HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Çok eşliliği yasaklayan ayetler Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Furkan Yazdı:
Hasan kardeşim senden şu ayet hakkında bir açıklama rica ediyorum:

4.3 Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, sizin için temiz kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur.

 

Bu çevirinin yanlış olduğu kesin çünkü içinde çelişki var. Çelişki şu:

 

"Bu durumda yani çok eşli olduğunuzda adaleti gözetemiyecekseniz bir tek kadınla yahut yeminlerinizin sahip olduklarıyla yetinin!" denerek çok eşliliğe iki seçenek öneriliyor.

 

(1)bir tek adın

(2)yeminlerinizin sahip oldukları

 

Bir tek kadın önerisi, tamam; çok eşli olmanın sakıncasını gideriyor. Ama öteki öneri yani ellerinizin sahip oldukları saçma. Çünkü o da çok eşlilik. Çok eşliliğin sakıncasını çok eşlilik gidermez ki! Bu durumda ayette gûya deniyor ki:

 

Çok eşli olunca adaleti gözetemiyecekseniz çok eşli olun.

 

Allah'ın vahyettiği ayet bu, olamaz. Çünkü Kuran çelişkiden arınmıştır (4:82). O halde bu çelişkili söz, ayeti "meal"lendirene aittir, Allah'a değil. Şimdi soru şu:

 

Ayeti nasıl "meal"lendirelim ki Allah'ın çelişkisiz sözü ortaya çıksın? Ne dersiniz?

 

Sevgiyle,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Furkan
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 17 haziran 2005
Gönderilenler: 47
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Furkan

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=960&PN=1&TP N=4

Hasan Akcay Yazdı:

Furkan Yazdı:

Hasan kardeşim senden şu ayet hakkında bir açıklama rica ediyorum:

4.3 Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, sizin için temiz kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur.

 

Bu çevirinin yanlış olduğu kesin çünkü içinde çelişki var. Çelişki şu:

 

"Bu durumda yani çok eşli olduğunuzda adaleti gözetemiyecekseniz bir tek kadınla yahut yeminlerinizin sahip olduklarıyla yetinin!" denerek çok eşliliğe iki seçenek öneriliyor.

 

(1)bir tek adın

(2)yeminlerinizin sahip oldukları

 

Bir tek kadın önerisi, tamam; çok eşli olmanın sakıncasını gideriyor. Ama öteki öneri yani ellerinizin sahip oldukları saçma. Çünkü o da çok eşlilik. Çok eşliliğin sakıncasını çok eşlilik gidermez ki! Bu durumda ayette gûya deniyor ki:

 

Çok eşli olunca adaleti gözetemiyecekseniz çok eşli olun.

 

Allah'ın vahyettiği ayet bu, olamaz. Çünkü Kuran çelişkiden arınmıştır (4:82). O halde bu çelişkili söz, ayeti "meal"lendirene aittir, Allah'a değil. Şimdi soru şu:

 

Ayeti nasıl "meal"lendirelim ki Allah'ın çelişkisiz sözü ortaya çıksın? Ne dersiniz?

 

Sevgiyle,

Hasan Akçay

Selam Hasan

Arapçam olmadığı için mealin doğrusunun ne olduğunu bilemiyorum ama piyasadaki meallerden bir önceki ayete bakarak (4.2) şu çıkarımı yapabiliyorum:

Konu yetimler. Daha doğrusu yetimlerin ve mallarının korunması. Ayete bu minvalden bakmalıyız.

Poligami varsa bile bu ancak yetimleri koruma adına var. Şehveti tatmin etme adına değil.

 

Fakat bu iki ayeti (4.2 ve 4.3) bir arada değerlendirdiğimde konu hakkında kafamda net bir fikir oluşmuyor.

 

Bu hususta Edip Yüksel’in mealine de baktım. Ama o da gerek mealinde gerekse açıklama kısmında pek farklı bir şey söylemiyor. Okumak isteyenler için: http://19.org/km/EY/4

 

Bu ayette (4.3) de acaba 5.3’teki gibi iki farklı ayetin birbirine içine geçmiş olması dolayısıyla iki farklı konunun aynı yerde işlenmiş olması durumu olabilir mi?

 

Teşekkürler

 

Nisa 3. (Ayetin Tamamı): Şunlar size haram kılınmıştır: Boğazlanmayarak ölmüş hayvanın eti, kan, domuz eti, üzerine Allah'tan başkasının adı anılmış, boğulmuş, vurulmuş, yuvarlanmış, süsülmüş, canı üzerineyken yetişip kestikleriniz müstesna olmak üzere canavar tarafından yırtılmış ve dikili adak taşları üzerinde boğazlanmış hayvanlar ve bir de fal oklarıyla kısmet paylaşmanız... Bütün bunlar birer sapıştır. Küfre batmış olanlar bugün dininizden ümitlerini kestiler. Artık onlardan korkmayın, benden korkun! Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslam'ı/Allah'a teslim olmayı seçtim. Şu da var ki, her kim ciddi bir açlıkla yüz yüze gelir de günaha kaçmak maksadı olmaksızın onlardan yemek zorunda kalırsa, elbette Allah Gafûr ve Rahîm'dir.

 

1. Kısım: Şunlar size haram kılınmıştır: Boğazlanmayarak ölmüş hayvanın eti, kan, domuz eti, üzerine Allah'tan başkasının adı anılmış, boğulmuş, vurulmuş, yuvarlanmış, süsülmüş, canı üzerineyken yetişip kestikleriniz müstesna olmak üzere canavar tarafından yırtılmış ve dikili adak taşları üzerinde boğazlanmış hayvanlar ve bir de fal oklarıyla kısmet paylaşmanız... Bütün bunlar birer sapıştır. Küfre batmış olanlar bugün dininizden ümitlerini kestiler. Artık onlardan korkmayın, benden korkun! Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslam'ı/Allah'a teslim olmayı seçtim. Şu da var ki, her kim ciddi bir açlıkla yüz yüze gelir de günaha kaçmak maksadı olmaksızın onlardan yemek zorunda kalırsa, elbette Allah Gafûr ve Rahîm'dir.

 

2. Kısım: Küfre batmış olanlar bugün dininizden ümitlerini kestiler. Artık onlardan korkmayın, benden korkun! Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslam'ı/Allah'a teslim olmayı seçtim.

 

Yukarı dön Göster Furkan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Furkan
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Furkan Yazdı:
Bu ayette (4.3) de acaba 5.3’teki gibi iki farklı ayetin birbirine içine geçmiş olması dolayısıyla iki farklı konunun aynı yerde işlenmiş olması durumu olabilir mi?

Hayır. Ayetin tek konusu var: yetim kadınlar. Doğru "meal"lendirme ise, ayetin siyak ve sibakıyla birlikte, şöyle olabilir:  

Yetimlere mallarını verin. Temizi pisle değiştirmeyin. Onların malını kendi malınızla yemeyin; büyük günahtır bu (4:2).

Yetimlere haksızlık etmekten korkuyorsanız size yetki veren (yetim) kadınları ikişer, üçer, dörder evlendirin. Ama bunda adil olamamaktan korkuyoranız yalnızca birini ya da ant içip edinmiş olduklarınızı. Darda kalmaktan kurtulmanız için uygun olan budur (4:3).

Kadınlara mallarını hiçbir karşılık beklemeden verin. Ama onlar gönüllü olarak birazını size bırakırlarsa çekinmeden alın (4:4)

***

Görüldüğü gibi ayetteki NKH fiili, tıpkı 24:32'deki gibi, "evlendirin" anlamına gelecek şekilde harekelenince mevcut "meal"lerdeki çelişki ortadan kalkıyor.

Söylenen şudur:

Çok eşli olmanız adaletsizliğe yol açacaksa yetim kadınlarınızın yalnızca birini evlendirin ya da ant içip edinmiş oduklarınızı.

Sevgili Furkan,

Ben bu konuyu pek çok insanla müzakere ettim. Sorularla karşılaştım. Senin de aklına bir sürü soru geliyor olabilir. Lütfen sor. Ve beni eleştir.

Yalnız, çok eşlilik kendisine ait bir tartışma bölümünü hak edecek kadar önemli bir konu. Onun için "Çok eşliliği yasaklayan ayetler" başlığı altında yeni bir bölüm açalım. Orada devam edelim. Sorularını ve eleştirini lütfen orada dile getir.

Sevgiyle,

Hasan Akçay

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Çok eşlilik zulümdür (4:23):

... iki kızkardeşi bir arada almanız size haram kılındı - Hurrimet aleyküm... en tecmaû beyn el uhteyn

Bir adamın baldızıyla evlenmesi helaldır. Yani eşi ölen ya da boşanan bir adam baldızıyla evlenebilir. Ama onları bir arada eş alamaz. Çünkü iki kızkardeş bir arada çok eştir. Ve kötü olan, zulüm olan odur.

Karı üstüne karı almak yasaktır (33:52):

(Ey Muhammed!) Bundan sonra kadınlar sana helal değildir. Onları güzel bulsan bile eşlerini onlar ile değiştirmen de. Ancak, ant içip edinmiş oldukların ile başka.

Bu ayet Hz Muhammed'e karı üstüne karı almayı yasaklıyor. Dolayısıyla, çok eşli mevcut aileler hariç, çok eşliliği yasaklıyor. Çünkü çok eşli olabilmek için karı üstüne karı almak gerekir. O, yasak. 

33:52, ayrıca, karı üstüne karı almayı İslam peygamberinin şahsında bütün müminlere yasak etmektedir. Çünkü çok eşli zulüm, yalnızca Hz Muhammed'in kişisel bir sorunu değildir; bütün toplumu ilgilendirir. Müslümanlar o ortak fesada son vermek için peygamber ne yapıyorsa onu yapmakla yükümlüdür.

Yoksa İslam ciddiyetini kaybeder.

Ne yazık ki öyle de olmuştur. Çok eşli zulüm, İslamın peygamberine yasak iken ve peygamber o yasağa uyup dururken Müslümanlar karı üstüne karı almayı sürdürdüğü için bu din kargaların bile güleceği hallere düşmüş durumdadır. 

Eşinden memnun olmayan, onu boşar ve başka bir kadın alır (4:20):

Eşinizi bırakıp yerine başka bir kadın almak istiyorsanız eşinize yükler dolusu mal vermiş olsanız bile hiç bir miktarını geri almayın.

Allah yalnızca tek eşliliğe razıdır:

Evli olmayanlarınızı evlendirin - Ve enkihu'l eyâme minküm (24:32)

Bir adam evlenir evlenmez evli olmayanlar sınıfından çıkar. Artık ona ikinci bir karı verilemez. Verilirse Allah'ın razı olmadığı bir iş yapılmış olur. Yüce Allah "Evli olanlarınızı evlendirin!" demiyor;  "Evli olmayanalrınızı evlendirin!" diyor.

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Furkan
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 17 haziran 2005
Gönderilenler: 47
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Furkan

Selam Hasan

 

Çok farklı ve enteresan fikirler ortaya koyuyorsun. Ortaya koyduğun bu görüşler genel kabullere ters ama ayetlerle temellendirdiğin bu görüşlere karşıt söylem ortaya koyabilmek epey zor görünüyor.

 

Bilindiği gibi dört evlilik İslam’ın emrettiği değil ama cevaz verdiği bir husus gibi algılandı yüzlerce yıl boyunca.

 

Bu fikriyatta olanlar bu mevzunun özel durumlara has olarak (örneğin savaş, afet vb. durumlarda dul kalınma yada çocuk sahibi olamama hali vs.) caizleşecek(!) olan bir husus olduğunu kabullenmelerine rağmen sırf şehvetlerini tatmin adına da dörde kadar evlendiler. Yine sözde ayetlere dayanarak dört eş alanlar ve birçok cariye için de fetva bulanlar böylece harem ağası gibi hayat sürenler de oldu.

 

Muhakkak ki bu uygulama insanları haklı olarak dinin kadına verdiği önem hakkında kuşkuya düşürdü. Kimileri de bu hususu din düşmanlığı anlayışına malzeme yaptı. “Erkeğe dört hatun var da kadına neden dört erkek yok” diyerek soru sormayı da ihmal etmedi.

 

Bu kallavi sorulara kıytırık cevaplar verildiği hepimizin malumu.

 

Ben sözü peygamberimize getirmek ve sana birkaç soru sormak istiyorum.

 

Bilindiği gibi peygamberimizin çok evliliği hakkında daha doğrusu bu durumun nasıl gereklilikler(!) ve hikmetler(!) içerdiğinin anlatıldığı bir çok çalışma mevcut. Resulullahı savunma adına tarihi, sosyal gerçeklikleri, örfleri okumadan girişilen belki de ayetlere aykırı bile olan ama kesinlikle doyurucu olmayan savunmalar…

 

Peygamberimizin dörtten de fazla evlilik yaptığı ve bu evliliklerinin bazılarının “himaye evliliği” olduğu hakkındaki bilgileri ve bu evliliklerin de Resulullahın ihtiyarlık döneminde olduğu (belki senin yazdığın ayetlerin inişinden sonraya tekabül ettiği) hususundaki siyer bilgilerini sen ne kadar doğru buluyorsun?

 

Ayetlerin iniş sırasını bilebilseydim belki aklım daha az karışırdı. Bunu şunun için yazdım: Senin yazdıkların çok makul geliyor ama Tahrim Suresindeki ayetlerde Allah çok eşliliğe onay veriyor gibi. Acaba hangi ayet grubu önce geldi?

 

Aslında yüzyılların tortusu olan sosyal gerçeklikler sözkonusu olduğunda farklı zaman dilimlerinde inen etap etap dönüştürme amaçlı ayetler mevcuttur açıklamasını anlamsız bulmuyorum ama yine de bu etapların birbiriyle çelişik olmasını pek de anlamlı bulmuyorum.

 

Açıkçası senin verdiğin ayetlerle Tahrim Suresindeki bazı ayetleri çelişik buluyorum. Bu konuda hatam varsa belirtmeni rica ediyorum.

 

97-1. Ey Peygamber! Allah'ın sana helal kıldığı şeyi, eşlerinin hoşnutluğunu isteyerek neden haramlaştırıyorsun? Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir.

97-2. Allah size, yeminlerinizi çözmeyi farz kılmıştır. Ve Allah, sizin Mevlâ'nızdır. Alîm'dir O, her şeyi bilir; Hakîm'dir O, hikmetleri sonsuzdur.

97-3. Hani, Peygamber, eşlerinden birine bir sözü gizlice söylemişti. Sonra eşi bu sözü duyurup Allah da onu Peygamber'e bildirince, Peygamber sözün bir kısmını açıklamış, bir kısmından vazgeçmişti. Peygamber, sözü eşine bildirdiğinde o: "Bunu sana kim haber verdi?" demişti. Peygamber de: "O her şeyi bilen, her şeyden haberi olan bana bildirdi." diye cevaplamıştı.

97-4. Eğer ikiniz, ey hanımlar, Allah'a tövbe ederseniz ne iyi, çünkü kalpleriniz kaydı; yok eğer Peygamber'e karşı dayanışmaya girerseniz hiç kuşkusuz bizzat Allah, onun destekçisidir. Cebrail'le iman sahiplerinin barışçıları da. Bütün bunlardan sonra melekler de ona arka çıkarlar.

97-5. O sizi boşarsa, kim bilir belki de Rabbi ona sizin yerinize sizden daha hayırlı eşler nasip eder: Allah'a teslim olan, iman sahibi, gönülden bağlı, tövbe etmesini seven, ibadete düşkün, yolculuk edebilen dullar ve bâkireler.

 

Burada takıldığım nokta ‘eşler nasip eder’ denilmesi yani çoğul bir ifade kullanılması ve üstelik bunların dullardan ve bakirelerden olabileceğinin söylenmesi.

 

Resulullaha, kendisine işbirliği içinde sıkıntı yaratan dul ve bakire iki eşine mukabil eşler verilebileceğinin söylenmesi bu çokeşliliğe bir onay anlamı içermiyor mu acaba?

 

Yada çok alakasız bir soru mu sordum?

Yukarı dön Göster Furkan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Furkan
 
xavier
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 28 nisan 2005
Gönderilenler: 81
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı xavier

Selam,

Ben verdiğin ayette (97-5) aynı anda ibaresini göremiyorum.

Yukarı dön Göster xavier's Profil Diğer Mesajlarını Ara: xavier
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Furkan Yazdı:
Peygamberimizin dörtten de fazla evlilik yaptığı ve bu evliliklerinin bazılarının... (belki senin yazdığın ayetlerin inişinden sonraya tekabül ettiği) hususundaki siyer bilgilerini sen ne kadar doğru buluyorsun?

Mümkün değil!

Çünkü Yüce Allah'ın 33:52'deki buyruğu kesin. "Min ba'dü" yani bundan sonra sana kadınlar yasaktır. Hz Muhammed'in artık evlenmesi mümkün değil. Yoksa Rabbine baş kaldırmış olur (10:15); peygamberlikten atılır; kafir olarak ölür ve "o büyük günde" herkes gibi "elîm" cezalara çarpılır.

Sevgili Furkan,

33:52'nin vahyinden sonra Hz Peygamber'in bir daha asla evlenmediğini ulemanın "beşerî şeriat"ı din edinmiş olanları da kabul ediyor; söylüyor.

Örneğin Süleyman Ateş:

"... âyet, peygambere mevcut eşlerinden başka kadınlarla evlenmeyi yasaklamaktadır. Nitekim Peygamber, bu âyetin inişnden sonra mevcut eşlerinden başka (hiçbir) kadınla evlenmemiştir."

Onların söylemesine zaten gerek te yok. Yüce Allah'ın 33:52'deki buyruğu kesin. Allah'ın buyruğu yerine getirilir - kâne emr ullahi mef'ûla (33:37).

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Yukardaki iletimden sonra gazetelere bir göz attım. "Hürrüyet"te şunu okudum:

Kadın aile meclisinin kararıyla erkek infazı
Ahmet ERTAN-Emrah ERDOĞAN

Balıkesir’in Edremit İlçesi’nde kadınlardan oluşan aile meclisi, imam nikahıyla yaşadığı kadının üzerine, baldızının kızını kuma olarak getiren inşaat işçisi Kadim Duran’ı sokak ortasında 4 kurşunla yaraladı. Gözaltına alınan 3 kızkardeş ile 1 yeğen, Duran’a, namuslarını temizlemek için birer el ateş ettiklerini söyledi.

***

Sevgili Furkan,

Bu haberde benim gözüme çarpan ilk şey, "imam nikahı" oldu. İmam... Sık sık Kuran okuyan, Yüce Allah'ın orada "İki kızkardeşi bir arada eş almanız yasaktır!" dediğini bilen adam, baldız yasak olup dururken kızının helal olamıyacağına bilen adam.. o nikahı nasıl kıyar?

Yüce Allah'ın 24:32'deki "Evli olmayanlarınızı evlendirin!" hükmü de kesin. İlahî rızanın tek eşlilik lehinde olduğunu dile getiriyor. "Allah'ın rızası da Allah'ın rızası!" diye tepinen Müslümalar Allah'ın bu rızasını neden takmazlar?

Örneğin, zaten evli olan oğlunu evlendiren ana-babanın hükmü mnedir?

Hattâ hattâ... Şimdi sıkı durun. Zaten evli olan halifeyi bir daha bir daha bir daha evlendiren valide sultanın hükmü nedir? O evliliklerin nikahını kıyan din imamların hükmü nedir?

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Furkan Yazdı:
 Burada (Tahrim sûresinin başında) benim takıldığım nokta ‘eşler nasip eder’ denilmesi yani çoğul bir ifade kullanılması ve üstelik bunların dullardan ve bakirelerden olabileceğinin söylenmesi.

Resulullaha, kendisine işbirliği içinde sıkıntı yaratan dul ve bakire iki eşine mukabil eşler verilebileceğinin söylenmesi bu çokeşliliğe bir onay anlamı içermiyor mu acaba?

Yada çok alakasız bir soru mu sordum?

 

Tam aksine, çok alakalı bir soru. İnsanı düşünmeye yöneltiyor. Elbet benim aklıma da takıldı. Hemen ayete baktım.

 

Orada in kelimesi var; şayet demek. Bilindiği üzere bir olasılık söylemidir bu; olgu değil. Tıpkı Furkan 8'deki "şayet Allah isterse..." gibi.

 

Kutsaldır O. Ki isterse sana bahçeler bahşeder

Tebârek ellezî inşâe ceale leke... cennétin...

 

ve sana saraylar yapıverir

ve yec’al leke kusûra

 

Yüce Allah elçisine saraylar yapıvermedi, değil mi.

 

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Hz Muhammed elbet çok eşliydi. Kuran'ı okuyan herkes bunu görür. Ama 33:52'nin neyi yasakladığını da bilelim:

33:52 "bundan sonra" karı üstüne karı almayı yasaklıyor; "bundan önce" kurulmuş olan çok eşli aileleri yasaklamıyor; "Onları dağıtın!"  demiyor. 

Bundan sonra, bir aklama ifadesidir. "Bundan önce" karı üstüne karı almak suretiyle kurulmuş aileleri aklar. Helaldır onlar; o yüzden yıkılmayacak, devam edecekler.

Onlar "ma kad selef" hükmüne girer; yani geçmişte kalanlar başka. Tıpkı Nisa 22 ve 23'tekiler gibi.

Babanızın evlenmiş olduğu kadınlarla evlenmeyin ama geçmişte kalanlar başka - Ve lâ tenkihû ma nekehe ébâ üküm min en nisâi illa ma kad selef. (4:22)

İki kızkardeşi bir arada almanız da yasaktır ama geçmişte kalanlar başka - Hurrimet aleyküm... en tecmaû beyn el uhteyni illa ma kad selef. 

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

Sayfa 42 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats