HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Oruçlarımızı Erken mi Açıyoruz? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

Abdurrahman abi,

eğer dediğin gibi olursa TARAFEYİN NEHAR olmaz ki abi. TARAFEN NEHAR olurdu di mi?

benim düşüncem güneşin ufuk çizgisinin üstünde olması hali NEHAR yani gündüz, altında olması hali LEYL yani gece.

selam ile.

 



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Bu bir kanaat sadece, kesin değil. Tarafeyinnehér'dan kasıt bana gece kastediliyor gibi geliyor. Ve / yani zulefen minelleyl de onun açılımı gibi geliyor. Dediğim gibi benimki bir kanaat.

Bi eménilléh.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

ben de aynısını diyorum abi.

tarafeyin nehar gündüzün iki tarafı.. yani geceden gündüze iki taraf biri akşam biri fecr.

taraf dediğin zaman içine değil dışındaki çevre anlaşılıyormuş arapçada.

türkçede de etrafına bak deyince insan üstüne değil çevresine bakar ya aynı kullanım.

yani zülefen min el leyl ile de dediğin gibi bir kere daha tanımlıyor gecenin içinde gündüzün iki tarafını oluşturan iki alacakaranlık bölüm diye.

ben de bu şekilde düşünüyorum ve tutarlı görünüyor anlam bütünlüğünde.

selam ile abi.

 



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
arciden
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 26 haziran 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 66
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı arciden

KURAN'DA GEÇEN NAMAZ İSİMLERİ ve VAKİTLERİ:

BAKARA 238.ayet:      Namazlara, özellikle orta namaza devam edin ve kalkın Allah için divan kurun!
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -----------------
حَافِظُو 75; عَلَى الصَّلَو 14;اتِ وَالصَّل 14;اةِ الْوُسْط 14;ىٰ وَقُومُو 75; لِلَّهِ قَانِتِي 06;َ

Hâfizû alâs salavâti ves salâtil vustâ ve kûmû lillâhi kânitîn(kânitîne).

ORTA NAMAZININ vaktinin geçtiği ayet:"İSRÂ suresi 78. ayeti"
------------------------------------------------------------ ------
مَشْهُود 11;ا أَقِمِ الصَّلَا 77;َ لِدُلُوك 16; الشَّمْس 16; إِلَىٰ غَسَقِ اللَّيْل 16; وَقُرْآن 14; الْفَجْر 16; ۖ إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْر 16; كَانَ

Ekımis salâte li dulûkiş şemsi ilâ gasakıl leyli ve kur’ânel fecr(fecri), inne kur’ânel fecri kâne meşhûdâ(meşhûden).

1.    ekımı es salâte          : namazı kıl, ikame et
2.    li dulûki                    : dönmesi
3.    eş şemsi                   : güneş
4.    ilâ gasakı el leyli (gasaka)    : gecenin kararmasına kadar (karardı)
5.    ve kur'âne                : ve Kur'ân-ı Kerim
6.    el fecri                     : fecr vakti, günün ilk aydınlanmaya başladığı vakit
7.    inne                         : muhakkak
8.    kur'âne                    : Kur'ân-ı Kerim
9.    el fecri                       : fecr vakti, günün ilk aydınlanmaya başladığı vakit
10.    kâne                      : dir, idi, oldu
11.    meşhûden                : şahitli olan, şahit olunan, müşahede edilen

ORTA NAMAZI;SELATİL VUSTA------GÜNEŞİN MEYLETMESİ,KAYMASI İLE BAŞLAYAN VAKİT NAMAZI-(BAKARA 238.AYETTE İSMİ GEÇİYOR)
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ------------------------------------
Elmalılı (sadeleştirilmiş - Namazlara ve orta namaza devam edin ve Allah için boyun eğerek kalkıp namaza durun.
Fizilal-il Kuran    :    Namazlara ve orta namaza devam edin, namaza, Allah 'a gönülden bağlı ve saygılı olarak durun.
Gültekin Onan    :    Namazları ve (özellikle) orta namazını (üstlerine düşerek, titizlik göstererek) koruyun ve Tanrı'ya gönülden boyun eğiciler olarak (namaza) durun.
Hasan Basri Çantay    :Namazlara ve orta namaza (vakıflarında rükünleri ve şartları ile) devam edin. Allahın (dîvanına) tam huşu' ve taatle durun.
İbni Kesir    :    Namazlara ve orta namaza devam edin. Ve Allah'ın divanına huşu ile durun.
Ömer Nasuhi Bilmen    :Namazlara ve orta namaza devam ediniz. Ve Allah için O'nu zâkirler olarak kıyamda bulununuz.
Şaban Piriş    :    Namazlara ve orta namaza devam edin. Gönülden bağlılık ve saygı ile Allah’ın huzuruna durun.
Suat Yıldırım    :    Namazlara, hele salat-ı vustaya dikkat edin ve kalkıp huşû ile Allah’ın divanında durun.
Süleyman Ateş    :    Namazları ve orta namazı koruyun, gönülden bağlılık ve saygı ile Allâh'ın huzûruna durun.
Tefhim-ul Kuran    :    Namazları ve orta namazını (üstlerine düşerek, titizlik göstererek) koruyun ve Allah'a gönülden boyun eğiciler olarak (namaza) durun.
Ümit Şimşek    :    Namazlara, özellikle orta namaza özen gösterin ve Allah huzurunda tam bir saygı ile kıyama durun.
Yaşar Nuri Öztürk    :Namazları ve orta namazı koruyun. Tam bir saygıyla Allah'ın huzurunda kıyam edin.
Diyanet İşleri    :    Namazlara ve orta namaza devam edin. Allah’a gönülden boyun eğerek namaza durun.
Abdulbaki Gölpınarlı    :Koruyun namazları, hele orta namazına çok dikkat edin ve Allah'a itaat ederek namaz kılın.
Adem Uğur    :    Namazlara ve orta namaza devam edin. Allah'a saygı ve bağlılık içinde namaz kılın.
Ali Bulaç    :    Namazları ve orta namazını (üstlerine düşerek, titizlik göstererek) koruyun ve Allah'a gönülden boyun eğiciler olarak (namaza) durun.


SELATEN İŞA-YATSI NAMAZI----İŞA:GECENİN ERKEN VAKTİ,GECENİN İLK KARARMASI İLE BAŞLAYAN VAKİT
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------
SELATEN FECR-SABAH NAMAZI-----FECR:TANYERİ,TANYERİNİN AĞARMASI,GÜNDÜZÜN İLK IŞIKLARI İLE BAŞLAYAN VAKİT


يَا أَيُّهَا الَّذِين 14; آمَنُوا لِيَسْتَ 71;ْذِنْكُم& #1615; الَّذِين 14; مَلَكَتْ أَيْمَان 15;كُمْ وَ الَّذِين 14; لَمْ يَبْلُغُ 08;ا الْحُلُم 14; مِنْكُمْ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ ۚ مِنْ قَبْلِ صَلَاةِ الْفَجْر 16; وَحِينَ تَضَعُون 14; ثِيَابَك 15;مْ مِنَ الظَّهِي 85;َةِ وَمِنْ بَعْدِ صَلَاةِ الْعِشَا 69;ِ ۚ ثَلَاثُ عَوْرَات 13; لَكُمْ ۚ لَيْسَ عَلَيْكُ 05;ْ وَلَا عَلَيْهِ 05;ْ جُنَاحٌ بَعْدَهُ 06;َّ ۚ طَوَّافُ 08;نَ عَلَيْكُ 05;ْ
بَعْضُكُ 05;ْ عَلَىٰ بَعْضٍ ۚ كَذَٰلِك 14; يُبَيِّن 15; اللَّهُ لَكُمُ الْآيَات 16; ۗ وَاللَّه 15; عَلِيمٌ حَكِيمٌ
FECR  NAMAZININ VE İŞA NAMAZININ  İSMİNİN  geçtiği ayet:    

NUR SURESİ 58. AYET:     Yâ eyyuhellezîne âmenû li yeste’zinkumullezîne meleket eymânukum vellezîne lem yeblugûl hulume minkum selâse merrât(merrâtin), min kabli (salâtil fecri), ve hînetedaûne siyâbekum minez zahîrat(zahîrati), ve min ba’di (salâtil ışâi), selâsu avrâtin lekum, leyse aleykum ve lâ aleyhim cunâhun ba’de hunn(hunne), tavvâfûne aleykum ba’dukum alâ ba’d(ba’dın), kezâlike yubeyyinullâhu lekumul âyât(âyâti), vallâhu alîmun hakîm(hakîmun).

1.    yâ eyyuhâ    : ey, ya
2.    ellezîne âmenû    : Allah'a ulaşmayı dileyenler, âmenû olanlar
3.    li yeste'zin-kum    : sizden izin istesinler
4.    ellezîne meleket eymânu-kum    : ellerinizin altında sahip olduklarınız (köleleriniz, cariyeleriniz)
5.    ve ellezîne    : ve o kimseler, onlar
6.    lem yeblugû    : erişmemiş, ulaşmamış
7.    el hulume    : bulûğ çağına, erginliğe
8.    min-kum    : sizden
9.    selâse                 : üç
10.    merrâtin                 : kere, defa, kez
11.    min kabli    : öncesinden evvel
12.    salâti    : namaz
13.    el fecri    : fecr, sabah
14.    ve hîne                 : ve o vakit, o zaman
15.    tedaûne                 : çıkarırsınız
16.    siyâbe-kum    : elbiseniz
17.    min ez zahîrati    : öğle vaktinden
18.    ve min ba'di    : ve sonra
19.    salâti    : namaz
20.    el ışâi    : yatsı
21.    selâsu                 : üç
22.    avrâtin                 : muhafazasız, açık, sakınılması gereken
23.    lekum                 : sizin için
24.    leyse                 : değildir, yoktur
25.    aleykum    : sizin üzerinize
26.    ve lâ aleyhim    : ve onlara yoktur
27.    cunâhun    : günah, kusur
28.    ba'de hunne    : onlardan sonra
29.    tavvâfûne    : karşılıklı dolaşırlar, karşılıklı tavaf ederler
30.    aleykum    : sizin üzerinize, size
31.    ba'du-kum alâ ba'dın    : birbirinizi
32.    kezâlike    : işte böyle
33.    yubeyyine allâhu: Allah beyan ediyor, açıklıyor
34.    lekum                 : size
35.    el âyâti                 : âyetleri
36.    vallâhu (ve allâhu): ve Allah
37.    alîmun                  : en iyi bilen
38.    hakîmun    : hüküm ve hikmet sahibi

Diyanet İşleri    :    Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlar (köleleriniz) ve sizden henüz bulûğ çağına ermemiş olanlar, günde üç defa; sabah namazından önce, öğleyin elbiselerinizi çıkardığınız vakit ve yatsı namazından sonra (yanınıza girecekleri zaman) sizden izin istesinler. Bu üç vakit sizin soyunup dökündüğünüz vakitlerdir. Bu vakitlerin dışında (izinsiz girme konusunda) ne size, ne onlara bir günah vardır. Birbirinizin yanına girip çıkabilirsiniz. Allah, âyetlerini size işte böylece açıklar. Allah, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

Ali Bulaç    :    Ey iman edenler, sağ ellerinizin malik olduğu ile sizden olup da henüz erginlik çağına ermemiş olan (çocuk)lar, (odalarınıza girmek için şu) üç vakitte izin istesinler: Sabah namazından önce, öğleyin üstünüzü çıkardığınız vakit ve yatsı namazından sonra. (Bu) Üçü sizin için mahrem (vakitleri)dir. Bunların dışında size de, onlara da bir sakınca yoktur; onlar yanınızda dolaşabilirler, birbirinizin yanında olabilirsiniz. İşte Allah, size ayetleri böyle açıklamaktadır. Allah bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2)    :    Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunan (köle ve cariyeleriniz) ve içinizden henüz erginlik çağına girmemiş olanlar, sabah namazından önce, öğleyin soyunduğunuz vakit ve yatsı namazından sonra (yanınıza gireceklerinde) sizden üç defa izin istesinler. Bunlar mahrem halde bulunabileceğiniz üç vakittir. Bu vakitlerin dışında ne sizin için, ne de onlar için bir mahzur yoktur. (Birbirinizin yanına girip çıkabilirsiniz.) İşte Allah, âyetlerini size böyle açıklar. Allah her şeyi bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

Ömer Nasuhi Bilmen    :    Ey imân etmiş olanlar! Mülk-i yemininiz olan kimseler ve sizden olup da henüz buluğ çağına ermemiş bulunanlar, üç defa izin istesinler. Sabah namazından önce ve öğle vaktinde esvabın çıkarmış olduğunuz sırada ve yatsı namazından sonra. (Bunlar) Sizin için üç avrettir. Bu vakitlerden sonra üzerinize bazınızın bazısı üzerine dolaşır olmalarından dolayı ne sizin üzerinize ve ne de onların üzerlerine bir günah yoktur. İşte Allah âyetlerini size böyle açıkça beyan ediyor ve Allah alîmdir, hakîmdir.

Süleyman Ateş    :    Ey inananlar, ellerinizin altında bulunan (köle ve hizmetçi)ler ve henüz erginliğe ermemiş çocuklarınız üç vakitte (odalarınıza girebilmek için) izin istesinler: Sabah namazından önce, öğle vakti elbisenizi çıkar(ıp yat)acağınız zaman ve yatsı namazından sonra. Bunlar sizin üstünüzün açılabileceği üç vakittir. Bunların dışında (hizmetçilerin ve çocukların, izin almadan içeri girmelerinden dolayı) ne size, ne de onlara bir günâh yoktur. (Onlar sizin) yanınızda dolaşırlar, birbirinizin yanına girip çıkarsınız. Allâh âyetleri size böyle açıklar. Allâh bilendir, hüküm ve hikmet sâhibidir.


Yaşar Nuri Öztürk    :    Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlarla, ergenlik yaşına gelmemiş olanlarınız sizden üç durumda izin istesinler: Sabah namazından önce, öğlen vaktinde elbiselerinizi çıkardığınızda, yatsı namazından sonra... Kaygılanacağınız üç vakittir bunlar. Bunlar dışında size de onlara da bir günah yoktur. Aranızda dolaşırlar, birbirinize bakabilirsiniz. Allah, ayetleri size işte böyle açıklıyor. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.


SELATEN FECR,SELATEN VUSTA VE SELATEN İŞA NAMAZLARININ VAKİTLERİNİN GEÇTİĞİ AYET:
11.sure / HÛD - 114

Ve ekımis salâte tarafeyin nehâri ve zulefen minel leyl(leyli), innel hasenâti yuzhibnes seyyiât(seyyiâti), zâlike zikrâ liz zâkirîn(zâkirîne).

1.    ve ekımı es salâte    : ve namazı kıl, ikame et
2.    tarafeyin    : iki tarafında
3.    nehâri                 : gündüz
4.    ve zulefen    : ve gecenin ilk saatleri
5.    min el leyli    : geceden
6.    inne el hasenâti    : muhakkak hasenat (iyilikler, kazanılan dereceler)
7.    yuzhibne    : giderir, yok eder
8.    es seyyiâti    : seyyiat, kötülükler (kaybedilen dereceler)
9.    zâlike                 : işte bu
10.    zikrâ                 : zikir, öğüt, hatırlatma
11.    li ez zâkirîne    : öğüt alanlar, zikredenler için
.
Abdulbaki Gölpınarlı    :    Ve gündüzün başlangıcıyla son kısmında ve gecenin ilk çağlarında namaz kıl; şüphe yok ki güzel işler, kötülükleri giderir. İşte bu, iyi düşünenlere bir öğüttür.
Adem Uğur    :    Gündüzün iki ucunda, gecenin de ilk saatlerinde namaz kıl. Çünkü iyilikler kötülükleri (günahları) giderir. Bu, öğüt almak isteyenlere bir hatırlatmadır.
Ali Bulaç    :    Gündüzün iki tarafında ve gecenin  yakın saatlerinde namazı kıl. Şüphesiz iyilikler, kötülükleri giderir. Bu, öğüt alanlara bir öğüttür.
Bekir Sadak    :    Gunduzun iki ucunda ve gecenin  yakin zamanlarinda namaz kil. Dogrusu iyilikler kotulukleri giderir. Bu, ogut kabul edenlere bir oguttur.
Celal Yıldırım    :    Hem gündüzün iki ucunda ve gecenin ilk saatlerinde namaz kıl. Çünkü iyilikler kötülükleri (temizleyip) giderir. Bu, iyi düşünenlere bir öğüt, bir hatırlatmadır.
Diyanet Vakfi    :    Gündüzün iki ucunda, gecenin de ilk saatlerinde namaz kıl. Çünkü iyilikler kötülükleri (günahları) giderir. Bu, öğüt almak isteyenlere bir hatırlatmadır.
Edip Yüksel    :    Gündüzün iki ucunda, gecenin yakın kısmında namazı gözet. İyilikler kötülükleri silip götürür. Bu, öğüt alacak olanlara bir öğüttür.
Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2)    :    Gündüzün her iki tarafında ve gecenin saçaklarında  namaz kıl! Muhakkak ki, iyilik kötülükleri giderir. Bu ise, düşünebilenlere bir öğüttür.
Fizilal-il Kuran    :    Gündüzün iki ucunda ve gecenin ilk saatlerinde namaz kıl ; iyi ameller kötülükleri giderirler. Bu hatırlatmalar öğüt alacak yetenekte olanlar için birer öğüttür.
Gültekin Onan    :    Gündüzün iki tarafında ve gecenin  yakın saatlerinde namazı kıl. Şüphesiz iyilikler, kötülükleri giderir. Bu, öğüt alanlara bir öğüttür.
Hasan Basri Çantay    :    Gündüzün iki tarafında, gecenin de yakın saatlerinde dosdoğru namaz kıl. Çünkü güzellikler kötülükleri (günâhları) giderir. Bu, iyi düşünenlere bir öğüddür.
İbni Kesir    :    Gündüzün iki tarafında ve gecenin de yakın saatlerinde namaz kıl. Çünkü iyilikler kötülükleri giderir. Bu; öğüt kabul edenlere bir öğüttür.
Muhammed Esed    :    Ve gündüzün başında ve sonunda, bir de gecenin erken saatlerinde salatta devamlı ol; çünkü muhakkak ki iyi eylemler kötü eylemleri giderir; (Allah'ı) hatırında tutanlar için bir öğüt, bir hatırlatmadır bu.
Ömer Nasuhi Bilmen    :    Ve namazı gündüzün iki tarafında ve gecenin  yakın saatlerde dosdoğru kıl. Şüphe yok ki güzellikler, kötülükleri giderir. Bu, güzelce düşünenler için bir iyi öğüttür.
Şaban Piriş    :    Gündüzün iki ucunda ve gecenin ilk saatlerinde namaz kıl, iyilikler kötülükleri giderir. Bu, öğüt alanlara bir hatırlatmadır.
Suat Yıldırım    :    Gündüzün iki tarafında, gecenin  yakın saatlerinde namaz kıl. Zira böyle güzel işler insandan uzak olmayan günahları silip giderir. Bu, düşünen ve ibret alanlara bir nasihattır.
Süleyman Ateş    :    Gündüzün iki tarafında  ve geceye yakın sâ'atlerde namaz kıl; çünkü iyilikler, kötülükleri giderir. Bu, ibret alanlara bir öğüttür.
Tefhim-ul Kuran    :    Gündüzün iki tarafında ve gecenin  yakın saatlerinde namazı kıl. Şüphesiz iyilikler, kötülükleri giderir. Bu, öğüt alanlara bir öğüttür.
Ümit Şimşek    :    Gündüzün iki yanında, gecenin de yakın saatlerinde namaz kıl. İyilikler kötülükleri giderir. İşte bu güzelce düşünenler için bir öğüttür.
Yaşar Nuri Öztürk    :    Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namaz kıl! Güzellikler kötülükleri silip süpürür. İşte bu, Allah'ı ananlara bir öğüttür.

Yukarı dön Göster arciden's Profil Diğer Mesajlarını Ara: arciden
 
Mürselat
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 71
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mürselat

selam,

 

Tarefeyinnehari(gündüzün iki tarafı)ve zülefen minelleyli(geceden züleflerde saçaklarda veya sarkan bölümlerde diye  tercüme edebiliriz)zülefen minelleyli tarefeyinnehari yi açıklayan olarak düşünmek yerinde olur.Yani akşam ve fecr hem gündüzün iki tarafı aynı zamanda geceden sarkan bölümlerdir.

en iyisini allah ve elçileri bilir

selam



__________________
Allah ve melekleri, Resule namaz kılıyor. Ey iman edenler, siz de resule namaz kılın...... çok ilginç bir çeviri oldu değilmi. böylelikle salatın ne anlama geldiğinide öğrenmiş olduk :))
Yukarı dön Göster Mürselat's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mürselat
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba. Benim bildiğim, TARAF demek. Ana dili Arapça olanların açıkladığına göre eller ve ayaklar da vücudun "uçlar"ı anlamında "etraf"tır.

Türkçemize ithal etmişiz bu kelimeyi. Örneğin bir Urfa türküsündeki şu dizede var:

Urfan'ın etrafı dumanlı dağlar/Dışarım gülüyor anam içerim ağlar. Dağlar Urfa'nın içinde değil, Urfa'nın bir parçası değil. Dağlar Urfa bittikten sonra başlıyor ve Urfanın "uçlar"ını yani çevresini oluşturuyor.

Tabii türkünün söylediği bu. Gerçekte öyle mi bilemem.

Başka bir türküden: Fincanın etrafı yeşil/At kolun, kolların boynumdan aşır. Burda ise yeşil, fincanın bir parçası; fincanın uçlarında biten bir şerit. 

TARAFEYİNNEHAR gündüzün iki ucu demek. Gün batımı ve gün doğumu. Bunun namaz vakitlerinin tanımına katkısı yalnızca "iki"yi vurgulaması bence. Onun dışında bir işlevi yok.

ZÜLEFEN MİNE'L LEYL ise gecenin zülüfleri demek. Namaz vakitlerinin dört dörtlük bir tanımı bu ifade.

Gündüzle gece arasındaki çizgiyi sabah gün doğumu oluşturur, akşam ise gün batımı. Yeryüzündeki her noktanın vakten yalnızca bu iki ucu var; bir üçüncü ucu yok. 

Onun için vakten belirlenmiş (kitaben mevkuta -4:103) üçüncü bir namaz yok. Nafile namazlar değişir elbet ama farz namazı yalnızca iki vakit.

Allah gökleri ve yeri yarattığı gün düzenlemiş bunu (9:36):

Yerküre güneşi dolanırken kendi ekseni etrafında da dönüyor. İşte o dönme sırasında oluşuyor yeryüzündeki her hangi bir noktanın vakit anlamındaki iki ucu.  

Buna göre tanımı yapılan, iki zaman dilimidir:

(1)Sabah ak ipin kara ipten seçilir hale geldiği anda başlayıp (2:187) gün doğumunda biten zaman dilimi.  SABAH NAMAZI vakti.

(2)Gün batımında başlayıp akşam ak ipin kara ipten seçilemez hale geldiği anda biten (gasaki'l leyl -17:78) zaman dilimi. AKŞAM NAMAZI vakti.

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam hasan bey

 

Namaz vakitleriyle farz ibadet ise vakit girmeden o ibadetin yapılması olası değil. 

Dünyada akşam ve sabah fakitlerinin oluşmadığı yerlerde(alaca karanlık) namaz kılma farzıyeti ortadan kalkıyor mu?

Ya uzayda ki durumdan ne haber?

 

Aynı soruyu oruç ibadeti için de sormuştum ancak daha sonra ayette ki -sizden her kim o aya şahit olursa- ifadesi dikkatimi çekti ve oruç ibadedin de şerh konularak uzayda bu ibadetin geçerliliğinin olmayacağı belirtilmiş oluyor.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

savana Yazdı:

 

Namaz vakitleriyle farz ibadet ise vakit girmeden o ibadetin yapılması olası değil. 

Dünyada akşam ve sabah fakitlerinin oluşmadığı yerlerde(alaca karanlık) namaz kılma farzıyeti ortadan kalkıyor mu?

Ya uzayda ki durumdan ne haber?

 

En azından şimdilik böyle bir sorun yok,çünkü genellikle oraya "beynamazlar" çıkıyor.Bazan bizim Naci de çıkıyor ama oda beynamaz sınıfından.

Ha bu rada unutmadan bizim veysi'ye söyliyemde hazır gitmişken şu Tillo'lu hocaya bunuda sorsun.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam,

Namazın bir EMİR olmadığını düşünüyorum.

Salat eşit değildir namaz şeklinde düşünüyorum.

Salatın (beraber olmak,beraberken ders yapmak, beraberken istişare yapmak, YEK vüücut olmak...) gün içinde yapılmasının UYGUN olan ZAMAN DİLiMLERİNİ TAVSİYE ettiğini düşünüyorum, ilgili ayetlerin.

Tesbih = Namaz, dua, secde, ruku, anmak, olduğunu düşünüyorum.

Günümüzde NAMAZ kılan tüm müslümanların, dünyanın neresinde olursa olsun, HEPSİNİN ortak yaptıkları :

1. Kabeye yüzlerini dönmek

2. Ayakta Kuran okumak

3. Ruku

4. Secde

Bu uygulamanın Muhammed A.s. ın TESBİH uygulaması olduğunu düşünüyorum ve Taha 130. ayete baktığınızda Tesbihin (namazın ) KALBİMİZİN HOŞNUT olması, HUZUR bulması için ÇOK GÜZEL BİR tavsiye olduğunu düşünüyorum.

Güneş doğmadan ve batmadan önce tesbih et : Anladığım, güne başlamadan ve gün bitiminde namaz kıl, dua et, Allah'a sığın, yükünü at üzerinden, secde et...

Gündüzün etrafında : Anladığım, gün içerisinde,meşgulken, sıkıntılı bir durum olduğunda ve / veya dünya süsüne kendini kaptırmamak için, MEŞGULİYETİNE ARA VER, hem dinlenmiş olursun, hem kalbin huzuz bulur, ...

Gecenin bir bölümünde : Dinlenme zamanında, herkes uyuyorken, o güzel sessizlikte, namaz kıl ki, kendi sesini dinle, tam bir takva ile secde et, ayetleri iyi anla, vs...

ANLAYAMADIĞIMIZ ÇOK ÖNEMLİ BİR AYRINTI VAR :

Gözlerimizi sakınmak, örtünmek, namaz kılmak, oruç tutmak, yalan söylememek, sözünde durmak, zina yapmamak, vs.... BUNLARIN HEPSİ TAVSİYEDİR. bunları yapan HUZUR bulur, dünya hayatında bir SAYGINLIK kazanır, İNSANLIĞI ön plana çıkar, kötülük yapmaktan uzak kalır, SALİH amel işlemeye yakınlaşır...

Neticede HESAP, yapılan KÖTÜLÜK ve İYİLİKLERİN karşılaştırılması olacaktır.

Yukarıda saydıklarım kötülük yapmaktan SAKINANLAR için ÇOK güzel ÖĞÜTLERDİR....

Uzaya giden de orayı gördükten sonra secde etse, Allah'ın büyüklüğünü zaten gördükleri ile bizden daha iyi idrak etmw şansı var. İşte o zaman BÜYÜKLENMEZ..

Gerçi uzaya gidenin oradayken büyükleneceğini HİÇ sanmıyorum, yusuf yusuf ediyordur korkudan, nasıl dönerim gezegenime diye :)..ama dünyaya döndükten sonra, azgın dalgalardan karaya ayak bastığında işte HEP O ZAMAN BAŞLIYOR İMTİHAN, NEDENSE İNSAN HEMEN ŞIMARIYOR, Sanki YERÇEKİMİNİ kendisi yaratmış gibi...

Selametle,

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

SELAMLAR

Tebrik ediyorum.Sav gitsin cevaplarla konuyu hemencecik nasılda çözdünüz.Kurandan olana dair olan soruya kurandışı cevaplar verdiniz.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

<< Önceki Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats