Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam ile,
sevgili İbrahimizm dost,
dua-niyaz-yakarma-namaz adına ne dersek diyelim bizim bir ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum. iman eden birisi bunlarsız yapamaz diye düşünüyorum.
İnsan, soyut düşüncelerini somut ifadelerle de göstermek ister ve insan kulluk ettiği - ya da ettiklerine - bunu sunmak ister, bu insanın taaa diplerinde olan bir ihtiyacıdır, gerek bireysel gerek aynı aidiyetteki beraber oldukları ile birlikte.
Allah'ın da bunu en iyi bilen olarak bizi bundan engellemediğini düşünüyorum. tabiki Allah'ın emretmediği formalara büründürüp bunları OLMAZSA OLMAZ diye dayatmaya karşıyım.
nusuklar ( halk arasındaki yanlış tabiri ile ibadetler ) bize lazım. biz insanız. Allah'ıma hamd olsun ki bunları YASAKLAMAMIŞ.
evet üzerinde esas konuşulması gereken bence bu. YASAKLANMAMIŞ olmaları.
şekil ve form dayatmaları insanların sevdiği şeylerdir, amma hanif müminler Allah'ın Kitabında çizdiği sınırları aşmazlar, ekleme çıkarma yapmazlar.
Adem'den beri namaz kılanların HEPSİ yanlış yapıyor demek, Adem'den beri yemek yiyenlerin hepsi yanlış yapıyor demek gibi olsa gerek. yemek yemek yanlış değildir, ne yediğin neden yediğin ve KİMİN için, kimin belirlediğin sınırlarda yediğin önemlidir.
bugün SALAT namazdan başka bir şey değildir diyenlerle, SALAT sadece sosyal destektir, ya da Kuran eğitimidir diyenler bu muhteşem kavramın sadece birer bölümünü kabul ediyorlar diye düşünüyorum.
bizi zorlayan iki etken biri geleneğin kafamıza çaktığı kazık paradigmalar diğeride KARTEZYEN FELSEFE ( DESCARTCI- parçacı indirgemeci ) üzerine kurulmuş bir eğitim sisteminden geçmiş olmamız.
Allah Kuran da bir varlık tanımlamış, ellerden, kollardan, bacaklardan, iç organlardan, kafadan v.s. den oluşmuş. bir araya getirince aaa İNSAN bunların hepsinden oluşan şeymiş denir. yalnızca bacaklar veya kolların tanımı yetmez güdük kalır. KARTEZYEN FELSEFE iflas eder.
SALAT bana göre DİN-İSLAM-VAHİY-KİTAB ın ta kendisidir. alt tanımlarında hepsini bulursunuz. kişisel ve toplumsal ritüelleri de, eğitimi de, sosyal desteği de ve diğerlerini de.
EKIMUS SALAT ve ATÜZ ZEKAT şiar cümlesi de zaten yüzlerce ayette tanıtılan bu HANİF MÜMİN İNSANI tanımlar. İSLAMI HAYATI KILMIŞ ve ARINMAYI GERÇEKLEŞTİRMİŞ muhteşem tanımı ile.
Rabbimiz İKİŞERLİ ve BENZEŞİMLİ anlatımlarla akleden yüreklere ve dosdoğru imtihanını vermek isteyenlere, gönülden Allah'a yönelenlere ayetlerini açıklamış elhamdülillah. Artık bize düşen tüm insanların da aynı imtihanı verdiği gibi bu HÜKÜM den insan katmalarını ayıklayarak imtihanımızı başarmak. kendi kitabımızı yazmak.
londra da doğan bir çocuk ile, şili de doğan bir çocuğun, istanbul da doğan ile, tel aviv de doğanın ya da mekke de doğanın ya da tokyo da hiç bir farkı yok imtihanda. hepsi KATILANLARI AYIKLAMAKLA ve yalnız yerleri ve gökleri yaratan alemlerin tek İLAH'INA kulluk etmekle imtihan oluyorlar.
birileri Pavlusu ayıklayacak, birileri AHBARLARI, birileri İmamlarını, birileri Alimlerini, birileri KAMLARINI, birileri SİYASELERİNİ... ve saire..
Allah ın imtihanı adil ve Allah mutlak ADİL.
selam ve saygılarımla..
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
|