HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Çok eşli evlilik kuranda varmı? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

NİSA

2
Yetimlere mallarını verin. Temizi pise değişmeyin. Yetimlerin mallarını kendi mallarınıza katarak yemeyin. Bunu yapmak gerçekten büyük bir vebaldir.

3.
Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, sizin için temiz kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur.

4.
Kadınlara mehirlerini nazik ve cömert bir şekilde örf ve çevrenin kabullerine uygun olarak verin. Eğer ondan birazını kendileri kişisel istekleriyle size sunmuşlarsa artık onu içinize sine sine yiyin.

5.
Allah'ın sizin için ayakta durma aracı yaptığı mallarınızı kendini bilmez beyinsizlere vermeyin, o mallar içinden onlara rızık ayırın, onları giydirin ve onlara tatlı ve işe yarar bir söz söyleyin.

6.
Yetimleri, nikâh çağına gelmelerine kadar gözetleyip deneyin. O zaman onlarda içinize sinecek bir olgunluk ve erginlik görürseniz, mallarını onlara geri verin. Büyüyecekler diye bu malları tez elden saçıp savurarak yemeyin. Zengin olan, iffetli davransın. Fakir olan ise örfün gerekli kıldığı oranda yesin. Mallarını kendilerine teslim ettiğiniz zaman yanlarında tanıklar bulundurun. Hesap sorucu olarak Allah yeter.

Selam

Nisa suresi 2 ,3.4,5,6. ayetlerde bize ne anlatıyor?

Bu soruya ayetlere bağlı kalarak vardığım anlayışı paylaşmak istiyorum.

 

Nisa 2 te emredilen:

-Yetim olan toplum bireylerine mallarını verin

-temizi pise değişmeyin....

temiz olan ---yetimlere mallarını vermek

Pis olan....yetimlerin mallarını onlara vermekten kaçınmak

-Yetimlerin mallarını kendi mallarınıza katarak yemeyin..

Bu 3 emirden anlaşılanlar nelerdir?

*Toplum bireylerinin kimileri yetim kişilerin mallarının idaresini elinde bulundurmakta

*Yine bu bireylerin kimileri idaresi altında bulunan yetimlere ait malları kendi mallarına katıp yemek eiğiliminde

*Toplumun geriye kalan diğer bireyleride buna göz yummakta(nisa 2 ayrım yapmaksızın tüm toplum bireylerine hitap ettiği için)

 

Nisa 3 te emredilen:

-Yetimler konusunda adaletli olamayacağınızdan korkarsanız

-sizin için temiz kılınan kadınlardan 2şer 3 er 4er nikahlayın

-Eğer bu durumda adaletli olamayacağınızdan korkarsanız

- bir tek kadını nikahlayınız

-yada yeminle bakımını üstlendiklerinizle yetinin

nisa 3 te emredilenlere dair Sorular.

-kimler yetimler konusunda adaletli olamamaktan korkar?

nisa 3 te bahsi edilen yetimlerin mallarını idarelerinde bulunduran toplum bireyleri ve bunlar dışında kalan diğer bireyler.

Toplumun bireylerinin yetimler konusunda adaleti sağlamasının yolu nedir?

nisa 2te bahsi edildiği üzere ;yetim olanlara mallarını vermek verilmesini sağlamak

yetim olanların mallarını kendi mallarıyla karıştırıp yememek

Yetimlerin mallarının idaresini ellerinde bulunduranlar adaleti sağlamak için, yetimlere mallarını nasıl verecekler?

bu sorunun cevabını nisa 3,4, 5 ve 6 verir.

nisa 3 ;yetimlerden temiz kılınan------>evlenilmesinde sakınca olmayan, evliliğe rıza gösten,evlilik çağında olan yetim kadın ve kızları<------nikahlamak suretiyle onlara mallarını verecekler.

Kafa karışıklığına sebep olan bu ayeti anlaşılmaz hale sokan anlayış, kim kimi nasıl nikahlayacak,neden nikahlayacak sorularına bulunan yanlış cevaplar.

Toplumun himayesi altındaki yetimler kimlerdir?

Evlenecek çağa gelmiş yetim kızlar,erkekler

Çocuk yaştaki kızlar ,erkekler

Akli melekeleri yerinde olmayan kızlar ve erkekler

Himayeyi sağlayan kimler?

Yetimlerin mallarına idarecilik eden toplumun bireyleri ile

buna rıza göstermiş toplumun geriye kalan diğer bireyleri

Kısacası toplumun tüm bireylerinin yetimler ve onların haklarının gözetilmesi konusunda sorumluluğu var.

O halde toplum bireyleri evlilik yaşına gelmiş ve bunu arzu eden yetim kızlar ve kadınlarla evlenmek durumunda.2şer 3er dörder evlenin ifadesi bence değim olup toplum içinde ne kadar yetim kadın varsa hemen hemen hepsiyle evlenin.Evlenecek olan kişiler toplumun bireyleri.Bir erkeğin 2şer 3er 4er yetimi aynı anda nikahlaması söz konusu değil.Durumu uygun bekar her birey evlilik tercihini öncelikle yetim kızlardan yana kullancak.Ancak bunu başaramıyorsanız(yetim kızların hepsiyle evlenmeyi -yetim kızların tamamının evlenmiş olmasını_başaramıyorsanız) o halde bir tane ile yetinin yani ;başarabildiğiniz kadarını yapın yada yeminle bakımını üstlendiğiniz kızlarla evlenin .. bu kızlarda ayetin konusu ve gelişine göre yetim kimsesiz kişiler.

nisa 4;

Evlilik yapmış olduğunuz bu kadınlara mehirlerini nazikçe verin.

Allah'ın -onlarla evlenip, onların mallarını verin - emrini yerine getirmiş olmanız, O kadınlara eş olarak sunmanız gereken mehirin önüne geçmez.Onlara da diğer kadınlara olduğu gibi mehirlerini örfe göre, cömerçe ve nazikçe verin.

nisa 5:

nisa 2de bahsi geçen yetimler içinde bulunanlar ;

Evlenecek çağa gelmiş yetim kızlar,erkekler

Çocuk yaştaki kızlar ,erkekler

Akli melekeleri yerinde olmayan kızlar ve erkekler

Akli melekeleri yerinde olmayanlara değinilip bunlara mallarının nasıl verileceği anlatılıyor ;Malları ellerine vermeyin akılları çalışmadığı için ne yapacaklarını bilemezler ancak onları doyurun giydirin güzel söz söyleyin bakımını güzelce layıkıyla yerine getirin

nisa 6ta ise

çocuk yaştaki yetimlere atıfta bulunup

Onlar ergen olup nikahlanacak çağa geldiklerinde onlara mallarını verin denilmekte

 

Benim anlayışıma göre 6 ayetin özeti şöyle

Toplumdaki yetimlere mallarını verin

Bunu yaparken izlenecek yollarınız şöyle;

-Yetimlerden ergen yaşa gelmiş kadınların hemen hemen hepsiyle evlenin -yetim kızların hepsinin evlenmiş olmasını başaramıyorsanız-bile en azından elinizden gediği kadarını yapın.

Evlendiğiniz bu kadınlara mehirlerini verin bunu cömert ve nazikçe  yapın (nazikçe ve cömetçe ifadesi ,yetim kızlarla Allahın emriyle evlenmiş olmaktan ötürü bu evliliği onların başına kakmayın ,mehir verirken  cimrilik etmeyiniz anlamını desteklemekte)

Akli melekeleri yerinde olmayan yetimlere de rızık ayırmak giydirmek ve güzel söz söylemek kaydıyla mallarını verin

Henüz nikah çağına gelmemiş yetimleride onlar nikah çağına gelene kadar gözetip kollayın, onların mallarının idaresini layıkıyla yerine getirin ,onlar nikah çağına gelince mallarını kendilerine verin

 

En doğrusunu Allah bilir




__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

nisa23

Size, şu kadınlarla evlenmek haram kılınmıştır: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle birleştiğiniz hanımlarınızdan doğmuş olup evlerinizde oturan üvey kızlarınız -eğer anneleriyle birleşmemişseniz o takdirde sizin için bir günah yoktur- ve sulbünüzden gelen oğullarınızın karıları. İki kız kardeşi birlikte almanız da haram kılınmıştır. Eskide kalanlar müstesna. Allah çok affedici, çok merhametlidir.

Nisa 23te "iki kızkardeşi bir arada nikahlamak haramdır " emrini ayete bağlı kalarak anlamayı denemeliyiz.

 

Burada yasaklanan erkeğin karısnı boşayıp baldızını nikahlaması

durumudur.

Ayette bu durum ayrıca belirtilmeyip yasaklıları anlatan pasaj içinde anılıp karılarınızın kızkardeşleri şeklinde de olabilirdi.Eğer böyle olsaydı erkek hiçbir şekilde baldızı ile evlenemezdi.bu durumun ayrıca birarada ifadesi ile belirtilmesi karınızı boşadıktan sonra baldızınıla evlenemezsiniz ancak karınızdan sonra başınızdan başka bir kadınla nikah geçer onuda boşarsanız baldızınızla evlenebilirsiniz anlamı çıkıyor.Yani karısı ve baldızı ile olan nikahlar ard arda getirilerek iki kız kardeşin bir arada nikahlanmaması emri veriliyor.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Nisa 3 ve nisa 23 ayetlerin siyak ve sibakına ve konu bütünlüğüne bağlı kalınarak anlaşıldığında çok eşli evliliğe delil olarak sunulan bu ayetlerin aslında bizlere anlattığı şeylerin iddia edilenlerden çok daha farklı olduğu anlaşılıyor.

Bunun dışında ,çok eşli evliliğin olmadığına delil olacak diğer bir konu miras hukukudur.Mirasla ilgili ayetlerde çok eşli adamın karılarının arasındaki hak ve hukuka dair hiç bir anlatım yoktur

Allah çok eşli evliliğe hem onay verecek ,hemde miras hukukunu düzenlerken çok eşli adamın karılarının hak ve hukukunu düzenlemeyi (haşa)unutacak.Böyle çelişki olamaz.

Çelişki beşerin uydurduğu yorumlardan kaynaklanmaktadır.

Mirasın bölüşümünde ailenin  her bireyini ve onların mirastan alması gereken payları oranlarıyla deklere eden Allah çok eşli olmayı meşru kılsaydı elbetteki çok eşli adamın karılarına düşen paylarıda oranlarıyla belirtirdi.

Kuranın inmesinden sonra çok eşli evlilik ortadan kaldırıldığı için kuran öncesi dönemin düzeninin parçası olan çok eşli ailelere ve bu ailedeki kadınlara düşecek miras hisselerinin kuranda deklere edilmesi söz konusu olamaz.Hem eski düzeni kaldırıp hemde eski düzenin gereklerine çözümler sunmak olmaz.

Ayrıca kuranın hiç bir ayetinde  kocanın birden fazla evlilik yapacağı diğer kadınların bu duruma nasıl riayet edeceğinden

kocanın diğer karılarının rızasını alıp almayacağından

Kocanın hangi şartlarda 2. 3. 4. 5. karıyı almasında sakınca olmayacağındanda bahsedilmez

Bahsedilmez çünkü kuranın getirdiği düzende böyle bir evlilik çeşidi yoktur

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

Selam Savana,

Mirasla ilgili olarak, birden çok eşin payları hakkında birşey olmamasının sebebi, belirtilen oranın eşler arasında eşit paylaşılacağını doğal olarak anlatmaz mı bize? Örneğin herbirine 2/3 demedikçe, bir grup için belirlenen oran, o grupta birden çok kişi varsa, kişilerce doğal olarak eşit paylaştırılır.







__________________
Asra andolsun ki,iman eden, sâlihât işleyen, hakkı ve sabrı tavsiyeleşenlerin haricindeki tüm insanlar kesinlikle tam bir hüsran içindedir.
Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Allah size çocuklarınızla ilgili olarak şunu öneriyor: Erkek için, iki dişinin payı kadar. İkiden fazla kadın iseler ölenin bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer çocuk sadece bir kadınsa, mirasın yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığından ana-babanın her biri için altıda bir hisse olacaktır. Ölenin çocuğu yoksa ve kendisine ana-babası mirasçı olmuşsa bu durumda anasına üçte bir düşer. Eğer kardeşleri varsa, anasının payı, yapacağı vasiyetten ve borcundan arta kalanın altıda biridir. Babalarınız var, oğullarınız var. Siz bunlardan hangisinin yarar bakımından size daha yakın olduğunu bilemezsiniz. Allah'tan bir buyruğu önemseyin. Hiç kuşkusuz Allah herşeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir.nisa 11

Zevcelerinizin geriye bıraktığının yarısı sizindir, eğer onların çocuğu yoksa. Eğer onların çocuğu varsa, vasiyet ettikleri ve borçları ödendikten sonra geriye bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Eğer sizin çocuğunuz yoksa bıraktığınızın dörtte biri zevcelerinizindir. Eğer sizin çocuğunuz varsa bu durumda, yaptığınız vasiyet ve borcunuz ödendikten sonra geriye kalanın sekizde biri zevcelerinizindir. Eğer miras bırakan erkek veya kadının ana-babası ve çocuğu yok da erkek kardeşi veya kız kardeşi varsa, bu kardeşlerden herbirine altıda bir düşer. Kardeşler bundan fazla ise bu takdirde onlar, yapılmış bulunan vasiyet ve borç ödendikten sonra üçte bire ortaktırlar. Kimseye zarar verilmemelidir. Allah'tan bir öneridir bu. Allah Alîm'dir, Halîm'dir.nisa 12

Fetva istiyorlar senden. De ki: "Allah size, ana-babasız ve çocuksuz kişi hakkında şöyle fetva veriyor: 'Çocuğu olmayan, bir kızkardeşi bulunan kişi öldüğünde, onun terekesinin yarısı kızkardeşindir. Böyle bir kişi, çocuğu olmayan kızkardeşi öldüğünde, onun terekesinin tamamına mirasçı olur. Eğer ölenin iki kızkardeşi varsa terekenin üçte ikisi onlarındır. Eğer mirasçılar, kadın-erkek, birçok kardeşlerse bu durumda erkek kardeşe, iki kızkardeşin payı kadar verilir.' Allah size açık-seçik bildiriyor ki sapmayasınız. Allah, her şeyi gereğince bilmektedir.nisa 176

Selam barış

Katkınız için teşekkür ederim

Kırmızıyla işaretlediğim yere binaen bende size sormak istiyorum.

Eğer ölen adamın erkek ve kız kardeşleri varsa ve bu kız kardeşlerden her birine düşen oran 1\6 olcaksa, kız ve erkek kardeş sayısı 2den fazla ise doğal olarak bunların 1\6yı kendi aralarında paylaşacakları anlaşılmazmı ki ayetin devamında oran değiştirilip vasiyet ve borç ödendikten sonra 1\3 e ortak oluyorlar?

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

Nisa129 genellikle çok eşli evli adamın karaılarının arasındaki adaletten bahsediyormuş gibi anlaşılmakta.Nisa 129da 2 grup kadından bahsedilmekte ancak benim vardığım kanaate göre bu 2 grup kadın adamın karılarının oluşturduğu gruplar değil

 

nisa 127

Senden kadınlar hakkında fetva soruyorlar. De ki: "Onlar hakkında fetvayı size Allah veriyor." Yazılmış hakları olanı kendilerine vermeyip de kendileriyle nikâhlanmak istediğiniz kadınların yetimleri hakkında, ezilip horlanan çocuklar hakkında, yetimler için adaleti yerine getirmeniz hakkında. Kitap'ta olup da yüzünüze karşı okunan şeyler var. Hayır olarak yaptığınız her şeyi Allah, hakkıyla bilmektedir.

kitapta yüzümüze okunmuş olanlar nedir?

Nisa 2-3-4-5-6

nisa 127 , nisa 2-3-4-5-6 da bize emredilenlere atıfta bulunup bunları bize hatırlatır.

Bu ayetlerde bize okunduğu gibi

yetim kadın ve kızlarla evlenerek onlara mallarını verin

yetimlerden akli melekeleri yerinde olmayanların malını gözetip kollayın onları güzelce bakın

yetimlerden evlenme yaşına gelmemiş çocukların mallarını layıkıyla idere edip onlar ergen olduğunda onlara mallarını verin

nisa129

Tutkunluk derecesinde isteseniz de kadınlar arasında adaleti sağlamaya asla güç yetiremezsiniz. O halde tam bir eğilimle bir yana yönelip de öbürünü askıdaymış gibi bırakmayın. Barışı esas alıp sakınırsanız, Allah çok affedici, çok merhametli olacaktır

nisa 129 da bahsi edilen aralarında adaleti sağlamayı ne kadar istesekte başarılı olmayacağımız 2 grup, 2 taraf olan kadınlar adamın 1 ve 2. karısı değil

nisa 127ye göre

1. grup\taraf;Toplumdaki evlenilmesi istenilen yetim kızlar ve kadınlar

2. grup\taraf;Toplumdaki evlenilmesi helal ,yetim olmayan diğer kadınların tamamıdır

Özetle nisa 127 ve 129dan benim vardığım anlayış

Size bu kitapta yetim kadınlar hakkında nasıl bir yol izleyeceğiniz açıkca yazılıp belirtildi.Sizler bu emirlere uyup (evlenmek önceliği bakımından) yetim kadınlar ve diğer kadınlar arasında adaleti sağlamayı ne kadar istesenizde buna güç yetiremezsiniz.O halde evlilik seçimi eğiliminizi hepten bir tarafa yöneltip ,diğer tarraftaki kadınları askıdaymış gibi bırakmayın.

Eğer toplumda evlenecek yetim kadınlar çoğunlukta ise ,Allah bize yetimlerle evlenin ,onlara hakkını verin buyurdu ,deyip tüm bekarların tercihini bu gruptaki kadınlardan yana kullanıp yetim olmayan diğer gruptaki kadınları askıdaymış gibi bırakmayacağız

Ya da toplumda evlilik eğilimimizi ağırlıklı olarak yetim olmayan kadınlardan yana kullanıp ,yetim olan kadınları askıdaymış gibi bırakmayacağız

İkisinin ortası yol izleyeceğiz

nisa 3de bahsi edilen "2şer 3er dörder yetim kadınları nikahlayıp hemen hemen hepsinin nikah akidyle mallarının verilmesinde(nisa2) adaletli olamamaktan korkarsak en azından bir kısmının evlilik yapmış olmasını sağlaylamalıyız "anlayışına göre

Bekar mümin erkeklerin Adaletli olmamaktan korkmalarına neden olan kaygının sebebi ,bekar yetim olmayan diğer kadınların askıdaymış gibi kalması, kaygısına işaret etmekte.

Ayrıca nisa 129un sonunda ..sulhu\barışı esas alıp sakınırsanız ..ifadeside bu anlayışı desteklemekte.Yetim kadınlar ve yetim olmayanlar arasında adaletli olup iki taraf arasında sulh gözetilmiş olacak.Bir taraf haksızlığa uğradığını düşünüp diğer tarafa husumet beslemeyecek.

Nisa 128 'i neden atlayıp 129ve ve 127yi beraber değerlendirdiğime gelince;

nisa 129a sorduğum aralarında adaleti sağlamayı korktuğumuz 2 taraf olan kadınlar kimdir ?sorusuna cevabı nisa 128 vermez çünkü nisa 128 eğer bir kadın...diye başlar ve ayetin konusu evli kadının kocasının aile içinde huzursuzluğa neden olan davranışları ve bu durumun çözüme kavuşturulması için izlenecek yoldan bahseder.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats