HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: yenziğü-ahrace-bedet-sev’atiküm Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
bektas
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 13 subat 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bektas

yenziğü   [soyuntu şeklinde-soyarak]

ahrace  [çıkarmıştı]

bedet [açıldı-görünür oldu]

sev’atiküm   [noksanlar-gereksinmeler]

Araf 26
Ya beni ademe gad enzelna ğaleyküm libasey yüvari,, sev’atiküm ve rişev ve libasüt tagva zalike hayr.
Ey cocukRı ademin kessin'indirdik üzerinize elbise örten,, noksanlarınızı ve süs ve elbisesi bilinç iştebu faydadır.

Zalike min ayatillahi lağallehüm yezzekkerun.
İştebu den-ayetRiAllh’ın umulurki hatırlayıp umursarsınız.

Araf 27.
Ya beni ademe la yeftin ennekümüş şeydanü kema ahrace ebeveyküm minel cenneti yenziğü ğenhüma libaasehüma
Ey ccukRı ademin ayırmasın sizi şeytan nitekim çıkarmıştı ebeveynizi den-cennet soyarak onların elbiselerini

li  yüriyehüma sev’aatihima.
İçin göstermk onlara noksanlıklarını.*[gereksinmelerini>


Araf 20
Fe vesvese lehümüş şeydanü,,
Böylece vesvese’verdi onlara şeytani,

li yübdiye lehüma mavuriye ğenhüma  min sev’atihima
için açmak onlara örtülü’olanı onlardan dan<noksanların[gereksinmeler>

ve gale ma nehaküma rabbeküma ğen hazihiş şecerati.
ve dedi yasaklıyor’sizi rabbiniz   den<bu şecerat

illa en teküna melekeyni ev teküna minel halidiyn
olmayasınız ikimelek veya olmayasınız ebedi’kalıcı.

Araf 21.
Ve gasemehüma inni leküma le minen nasıhıyn.
Ve gasemetti’onlara şüphesiz  ikinizin ile denim<isteyenler.

Fe dellahüma bi Ğurur. Fe lemma zagaş şecerate bedet,
Böylece aşağı'indirdi'onları ile<Hile. Böylece tadınca o’ikisi şecerati açıldı[görünür oldu>,

lehüma sev’atiküma
onlara noksanlıkları [gereksinmeleri>

ve dafiga yahsifani ,
ve giriştiler örtmeye [gereksinme temin etmeye>,

ğaleyhima miv veragıl.
üzerlerini  dan<veragı / yaprak / plaka [kehf 19 ayetinde gümüş'para anlamında kullanılmış'tır.]

Ve nadahüma rabbühüma elem
Ve nida’etti  rabbi’onlara men’etmedimmi

enheküma ğen tilkümüş şecerati
ben’sizi,, den< ikinizi şecerati

ve egul leküma inneş şeydane,, leküma  ğedüvvüm mübiyn.
ve demedimmi ikinize bilinki şeytani,, ikinizin düşmanıdır apaçık.


Selam. Allah, ilkin yarattığı ademi ve zevcini   kütlesiz bir yaşam formunda var ettiğini düşünüyorum.
Araf 22 de ki bedet kelimesini açıldı olarak meallendirmek mümkün olduğu gibi görünür hale geldi, görünür oldu şeklinde meallendirmek te mümkündür. Bu günün klasik anlayışında olan, ademi ilk insan görüp öncesine insansı teoriler  yerleştirmenin mantığı ispatlanabilir olamıyacağını düşünüyorum.

ilk insan türeyişinin izdivaç karmaşası, kütlesiz varlık formundan  ışıma ile kütlesizlikten soyunca [yenziğü>  kütleli yaşam formu oluştu. Burada çıkışı anlatan ahrace [çıkarmıştı> acaba bağ bahçe şeklindeki cennettenmi çıkarmıştır yoksa görünmeyen kütlesiz yaşam formunda olan cennetten mi çıkarmıştır ? cennette acıkma olmadığını hatırlayalım. Acıkma olmayınca  bağ bahçenin ne anlamı olabilir? Ben derimki buradaki cennet görünmediği için cennet'dir.

Nebe’  10 ve ceğalnel leyle libasa,n. [Ve öngördük geceyi elbise] Burada açıkca görüyoruz ki libasa demek, sırf bedeni örten elbise anlamında değil.selam.

Yukarı dön Göster bektas's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bektas
 
bektas
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 13 subat 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bektas

Araf 31.
Ya beni ademe hüzü zineteküm, ğinde külli mescidiv ve külü veşrabü ve la tüsrifü innehü la yühıbbül müsrifiyn.
Ey’adem’oğulRı giyinin zinetRinizi, tümünde mescidin ve yiyin için ve de israf’etmeyin çünkü’o sevmez israf’edenleri.

Adem ile ademoğlu arasında belirgin olan iki ayırt özellik bulunuyor. bunlardan biri enzelna, indirilen-verimli kılınan’ın ademoğluna hitaben yapılıyor olurken, secde ise sadece adem için yapılmıştır. Burada dikkat edelim ayette ki ifade, li ademe / adem için, şeklindedir. lil ademe şeklinde değil’dir..[kehf 50 ve bakara 34>,lil melaiketi secedü li ademe. Bir diğer ayırt özellik zinet.Çünkü zinet’de ademoğlu ile anılıyor fakat adem ile anılmıyor. zinet; yani sanata dönüşmüş eşya, ademoğlunun marifetidir. sanat ile eşyayı dokuyup çeşitli şekillerde kullanmak insana özgü bir durum.

Topraktan yaratılan insan için, melaik secdesini bulabilmek amaçlı ayetleri inceledim.en yakın bulabildiğim ayet sad 76.gale ene hayrum minhü halagteni min nariv ve halagtehü min dıyn.Dedi ben hayr’lıyım ondan yarattın beni ateşten yarattın onu çamurdan. Burada soru şudur.nasıl olurda kütlesiz yaşam formunda çamur olabilir.çünkü burada kütlesizlik yok. Her şeyin kısa zaman aralığında olmuş bitmişliğine ispatımız yoktur.

Birde Sad 75 ayetine bakalım Gale ya iblisü ma meneğeke en tescüdü li ma halagtü bi yedeyyi,, estekberte em künte minel ğeliyn. Dedi; ey iblis ne’alıkoydu’seni secde etmene, yarattığım şey’için iki’elimle,, büyüklerden’mi oldun yoksa yücelerden’mi. Burada görüyoruz ki Allah, yaratma eylemine fiziki bir tabir getirmiş ve iki elimle demiştir.

[halagtü bi yedeyyi - yarattım ile iki’elim> burada düşünebileceğimiz imge, Allah’ın iki eliyle topraktan insan yaratması olamaz. Bize uzak görünsede, Yaratan Allah’ın, ol demesi ile oluvermesine, hikmeti bir açıklama mutlaka vardır.Kütlesiz yaşam formunda iken, ademin yaratılış serüvenin anlatılmasında, bir takım eşya isimlerinin’de anılır olması çelişgi olmamalı diye düşünüyorum.

Kehf 19 ayetinde bi’verigı- ile’gümüş’para’ anlamına gelirken nasıl olurda araf 21 ayetinde, ve dafiga yahsifani ğaleyhima miv veragıl- ve giriştiler örtmeye[gereksinme temin etmeye>, üzerlerini yaprak’dan’ şeklinde kullanılması bana çelişki gözükmüyor. Çünkü ‘ve lebisü fi kehfihim selase mietin siniyne vezdadü tisgan-Ve kaldılar kehf’lerin’de üçyüz yıl ve eklediler dokuz. Bu durumda eğer ki, gereksinme temin etmek yarine, veragıl’ı,, gümüş’para olarak esas kabul ediyorsak, nasıl olmuşturda 300 yıllık bir veragıl’ın değeri hiç değişmemiştir sorusu’nu düşünmemiz gerekir.İnsan’ın topraktan yaratıldığı muhakka’ki tohum benzetmesine uygun, nesilden nesile akıyoruz. Fakar burada düşünmemiz gerek şudur; Ademe secde var, enzelna-verimli kılınma yok, insana secde yok enzelna-verimli kılınan var olması rastgele kullanılan kelimeler olmadığına göre, bunun bir denklemi olmalıdır.

Bence denklem şudur; adem kütlesiz yaşam form’undan yaratılmıştır ve adem için iblis’in secde etmeyişiyle, adem ortaya çıkarılmıştır. ahrace [ortaya'çıkarmak>Bu durum, maddenin sıfır noktasıdır. Bunun ardınca evren’in oluşma süreçleri işlemiştir ve toprak yaratılmıştır. Ve topraktan insan yaratılmıştır. Adem topraktan yaratılan değildir.Topraktan yaratılan insan’dır.
Adem toprağın yaratılması'nın öncesin'de vardı. çünkü Allah, evrenin herşeyini adem'den yarattığı gibi, toprağı'da adem'den yarattı. Çünkü adem, kütlesizlikten ahrace oldu[ortaya'çıktı> ve evrenin yapıtaşı oldu, yani atom dediğimiz, kompleks bir madde oldu. Haliyle insan'da atomdan'dır - ademden'dir. selam.

Yukarı dön Göster bektas's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bektas
 
bektas
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 13 subat 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bektas

Çıkartma; ihraç ; salgı; bulup çıkarma; eğitim; sahneye koyma إِخْرَاج [ihraç] çıkarma; yayımlama; sürgün.

Adem, kütlesiz yaşam formundan, kütle durumuna ihraç oldu. Peki melaik neyi bilememiş olabilirler’di.
Adem’e sunulun bir eşya olamıyacağına göre, bence burada melaik,, kendilerinde olanı manalandıramadılar. Melaik’in faaliyette bulunduğu işlerin anlamı vardı, halende vardır. Fakat anlam teşkil eden ögeleri, kendilerince  manalandıramadılar, anlam kazandıramadılar. Bu manalandırma'yı yapan adem oldu. Çünkü melaik'e eşya veya işaret gösterilmiş olamaz.

Cisim ve sembol madde boyutlu'dur. demek ki melaik, kendi halleri'nin tasarrufunda değiller.
Allah’ın, soru kalıbında verdiği istikamet  özel bir durumu veya genel bir konumu içeriyor’da olabilir.
Fakat burada soru'ya muhatap  melaik’tir ve melaik kendi yaptıkları işlerin neye sebep olduğunu belki bilmemektedir, belki biliyordur fakat manalandıramıyordur. Melaik’in dinamik hareketleri’ni manalandıran ve hangi istikamette, neye sabep olacağını bilen, adem olmuştur. selam.

Yukarı dön Göster bektas's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bektas
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats