HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: HİCRİ KAMERİ ARABİ AY TAKVİMİ GERİ Mİ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

İslam 0 boylam hattını da bilmek gerek. Iskat-ı
salat=namaz borçu düşürme we keffaret orucu konularında
hicri kameri değil/yerine miladi şemsi takvim kullanılyor.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

09 Zilhicce=arafe günü Arafatta weda haccında weda
hutbesinde son wahy inmiş. Takwimlerde 23 Şubat 632 yazar
ki karşılığı pazardır (günümüz 08 Mart günüdür). Hafta
günü belirtmeksizin Zilhicce we Muharrem we Safer
aylarının 29/30 çekmesine göre arada 90-93 gün fark olur.
Mademki hem 12 Rebiul ewwel hem pazartesi hem 09 zilhicce
hem pazar, o halde arada 92 gün (13 tamm hafta+1 gün)fark
olması gerekir. 23 Şubat 632 Pazar=09 Zilhicce Arafe
hicri kameri 10+92 gün=08 Haziran Pazartesi değil 25
Mayıs 632 Pazartesi olur. 17.06.569 Pazartesi,sonbahar
(23 Eylül_21 Aralık:günümüz 04 Ekim_03 Ocak)
570/20.04.571 Pazartesi ifadelerinden 569u miladi al. Gün
sayısını 365 al. 31 Ağustos (günümüz 13 Eylül) m.s. 568
cuma=02 Recep h.ö.56+283 gün=10.06.(günümüz 23
Huzeyran/haziran)569 Pazartesi=20.04.h.ö.55 569=h.ö.55.
h.ö.55-kameri 571=h.ö.626 aşura cuma 29.03.m.s.15(günümüz
11 Nisan)ın gerçek milad olduğu tahmin edilebilir+32/33
yaş=aşura h.ö.592 cuma 22.03.m.s.48+2 gün>365x2 bin
yıl=+33 gün=14.12.2046 Cuma=xx.04.h.k.1469 8hicretten
1468 yılsonrası). 20.04.h.ö.55in 20.04.ü ile 626-55=571i
yan yana al. Oldu mu 20.04.571 Bunu da miladi 20.04.571
Pazartesi=12!!! 19/20 Rebiul Ewwel h.ö.53 diye mi
algıladılar/uydurdular. 22.03.m.s.48 Cumadan i`tibaren
10.06.569 Pazartesi, 211inci gündür. 25.05.632 de 211inci
gündür we 365er gün üzerinden arada tâmm 63 yıl fark
vardır:365 çarpı 63. 12!!! Rabial ula>rebiul ewwel
h.ö.53+tamm 63 yıl=12.03.h.k.11=08 !!! 06 !!! (değil 25
Mayıs (günümüz 07 Haziran) 632 Pazartesi. 569dan sonra
632 dahil artık=29 Şubat çeken yıllar
m.s.572,576,580,584,588,592,596,600,604,608,612,616,620,6
24,628,632=16 gün. 10.06.-16 gün=25.05.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

09 Zû'lhicce Hicrî Qamerî 10 Cumuanın karşılığı 23.02.632
Pazar değil 06.03.632 Cuma olmalıdır. Arafe 10 cuma idiyse
ondan 90 ila 93 gün sonrası olan 12 Rabîal ûlâ/rebîul ewwel
H.Q.11in pazartesi olması mümkin olamaz. Eğer 12 Rebiul
ewwel H.K.11 Pazartesi idyse o hâlde arafe 10un cuma olması
aslâ muhtemel değildir. Ya`nî biri cumaysa diğeri pazartesi
(weya 12si) biri pazartesi idiyse diğeri cuma (weya 09u)
olmaz.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
iddet
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 09 temmuz 2014
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iddet

şimdi benim sormak istediğim hicretten önce zamanı gökteki dolunaylara göre ayarlıyorlardı yani şemsi sene kullanılmıyordu.şemsi seneyi ilk kez hicri takvimde görüyoruz.kureyşliler sonbahar ve ilkbahar ticaret için seferlere cıkarlardı.yazında getirdikleri malları mekkede satarlardı.Kuranın indiği dönem sıcak bir zamana denk geldi Şehru Ramazanda indi Kuran
eğerki yaz dönümü olan 21 haziranı esas alırsak sadece gökteki ayları takip ederek Haram ayların başlangıcını  21 hazirandan sonra cıkan ilk dolunaya sabitlemiş oluruz.
mesela kürtler takvimin başlangıcı olarak 21 mart tarihini esas almışlar hersene aynı tarihte baharın gelişini newrozu kutlarlar.
takvimlerinin 1.ayı 21 mart
Yukarı dön Göster iddet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iddet
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

Her kamerî tâmm 33 sene=mîlâdî 32 yıl+5 gün=11 bin 693
gün değil de 32 yıl+6 gün=11 bin 694 gün üzerinden
hesâplanırsa 01 (Türk takvimlerine göre 02) Eylül 622
Çarşamba/Perşembe olan 01.01. H.K.01, 43 gün daha geriye
gider ve 20 (/21) Temmuz 622 Salı (/Çarşamba) olur.
H.K.17de (15/) 16 Temmuz 622 (Perşembe/) Cuma, 01
Muharrem 01 kabûl edilmiş. Aradaki 4/5/6 günlük farq, 09
Zî'lhicce `arafe H.K.10 Cuma=06 Mart 632+90_93 gün=12
rebî`u evvel/rabî`a ûlâ H.K.11in
[perşembe/cuma/cumartesi/pazar olması gerektiği hâlde]
Pazartesi=08 Haziran 632 diye hesâplanması ve 25 Mayıs
632 Pazartesi=02 Rebî`u evvel H.K.11i savunanlardan ve 20
Nisan 571 Pazartesiyi redd edenlerden 1i olan Hind
Profesör Doctor Muhammed Hamîdu'llâhın (miladi 1908_2002)
da belirttiği gibi [1970lerde=H.K.1389_1399da] 116_119
({29x2}+{30x2}=118) gün sürmesi gereken 4 kamerî
şehrin/AY ayının peş peşe ard arda üst üste/1birini
mute`âqıben 30ardan toplam 120 gün sürerek 120-
116_119=1_4 (120-118=2) gün uzamasından kaynaklanmış
olabilir. 1970lerde dînî bayramlar 4 gün farqla
kutlanmış. Ya`nî 354/355ten fazle=356 gün süren qamerî
yıl olmuş. Eğer arafe 10 cuma ve 12 rebiu evvel 11
pazartesi ve 1_4 günlük uzama ifâdeleri doğruysa o hâlde
1 kamerî yıl illâ da (mutlaq ma`nâda) 354/355 sürer ve 1
kamerî ay illâ da 29/30 gündür diye 1 kural olmasa gerek.
Tahmînen Zû'lhicce H.K.10 ve Muharrem H.K.11, 31er gün
çekmiş. 90_93 gün (92)lik farq 94 gün olmuş. 09 Zulhicce
H.K.10un cumaya denk geldiğini söyleyen M.Hamidullahın 1
kameri yıl 356 çekti diye okumuş ve aktarmış olması
öncelikle 29 ve 30 kuralını savunmasıyla/kendisiyle
çelişen 1 durumdur. Demek ki H.K.10 ve H.K.11 356şar gün
çekmiş. Zâten [özellikle yazıyorum: 12 değil] 02 rebî`u
evvel H.Ö.53 Pazartesi=17 Haziran/Huzeyran 569 şeklindeki
tahmîni, nesi'e ve kebîse uygulamasının zannî 1
hesâplaması sonucu `add u iddi`â` ettiği 1 târîh olup 17
Haziran 569, resmî orijinal ve 32 yıl+7 gün x 2=11 bin
695 x 2 üzerinden kamerî 107inci gün olan resmî orijinal
Hicretten Önce 17/18/19/20 Rebîu âhır/rabîa sânî 55 eder
ki reğâib>01_07 receb+40 hafta 03 gün>283 gün=19?_25?
rebiu ahır görüşüne uyan 1 tarihtır. 25 Mayıs 632
Pazartesi, arafe 10 cuma+80 gün rivayetine uyan 1 tarih
olup 27/28 Mart 632yi H.K.11in başı olarak alırsak kamerî    
59/60ıncı gün olup Muharrem ve Safer aylarının 29ar/30ar
çekmesine bağlı olarak 29 Safer ila 02 Rebiu evvel eder
ki zâten 09 zilhicce arafeden 80 gün sonrası 29 safer/30
safer/01 rebiu evvel/02 rebiu evveldir. Ancak 27/28 değil
29 Martı yılbaşı alırsak o hâlde 71 gün sonrası olan
72inci gün=08 Haziran 632 Pazartesi, Muharrem ve Safer
aylarının 29ar/30ar çekmesine göre 12/13/14 Rebiu evvvel
eder. 10 Muharrem=`âşûrâ' H.K.61 10 Ekim 680 Çarşamba
olarak yazılıyor. Ancak cumartesi denmiş, 32 yıl 6 gün ve
20 Eylül 616 üzerinden 11 Ekim 680 ediyor.
Mezkûr/yukarıda bahs ettiğim 94-92=02 günlük uzamayı da
diqqate alırsak 13 Ekim ve Cumartesi ediyor. 20 cumâdel
ûlâ/Cemâziyul evvel H.K.857, 29 Mayıs 1453 Salı olarak
çevriliyor. 02 günlük uzamayı da hesâplarsak 07 Ağustos
620 ve 32 yıl 6 gün üzerinden 20.05.H.K.857, gerçekten 29
Mayıs ediyor (hattâ ilk 4 ay 30ar çektiyse 29unu bile
geçiyor). Demek ki 32 yıl 5 gün değil 32 yıl 6 gün
üzerinden hesaplamak daha ve en doğru=100de 99 küsûr
kadar doğru bir çeviri olsa gerek. 1420nin başı 17
(Türkiyede 18) Nisan 1999dur, 1430un başı 28 (/29) Aralık
2008dir. 1420-33 x43=1419 kameri yıl öncesi, 11 bin
694x43=502 bin 842 gün=02(/03) Ağustos 622 ediyor. Ancak
Julyen 1582de 10 ve 1700,1800,1900de 1er toplam 13 günlük
farq olmuştur (1582, 355 çekmiş, diğer 3 yıl 365er
çekmiş). Bunu diqqate almak gerek. O hâlde 13 gün daha
çıkartınca 20 (/21) Temmuz 622 eder. 21/20-16/15
Temmuz=Aradakiş 06/05/04 (04 gün)lük farqın niçin
olduğunu da yukarıda yorumladım ve açıkladım. 20 Nisan
571, Müneccimbaşı Feleki Paşa tarafından 09 Rebiu evvel
olarak hesaplanmış. 23 Şubat 635 ve 32 yıl 6 gün x 2
üzerinden 69uncu gün=09/10/11 rebiu evvel h.ö. [nesi' ve
kebise olmaksızın] resmî orijinal H.Ö.53 ediyor. 12si
olarak söylenip kutlandığına/idrâk u ihyâ' edildiğine
göre 11 değil 09 Şubat 571 Pazartesiyi yılbaşı alırsak 70
gün sonrası=kamerî 71inci gün ve 11/12/13 rebiu evvel
H.Ö.53 ediyor. Demek ki miladi şemsî 600lü yıllara qadar
32 yıl 7 gün=11 bin 695 üzerinden hesaplanması gerek. 02
günlük mezkur uzamayı da ekleyince 23 Şubat değil 25
Şubat 635in 14ün başı olduğu [anlaşılır]. 25 Mayıs 632,
M.Hamidullahın şahsî görüşü değildir. Kutlu doğumu 24
Mayıs 569 Cuma (=dînî gün olarak !!!??? 05 Mayıs
Pazar)olarak alanlar da 25 Mayıs 632 demiş. Kutlu doğum
Fîl Olayından 50 küsûr gün (en çok 59 gün) kadar
sonrasıymış. 20 Nisan 571, miladi Gregorien yılın 110uncu
günüdür. 110dan 59 bile çıkartsak yine 571 eder, 570
etmez. Cevap: Julyen yılbaşı 01 Ocak değil [1752ye kadar]
01 [veya 25] Mart olduğuna göre Fîl Olayı 570+50
küsur/yaklaşık 50 gün=20 Nisan 571 arasında bir zıddlık
olmaz. Çünki Julyene göre 20 Nisan Güneş yılının
27/51inci günü ya`nî 27 Ocak/20 Şubat hukmündedir. 27
Ocak/20 Şubat 571den 50 küsur gün öncesi 570
eder/edebilir. 610larda (şa`bânın 14üne girilen dolunay
gecesinde 13_14 Şa`banda tamm dolunay/bedr görüldüğünde)
AY ŞAQQ OLUNMUŞ ve [hem] Şaqqu'l Qamer [hem Şakkın diğer
bir anlamı olan] 1969=1389da [Qıyâmet] Sâ`at yaklaştı,
32 yıl 7 gün, 1er gün azalarak 32 yıl 6 güne sonra 32 yıl
54 güne azaldı, ancak 632de 2 gün uzama oldu, H.K.10 ve
H.K.11 ve H.K.1389? 356şar çekti, ya`nî 1 geçiş dönemi
gibi ara bir sapma gibi bir şey oldu. Ayrıca 365 gün
küsur-354 gün küsur (miladi takvime her yıl 10/11/12 gün
olarak yansıyan) 10 küsur gün, her 2400 kameri yılda 01
gün oluşturduğu için AY takvîmine 01 gün eklenir diye bir
[kural] var. Eğer tamm da 632ye denk geldiyse 90_93
(93+01=) yine 94 eder. 01 Ocak 630 denen Mekkenin Fethıni
M.Hamidullah, 11 Ocak 630 Çarşamba sanmış hâlbuki [10/]
13 RameZân H.K.08 ve Cuma diye rivayet olunmuş.
M.Hamidullah, H.K.6=Hayber fethınde nesi' ile resmî
orijinal arasında 02 ay farq olup RameDân H.K.06 aslında
resmÎ Zû'lqı`de/Zî'lqa`de H.K.06ydı diye okumuş ve
H.K.10da [Nesi' Şevvâl] ile resmî Zilhicce çakışarak
nesi' ve kebîse uygulaması kalktı demiş. O hâlde resmî
orijinal [kamerî 249uncu gün]=13 Ramazan H.K.8 Yevmu
Sâlis=03 Ocak 630 Salı+2 ay>59 gün=03 Mart 630 ve Cuma
eder. Kutlu doğumun tarihı hakkında 10 Muharrem=aşura,
reğaib+283 gün=19?_25? rebiu ahır pazartesi, reğaib
cuma+241 gün=12 rebiu evvel pazartesi, 17 rebiu evvel
cuma, teşrik tekbirleri 09_13 Zulhicce+280? gün=23?_27?
ramazan, güz 570=23 Eylül_20 Aralık 570 şeklinde değişik
görüşler var. Güz 570 Şa`ban ila Zilkade H.Ö.resmi
orijinal 53tür. Nisan=Ağustos ayı ve Caponus/Suheyl
[Kutlu Doğum] yıldızı=27 Temmuz 571_19 Ocak 572=Cemaziyel
ahır_Zilhicce resmi orijinal hattâ Fil Olayı [h.ö. resmi
orijinal 70-69=555 civârı]nda oldu diyen olmuş. Nesi' ve
Kebise nedir: Nesi', 4 Harâm ayda savaşmak ve avlanmak
yasağına uymamaktır, kufrde ileri gitmektir, AY aylarının
ad/yer, süre/sayı>`adediyle oynayıp AY takvimini GÜNEŞ
takvimine (354/355i 365/366ya) uygun !!! hâle getirip,
peş peşe gelen 03 Haram aydan=Zilkade,Zilhicce,Muharrem
ayından (diğer haram ay, 07inci ay olan Receb-i
MuZarrdır) Muharremi Safer[diğer yıl veya kebisede 24
ay/2 yıl sonra] Rebiu evvel, rebiu ahır, Şevval yapmak,
[Safer] dediği Muharrem ayından sonraki ayı Muharrem,
sonraki ayı Safer yapmak, haram ayları 1 yıl halâl ve 1
yıl haram saymak, Muharrem ayını [nesi'/kebise]
[Safer,... Şevval] yapmak ve Panayır/Ticârî Hacc ile Dînî
Haccı 1leştirmek, her yıl `aynî/aynı Miladi aya/mevsime>4
aylık döneme getirmek, 1 kamerî=aynı AY senesinde 2 kez
Safer ayı yapmak ve çeşitli görüşlere göre nesi'yi her
yıl veya 02 yılda bir veya 03 yılda 01 veya ba`zan 02
yılda bir olsa da 03 yılda bir yapmak OLARAK SÖYLENMİŞ.
Kebise/artık>13üncü ay, 6 ayda 7 gün=tamm 1 hafta ve 24
ayda=2 yılda 01 ay=tamm 4 hafta ila 4 küsur hafta AY
takvimine eklenerek AY ile GÜNEŞ takvimi [hemen hemen]
eşitlenirdi. HicretteN=H.K.01den sonra [H.K.09/10a qadar]
03 nesi/kebise uygulaması olmuş [ilk vahy/Qadr gecesinden
sonra 05+03=toplam 08 nesi' uygulaması olduğu için
Ramazan ayının anlamı nesi ramazan=h.ö.muharrem 13=06
Aralık_03/04 Ocak 610 imiş !!!] Nesi'nin Her 03 yılda bir
yapıldığı ve 365e eşitlenmeye çalışıldığı görüşünü
savunan M.Hamidullahın 16/17 Mart 633 ve 32 yıl 6 gün x 2
üzerinden 17 Haziran değil 13 Mayıs=12 ? rebiu evvel
resmi orijinal 55 [veya 10 Haziran] demesi daha uygun
olabilirdi. Çevirilerde 23 Şubat 632 Pazar (25 Mayıstan
90_93=92 gün öncesi) gah Medîne/Yesrîbten hacc için
çıkış=Zilka`de gah Arafe günü okunan/îrâd u teblîğ
edilen 09 Zilhicce Hutbesi oluyor. 25 Mayıs 632 Pazartesi
gah Hazret-i Muhammedin hastlanması gah ölmesi gah 02 gah
12 rebiu evvel oluyor. Bu nasıl/niyye böyle
çevriliyor/hesaplanıyor. AY ile GÜNEŞ takvimi [12
nesi'de=] miladi 36 yılda bir hemen hemen eşitlenirdi.
Hicri kameri 01de Yıl, rebiu evvelden başlatılırdı.
M.Hamidullahın bahs ettiği 02 aylık farq nedeniyle Rebiu
evvel aslında Cemaziyul evveldi. Hicret 27 Safer
Perşembe=09 Eylülde başlayıp Qubâya geliş, 20 Eylül
Pazartesi=08 Rebiu evvel ve Medineye varış 24 Eylül 622
Cuma=12 rebiu evvel değil 27/28 rebiu ahır pazartesi=08
Kasım 622de başlayıp 22 Kasım 622 Pazartesi=12 cemaziyul
ahırde bitmiştir. Hicretin Pazartesi başlayıp bittiğini
hem Ahmed Hanbel/Musned hem M.Hamidullah [21 Mart 622
Celali Melikşah GÜNEŞ takvimini esas alarak 72inci gün=31
Mayıs 622 Pazartesi] söylemiş. M.Hamidullah başlangıçı
hem 21 Marttan hem [resmi başlangıç olan] 15/16 Temmuzdan
almış !!! 21 Mart da 20 Eylül de Ateşperest Mecusilerin
bayramlarındandır, 20 Eylül Mihregan bayramının Hicretle
ve hayrlı olmakla ne ilgisi olabilir. [08 Zilhicce
Perşembeden sonra] 18 Zilhicce H.K.10da Minâ'ya gelip Biz
hangi aydayız, Zilhiccede değil miyiz demiş !!! (hattâ
HaDarât-ı Ashâb, başka 1 aydayız diyecek sandık !!!
demiş). Hamursuz/Pesah=19 Nisandan 50 gün sonra kutlanan
08 Haziran da Yahudi Bayramlarındandır. Diğer Yahudi
Bayramı olan 31 Ekim=Yevm-i Keffaret/Yom Kippur, Medineye
varmasından [06 gün] sonraymış ve Yahudilere ne oruçu
tuttuğunu sormuş !!! Nûhun gemisi [5/6/7 ay süren
Tûfândan sonra] aşura gününde!!! durmuş (10 Receb+155
gün=18 Zilhicce diye de rivayet var). H.K.09da Zilkade
[değil çünki 03 Haram ay peş peşe gelmiyordu, Şevval]
ayı, Zilhicce olarak düzeltildi diye de görüş var, ya`nî
Hazret-i Peygamber, yanlış zamanlarda [hacc ve oruç]
`ibâdâtı yapmış !!!??? RAMAZANın yakmak ve sıcaklık
anlamı vardır faqat 21 Haziran [13 gün fark nedeniyle 04
Temmuz]dan sonra en parlak dolunay ve 10 gün tutulur,
Nisanda/Ekimde tutulur gibi görüşler doğru değil. Hazret-
i Peygamber, hilâle göre 4 kez 29 ve 5 kez 30=toplam 266
gün (H.K.2_H.K.10) olmak üzere 9 kez ramazan oruçu
tutmuş. Hilali, dolunay/doğan ay olarak çevirmek nasıl
doğru olsun. Hem eyyâm-ı ma`dûdât=sayılı günler illâ da
el ve ayak parmakları adedi kadar mı=10 gün mü. Hem el ve
ayak parmakları 10 değil toplam 20dir, 20. Dolunay/bedr
ile başlıyan ve 20 gün süren [AY] takvimi mi var.
Avlanmak yasağı, yahu burda ve `Arab çölünde yaz,
Haziran_Eylül (hattâ 06 mayıs_07 Kasım) iken diğer Yarım
Kürede 06 ay farq iledir. Hem kutuplarda (Arktika ve
Antarktikada) mevsim sürekli kış olup oralar da da yabani
hayvan yok mu (var). Hazret-i Qur'ân her `âleme ve her
zamâna hıtâp eder. Nasıl olur da Kuzey Yarıda Haziranda,
Güneyde Aralıkta RAMAZAN olsun. kamerî AYLAR ve kameri
seneler, hiçbir mevsime bağlı olmayıp 30 küsur yılda devr
eder. Muharrem, Haram ay ve hurmet edilen ay demek. Yeme
içme ve cinsel ilişki ve her yasak şey' oruçluya
haramdır. O halde oruçu Muharremde/diğer 03 Haram ayda
tut. Madem Ramazan, Haziran_Temmuz. O halde anlamı 07inci
ay olan [ilk zamanlarda öyle kabul edilen]
Eylül=September/Şehr-i Sebt ayını şimdiki 07inci ay olan
Temmuz=14 Temmuz_13 Ağustos yap. Kameri ayların adları da
öyledir. MİLADIN Olgun ve taze hurma zamanında=YAZ/sıcak
[mûcizeten ve riveyetlerde KIŞ=soğuk] olduğu MERYEM
suresinde vahy edilmiştir. O halde aşura değil de
[olgunlaşan ve köhneyen anlamında] oturmuş demek olan
zulkıde ayı mıdır Hazret-i `ÎSÂ mesîhın doğumu.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

ORÛÇ, HACC, `UMRE, FİTRE/Fıtr Sadeqası, BAYRAM NAMÂZLARI
2 AY GEÇİKMEYLE Mİ YAPILIYOR.
*Hazret-i Muhammedin doğumu: 20 Nisan 571 Pazartesi=12
Rebîul evvel/rabîal ûlâ h.ö.53
*Qadr Gecesi/İlk Vahy Ramezân: h.ö.13=Ağustos_Eylül 610
*Mekkeden Yesrîb/Medîneye hicret/göç bittikten:24 Eylül
622 Cuma=12 Rebîul evvel H.K.1den 70/71 gün öncesi=TAKVÎM
BAŞI: 15/16 Temmuz 622 Perşembe/Cuma=01 Muharrem Hicrî
Qamerî 1=01.01.01
*Vedâ Haccında 4 yerde hutbe okumuştur: Arafât, 18
Zûlhicce Minâ', Mescid-i Hîf, Qadr-i Hum; Arafât Hutbesi
09 Zûlhicce H.K.10 Cumua+90 ilâ 93 gün sonrası=Ölümü 12
Rebîu evvel H.K.11 Pazartesi
EN ÇOK ANLATILAN/YAZILAN TÂRÎH[lendirme]LER BU. ANCAK
Cumadan en az 90 en çok 93 gün sonrası aslâ pazartesi
[Salı ve çarşamba] olamaz (mutlaqâ
Perşembe/Cuma/Cumartesi/Pazar olur). Pazartesiden en az
90 en çok 93 gün öncesi Cuma [ve Çarşamba ve Perşembe]
olamaz (mutlaqâ Salı/Pazartesi/Pazar/Cumartesi olur). 06
Mart 632 Cumanın alternatifi kimi çevirilerde 23 Şubat
632 Pazar (25 Mayıs 632den 90_93=92 gün öncesi) oluyor.
25 Mayıs 632 Pazartesi gah Hazret-i Peygamberin
hastalanması=Safer gah 02 rebiu evvel gah [08 Haziran 632
Pazartesinin alternatifi olan] 12 rebiu evvel oluyor. 23
Şubat 632, gah [Zûlqı`de]H.K. 10 gah Hacc için Mekkeden
çıkış/haraket gah [05_09] Zûlhicce H.K.10 oluyor. Peki bu
nasıl ve veyâ niyye [böyle] oluyor. 20 Nisan 571, gah Güz
[23 Eylül_20 Aralık] 570=resmî orijinal h.ö.54 gah 17
Haziran 569 Pazartesi=nesi' kebîse özellikle yazıyorum 12
değil 02 rebiu evvel h.ö.53=resmî orijinal rebîu âhır
h.ö.55 oluyor. Tâmm 33 AY YILI=sene-i kamer=1433-1400,
25/26 Kasım 2011=01.01.H.K.1433-19/20 Kasım 1979=mîlâdî
32 yıl 6 gün (Şubat 8 kez artık/29 gün)=11 bin 694 gün.
17/18 Nisan 1999-33 x 43=1419=11694 x43=502 bin 842 gün
öncesi/502842 gün fark>zamân zarfı>süre dilimi, [Julyen
ile Gregorien arasında 1582de 10+1700 ve 1800 ve 1900de
1er=toplam 13 gün fark oluştuğu için; 1582 355 gün, diğer
mezkûr 3 yıl 365er gün sürdüğü için] 20/21 Temmuz 622
Salı/Çarşamba eder. ''Kutlu Ölüm,63 yaşındayken 12 rebiu
evvel H.K.11 Pazartesi'' ve Kerbelâ Olayı 10
Muharrem=`âşûrâ' H.K.61 Cumartesi ifâdesi doğruysa (ya`nî
09 Zîlhicce H.K.10 Cuma değilse, Cuma günü 05/06/07/08
Zilhicceye denk gelmiş ise) 10 Ekim 680 Çarşamba, Aşura
H.K.61 değil 04 Muharrem H.K.61 olur. 10u 16 Ekim Salı
olur. Madem ki Cumartesiydi, 2 AY ayı 29ardan 58; 29 ve
30 yahut 30 ve 29dan 59; 30ardan 60 gün olduğuna ve
Salıdan 59 gün öncesi Cumartesi olduğuna göre AY
TAKVÎMİ=HİCRÎ KAMERÎ `Arabî Hilâlî_Bedrî TAKVÎM 2 AY
GERİDEDİR. KUTLU DOĞUM, 27 Nisan 571 Pazartesidir
(günümüzde 10 Mayıs)=12 Rebiu evvel>12 cemâziyul
evvel/cumâdel ûlâ h.ö.orijinal 53. 2 ay geride olduğumuza
göre 12 Rebiu evvel Mevlîd Qandîli=QINDÎL-i WELÂDET
Kutlamaları [günümüzde] doğrudur/târîhan doğrudur.
Ramezân ORUÇLARInı 07inci ayda= [Gerçek 09uncu ay=Ramezân
ayı olan] Raceb ayında tutunuz. 09 Zilhicceden 80 gün
sonrası 29/30 Safer veya 01/02 rebiu evveldir (Cuma+80
gün=Pazartesi eder). KUTLU ÖLÜM, 13 Nisan 632 Pazartesi
(günümüz 26 Nisan)dır=72inci gün=12 rebiu evvel (12 rebiu
evvel, kamerî yılların 70/71/72inci günüdür). Nesi' ve
veyâ kebîse nedeniyle 12 rebiu evvel, 100üncü gün=12
rebîu âhır/rabî`assânî H.K.1 Pazartesi=30 Ağustos 622
(günümüz 12 Eylül)dür. Qadr gecesi, [07] Zilhicce H.K.10
Cumadan 22 yıl 2 ay 20 gün önce=16_17 Ramezân H.Ö.13
Pazar_Pazartesi (17inci ve Pazartesi gecesi)=21_22
Haziran 610 (günümüz 04_05 Temmuz)dur. MEKKENİN FETHI,
[10/] 13 Ramezan nesi'=orijinal 13 Şevvâl H.K.08 Cuma=09
Aralık 629(günümüz 22 Aralık)tır.
İSTANBULUN FETH TARİHİ, 20 Cemaziyul evvel
H.K.857=20.05.857 ve 29 Mayıs 1453 Salı değil mi
derseniz; 13 Mart 1453=02 Rebiu evvel MÜNECCİMBAŞI AHMED
DEDE ; 21 Cemaziyul ahır=29 Haziran...
31 Mart=20 Rebiu evvel ANONİM TEVARİHİ ALİ OSMANLAR GİESE
NEŞRİ, LÜTFİ PAŞA...
01 Nisan=21 Rebiu evvel ORUÇ BEY, GELİBOLULU MUSTAFA
ALİ...
28 Haziran=20 Cemaziyul ahır NEŞRİ TARİHİ, ENVERİ,HOCA
SADEDDİN...
06 Temmuz=28 Cemaziyul ahır DURSUN BEY, İDRİS-i
BİTLİSİ...
AŞIKPAŞAZADE Gün ay belirtmemiş.
29 Mayıs=20 Cemaziyul evvel İBNİ KEMAL, TACİZADE CAFER
ÇELEBİ, MEMLÜK SULTANI MELİK EŞREF İNAL ve KARAKOYUNLU
HÜKÜMDARI CİHANŞAHa gönderilen fethnameler,RUM ve BATILI
TARİHÇİLER ... Görüldüğü üzere hangi ay ve ayın kaçı
olduğu belli değil/kesin değil/net değil. PEKİ BU 02
AYLIK FARQ NERDEN KAYNAKLANDI. ''Ramezan Bayramı ile
Kurban Bayramı, Gökteki AY görülmeyeceği için 1birine
karış[tırıl]acak.'' Bu bir rivayettir. Ne hikmetse
Ramazan Bayramı başı ila Kurban Bayramı sonu arasındaki
süre kamerî 02 ay 07 ila 02 ay 12 gündür=01 Şevvalden 13
Zilhicceye 02 ay 12 gün; 03 Şevvalden 10 Zilhicceye 02 ay
07 gün. HAZRET-i ALLÂH BİLİR, eğer 02 ay sapma varsa BU,
1437=miladi 2015_2016dan önce anlaşılmaz.       
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

NOT: KUTLU DOĞUM HAKKINDA: Muharrem,ĞUNYETUTTÂLİBÎN:10
Muharrem,Rebiu evvel, reğaib>01_07 Receb cuma+283 gün=19?
_25? Rebiul ahır, 09_13 Zulhicce Teşrik tekbîrleri+280
gün>tamm 40 hefte=23?_27? Ramazan, 17 Haziran 569
ma`qûl>`aqla yatkın 1 tarihtır diyen ve doktorasını net
bir hesaplama/çevirisi mümkin olmıyan nesi'ye göre yapan
ve 09 zilhicce H.K.10u Cuma diyen [nedense 12 rebiu evvel
pazartesiyi qabûl etmiyen] HİND Profeseur !!! Doctor !!!
Muhammed Hamîdullâh (1908_2002): Muharrem, Safer, xy
Rebiu evvel, Rebiu Ahır, Receb-i MuZarr (ba`zı
qabîlelerde Receb, Zilkade=ramazandan 02 ay sonrasıdır),
Ramazan gibi değişik rivayetler var demiş (tabî` buna
nesi' ve kebiseyi ekle de çık işin içinden). 17 Haziran
569 Pazartesi, 12 cemaziyul ahır h.ö. orijinal 55tir. 21
Ocak 569 Pazartesi, 12 Muharrem orijinal h.ö.55tir. 01
Aralık 569 Pazartesi, orijinal 12 zilka`de h.ö.55tir. 10
Mart 570 Pazartesi, 12 Cemaziyul evvel h.ö.orijinal
54tür, 21 Eylül 571 Pazartesi, 12 Şevval h.ö.orijinal
53tür (Caponus/Suheyl Yıldızı, KUTLU DOĞUMDA ve 27 Temmuz
571 Pazartesi ila 19 Ocak 572 Salı (günümüz 09 Ağustos_01
Şubat)ta geçtiyse 21 Eylül=12 Şevval, gerçek KUTLU DOĞUM
olur. Ammâ 20 Nisandan qasıd, Ağustos=günümüz 14
Ağustos_13 Eylül 571 imiş. O halde 03/10/17/24/31 Ağustos
571=günümüz 16/23/30 Ağustos veya 06/13 Eylül). Görüldüğü
üzere 569 ila 571de ayın 12sine ve Pazartesiye uyan,
sadece 17 Haziran 569 değildir. Mısır Saray Müneccimbaşı
Ahmed feleki paşa, 20 Nisanı 12 değil 09 rebiu evvel
demiş. FÎL OLAYI 555? veya 570te Kutlu Doğumdan 50_59 gün
qadar önce olmuş. ''ELEM TERA=GÖRMEDİN Mİ FÎL OLAYINI''
(Fil/01inci âyet).
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

NOT: MUHAMMED HAMİDULLAHIN NESİ' VE KUTLU DOĞUM HAKKINDAKİ
GÖRÜŞLERİNE (yanılgılarına)
dergipark.ulakbim.gov.tr/uluifd/article/download/.../500001
8403 adresini indirerek okuyabilirsiniz. NOT: M.H.ın zann
ettiği gibi, nesi'e uygulamasında orijinal çeviriye göre
aylar geriye değil tamm tersine ileriye gider: mesela nesi'
muharrem, aslen saferdir ya`ni Zilhicce değildir. Nesi' ay
olduğu gibi kebise'=artık 13ünçü ay da vardır. Ara nesi'e
dediği şey', kebise veya ek kebise olsa gerek.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 371
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

selam tüm dostlara,
sayın ferdiayan büyük ihtimal alıntı yapıyorsunuz
ama gördüğüm kadarıyla
yazılarınızın biçim ve sitili okumayı çok
zorlaştırıyor istifade edemiyorum.
benim bu konuda merak ettiğim
Hicri takvime göre peygamber döneminde
her sene aynı zamanda oruç tutmadılar mı
o zamanda da her sene 10 gün geri mi geliyordu.
Eğer öyle ise hicri takvim yani
aya göre düzenlenen takvim doğru değil
çünkü başlangıç noktasına gelmiyor
1 takvim yılı geçtiği halde.
Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

MİNDAR. Alıntı yapmıyorum. Fakat ba`zı kimselrin görüşünü
vermek anlamında evet alıntı yapmış oluyorum. Ancak AY
TAKVİMİ 02 AY GERİDE Mİ şeklindeki düşüncem/soru, tamamen
şahsıma aidtir (herhangi 1 başkası 1 ay ileri/geri derse
şaşmam).90 ila 93 gün konusunu da 2014ten önce şahsan [ne
hikmetse]hesaplamamıştım. Ben hesapladıktan sonra baktım
ki aynı konuyu M.Hamidullah, SuheylÎden alıntılamış. Her
tâmm 33 kamerî sene, 11 bin 693/694/695 gün=32 yıl 5/6/7
gündür (32 yıl 02/06 gün şeklindeki şahsî formülüm, en
azından yüzde 99 [küsûr] oranında doğrudur). Buna göre
H.K.01.01.01=bir muharrem hicrî kamerî bir, 07/08 Haziran
veya 20/21 Temmuz veya 01/02 Eylül 622 [kadar]dır. Ya`ni
15/16 Temmuz etmiyor. 32 yıl+5 gün üzerinden 25 Mayıs 632
Pazartesi, 12 Muharrem+02 ay gerideysek 12 rebiul evvel
h.k. 11 [kadar] ediyor, bu yüzden, 02 ay geride miyiz
düşünceme örnek vermiştim. Fakat Muhammed Hamîdullâh, 25
Mayısı 12 değil 02 Rebiu evvel H.K.11 demiş (Zilhicce ve
Muharrem ve Safer ayının 03ünü de 29 sürmüş sayarak). 06
Mart 632 Cuma=09 Zilhicce arafe H.K.10dan ''80 gün
sonrası'' 29 Safer/30 Safer/01 rebiu evvel>rabia ula/02
rebiu evvel pazartesidir. Ancak 32 yıl 6 gün [ve 32 yıl
02 gün] formülüm daha doğru olsa gerek/olabilir. 20/21
Temmuz 622-15/16 Temmuz 622=aradaki 04/05/06 günlük fark,
1970lerde=H.K.1389_1399da Araplar ile Türkler, dînî 02
bayramı 01 gün değil tamm 04 gün farkla kutlamış.
1970lerde bu olduysa ve 1970ler dendiğine göre bu, sadece
tek1 senede olmamış demektir. '' Gökteki Ay görülmeyecek.
Bu nedenle Ramazan bayramı ile Kuraban bayramı
[1birine]karış[tırıl]æcak.'' NE HİKMETSE ramazan
bayramı=01_03 Şevval ila Kurban bayramı=10_13 Zulhicce
arasındaki zaman zarfı, 02 AYDIR.(kamerî 02 ay 07 ila 02
ay 12 gündür). HAZRET-i ALLÂH BİLİR, BU KARIŞtıtılMA
OLAYI OLMUŞtur. 1 yılda en çok 06 ay 29/30 çektiyse diğer
06 ay mutlaqa 30/29 gün ve yılın toplam gün sayısı 354
olur. Eğer en çok 07 ay 29/30 çekmişse diğer 05 ay
mutlaqa 30/29 çeker ve yılın toplam gün sayısı 355 olur.
06/07 ayın üst üste/peş peşe/art arda/ardışık olmasına
gerek yoktur ve ardışık/1birini mute`âqib olmasına da
gerek yoktur. 354ün küsûrâtı, her 2400 yılda bir, 1 gün
oluşturur ve takvîme 1 gün eklenir. Bunu tâmm da
H.K.10/11le=632yle alâqalandırsak bile o hâlde Zilhicce
H.K.10, Muharrem H.K.11 ve Safer H.K.11 aylarından 02si
mutlaqa 30ar günmüş ve 01i mutlaqa 31 günmüş demek olur
ki bu, [normal şartlarda] mümkin olan 1 şey' değildir.
Belki de böyle bir şey' ya`ni tamm da 632de oldu.
İSTANBULUN FETHI, 02 ay gerideysek 03(günümüz 16) Nisan
1453 Salı=20 cemaziyul evvel H.K.857dir (gerçi Rebiu
evvel ila Cemaziyul ahır=tamm 04 farklı ay zikr u rivayet
olunmuş). 02 ay gerideysek Osmanlının kuruluşu TUĞ ALAMET
yılı, ''681'' in ''10 Zilhicce Qurban/Nahr bayramının
01inci Cuma günü=(günümüz 28 Ocak) 15 Ocak 1283tür. NOT:
H.K.699, resmî orijinale göre ve 32 yıl 06 gün üzerinden
ve 22 Mayıs 627 üzerinden 26 Eylül 1299da başlamış. Buna
göre 04 cemaziyul evvel/04 cumadel ula H.K.699un
karşılığı, 27 Ocak 1299 olamaz. 04 cemaziyul evvel=kamerî
05inci ayın 04ünü 122inci gün olarak alırsak 27 Ocak 1299
değil 27 Ocak 1300 eder. Ya`ni tamm 1 miladi yıl fark
var. Hicri Kameri 1437=2015_2016dan önce 02 ay geride
olup olmadığımız belli olmaz/anlaşılmaz. HAZRET-i
MUHAMMED, hilali tespit ederek H.K.02den H.K.10a 4ü 29 ve
5i 30 olmak üzere toplam 09 kez ramezan oruçu
tutmuştur=toplam 266 gün. Hilale göre olduğuna göre GÜNEŞ
takvimiyle değil AY takvimiyle ilgili olabilir. Ancak ne
hikmetse 02 ay gerideysek, 16_17 ramezan H.Ö.13 pazartesi
gecesi, 21_22 Haziran 610 Pazar_pazartesi ya`ni Ramedanın   
21 Haziranla ilgili olduğu görüşüne uygun bir tarihtır.
RAMAZANın güz yağmurları=19 Eylül (günümüz 02 Ekim)
olduğunu söyleyenler de olmuş. Eğer 21 Hazirandan sonraki
ilk dolunay görüşü doğruysa, Julyen ile Gregorien
arasındaki 13 günlük farkı bilemeyen yine, 1 ay yanılır.
Öyle değil mi.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats