HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Cemaatler, Tarikatlar, Mezhepler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Cemaatler, Tarikatlar, Mezhepler
Konu Konu: SN. HAYRETTİN KARAMAN VE BAŞÖRTÜSÜ KONUSU Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
halukgta
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halukgta

YAZIMI OKUMADAN ÖNCE SAMANYOLU TELEVİZYONUNDA BAŞÖRTÜSÜ KONUSUNDA SAYIN HAYRETTİN KARAMANLA YAPILAN BİR KONUŞMAYI ÖNCE LÜTFEN YOU TUBE DAN İZLEYİNİZ, DAHA SONRA AŞAĞIDAKİ YAZIYI OKUYUNUZ. OZAMAN KONUYU DAHA İYİ ANLAYACAKSINIZ.

http://www.youtube.com/watch?v=gEruJPZB_5I&eurl=http://w ww.haber7.com/haber.php?haber_id=299341

 

 

Sayın Hayrettin Karaman hocanın başörtüsü ile ilgili konuşmasını dinledim. Doğrusu ne derece haklı olduğumu daha iyi anladım. İsterseniz ne demek istediğimden bahsedeyim. Konuşmayı dinlediğimde hemen Rabbim in ayetlerinden bazıları geldi aklıma hatta peygamberimizin hadislerini de hatırladım. Yaradan Enam suresi 38. ayetinde ne diyordu ( Biz bu Kitap'ta, herhangi bir şeyi ne eksik bıraktık ne fazla yaptık.) Enam suresi 114.ayette de (Allah size Kitap'ı ayrıntılı kılınmış bir halde indirmişken, Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım?) Ankebut suresi 51. ayette de (. Karşılarında okunup duran bir kitabı sana indirmiş olmamız onlara yetmiyor mu?) kamer suresi 22. ayetinde ise (Yemin olsun ki, biz, Kuran'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. Fakat düşünen mi var?) diyerek bizleri kuran ın açık ve anlaşılır olduğu konusunda yemin ederek anlatmaya ve ikaz etmeye çalışıyor Yaradan. Bakın en önemlisi ne diyor Rabbim (İsra suresi 89. ayet; Yemin olsun, biz bu Kur'an'da, insanlar için her benzetmeden nice örnekler sıraladık. Ama insanların çoğu inkâr ve nankörlükten başka bir şeyde diretmediler.)

 

Ayrıca tüm sözlerinin tasdikçisi olarak ta Zühruf suresi 44. ayetinde ( Bu kitaptan sorumlu tutulacaksınız.) diyerek bizleri asla ve asla ne şartta olursa olsun başka düşünce ve fikirlerin ardına düşmemizi böylelikle önlemiş oluyordu. Şimdi gelelim Sayın Karaman ın konuşmasına. Sözlerine başlarken dikkat etmişsinizdir Ben, benim gibi düşünenler, bana inananlar, Allah resulü zamanında dört halife zamanında ve üç nesil zamanındaki yaşamı örnek verdiği gibi bu devirlerde ulemanın yazdığı tüm kitaplarda yazılanları söylüyorum diye başlamış sözüne Sayın Karaman. Şimdi hemen düşünelim isterseniz hani Kuran sözcüğü burada, kuran göre düşüncesi yok mu önceliğimizde. Yani sorumlu olduğumuz kitap a göre diye neden başlanmadı söze dersiniz. Bir insanı yargılayan hâkim, yalnız ve yalnız önündeki geçerli anayasanın emrettiği kitaba göre yargılar, ama Sayın Karaman ın verdiği örneklerin hiçbirisi, anayasamız olan Kuran örneğine göre başlamıyor.

 

Dikkat ederseniz kendi gibi düşünenler peygamberimiz zamanında halkın giydikleri ve o günlerden bu günlere gelen din ulemasının yazdıklarına göre diye anlatmaya başlıyor başörtüsü tezini. Hani nerede bizlerin değişmez ve sorumlu olduğumuz Kuran anayasamız. Hani Rabbim in bu kitapta ne bir eksik ne bir fazladır sözleri. Hani Kuran ayrıntılı idi, hani kuran dışında hakem olmayacaktı. Karşımızda okunan kuran hani bize yetecekti. Hani yaradan Kuran ı kolaylaştırmıştı. Ama biz kuran dan bize öğretilenleri çıkaramayınca bir toplumun, bir ırkın yaşamına ve de başkalarının yazdıklarına göre mi islamı yaşamamız gerekiyor. Hani Kuran a iman nerede kaldı sizce. Hani Rabbim bu kitapta bizlere yemin ederek her şeyden örnekler vermişti? Yaradan ben bu kitabı koruyorum onun için emin olmadığınız bilginin ardına düşmeyin sorumlu olursunuz demiyor mu ayetlerinde? Kuran dışında takip etmemizi söylediği yolların doğruluğundan ne kadar emin olabiliriz sizce?

 

Bahsedilen hadis bilgilerinde birisinde haram dediğini bir diğerinde haram değildir diyebiliyor sizce bu yolmu doğruyu bulmak için seçilmeli? Elbette Kuran dışından bilgi almalıyız ama Kuran süzgecinden geçirerek. Tam bu esnada sizlere bir ayeti hatırlatmak isterim (. Maide Suresi 101 ayet; Ey iman sahipleri; size açıklanınca hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayın. Kuran indirilirken onları sorarsanız size açıklanır. Allah onları affetti. Allah Bağışlayandır, Merhametlidir.) Bakın ne diyor Yaradan. Demek ki daha önce emrettiği Kutsal kitaplarda olan bazı konular var. Ayetler indirildiğinde şaşırabilir hatta hoşunuza gitmeyebilir diyor bazıları. Bunları Rabbim affetti ve bağışladı kaldırdı diyor. Bunlar hakkında soracağınız varsa Kuran indirildiğinde sorun açıklanır yoksa bir daha sormayın diye daha nasıl açıkça söylesin sizce? Örneğin diğer kutsal kitaplarda kadın başını örtmelidir diye açıkça yazılıdır diye örnek verilebiliyor. İşte size Rabbim in açıklaması Kuran da bulamıyorsanız zorlamayla bu işler olmaz, eğer zorlarsanız kopar ve gerçek İslam dan uzaklaşmış oluruz. Evet, bizlerin kuran ı dinlemediğimiz çok açık. Ama kimleri dinliyoruz dersiniz? Doğrusu oda çok açık ama söylemeye dilim varmıyor.

 

Sayın Karaman sözlerinde, bu bahsettiği kaynaklara göre tesettür vardır ve kadın başı buna yani tesettüre tabidir diyor. Müçtehitlerinde bu konuda değişik düşüncelerin olduğunu söylemiş kimine göre ayak açık kimine göre kolun açık olabileceği gibi açıklamalar yapmış. Hatta ayakların istisna olduğunu da özellikle belirtiyor. Erkeğinde kadınında tesettürü vardır kadının başı buna dâhildir diyor. Bunu da Kitap, sünnet, icma ve kıyasla açıklıyor. Ayrıca verdiği çorap örneğinde Afrika’daki kadınlara çorap giydirmenin de imkânsızlığından mantıksızlığından bahsetmiş. Yine kadın tesettüründen bahsederken yüzün, ellerin örtünmesi konusunda her mezhebin ayrı kabul ettiği açıklamasında bulunmuş. Dikkat edin hani Kuran ayrıntılı idi, bu sözlere göre bu düşünceye göre demek ki değilmiş.(HÂŞÂ) Bunu kabul etmek Rabbim in ayetini inkâra girer bunu dahi düşünemiyoruz. Karşısındaki sunucunun hangi ayette var sözüne Nur suresindeki 30 ve 31. ayette olduğunu söylüyor. Tabi bu ayette asla kadın başını örtmelidir demediği halde bu örnek veriliyor.

 

Bu ayette olduğunu söylemek yukarıda verdiğim ayet örnekleri ile asla bağdaşmaz. Rahmetli Butto örneğini vererek bu şeklin yanlış olduğunu söylüyor, bu durumda göğsün açık olacağından bahsediyor. Doğrusu ülkesine bu denli faydası olmuş ve örnek bir insanın yaptığı aslında çok doğru olan bir giyimi yanlış diye bahsetmesi üzüntü vericidir. Ben asla Sayın Rahmetli BUTTO nun göğsünün açık olduğunu görmedim. Mekânı cennet olsun. Allah gani gani rahmet eylesin. Ayeti açıklarken ilk bölümünde, başörtülerinin ucu ile göğsünüzü kapatın diyerek anlatmaya çalışıyor ayeti. Daha öncede çok söyledik ama tekrar söyleyelim bir kelimenin anlamını değiştirerek o ayette anlatılmak istenenlerin anlamını asla değiştiremezsiniz.

 

Düşünün bir an ( hımar) kelimesinin başörtüsü olduğunu, bu ayette Rabbim göğsünüzü örtünüz diyor. Hani Yaradan her şeyden örnekler vermişti, hani açıkça anlatılmıştı, eksik fazla hiçbir şey yoktu? Şimdi lütfen kendinize şu soruyu sorun. Neden acaba Yaradan kadın saçı namahremdir onun için kadın başını örtmelidir dememiştir? Unutmuşmudur dersiniz (HÂŞÂ). Yaradan milyonda bir insanın başına gelecek bir konu hakkında bile detay vermişken, örnek olarak aynı anneyi emen sütkardeşlerin bile evlenemeyeceği örneğini yazarak bizlere aktarmış, sizce bu kadar önemli bir konu hakkında neden açıkça söylememiştir dersiniz? Yaradan ayetinde Rabbin asla unutkan değildir demiyor muydu? Neden bu soruyu kimse sormuyor. Ama Sayın Karaman ve onun gibi düşünenler nede güzel açıklama getiriyorlar sünnet, icma ve kıyasla. Kadın başını kapamalı erkek ise kapatmamalıdır diye. Şimdi Sayın karaman ın bahsettiği yoldan gidelim ve başörtüsü sorusuna cevap arayalım. Önce Kuran diyor zaten, Kuran da bulamadığı içindir ki diğer yolları seçiyor. Gelelim sünnete yani peygamberimiz zamanındaki yaşam biçimine. Evet, peygamberimiz döneminde tüm kadınların hatta erkeklerin başı örtülüydü.

 

Şimdi de kendisinin verdiği örnekle devam edelim araştırmamıza. Bu örtüyü özgür Müslüman kadınlar kullanabiliyordu diyor, peki özgür olmayan Müslüman kadınlar ne olacak. İşte bakın bu yolla gittiğimizde doğruya varamıyor hatta birçok soruları kendimize sormaya başlıyorsunuz. Devam edelim günümüze kadar gelmiş mezhep imamlarının yazdıkları kitaplara bakalım. Bu kitaplarda birinde helal olan diğerinde haram oluyor. Hatta kendi izahında bile kapanacak yerler değişmiyor muydu mezheplere göre? Kime göre iman edeceğiz sizce, kesinlikle bu Allah emridir diyebilecek miyiz? Burada da birçok sorularla karşılaşıyoruz, demek ki bu yolda emin değil. Daha sonra hangi bilgiyi kıyas edip karara varacağız, araştırmamızda birçok sorularla karşılaştık. Demek ki kıyas da yapmamız mümkün değil. Size bir örnek vermek istiyorum. Bir insanın ölçülerini nasıl alırsınız elbise dikmek için? Elbette herkesin kabul ettiği bir ölçü birimiyle. Bu adamın elbisesini dikerken boyu şu kadar karış eni şu kadar karış gelir diye tahmini bir elbise dikebilirmisiniz? Elbette hayır. Belki dikersiniz ama o kişiye uyabilme şansı çok düşüktür. Akıllı bir insan işi şansa bırakmaz alır eline metreyi ölçer ve elbiseyi öyle diker. İşte İslam ın ölçüsü de Rabbim de söylediği gibi yalnız ve yalnız KURAN dır. Eğer yukarıda söylenen ölçülerle doğruya varmaya çalışırsak kesinlikle yanlış neticeye varırız.  Kadının başının örtülmesi ne güzel örnekle izah edilmiş, erkek çalışma hayatından dolayı başı açık savunması yapılmış. Yaradan ın bu konu hakkında hiç söz etmemesine rağmen. Yani Rabbim yalnız erkekler mi çalışsın da para kazansın demiş, kadınlara yalnız evinde otursun çocuk mu doğursun demek istiyor bu sözüyle? İşte Kuran a uymamanın insanların kafalarından hükümler koymanın neticesi. Lütfen iyi düşününüz Arap erkeklerin o zamanda da, günümüzde de hala başı kapalıdır, nedeni hem iklimsel hem de gelenekseldir. Demek ki çalışmayla ilgisi yokmuş.

 

Gelelim bahsedilen Ahzap suresi 59. ayete. Sayın Karaman ayetteki dışarı çıktıklarında dış giysilerini giysinler dediği Rabbim in sözünü söyledikten sonra dikkat ediniz (Baştan ayağa) diye ayrıntıya giriyor, Rabbim ayrıntılı dediği ayetlerini nasıl sanki tamamlarcasına, izah edercesine.(HÂŞÂ). Giysiden bahsederken dış giysiye sanki çarşaf gibi diyerek yine nasıl bir kıyafet biçiyor Sayın karaman. Ayetin devamını izah ediyor. Kuran da Rabbim şöyle demiş(Bu, onların tanınmaları ve incitilmemeleri için.) diyor. Ama Sayın Karaman sözleri ve verdiği örnekle nasılda yanılgıya düşüyor, nasıl mı devam edelim. Dış giysiyi giymeleri yani başı dahi kapalı hatta çarşaf gibi dediği giysiyi giymelerinin asıl nedeni cariyelerden ayrılmaları ve hür kadınlarla ayırt edilmeleri için diyerek onların rahatsız edilmemesi ayrımını yapıyor. Sanki yalnız bu sebep varmış iması veriyor ki buna birçok sebep sayabiliriz istersek. Ama dikkat ediniz yaradan ın kullandığı kelimeye yüklediği anlam ve çizdiği kıyafet modeli çok önemli Yaradan böyle söylememesine rağmen. Aslında bahsettiği sebepten de olabilir, ben bu sebep yok anlamında tenkit etmiyorum asla. Elbette bu da olabilir, ama bakın daha sonra yine Rabbim in söylettiği ama çok çok önemli olan Sayın Karaman ın bir sözünü hatırlayalım (Peygamberimiz zamanında başı açık tek bir hür kadın göremezsiniz) Bu sözüne canı gönülden katılıyorum, doğrudur da ve tüm gerçeklerin anahtarı da bu sözde saklıdır diyorum, anlayana aklını çalıştırana tabi.

 

Şimdi Kuran ı düşünelim Yaradan bu dini ve kitabı tüm iman edenlere gönderdiğini söylüyor, asla hür, köle, cariye diye ayırım yapmıyor. Eğer başörtüsü Allah emri olsaydı acaba başta peygamberimiz, o zamanda Müslüman olan köle ve cariyelerin başlarının açık olmasına izin verir miydi? Doğrudur o zamanda köle ve cariyelerin baş örtmeleri kesinlikle yasaktı, nedeni de hür kadınlarla ayırt edilmeleri içindir. Şimdi şu soruyu sormazlar mı acaba, başörtüsü iffet ölçüsünden birisi ise Müslüman olan cariye ve kölelerden bu niçin esirgeniyor. Müslüman olan Cariyeler ve köleler iffetsiz mi idiler peygamberimiz zamanında, ya da onların iffete ihtiyaçlarımı yoktu? Tabii ki böyle bir soruyu dahi sormak İslam a saygısızlıktır. Ama bizler bırakın bu soruyu sormayı bu insanlara iffetsiz damgasını hiç farkında olmadan vurabiliyoruz. Elbette hem erkek hem de kadın karşısındakini tahrik edecek şekilde giyinmemelidir, buraya kadar doğru ama siz bu koşulların oluşmaması için Allah ın koymadığı bir sınırı ya da kıyafeti asla koyamaz yada sınırı belirleyemezsiniz, esas sorunda burada zaten. Başörtüsü konusunu, Kuran da var derken her ne hikmetse izah etme ve detaylı açıklama gereği görülmüyor, peygamberimizin hadislerinde var diyor Sayın Karaman. Ama hiçbir hadis belirtmemiş nedense. Zaten peygamberimizin hiçbir hadisi de yoktur, kadın başı namahremdir kadın kesinlikle başını örtsün diye. Çünkü ne diyor peygamberimiz hadisinde; (Ey insanlar ateş tutuşturuldu ve karanlık gecenin parçaları gibi fitneler yakınlaştı. Allah’a yemin ederim ki aleyhimde tutunacak bir şeyiniz yoktur; Kuran’ın helal kıldıkları dışında bir şeyi helal kılmadım. Kuran’ın haram kıldıkları dışındakileri de haram kılmadım.) ( Allah bazı farizalar vazetmiştir, onları aşmayın. Bazı hadler koymuştur, onlara yaklaşmayın. Bazı şeyleri haram kılmıştır, onları yapmayın. Bazı şeyleri de unutmaksızın size rahmet olması için hatırlatmamıştır, onları da araştırmayın.)

 

       Konuşmanın sonunda verilen örnekte çok ilginçtir. Başörtüsünün Üniversite öğrencilerinde çoğaldığı için bir telaş var diyerek sanki doğruya yönelmenin delili olarak verilmiş. Ben 50 yaşındayım benim yaşım a yakın olanlar çok iyi bilirler ki 1980 öncesinde ülkede terör estiren ülkeyi paramparça yapmaya çalışan, mahalleleri bölenlerin en büyük çoğunluğu ve de planlayıcısı Üniversite öğrencileri idi. Hatta bunlar televizyonlarda gösterildiğinde ne diyordu halkımız hatırlayalım isterseniz. Yazık değil mi babalar, analar dişinden tırnağından biriktirdikleri ile onları adam olsun diye Üniversitede okutuyorlar, şunların yaptıklarına bakın diyorduk tüm halk olarak. Demek ki orada konuşmanın sonunda verilen örnek asıl tehlikenin habercisi imiş söylenildiği gibi masum bir hareket değil. Evet, doğrudur günümüzde bu tehlikenin boyutları büyüdüğünden dirki bir şeyler yapılmak isteniyor. Ama doğrusunun bu olduğuna ben inanmıyorum. Elbette hiç kimsenin bu tür özgürlüğüne karışılmamalı ama doğru olanında gerekli makamlarca Allah emri, Kuran emri olmadığı açıkça anlatarak yapılmalıdır. Bunu kim mi yapacak? Evet, güzel bir soru buna Diyanet bile inanmıyor da bu makam bile devlet eliyle mezhepleri anlatıyor onun görüşünü savunuyorsa tuz misali bence işimiz çok zor. Tek temennim Allah ülkemizi ve İslamı korusun.  

 

Halukgta

 

 

Yukarı dön Göster halukgta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halukgta
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats