HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Namaz kaç vakit? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Gündüzü belirleyen nedir güneş değil mi? gündüzün iki ucu demek sabah ve akşam demek mi yoksa güneşin tam orta (salatı vusta) yani en tepede olduğu an gündüzün iki tarafının belirlendiği andır. fecr vaktinden tepe noktasına kadar gündüzün bir tarafı yani sabah namazı vakti gündüzün tepe noktasından gece olana kadar olan kısım ise günün diğer kısmıdır ki bu da öğle namazı vakti diye düşünüyorum. Ve hud suresi 114 ayetteki 3 vaktin sabah (fecr) öğle ve gece namazı olduğunu düşünüyorum.

 

Merhaba kardeşim.

 

Bu söyledikleriniz bana çok ters geliyor ama "İlle de benim bildiğim doğrudur," diyemem. Araştıracağım, Allah isterse .

 
Şu ana kadar ulaştığım bilgi:
 

YEVM: gün (24 saat)

NEHAR: gündüz (günün güneşli bölümü)

LEYL: gece (günün güneşsiz bölümü)

 
TULÛ (طلوع): doğmak (geceyi sona erdirip gündüzü başlatır, 20:30).
GURÛB (غروب): batmak (gündüzü sona erdirip geceyi başlatır, 20:30)
MAĞRİB (مغرب): batı, günbatımı, 18:86.
 

MAĞRİB süre değil noktadır, "tarafeyin nehar"dan yani gündüzün iki ucundan biri. "Mağrib"in güneşli yanı gündüzün içindedir, güneşsiz yanı ise gecenin içinde.

 

Güneşin en tepede durması ile gündüzün uçları arasında ilgi yok. Gündüzün iki ucu güneşin batma ve doğma zamanlarıdır (Bkz S Ateş). Güneşin en tepede olduğu an ise gündüzün ucu değil ta ortasıdır.

 

*

 

FECR gündüzün içinde olamaz; gecenin içindedir ve zaman uzunluğudur yani süre. Tam olarak, ortalığın ağarmaya başlamasıyla güneşin doğması arasındaki süredir.

   

 

GÜNDÜZ: day
GECE: night 
GÜN= gündüz + gece
 
Aşağıdaki "gün çemberi"nde zaman, saat yönünde akıyor.   
Buna göre GÜNORTASI (midday = noon) güneşin en tepede olduğu andır.  
Day%20and%20night

Öte yandan GECEYARISI (midnight): gün çemberinin

başlama (00.00) ve
bitiş (12) noktasıdır.
 
 
GÜNDOĞUMU: sunrise
GÜNBATIMI: sunset
 
GÜNDÜZ gündoğumunda başlar, günbatımında biter.

GECE günbatımında başlar, gündoğumunda biter.

 
 
*
 
güneşin batışından sonraki vakit geceye değil gündüze aittir ve ismi akşam yada mağriptir ki Arapçada akşam namazı vaktine salatul mağrip denir.
 

Burada "SALATUL MAĞRİB akşam namazıdır; işa yatsı namazıdır" iddiası görülüyor. Hattâ öyle bir izlenim verilmiş ki bunlara sanki bir de SALATİ'L VUSTA eklenecek.

 

Oysa Kuranda Mağrib namazı (salatul mağrip) olmadığı gibi VUSTA NAMAZI da yok.

 

Kuranen VST (الوسطي) aşırılıktan uzak,  erdemli anlamına gelir (2: 143, 5: 89, 68: 28). "Salâti'l vusta"nın anlamı şudur: inananlar sabah namazını, akşam namazını, cuma namazını hattâ nafile namazlarını aşırıya kaçmadan ve bilinçle kılacaklar. Allah'ın emri bu.

 
*
  

Salâti'l fecr + salâtul mağrib + salâti'l işâ  = günde 3 vakit namaz. Hayır! Hûd 114'ten beş, dört, üç vakit namaz çıkmaz. Çünkü orada sözü edilen namazların sayısı tarafeyin kelimesi ile sınırlanmıştır. TARAFEYİN "iki"dir; İKİ UÇ.

   

Arapçada TARAF demek. Etraf: uçlar. Örneğin insan vücudu (el raas) baş, (el jidh') gövde, ve (el etraaf) uçlar olmak üzere üç bölümden oluşur. Vücudun uçları göbek değil kollar ve ayaklardır. Göbek orta bölümdedir, kollar ve ayaklar uçta.

 
Bunu anadili Arapça olan bir zat okulda gördükleri biyoloji derslerine atıfta bulunarak* açıklıyor 
 

Yerkürenin güneşin karşısında ve kendi ekseni etrafındaki dönüşüyle ilgili bir gerçektir bu. "Allah'ın gökleri ve yeri yarattığı günkü hükmü"nün gereğidir (9:36). Yani yeryüzünün bir noktasında örneğin İstanbul'da gündüzün yalnızca İKİ ucu var çünkü güneş İstanbul'da yalnızca bir kere doğup bir kere batıyor. 1 + 1 = 2. Matematik bu. Tartışma götürmez.

 

O yüzden bir günde yalnızca İKİ farz namazı var: salâti'l fecr ve salâti'l işâ. Ve bunlar "gece namazı"dır. Kuran'da gündüz namazı yok. Adı verilerek (24:58) vakten belirlenen (2:187, 11:114, 17:78) İKİ namazın ikisi de "gece namazı"dır.

 
 
* 
 
Süleyman Ateş (VATAN gazetesi, 02.08. 2004):
 

Kur'ân, gündüzün İKİNCİ ucu olan akşam namazının başlangıç ve bitim sınırını da belirlemiştir. Başlangıcı, dülûküşşems (güneşin batma zamanı), sonu da ğasakulleyldir (alacakaranlık). İşte güneşin batımından itibaren alacakaranlık arası, akşam namazının vaktidir. Sabah namazı ise şafak atımıyla güneşin doğma zamanı arasındaki vakit içinde kılınır.

 

  

Bundan benim anladığım,

 
gündüzün
İKİNCİ ucu güneşin batma zamanı olduğuna göre
BİRİNCİ ucu güneşin doğma zamanıdır.
 
 
Sabah namazının vakti
kara ip ak ipten seçilince başlar (2:187);
BİRİNCİ ucun güneşsiz yanında sona erer (11:114).
 
Akşam namazının vakti
İKİNCİ ucun güneşsiz yanında başlar (11:114);
kara ip ak ipten seçilemeyince yani "gasaki'l leyl"de sona erer (17:78).
 
 

Süleyman Ateş'in "dulukuşşems"i güneşin batma zamanı olarak tanımlaması da son derece isabetli.

 

Çünkü İsrâ 78'deki deleke (دلك) fiili  güneşin ufka sürtünmesini çağrıştırır. (Delektu re'si: Başımı sürttüm). DULUKU'Ş ŞEMS güneşin ufuğu aşıp geceye sarkması demek. O sarkmanın gündüzün ortasındaki tepe noktası ile ilgisi yok.

  

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

____________________________

 

http://www.free-minds.org/hur

 

In its general sense, “taraf” is simply “end” as expressed in the Quran by “tarafay elnahhar” (two ends of the day11:114) or “Atraaf elnahaar” (ends of the day, 20:130). “Taraf” (end) is a multi-meaning word, which is found in 13:41 and 21:44 to express the “ends” of the earth. I have to remember here my basic biology / science lessons in the primary school: The body is divided into three parts: (el raas) the head, (el jidh') the trunk, and (el etraaf) ends: arms and legs, as they are the ends of your body...  

 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats