HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Çok eşliliği yasaklayan ayetler Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

selam biz konuyu kişisel sataşmalar çoğaldığı için bitirmek istedik fikrimizden geri döndüğümüz için felan değil... lütfen yanlış anlaşılmasın başlık da çok iyibi başlık cuk oturuyor yerine çok eşlilik zulumdur... bu kadar veriden bu kadar ayetten bilgiden sonra halen niye bu ısrar başlığı bahane ederek tartışmaya devam etmek istiyorsunuz ama bizler söyleyeceğimizi söyledik ister kabul edersiniz ister etmez kişi özgürdür ..

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

kimse fikrinizden dönün falan demedi de "yazılanı anlamak için de" akıl/izan gerekir. kendi aranızda bir 200 sayfa daha aynı şeyleri konuşun ve saplantılarınıza inanın o zaman :) Hatta 3 kişi mezhep falan da kurabilirsiniz.

Siz ayetlerin anlamlarını saptırdıkça ben de Tertemiz kulluk görevim dahilinde Allah'ın Dini çerçevesinde gerekli açıklamaları yaparım.

Bundan böyle de "açık ve öz karakterim gereği" Kişisel saldırılar aynı şekilde yanıtlanacaktır.

Saygılar Sevgiler..



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

Çok eşlilik Dünya tarihinin her döneminde vardır ve 21. yüzyılda ve 30. yüzyılda çok eşlilik mevcut olacaktır. Ama Bu belki fuhuşla da olacaktır.. "Kurumsal, Sözleşmeli ve Temiz" çok eşlilikle de olacaktır. Takva temelli Kurumsal çok eşliliğin "Tek" tarafı erkek, "çok" tarafı kadınlardır. Bu tamamen yaradılış, soy devamı, "Temiz-Malum-Bilinen- Nesil" ile ilgili temel bir olgudur. Kadın onlarca -sünnetullah- nedeninden ötürü çok eşli olamaz.

Yüce Allah çok eşliliği asla yasaklamamıştır. Hatta kadın hakları konusunda mükemmel bir ivme olan "Kadına Miras"ın Ayete girmesindeki anlam ve hedef (Kadına eşit hak vermek, hakkını çoğaltmak, Cahiliye toplumuna zıt olarak Onu bir birey kabul etmek) bile çok eşlilik konusunda mevcut değildir. Yani tek eşliliğe (takva-ilerleme- anlamında) yönlendirme dahi mevcut değildir. Yönlendirme sadece eşler arasındaki "Adalet" Kavramınadır.

Hiç kimse kendini kandırmasın. Bu kanattan da İslam Dinine Kuran'a saldırmasın. "Çok eşlilik" sözde en gelişmiş toplumlarda dahi "ustaca gizlenen" bir realitedir.

Bu da Kuran'ı haşa küçültmez, İnsan psikolojisinin, girdaplarının, ihtiyaçlarının, kadın+erkek+cinsellik+zina+nesli koruma+adalet+dedikodu+saflık+temizlik gibi en karmaşık konulardaki yaklaşımın bir başka mükemmel yansıması halinde daha da Yüceltir. 

İslam Dininde de bu çağda da Fransa da, Çinde, Amerikada, Suriyede de 30. yüzyılda da çok eşlilik olacaktır. Çok eşlilik "KADIN HAKLARI" ile ilgili bir kavram değildir.

Kişisel ihtiyaç "gereğini" hissediyorsa ve gücü de varsa bir Müslüman, Semtindeki ya da şehrindeki Bekar ya da dul bir bayanla (onun da ihtiyacı varsa ve razı ise) "Tam ya da Kısıtlı bir birliktelik (Kurandaki sözleşmeniz altında bulunanlar..)" sözleşmesi yapabilir. Bayanı her yönden tatmin eder. Karşılıklı Sözleşme ile de Bayanın mevcutsa çocukları (-ve doğacak çocukları) erkeğin maddi-manevi şemsiyesi altına girer. Bu erkek ile Bayanın "Özel bir sözleşme ile birbirine bağlı oldukları" Semt sakinleri tarafından bilinir. Bir şekilde Duyurulur. "Öz" ve "Ahlak" koruma altına alınır.

Günümüzde "Seks Köleleri" haline getirilen ve sonra da çöpe atılan bayanları bir kimliğe bağlama, erkeğin de bir şekilde gözünün temelsiz ilişkilerden uzaklaşması şeklinde sonuç veren ve kadınlarında "belki kısmen" mutlu olabileceği bir birlikteliği Kuran yasaklamamıştır. Erkek ve Kadın RAZI İSE.

(Sosyal anlamda "Acıkınca put yeme" anlamına gelen -Muta Nikahı- ile karıştırılmasın)

Bu sadece Maddiyat ile ilgili bir konu da değildir. Zaten maddi yönden kadınların "tutunma" ihtiyacının çoğaldığı toplumda kadınlara iş ve kendi özgürlüklerini eline alma, çocuklarına helal rızık temin etme çalışmaları daha mükemmel bir sonuç verecektir. Ama, Pekala, İşinin gücünü kurmuş, geliri sağlam ve özgür bir bayan da "Özel ve Samimi bir Sözleşme Çerçevesinde" evli bir erkeğin 2.eşi olmayı kabul edebilir. Beğenebilir. Erkeklik gücüne tutulabilir. Hatta bu sadece yine sözleşme kapsamında seks yönünden tatmin edilme amacıyla da olabilir. Sadece bu amaçla yapılsa dahi, "Zinaya yaklaşmayın" temelindedir. Çok samimi ve içten bir davranıştır. Ahlaki+Dini yönden bir yönelme -Takva ihtiyacı hisseden bunu yapar. Zaten toplum almış başını gitmiş kimsenin derdi bile değil bu.

Buradaki en temel ve hassas kavram. Özellikle kadın-erkek ilişkilerinde Gerçekten çok zor ve uğraştırıcı hale gelen "ADALET"tir.

Çok eşliliğin toplumsal ölçüsü Kurala/Sözleşmeye bağlayarak fuhşu ortadan kaldırma, ikili ölçüsü de işte budur : Ne kadar isteseniz de kadınlara eşit davranamazsınız. Öyleyse tamamen birine yönelip de diğerini askıdaymış gibi bırakmayın. Bu durumu düzeltip erdemli olursanız ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir./ Kuran-ı Kerim

Bunun yanında "Cariye" konusunda bu toplumda artık uygulanmayan bir sosyal sınıf sözkonusu olduğu için uzun uzun yorum ve anlatımlara gerek duymuyorum. Sadece şunu yazıyorum: Özü sözü bir, doğru ve malca da, bedence de güçlü bir işadamı düşünün. Bu işadamının da belirli tarihlerde 2-3 aylık sürelerle yurt dışında kalma durumu olduğunu varsayın. Eğer ki bayan da razı ise ve Allah'ın sınırlarını koruma önemsenerek yanıbaşında bir sekreterle bu gezilere gitmesi, "Özel Sözleşme, Olası hamilelikte sahiplenme, sonradan çöp gibi bir kenara bırakmama anlayışı" ile bu bayanla birlikte hem ticari işlerini yürütmesi hem de ilişkiye girmesi dahi sözkonusu olabilir. Böyle bir yaklaşımın nasıl faydalar getireceğini varın siz düşünün. Rabbimiz "Sınırları korumayı ve sözleşmeyi" öneriyor. Bu son konuda çok önemli 2 handikap var. (-ki Kuran ve inanç temelli değil bunlar) biri Resmi Hukukun doğacak çocuğu ve bu ilişkiyi reddetmesi, diğeri de bu özel anlaşmayı iyi niyetle dahi yapıp çevresine duyuran, "Biz artık birbirimizle birlikteyiz, birbirimize aitiz" duyurusunu yapan insanlara dahi toplumun kötü gözle bakmasıdır. (-ki bu bayan açısından ileri derecede incitici oluyor, kavramlar değişiyor) Ama aynı toplum bedensel ihtiyaç gereği aynı işadamı bir seks kölesi ile yatsa dahi normal bakıyor. Lütfen okuyun, ince ince Düşünün Mekkeyi o dönemi ve karar verin, bir konu daha nasıl güzel anlatılabilirdi: Nur-33. Nikâh imkânı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleştirinceye kadar iffetlerini korusunlar. Size bağımlı olanlardan, hürriyetini satın almak isteyenlerin, kendilerinde iyi hal görürseniz, onlarla yazılı anlaşma yapın. Allah'a size verdiği malından siz de onlara verin. Hizmetinizdeki genç kızları, iffetli kalmak isteyip dururlarken, iğreti dünya hayatının basit menfaatini elde etmek için fuhşa zorlamayın. Kim onları baskı altında tutarsa Allah, fuhşa zorlanmalarından sonra onları affedici, esirgeyicidir. / Kuran-ı Kerim

Son olarak size çok iddialı bir cümle yazmak isterim. Ki bu bir iddiadır. Ve arkasındayım. Eğer ki toplumdaki kadın-erkek ilişkileri sözleşmeler kapsamına oturursa ve devlet çok eşliliğin hukuki çerçevelerini çizebilirse sokakta bayanların daha az ilgi çekici ve az dekolteli dolaştığını göreceksiniz. Handikaplara rağmen, Rabbimin serbest bıraktığı her konuyu ben de hür ve serbest bırakmakla yükümlüyüm. Hatta kanun yapıcı konumunda olsam Çok eşliliğin hukuki temelini açıklayan, kurallara bağlayan bir kanun çıkartmak için de uğraş verirdim.

 

En doğrusunu Yüce Rabbim bilir. Yazdığım herşey tartışılabilir. Ancak Kuran'da çok eşliliği yasaklayan hiçbir Ayet yoktur. 

Saygılar.



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

AHZAB 37 DOĞRU MEAL:

Selam Dostlar 

33.SURE  37.AYET

Bu ayetin metninde tırnak işareti yoktur.

mealler tırnak işaretini rivayet ve yorumlara dayanarak daha ifade bitmeden kapatmışlar.

"  أمسك عليك زوجك واتق الله "

33.SURE  37.AYET

Bu ayetin metninde tırnak işareti yoktur.

mealler tırnak işaretini rivayet ve yorumlara dayanarak daha ifade bitmeden kapatmışlar.

"  أمسك عليك زوجك واتق الله "

Kuran’a göre Muhammed Peygamber “içi dışı bir , şeffaf , aydınlatan bir cam kandil”. Yani  içi başka dışı başka biri değil, Muhammed peygamber.

Eğer o rivayet zincirleri olmasaydı, meallerde o tırnak daha ilerde; yani ifadenin tamamını içererek kapanabilirdi:

وإذ تقول للذي أنعم الله عليه وأنعمت عليه :  

" أمسك عليك زوجك واتق الله وتخفي في نفسك ما الله مبديه وتخشى الناس والله أحق أن تخشيه "

 فلما قضى زيد منها وطرا زوجنكها لكي لا يكون على المؤمنين حرج في أزوج  

Kuran’a göre Muhammed Peygamber “içi dışı bir , şeffaf , aydınlatan bir cam kandil”. Yani  içi başka dışı başka biri değil, Muhammed peygamber.

Eğer o rivayet zincirleri olmasaydı, meallerde o tırnak daha ilerde; yani ifadenin tamamını içererek kapanabilirdi:

وإذ تقول للذي أنعم الله عليه وأنعمت عليه :  

" أمسك عليك زوجك واتق الله وتخفي في نفسك ما الله مبديه وتخشى الناس والله أحق أن تخشيه "

 فلما قضى زيد منها وطرا زوجنكها لكي لا يكون على المؤمنين حرج في أزوج

 

YAPILMASI GEREKEN SADECE TIRNAK İŞARETINI ERKEN KAPATMAYIP DOĞRU YERDE KAPATMAKTIR.HEM HZ MUHAMMED HEMDE ZEYD İÇİN IKINCI ŞAHIS ZAMIRI SEN KULLANILMIŞTIR.

Zeynep zaten Hz Muhammedın akrabasıdır ve Hz Muhammed onu küçüklüğünden ve Zeyd ıle evlenmeden öncede tanımaktadır,peygamberin içinde sakladığı hadislerle açıklandığı gıbı Zeynebe duyduğu cınsel istek olamazdı.Zeynep'i evlendıren peygamberımızdı,tanıştıran ve ön ayak olan,ayette hem Allah tarafından hemde peygamber tarafından bahsedılen nımetlenme bu evlılıktır.Allahın en hoşlanmadığı helal boşanmadır bunu tum mumınler bılır.Ama Zeydın korkusu daha çok toplumdan tepkı görmektı,o toplum içersinde sıradan degıldı,gözönundeki peygamberın evlatlığı olarak sorumluluk sahıbıydı.

Boşanma dışında sayısı 2 ıle sınırlamış helal varmıdır?Ya da bu helali yani boşanmayı tasarlayanlar için 4 ay bekle,vazgeçip uzlaşabilirsin uyarısı,hakemler eşliğinde barış için ugraş uyarısı...Boşanma konusunun Allahın hoşlanmadığı ve sınırladığı bir helal olma konusu tefsirlerde İslam alimlerince yaygın bir kanıdır.

Yasar Nuri Özturk Kurandaki İslam adlı tefsirinde sayfa 436 Allah katında helallerin ,tiksinmeye en musaıt olanının boşanma olduğuna ve Kuranda eşlerın ayrılmaları için kullanılan şıkak(butunden kopma,butunu parçalama) kelimesine dıkkat çekiyor.Kuran sadece şiddetli geçimsizliği sebeb saymış ve aile yapısını korumak için,bir yandan usulu zorlaştırmış,bir yandanda ögut ve tesvık yollarını ısrarlı bir biçimde kullanmıştır.

AHZAB 37(sen, hem Allah’ın nimet verdiği, hem de senin nimet verdiğin kişiye diyordun ki:)

BU YENİ MEAL DAHA DOĞRU ÇUNKU ŞAHSI YORUMUMA GÖRE AHZAB 36 DA ZEYD'E VERILEN NIMETIN ZEYNEPLE OLAN EVLILIK OLDUĞUNA,ALLAHIN EN SEVMEDIĞI HELALIN BOŞANMA OLDUĞUNA,PEYGAMBERIN ÖN AYAK OLMASINA VE KENDI ELIYLE AKRABASI ZEYNEPLE EVLATLIĞINI TANIŞTIRIP EVLENDIRMESINE ATIF VAR,KONU ZEYD'E HATIRLATILIYOR.

Ahzab Suresi 36 Allah ve resulü bir işte hüküm verdiklerinde, inanmış bir erkekle inanmış bir kadının, işlerini kendi isteklerine göre belirleme hakları yoktur. allah'a ve resulüne isyan eden, açık bir sapıklığa batıp gitmiş demektir. 

Ahzab Suresi 37 Hani sen Allah'ın nimetlendirdiği, senin de lütufta bulunduğun kişiye "Eşini yanında tut, Allah'tan kork! , Allah'ın açıklayacağı birşeyi de içinde saklıyorsun, insanlardan çekiniyorsun, oysaki kendisinden korkmana Allah daha layıktır.'' diyordun. Zeyd o kadından ilişiğini kesince onu sana nikâhladık ki, evlatlıkları eşleriyle ilişkilerini kestiklerinde, müminler için o kadınlarla evlenmede bir güçlük olmasın. Zaten Allah'ın emri yerine getirilmiştir.


Ahzab Suresi 38 Allah'ın kendisine farz kıldığı şeyde peygambere hiçbir vebal yoktur. Daha önce gelip geçmişlerde de Allah'ın yolu-yöntemi buydu. Allah'ın emri, belirlenmiş bir kaderdir/ölçüdür.

ÖZET OLARAK:

PEYGAMBERE VE PEYGAMBERİN AKRABASI ZEYNEPE HİÇ BİR KINAMA YOKTUR.

BURDA ILK ÖNCE  ZEYDE BOŞANMA KONUSUNDA DUYDUĞU İSTEKTE ACELE ETMEMESİ PEYGAMBERCE ÖĞÜTLENMİŞTİR.

ÇUNKU HER EVLILIKTE BİRAZ SABREDILMELİ, BOŞANMA İÇİN ACELE ETMEMELİ,BARIŞMA UMUDU VARDIR.ALLAH BOŞANMAYI SINIRLAYARAK,ÖNCE UZLAŞMAYI EMREDER,4 AY MUDDET BEKLE BELKI KARARDAN CAYARSIN DER. 

 ZEYD,BU BOŞANMA İSTEĞİNİ GİZLEMEKTEDİR,İNSANLARDAN( PEYGAMBERLE, MÜMİNLERİ) İNCİTMEKTEN KORKMAKTADIR.

PEYGAMBERİN ÖN AYAK OLMASIYLA EVLILIK NİMETINI VEREN ALLAHTAN  BOŞANMA KONUSUNDA AYETLERLE ÇİZDİĞİ SINIRLARDAN DOLAYI  DAHA FAZLA KORKMASI GEREKTIĞI ÖGUTLENMEKTEDİR.

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
ebu turab
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 529
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu turab

merhaba,

hakikaten sitedeki bazı forumlar çok ilginç hale geliyor.tam 118 sayfa dile kolay.

peki arkadaşlar acaba günümüzde zina yapan,dost,metres hayatı yaşayanlar bir tarafa sıradan müslümanlar arasında çok eşli yaşayanların oranı kaçtır?yüzde 0,1'igeçer mi?günümüz şartlarında  resmi anlamda çok eşli yaşamak mümkün müdür?ve bunları cavapladığımızda asıl sorumuz şu olmalı.bu kadar uzatmaya gerek var mıydı?

saygılar



__________________
"sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Yukarı dön Göster ebu turab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu turab
 
ebu turab
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 529
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu turab

fatih istabul surlarına dayandığında bizansın papazları meleklerin kadın mı erkek mi olduklarını tartışıyorlarmış bilmem anlatabildim mi?

__________________
"sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Yukarı dön Göster ebu turab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu turab
 
tesliman
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 113
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tesliman

BU SAYFALARA YAKIŞTIRILMADIĞINDAN SİLİNMİŞTİR!



__________________
Yaradan bana akıl-vidan ve bir de yaşam kitabını vermişken
neden kendime havadan klavuzlar bekleyim??
Yukarı dön Göster tesliman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tesliman Ziyaret tesliman's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

tesliman Yazdı:
esenlikler dilerim hasan bey

size sorum yüce Tanrının çok eşliliğe yönelik bir sınırlama getirip getirmediğidir...

Tanrı çok eşliliği yasak etmiş; niye sınırlasın? Sevgi ile, Hasan Akçay

Bu forumdaki Çok eşliliği yasaklayan ayetler bölümünden: http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=974&PN=1&TP N=117

4:23'teki "Uhdeyni bir arada eş almayın!" emrine göre bir arada eş almak yani çok eşlilik yasaklanması gereken bir kötülüktür; zulümdür.

Yüce Allah zulmü yasakladığına göre çok eşlilik yasaktır

"Toplanma günü Allah'ı anmaya koşun!" diyen 62:9 ile "Evli olmayanlarınızı evlendirin!" diyen 24:32 yapı bakımından aynıdır. Demek ki teslimanlara 62:9, Lat-Menat-Uzza'yı anmak suretiyle, şirke batmayı nasıl yasaklıyorsa 24:32 de, zaten evli olanları evlendirmek suretiyle, çok eşli zulme batmayı yasaklar. O halde zaten evli olanları imam nikahıyla bir daha evlendiren din adamları büyük günah işlemektedir.

Şirki yasaklayan ayetler ne kadar açık ve netse çok eşliliği yasaklayan ayetler o kadar açık ve nettir. Görmek isteyene.

Artı, "Eşinizi bırakıp yerine başka bir kadın almak istiyorsanız..." diyen Nisa 20, yeni bir kadını eş almak isteyen evli erkeğe o kadın için yer açmak üzere mevcut eşini boşamasını emredip eş üstüne eş almayı yasaklıyor -Ve in eradtümü's 'tibdale zevcin mekane zevc. 4:20 de açık ve net bir ayet.

Çok eşli Hz Muhammed'e mevcut bir eşini bırakıp hoşlandığı bir kadını eş almayı yani eş değiştirmeyi yasaklayan (lâ entebeddele bihinne) 33:52 de 4:20'deki bu eş üstüne eş alma yasağını pekiştiriyor; yoksa çok eşli Muhammed her eş değiştirdiğinde eş üstüne eş almış olurdu.  

Hiçbir erkek eş üstüne eş almaksızın çok eşli olamıyacağına göre 4:20 ve 33:52 de çok eşliliği yasaklayan ayetlerdir.

Açık ve net, görmek isteyene.

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
tesliman
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 113
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tesliman

BU SAYFALARA YAKIŞTIRILMADIĞINDAN SİLİNMİŞTİR!



__________________
Yaradan bana akıl-vidan ve bir de yaşam kitabını vermişken
neden kendime havadan klavuzlar bekleyim??
Yukarı dön Göster tesliman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tesliman Ziyaret tesliman's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sizin "heyyyyt bre" havasında "bana bak hasan bey" diye celallenerek öne sürdüğünüz bu iddialar daha önce öne sürüldü ve cevaplandı. Lütfen okuyun. Önce bilgi sahibi olun sonra fikir. Her halde siz de göreceksiniz ki celallenmenin lüzumu yok.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa 42 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats