HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Bilim
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Bilim
Konu Konu: 9 gün mü 90 yıl mı, hangi ecel ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Fers Yazdı:
eylemin yapıldığı ayette tekil iken açıklama ayetinde çoğul ifade kullanılmış emri yerine getirten Allah olsaydı ayette onun söylediğine dair aktarmalı bir ifade olmalıydı... buradaki çoğul ifadeye göre "korktuk" ifadesi Musa ya eşlik eden ilimlendirilmiş kişi ve beraberindekiler olmalı yapılan eylemde toplu olarak alınan bir kararla anne babasını yoldan çıkaracak nitelikteki delikanlıyı etkisiz hale getirerek onları koruma yoluna gitmektir..

Her üç eylemi de tek başına yapan ilim verilen bir Allah kulu. Bu kul kendi başına işlediği bu eylemleri neden işlediğini açıklarken; ilki için "gemiyi deforme etmek istedim", ikincisi için "rableri, ondan daha temiz ve daha merhametlisini onlara vermesini istedik", üçüncüsü için de "senin rabbin onların olgunluğa erişmelerini istedi" diyor. Neden böyle dediğini anlayabilmemiz bir hayli zordur bence. Bu kul ne, kim; insan mı, başka bir güç mü? Niçin üç farklı kişi yada kişilerin iradesi? Kuran son derece açıktır, anlaşılırdır, okuyan her kes anlayabilir diyenlerden bir açıklama beklemek hakkımızdır sanırım.   

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers


Kâle inneke len testetîa maiye sabrâ KEHF/67
Ve keyfe tesbiru alâ mâ lem tuhıt bihî hubrâ KEHF/68

İlimli kişi bu ayetlere göre o anda Musa hakkında bilgi
sahibi...

izâ rakibâ fîs sefîneti harakahâ KEHF/71
İlimli kişiden gemidekilerin hayatına/geleceğine doğrudan
mudahale...

Fentalekâ, hattâ izâ lekıyâ gulâmen fe katelehu kâle e
katelte nefsen zekiyyeten bi gayri nefs, lekad ci’te
şey’en nukrâ KEHF/74
Karşılıksız nefs katli eylemini yapan ilimli kişi tek
başına olduğunu Musa da onaylıyor, sebebini kendi biliyor
ama nasıl bildiğini burada ve açıklama ayetlerinde
bildirmiyor.

Ve emmel gulâmu fe kâne ebevâhu mu’mineyni fe HAŞİNA en
yurhikahumâ tugyânen ve kufrâ KEHF/80
Anne babasını inkara sürüklemesinden korktuklarını
belirtiyor, çoğullar ve rab olaya dahil değil

"Fe erednâ" en yubdilehumâ "rabbuhumâ" hayren minhu
zekâten ve akrebe ruhmâ KEHF/81
İsteyenler çoğul ve daha hayırlısıyla değiştirmesini
bekledikleri Rab olaya dahil değil..

KEHF/82' de olayı isteyen 2. tekil şahsın yani Musanın
Rabbi, ilimli şahıs olayın kendi iradesinin dışında
olduğunu ilk kez burada söylüyor aynı zamanda yeniden
kendine dönüyor önceki ayetteki çoğul ortadan
çekiliyor...
gelecekten haber veriliyor ve ileride kendileri için
saklanan bu hazineden yararlanacak olan çocukların o
zamana kadar yaşayacakları garantilenmiş oluyor, burada
Rab olaya tamamiyle dahil ve yönlendirici, çocukların
istememe durumları yada ayrı bir tercih durumları ortadan
kaldırılmış o ana kadarki ecelleri garantilenmiş, ilimli
şahsın müdahalesiyle ödüle kavuşturulacaklar, maddi
sıkıntıya düşme olasılıkları kaldırılmış görünüyor,
kısacası ayrıcalıklılar..


haktansapmaz Yazdı:

Kuran son derece açıktır, anlaşılırdır, okuyan her
kes anlayabilir diyenlerden bir açıklama beklemek
hakkımızdır sanırım.   



Bu ayetlerin durumundan 9 günlük ecel ile 90 yıllık ecel
ilişkisine bir gönderme: özgür irade ile Adem ve İblisin
savaşına ne oldu, 9 günlük ecel sahibi gibi bu çocukların
da kapsam dışında olup olmadıklarını bilme hakkına sahip
olduğumuz gibi..
Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
bombadil
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 11 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 24
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bombadil

Selam!

Bir işaretle, soruya yanıt vermeye çalışayım. 1-Adalet nedir? 2-Hangi durumlarda uygulanır? sorularının yanıtını bulmak konuyu aydınlatacaktır diye düşünüyorum.

Bir de şu açıdan bakalım ben paramın bir kısmını A'ya bir işi yapması karşılığında vermek istiyorum, B'ye ise hiçbir şey yapmasına gerek olmadan direk vermek istiyorum. Benim malım üzerimdeki tasarrufumda adalet yerine başka kriterler yer alması adaletsizlik değildir. Bu Allah için düşünüldüğünde daha hikmetli gerekçeler söz konusudur. Üzerinde düşünüp genişletmekte size kalsın.

Yukarı dön Göster bombadil's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bombadil
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

Selam bombadil

A ile B arasında yapılan seçim sonucunda birinden istenen
verilene karşılık bedel yani çıkar ilişkisi karşılığında
alınan.. diğeri göz bile kırpmadan hazıra konan..
Adem boyutunda değerlendirdiğimizde A eli ayağı tutan
çalışan bir işçi diğerini zor durumdaki bir miskin olarak
ele alırsak bu tasarrufa bakış açısı değişir.
Eşit şartlar konu olduğunda ayrıcalık ortaya çıkar. Adem
aklı dahilinde verilmiş kararlar hataları bünyesinde
barındırır, bu örnek kısıtlı adem aklıyla sonsuz iradenin
kıyaslaması...
Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


          Anlaşılıyor ki yapılan bir mahkeme neticesi toplum, çocuğa ölüm kararı çıkartmış.Bu karar kısasa dayanmıyor.O halde kararın esbabı mucibesi Maide 33 olmalı.Yani eylemleri,  kaçınılmaz inkara itecek ve müslüman olan anne ve babasını münafık ve müşri-putperest yapacaktı.
          
          O halde hukuka uygun ve melekuta uygun mahkeme kararları Alah tarafından onay almaktadır.

          Ama 9 günlükken ölen bir çocuk ile 90 yaşında ölen kişi nedeniyle doğan problem hala çözüm beklemekte.
        
          Saygılarımla.
          Galip Yetkin.


    .
      
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam,

Karşınızda iki seçenek var.

Ya, düşünecek bir kimsenin düşüneceği kadar ömür verilmeyenleri "adem"den saymayacaksınız da nimet / külfet dengesini ona göre belirleyeceksiniz.

Ya, imtihan / ceza sahasına giren adem ile, henüz bu sahaya girmemiş ademler arasındaki "rahmet/bağışlama katsayısını" ayıracaksınız.

Evet, biraz tuhaf bir cevap oldu.

O halde biraz ezberlerimizi kurcalayıp, altını üstüne getirelim.

Şimdi bizim gelenekten öğrendiklerimize göre, kendisini hiç bir insanın görmediği bir yer ve zamanda doğan ve bir kuşa yem olan sineğin akıbeti, hıncının alınmasından ibarettir.

Düşünüyorum. Alemlerin Rabbi hakkında çok küçümseyici ve konuyu geçiştirici bir cevap.

Kuş, kendine vahyedileni (genlerine yüklenen emri) yerine getirmiş, kim kimden intikam alıyor.

Sizce, gördüğünüz ve görmediğiniz şeyleri benzersiz olarak ortaya çıkaranın planı bu kadar basit midir ?

Kendimize veya içimizden birine yakıştıramayacağımız şeyi Alemlerin Rabbine yakıştırmaktan ne zaman vaz geçeceğiz ?

Bakın ben size çok basit, çok yalın misaller getiriyorum.

İçimizden biri sanal alemde böyle bir dünya var etseydi de bir nesneye kendine yüklenen emri yerine getirdiği için ceza verseydi herhalde onu zalimlikle suçlardık.

O halde adaleti açığa çıktığında zulümden beri olacağına inandığımız Rabb hakkında bu sui zannımız nedendir ?

Her şey hakkında şaşmaz yanıtlarımız olması gerektiğine, her şeyi bilebileceğimize kim hükmediyor.

Şimdi ben size, "Kardeşlerim, ben Rabbin 9 günlük ömre sahip kimseye ne ile muamele edeceğini bilmiyorum ancak O'nun adil olduğuna gönülden iman ediyorum" desem cahillik mi etmiş olurum ?

Eğer bu cahillikse, haddini bilmek en güzel cahillik örneğidir.

Diğer bir yönden meseleye yaklaşalım.

Diyelim ki bu sorunun cevabını hiç bir tereddüde yer bırakmayacak şekilde bulup tespit ettik. Peki ya sonra ?

Hangi soruların peşinden koşacağız ?

Ben size sormayın demem elbet, soracağız ve soruşturacağız tabiki. Anlamaya çalışacağız.

Ancak, anlamaya çalışmakla, anlamak zorunda olduğumuza inanmak arasında ciddi bir fark var.

Alemlerde kümülatif olarak yığılmış bilginin kaçta kaçına malikiz ?

Yahu kardeşler, biz alemler içerisinde "hiç bir şey"iz.

Alemlere egemen olanın yazıp çizdikleri karşısında, yoktan daha küçüğüz.

Ben size samimiyetle söyleyeyim, 9 günlük ömre sahip olamadan ölen kimse ile, bir arslanın pençeleri arasında can veren ceylan arasında hiç bir fark görmüyorum. İnanın birini en az diğeri kadar merak ediyorum.

Hiç bir şeyle güç yetiremeyeceğim bu hayat cenderesi içersinde yapabileceğim en iyi şey, gördüğüm görmediğim her şeyi var edenin bilgisine, adaletine sığınmaktan başka bir şey değil.

Nihayet, -bildiğim / hatırladığım kadarı ile- bu başlıkta sorulan sorunun cevabı Kuran'da yoktur. Gelenek eğilimi, bu soruya "insanca" bir cevap üretmiştir. Eğer bu husustaki hadisler "sahih" ise, Kuran'da bu konunun cevabı vardır da biz kavrayamamışızdır.

Bu konuya bu başlıkta yazdığım ilk cümle, bu işin gayb olduğu yönündeydi.

Benim kucağımdaki taşlar bitti. Atacak taşı olan varsa, buyursun atsın.

Esen kalın.
 

 


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

         
          Sayın Ali Aksoy.

          Allah'ın adaletinden şüphemiz yok.                                               Ama cevaplanması gereken de :Neden bazılarımız (mesela 9 günlükken ölen veya hayat mücadelesine katılmayanlar göz önüne alınırsa) muhatap olmazken, bazılarımız hayatla cebelleşip Allah'ın adaletine muhatabız?          
Neden kimimiz kendi kendimize şahitlik edecekken bazılarımız muaf?
Sayın Fers soruyu değişik şekilde tekrar soruyor: Neden kimimiz miskinlere (mustazaaf demiyor) zekat mecburiyetimiz var?veya neden miskin değiliz?
Neden böyle bir görevle yüklü ve yükümlüyüz?
Neden Bakara- 219/2 ve Nahl-71 mecburiyetimiz var?
           Ceplerinizi karıtırın. Bu sitede yazmaya başladığınızdan beri sizi okuyor,notlar alıyorum.Daha çok taşlarınız var.

           Saygılarımla.
           Galip Yetkin.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

Selam

 

Bakın ben size çok basit, çok yalın misaller getiriyorum.

Yıllarca nice misaller getirdim kendi kendime, cennet cehennem kavramından haberim olmadığı dönemlerde hergece yatağa girdiğimde ben öldüğümde ailem bilecek çünkü ben yokum peki ya ben ne olacağım nerden bileceğim öldüğümü, karanlığa mı düşeceğim, farkında mı olmayacağım... sonra kendimi uzayda dolaşıyor düşünür benzetmeleri oralarda arardım miğdemin bulandığı başımın döndüğü zamanlar oldu nedenini bilmediğim...cuma namazlarına gittiğimde secdedeyken düşünürdüm yere ne diye kapanıyoruz ne tuhaf hareketler acaba bunlar olmayabilir mi ?
babama mezheplere inanmadığımı ilk söylediğimde ortaokuldaydım bana şaşkın ve sinirli bir şekilde ilk sözü "meshepsizlik bid attır miskin" oldu..ilk araştırdığım şeydi bid'at, peygamberler tarihi kitabında buldum o kelimeyi ilk.
O günden sonra trt 1 de dini programları takip etmeye başladım bir süre sonrasında uzun bir dönem hiç düşünmedim..düşünmek "o Allah tır ne yapsa yeridir" demekle sona erdirilecek birşey değildir işleyen bir beyin düşünmeden durmaz..sinekler, böcekler doğadaki çekişme , uzayda neyin nesi böyle, nasıl bir nizam, hemen herkonuda kaç belgesel izledim kaç döküman araştırdım, o basit misallerden kaçtane sundum kendime...

Ben size samimiyetle söyleyeyim, 9 günlük ömre sahip olamadan ölen kimse ile, bir arslanın pençeleri arasında can veren ceylan arasında hiç bir fark görmüyorum. İnanın birini en az diğeri kadar merak ediyorum.

Canlı olarak ceylanla aramızda bir fark aramadım o ve diğer cinsler hatta yediğimiz lahanada buna dahil acaba birşey hissediyorlar mı, sorgusuz sualsiz sırf midemizdeki gurultu yüzünden dalından koparıp öldürdüğümüz lahana...kendilerine getirilen bir kitaba ve peygambere tabi oluyorlarsa ve o kitapta hayatlarında uygulamaları ve yapıp yapmamalarını kendilerine izah eden başka bir ilahi emirleri varsa o ceylanla kendimizi kıyas alalım buyrun...

 

 

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
lailaheillahu
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 04 nisan 2011
Gönderilenler: 23
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı lailaheillahu

Kendi adıma forumda böyle seviyeli bir fikir alışverişi görmeyeli bayağı olmuştu.
Genellikle seviyeli bir girişle başlayan ve seviyesizlerce aşağı çekilen başlıklarada sahit oldum.
Farklı nicklerle yazan seviyesizlerin neden hep aynı imla yanlışlığında ısrar ettiğine de, neden hep aynı imla tarzıyla yazdığına da...
Biraz akıl ve mantık süzgeci sunmak isterim:
Şöyleki sadece yaşam süreleri açısından 9 günlük ve 90 yaşındaki bir insanın kıyası mümkün mü? Ya
Bir kadınla bir erkeğin kıyası mümkün mü?
Bir zengin ile bir fakirin?
Güzel ve çirkinin
Güzel ülkemde doğanla, Afrikada Ethiyopyada doğanın?
Mantık ve matematik derki: Ancak elmalarla elmalar kıyas edilebilir.
Peki dünyaya ve koşullarına baktığımızda gerçekten tüm elmalar eşit mi?
Hayır. Kör topal doğanın, erken yaşta ölenin, fakir doğanın, Ethiyopyada doğanın ne suçu var?
Kendi seçimimiz olmayan şeylerde elbetteki sorumlu tutulamayız. O halde sınav olamaz. Sınav varsa
Bu mantıksal hata 2 şekilde aşılabilir:
1. Ya tüm seçimlerimiz hatırlamasakta bize ait ve eşitsizliği bir şekilde isteyen bizleriz.
2. Ya da bu seçimlerimiz bize ait değil ve eşitsizliğin dengesini sağlayacak bir sistem mevcut. Tüm elmaları eşitleyecek bir sistem mevcut. İşte buda adalet olur.
Hakk olmak için önce hakkını vermeli herkesin der bir Adem
Allah Hakk ve en adil bakan ise; yeterince!! ömürlenmeden karar almaz.
Yeterince ömürlenmek sözünü açalım mı?
Kaç yıl sizce? 100 yeter mi?
100 yaşına gelen ve Afrikada doğup büyüyen okuma yazma bilmeyen Afrika kültürüyle ve ortak öğretisi ile yetişmiş, hiçbir resule muhatab olamamış!! , hiçbir kitaba muhatab olamamış!!, doğaya ana tanrı ve göklere baba tanrı diyen, aslında hayatında kötülük üzerine de olmayan!! bir yerliyi neye göre yargılayacaksınız? Müşrik o değil mi? Hayırr
Bana göre hiçbirşey üzerine yargılayamazsınız. Eğer O cahime atılıcaksa savunucusu olarak elbette beni bulacaktır.
Farkettiniz mi bilmem ama kötülük üzerine olmayan dedim. Afrikalıyı betimleyen tüm cümleler aynı kalmak koşuluyla bir de kötülük üzerine olsaydı yine yargılayabilir miydiniz?
Hayır yargılayamazsınız. Onları yargılarım diyenler Rahmet in ne olduğunu bir daha düşünsünler.
Peki bu Afrikalı ne olacak? Cennete mi, cehenneme mi, Arafa mı?
Sahi Araf ne?
Düşünceler? Düşünceler...
Aklın salatı düşünceler....
Sevgilerle....




Yukarı dön Göster lailaheillahu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: lailaheillahu
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Fers Yazdı:

Kâle inneke len testetîa maiye sabrâ KEHF/67
Ve keyfe tesbiru alâ mâ lem tuhıt bihî hubrâ KEHF/68

İlimli kişi bu ayetlere göre o anda Musa hakkında bilgi
sahibi...

izâ rakibâ fîs sefîneti harakahâ KEHF/71
İlimli kişiden gemidekilerin hayatına/geleceğine doğrudan
mudahale...

Fentalekâ, hattâ izâ lekıyâ gulâmen fe katelehu kâle e
katelte nefsen zekiyyeten bi gayri nefs, lekad ci’te
şey’en nukrâ KEHF/74
Karşılıksız nefs katli eylemini yapan ilimli kişi tek
başına
olduğunu Musa da onaylıyor, sebebini kendi biliyor
ama nasıl bildiğini burada ve açıklama ayetlerinde
bildirmiyor.

Ve emmel gulâmu fe kâne ebevâhu mu’mineyni fe HAŞİNA en
yurhikahumâ tugyânen ve kufrâ KEHF/80
Anne babasını inkara sürüklemesinden korktuklarını
belirtiyor, çoğullar ve rab olaya dahil değil

"Fe erednâ" en yubdilehumâ "rabbuhumâ" hayren minhu
zekâten ve akrebe ruhmâ KEHF/81
İsteyenler çoğul ve daha hayırlısıyla değiştirmesini
bekledikleri Rab olaya dahil değil..

KEHF/82' de olayı isteyen 2. tekil şahsın yani Musanın
Rabbi, ilimli şahıs olayın kendi iradesinin dışında
olduğunu ilk kez burada söylüyor aynı zamanda yeniden
kendine dönüyor önceki ayetteki çoğul ortadan
çekiliyor...
gelecekten haber veriliyor ve ileride kendileri için
saklanan bu hazineden yararlanacak olan çocukların o
zamana kadar yaşayacakları garantilenmiş oluyor, burada
Rab olaya tamamiyle dahil ve yönlendirici, çocukların
istememe durumları yada ayrı bir tercih durumları ortadan
kaldırılmış o ana kadarki ecelleri garantilenmiş, ilimli
şahsın müdahalesiyle ödüle kavuşturulacaklar, maddi
sıkıntıya düşme olasılıkları kaldırılmış görünüyor,
kısacası ayrıcalıklılar.. 

sevgili Fers, bu temsili anlatımdaki üç olayda da Rab bizzat kendisi müdahil. Ben bunu; "istedim, istedik, istedi" söylemlerini Allah'ın kendisi için kullandığı "Ben, Biz, O" ile açıklıyorum.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats