HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: hac ve umre Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

Efrayim,
Sevgili dostlar,
Bir çok konu hakkında yorumlarınızı okuduk, okumaya devam ediyoruz. 'hac ve umre'yi beraberce yorumlayan bir yazı göremedik. Bakara 196'da 'Haccı da, umreyi de Allah için tamamlayın' diye başlayan ayet ve benzer ayetler var.
   Bu konuda da ayrıntılı yorumlarınızı da bekleriz.
   Sevgi ile,
Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Efrayim,

Hac ve umre bir birinden bağımsız iki ayrı şey, iki ayrı zamanda iki ayrı ziyaret değildir. Her iki ifadenin de anlamı ziyarettir ve bu ziyaret tek bir ziyarettir.

Bir şeyi ifade ederken, anlatırken aynı ya da yakın anlamlı kelimeleri, fiil ve cümleleri peş peşe sıralamak, Arap dilinde normal konuşmada oldukça yaygındır. Muhammed bir arap,  Kuran'ın dili de Arapçadır. O nedenle de Kuran'da aynı şeyi ifade eden, "ve" veya "ev" bağlacıyla ya da bağlaç olmaksızın sıralanan iki, üç, dört... fiil ve cümleyi sıklıkla okuruz. Çevirilerde bunların her biri farklı birer eylem olarak bize yansıtmışlar. Halbuki bunların ikisi, üçü, dördü... de aynı şeyi söylüyordur. Örneğin 9/112'de peş peşe sıralanan; Et-tâibûne, el-âbidûne, el-hâmidûne, es-sâihûne, errâkiûne, essâcidûne, el-êmirûne bilma'rûfi vennâhûne anilmunkeri, vel-hâfizûne li hudûdillâhi... Benzer diğer bir örnek de 33/35'te var: İnnel-muslimîne vel-muslimâti, vel-mu'minîne vel-mu'minâti, vel-qânitîne vel-qânitâti, vessadiqîne ves-sâdiqâtives-sâdiqîne ves-sâdiqâti, ves-sâbirîne ves-sâbirâti, vel-xâşiîne vel-xâşiâti, vel-mutesaddqîne vel-mutesaddiqâti, ves-sâimîne ves-sâimâti, vel-hâfizîne furûcehum vel-hâfizâti, vez-zâkirînellâhe vez-zâkirâti... Bu ifadelerin her biri diğerlerinin anlamlarını içeriyorlar. Mesela, es-sâihûn ve es-sâimûn "seyahat edenler" ve oruç tutanlar" demek değildir. İkisi de aynı anlama olup "el-hâfizûne li hudûdillâh: Allah'ın çizdiği sınırları koruyanlar/ Aallah'ın koyduğu yasalara uyanlar"dır.

Cümleye de örnek yazalım:

... 1) ve eqîmussalâte ve êtuzzekâte 2) ve etîurrasûle... (24/56).

... 1) fe eqîmussalâte ve êtuzzekâte 2) ve etîullâhe ve rasûlehû... (58/13).

Bu dizelerde 2 nolu cümleler ne diyorsa 1 nolu cümleler de onu diyor. 2'nin içerdikleri nelerse 1'in içerdikleri de odur. 2'de Allah'a ve Resule itaat/uyma emrediliyor. 1'de de Salatın ikamesi ve zekatın itası, yani indirilenlere, söylenenlere uymak emr ediliyor. Kapsamları aynı. Farklı ifadeler ama anlamları ve içerikleri bir. Eğer "namaz kılın ve zekat verin ve Allah'a ve resulüne itaat edin" demekse bu ifadeler, "namaz kılın ve zekat verin" emirleri diğer tüm buyruklarla beraber "Allah'a ve Resule itaat edin" buyruğunun kapsamına girerler. Ayrıca bu ikisinin tekrarına gerek yoktur. "Hayır, vardır" deniyorsa şayet, peki neden oruç, hac, cihad gibi sair ayin ve buyruklar ayrıca ve hiç bir kere zikr edilmezler? "Bunların önemine binaendir" deniyorsa eğer, "peki neden hep bu ikisi, diğerleri hiç değil? Bakıyorsunuz, iman ve salih ameller, emir bilmaruf ve nehiy anilmunker, Allah'a itaat ve Resule itaatla beraber hep ve sadece bu ikisi (salat ve zekat) sayılır, gündeme gelir, öbürlerinin hiç bahsi olmaz, onların hiç mi önemi yok? 

Bizde de vaızların, hatiplerin böyle peş peşe farklı ifadelerle aynı şeyi söylediklerine, çokça şahit olmuşsunuzdur. 

Hac ve umre de ayrı zamanlarda yapılan iki ayrı şey değil, aynı şeyi ifade ediyorlar. İkisi de Beyti yani Mekkeyi ziyarettir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Efrayim, yorum istediniz, yorum yaptık. Ne oldu da sizden bir tepki gelmedi, Sağlık ve afiyettesiniz inşaallah?
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

Efrayim,
Sevgili hanif06,
İyiyim,teşekkür ederim.
Arapça dilbilgisi konusunda,sizin gibi üstadların yanında
ben neyim ki?Haddimi bilebiliyorum.
Sizin bilginize eşdeğer dostların fikirlerinin çarpışması
gerçeklerle bizleri yüzleştirir diye düşünüyor VE ONLARIN
DA KATKILARINI BEKLİYORUM.
Sevgi ile,
   
Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Efrayim, "ben neyim ki, haddimi biliyorum" sözlerinizle beni iğneliyor olsanız da, geçmişte bir ikisi müstesna, burada yazı yazanların hemen hepsi Arap dilini bilmiyenlerdir. Kimileri arap kökenli, mahalli arapçayı konuşuyor da olabilirler, bu sonucu değiştirmiyor. Onlar konuştukları mahalli arapçalarını yazıya dökmek isteseler, yazılı olarak ifade edemezler. Çünkü konuştukları bir çok kelime yazılamayacak kadar bozuktur.

Umre, Kuran'dan da anlaşılacağı gibi ömür sürmek, yaşamak, ikamet etmektir. Bir yer(d)e umre yapmak orada, geçici ya da kalıcı, oturmak, yaşamaktır. Beyt ya da mescid, ikamet edilen yerdir. Beytülmamur dünyadır. Mescidülharam ve Beytülharam Mekkedir. Beytülmakdis Kudüstür. Beytüsselam Bağdattır.

" (Bundan böyle) müşriklerin, içlerindeki küfre tanıklık ederek, Allah'ın mescitlerinde yaşamaları mümkün değil, onların tüm yaptıkları boşa çıkmış, onlar (yaşamları boyunca) ateş içinde kalacaklardır. Allah'a ve ahiret gününe iman etmiş ve imanına bağlı kalarak arınmış, (canı ve malı ile Allah yolunda savaşmış) Allah'tan başkasından korkmamışlar ancak Allah'ın mescitlerinde yaşayacaklardır. Çünkü hidayette olanlar ancak bunlardır. Siz Mekke ziyaretçilerine su vermeyi ve mescidi haram (mekkke)da ikamet etmeyi, Allah'a ve ahiret gününe inanmış, Allah yolunda cihat etmiş olanlarla bir mi tutuyorsunuz? Allah'a göre asla bir olmazlar. Kesinlikle Allah bu zalim kavme yol (aman) vermez. 9/17-19)"

Yani bundan (bu yıldan) sonra o müşrikler artık Mekke vs yerlerde barınamayacaklar, değildir ki mescitleri/camileri imar edemezler. Camileri, inanmış inanmamış her kes imar edebilir ve ediyor. 

Bu ayetlerin söylediğinin, bu gerçeğin olduğunu daha iyi anlamak için, bu ayetlerle birlikte Tevbe suresinin ilk ayetinden 29.ayetine kadar biraz daha dikkatli olarak okumak yeniden lazımdır.  

Bir yerleşim merkezi (mescit/beyt) insanlarla ne kadar cıvıl cıvıl dolu ise o kadar mamur sayılır.

"Ve orada Allah'ın adı zikrediliyor diye Allah'ın mescitlerinde halkını yaşamaktan menederek oraları harabeye çevirmeye çalışandan daha zalim kim vardır! (Bundan böyle) onlar oralara giremezler, olsa olsa korka korka girecekler. Dünyada onlara rezil rüsvaylık, ahirette de korkunç bir işkence vardır. Ve doğu da batı da (yani her yer) Allah'ındır, nereye kaçarsanız orada Allah vardır (yani nereye kaçarsanız kaçın kurtulamazsınız elimizden). Allah duyuyor ve biliyor (yani Allah olduğunuz her yerde söylediklerinizi duyuyor ve her ne yaptıysanız, yapıyorsanız haberi var, biliyor). (2/114)"

Şimdi burada sözkonusu olan "mescidler", bildiğimiz namaz kılma yerleri camilerimiz olabilirler mi? Müşrikler camilerde ne arıyor, ne diye camilere girecekler!

Kuran'da "kabe" denilen yapıtın, tapınağın çevresinde "7 tur dönün, dolaşın" diye bir emir var mıdır? Yoktur. Ama hac diye; ihram, kabeyi tavaf, sa'y, şeytan taşlamayı da içeren bir tapınmayı, bir ayin şeklini icat etmişler. Hac ya da umre adıyla yaptıkları bu ayinin hiç bir cüzünün Kuran'la uzaktan yakından bir alakası olmamasına rağmen bunu Kuran'a mal etmeyi başarmışlar.

Önce dinlerini bölerler, hiziplere, firkalara bölünürler, dinlerini parçalarlar. Sonra yeni dincikleriyle övünecek yalanlar, rivayetler uydururlar... Zamanla, belki asırlar süren uzun zaman içirisinde bu fırkalar ve uydurdukları yalanları, din haline, dinde birer kanun haline gelirler. Ve her dönemde bu yalanları kürsülerde, koltuklarda, makamlarda, minberlerde, mihraplarda, hele de bugün tv ekranlarında, hayatlarını dinden kazanan profesyonel pazarlamacı papazlar, rahipler (din adamları) daha bir heyecan, aşk ve tutku ile yaymaya çalışırlar. Öyleki halk sersemleşir, ne derlerse "din adına, Allah adına", onlara ve yalanlarına tutkuyla, coşkuyla bağlanır uymaya çalışırlar.  

İnsanlar niye tekrar tekrar her gün günde 5, kimileri daha çok kez namaz kılarlar? Elcevap: "Sevap" biriktirmek için. Peki Kuran böyle bir hedeften bahs ediyor mu? Elbette hayır. Kuran'da salatın hedefinde Zikrullah/Allah'ın Kitabı vardır. Yine Kuran'daki salatın hedefinde şirkin, küfrün, kara cehaletin karanlığından ilmin vahyin, kitabın nuruna, ışığına, aydınlığına çıkmak vardır. 

Oruç tutuyorlar, hedef; "sevap" biriktirmek...

Peki hacca niçin gidiyorlar, hedeflerinde ne var? Yaygın olarak bildikleri ve söyledikleri şu: "İşlemiş oldukları günahları tümüyle affettirip dökmek ve analarından doğdukları günkü gibi temiz olarak evlerine dönmek". Hiristiyanlıktaki vaftiz olma, günah çıkatma gibi. Kabe kendilerine şefaat ediyor, şefaat etsin diye bir birlerini ezercesine coşkuyla etrafında pervane dönerler. Günahlarının affına şefaatçi olacak ya! Hacerülesved dedikleri taşa dokunmak, onu öpmek için can atarlar, ona ulaşmak için bir birlerini itip çiğnerler. Niçin? Bütün günahlarını orada döktürmek için! Peki Kuran'daki haccın gerekçesi nedir? Kuran günahlarınızı sileceğim, ananızdan doğduğunuz günkü gibi sizi tartemiz yapacağım diyor mu? Hayır demiyor. Ya ne diyor? Çağır onları sana gelsinler, yararlarına olacak şeyleri senden dinlesin öğrensinler. Onları, sen çağıracaksın ve sana gelecekler!!! Kesip yiyecek, yedirecek enamları; develeri, sığıraları da getirecekler, Allah adına yiyip yedirecekler, hepsi bu. 

Müşrik dedikleri kimseler de "bolluk bereket" ilahı bildikleri menat putunu tavaf ediyor, ona kulluk ediyor, yalvarıyorlardı. Niçin? Allah diye mi ona tapıyorlardı? Hayır. Allah nezdinde onlara şefaat etsin diye.

Genç akademisyenlerin, araştırmacıların, haccı  ve onunla ilişkilendirilen kuran kavramlarını yeni bir baştan ele almaları, mevcut haccın da kökenini iyice araştırmaları elzemdir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Güvene kavustugunuzda umreyi hacca dönüstürmek üzere umreden yararlanmak isteyenleriniz kolayina gelen hayvani bagislasin.

Buradan anlasilan,
umre ile hac arasindaki fark
hayvan bagisidir.

Yani

umre haccin icinde olup
umreye hayvan bagisini eklediginizde
onu hacca dönüstürmüs olursunuz.

Yaniliyor muyum? Yaniliyorsam dogrusu ne? Ayet?

***

Bağisladiginiz hayvan yerine ulasincaya kadar baslarinizi tiras etmeyin -Lâ tahlikû ruûsekum.

Bagisladiginiz hayvanin yerine ulasmasinin baslarinizi tras etmenizle
ne ilgisi var?

Elbet bir ilgisi vardir ama "Ilgiyi milgiyi karıştırma şimdi; hikmetinden sorulmaz!" deyip geçiştiriyoruz. Peki, tahlikû bir ipucu olabilir mi?

Halen
tiras etmeyin diye
algilaniyor.


Ama

ta
hlikû fiilinin kökeninde
halka kelimesi var.

 ....

Ve

Kurân'in
ilk muhataplarinin dilinde

ZIRH
demir halkalar
idi belki.

Ek bilgi:

1.
Bir forumda
bu olasiligi dile getirenin
ana dili Arapca idi.

2.
Bundan tam 40 yil önce Yemen'in baskenti Sana'da Kurân sayfalari ortaya cikarildi. Bir kismi ta Hz Peygamber zamaninda yazilmis; sonra üzerine bir daha yazilmis. Alttaki harfler, üsttekilerden farkli isinlar yaydigi icin okunabiliyor.

Iste ordaki Bakara 196'da
baslariniz anlamina gelen ruûsekum
yok.

Yalnizca

ve lâ tahlikû hattâ yeblugal hedyu mahilleh
deniyor.

Hayvan, yerine ulasincaya kadar zirhinizi (?) cikarmayin.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Güvene kavustugunuzda umreyi hacca dönüstürmek üzere umreden yararlanmak isteyenleriniz kolayina gelen hayvani bagislasin.

Arapçasında "umreyi hacca dönüştürmek üzere" ifadesinin karşığını bulamadım. "hacca kadar oturmaktan yararlanan"a bir bedel ödetiliyor diye düşünüyorum.
ordaki Bakara 196'da
baslariniz anlamina gelen ruûsekum

Fetih 27'deki " ruûsekum" kelimesi de o buluntu Mushafta yok muymuş?

196'daki "kafa tıraşı", mabedin etrafında 7 tur tavaf vs gibi hac ritüellerinin Menat putuna tapınma törenlerinden kalma putperest arapların bir adeti değilse şayet, mecazi anlamı kendisinden önceki "âminîn" ile açıklandığını düşünüyorum; yani lâ texâfûn: Sizler korkmadan, kafalarınızdaki kaygıları geride bırakmış olarak Mescidiharam'a/Mekke'ye gireceksiniz.

 ve lâ tahlikû hattâ yeblugal hedyu mahilleh
deniyor.

Hayvan, yerine ulasincaya kadar zirhinizi (?) cikarmayin.
Lâ tahliqû "çıkarmayın" ise, "zırhınızı" ifadesinin karşılığı nerede? "Lâ tahliqû" ifadesi hem "çıkarmayın" hem de "zırhınızı" karşılar mı? Ben bilmiyorum.

1-HALEQA YEHLİQU HALQ, saçı sakal kesmek;

2-HALEQA YAHLUQU HALQ, (bir şyin kabuğunu) soymak,

3-HAKLEQA YAHLUQU HALQ, erracule. Adamı dövdü ve boğazına isabet etti;

4-HALEQA YAHLUQU HALQ elqavmu be'duhum be'dan: Bir birlerini öldürdü;  

HALLEQA, havada dönmek, takla atmak; (kuş, uçak) uçmak;

TEHALLEQA, (bir şeyi) daire/ çember/ halka (şeklinde) yapmak...

Fiil olarak daha başka anlamlara geldiğini de okudum ama, "zırh çıkarmak" anlamına geldiğine rastlamadım.

Türevleri arasında "zırh" anlamına olan HİLQ da var.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Ilk cevabî yazinizda dediniz ki: Hac ve umre bir birinden bağımsız iki ayrı şey, iki ayrı zamanda iki ayrı ziyaret değildir. Her iki ifadenin de anlamı ziyarettir ve bu ziyaret tek bir ziyarettir.

Şimdi ise "hacca kadar oturmaktan yararlanan"a bir bedel ödetiliyor diye düşünüyorsunuz. Iyi ama ziyarete kadar ziyaretten yararlanmak nasıl oluyor? A ve B tek bir ziyarettir ama B'ye kadar A'dan yararlanılabililir... (196'yı mantık çerçevesinde okumaya çalisiyorum.)

Arapçasında "umreyi hacca dönüştürmek üzere" ifadesinin karşılığını bulamadım.

 

fe izâ emintum: emin olduğunuzda

fe men temettea bil umreti ilel hacc: umreden hacca yararlanmak isteyenleriniz

 

Buradaki "ilel hacc"ı umreyi hacca erdirmek bağlamında okudum, ki hayvan bağışlamak suretiyle sağlanıyor bu. Sizin düşündüğünüz gibi bedel ödeyerek orda kalmak olarak ta alınabilir. Ama akla yatmıyor.

 

Çünkü hac ve umre bir degil. Hac için hayvan bagislamak sart. Umre ise yalnizca ziyaret. 

 

Bu göz önüne alindiginda su söylenebilir. Umre Ibrahim nebinin mescidi olan "beyt"i ziyaret ederek yasatmaktir; hac ise o ziyarete "hedy"yi ekleyerek eli tasin altina koymak: yüklenmek

 

Engellenirseniz kolayiniza gelen hedy -fe in uhsirtum fe mesteysera minel hedyi

 

Aslolan, kişinin elini tasin altina koymasi. "Beyt"i ziyaret edemese bile hayvan bagislamasi onun için farz. "Fe in uhsirtum fe mesteysera minel hedyi"den anlasilan bu.      



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Umre, mamur bir yeri ziyarettir ve uzun ya da kısa süre ikameti de içerir.

Fe men temettea bi-l'umrati ...

Temettu' bi, uzunca bir zaman bir şeyden menfeatlenme ve telezzüzdür.

"Bu göz önüne alindiginda su söylenebilir. Umre Ibrahim nebinin mescidi olan "beyt"i ziyaret ederek yasatmaktir; hac ise o ziyarete "hedy"yi ekleyerek eli tasin altina koymak: yüklenmek."

İbrahim'in mescidi dediğiniz beyt ya da kabe dedikleri mabet, içinde ikamete ve ibadete müsait bir yapıda değildir. 8x10 ebatında penceresiz ve yüksekçe bir kapısı bulunan kübik bir yapı, bir tapınaktır. İçine girip tapınılmıyor, çevresinde dönülerek bizatihi tapınılıyor. Bu ev putperest arapların tapındıkları bereketin ilahı Lat'ın barınağıydı. Ben gidip görmüş değilim, mabedin civarında bulunan iki ayak izinden sözedilir, bu iki ayak izi kimin ayak izleridir ve neyi ifade ediyor? 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Tamam. Ama madem umre ve hac ayni yere ayni zamanda yapilan ziyarettir o halde

 

FE MEN TEMETTEA BI-L'UMREATI ILÊL HACC nedir? 

Hac yönünde (الي الحج) "umre"den menfeatlenme nasıl oluyor?

 

Bir sey yönünde ancak "baska bir sey"den yararlanilabilir.

Oysa size göre hac ve umre ayni sey!

 

Aklıma takilani yükses sesle düsünüyorum. Cevap vermek zorunda degilsiniz.

 

...ibadete müsait bir yapı da değildir. 8x10 ebatında penceresiz ve yüksekçe bir kapısı bulunan kübik bir yapı, bir tapınaktır.

 

O iklimde "beyt"ler hep öyle. Kibrit kutusu gibi, kübik, penceresiz ya da yok sayilabilecek kadar küçük pencereli. Uhut magarasindan asagiya baktigimda gördügüm evler öyleydi.

1.Rahmet Kapısı   2. Osman Kapısı  3. Güney Kapısı 4. Ayşe Kapısı 5. Hz. Peygamber Mihrabı  6. Hz. Ebubekir Evi  7. Hz. Ayşe Evi 8. Sevde r.a. Evi 9. Suffa 10. Kuzey Kapısı



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats