Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Allah'a iman, bütün evreni yaratan, yoktan var kılan, insanı ve tüm yaratılanları aşkın, hepsinden öte ve yüce bir ilahın varlığına aklederek / gözlemleyerek / sorgulayarak bilerek ve isteyerek inanmaktır.
Allah'tan başka ilah olmadığına iman etmek, o inandığımız yaratıcının dışındaki hiç bir şeyi ona denk görmemektir. "Yaratmak ta emretmek te O'na mahsustur". Yaratışı eşsiz olanın hükmünün ve beyanının da eşsiz ve mutlak doğru olduğuna, O'ndan başka kimsenin bu yönüyle de O'na denk yahut O'nu aşkın olamayacağına inanmaktır. Bu yönüyle tevhit, dini / hükmü yalnız Allah'a has kılmak, O'nun buyurduğunun dışında tartışmaya, insan aklının kavrayışına kapalı / kutsal hüküm koyucu tanımamaktır.
Allah'ın resulüne / resullerine iman, onların Allah'ın elçisi olduğuna, onların getirdiklerine, sahibi / kaynağı Allah olduğu için şeksiz ve şüphesiz inanmaktır.
Ahiret gününe iman, alemleri eşsiz ilim ve kudretiyle var kılan yaratıcının bunca şeyi şaka ve oyun olsun diye / boş yere yaratmadığına, akıl ve irade sahiplerini, verdiğinden hesaba çekeceğine inanmak, hal ve hareketlerini buna göre düzenlemektir.
Resuller arasında ayrım yapmak, o resulleri gönderen, onlara vahyeden kudret ve onlara vahyedilen şeyi de ayırmak, birbirinden farklı görmektir.
Resuller arasında ayrım yapmanın hükmü ne ise, onlara indirilenler arasında ayrım yapmanın hükmü de o dur.
Muhabbetlerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
allah birdir diyen bir kişi bütün elçileri tasdik etmiş olur... çünkü bütün elçiler de aynı şeyi söylüyor...onlarla aynı şeyi söyleyen onları doğrulamış ve onlarla beraber sayılır...
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
İlahlar yoktur Allah vardır.Bunu tebliğ eden tüm peygamberler onun kulu ve elçisidir.Hiçbirinin arasını ayırd etmeksizin hepsinin tebliğine iman edenleriz.
Bu kafi efrayim.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
ALLAH BİRDİR ONDAN BAŞKA İLAH YOKTUR. demek yeter,
ALLAH BİRDİR ONDAN BAŞKA İLAH YOKTUR. MUHAMMED, ONUN KULU VE ELÇİSİDİR. demeğe gerek yoktur diyorsunuz öyle mi?
Selam Efrayim;
Hayır öyle bir şey söylemiyorum. Kişinin durumuna bakılır, kişi neye erişmiş. Allah kimseyi bilmediği bir şeyden mesul tutmaz.
Ben, Muhammed adında bir insanın Allah'tan aldığını söylediği sözlerin "mealine" eriştim. Malumunuz olan bir miras içinden yetişip geldim. Bu kitabı okudum, anlamaya çalıştım. Halden hale geçişim, sorguladığım şeyler forumda kayıtlıdır.
Eğer söylediğiniz "şahadet / kelime-i şahadet" ise ben böyle bir şeye "şahit" olmadım. O devirde yaşamadım. Görmediğim şeyler üzerinde şahitlik edemem.
Bütün alemleri yaratan tek bir yaratıcıya, O'nun alemleri bir oyun ve eğlence olsun diye yaratmadığına, akıl ve irade sahibi varlıkları dilediği bir zamanda dilediği şekilde muhakeme edeceğine iman ettim.
Kuran'ın (İster harekeli, ister harekesiz, ister şu kıraat ister bu kıraat, Kuran'da bahsedilen şeylerin Allah katından bir gerçek ve öğüt olduğuna) Allah katından indirildiğine kesin olarak iman ettim. Buna iman edenin Muhammed'i "tasdik" etmemesi mümkün değildir.
Kuran'a iman eden Kuran'da bildirilen diğer resullere de Kuran vesilesi ile iman edecektir. "Şahitlik" başka, iman başka...
Kişi, Muhammed'e indirilene vakıf olur, onda anlatılanları iyice anlar ve buna rağmen reddederse işte o inkarcının ta kendisi olur. Muhammed döneminde yaşayanların Kuran'a erişimi ile diğerlerinin erişimi farklı derecelerde olacağı için mükellefiyetlerinin de farklı derecede olduğuna "Kuran sebebi ile" inanıyorum.
Muhammed'i bilerek ve isteyerek inkar etmekle birlikte "ne olursa olsun biz kardeşiz, Allah birdir desek yeter" söylemini olabildiğince zararlı buluyorum. Çünkü biz şunu biliyoruz, bir kişi bilerek ve isteyerek mesela İsa'yı ve ona verileni inkar etse kafir olur. Muhammed'e verileni bilerek ve isteyerek inkar eden de aynıdır.
Kuran'da "aramızdaki ortak kelimeye gelin" çağrısı iletişim kurma amaçlıdır. İletişim kurasın ki sözü dinlesinler. Ayetleri hususunda iyiden iyi düşünsünler.
Ama kim ki, tebliğe muttali olmamışsa artık onun işi Allah'a kalmıştır. (O bağışlayandır. Asla zulümkar değildir.)
Muhabbetlerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
birileri Allah iki,üç,dört tanedir mi diyor ki, diğerleri çıkıp Alah birdir desin. Allah 1 dir demekle, ne demek istiyorsunuz? başkaları "iki tane allahımız mı var" diyor. başkaları iki tane yaratıcımız mı var diyorlar. "ikisine de Allah diyoruz" mu diyorlar.
Allah ın 1 tane olması neden bu kadar öenmli?
Peygamberler, yaratıcının 2, 3, 4 tane değil, 1 tane olduğunu mu tebliğ etmişler? bu yöndeki ayetleri hatırlatır mısınız?
"ilahlar yoktur, Allah vardır" derken, Allah da ilah değil mi? ilahlar yoktur derken ne demek istiyorsunuz? "yaratıcılar yoktur, tek yaratıcı allah" mı demek istiyorsunuz?
peygamberler insanlara ne anlattı? tek yaratıcının veri göğü var edenin Allah olduğunu mu anlattı? sorun bu muydu?
bir başka konu insanların "demekle" birşey olmayacağıdır. herşey çok şey diyebilir. demek yeterli midir? insanların ağzından çok güzel sözler dökülebilir. biz neye bakacağız? Allahın elçilerine inanıyorum ya da muhammed, isa, musa nın söylediklerine inanıyorum ya da Allah'a inanıyorum demekle ne demek istiyoruz. bu inancımzı nasıl eyleme dökeriz? "inanıyorum" demekle olduk-bitti mi?
bunlara inandığımızda ne gibi eylemler sergilemmeiz gerekir ki, inancımızı kanıtlamış olalım.
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
bunlara inandığımızda ne gibi eylemler sergilemmeiz gerekir ki, inancımızı kanıtlamış olalım.
Allahın tükenmeyen sözleri olacaksınız,bu kadar..cümle kısa manası evreni içine alan tek nokta.
Allah için yaşayacak ve yaşamını O'na hasredeceksin,Af nedir bilecek hoş göreceksin,cahillik yapana settar olacaksın,olumsuzluklara gece gibi,umutsuzlara güneş gibi....darılırsan Allah için,seversen Allah için seveceksin..son sözlerim, Vedud isminin nefsinde tecellisini Allahtan israrla isteyeceksin..ve Rahmana emanet edeceksin sana ulaşanı..cehennem Allahın intikam mekanıdır sana ait değil,bu sebeple kimseyi cehenneme yollamayacaksın. Tümden sağlıcakla
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
inandık diyivermekle cennete girebilecegimizi sanıyoruz... dünya üzerinde her kim annesine ve babasına saygılı davranıp onlara iyi davranıyorsa.... yine her kim toplum içinde zayıf kalmış kişileri gözetip koruyorsa... yine her kim herkese karşı alçak gönüllü mütevazı iyiliksever yardımsever ve güvenilir ise... her kim nerde haksızlık varsa onunkarşısında durmaya çalışıyorsa... ve yaratandan başka hiçbir kişiyi kurumu veya şeyi ilahlaştırmaya yüz vermiyorsa... o kişi kim olursa olsun... bütün elçileri tasdik etmiş ve rabbin yoluna girmiş olur...diliyle bu anlama gelen şeyleri söyleyip söylememesi hiç bişeyi değiştirmez... tabi bence... inşallah yanılmıyorumdur...
Peygaberler, insanlar tek yaratıcının Allah olduğunu bildirmeye gelmediler. Ayetlerde görüyoruz ki, insanların yerin göğün yaratıcısının Allah olduğu konusunda bir tereddütleri yok.
Hatta zümer 38 e göre "Allah" demeleri başka şeylere tapmalarına engel değil.
Yaratıcının Alla olduğu konsunda bir kuşkuları yok. zuhruf 87 de "elbette Allah diyecekelr" diyor.
ANKEBÛT suresi 61. ayet) Andolsun, onlara: "Gökleri ve yeri kim yarattı, güneşi ve ayı kim emre amade kıldı?" diye soracak olursan, şüphesiz: "Allah" diyecekler. Şu halde nasıl oluyor da çevriliyorlar?
(LOKMAN suresi 25. ayet) Andolsun onlara; "Gökleri ve yeri kim yarattı?" diye soracak olsan, tartışmasız; "Allah" diyecekler. De ki; "Hamd Allah'ındır." Hayır, onların çoğu bilmezler.
(ZÜMER suresi 38. ayet) Andolsun, onlara: "Gökleri ve yeri kim yarattı?" diye soracak olsan, elbette "Allah" diyecekler. De ki: "Gördünüz mü-haber verin; Allah'tan başka taptıklarınız, eğer Allah bana bir zarar dileyecek olsa, O'nun zararını kaldırabilirler mi? Ya da bana bir rahmet vermeyi istese, O'nun rahmetini tutup-önleyebilecekler mi" De ki: "Allah, bana yeter. Tevekkül edecek olanlar, O'na tevekkül etsinler."
(ZUHRUF suresi 9. ayet) Andolsun, onlara: "Gökleri ve yeri kim yarattı?" diye soracak olsan, tartışmasız: "Onları üstün ve güçlü (aziz) olan, bilen (Allah) yarattı" diyecekler.
(ZUHRUF suresi 87. ayet) Andolsun, onlara: "Kendilerini kim yarattı?" diye soracak olsan, elbette: "Allah" diyecekler. Öyleyse nasıl olur da çevriliyorlar?
Nitekim, çevremize baktığınmızda, yaratıcının Allah olmadığını söyleyen çok küçük bir guruptur. büyük çoğunluk bir yaratıcının olduğunu bilir ve buna inanır. sorun bir yaratıcıya inanıp, inanmama meselesi değildir. yani peygamberler, insanlara "senin bir yaratıcın var" demek için mi geldi? hayır. İnsanlar zaten buna inanıyorlardı. nitekim günümüzde de dinle ilgilisi olmayn kişilerde bir yaratıcının olduğuna inanırlar. Toplumda "ama Allaha inanıyor" dediğimiz budur. insanlar ilgilenmesede bir yaratıcıya yani Allah'ın varolduğuna, bizi, yeri, göğü yarattığına inanıyor ve bunu söylüyorlar. yukarıdaki ayetlerden de analşılacağı gibi, bir yaratıcının varolduğunu kabul etmek/söylemek övülmüyor. bunu söylemek marifet değil. "Elbette Allah diyecekler" diyor ayette. elbette Allah diyecekler, bu şaşılacak bir durum değil ki!
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma