Yazanlarda |
|
efrayim58 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 subat 2007 Gönderilenler: 1098
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim
Sevgili dostlar,
Tevrat'ta, Hz LUT'un iki kızıyla cinsel ilişki kurduğu ve çocuk sahibi olduğu anlatılmaktadır. Bu olayın aslı astarı nedir?
Sevgi ile, &n bsp; &n bsp;
|
Yukarı dön |
|
|
takva81 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 ocak 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 288
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Konumuz olan pasajın tahliline başlamadan önce konu hakkında Kitab-ı Mukaddes’e bakmak yararlı olacaktır. Böylece olayın hangi boyutlarda çarpıtıldığı ve Kitab-ı Mukaddes’in nasıl bir cüretle tahrif edildiği daha iyi anlaşılmış olacaktır:
1 İki melek akşamleyin Sodom`a vardılar. Lut kentin kapısında oturuyordu. Onları görür görmez karşılamak için ayağa kalktı. Yere kapanarak,
2 "Efendilerim" dedi, "Kulunuzun evine buyurun. Ayaklarınızı yıkayın. Geceyi bizde geçirin. Sonra erkenden kalkıp yolunuza devam edersiniz." Melekler, "Olmaz" dediler, "Geceyi kentin meydanında geçireceğiz."
3 Ama Lut çok diretti. Sonunda onunla birlikte evine gittiler. Lut onlara yemek hazırladı, mayasız ekmek pişirdi. Yediler.
4 Onlar yatmadan, kentin erkekleri, Sodom`un her mahallesinden genç yaşlı kentin bütün erkekleri evi sardı.
5 Lut`a seslenerek, "Bu gece sana gelen adamlar nerede?" diye sordular, "Getir onları da yatalım."
6 Lut dışarı çıktı, arkasından kapıyı kapadı.
7 "Kardeşler, lütfen bu kötülüğü yapmayın" dedi,
8 "Erkek yüzü görmemiş iki kızım var. Size onları getireyim, ne isterseniz yapın. Yeter ki, bu adamlara dokunmayın. Çünkü onlar konuğumdur, çatımın altına geldiler."
9 Adamlar, "Çekil önümüzden!" diye karşılık verdiler, "Adam buraya dışardan geldi, şimdi yargıçlık taslıyor! Sana daha beterini yaparız." Lut`u ite kaka kapıyı kırmaya davrandılar.
10 Ama içerdeki adamlar uzanıp Lut`u evin içine, yanlarına aldılar ve kapıyı kapadılar.
11 Kapıya dayanan adamları, büyük küçük hepsini kör ettiler. Öyle ki, adamlar kapıyı bulamaz oldu.
12 İçerdeki iki adam Lut`a, "Senin burada başka kimin var?" diye sordular, "Oğullarını, kızlarını, damatlarını, kentte sana ait kim varsa hepsini dışarı çıkar.
13 Çünkü biz burayı yok edeceğiz. RABB bu halk hakkında birçok kötü suçlama duydu. Kenti yok etmek için bizi gönderdi."
14 Lut dışarı çıktı ve kızlarıyla evlenecek olan adamlara, "Hemen buradan uzaklaşın!" dedi, "Çünkü RABB bu kenti yok etmek üzere." Ne var ki damat adayları onun şaka yaptığını sandılar.
15 Şafak sökerken melekler Lut`a, "Karını ve iki kızını al, hemen buradan uzaklaş" diye üstelediler, "Yoksa kent cezasını bulurken sen de canından olursun."
16 Lut ağır davrandı. Ama RABB ona acıdı. Adamlar Lut`un, karısının ve iki kızının elinden tutup onları kentin dışına çıkardılar.
17 Kentin dışına çıkınca, adamlardan biri Lut`a, "Kaç, canını kurtar, arkana bakma" dedi, "Bu ovanın hiçbir yerinde durma. Dağa kaç, yoksa ölür gidersin."
18 Lut, "Aman, efendim!" diye karşılık verdi,
19 "Ben kulunuzdan hoşnut kaldınız, canımı kurtarmakla bana büyük iyilik yaptınız. Ama dağa kaçamam. Çünkü felaket bana yetişir, ölürüm.
20 Bakın, şurada kaçabileceğim, yakın bir kent var, küçücük bir kent. İzin verin, oraya kaçıp canımı kurtarayım. Zaten küçücük bir kent."
21 Adamlardan biri Lut`a, "Peki, dileğini kabul ediyorum" dedi, "O kenti yıkmayacağım.
22 Çabuk ol, hemen kaç! Çünkü sen oraya varmadan bir şey yapamam." Bu yüzden o kente Soar adı verildi.
23 Lut Soar`a vardığında güneş doğmuştu.
24 RABB Sodom`la Gomora`nın üzerine gökten ateşli kükürt yağdırdı.
25 Bu kentleri, bütün ovayı, oradaki insanların hepsini ve bütün bitkileri yok etti.
26 Ancak Lut`un peşisıra gelen karısı dönüp geriye bakınca tuz kesildi.
27 İbrahim sabah erkenden kalkıp önceki gün RABB`in huzurunda durduğu yere gitti.
28 Sodom`a, Gomora`ya ve bütün ovaya baktı. Yerden, tüten bir ocak gibi duman yükseliyordu.
29 Tanrı ovadaki kentleri yok ederken İbrahim`i anımsamış ve Lut`un yaşadığı kentleri yok ederken Lut`u bu felaketin dışına çıkarmıştı.
30 Lut Soar`da kalmaktan korkuyordu. Bu yüzden iki kızıyla kentten ayrılarak dağa yerleşti. İki kızıyla birlikte bir mağarada yaşamaya başladı.
31 Büyük kızı küçüğüne, "Babamız yaşlı" dedi, "Dünya geleneklerine uygun biçimde burada bizimle yatabilecek bir erkek yok.
32 Gel, babamıza şarap içirelim, soyumuzu yaşatmak için onunla yatalım."
33 O gece babalarına şarap içirdiler. Büyük kız gidip babasıyla yattı. Ancak Lut yatıp kalktığının farkında değildi.
34 Ertesi gün büyük kız küçüğüne, "Dün gece babamla yattım" dedi, "Bu gece de ona şarap içirelim. Soyumuzu yaşatmak için sen de onunla yat."
35 O gece de babalarına şarap içirdiler ve küçük kız babasıyla yattı. Ama Lut yatıp kalktığının farkında değildi.
36 Böylece Lut`un iki kızı da öz babalarından hamile kaldı.
37 Büyük kız bir oğlan doğurdu ve ona Moav adını verdi. Moav bugünkü Moavlılar`ın atasıdır.
38 Küçük kızın da bir oğlu oldu ve adını Ben-Amm koydu. O da bugünkü Ammonlular`ın atasıdır. (Tekvin/19. Bab)
böyle bir şeyi ancak yahudiler yapar.
__________________ ben yanlız kendimi kurana adadım.
|
Yukarı dön |
|
|
sasha Uzman Uye
Katılma Tarihi: 27 kasim 2009 Gönderilenler: 368
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
Bu tur bir olayin yahudi olmakla veya musluman kimlikli olmakla veya kitap tahrifatiyla zerre kadar alakasi yoktur bence..
Allah sisteminde, eger bir mesaj verilmek isteniyorsa, bu her turlu verilir.
Yoksa ozunde, ne Yusuf dolandirici ve uckagitci, iftiraci hirsizdir, ne de Lut ensest iliski hayrani bir secilmis babadir, ne de Allah, elcilerinin inanmayanlar tarafindan oldurulmesine goz yuman bir acz'lik icindedir.
Bu konuda bahsedilen, en uygun tercihin, bir kadin ve erkek uzerine yogunlasmasidir. Bir kadin ve bir erkek bir birlesmenin genel sembolu olabilir, ama alt kademelerde bunun da bir etigi vardir. Bu yuzden bayan oldugumuz halde, babamizla yatmayiz veya kardesimizle..
Insana dair, etik dedigimiz anlayisin irdelenmesidir bir nevi. Iyice ayristirirsak, bir zina hukmu, bir ahlaksal hukum bile cikarabiliriz bu mizansenden..
Belki de bu yuzden Maide suresinde, elinde Tevrat'la gelenler, ceza ayetlerini gizleyerek, Muhammed'den hakemlik yapmasini istiyorlardir. Kuran'daki kendi kitaplariyla amel etsinler(ama etmezler) hukmu bu olabilir.
Islamda da bir zinanin olusmasi icin, taraflardan ikisinin de zorlanmamis olmasi, kendi rizasiyla yapmis olmasi gerekir.
Her ne kadar derin tefsirciler zina veya fuhusu kelime kokenli evirip cevirseler de, kitapta escinsel iliskiden bahseden bir guc'un, bir cinsel tecavuz'den soz etmemesi, orneklememesi neredeyse imkansizdir.
Saniyorum hicbir akli basinda insan da tecavuz'u alkislamaz, destek vermez.
Sirf bu yuzden , diger kitaplari tahrif edilmis dahi olsalar, kaldirip cope atmak bilgi acisindan buyuk kayiptir bence. Zira vahyi taniyanlar, copun icinde bile olsa, cekip cikarirlar, ayirirlar.
Onumuze gelen her konuda, "iste tahrif edilmis kitap" onyargisi ile bakip o sapik, bu ensest dersek, yanlis yorumlariz bence.
Matta:21/18 Nedir buradaki incir agaci hikayesi? Sadece bir agacin iman gucuyle, kurutulabilme mucizesi midir?
Tin Suresi/1,7 Buradaki bahsedilen incir ve ardindan gelen ahlaksal degerlerin yalanlanmasindan ne anliyoruz?
Yine ayni surede, insanin degerli yaratilip, imansizlik sonucu, en degersiz sinifina indirilmesinin aciklanmasina ragmen..?
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
|
Yukarı dön |
|
|
efrayim58 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 subat 2007 Gönderilenler: 1098
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim
Sevgili sasha
Yoksa ozunde, ne Yusuf dolandirici ve uckagitci, iftiraci hirsizdir, ne de Lut ensest iliski hayrani bir secilmis babadir, ne de Allah, elcilerinin inanmayanlar tarafindan oldurulmesine goz yuman bir acz'lik icindedir.
Bu konuda bahsedilen, en uygun tercihin, bir kadin ve erkek uzerine yogunlasmasidir. Bir kadin ve bir erkek bir birlesmenin genel sembolu olabilir, ama alt kademelerde bunun da bir etigi vardir. Bu yuzden bayan oldugumuz halde, babamizla yatmayiz veya kardesimizle.. Demişsiniz
Yoğulaşma ve genel sembol terimlerini kullanmanızdaki gayeniz pek anlaşılmadı.Daha açık ve net anlatmanız mümkün mü?
Sevgi ile,
|
Yukarı dön |
|
|
sasha Uzman Uye
Katılma Tarihi: 27 kasim 2009 Gönderilenler: 368
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sayin efrayim58,
Demek istedigim sudur;
Kitaplarda bircok degisik konuda, tahrif edilmis olsun veya olmasin anlatimlar mevcuttur. Yogunlasmadan kastim, dikkat cekilmesi..
Bu bahiste(bence)verilmek istenen mesaj; Insanin dogasi geregi en uygun birliktelik seklinin, bir kadin ve bir erkek uzerine kurulu olusudur. Insanin, bugun dahi yapi olarak suregelligini, bu birliktelik sekli saglar. (Daha irdelesek baska hukumlerde cikarabiliriz)
Ama yasamin icinde, bir disi ve bir eril dediginiz zaman bu bir genel tanimdir. Oysa dikkat cekilen secenegin de, kendi icinde alt dallari vardir. Bu da etik/ahlak dedigimiz kavrama gore dagilir.
Babamizla, kardesimizle,cocugumuzla yatmayiz ornegin.. Niye yatmiyoruz mesela? Veya siz bu topigin adini neden "sapiklik" olarak sectiniz?
Bunun elestirilebilir olmasi farkli birseydir, toplum icinde halen yasaniyor olmasinin gercekligi farkli birseydir..
Demek ki toplumsal iliskiler icinde, bir kemiksi ahlaksal degerler butunu var. Ve bunun, bir de insana iliskin gorecesi var. Ama bunun bir de kutsal kitaplarda anlatilmasi gerekliligi var. Kadin regl'inden, aile cinselliginden bahseden bir varligin, bir tecavuz'den, bir zina'dan vs. bahsetmemesi dusunulebilir mi?
Orneklediginiz ayette de, verilmek istenen budur bana gore.. Orn; bir escinsellik daima vardir, bir ensest de daima vardir ama yapilmamasi, uzak durulmasi dogru olandir.
Sembolden kastim, guncelde, hicbir zaman bir genel lavabonun kapisinda, bir erkek ve bir kurbaga logosu goremessiniz.
Gorebileceginiz en fazla bir kadin, bir erkek veya cocuklu aile logosudur.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
|
Yukarı dön |
|
|
efrayim58 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 subat 2007 Gönderilenler: 1098
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim
Sevgili sasha
Çok dolambaçlı yazmışsınız.
1-) Tevrat, Allah'ın bize gönderdiği kutsal bir kitap, içindekiler de ilahi bilgilerdir.( Biz müslümanlar bu tanımı kabul etmeyiz.)
2-)Tevrat, Allah'ın bize gönderdiği kutsal bir kitap, içindekilerin bazıları ilahi bilgiler, bazıları da beşeri bilgilerdir.İlahi bilgiler,zaten kuranda yer almıştır.Diğerleri de uyduruktur.( Biz müslümanlar bu tanımı kabul ederiz.) İnancımıza göre, peygamberlerimizin hiç biri,böyle bir olay gerçekleştirmez ve bu olay kutsal kitapta,Allah'ın kelamı olarak yer almaz.Alıyorsa,bu olay beşeridir ve Bundan dolayı da pencere 'sapıklık' olarak betimlenmiştir.
Sevgi ile,
|
Yukarı dön |
|
|
|
|