Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
efrayim58 Yazdı:
Efrayim
Slm dostlar
Televizyonda sorulara cevap veren bir hoca, 'Genelev işletmecisine gayrimekul kiraya verilebilir,caizdir ancak mekruh olur.Bu durum içki ve kumar yerlerinde de aynıdır' dedi.Kaynaklarını mezhep imamalarına dayandırdı.
Katkılarınızı bekliyorum.
Sevgi ile,
|
|
|
bu hangi hocaymış bende merak ettim doğrusu.
muhakkak ki mezhep görüşleri değil bizi yalnız ve ancak Kur'an ilgilendirir / bağlar. fakat burada ehl-i sünnetin Sevgili Efrayim'in bahsettiği kiralama ve icar olaylarına nasıl baktığı söz konusu edildiğinden konu ile ilgili ehl-i sünnet görüşlerini sünnetçilerden alalım istedim :
elimde Risale yayınlarının İslam Fıkhı Ansiklopedisi (Prof.Dr.Vehbe Zuhayli )' nin 6. cilt kitabında( sayfa 33 )yazdıklarının bir kısmı kısaca şöyle diyor :
4- Üzerinde akit yapılan menfaatin şer'an mübah olması :
bir kitabı görmek, okumak, ondan nakilde bulunmak maksadıyla ücretle kiralamak, mesken olarak kullanmak maksadıyla bir evi kiralamak, avlanmak maksadıyla ağı kiralamak ve benzeri şeyler...
..................................
..................................Masiyet ( günah ve isyan olan bir iş ) ise, akitle bir hak olarak kazanılmaz. şarkıları ve ağıtları yazmak için ücretle tutmak ise, sadece hanefilere göre caizdir. çünkü menedilen şey, bizatihi şarkı ve ağıttır, bunların yazılması değildir. buna göre fıkhi kaide şudur : '' Masiyet üzere tutmak caiz olmaz. ''
.............................................
aynı şekilde zımminin islami bir belde de Müslüman bir kimseden insanlar yeri kilise yapmak üzere ücretle kiralaması yahut şarap satmak veya kumar oynatmak için kiralaması caiz değildir. çünkü bu kiralama masiyet içindir. ilim adamlarının cumhurunun görüşü budur. Ebu Hanife ise Irak cıvarında kilise için kiralamayı caiz kabul ederdi. ............................................................ ................
Selam Efrayim,
TV de izlediğiniz hoca , ya mezheplerden bir tek Ebu Hanife'nin kilise için onayladığı gibi buradan hareketle, madem ki kiliseye kiralanabilirse o halde ( afedersiniz ) genelev işletmecisine niye kiralanmasın şeklinde çarpık bir kıyas yapmış olabilir, ya da kiralanan mülk te günah işlenmesinin mülk sahibini ilgilendirmediğine dair ehl-i sünnetin çok sayıdaki imamlarından birinden birinin bir fetvasını bulmuştur. ancak aslında ehl-i sünnetin bu konudaki genel görüşü ( istisnaları saymazsak ) yukarıda da görüldüğü gibi şudur :
''Masiyet ( günah ve isyan olan bir iş ) ise, akitle bir hak olarak kazanılmaz. ''
''çünkü bu kiralama masiyet içindir. ilim adamlarının cumhurunun görüşü budur. ''
bu durumda ehl-i sünnetin yukarıda sözü edilen çirkin işler için mülk kiralamasına onay verdiği , caiz gördüğü şeklinde iddia edilen TV deki hoca nın ifadeleri ( ehl-i sünnet nazarında bile ) kabul edilemez.
Selam ve Dua ile
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|