleneyim./ Ve.. Annemi, Babamı ve Ailemi de bağışla ki daha bir coşkuyla Seni haykırayım../ Rızkımı Genişlet ki bir yetim doyurayım.. / Ülkemi Vahyin ile donat ki daha huzurlu olayım...

--

Abdest alınacak ve Vakti ile belirlenmiş Farz olan Salat Yerine Getirilecek. Doğaçlama...  ve yüz, beden, Ruh Sadece Allah'a dönük.

 

Yıllardır şartlanmış kafamızda "Rekat" kavramı o kadar yer etmişki "binit üzerinde kılın" ve "binit üzerinde yerine getirin" anlamları arasındaki çok ince noktayı bile kaçırıyoruz. Bu nedenle, Kültürde şekillenen "Namaz Kılmak" kavramını hiç kullanmayarak, Kur'an Kavramıyla "Salatı İkame Etmek-Yerine Getirmek" olarak beynimize nakşetmekte büyük fayda olduğunu düşünüyorum.

--------------------------------------------

NOT : "Orta Namaz" Konusu :

Kur'an'da namazın Vakitleri bildiğimiz gibi 3'tür, Süleyman Ateş İsra-78 Ayetini gerçekten güzel çeviri yapmış :

Güneşin sarkmasından (aşağı kaymasından) gecenin kararmasına (yatsı vaktine) kadar namaz kıl ve sabahın Kur'an'ın(ı, uzunca Kur'an okunan sabah namazını) da (unutma). Çünkü sabah Kur'an (okuması) görülecek şeydir. / İsra-78

Akşam-yatsı vakitleri arası ve Sabah gün doğmadan önce  Sabah vakti yani... Bildiğimiz "Sabah" kavramı.  Tabii Özellikle Sabah vakti çok uzun ve tefekkürlü, Kur'an ile bütünleşmiş bir Salat olması için Gün doğmadan, Günlük telaşın vurguları vurmadan, Seher Vakti tam bir huşu içinde yerine getirilmesi mükemmel olur..

Bunun yanında :

"Orta Salat- Salat-ı Vusta" ın Emredildiği Ayetin şekline lütfen dikkat ediniz :

Salat'ları ve Orta Salatı koruyun. Tam bir saygıyla Allah'ın huzurunda kıyam edin. / Bakara-238

Bu Salat niçin diğerlerinden ayrılmış? Düşünceme göre işte bu Salat Cemaatle kılınan, toplu yerine getirilen, belirli bir ahenk içerisinde ikame edilen Salat. Yani aynı zamanda Cuma Süresinde geçen Cuma(Toplantı Günü) Salatı.  Yani Günlük yaşamın, Sosyal dünyanın Salatı. Diğerleri gibi değil. Diğerleri daha özel ve kişisel. Bu Salatta Ortak bir çağrı, Toplumsal bir olgu ve Topluca bir yöneliş ve Kıyam mevcut. Zaten Savaş anında Salatı kısaltma ayetinde bu toplu olarak ikame edildiği için seri yerine getirme çağrısı mevcut. Kişisel yerine getirilen bir Sabah Salatında bu çağrıya gerekte yok. Çünkü zaten bir rekat sayısı, şekil ya da süre ön görülmemiş. Aslında toplu kılınan Salattada bir rekat yok. yani "Talimat veren" kişi isterse Kıyamda başlar ve bitirir..  Ama bu bir Sembol Salat. Yüzünü sadece Allah'a dönen Kulların birlikte Salatı.

Bu konuyu iyiden iyiye araştırmakta büyük fayda var. Özellikle Hz.Muhammedin Orta Salatı hep aynı şekilde yerine getirip getirmediği kaynaklardan araştırılmalı. (Ama bazen elini bağladığı, bazen bağlamadığı.. bunlar bilgilerde var.) Belki de birlikte bir "Zikr" yerine getirildi (Hutbe) Salat bitirildi. Zaten yukarıdaki Salatı kısaltma Ayetinde dikkatlice bir süzme yapılırsa "Secde yapınız ve kısaltınız gibi bir anlamdan ziyade" "Eğer Salatınızda Secde ederseniz güvenlik için arkanıza geçsinler" gibi bir ifade mevcut gibi. Ayrıca bu toplu Salatta geçen -Tam bir Saygıyla Allah'ın huzurunda Kıyam edin- kısmının da bize birşeyler anlatabildiğini sanıyorum. Çünkü "Çoğul Hitab Mevcut".  Bunlar benim düşüncelerim. Sadece paylaşmak istedim.

Açıkçası, 21. yüzyılda -maalesef çok kişinin derdi olmasa da- artık milyarlara hitap eden Yüce Kitabımızdan Rekat sayısı çıkartmak ve bunu da kendine Farz etmek kaç kişinin bilgi dağarcığı ile mümkün olabilir ki?. Oysa Salat vakti ile belirlenmiş bir farz. Kur'an ise Evrensel.. Ve bu ibadetten biz sorguya çekileceğiz. E bunu da uyduruk dinin mezhep putlarından "rekat" kavramı alıp uygulama bilinç ve durumumuz olmadığına göre.. O halde Kur'an Odaklı Dinde "Rekat" kavramı ve standart bir sıra ile yapılan kıyam, ruku, secde, son oturuş, selam Yoktur.

Rabbimin bana bu sırayı sayıyı sormayacağından ve bu standartın gerçek ve öz Salatın yerine getirilmesine katkı sağlayamayacağından eminim. Üstelik Rabbimin beni bu en Temel ibadette tarihçilere ve uyduruk dinin putlarına muhtaç etmeyeceğinden de eminim. Ama öğlenden sonra Oruca başlayıp ertesi gün öğlende bitirirsem sorgum çetin geçer ve bu asla "Oruç" olmaz Çünkü: "Tan yerinde beyaz iplikle siyah iplik ayırt edilinceye kadar yiyin için, sonra da orucu geceye kadar tamamlayın... " Bakara-187

Bir de son eklemek istediğim konu bu "Salat" Kuran'da "İkame-Uygulama-Yerine Getirme" yönlendirmesi ile tanımlanan ve Vakitleri ile farz olan Salat.. Kevser Suresindeki ve bazı diğer Ayetlerdeki "Salli" "Salat" ile Maun Suresindeki -an salatihim sahun/onlar desteklerinde gaflettedir- karıştırmamak gerekir. O kavram, içeriğinde "Destek ve Uğruna Çaba" anlamı içeren daha başka boyutu olan bir kavram ve fiil İlgili Başlık : Salat Kavramının Tahlili http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=2212&PN=1

Bu Noktada şimdilik son söyleyebileceğim şudur ki mezhep ve şartlanmışlık tutuculuğundan kurtulmuş iyi yetişmiş profesyonel bir grubun sanki yeni Vahyediliyormuş gibi Kuran'ın çevirisini yapması kadar önemli bir gündem ve konu göremiyorum. Ayrı bir konu görünse de bu konu ile yakından ilgilidir. Örneğin Kuran'da çoğunlukla Salatın yanıbaşında geçen ve "Zekat" diye çevrilen kavramın "Yuzakkihim-Arınma/temzilenme yolu ile derece alma" kullanımı ile aslında tamamen "Salatın" çevresinde ve çerçevesinde bir kavram olduğu mutlaka ortaya çıkarılmalıdır. yani bir tür Takvanın "kaçınma değil" "yürüme ve verme-alma boyutu" gibi bir kavram bu ve Kuran'da çoğu zaman Salat ile yanyana.. Şimdi Allah aşkına Kuran mantığı ve sistematiğini kavramış bir akl-ı Selim kardeşim bu Ayetin başı ve sonu arasına malın 40 ta birini vermek diye uydurulan kavramın nasıl girebileceğini lütfen düşünsün. "Salatı yerine getirin, zekatı verin; rüku edenlerle birlikte rüku edin.".. Elbette bu çeviri yanlış. belki (aciz bilgimle) doğrusu :  "Salatı Yerine getirin, arınıp yükselin (Allah katında derece, Rütbe) alın, Ruku edenlerle birlikte Ruku edin" olabilecektir. Zaten A'raf 156 Ayeti bu anlamı çok güçlü bir şekilde pekiştiriyor : "Azabıma dilediğimi çarptırırım. Rahmetime gelince, o herşeyi çepeçevre kuşatmıştır. Ben onu; sakınıp korunanlara, arınıp yükselenlere derece alanlara, ayetlerimize inananlara yazacağım.".. Kur'an sistematiği açısından yukarıdaki Ayette, beynimizde önyargılı ve asılı duran "diğer Zekat ibadetinin" yeri sizce olabilir mi? Ama tüm çevirilerde "Arınıp yükselenlere derece alanlara" kısmı "Zekat verenlere" şeklinde çevrilmiş.

Bu kavramları daha profesyonel kişiler mutlaka uygun şekliyle çevirmeli ve çok detaylı bir Çeviriyi topluma sunmalıdır derim.

En doğrusunu Yüce Rabbim bilir.

Saygılarımla.



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
muta
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 09 kasim 2006
Gönderilenler: 93
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muta

TAHA-130.

Bunun içindir ki, [hakkı inkar eden]ler ne derlerse desinler, sabret; ve güneşin doğmasından ve batmasından önce Rabbinin sınırsız kudret ve yüceliğini övgüyle an; ve gecenin bazı saatlerinde ve gündüzün belli vakitlerinde  yine Rabbinin kudret ve yüceliğini an ki hoşnutluğa, esenliğe erişesin.

Sayın Turk_İbrahim engin birikiminizden yararlanmak için acaba

TAHA 130 Ayet mealine bir yorum getirebilirmisiniz.

Birde "SÜNNET" nedir ne demektir "İCMA" nedir ne demektir "KIYAS" ı da bu arada öğrenmek isterim engin birikiminizden ben

bunları sormaktaki maksadım hataya düşmemek içindir acaba bu güne kadar yanlışmı yapıyorum endişesi varda saygılar.

muta.

Yukarı dön Göster muta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muta
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

muta Yazdı:

TAHA-130.

Bunun içindir ki, [hakkı inkar eden]ler ne derlerse desinler, sabret; ve güneşin doğmasından ve batmasından önce Rabbinin sınırsız kudret ve yüceliğini övgüyle an; ve gecenin bazı saatlerinde ve gündüzün belli vakitlerinde  yine Rabbinin kudret ve yüceliğini an ki hoşnutluğa, esenliğe erişesin.

Sayın Turk_İbrahim engin birikiminizden yararlanmak için acaba

TAHA 130 Ayet mealine bir yorum getirebilirmisiniz.

Birde "SÜNNET" nedir ne demektir "İCMA" nedir ne demektir "KIYAS" ı da bu arada öğrenmek isterim engin birikiminizden ben

bunları sormaktaki maksadım hataya düşmemek içindir acaba bu güne kadar yanlışmı yapıyorum endişesi varda saygılar.

muta.

 düşünmem gerek :)



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

selam arkadaşlar artık insanlarımızda yeni yeni uyanmalar kıpırdanmalar var bazı kurani gerçekler gün yüzüne çıkmaya başlıyor inşallah geriside gelicekk.... bir örnek

 

Kur'an-ı Kerim'e göre namaz vakti 3 mü 5 mi ?
Diyanet İşleri Eski Başkanı Süleyman Ateş'ten çok tartışılacak sözler.
23 Kasım 2006 11:16

Vatan gazetesinden Süleyman Ateş'in köşesinden alınmıştır..

Kuran’da anılan namaz vakitleri 3’tür

SORU: Elif Darcan adlı okurum soruyor: “Çalıştığım için genelde cem ederek öğleyle ikindiyi ve akşamla yatsıyı birlikte kılıyordum. Ancak eşim 3 vakit kılıyor. ‘Namaz 5 vakit mi, 3 vakit mi?’diye sorduğum bazı ilahiyatçı arkadaşlarım ise kesinlikle 5 vakit diyorlar. Ben de 3 vakit kılmak istiyorum ama hangi ezan saatlerinde kılmalıyım? Dinimizin bu kadar kolay olduğunun yeni öğreniyorum. Daha önce bu tür yayınlar olsaydı belki de yıllardır namaz kılıyor olurdum. Ayrıca vaktim olmadığı için sadece farzları kılabiliyorum.” Aynı konuyla ilgili olarak Mustafa Karaosmanoğlu ise şu soruyu yöneltiyor: “Namaz dinimizin direğidir. Ancak yüzde 99’umuz namazın Kuran’da kaç vakit emredildiğini bilmiyor. Bize söylemiyorlar. Ayrıca söylemedikleri gibi saklıyorlar. Namaz 3 vakitse neden hayır 3 değil, 5 vakit diyorlar?”

SABAH, AKŞAM VE GECE
CEVAP: Önce Elif Darcan’ın sorusunu cevaplayayım: Daha önce de birkaç kez yazdım gibi Kuran’da namaz için 3 vakit belirtilmiştir. Sabah, akşam ve gece yarılarında kılınan namaz. Ancak Peygamberimiz, öğle ve ikindi namazlarını cemaatle kıldırmıştır. Ayrıca akşamı da ikiye bölmüş, akşam için ayrılan vaktin başında üç rekât akşam namazı, vaktin sonunda da dört rekât yatsı namazı kılmıştır. Şimdi siz, namazları cem ederek kılmak istediğinizde öğleyle ikindiyi, akşamla yatsıyı birleştirebilirsiniz. Ama sabahla akşam ve akşamla gece namazı birleştirilemez. Kuran’da anılmayan, Peygamberimizin ictihadına dayanan vakit namazları ayrı ayrı da, birlikte de kılınabilir.

Şimdi de Mustafa Karaosmanoğlu’nun sorusunu cevaplayayım: Ben “namaz 3’tür” demedim, “Kuran’da anılan namaz vakitleri 3’tür” dedim. Bunun delillerini kaç kez ayrıntıyla açıkladım. Peygamberimiz kendi ictihadıyla öğle ve ikindi namazlarını da kıldırmıştır. O sürekli kıldırdığı için bunlar da terim olarak farz kategorisindedir. Eğer “Kuran’da beş vakit namaz vardır” diyenler bu konuda açık ve net ayet gösterebiliyorlarsa onların elini öperim ve yazdıklarımdan tövbe edip Allah’tan af dilerim. Ama yok böyle bir ayet. Ayetleri çarpıtıyorlar.

Vatan
Süleyman ATEŞ
 
 
Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
ibniabidin
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 23 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibniabidin

ADMİNİN İDDİA ETTİĞİ VE YAŞAR NURİNİN(ORYANTALİST) GÜNDEME GETİRDİĞİ;NAMAZ 3 VAKİTTİR SÖYLEMİNİ İSLAM TARİHİNDE İLK DEFA ORTAYA ATAN İTALYAN MÜSTEŞRİKİ CAETANİDİR.(KAYNAK İÇİN ;BAKINIZ MUSTAFA ASIM KÖKSAL;C.7,S.358)

BU SİTEDE HANİFLİK ADI ALTINDA ORYANTALİZM YAPILMAKTADIR VE TAMAMEN CAETANİNİN(HIRİSTİYAN) GÖRÜŞLERİ DİLE GETİRİLMEKTE VE MÜSLÜMANLAR UYUTULMAK İSTENMEKTEDİR.

LÜTFEN BAKINIZ SEVGİLİ MÜSLÜMAN KARDEŞLERİM:KAYNAK ASIM KÖKSAL CAETANİYE REDDİYE VEYA ASIM KÖKSAL İSLAM TARİHİ 7.CİLT BU KİTAP 1987 BASIMIDIR.DAHA ÖNCEKİ BASKILARIDA MEVCUTTUR.RESMEN BİR HIRİSTİYAN MÜSTEŞRİĞİNİN TÜM GÖRÜŞLERİ DİN DİYE İNSANLARA EMPOZE EDİLİYOR.

ŞİMDİ BEN BUNU DİLE GETİRDİM YA,HEMEN YAZIMI SİLERLER BAKIN.İLMİ CEVAP VEREMEZLER.

İŞTE İŞİN GERÇEK AÇIKLAMASI:hud suresi;118:gündüzün taraflarının ikisinde ve gecenin gündüze yakın olan saatlerinde namz kıl.çünkü hasenat seyyiatı giderir.bu kabul edenlere bir öğüttür.buyrulmuşturki;

gündüzün taraflarından ikisi:öğle ile ikindiyi;geceden üç zülfe(yani gecenin gündüze yakın olan saatleri)de:akşam,yatsı ve sabah namazı vakitlerini ihtiva ve ifade eder.

çünkü zülef kelimesi cemidir.arap gramerine göre,kelime 3 halden hali olamaz:ya müfred,ya tesniye,ya cemi olur.müfred:tekliğ,tesniye:ikiliği,cemi:enaz üçten başlayan çoğulu,ifade eder.şimdiye kadar bu dilde hiçbir metinde tesniye yerinde cemi,cemi yerinde tesniye kullanıldığı görülmemiştir.gecenin gündüze yakın olan saatlerinden murat,iki vakit olsaydı,zülfe kelimesinin tesniye olarak varit olması icap ederdi.cemi olarak vürudu enaz 3 vakte delaletini zaruri kılar.ADMİNİN(KATEANİNİ,ORYANTALİSTLERİN,MİSYONERLİK YAPIP MİLLETİN DİNİNİ KARIŞTIRMAK İSTEYENLERİN)zannetiği gibi bu,bir cambazlık değil arab gramerinin bir icabıdır.

Yukarı dön Göster ibniabidin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibniabidin
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

sitede okadar anlatıldı o kadar kişi yazdı ....şimdi genemi başa döndük... ayeti bile söylemek istediğine uydurarak meallendirmişsin... biraz bu konu hakkında siteyi incelemeni tavsiye ederim....
Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
ibniabidin
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 23 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibniabidin

ARAPÇA BİLİYORSAN TAM VE MODA MOD ÇEVİRİ OLDUĞUNU ANLARSIN
Yukarı dön Göster ibniabidin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibniabidin
 

<< Önceki Sayfa 15 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats