HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Türbana Farklı Bakışlar Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Tunus devleti bir müslüman ülkedir.Bakın Habip Burgiba oralarda hangi icraatları veya devrimleri yapmış,
1-camileri sıkı denetim altına alması ve belli vakitlerin dışında namaz kılınmasını yasaklamasıydı.
2-ülkenin ekonomik kalkınmasını ve çalışma temposunu yavaşlattığı" gerekçesiyle Ramazan'da oruç tutmayı yasakladı.
3-Hac için Mekke yolculuğunun pahalı olduğu gerekçesi ile Mekke yerine Magrip'in kutsal kenti kabul edilen Keyrevan'ın ziyaret edilmesini istedi.
4-Sene 1981'de türbanı yasakladı hemde sokakta bile takılmasını yasakladı.(Ülkemizinde bu tür liderlere ihtiyacı var). Ancak bu yasaklamayı sadece yasalarla yapmamış,ulemaya da bu yönde fetvalar verdirmiştir.Bu durum karşısında aşırı dinciler bir süre pasif bir direniş göstermişlerse de daha sonra devletin demir yumruğu altında hizaya sokulmuşlardır.Ve zamanla halk bu yasağı benimsemiştir.Şimdi Tunus'ta hayat normal seyrinde ve düzeninde devam etmektedir.Bunun tartışması bile yapılmamakta,halk ve devlet enerjisini daha akılcı işlerde kullanmaya başlamıştır.Ülkemizde ise tam tersi gelişmeler olmuş,1950lerden beri hem Hükümetler tarafından hem de Diyanet tarafından beslenmiş,hep ülkenin gündeminde tutulmuş ve bir ceviz kabuğu kadar bile bir şey elde edilmemiştir.Laiklerimiz büyük bir gaflete girerek demokarisiyi kullanarak geleneksel kıyafeti Hukuka ve devlete dayatmaya kalkışanları''canım demokrasilerde böyle şeyler olur diyerek''adeta onların güçlenmesine zemin hazırlamışlardır.Sonuç ne olacak dersiniz,bence sonuç İran'da,Sudan'dakinden,Somali'dekinden farklı olmayacaktır.Önce demokratik bir hak olarak kabul ettirilecek,daha sonra da islami bir vazife olarak addedilecek,müslümansan başını örteceksin diyerek,zorla türbanı bu halka dayatacaklardır,perşembenin geleceği çarşambadan belli oluyor,örnekleri varken başka örnek vermeye gerek kalmıyor.Bizim sahte laikler uyumaya devam etsinler.Yazık,çok yazık.

__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Türban Hak mıdır,Değil midir?Bazıları bu soruya hak diyecektir.örneğin ben inancım gereği örtüyorum,o halde devlet benim inancıma karışamaz,der.Bazıları canım istediği için veya geleneklerimizde olduğu için örtüyorum,devlet buna müdahale edemez der.Devletin buna ne diyeceğine bir bakalım.Devletin görevi insanlarını mutlu etmek,bu mutluluğun sağlanması için de bazı kurallara uyulması lazımdır,burada kuralları ben koyarım.Bu kuralımdan biri de şudur,sen ey bayan kamusal alanda başını örtemezsin,inancın gereği de olsa,gelenekleriyin gereği olduğunu da söylesen başını örtemezsin.başını örtersen kamu düzenini bozmuş olursun,çünkü insanlar birbirlerini yüzlerinden ve başındaki uzuvlarından tanırlar,başka bir yerlerinden tanımazlar.sen insanları nasıl tanımak istiyorsan insanlarında seni tanıma hakkını gasp edemezsin.sen in misin cin misin,seni tanımadan sana nasıl hizmet edebiliriz hem bu türban aydın din adamları tarafından dinsel bir öge olmadığı ispatlanmıştır,geriye ne kalıyor keyif ve gelenek.Devlet geleneklerle veya keyfiliklerle yönetilmez,aklın ve bilimin çerçevesinde yasalarla yönetilir o halde senin bu şekilde kamusal alana girmeye hakkın yoktur demesi lazım.Ama artık çok geç bir kere bu türban aşısı tuttu.Eğitim durumları zayıf din adamları taa 1970 lerden beri bu başaörtüsünü millete aşıladılar.Diyanette buna çanak tuttu.Artık geri dönüşü çok zor.Hele destekçileri iktidara geçince geri dönüşü çok zor.Hak olmayan şeyler hak olmaya başladı.

__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Soru:Başörtüsü veya Türban Özgürlük kapsamında Değerlendirilebilir mi?. Cevap:Gerçekten dinsel bir şey ise değerlendirilebilir.Ancak bunun dinsel bir kıyafet olmadığı aydın din adamları tarafından ispatlanmıştır. Soru:Gelenek veya Zevk için takılıyorsa bu bir özgürlük olarak sayılabilirmi? Cevap:Halkın can ve mal emniyetine zarar vermiyorsa takılabilir,giyilebilir.Ancak zarar verdiği hakkında tarihi kaynaklardan da belgeler vardır.Dindar bir padişah olarakta bilinen Osmanlı padişahlarından Sultan 2.Abdülhamid bile bunun halkın can ve mal emniyetine zarar verdiğini belgeleriyle sunarak 2 nisan 1892 de bir fermanla,kadınların başlarının ve yüzlerinin kapalı şekilde sokağa bile çıkmalarını yasaklamıştır. Soru:Haklar ve özgürlükler önce nasıl değerlendirilmelidir? Cevap:Karşılıklılık ilkesiyle değerlendirilmelidir.Dindarların dinsizlere veya ateistlere karşı özgürlük anlayışına bakılırsa bu ortaya çıkacaktır.İran'da,Sudan'da,Somali'de,Irak'ta başörtüsü takmayan bayanlara yapılan muameleler ortadayken bizim saftirik solculardan bazılarının bile bunu bir özgürlük olarak değerlendirmelerine şaşıyorum doğrusu.Selamlar,Sevgiler.

__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Başörtüsüne delilmiş gibi söylenen Nur suresi 31.ayetin Mealleri: Diyanet Meali:Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar.

Mustafa Sağ Meali:Mümin kadinlara da söyle: Bakışları ölçülü olsun ve cinsel organlarını korusunlar. Süslerini, kendiliginden görünenler hariç açmasinlar. Örtülerini yaka açiklarina koysunlar

Abdülbaki Gölpınarlı Meali:İnanan kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar ve açığa çıkanlardan, görünenlerden başka ziynetlerini göstermesinler ve örtülerini, göğüslerini örtecek bir tarzda omuzlarından aşağıya doğru salsınlar

Şimdi Bu ayetin Tahlilini Yapalım:

1-Ayette geçen humur örtüler anlamına geliyor.tekili hmr'dır. 2-Ayette geçen cüyub kelimesi cepler anlamına geliyor.çoğul bir kelimedir.Tekili cyb'dir. 3-Allah eğer "hımar" kelimesi ile başın örtülmesini isteseydi "hımarürres" gibi bir vurgulama ile başörtüsü diyebilirdi: Böylece "re's" kelimesi ile baş bölgesi vurgulanır ve örtü kelimesi olan "himar" ile beraber başörtüsü net bir şekilde anlaşılırdı.Nitekim abdest alınmasıyla ilgili ayette (maide suresi 6.ayette) başın sıvazlanması söyenirken,baş kelimesinin Arapça karşılığı 're's' ile vurgulanır.Ama başörtüsüne delilmiş gibi gösterilen ayette bu kelime yani re's kelimesi yoktur.O halde başörtüsü kelimesindeki baş kelimesi ayete yapılmış bir yamadır veya ilavedir ki,bu dinen hem caiz değildir hem de Kur'anı Kerime karşı saygısızlıktır. 4-Kadınların avret yerleri vajinasıdır (cinsel uzvudur) ziynet yerleri ise göğüsleridir. 5-Cepler (cüyub) kelimesi göğüs bölgesinde olduğuna göre burada kastedilen şey göğüs bölgesidir.Yani göğüs bölgesinin örtülmesidir.Yoksa başın örtülmesi değildir. 6-Bu ayette başörtüsü kelimesini takviye edecek baş(re's)kelimesi bile zikredilmemişken göğüs örtüsünü takviye edecek üç kelime zikredilmiştir.Bunlardan birincisi ziynettir diğeri cepler(cüyub) kelimesinin bölgesi olan göğüs bölgesidir.üçüncüsü de ayakların yere vurulmasıyla vücutta özellikle belli olacak bölge göğüs bölgesi veya göğüslerdir.Bu üç vurguyu da görmezden gelip hala olmayan bir başörtüsü uydurukçuluğuna dense dense tahrifçilik denilir. 7-Cepler(cüyub) kelimesi elini koynuna sok,veya elini göğsüyün oradaki cebine sok anlamında Kur'anda Taha 23 te,Neml 12'de ve kasas suresi 32.ayette aynı manada zikredilmiştir.Selamlar,sevgiler.



__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Cenabı Allah Nisa Suresi 46.ayeti kerimesinde mealen''Yahudilerden öyleleri varki,(kelimeleri yerlerinden kaydırıp)tahrif ederek onları anlamlarından uzaklaştırırlar''(Diyanet meali)buyurarak Cenabı Allah Yahudiler üzerinden bu tür davranışlar sergileyen kişi veya grupları uyarmış ve tahrifçi olarak suçlamış ve ayetin sonunda küfür kelimesini de kullanarak bu durumun küfürle bağlantısını belirtmiştir.Onun için bu mesele ciddiye alınacak bir meseledir.Bu ayetin hükmüne göre Nur31'de kelimeleri kaydırma veya ilave yapmadan bir anlamlandırma yaptığımız zaman da kesinlikle başörtüsü diye bir anlam ortaya çıkmıyor.Yani örtü ortaya çıkıyor ama başörtüsü ortaya çıkmıyor.Bu ayetin orjinal metninden bu sonuç meydanda iken bu baş kelimesi arapçada re's olduğuna göre ve bu re's kelimesi zikredilmediğine göre ayete insanların ilave yapma hakkı da olmadığına göre ziynet yerleri de eskiden ve şu anda göğüs yerleri olarak bilindiğine göre bundan sütyen gibi bir şey veya göğüs örtüsü anlaşılmakta ve kesinlikle başörtüsü anlaşılmamaktadır.başörtüsünü takviye eden baş kelimesi ayette zikredilmemiş ancak göğsü takviye eden cüyub kelimesi zikredilmiştir.Selamlar,sevgiler.

__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Fransa'daki peçe yasağına El Ezher'den destek

Diyanet ve Başörtüsü

Bizdeki Diyanet,Şu Ezher Yetkilisi Abdülmuti El Bayumi kadar cesur olamamış demekki.Anlaşılan o ki,Diyanet fetva verirken gelenekçileri,tabuları hep dikkate alarak fetva veriyor.Ama Kur'anın birde çağlarüstü kitap olduğunu anlayıp,o kitabın bütün tabuları yıkmak için gönderildiğinin farkına varsa ve fetvalarını buna göre verse daha aydın müslümanların yetişmesine katkıda bulunmuş olacaktır,ama nerdee,Aydın Din adamlarına ve alimlerine ceza olarak tuvalet temizlettiren bir kurumdan müslümanlık adına ne bekleyebilirsiniz?Önce bunun sorgulanması lazım.Tabulaşan bütün kurumların nasıl birer birer kokuştuğunun tarih,onlarca örneğini vermiştir.



__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Giysiler de Zihniyetlerde Birbirine Benzer

Zaten bu türban,bir kısım tarihçilerin iddialarına göre hristiyan rahibelerinden gelmiş,bir kısım tarihçilere göre de islam toplumunda böyle bir şey bile yokmuş.Bunun kanıtı olarak Abdülhamid'in 2 nisan 1892 tarihli fermanını gösteriyorlar.Bu fermana göre 2.Abdülhamid,değil kamusal alanda,sokağa bile türbanla ve çarşafla çıkmayı yasaklıyor.Abdülhamid çoğu tarihçiye göre Dindar bir padişahmış fakat buna rağmen çarşafı yasaklamış olmasındaki gerekçeyi Fermanında halkın can ve mal güvenliğini tehdit ettiği için yasakladığını belirtmiştir. ve bu fermanında önemli bir hususa da değinilmiş,o da müslüman toplumlarda mevcut olmayan diye bir ifade kullanılmış işte bu ifade çok önemli bir ifadedirki,dini kuralların bir kısmıyla yönetilen bir ülkede türbanın olmadığına ışık tutması açısından çok önemli bir vesikadır.Daha önceki yorumlarımda bu fermanın numarasını da yazmıştım,merak edenler bu numaradan arşiv taraması yapıp bulabilirler.Kısacası taa Peygamber Efendimiz zamanında bu türban vardı iddilarının da uydurma iddilar olduğu ortaya çıkıyorki o halde bunun en azından hristiyan ve rahibe kıyafeti olduğunu tarihi belgeler ispatlamaktadırki bu durum aynı zamanda müslüman toplumların ne kadar az araştırmacı olduklarını da göstermektedir,Abdülhamid zamanında insanları aldatamamışlar ama ondan sonra sahte din adamlarının bu araştırmacılığımızın zayıflığından da yararlanarak,hristiyan kıyafetini islam toplumuna nasıl kabul ettirdikleri gerçekten çok acı bir durum,bu acı yetmiyormuş gibi hala bunun islami bir kıyafet olduğunu düşünenlerin bulunması bence daha acı bir durum.Ey büyük Allah'ım,Cahillerin,Fitnelerin şerlerinden sana sığınırım.



__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

O kafa kadın kasiyeri yasaklamak istiyor

Din ve Bağnazlık

Zaten yüzü bile görünmeyen bir insana yaklaşmanın dinen ne sakıncası olabilirki?Bence bu kraldan daha çok kralcı geçinmekten başka bir şey değil,kaldıki cenabı Allah çeşitli ayetlerinde örneğin Bakara suresi 190.ayette''Allah aşırı gidenleri sevmez''buyurulmuştur.Bu dinde aşırılıktır.Kadın ve erkeği ve bunların medeni ilişkilerini engelleyen ve birbirlerinden uzaklaştıran,dostluklarını azaltacak bütün faktörler bu aşırılık kavramı içine girerki Yusuf El Ahmet,batıl bir görüştedir ve görüşlerini hiçbir ayet desteklememektedir.Peygamberimiz zamanında kadınlar savaşlarda yemek pişirmişler,yaralı gazilerin yaralarını pansuman yapmışlar,onlara su ve erzak taşımışlardır ve bu tür şeyleri peygamberimiz asla yasaklamamıştır ve kadının sosyal hayatın bir parçası olduğunu kabul etmiştir.Bütün bu durumlara rağmen hala dinde aşırı giden grupların ciddiye alınması da bence kıyamet alametlerindendir.Bu ciddiye alınışın en büyük iki sebebi vardır.1.si cehalet,2.side kıskanç insanların kıskançlıklarını tatmin etme aracı olmasıdır ki maalesef insanların yarısı da kıskançlıklarını din haline getirmişler ve bu topluma sahte bir din empoze etmeye devam ediyorlar.Lütfen bu şeytanların dostları ve işbirlikçileri olan ve dinin içini hurafelerle doldurmuş bu ahmak tabakaya aldanmayalım.Bizim dinimiz en medeni,en uygar,en güzel bir dindir.Ama hurafelerle doldurulmamış bir din böyledir.



__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Suriye Müftüsü peçe yasağını savundu

İlerici Padişah Abdülhamid

Osmanlı Padişahlarından Sultan2.Abdülhamid 2 nisan 1892'de Çarşafı,türbanı ve burkayı bir fermanla yasaklamıştı.Çarşaf veya Burka'nın 20.yy.ın başlarına kadar islam toplumunda mevcut olmadığını Osmanlı'da 2.Abdülhamid dönemlerinde yeni yeni zuhur ettiğini,hatta bu durumun toplumun can ve mal emniyetine zarar verdiği yönünde Abdülhamid'e şikayet ve ihbarlarda bulunulduğu,dini bir kıyafet süsü verilerek bazı insanların bu kisve altında hırsızlıklar ve cinayetler yaptığı ve şahitlerin bunların yüzleri kapalı olduğu için onların şeklini şemailini tarif edemediklerini bu durumların da onların yakalanmaları konusunda zaptiyelerin işlerini güçleştirdiği ve toplumun asayişinin tehlikeye girdiği yönünde ihbarlar geldiği bunları gerekçe göstererek Sultan 2.Abdülhamid'in yüzlerin ve başın,cinsiyeti ve şekli belli olmayacak şekilde kapatılmasını ve o şekilde sokağa çıkmayı 2 nisan 1892 tarihinde bir fermanla(İradei Dâhiliye, Nu. 99887,Yıldız Saray-ı Hümâyûnu Başkitâbet Dâiresi 5894 numaralı fermanla)yasakladığı tarihçilerce de zikredilmektedir.Şimdi dindar bir padişah olarak bilinen Abdülhamid bu çarşafı yasakladığına göre bu dini bir kıyafet nasıl oluyor?.Zaten alimlerden önemli bir bölümü de örtünmeyle ilgili iddia edilen ayetlerde zikredilen başörtüsü değil göğüs örtüsü anlamında zikredildiğini fakat bu kelimelerin çarpıtılarak başörtüsü şeklinde yanlış olarak tercüme edildiğini,hadislerin ise kiminin mevzu(uydurma) hadis kiminin de zayıf hadis olduğu zikredilmektedir.mevzu(uydurma) ve zayıf hadislerinde islam'da bir bağlayıcılığı yoktur.Ama maalesef bu,birilerine siyasi malzeme teşkil ettiği için bilerek halkı bu yönde kandırmaya devam etmektedirler.



__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Peçeden sonra burkini...

Din ve Kıskançlık

Kadının kapalı halde olması kıskanç erkekler için bulunmaz bir nimet,fakat bunu açıkça söylemeyip üstelik bu kıskançlıklarına melzeme ve gerekçeleri de rahatlıkla buluyorlar.En yakın gerekçeleri ise dini alet etmeleri.Halbuki dinimiz de tüm vücudu örtmek te açmakta emredilmemiştir.sadece toplum ahlakının korunması için kadınların cinselliğinin ön plana çıkarılarak suistimal edilmesini,erkekleri tahrik etmelerini önlemek için ölçülü giyinmeyi tavsiye etmiştir,ancak bunun için de kriter olarak tüm vücudun kapatılmasını emretmemiştir.Sadece avret yerlerinin dışarıda veya sokakta diz kapağı ile omuz arasını avret yeri olarak belirtmiştir(Saçların veya başın örtülmesi emredilmemiştir).Evinde kocasının yanında kadın istediği gibi açılabilir.Bütün bu fıkhi gerçeklere rağmen maalesef aşırı dinciler uydurma hadisleri de delilmiş gibi göstererek kadınların tüm vücudunu mahremmiş gibi göstermeye çalışmışlar ve dine en büyük iftirayı atmışlardır.Hem o kocaya sormak lazım,madem eşini kıskanıyorsan veya bunu dini gerekçelere göre böyle davrandığını iddia ediyorsa hanımını oraya niçin götürüyorki?Amacın üzüm mü yemek,bağcıyı mı dövmek demezler mi adama?.Bence o havuzlardaki yüzme şartına veya yönetmeliklerine krtiter olarak yukarıda tarif edilen örtünme kriterlerine de izin verilmelidir,buna rağmen problem çıkartanlara da düzeni bozmak (ortalığı karıştırmak) suçundan çeşitli yaptırımlar koyabilmelidirler.



__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats