HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Nisa 23-24, Cariyeler Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


           Doğru bir bakış açınız, iyi bir muhakeme kaabiliyetiniz yanında bir de doğru bilgi ile donanımlı bir fikrin sahibi iseniz (tefekkür ediyorsanız), buna uygun yaşam tarzınız doğrudur. Başkasının doğru bulduğunuz fikrine de katılabilirsiniz ama tefekkür ederek daha doğruya daha iyiye ulaşmak için. Kur'an her ulaştığınız safhada sizi daha iyiye teşvik ediyor; çünkü kullanılmış ifadeler, mânâlar yüklü.Bunu Arapça bilmeseniz dahi Kur'an'ın bütünlüğünde kavrayabiliyorsunuz.
             Arapça bilmiyorum.Bu nedenle de diyalektik bir araştırma yapamıyorum.Nikah kelimasi ile nekahat aynı kökten mi gelmektedir.

             Bu yetimler konusunu Bakara-220, Mümtehine-11, Haşr-9 ve bunlar gibi ayetler çerçevesinde değerlendiriyorum. Bu nedenle de bu konu ile ilgili ayetlerde ifade edilen 'nikâh'ın ''evlenme-nikâh akti'' olmadığını zannediyorum ve daha iyiyi arıyorum.'' Sahiplenmek'' değil ''sahip çıkmak''  (karşılıklı/birbirini kollamak) diyen Beyefendi'ye katılmamak mümkün değil.

             Tabii ki bekârlar evlenecek, de evli erkeklerin dört taneye kadar evlenmesi şeklinde yapılan çevirileri, iffetli ve namuslu kadınları 'istepne' nitelemesiyle ve cariye  diye müslümanlık öncesi kara lekeyi İslam'a mal etmeleri beni sıkıyor,hele hele isyankâr uçkur düşkünlerinin ''ruhsat'' (imtiyaz) ifadeleri beni isyan ettiriyor.Bir de seçim öncesi bir 'zıpıriye' çıkıp dört kadınla imam nikahiyle de olsa evlenme serbest olmalı demez mi? Halimize bir bakın...

               Biraz derdimi döktüm.

               Arapça bilenler.MEDET......!

               Saygılarımla.
               Galip Yetkin.





             
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


           İslam öncesi, savaşlar veya eşkiyalık-adam kaçırma- neticesi el konan kişler köle olarak  ''mal-eşya'' gibi alım satıma konu olmuştur.
           Fakat İslam köleliği kaldırmış ve mevcut bu statüyü çarçabuk tasfiye etmiştir.İslam köle veya cariye diye bir statü tanımaz.
           Hicret ile gelen işsiz, evsiz-barksız problemli aileler,  sosyal devlet kurulamamış olduğundan, yerli ailelerin yanına yerleştirimiş fakat bekâr ve dul erkek ve kadınlar ile bunların çocukları ile yalnız çocuklar ve Uhud Savaşında şehit düşen 70 kişinin (ki çoğu 4 eşlidir)  aileleri ortada bir problem olarak kalmışlardı.Erkeklerin bir kısmı 'sahabe' olarak Peygamber etrafında ve mescidinde toplansalar da çoğu aylak olup bunların ve çocuklu-çocuksuz kadınlar ile kimsesiz çocukların sığınacağı manastır va havra gibi kuruluşlar da bulunmuyor idi.

             Çocuklu veya çocuksuz kadınların, evlenebilenleri evlenmiş; evlenemeyenler ise, durumları müsait olan aileler ile karşılıklı ahit, yeminlerini de katarak-Allah'ı şahit tutarak- evlilikteki sağlamlığı getiren bir misak yapmışlardır.Bunların birbirleri karşısındaki statüleri Bakara-220'de belirtilmiştir,bir nekahat (veya nekahet) süresidir. Taraflar arasıda yapılan bu anlaşma bir nikâh akdi-evlilik sözleşmesi değil,bir nevi kendi şahsına münhasır bu günkü  'ölünceye kadar bakma vaadi' ile 'hizmet sözleşmesi'' karışımını  andırır bir sözleşmedir. Kadın i'yal çerçevesi içerisine alınacak,  geçimi ailenin gelirinden karşılanacak,kadın da aileye hizmetini sunacaktır. Bu hal 'köle' diye nitelenen erkekler yönünden de aynıdır.
               İslam öncesi var olan ve bu güne kadar da bazı kesimlerce de sürdürülen 'başlık parası' mehir de  sanki müslümanlık sonrası da aynı şekilde devam ediyormuş gibi tercümelere alınmıştır.Halbuki bu da mânâ değişikliğine uğramış  ve aileye katılanın hizmetleri karşılığı, tayin edilen geçim miktarıdır. Başlık parası hem o günkü ekonomik durum, hem de İslam'ın getirdiği Bakara-219/2 ve Nahl-71 sınırlaması karşısında müslümanların böyle bir parası bulunması da olanaksızdı.

               Bu kadınlar ''savaş esiri''- ''cariye'' filan değillerdir. Peygamber hangi işgal savaşını yapmış vaya hangi savaşta bu kadınlar karşısına asker olarak çıkmış da esir alınmışlar. Bunlar namuslu ve iffetli kadınlardır ve bu hasletleri sebebiyle de yatılı hizmetliler, hizmetleri karşılığı ancak geçimliklerini kazananlardır.Emekçidirler.Topluma secde ve ruku ederek kendilerini topluma nezrederek İbrahim Makamından yer edinmişlerdir.     Aralarından aykırılar da çıkmış olabilir ama bu hepsini lekeleme sebebi olamaz,nasıl ki bazı kadınların kumalığı kabul etmesi her kadının .......

                Saygılarımla.
                Galip Yetkin.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

  
          Cariyeler konusunu kendi yönümden bitirmeden (link veremiyorum) aşağıda verdiğim makaleleri okursanız bu konuda çok faydalar sağlayacağınızı umuyorum.

Sn.Av.İlhami Çetin'in, olayları ekonomi-sosyo-politik açıdan inceleyen, ADALET va RAHMET adlı sitesinin
       14.11.2007 tarih ve  142 no'lu makalesi
       12.03.2008     ;;         5    ;;         ;;
       18.03.2008     ;;        19   ;;         ;;     
       15.04.2008     ;;        75   ;;         ;;
       01.06.2008     ;;        28-29-30      ;;
       04.08.2008     ;;         99                ;;
       08.10.2008     ;;        124 no'lu makalelesi

 Siteye girdiğinizde sağ tarafta marj dışında 'arşiv' yazar.Tıklayın,bütün  makaleler tarih sırasıyla karşınıza çıkıyor.

               Saygılarımla.
               Galip Yetkin.
 
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Nihayet cariyelik konusunda bir uyanis basladi gibi. Bir çok ilahiyatçi "Yüce Allah 47:4'ü vahyederek köleligi bir çirpida kaldirdi" diyebiliyor.

 

Örnegin

 

Prof Abdülaziz Bayindir 

(video):

 

Simdi diyorlar ki:

 

"Aslinda Islam, köleligi kaldirmayi hedeflemisti ama o devirde ne yapsin, iste sunlar bunlar vardi, onun için kaldiramadi. Ama hedefi buydu."

Hani özrü kabahatinden büyük derler ya, iste bu da öyle bir sey.

Yani

Allahu Teala kaldiracaksa kaldirir.

Insanlardan mi çekinecek hasa? 

Peki isin gerçegi nedir?

Islam,
köleligi kaldirmayi hedeflemis falan degildir;
Islam, köleligi kaldirmistir.

 

 

***

 

Ne var ki, Porf Bayindir

bu kez de  

tesettür minaresine KILIF uydurmak için

"Allah'in dini"ne

cariyeligi

bulastiriyor.

 

Örnegin

 

24:58'deki "meleket eymân"i

23:6'daki "mâ meleket eymânuhum"a

emsal gösteriyor.

 

 

*

 

24:58'de

söylenen:

Buluga ermeyenleriniz ve sag ellerinizin malik olduklari, odaniza girmek için
üç avret vaktinizde sizden izin istesinler: sabah namazindan önce, ögleyin giysilerinizi atinca ve aksam namazindan sonra.

23:6'da

söylenen ise:

Inananlar kurtulusa ermistir... Ferclerini saklayanlardir onlar. Ama eslerinden YA DA sag ellerinin malik olduklarindan saklamazlar.

Prof Bayindir öne sürüyor ki


ferc

"diz kapaklariyla göbek arasi"dir.

ve

inanan bir insan,

esine "ferc"inin tamamini açar;

sag elinin malik oldugu "cariyeler"e ise yalnizca bir kismini

Kanit?
Kanit 24:58 imis.

 

Inananlarin

"ferc"lerini sag ellerinin malik oduklarina açmalari

 

23:6’ya göre CAIZ oldugu halde 

24:58’e göre HARAM.

 

Çünkü

 

Hani, 24:58’de "Ferclerinizin açik oldugu vakitlerde SAG ELLERINIZIN MALIK OLDUKLARI ve yasina ermeyenleriniz odaniza sizden izin alarak girsinler" deniyor ya,

Prof Bayindir'in buna dayandirdigi iddiasi:

 

24:58'deki HARAMLIK 23:6'daki icazete açiklik getirerek o icazetin "ferc"in yalnizca bir kismi için geçerli oldugunu gösterir.

Bu iddia

elbet

dogru degil.

 

Çünkü

 

elmalarla armutlar nasil AYNI DEGIL ise,

o yüzden nasil, örnegin 

iki elma arti üç armut esittir 5 elma etmezse

24:58'deki sizin sag ellerinizin malik olduklari ve

23:6'daki onlarin sag ellerinin malik olduklari da AYNI DEGIL;

bir birlerine emsal olamazlar.

Bakin Yüce Allah,

23:6'da yaptiginin aksine,

 

24:58'de YA DA demiyor; deyip te sizin "sag ellerinizin malik olduklari"ni "ezvâc"iniza alternatif göstermiyor. EVLADINIZ konumundadir onlar; nikahiniz altinda degiller.

 

 

*

Inanan bir insan "ferc"ini
yalnizca "nikahli"sina açabilir,

öz evladina da açamaz
evladi konumunda olanlara da.

Bu demektir ki

mahremiyet açisindan
öz evlat ne ise
evlat konumunda olanlar odur.

 

"Allah'in dini"nde

tesettüre bürünüp

evlat konumunda olanlardan kaçmak yok;

tesettür yok.

 


*

23:6'da geçen
inananlarin ellerinin malik olduklari ise onlara nikahlidir;
o yüzden Allah YA DA diyerek onlari "ezvâc"a alternatif gösteriyor:

Inananlar "ferc"lerini yalnizca
eslerinden YA DA
sag ellerinin malik olduklarindan saklamazlar...


Bir müminin nikahi altindaki kimse

o müminin ister esi olsun ister sag elinin malik oldugu cariye (?)
mümin ona "ferc"inin tamamini açar.

Nikahin geregi bu.

 

*

Bir daha:

23:6'da inananlarin sag ellerinin malik olduklari denen kimseler

onlarin nikahlilari olup EZVÂC konumundadirlar.
Tipki 33:50 ve 33:52'dekiler gibi.

24:58'de sizin sag ellerinizin malik olduklari denen kimseler ise

bakimini üstlendiginiz esirler (47:4) ya da siginmacilar (60:10) olup EVLADINIZ konumundadirlar.
Tipki 4:3, 4:24, 4:25, 24:31, 24:33, 33:55'tekiler gibi.

Sayin Bayindir'in göz ardi ettigi
ALLAH'IN gerçegi bu.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 2
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats