HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: İNSAN Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

Alıntı:
İns, İnsan:

Sözcük anlamı; “beş duyuyla hissedilebilen, bilinen, görünen, tanıdık, ilişki kurulabilen, kaybolmayan, sürekli ortada duran” demek olan “insan” sözcüğü, “fi’liyan” kalıbında olup “ens” sözcüğünden türemiştir. “İnsan” sözcüğünün aslı “insiyan” sözcüğüdür.

Sözcük, anlam olarak evrendeki tüm görünen (cisimli) varlıkları  kapsamasına rağmen sadece insanlara isim olarak verilmiştir.

kaynak : http://www.istekuran.net/?p=97http://www.istekuran.net/?p=97


hakkı yılmazın çevirisinden alıntıdır. arkadaşlar hepimiz insanız değil mi! insan olduğumuza inanıyoruz ve bizden başka her mahlukatın bizim gibi isimlendirmesi var. canlı olarak genel kategoriyle bitkiler, hayvanlar, mikroplar v.s. 

anlatmak istediğim şu, ''insan'' genel bir ifade içeriyor dedi hakkı yılmaz.evrendeki tüm görünen varlıklar insan olarak nitelendirilir diyor. ama biz bizden başkasına insan demeyiz. koyun, sığır, deve gibi farklı anlamlar ifade eden isimleri vardır. aynı hakkı yılmaz;  meleklere, görünmeyen varlıklara verilen isimlerdir dedi. burdan yola çıkarak tüm ayetleri bu yçnde anlama sokmaya çalıştı. şeytanında bir melek olduğunu öne sürerek ayete delil oluşturmaya başladı. bu arada melek kavramı yok oldu tüm canlılar iyiyi seçerse melek, kötüyü seçerse şeytan olur ifadesi ile tüm kavramları yerle bir etti. kuranda insanın bir melek olmadığı aynı zamanda şeytanda olmadığı, şeytanın vesveseyle insanı kötüye yönlendirebileceğini, şeytanın bir düşman olduğunu, şeytanın özgür iradeli bir cin olduğunu, meleklerin sözden çıkmadığını ve şeytanın bir melek olmadığını Allah(c.c.) kuranla bize bildirmesine rağmen Hakkı yılmaz bunları söyledi.


1-kuranın 100 den fazla yerinde kuran apaçıktır ifadesi yer almasına rağmen sadece tek bir ayette muhkemlik, muteşabihlik kavramları üzerinde durmak.


2-kuranın bir çok yerinde bütün melekler saygı ile eğildiler demesine rağmen sadece iki yerinde meleklerle beraber anıldı diye şeytana meleklik ünvanı verilmesi üzerinde durmak.

3- kuranın birçok yerinde bu şüphe olmayan kitaptır ve şüphesizdir demesine rağmen 2 veya 3 ayet için şüpheye düşmek.

kuran tüm kitap yerine sadece 1 veya 2 ayet üzerinde durup şüpheye düşenler için şunları söyledi;

 


O, sana Kitab'ı indirendir. Onun (Kur'an'ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihdir. [size=16pt]Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, "Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır" derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar. (ali imran 7)


şeytan bir melektir diyemeyiz çünkü ayette apaçık şeytan cinlerdendi bu yüzden eğilmedi der. bu ayetin üzerine hala müteşabih ayetleri getirerek yanlış yaptığınızı ve kavramlarını değiştirmemeniz gerektiğini kuran söylüyor. melekler tüm görünmeyen varlıklardır dersek eğer insanlardan görünen her varlık dersek bakın ne değişir;


Ey unutanlar(insanlar)! Sizi ve sizden öncekileri yaratan Rabbinize ibadet edin ki, Allah'a karşı gelmekten sakınasınız. (bakara 21)


ama durun bir dakika unutanlar nasıl oluyorda meleklerin karşısında üstün çıkıp tüm isimleri sayıyor. bi yanlışlık olmalı değil mi? bu yanlışlık bir kavram yanlışlığı olmasın!

 

Ey görünen tüm varlıklar (insanlar)! Sizi ve sizden öncekileri yaratan Rabbinize ibadet edin ki, Allah'a karşı gelmekten sakınasınız. (bakara 21)


burdada büyük bir yanlışlık var çünkü başka bir ayette yerde ve gökte tüm varlıkların Allah(c.c.) ı tesbih ettiğini söyler. yani insanlar ve cinler kulluk için yaratıldı bunlar Allah(c.c.) a karşı çıkabilen özgür iradeli kullardır. bu ayette tüm görünenleri kapsar isek Rabbin sözünden çıkmayan insan dışındaki tüm varlıklarada iftira atmış oluruz.


kavramların içini boşaltıp farklı mana getirmek mi yoksa kavramları anlamaya çalışmak mı?

kavramları baştan yok saymak mı? yoksa inkar etmeyip neden böyle diye sormak mı?

seçim sizin....



__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 
malik bin nebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 439
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı malik bin nebi

selam islamcı,

kur'an'ın genelinden edindiğim izlenim odur ki,

beşer güdülern toplamı,

insan yetilerin toplamı,

hakkı yılmaz sözlük anlamından bahsetmiş herhalde mantık hatasına da düşmüş olabilir, ismin özel ve cins kullanımlarından bahsetmiş gördüğüm kadarı ile.

eğer iblis melek değilse Allah da ilah değildir,

la ilahe (ilahlara hayır) illa( sadece, dışında) Allah ( Allah)

bakara 34'e baktığımızda da yin karşımıza melekler secde etti  illa iblis,

iblis hariç.

ikinci yön şurdan baka biliriz,

bir emir o emrin muhattaplarını kapsar,

emir meleklere, neticesinde hitap meleklere,

eğer iblis melek olmasaydı emirden muaf olurdu ve dolayısıla neticede kendisine neden emrimi yerine getirmedin diye bir hitapda bulunulmazdı.

iblis cinlerdendi ayetinde şu ibareler var kanaatimce iki tür okumaya da müsait,

kane minel cinni fe feseka an emri rabbih, e fe tettehizunehu ve zuriyyetehu evliyae min duni ve hum lekum aduvv, bi'se liz zalimine bedela.

kane minel cinni'yi burda Rabbin emrine karşı dışa çıkarak cinlerden oldu şeklide de anlayabiliriz, ki burda emrin dışına çıkmak ve bundan uzak kalmak gibi bir anlam ediniriz,

ya da kane milen cinni'yi cinlerdendi şeklinde anlayarak, iblisin yaradılış özelliğine yönelmiş oluruz, yani hem melek hem de cin olur, iblis bir dürtü olduğu için melek, dürtüler görünmediği içinde cin olur.

olaya bir de şurdan bakabiliriz,iblis Rabbin emrine karşı cinlerdendi, yani Rabbin emirlerine karşı örtülü olan, Rabbin emirlerine karşılık karanlıkta olan bir varlıktı o zamanda tekrar bakara 34'e döner

minel kafirin ibaresini, kafirlerdendi şeklinde anlarız,

ins ve cins hitabınıda kendi içinde bilinen bilinmeyen, tanınan tanınmayan şeklinde anlamak muhtemeldir,

bir ayet her ikinin üçüncüsü Allah diyordu,

eğer benim ikincim Allah ise, başka br gaybi varlığı kabul etmek baya sıkıntılı, zira gayb alanında sadece o var, ortaya bir de cin, melek, iblis felan koyduk mu, hatlarda bir karışıklık olması muhtemel,

 

bence hakkı yılmaz ne demiş neyi doğru neyi yanlış demişten öte bizim doğru dediklerimiz ne kadar ayakta yanlış dediklerimiz ne kadar uzakta bunu irdelemeli, mesela bazen arkadaşlar sorarlar kur'an mushafından şu şu ayetlerin tahrif edildiğini söylüyorlar ne dersin, ve bende genelde sorarım siz tahrif olmadığına emin olduğunuz ayetler ile ayakta durabiliyor ve gerçekten ayakta tutabiliyor musunuz? mesele burda dostum, biz başkalarının yanlışlarının doğrusunu söyleyebiliyoruz peki ya kendi doğrularımızın doğruluğu?

 

selam ederim

Yukarı dön Göster malik bin nebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: malik bin nebi
 
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

bütün melekler saygı ile eğildiler lafı sana ne anlatıyor?

__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 
malik bin nebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 439
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı malik bin nebi

selam

umarım iysindir kardeş,

 

meleklerin secde etmesinden meleklerin hizmete girmesini anlıyorum

 

dua ile

Yukarı dön Göster malik bin nebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: malik bin nebi
 
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

selam sende iyisindir umarım

yok ben orda bütün kelimesinden ne anlıyorsun dedim. yani bütün melekler diyor. bütün melekler saygı ile eğildiler geçer birçok ayette. bundan söz ediyordum. selam.



__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 
malik bin nebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 439
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı malik bin nebi

selam kardeş sağolasın ben de iyim çok şükür, iyi olmasak nolacak ki zaten:)

kastını anladım kardeş,

ayette geçen bütün melekleri, hem insanın kendi yetilerinin hizmetine girmesini hem de yeryüzü ve içindekilerin insanın emrine verilmesini anlıyorum,

gök yüzü, atmosfer, su, hayvanlar, bitkiler, vesaire,,,,

bunların hepsi insan için insanın hizmetinde,

selam ederim

Yukarı dön Göster malik bin nebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: malik bin nebi
 
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

selam Allah(c.c.) iyilik sağlık versin. :))

yok bütün melekler diyince bence şeytan işin içinde yok kardeş. bütün melekler saygı ile eğildiler. fakat şeytan eğilmedi. neden eğilmedi diye soracak olursanız o cinlerdendi. maksadım buydu Allah(c.c.) emretti onların hepsi saygı ile eğildiler. melekler Allah(c.c.) ın sözünden çıkmayan varlıklardır. onun öğrettikleri dışında birşeye kalkışmazlar. yani şeytan gibi ululuk taslamazlar manasında. şeytan özgür iradeli bir varlıktır. Allah(c.c.) cinleri ve insanları kulluk için yarattım der. cinlerde kulsa özgür iradeleri ve kibirleri vardır. şeytanda cinlerden ise özgür iradesini kullanarak yanlış yolu seçmiş ilk kuldur. doğru yolu seçmiş ilk kul adem olduğu gibi. yanlışı seçen doğruyuda kendine çekmek isteyeceğinden kıyamete kadar yanlış yol doğru yolu şaşırtmaya çalışır. bu halde taşlar yerine oturuyor. yani şeytan kibre kapılarak lanetlenenlerden oldu. artık onlar doğru yolu bulamazlar ayetide onların yani şeytanların iyilik yapamayacağını gösterir. kastım şu idi malik kardeş şeytanı melek sıfatına koyuyorlar ama ayette şeytanın bir cin olduğu apaçıktır. bunu göstermeye çalıştım. inşallah hayırlı olur.

 

selam ile.



__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 
malik bin nebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 439
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı malik bin nebi

selam kardeşim :)))

kusuruma bakma eccük galın gafalıyım ellam, meramını en nihayetinde anladım :)

iblis melekse

ve bütün melekler secde ettiyse

secde etmeyen varlık nasıl melek olur diye çok güzel bir soru sormuşsun RAbbin basiretini arttırsın.

kardeş iki farklı yönden bakıyorum bu olaya,

ilk olarak aslına bakarsak

" iblis secde eden bir secde etmeyendir veya secde etmemeye secde eden bir melek"  

Bir başka yerde adem kıssasındaki dört tavırdan bahsetmiştim,

iblis iblisliğini yapıyor, ki ilk iletimde iblis'in kafir olarak kötülük merkezi olarak yaratıldığını belirtmiştim,

irade varsa seçim vardır seçim varsa sorumluluk vardır sorumluluk varsa ceza vardır olumlu veya olumsuz bir karşılığı vardır.İblisin iradesi var diyorsak iblisin doğru olma gibi bir ihtimali var dememiz gerekiyor bu değişiminde bir ödülü olmalı oda cennet,

iblis kendine yüklenileni yaptı secde etmedi, bu hali onun secdesi idi, o kötülük ederek hizmet ediyor, işleyiş içerisinde her şey çifti ile zıttı ile var illa Allah.

olaya ikinci bir şekilde şöyle bakabiliriz ki,

meleklere secde edin dedik,iblis hariç hepsi secde etti, burda istisnayı belirtiyor, la ilahe illa Allah örneğinde olduğu gibi bütün ilahlara hayır, hariç Allah, iblisin istisnasını hitaptan bağımsız düşünürsek Allah'ın da ilahlığını aynı şekilde ilah olmama gibi düşünürüz,

kısaca meleklere secde edin dedik, hepsi secde etti, iblis hariç, iblis neyden hariç secde etmekten,

iki bakış açısıda iç içe girmiş durumda, lakin birinci bakış açısını özellikle yazdım ki, sahnedeki kahramanların ne yaptıkları hakkında biraz daha düşünelim.

Gözden kaçırdığım bir yer veya yanlış anladığım bir yer varsa lütfen uyar,

 

Esenlik dilerim

Yukarı dön Göster malik bin nebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: malik bin nebi
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selamlar,

secde edenler melekler
etmeyenler iblis

secde edenler Rabbe teslim olan kullar
etmeyenler İblis.

Ötelerde berilerde aramayın,ikiside biziz.


__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
malik bin nebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 439
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı malik bin nebi

selamlar,

beşer güdülerin

insan yetilerin toplamı,

ben içinde bir biz  barındırır,

yaptığımız bu bizin boyutlarının açılımıdır.

selam ederim

Yukarı dön Göster malik bin nebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: malik bin nebi
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats