HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: kuranı kerimde ’biz’hitabı... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
alymz
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 13 subat 2006
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı alymz

herkese selamınaleyküm diyor ve uzun bir zamandır  cevap veremediğim bir konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum.Yaklaşık 10 sene önce ateizme yakın bir arkadaşım ile kuran ve islam hakkında tartışıyorduk,çoğu zamanda onun sorularını cevaplayabiliyor ve doğru yola gelmesini ümit ediyordum.birkeresinde bana ALLAH'ü tealanın kuranı kerim'deki hitaplarında neden biz çoğulunu kullandığını sordu ona bunu bilmediğimi ve birşey diyemeyeceğimi söyledim.Konuştuğum din adamlarıda beni tatmin etmedi. ..
bukonuda  fikri olan arkadaşlarım benimle fikirlerini paylaşırlar ise cok sevinecek ve Allahıma şükür hergün perçinlediğim inancımı  birkezdaha perçinleyeceğim.
ALLAH  YAR VE YARDIMCIMIZ OLSUN...

alymz
Yukarı dön Göster alymz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: alymz
 
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

Aslinda bu sorunun cevabi icin Arapcanin yapisina bakmak gerekiyor.

Fetih Suresi 1 ayetinden baslayalim.

(FETİH suresi 1. ayet) İnna fetahna leke fetham mübina

(FETİH suresi 1. ayet) Biz sana apaçık bir zafer verdik.

Diyelim ki bir sirketin baskanisiniz. Karari siz tek basiniza verdiginiz halde, Ben diyorum ki , yerine Biz diyoruz ki diye baslarsiniz. Bu sizin kibarliginizin sonucudur. Kuranda Allah hem TEKIL hemde COGUL olarak kendisini cagirmakdadir. BIZ daha saygili bir kavramdir..

(HİCR suresi 9. ayet) İnna nahnü nezzelnez zikra ve inna lehu le hafizun

(HİCR suresi 9. ayet) Kuşkusuz zikri biz indirdik ve onu koruyacak da elbette yine biziz.

Unutmayalim ki ,

(BAKARA suresi 163. ayet) Ve ilahüküm ilahüv vahid, la ilahe illa hüver rahmanür rahiym

(BAKARA suresi 163. ayet) İlâhınız bir tek Allah'tır. O'ndan başka ilâh yoktur. O, rahmândır, rahîmdir.

BEN den BIZ gecisin oldugu su ayetler onemlidir.

(KIYÂMET suresi 1-5 ayet) La uksimu biyevmilkiyameti. Ve la uksimu binnefsillevvameti. Ve la uksimu binnefsillevvameti. Bela kadiriyne 'ala en nusevviye benanehu. Bel yuriydul'insanu liyefcure emamehu.

(KIYÂMET suresi 1-5 ayet) Kıyamet gününe yemin ederim. (BEN). Yine hayır, yemin ederim o sürekli kendini kınayan nefse. (BEN). insan sanıyor mu ki kemiklerini derleyemeyiz? (BIZ) Evet... Parmaklarının uçlarını da düzeltmeye kâdirleriz. (BIZ). Doğrusu, insan her şeyin önüne sergilenmesini ister

Burda dildeki kibarlik ve incelikden dolayi. Birinci ve ikinci ayetdde BEN derken, 3ci ve 4cu ayetde BIZ diyor. Parmaklarinin ucunu duzeltmeye kadirim yerine kadiriz, Insan saniyor mu ki keniklerinin derleyemem, yerine derleyemeyiz.

Simdi Kuranda hitabin kullanilmasi ile ilgili yazilmis bir kitap var. Uzun oldugu icin cevirmeye zamanim yok ama. Sahislara hitabin nasil kullanildigina dair su alintiya dikkatlice bakalim

1. 3cu Sahis - 1ci sahis hitabi ve gecisleri ( Bu ayetlerin cogunlugunda Allah bir konusma icerisinde mesaji vermekdedir. Bu ayetlerde 1ci sahis, daha guclu oldugu 3.cu sahsi konusmaya getiriyor. Biz hitabi daha saygili anlamina geliyor. Ozellikle 27:61 de tekil ve cogulun kullanilmasi ve gecis gayet acikdir.)

2:23, 47, 73, 83, 118, 160, 172; 3:25, 58, 168; 4:30, 33, 37, 41, 64, 74, 114, 174; 5:14, 15, 19, 32, 70, 86; 6:22. 92. 97, 98, 99, 107, 110, 114, 126; 7:37, 57; 8:9, 41; 10:7, 11, 21, 22, 23, 28; 11:8; 13:4; 14:13; 16:2, 40, 66, 75, 84; 17:1, 21, 33, 97; 18:7; 19:9, 21, 58; 20:53, 113; 21:29, 37; 22:57, 67; 24:55; 25:17, 32, 45, 48, 56; 26:198; 27:60, 81; 28:57, 61, 75; 29:4, 7, 23; 30:16, 28, 34, 47, 51, 58; 31:7, 10, 23; 32:12, 16, 27; 33:9, 31; 34:5, 9; 35:9, 27; 36:8, 37; 37:6; 39:2, 3, 16, 27, 49; 40:5. 70, 84; 41:12, 28, 39; 42:7, 13, 20, 23, 35, 38, 48; 45:31; 46:7, 15; 47:13; 48:25. 49:13; 52:21, 48; 53:29; 54:11; 55:31, 58:5; 59:21; 61:14; 65:8; 66:10; 67:5, 17; 68:15, 35; 69:11; 70:7; 72:16; 76:9; 80:25; 86:15; 87:6; 88:25; 89:29; 92:7; 96:15.

2. 1.ci sahis t - 3cu sahis hitabi ve gecisler. ( Burda 1.ci ve 2.ci dikkat edelim)
2:5, 23, 37, 161, 172; 3:57, 151; 4:30, 33, 69, 122; 6:90, 95, 111, 112, 127; 7:12, 58, 101, 142; 8:4; 10:22, 25; 14:46; 15:28, 96; 16:52; 17:1; 20:4; 21:19; 22:6; 23:14, 57, 78, 91, 116; 24:35, 46; 25:31, 47, 58; 26:5, 9, 213; 27:6; 28:13, 59, 62; 29:3, 40, 67, 69; 30:54, 59; 31:11, 23; 32:25; 33:9, 46, 50; 34:21; 35:31, 32, 38; 36:36, 74; 37:33; 38:26; 40:61, 85; 41:19, 28, 40, 45, 53; 44:6; 45:22, 30; 48:2; 51:58, 53:30; 54:55; 57:27; 60:3; 65:10; 66:12; 67:19; 68:48; 76:6, 24, 29; 87:6; 94:8; 95:8; 97:4; 108:2.

3. 3.cu sahis - 2.ci sahis Hitabi ve gecisleri

1:5; 2:21, 25, 28, 60, 83, 214, 229, 233; 3:180; 4:11; 6:6; 8:7, 14; 9:19, 69; 10:3, 68; 11:14; 16:55, 68, 74; 19:89; 21:37; 23:15, 65; 27:90; 30:34; 31:33; 33:55; 34:37; 35:3; 36:59; 37:25; 38:59; 43:16, 47:22, 30; 50:24; 52:14, 19, 39; 55:13, 56:51, 91; 57:17, 20; 67:13; 75:34; 76:22, 30; 77:38, 43; 78:30, 36; 80:3; 87:16.

4. 2.ci - 3cu sahis hitabi ve gecisleri

2:54, 57, 85, 88, 187, 200, 216, 226, 229, 286; 4:9; 10:22; 16:69, 72; 24:63; 28:16; 30:38; 31:32; 32:10; 45:35; 47:23; 67:18; 75:31.

Kisaca ozetlemeye calistim. Hatalar olabilir.  Daha detayli aciklayacka olan dostlarimiz olabilir.

Daha detayli Arapca gramer ve hitap sekilleri icin Oryantal ve Afrika Calismalari Dergisinin 1992 DERGU LV 3 KISMINDAKI su makaleye bakabilirsiniz

 

Grammatical Shift For The Rhetorical Purposes: Iltifāt And Related Features In The Qur'ān

M A S Abdel Haleem

Bulletin of the School of Oriental and African Studies, 1992, Volume LV, Part 3.



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
sailamasr
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2005
Gönderilenler: 543
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sailamasr

selam selam alymz

"BİZ" hitabı için klasik büyüklerimizden öğrendiğim bir açıklama yapabilirim ama seni tatmin eder mi bilemem. çünkü o tarz ortamları bilirim ve ateist birisi işi inada bindirdimi aklı bırakır nefsiyle mücadele etmeye başlar İMAN konusunda.

ALLAH ol/öl emrini verdi...................

OL/ÖL emri içindeki herşey bir sıraya tabi olarak kalem ve ilimle süregeliyor. yani yaradılış bir takım kuvvetlere bağlı olarak devam ediyor.

tevratta BEN kelimesini görürsün çoğu yerde vahyin doğrudan verilmesi ile ilgili bir açılımdır bu.

kuran için ise aracı CEBRAİLdir. "kuranı BİZ indirdik..."

ŞUARA [İ:47.193, R:26.193] O güvenilir Rûh indirdi onu,

İSRA [İ:50.106, R:17.106] Onu, bir Kur'an olarak, insanlara dura dura okuyasın diye kısımlara ayırıp ağır ağır indirdik.
HİCR [İ:54.9, R:15.9] Hiç kuşkusuz, o zikiri/Kur'an'ı biz indirdik, biz; her hal ve şartta onu muhakkak koruyacak olan da biziz.

KEHF [İ:69.1, R:18.1] Hamt o Allah'a ki, kuluna Kitap'ı, kendisinde hiçbir eğiklik ve çelişme yapmaksızın indirdi.

bu ayetlerin edebi ayrıntısına girecek değilim. ancak arapçası çok kuvvetli olan bir arkadaşın o ateist dediğin kişiye bunları açıklasa bile kabul edeceğinden emin değilim

ancak hidayet için dua edebilirsin,boşa tartışma bence

 

selam selam



 

 

Yukarı dön Göster sailamasr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sailamasr
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

   Selam arkadaşlar,Bu tür konularda Kuranın Arapça bir kitap olması nedeniyle,arap dilinini kurallarına uygun olarak indiği konusu hep ihmal edilir.Eğer Kuran türkçe indirilseydi,türkçenin kurallarına göre hitap edecekti.

   Bundan dolayı bu tür ifadelerin her dilde kullanıldığını ve bunda yadırganacak bir durum olmadığını herkesin bilmesi gerekir.

  Maksat üzüm yemek değil de bağcıyı dövmekse bu durumda ne söyleseniz boş.

   Benim arkadaşlara tavsiyem,önce kendilerinin Kuranın Allahtan geldiğine kesin iman etmesidir.Bunun için de özellikle sabah namazından sonra ve geceleyin sık sık okumak gerekir vesselam.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
AHSEN2005
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 23 ocak 2006
Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı AHSEN2005

Selamun Aleykum

Biz kelimesi kullaniliyor cunku isin icinde sunnetullah da varsa, 'biz' diyor..

Diger bir ornek, Allahu Teala eger Melekleri ni vazifeli kilarak vucudua getirdigi durum sonucunda da 'biz' der..

Yukarı dön Göster AHSEN2005's Profil Diğer Mesajlarını Ara: AHSEN2005
 
Eren
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 20 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Eren

Aleykum Selam

Allah razı olsun.

Sonsuz sevgi ve saygılarımla...

                 

 

 

Yukarı dön Göster Eren's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Eren
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

(KIYÂMET suresi 1-5 ayet) Kıyamet gününe yemin ederim. (BEN). Yine hayır, yemin ederim o sürekli kendini kınayan nefse. (BEN). insan sanıyor mu ki kemiklerini derleyemeyiz? (BIZ) Evet... Parmaklarının uçlarını da düzeltmeye kâdirleriz. (BIZ). Doğrusu, insan her şeyin önüne sergilenmesini ister.

Kişisel bakış açıma göre, Rabbimiz sadece kendisinden bahderken tekil bir ifade olarak "BEN" demektedir. Fakat birtakım aracılar eliyle fiil üretmekte iken ise çoğul bir ifade olarak "BİZ" demektedir. Burada "BİZ" ifadesi hem kibarlık hem de bencillikdışı bir anlam ihtiva etmektedir.

Sonuçta diğer dostlarımızın da değindiği gibi, dillerdeki inceliklerin gözardı edilerek yanlış tespitlerin yapılması ardniyetli zihinlerin işidir.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
şeyma
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 03 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 179
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı şeyma

Bu soruyu bende çok sormuştum kendime eskiden.Sonunda bir din görevlisine sorduğumda oda bana burada yazılan şeylerin aynısını söylemişti.

Bazı işlerin aracı vasıtası ile yapılıyor olması bile önemli değil aslında.Allah dileseydi,onuda örtbas eder, sadece "ben "yapıyorum diyebilirdi..Sonuçta o aracıda kendi yaratığı bir kul.İşte buda Allahın kullarına ne kadar nazik,ne kadar bencillikten uzak,ne kadar adaletli ve ne kadar tevazulu olduğunun bir ispatıdır.Allaha inanmayan zavallılarda böyle küçük kelime oyunları ile insanların beynini bulandırır.(Aslında imanı zayıf olanların)

Küçük bir cihaz yapmaya marifeti olmayan ,nedense gururunu,kibirini,bencilliğini,kıskançlığını bir türlü yenemeyerek kendisini her ihtiyacın üzerinde gören insanoğlu,alemleri yaratan yüce Allahın bu vaziyetleri karşısında binlerce kez düşünüp,kendi acizliğine acıyarak,bunu hiç aklından çıkarmaması gerekir.



__________________
FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Yukarı dön Göster şeyma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: şeyma
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

Ben de Kuran ayetleri –eğitim veren ayetler- ile ilgili düşüncelerimi paylaşmak isterim:

 

Allah’ın ,kendi zatı ile ilgili  “Ben” zamiri ile inzal ettiği vahiy örneği:

 

20.14 "Ben Allah'ım. İlah yoktur benden başka. O halde bana kulluk/ibadet et ve namazını, beni hatırlayıp anmak için yerine getir."

 

Allah’ın ,kendi zatı ile ilgili  “Ben” değil de “Allah” diye veya “O” zamiri ile inzal ettiği ayetlere de şahit olmaktayız.

 

“Allah” kendisi ile ilgili ifadelerde “Allah” diye veya  “O” zamirini  kullanılarak ayet inzal etmesi, muhatabın kul olduğunu hatırlatması, insanın doğru ve sağlıklı düşünmesini sağlaması açısından önem arz etmektedir.

 

Allah’ın ,kendi zatı ile ilgili  “O” zamiri ile inzal ettiği vahiy örneği:

 

58.7 Görmez misin ki Allah, göklerde olanları da yeryüzünde olanları da bilir.  Üç kişinin gizli bulunduğu yerde dördüncü mutlaka O'dur; beş kişinin gizli bulunduğu yerde altıncıları mutlaka O'dur; bunlardan az veya çok, ne olursa olsunlar nerede bulunurlarsa bulunsunlar, mutlak onlarla beraberdir. Sonra onlara, yapıp ettiklerini kıyamet günü haber verecektir. Allah, her şeyi bilmektedir.

 

 

Başta De/Deme ifadeleri olmaksızın Allah’ın kendisinden“Allah” , “Rahman” , “Rabb” veya  “O” zamirleriyle bahsettiği ayetlerle  kullara kul oldukları hatırlatılırken “BEN” zamirinin kullanıldığı diğer ayetler de korunmuş olmaktadır:

 

68.44 Bu sözü yalanlayanla beni baş başa bırak. Onları, bilmedikleri yerden yakalayacağız.
68.45 Süre tanıyorum onlara. Tuzağım gerçekten zorludur benim.

 

Yine bazı ayetlerde başta de/ deme ifadeleri olmaksızın Allah için “Sen”  (Dilimizde saygı ile “sen” ifadesi yerine“Siz”) zamirinin kullanılması, Müslümanın hedeflerinin ne olması gerektiğini, nasıl dua etmesi gerektiğini  öğretmek açısından örneklenmektedir:

 

Örneğin Fatiha Suresi: “Sadece sana kulluk eder ve sadece senden yardım isteriz”

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Alperen Yazdı:

(KIYÂMET suresi 1-5 ayet) Kıyamet gününe yemin ederim. (BEN). Yine hayır, yemin ederim o sürekli kendini kınayan nefse. (BEN). insan sanıyor mu ki kemiklerini derleyemeyiz? (BIZ) Evet... Parmaklarının uçlarını da düzeltmeye kâdirleriz. (BIZ). Doğrusu, insan her şeyin önüne sergilenmesini ister.

Kişisel bakış açıma göre, Rabbimiz sadece kendisinden bahderken tekil bir ifade olarak "BEN" demektedir. Fakat birtakım aracılar eliyle fiil üretmekte iken ise çoğul bir ifade olarak "BİZ" demektedir. Burada "BİZ" ifadesi hem kibarlık hem de bencillikdışı bir anlam ihtiva etmektedir.

Sonuçta diğer dostlarımızın da değindiği gibi, dillerdeki inceliklerin gözardı edilerek yanlış tespitlerin yapılması ardniyetli zihinlerin işidir.

 

Selam

İfadelerdeki biz anlatımına ilişkin benim vardığım sonuç şu

biz ifadesiyle bahsedilen işlerin Allahın yaratmış olduğu kuvvetler*varlıklar*şeyler (artık ne derseniz deyin) vasıtasıyla yapılıyor olması.Yani dileyen buyuran Allah yerine getiren yine onun yaratmış olduğu varlıklar.

Biz ifadesiyle bu varlıklara atıfta bulunmasını bize bu konuda bilgi veriliyor olması olarak değerlendiriyorum.Örneğin Alperenin yukarıda  verdiği ayeti ele alalım.Bu ayete göre insanın  kemiklerden derlenip yeniden dirilişip mükemmel şekilde var oluşunda biz ifadesinin kullanılması bu işin meydana gelmesinde rol alacak güçlere*varlıklara dikkat çekilmekte.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats