HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: İki ayet İki yorum Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

     Efrayim,

     Sevgili dostlar,

     Bakara suresi 238/239 ayetlerinini yorumları

     Elmalı hamdi yazır'ın yorumu:

      239- Bütün namazlara itina gösterilmesini temin için, orta namazı kesin olarak tayin edilmemiş, ancak açık ve kesin buyurulmuştur ki:

Namazların hepsini ve hele orta namazı muhafaza ediniz ve Allah için kalkıp divana durunuz, eğer korkarsanız; düşman veya yırtıcı hayvan gibi bir sebepten ötürü şiddetli bir korkuya düşerseniz, yaya veya binekli, nasıl durabilirseniz öyle kılınız. Yani durum neyi gerektiriyorsa ona göre nasıl ve ne tarafa durmak mümkünse öylece, isterse hayvan üzerinde ima ile olsun tek başınıza kılınız ve her halde mümkün olduğu kadar kılınız, terk etmeyiniz.

Bu şekilde gelişine göre namaza, "korku namazı" denir ki en şiddetli korku zamanındadır. Korku namazının, cemaatle kılınabilen diğer bir şekli vardır ki Nisâ sûresinde gelecektir. Onda korku, bundan azdır. Fakat düşmanla fiilen savaş sırasında bunların hiçbiri yapılamaz; hareket namazı bozduğundan, o zaman namazı kazaya bırakmak zorunlu olur. Nitekim Hendek savaşında "Ahzab" günü güneş batıncaya kadar böyle olmuş da Resulullah: "Bizi orta namazı olan ikindi namazından meşgul ettiler..." buyurmuş, dört namazı kazaya bırakmış ve güneş battıktan sonra sırasıyla kaza etmişti.

Artık korkuyu atıp emniyet ve selâmete çıktınız mı, size o bilmediğiniz hükümleri ve bu arada namazın hükümlerini nasıl öğrettiyse, öylece Allah'ı zikrediniz, namazlarınızı yine tam olarak kılınız ve diğer hükümlerini de yerine getiriniz ki şükretmiş olasınız. O hükümler içinde namazlara devam, bu üstünlük ve fazileti unutturmaz. Demek ki namazlar içinde orta namazı nasılsa, bütün şer'î hükümler içinde namazlar da öyledir ve bunu anlatmak için nikâh ve boşama meseleleri henüz bitmeden arada özellikle bu emirler verilmiştir. Ölümün ve boşamanın bahis konusu olduğu ve olacağı bir sırada fazilete sevk ve namazı emretmek ve korku ve güvence ile cihadı hatırlatmak ne kadar beliğ (belagatlı)dir! Bu uyanışla o hükümlerin geri kalan kısmını dinleyiniz:

       Bir sitedeki yorum:

     

Kanaatimize göre bahsi geçen ayetin çevirisi şu şekilde olursa daha uygun bir mesaj elde edilir.

“Yürürken (sefere çıkılmış olabilir. Nisa 101’i hatırlayalım) veya binek üzerinde(at,deve vs) endişe ediyorsanız/korkuyorsanız, güvene kavuşunca Allah’ın öğrettiği gibi zikredin” gibi bir çeviri olması daha uygun değil midir? Bir önceki ayetle ilişkilendirerek okuduğumuzda şöyle bir yorum elde ediyoruz.

 

“Salavatlara ve orta salat’a devam edin. Allah’ın huzurunda durun. Ama sefere cıkarsanız yürürken veya binek üzerinde, endişe duyarsanız o zaman güvene kavuşunca bunu yerine getirin ve Allah’ı anın” diyebiliriz. Yani yürürken veya binek üzerine bunu yerine getirin gibi bir anlam yok. Aksine “eğer böyle bir durumda iseniz” böyle yapın gibi bir anlam içermektedir.

 

Sonuç olarak şunu söyleyebiliriz ki, geleneksel anlayışın sürekli muhatab olduğu “ yahu hayvan üzerinde nasıl namaz kılacağız veya arabada iken nasıl kılacağız, kıbleyi nasıl tutturacağız, hayvan üzerinde nasıl secde edeceğiz?” gibi soruların doğmasına sebep olan bu çeviri hataları tamamen kültür etkisi ile ortaya cıkmaktadır. Parantez eklemeli meal anlayışı ve Allah’a din öğreten bir anlayışın ürünü olan bu problemler, vahye daha doğru bir bakış açısı ile bakıldığında giderilebilir. Göz ucuyla kılınır, işaret ile kılınır, yön önemli değildir her yere dönülür gibi açıklamalar tutarlı değildir.

      Ben işin içinden çıkamadım.

      Daha fazla yorumcuların yorumlarını yazarsak, hepten arapsaçı olacağa benziyor.

      Şimdilik bu iki yorumu anlamaya çalışalım.

      Sevgi ile,

     

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

    Efrayim,

    Sevgili dostlar,

    Yorumlarınız nerede?

    Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
Mektep
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 agustos 2009
Yer: Scotland
Gönderilenler: 105
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mektep

2/221.Evlenilmemesi gereken kisiler. (Kiside;mescidi haram/yapilmamasi gerekenler bilinci.Kadinlarimiz bizim degerli olanimiz zenginligimiz ve her acidan destek cikmaliyiz.Guzel bir gelecek icin,goremedigimiz onemli faktor.

'den baslarsak 2/237 ye kadar bosanma,bebegin durumu,olenlerin (dul) eslerinin durumu,evlenilmesi,yuzuklerin atilmasi ve mehrin tayini derken (birden ikindi okuyor)2/238 de namazlar ve orta namazi koruma bilinci uyandiran ve ardindan 2/239 da korku durumu olursa YAYA ? veya binek uzerinde,guvenlige ulasildiginda normal kilinmasi bilinci verilmekte.Ardindan 2/240,241 aile konusuna (kadinin korunmasi) geri donuluyor.

Sanirim 2/238 de (ailenin yapilanmasi bahsindeki ayetlerle/gercek olanla aciklanan)ve buna benzer korunmasi gereken kurallara bagliliklarin onemi,terazi misali ne sagda,ne solda; onemli olan ortada adil olmak.(Orta olana baglilik,duyarlilik) salatil vusta

 

Yukarı dön Göster Mektep's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mektep
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

İkinci yorumu yapanın konuyu Nisa 101 ile bağlantı kurması güzel. Ancak, Ayette kısa geçmiş, yada atlanmış, Nisa 101'deki tamamalayıcıları da ekleyerek okumak şartıyla. Benim anlayışıma göre 101'de salat yok, salattan kopma, uzak düşme var. Buna göre, 239'daki korku bir duyuma dayalı bilgidir. yaya ve suvari olarak seferdir. Aralarında Resul'ün olmadığı bir birlik sefer halinde salattan uzaktır. Emniyet sefer halinin zıddı olup seferden döndükten sonraki ikamettir.

Elbetteki bu ayetleri ilk okuyan ve ilk ağızdan dinleyenler doğru anlamışlardı. Biz ne desek bizim ki yorum olur. Yorumun ötesine geçebilmemiz mümkün değildir. İlk ağızdan Kuran'ı dinleyenlerin anladıklarına çeviri, bizim gibi sonradan okuyup duyanların anladıklarına yorum dersek yanlış olmaz sanırım. Kuran, bildiğimiz Tarih ilminden çok farklı bir uslupla yaşanmış bir dönemi anlatıyor. Yaşayanlar biliyor. Yazılı metinden okuyanlarsa bilmeye çalışıyor. Onun için ben sonradan yapılan her çeviriye yorum diyorum.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

    Efrayim

    Sevgili mektep ve haktansapmaz,

    Yazdıklarınız pek anlaşılmadı, en azından ben pek bir şey anlayamadım. Karşımızda, apaçık ayet duruyor, yaradanın muradını anlamakta zorlanıyoruz. Yaradanın muradı ne bu ayette?

     Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

efrayim58 Yazdı:

    Efrayim

    Sevgili mektep ve haktansapmaz,

    Yazdıklarınız pek anlaşılmadı, en azından ben pek bir şey anlayamadım. Karşımızda, apaçık ayet duruyor, yaradanın muradını anlamakta zorlanıyoruz. Yaradanın muradı ne bu ayette?

     Sevgi ile,

Sevgili Efrayim,

Siz yukarıda dediğinizden bir şey anladınız mı? Ayet apaçık yine de anlamakta zorlanıyorum diyorsanız aklınızda sorun var. Yok apaçık ve de anlıyorsanız ne diye soruyorsunuz hala, en azından ben anlamış değilim. Apaçık olması, her okuyanın her görenin bakınca, okuyonca aynı şeyi anlaması, görmesi demek olduğunu anlıyorum. Bense, bana ve bize apaçık olmadığını söylüyorum, en azından söylemeye çalışıyorum.

Saygı ile. 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
zübeyr
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 30 mart 2008
Yer: Uganda
Gönderilenler: 126
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı zübeyr

haktansapmaz Yazdı:
efrayim58 Yazdı:

    Efrayim


    Sevgili mektep ve haktansapmaz,


    Yazdıklarınız pek anlaşılmadı, en azından ben pek bir şey anlayamadım. Karşımızda, apaçık ayet duruyor, yaradanın muradını anlamakta zorlanıyoruz. Yaradanın muradı ne bu ayette?


     Sevgi ile,


Sevgili Efrayim,


Siz yukarıda dediğinizden bir şey anladınız mı? Ayet apaçık yine de anlamakta zorlanıyorum diyorsanız aklınızda sorun var. Yok apaçık ve de anlıyorsanız ne diye soruyorsunuz hala, en azından ben anlamış değilim. Apaçık olması, her okuyanın her görenin bakınca, okuyonca aynı şeyi anlaması, görmesi demek olduğunu anlıyorum. Bense, bana ve bize apaçık olmadığını söylüyorum, en azından söylemeye çalışıyorum.


Saygı ile. 


 



sn halil haktansapmaz dediklerinize aynan katılıyorum, size ve bize apaçık olmadığı apaçık şekilde gözüküyor...


selam ile

__________________
koymuş postasını,GÖRMÜŞ RESTİNİ!!! he canım sen getir üstünü!!!
Behr bı deva kuçka heram nabe!!!
hılas!!!
Yukarı dön Göster zübeyr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: zübeyr
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sağolun, elin dert görmesin hewal Zübeyr.

Biselam.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

      Efrayim,

      Sevgili dostlar,

      Bilindiği gibi, küçük insanlar şahıslarla,büyük insanlar da olaylarla uğraşırlar.Büyük olun ve ayeti izahlandırmaya çalışın lütfen.

       Ben apaçık derken, Yusuf  suresindeki bu ayete atıf yapmıştım.  

        Elif. Lam. Ra. Bunlar, apaçık Kitab'ın ayetleridir.

        Sizler, bu konuları benden daha iyi bildiğinizden,anlayışınıza ve ufuk genişliğinize güvenip,kestirme yazayım diye düşündüm.

        Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sayın Efrayim,

şahsınızla uğraşan mı var? Lütfen!

1- Hemen sorayım; yazdığınız Elif. Lam. Ra. sözü, bırakınız apaçık olması, açık mıdır?

2- İnnâ enzelnâhu qurânen arabiyyen...: Biz O'nu Arapça indirdik ki anlayasınız". 2. sözü size açık mıdır? Siz Arap mısınız? Olsanız ne çıkar, yüzlerce âyeti milyonlarca araba oku, ne anladıın diye sor; bir şey anlamadığını itiraf etmek zorunda kalacak.

Kuran âyet ve âyâtin apaçıklığından dem vuruyor, Kurân sözlerinin apaçıklığından değil. Âyetin ne oldğu ne olmadığında bile hem fikir değiliz. Ben Kuran'da Allah'ın şu âyetinde/âyetlerinde şunu/şunları dedi/diyor dediğini hiç hatırlamıyorum. Âyet ve âyât Kurân'n Allah sözü olduğuna dair getirilen işaretler, alâmetler, deliller, kanıtlardır. Yer gök, güneş ay, otlar ağaçlar ve gölgelerinin Allah'ı tesbihleri, deve, Ad Semud vs halklarının helakı... yağmurun yağması yerin yeşermesi sonra kuruyup çer çöp haline gelmesi, hayat ve ölüm... Bütün bunlar herbiri birer âyet olarak sunuluyor. Ben Kuran sözlerine Kuran'da âyet dendiğini bilmiyorum, en azından hatırlamıyorum. Kitaptaki sözler bizatihi kitabın Allah'a ait olduğuna işaret, delil olamaz. Rüstem diyordu ki"ben bir oturuşta bir ton ekmek yerim" sözü Rüstem'in doğruluğuna delil olmaz. Onun bir ton ekmek yediğini varsa görenlere delil olur. Kitabın âyetleri, kitabın Allah'tan olduğuna, Resul'ün O'nun elçisi olduğuna delil olarak ileri sürülen somut kanıtlardan oluşuyorlar. Bu âyetlerin dahi çoğu bizim için açık deliller değildirler. Onlar ancak Resul'e şahit olanlara açıktı ve onlar için birer ayetti. Onlara âyet diye sunulanlar gördükleri, duydukları, yolları üzerinde olanlar ve zaman zaman yaşadıkları, müşahede ettikleri olaylardan seçilmişlerdi. Biz bu âyetlerin bir çoğuna ne şahit olduk, ne de Resul'den önce duyduk. Onlar resul iddiasıyla çıkanlardan âyet istiyordu, resuller de onlara âyetleri sunuyorlardı. Biz şimdi Resul'den ne âyet isteye biliriz ne de Resul bize âyet suna bilir? Biz Resul'e, Resul de bize muhatap olmadık ki..   

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats