Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Bu siteden birşeyler öğrenmeye çalışan
bir çok insan var. Sitenin ilk zamanlarına bakıldığında siteye aktif
yazı asanların görüşleri ile son zamanlardaki aktif kullanıcıların
görüşleri arasında ciddi farklar mevcut.
İlk zamanlarda insanlar gelenekleri, rivayetleri, tarihi bilgileri Kuranı-islamı anlama üzerine
Kuran süzgecinden geçirerek kullandıkları için daha mantıklı sonuçlara
ulaşmışlar.
Son zamanlardaki aktif kullanıcıların
bir çoğu ise herşeyi toptan olarak reddederek Kuran ı yeni
görmüş-bulmuş biri gibi anlamaya çalışarakyaşamaktalar. Çabalarından dolayı Allah onlardan razı olsun.
Peki doğrusu nedir? ya da en doğrusu nedir?
örnekle gitmek gerekirse; Forumun bir çok başlığını takip
edilince içinde mutlaka namaz tartışması olduğunu göreceksiniz. İlk
zamanlar kuranda namaz vardır. vakti 2 mi 3 mü tartışmaları yapılarak
genel kanı sabah akşam namazının farziyeti ve gecenin feyzinden
yararlanabilmek için isteğe bağlı bir namazın olduğu sonuçlarında
neredeyse fikir birliği sağlanmış.. Peki ya şimdi? Esas üzerinde durulan konu "Kuranda
namaz yoktur" salat vardır. salatın içinde de bilinen manada namaz
yoktur deniliyor. Konu nisa 101-103 e indirgenmiş durumda.
Bu tarz konularda şahsen ben forumun
ilk zamanlarını okumaya çalışıyorum. Namazın var olduğuna inanıyorum.
Kuran ışığında bu sonuca ulaşırken de tarihi gerçekleri toptan
reddetmiyorum. Buraya da ilgili kuran ayetlerini asmayı uygun görmüyorum. Defalarca tartışıldı. Peki O zaman ben hanif(dini Allaha özgülemeye çalışan) değilmiyim? Kuranın ifadesiyle Ataları yanlış
yapan onların dinine uyanlardanmıyım? Bence hayır. Yaklaşık 1400 yıldır
uydurmalarla dinimize çok şeyler katmışlar. Peki hiç mi doğru birşey
yapmamışlar? İslam tarihini bugune deyin okuyunca, objektif bir gözle
Hz peygamberin Ebubekirin Osmanın Alinin hayatına bakınca bunlarda da
namaz yoktu diyebiliyormuyuz. Ben Şahsen diyemiyorum. Ama şunu
biliyorumki namaza ilaveler yapılmış ve içi boşaltılmış. Şimdi bizim
üstümüze düşen ise hurafelerinden kurtularak ve en önemlisi içini
doldurarak Allah için namaz kılmaktır. Bu benim görüşümdür. Hiç kimseyi yada
grubu hedef alarak bu konuyu açmadım. Ama biliyorumki yazarak ya da
yazmıyarak alay edenler, küçük görenler, sunni diyenler, eleştirenler ya da destekleyenler olacaktır.
Benim derdim doğruya ulaşmaktır. Muhakkakki en doğrusunu Allah bilir.
Saygı VE sevgilerimle..
Not: Eğer takip ediyorlarsa Baybora,
muhsin, muhliskul, abdullah, ali, nuri ve alperen gibi arkadaşların da
fikirleriyle ve bilgileriyle tüm forumdaki konulara katkı yapmalarını rica ediyorum.
O adını andığın arkadaşların inan artık senin kurandan
bulmak istediğini sana veremezler..
Namaz vardır..
Namaz yoktur..
1-namaz vardır..çünkü Allah kulunun kendisini tespih
etmesini dua etmesini sever
2-namaz yoktur..çünkü Allah kullarına bir ritüel
emretmemiştir..
adam ben Allahı anarken bedensel hareket yapacağım
diyorsa bu yanlış değil..yanlış olan
FARZLAŞTIRMAKTIR..yani Allah adına yetki sahibi kimse
değil..olmayana var demek,hududu aşmak oluyor..
2-namaz yoktur çünkü kuranda namaz adında bir kelime bile
yok,salat var tespih var..
__________________ Konfüçyüs:"Bir Devlet aklın ilkelerine göre yönetiliyorsa, düşkünlük ve yoksulluk yüz karasıdır.Bir Devlet aklın ilkeleriyle yönetilmiyorsa,o zaman da, zenginlik ve şan şeref utanç verici şeylerdir."
Hani hiç mi doğru birşey yapmamışlar demişsin ya..
Ben hadislere bakınca Resul ve Resulun arkadaşlarının, yani O'nu izleyenlerin doğru birşey yaptıklarını hiç göremedim.. Hadislerde anlatışlanların, Yani Resul şöyle yaptı, şöyle dedi, Ali böyle yaptı, böyle dedi, Ebubekir şöyle yaptı, şunu dedi, vs vs gibi söylentilerinin hepsinin Kur'an'la çeliştiğini gördüm..
mustacanta kardeşin tedirginliğini sanırım anlıyorum.Bu siteyi ve yazılarnları kendisi kadar iyi bildiğimi sanmıyorum.Fakat yazdıklarından anlatmaya çalıştığı şeyin ne olduğu açık.
Ben Kuran okumaya başlamadan önce 5 vakit namaza inanıyordum. Kuran okudukça 2 vakit namaz husunda kalbim mutmain oldu. Biliyorum ki namazı şekilsel boyuttan tamamen çıkarıp sadece dua olarak anlamlandıran insanlar mevcut.bu görüşler yeni değil. Fakat ben hala namazın şekilsel bir boyutu olduğuna inanıyorum ve uyguluyorum. belki ilerleyen aşamalarda farklı düşünecek ve daha farklı bir namaz kılacağım. Allah hepimize Hz.İbrahim'in mabedde kıldığı namaz gibi bir namaz nasip etsin. Namazın şekilsel boyutu olsun yada olmasın, aslolan ibadi konulardan ziyade Kuran ın sosyal hayattaki yeri üzerinde durulmalı diye düşünüyorum. 5 vakit, 3 vakit, 2 vakit şekilsel bir namaz yada dua şeklinde bir yöneliş bence çok önemsenmesi ve tartışılmasına çokta gerek olmayan bir konu.
"ALLAH yolumuzu aydınlatsın"
yunusemregun arkadaşın da durumu biraz abarttığı kanaatindeyim.Hadisler olmadanda kuran anlaşılabilecetir.Ben hadislerin tenkidinden Kuran mantığının dışındakilerin temizlenmesi ve kabul görmemesinden yanayım.Fakat bu demek değildirki hadislerde güzel/doğru hiçbirşey yok.
Bugün gündelik hayatta bile uyruğuna/dinine bakmadan insanların söylediği doğru ve güzel sözleri gündelik hayatımızda kullanırken hadislerin neden tamamem devredışı bırakılıp doğru olanların bile reddini anlayamadım.
__________________ ALLAH SAMİMİ OLAN HERKESİN MÜKAFATINI VERECEKTİR.
Katılma Tarihi: 13 ocak 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam lar neden bir şeyin üzerin de bu kadar yoğun duruluyor namaz kuran yok salat var kuran da kelime olarak geçmeyen bir şeye bu kadar tartışmanın alemi yok dua var tesbih var bence insanların bunu araştırması gerekir. birde namaz farsça bir kelime kuranda diğer diller kullanılmış ama fars dili kullanılmamış. o zamanlar farsça konuşanların dini malum mecusilik. ve çok köklü bir inanış. ve bir okadarda savaşçı bir millet rum süresinde geçer. tariği kaynaklardan muaviye yanlılarının kimlerden yardım aldıkları malum o zaman ların siyasal çatışmaların dan doğmuş halifelik sevdasına kapılanların muhammedi dine yaptığı eklentiler. sırf çıkar amaçlı. saltanat ve çıkarı için mecusinin savaş gücünden yararlanmak için onların dininden de. bir eklenti yaparak halife gücünü artırıp çok taraftar toplayarak mekke medine deki islam gücünü yıkmaktı.
bir nevi özendirme yaparak işte biz kurana islama dağa çok faydalıyız bakın her memelekete girip oraları muslüman yapıyoruz derken mecusiliğin namazını da yaydılar. islam adı altında karma karışık bir din ne şiş yanacak ne kebab her iki tarafında siyasi çıkarları sağlanacak. bunu tarih belgeleri ile açıklar. muaviye yanlıları ve hz ali yanlıları peki biz türkler hangi yandaydık ilk müslümanlığı öğrenirken tabiki muaviye yanlısı mecusilerden aksini inkar edemeyiz islam için temel ilkelerin kelimelerin özü hep farsçadır. salat (namaz) savm (oruç) allahdan hacc la zekata farsça bir kelime bulmamışlar yoksa yandıydık burda anlat anlat bitmezdi. ha birde nar (ateş) buda farsçadır. yani araların da paylaştırmışlar. islamın şartlarını hacc zekat arapça salat(namaz) savm(oruç) farsça.
ve şimdi bütün tabular yıkılıp kuran türkçe okunmaya başladımı ve birde internet gibi hızlı paylaşım yapıldımı. kelimelerin araştırıp bütün anlamlarını bir bir dökmeye başladılarmı. sanki dün islama girmiş gibi oluyor insan ve aradan epey zaman da geçti eski yapılanlar babamın ninemin dedemin insan ister istemez sorguluyor. bunların hali ne olacak hani kuran da firavun musaya soruyorya peki eskilerin akibeti ne olacak diye .musada onlar rabbimin katın hepsi bir kitapta yazılıdır. diyor evet kuran bu kıyamete kadar baki
aslında şimdinin alimleride işin doğrusunu öğrendi ama ne yapsılar. söylesen bir dert söylemesen bir başka dert. varın siz düşünün çünkü fitne adam öldürmek den dağa büyük bir suç.....
TABİKİ EN DOĞRUSUNU ALLAH BİLİR.
__________________ ben yanlız kendimi kurana adadım.
Namaz,oruç,hac,zekat,tesbih vs.Tüm bu kavramlar asıllarından koparılmış yerine putperes geleneklere uygun olarak ritüeller halinde yeniden düzenlenmişlerdir.Örneğin,"tesbih" Kuranda işleyen sistemin parçası olmak iken putperes gelenek onu 99'luk taşlara mahkum etmiştir.Şimdi sormak lazım:99'luk tesbihin hayattaki yeri nedir?Bunun makul Kurani cevabı:Hayır,hiç bir yeri yoktur,olmalıdır.Namaz da böyle değilmidir?Evet oda aynen 99'luk tesbih gibi hayatın bir parçası değildir.Zaten ikisinin birbirine entegre edilmeside bu yüzdendir.
Öncelikle vakit ayırıpta konuya cevap yazan herkese teşekkürler.. herkese dilimin döndüğünce tartışmadan cevap vermek isterim. sevgili ibrahim; önceilkle ismini yazdığım arkadaşların beni desteklemeleri için değil daha önceden gördüğüm okuduğum kadarıyla değerli yazılarının olmasından dolayı.. Aslında namazdan anladığımız şeyler farklı değil. Namaz bir duadır. yaradana yaklaşmak için kulun onun önünde eğilmesi ondan af dilemesi ona şükretmesidir. Ben bunun günde 2 vakit olarak Kuranda belirlendiğini, hatta mirac hadisinden önceki kaynaklarda bu ibadetin de sabah akşam şeklinde resul döneminde de kılındığı kanaatindeyim. Ama illa da sıralı bir ritüel olmasına gerek yok.. bu sadece toplu kılınan namazlar için olabilecek bir durum.En doğrusunu Rabbim bilir. Sevgili yunus emre gün; Bahsettiğiniz konularda hadis gördüğüm zaman hüküm verme gibi durumlarda Kurana bakıyorum.. Eğer uymuyorsa bir değeri yoktur. Biraz islam tarihi araştırılırsa Hz osmandan başlayan emevi zulmu dini içinden çıkılmaz hale getirmiş. O yüzden rivayetlerin büyük bir bölümü bu atalarımız tarafından onların istediği gibi düzenlenmiş. Ama bu demek değilki herşeyi reddedecez.. Kuranda olmayan bayram uygulamaları bizi şirke düşürür mü? Et için kesilen kurbandan ve gösteriş için tutulan oruçtan bahsetmiyorum. benim bu konuda anlatmak istediğim hiçbir rivayette, tarihi bilgi ve belgede peygamber zamanında namazın olmadığına dair bir duruma rastlamadım. Bu işi sulandıranlar eğer isteselerdi uygulaması zorlarına gidecek namaz ibadetini de sulandırıp yok diyebilirlerdi. Bunu yapmalarını onlara daha çok yakıştırıyorum.En doğrusunu Rabbim bilir. Sevgili demahmet, Sitenin sahibini tanımam ama hoşgeldin diyorum.:) siyahla yazdığın bölümlerin hepsine katılıyorum. Benim düşünce ve biraz isyanım bu yüzden. Amacım dinin yada ibadetin namazdan ibaret olması değil elbette.. Rabbim inşallah Kurandaki vermek istediği tüm mesajları anlayan ve buna göre yaşayan kullarından eylesin.En doğrusunu Rabbim bilir. Sevgili takva, gunumuzdeki bilgisayar teknolojisinden faydalanamasak zaten bu kadar kendimizi geliştiremeyiz. düşünsene bir ayet meali karşılaştırıcan en az 3 farklı çeviriye sahip olma yada kütüphanede olman gerekecek.. Zaten bence geçmişteki haniflerin bir basamak ileriye gidememelerini buna bağlıyorum. Adam araştırmış ama ömrü yetmemiş:) yada çevresinde farklı bir görüş ya da kaynak bulamamış. benim itirazım sadece toptan reddedici olmamak. En doğrusunu rabbim bilir. sevgili dermanbeg Tesbih konusuna ortaokuldan beri yani aklımın yettiğinden beri yanlış olduğunu düşünmüşümdür. Hatta aile içinde tatışmalara girerdim 32 çekince ne olacak diye.. tesbihin anlamını kavrayıncaya kadar da sayılara bağlı kalmamaya çalışırdım. Allahı anmak olarak düşünüldüğünde kişi isterse namazında sonra yapabilir diye düşünüyorum. Yani önemli olanın içini doldurabilmek olduğunu düşünüyorum.En doğrusunu Rabbim bilir. Sevgili malik, Şiirle ilgilendiğin belli oluyor. güzel bir giriş yapmışın. Son zamanlarda hangi konunun içine girsem muhakkak bir yerinde namaz-salat tartışması görüyorum. ve çoğunlukla da şekilsel namazın olmadığı şeklinde konular devam ediyor. Kuran da muhakkak ki herkes ne anladıysa onu yaşamalı.. Benim sadece dikkati çekmek istediğim nokta Kuran dün bize inmiş bugunde biz onu anlamaya çalışalım değil de, daha öncekiler nasıl anlamışı da göz ardı etmeden tek kaynak kurana bağlı kalalım. Ben bu açıdan namaz konusuna bakınca ve ilgili ayetleri okuyunca -Kuranda- anlaşılan manada bir namazın olduğudur. Benim düşüncelerim bu yönde..Muhakkak ki En doğrusunu Rabbim bilir.
(Babası:) Ey İbrahim! dedi, sen benim tanrılarımdan yüz mü çeviriyorsun? Eğer vazgeçmezsen, andolsun seni taşlarım! Uzun bir zaman benden uzak dur!
Sorgulanması gereken konu şu : İbrahim peygamber salat ederken neden hiç anılmamış Kuran'da?
İbrahim peygamberin musallası nedir? namazgahı ise, neden onun namazgahına doğru namaz kılın diye çevrilmiyor? NAmazgah ne demek?
Neden mazagahında namaz kıldığından bahsetmemiş?
Dikkat edelim, bir babayı oğlunu taşlamaya kadar götürecek putlaştırma, günümüzdeki kabeye ne kadar benziyor?
inanmasanızda bir deneyin, çevrenizdekilere, kabeye doğru secde yapma, haydi yere kapaklanacaksan gel bir sefer de tam ters yöne secde yap deyince, nasıl bir tepki ile karşılaşacaksınız?
kabeden başka yöne döndüğümüzde, yıktığımız KABE mi, yoksa Allah inancımız mı?
Katılma Tarihi: 13 ocak 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar aslında bu hanif akın günümüzde yaşanan olaylardan kaynaklanıyor. teknolojik ilerleme ve din için yapılanların bu çiğ gibi büyüyen bilim karşısında sorgulanmasını ister istemez insanda merağa sevk ediyor.
mesela 1,5milyar müslüman camilerde filistinde afganda ve inancı islam olan heryerde zulüm gören müslüman kardeşleri için dualar ediyor kılınan okunan kuranların hürmetine allahdan yardım isteniyor ve gün geçtikçe kötüye giden bir durum dua ediyoruz yok namaz kılıyoruz yok gücü kıramıyoruz ve neden sorusu beynimizi yiyor acaba müslüman olan biziz inanmayan onlar yada inanıpta müşrik olanlar peki nasıl oluyorda onlar kazanıyor. bizler eziliyor bir yerde hata var evet biryerde hata var ama nerde.
nerde sorusunun ilk muhatabı okuyanlar için tabiki kuran açıyoruz kuranı başlıyoruz tercüme tercüme okumaya meal meal okumaya işte hanifliğin toğumları atılmaya başladı. meher bizi uyutuyorlarmış aslında demekle yapmak arasın da epey bir fark varmış.
çağımızın en büyük hanif öncülerinden m.kemal Lutfen Forumu zor duruma sokmayalim' ün anısı bedir savaşının harıtası önünde çizili duruyor ve o kumandan bu savaşı peygamber nasıl kazan dı diye uzun uzun düşünüyor işin içinden kendi askeri öğremin tecrübesi ile peygamberimizin ve ashabının 100/99 yenilmesi gerekli ama nasıl oluyorda bu kadar büyük bir asker gücü karşısın da bu zafer kazanılıyor hadislere baksan atan çok yarısıda dağa o zaman lar çocuk ama öyle anlatıyorlarki sanki orda savaşta idiler. neyse. m.kemal Lutfen Forumu zor duruma sokmayalim şu kanıya varıyor eğer yürekten bir işin içinde isen 100/1 sana yeter. bedirden aldığı cesaretle bu ulusun bağımsızlık savaşını kazanmasını sağlıyor.
evet o ata onu görmüş kanıtı ortada. o peygamberde görmüş kanıtı kuranda. ve bizlerde uyanışdayız kanıtı hanif dostları sitesinde.
__________________ ben yanlız kendimi kurana adadım.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma