HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: CEHENNEMDEN ÇIKIŞ YOK Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

dost1

107.

 

yazdı:

Rabbinin dilemesi hariç, gökler ve yer durdukça onlar orada hep kalacaklardır. Rabbin, dilediğini öyle bir yerine getirir ki!...

 108. Mutluluğa erdirilenlere gelince, onlar cennettedirler. Rabbinin dilemesi hariç, gökler ve yer durdukça onlar, hep orada kalacaklardır. Kesintisiz bir lütuf olarak...

Hud suresindeki belirttiğin ayetlerde geçen "...illa ma şa'e Rabbüke..."

"ancak Rabbinin dilediği müstesna" ifadesi;

 Bakara 255 de ki "...ve la yuhıytune bişey'in min ilmihi illa bima şa'e.." ayeti ve benzer ayetler ışığında değerlendirilebilir diye düşünüyorum.

Bu ve benzeri ayetlerde yanılıp hataya düşmememiz için de Kur'an'daki

meşiet kavramını iyi araştırmak gerekir diye düşünüyorum.

 “Meşiet” kavramı tüm boyutları ile incelenmediğinde , bu konuda olduğu gibi saptırma ve hidayet konusunda yanılmalar olmakta ve “dalâlet ve hidayetin herhangi bir esasa ve kurala bağlı olmadığı, Allah`ın rastgele birilerini saptırdığı birilerini de hidayete erdirdiği” ileri sürülebilmektedir. Oysa, Allah`ın durup dururken bir kimseyi saptıracağını iddia etmek, “zulüm”ü Allah`a yakıştırmak olur ki, böyle bir şey Allah hakkında düşünülemez bile.

 

 

      Bu ayetlerde Allah`ın kudret sıfatı öne çıkarılarak her şeye güç yetiren Allah`ın, dilediğini saptırdığı, dilediğini de doğru yola ilettiği ifade edilmiştir. Ancak dikkat edilirse bu ayetler bir “rastgelelik” değil bir seçim, yani “Meşiet/ İrade” ifade ederler.

     Hud suresindeki ve diğer surelerde sıkça rastladığımız "ancak Allah'ın dilediği müstesna" ayeti ve benzerleri meşiet ifade ederler diye düşünmekteyim

 

      Cennette de cehennemde de kalıcılık ebedidir.

 

selam dost1 kardeşim,

 

cennet ve cehennemde kalıcılığın ebedi olduğu konusunda sana kesinlikle katılıyorum. '' men ğeffet mevezinuhu '' teraziden bahseden Ayet'i celileden ve bize getirmiş olduğun diğer Ayetlerden cennetinde,cehenneminde ebedi durak/oturma/bulunma yeri olduklarını düşünüyorum bende.sizinle paylaşmak istediğim şey şudur:

 

HUD suresinde geçen '' Rabbinin dilemesi hariç'' ibaresi , sanırım bazen sizinde isabetle/çok güzel işaret ettiğiniz gibi farklı/yanlış anlaşılabiliyor.ben Ayetteki bu ibareyi meşiet ile birlikte-paralelinde- ,birde şöyle anlıyorum:

 

Rabbimiz, bu konuda kesin hükmünü vermiştir.müteaddid Ayetlerdede cennet ve cehennemin '' ğalidine fihe ebeden'' - içinde ebedi kalınacak yerler olduğu bize açıkça açıklanıyor.peki '' Rabbinin dilemesi hariç''ibaresini nasıl düşünebiliriz?

 

bunu bence şöyle düşünebiliriz: Rabbın , bu konudada kesin hükmünü vermiştir.bu kesinlikle değişecek bir hüküm değildir.çünkü Rabbın kesinlikle va'dinden /sözünden dönmez/caymaz.ve  Yüce Rabbın, koymuş olduğu bir hükmün, mahkumu değildir.yani ,Yüce Allah, bir hüküm koyupta, sonra o hükmü değiştiremeyecek acizliği hiçbir zaman yaşamaz.böyle bir durum, Yüce Rabbimizi, koyduğu hükmün mahkumu eder(haşa)bu da Yüce Rabbimizin ilahlığına yakışmayacak bir durumdur.

 

hatırlayalımki, Yüce Rabbımız, ateşe yakma özelliği vermiştir.yani bu konudaki hükmü ,kesin olarak budur.ancak, Yüce Rabbımız, kendisinin koymuş olduğu bu hükmün mahkumu olmadığını bize şöyle ispatlıyor: (yani  ateş, yaradılışı gereği, yaradanın verdiği yakıcı bir özelliğe sahip ve görevi gereği yakıcıdır; Ancak Rabbinin dilemesi hariç/müstesna):( Yüce Rabbimiz, kendi koyduğu bu hükmü, dilerse yine ancak kendisi  değiştirebilir, bunu yapmaya ve herşeye gücü yeter:

 

21 ENBİYA 61 :

Biz de '' Ey ateş! İbrahim için serinlik ve esenlik ol '' dedik.

 

21 ENBİYA 70:

ona bir tuzak kurmak istediler.Biz de , asıl kendilerini hüsrana uğrattık.

 

evet , HUD suresindede geçen '' Rabbinin dilemesi hariç '' Ayetine bu bakış açısıyla bakıyorum( bu görüşün orjinali ,bana ait değildir)bunu sizinle paylaşmak istedim.

 

sizde Yüce Allah'a emanet olunuz

 

saygı ve sevgilerimle

 

 

 

Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Hasanoktem Kardeşim!

 Paylaştıkça çoğalanlar, sevgi ve bilgi.

Düşüncelerini ve  bilgini paylaştığın için Allah Razı olsun.

Hep birlikte sevgi ve bilgi pınarlarından akanlardan oluruz inşaAllah.

Aynen düşündüğünüz gibi bu ve benzeri ayetlerde Rabbimiz herhangi bir rastgelelik değil bir şeçim meşiyet/irade ifade ediyor.

Kusursuz olan Allahtır.

Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.

Sevgi saygı ve muhabbetle. Allah'a emanet olunuz.

 

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Aynen düşündüğünüz gibi bu ve benzeri ayetlerde Rabbimiz herhangi bir rastgelelik değil bir şeçim meşiyet/irade ifade ediyor.

Kusursuz olan Allahtır.(dost1yazdı)

Selam dost1

Bu konuya ilişkin daha önce uzun uzun tartışmıştık.Sizin yazılarınızdanda istifade ettim.Son iletinizde yukarıda kopyaladığım kısımda "Allahın dilemesi hariç" söyleminin Allahın iradesini ifade ettiğini vurgulamışsınız.Bu konuda tamamen mutabıkız.Ancak benim bu konuda vardığım sonuç şu;Allah sınırsız irade sahibi olansa onun yapacağı hiçbir şeyi biz kulların yargılamaya hakkımız ve yetkimiz yoktur.

Diyelim Kuranda vaad olunan kafir olanın ebediyen cehennemde kalacağı söylemine karşın ebedi yaşamda Allah diledi ve cehennemdeki bir kulunu oradan çıkarıp cennetine alıverdi.Bu durum karşısında biz kulların buna itiraz etmeye hakkımız varmı dır?Hangi kul çıkıpta hani o ebedi cehennemlikti neden cennete konuldu diye hesap sorar.Zaten sorarsa o kulun imanı eksiktir.Çünki Allahın sınırsız iradesini sorguluyor demektir.

Bu yüzden bu konuda kesin hükümler çıkarmak zandan öteye gidemez.En doğrusunu Allah bilir ve dilediği gibi yapar.

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Sizlere  katılıyorum ayetteki ifade Allahın sunettulahta söz sahıbı olduğunu her şeye gucu yeteceğini vurguluyor,ama sunettullah kavramını doğru anlamak lazım,Allah kımseyi bıle bıle cehenneme yollamaz,zulum yapmaz.Sunnettullah Allahın dunya ve ahiret hayatı için koyduğu tavır ve yasalardır,kişinin kaderini iradesi ile işlediği fiiller,duası ve sunnettulah belırler.

selam ile

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Bu konuya ilişkin ateistlerin meşhur bir sorusu vardır.

Allah mutlak yaratıcıysa hiç kimsenin kaldıramayacağı büyüklükte bir kaya yaratabilir mi derler

Cevaben evet yaratabilir dersinsiniz.

Hemen peşinden peki Allah o kayayı kaldırabilirmi diye sorarlar

Siz evet kaldırabilir diye yanıtlarsınız.

Madem kaldırabilir hani o kaya hiçkimsenin kaldıramayacağı büyüklükte yaratılmıştı?Demek ki o kayayı yaratamamış derler.

Burda yapılan Allahın iradesini gözardı ederek yaratıcılık sıfatını yargılamaktır.Hiçkimsenin kaldıramayacağı kayayı yaratmış olması Allahı yaratmış olduğuna bağımlı kılmaz.İradesiyle önce yaratır sonra yine dilemesiyle onu yok eder\kaldırır.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

selam savana

Verdğin örnek güzel.Ama şunuda gözardı etmeyelım Allah cehennemde af dıleyenlere kendısiyle konuşmamalarını emredıyor ayetlerde, yani cehennemdekılerın sözlerı hıç deger ifade etmıyor.Allah bir sözü ortaya attımı o hak olur ebedıyyen,ayetlerde tum insanların cehennemın kapısına uğrayacağı,cehennemlık olanların sadece orda dizüstü bekleyıp atese gıreceklerını bildiriyor.Ben açıkçası ayetlerden zalımlerın elebaslarının yanı en çok hakedenlerin cehennemde kesınlıkle ebedı kalıcağına inanıyorum,ama şuda var Allah dılerse, tartısı eksi yönde çıkıp az gunahı olanları, cezalarını çektırıp çıkartabılır yada şefaat edıp hiç sokmaz ama bunun kesınlığini bilemeyız, belkıde hıç dilemez...


Meryem Suresi 68 Rabbine yemin olsun ki; onları da, şeytanları da mutlaka haşredeceğiz, sonra hepsini diz çökmüş halde cehennemin çevresinde hazır bulunduracağız.

Meryem Suresi 69 Sonra her gruptan, Rahman'a karşı kafa tutmada daha şiddetli davrananlar kimlerse, onları ayıracağız.

Meryem Suresi 70 Elbette ki biz, oraya girmeye daha layık olanların kimler oldğunu herkesten iyi biliriz.

Meryem Suresi 71 İçinizden oraya uğramayacak hiç kimse yoktur. Bu, Rabbin üzerinde kesinleşmiş bir hükümdür.

Meryem Suresi 72

Sonra biz, korunup sakınanları kurtaracağız. Zalimleri de orada dizleri üzerinde çökmüş bırakacağız

 

.

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Savana Kardeşim!

Allah Razı olsun düşüncelerinizi paylaşıma açtığınız için.

Varmiş olduğunuz sonuca da saygı ile karşılıyorum.

Savana yazdı:

Ancak benim bu konuda verdığım sonuç şu;Allah sınırsız iarde sahibi olansa onun yapacağı hiçbir şeyi biz kulların yargılamaya hakkımız ve yetkimiz yoktur.

Diyelim Kuranda vaad olunan kafir olanın ebediyen cehennemde kalacağı söylemine karşın ebedi yaşamda Allah diledi ve cehennemdeki bir kulunu oradan çıkarıp cennetine alıverdi.Bu durum karşısında biz kulların buna itiraz etmeye hakkımız varmı dır?Hangi kul çıkıpta hani o ebedi cehennemlikti neden cennete konuldu diye hesap sorar.Zaten sorarsa o kulun imanı eksiktir.Çünki Allahın sınırsız iradesini sorguluyor demektir.

Alemlerin Rabbi olan Yüce Allah'ın yapacağı hiçbirşeyi biz kulların yargılamaya hakkı da yetkisi de yoktur. Sınırsız iradesi de asla sorgulanamaz. Amenna! Saddakna! Bundan Allah'a sığınırım. Yazılarımda bunu ima edecek bir durum  yarattıysam Tevvab olan Rabbim beni affetsin.

Değerli Savana kardeşim!

Savana yazdı:

"Bu yüzden bu konuda kesin hükümler çıkarmak zandan öteye gidemez...

diye belirtmişsiniz. Bildiğinizi sandığım“Zann” sözcüğü; “racih itikat (tercih edilen inanç, kanaat” demektir. Bu kanaat, bilgisizlikten kaynaklanan şekk, kuşku, sanı olabileceği gibi, “yakin”e, yani kesin bilgiye de dayanabilir. Dolayısıyla “zann” sözcüğü birbirinin zıddı olan bu her iki anlamda da kullanılabilir.“Zann” sözcüğünün Kur’an’da nerede hangi manada olduğunu anlayabilmek için iki kriter mevcuttur: Birinci kritere göre, sözcüğün içinde yer aldığı cümlenin övgü cümlesi mi, yoksa yergi cümlesi mi olduğuna bakılır. Eğer cümle, anlam bakımından övgü cümlesi ise “zann” sözcüğü “yakin” anlamında; yergi cümlesi ise “şekk, sanı” anlamında kullanılmış demektir.

İkinci kritere göre,  Eğer cümlede “zann” sözcüğünü “en-i müşeddede” edatı olan “inne, enne” takip ediyorsa “zann” sözcüğü “yakin” anlamında, “en-i muhaffefe” edatı olan “in, en” takip ediyorsa “şekk, sanı” anlamında kullanılmış demektir.  (Zerkeşi, el Bürhan, c: 4, s: 156, 157; Süyutî, el İtkan, c: 1, s: 512, 513)

Yazınızdaki zann sözcüğünü ne anlamda kullandığınızı bilemiyorum.

Hucurat 12:"Ey inananlar! Zannın çoğundan sakının, zira zannın bir kısmı günahtır. Birbirinizin suçunu araştırmayın; kimse kimseyi çekiştirmesin; hangi biriniz ölü kardeşinin etini yemekten hoşlanır? Ondan tiksinirsiniz; Allah'tan sakının, şüphesiz Allah tevbeleri daima kabul edendir, acıyandır."

Necm 23:" Bunlar sizin ve babalarınızın taktığı adlardan başka bir şey değildir. Allah onları destekleyen bir delil indirmemiştir. Onlar sadece sanıya ve canlarının istediğine uymaktadırlar. Oysa onlara Rablerinden and olsun ki doğruluk rehberi gelmiştir."

Necm 28:"Oysa onların bu hususta bir bilgileri yoktur, sadece sanıya uyarlar. Sanı ise şüphesiz gerçeği ifade etmez."

En'am148:" Puta tapanlar, «Allah dileseydi babalarımız ve biz puta tapmaz ve hiçbir şeyi haram kılmazdık» diyecekler; onlardan öncekiler de, Bizim şiddetli azabımızı tadana kadar böyle demişlerdi. Onlara «Bize karşı çıkarabileceğiniz bir bilginiz var mı? Siz ancak zanna uyuyorsunuz ve sadece tahminde bulunuyorsunuz» de."

Yunus 36:" Onların çoğu zanna uyarlar; gerçekte ise zan, hakikat karşısında bir şey ifade etmez. Allah, yaptıklarını şüphesiz bilir."

Cennet ve cehennemde kalıcılık ebedidir.cümlesini, Rabbimizin vahyindeki ayetlere dayanarak kullandık. Kur'an'daki her ayeti Rabbımin kesin delili olarak kabul ediyorum. Kendime ait sözlerde de hata edebilirim endişesiyle yazılarımı hep"Kusursuz olan Allah'tır.Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir." diye bitiriyorum.

Niyetimiz asla Allah'ın meşiyetini/iradesini sorgulamak değildir.

Değerli Savana Kardeşim!

Sizi sıkmayacağı düşüncesiyle lütfen aşağıdaki ayetleri okur musunuz?

Âl-i Imran suresi âyet 9, Nisa suresi âyet 172-175, En’âm suresi âyet 94, ’raf suresi âyet 6-9, Yunus suresi âyet 45, İbrahim suresi âyet 49,50, Hıcr suresi âyet 25, Nahl suresi âyet 84-89, İsra suresi âyet 71, Kehf suresi âyet 47, 48, 98, 99, Meryem suresi âyet 68-72, 93-95, Ta Ha suresi âyet 108, Enbiya suresi âyet 101-103, Neml suresi âyet 67-85, Kehf suresi âyet 87, Sebe’ suresi âyet 40-45, Yasin suresi âyet 51-68, Zümer suresi âyet 31, 68-75, Fussılet suresi âyet 19-25, Duhan suresi âyet 40-42, Casiye suresi âyet 28-32, Kaf suresi âyet 20-35, Teğabün suresi âyet 9,10, Hakka suresi âyet 13-39, Kıyamet suresi âyet 10-15, Mürselat suresi âyet 1-50, Nebe’ suresi âyet 18-40, Zelzele suresi âyet 6.

Gördünüz ki, hiçbir insan istisna edilmeden, peygamberler de dahil olmak üzere hesap vermek için haşr mahallinde toplanılacak.

Bu toplama Allah'ın kesin olarak aldığı, asla değişmez bir karardır.

 

Şimdi burada "Allah dilerse müstesna" diyerek haşr olmayacak diyebilir miyiz?

Ya da Rabbımizin bu ayetlerine dayanarak "kesinlikle haşr vardır " dersek Rabbımizin meşiyetini/iradesini sorgulamış mı oluruz?

 

Kusursuz olan Allah'tır.

Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.

Sevgi, saygı ve muhabbetle.

Allah'a emanet olunuz.

 

Tekvir 29:" Alemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe sizler bir şey dileyemezsiniz."

 

İnsan 30:" Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz. Doğrusu Allah, bilendir, Hakim'dir."

 

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam dost1 kardeşim

Konuya ilişkin tespit ve açıklamalarınız oldukça yerinde ve makul.

Umarım benim dikkat çekmeye çalıştığım konuyu anlarsınız.

Benim söylediğim Allah inancı taşıyan mümin bir kulun Allahın vaadlerini değerlendiriken  göz ardı etmemesi gereken konunun Allahın mutlak irade ve dilemesi olduğudur.Allhın bir sıfatını kabul ederken farkında olmadan diğer sıfatını sınaması ve o sıfatını diğer sıfatına bağlı saymaya çalışmasıdır.

Duayla

 

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
kenancomert
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 03 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kenancomert

 S.A sayın cemhat  savana  sana yazıyorum ve seningibi düşünenlere..

Diyelim Kuranda vaad olunan kafir olanın ebediyen cehennemde kalacağı söylemine karşın ebedi yaşamda Allah diledi ve cehennemdeki bir kulunu oradan çıkarıp cennetine alıverdi.Bu durum karşısında biz kulların buna itiraz etmeye hakkımız varmı dır?Hangi kul çıkıpta hani o ebedi cehennemlikti neden cennete konuldu diye hesap sorar.Zaten sorarsa o kulun imanı eksiktir.Çünki Allahın sınırsız iradesini sorguluyor demektir.

 varsayalımki sennin zanda kaldığın gibi eyer Bir üküm kesilmişse o üküm mutlak yerine gelecek kafirler ve munafık fasık emre itaat etmeyen ler de dağil olmaksuretiyle cehennem onlara akolmuştur. kuranı akıllıve düşene düşüne yavaş yavaş sindire sindire saf ve katışıksız olarak okuyun ozaman Allah cc nin nedemek istediğini anlayuacaksın  şimdi gelelim ikinci kıtaya

Bu yüzden bu konuda kesin hükümler çıkarmak zandan öteye gidemez.En doğrusunu Allah bilir ve dilediği gibi yapar. bukelime senin ve senin gibi düşünenlere cevap Allah cc furkan da bildirmiştir o bildiği gibi mubarek zikirde bildirmiştir neden kendinizi zan altında bırakıyorsunuz ey şaet müslüman sanız içbir şevk ve şüpeyi aklınaza getirmeyin saygılarımla Allah a emanet ediyorum....

Yukarı dön Göster kenancomert's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kenancomert
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam kenancomert

cemhat nedir?



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats