HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Cemaatler, Tarikatlar, Mezhepler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Cemaatler, Tarikatlar, Mezhepler
Konu Konu: Sünni Konsül Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

selam ile,

İskenderiyeli Aryus'a karşı hristiyanların iznik konsülü olur da sünni konsül olmaz mı. olur tabiki. bugünkü " Ehl-i Sünnet Ve'l Cemaat" akidesi ve amentüleri nasıl formel hale getirilmiş ve resmileştirilmiş, okuyalım :

"H.V/m.XI. yüzyılın başlarında, 408/1018‟de halife el-Kadir, devrin önemli fakih, kadı, bilim adamı ve toplumun her kesiminden kimselerin katılımıyla gerçekleşen hilafet divanı toplantısında, adeta bir Sünni akidesi veya amentüsü sayılabilecek bir bildiriyi onaylatarak çıkardı ve bunu büyük bir merasimle Bağdat‟ta halka ilan ettirdi.

 

Böylece o, Sünniliği destekleme ve güçlendirme yolunda önemli bir adım atmış oldu. Adına nispetle kimi tarihi kaynaklarda, “İtikâdü’l-Kâdiri” olarak bahsedilen bu beyanname ile el-Kadir, bir yandan ehli bid‟at mensuplarını ile Mu‟tezili-Hanefi fakihlerinin, Sünni anlayışa uygun olmayan inanç ve fikirlerinden tövbe etmelerini isterken, diğer yandan Sünni İslam anlayışına aykırı kelami inanç ve fikirlerin öğretilmesini ve tartışılmasını da yasaklıyordu.

 

Anlaşıldığına göre, bu bildiri, öncelikle topluma Sünni inanç esaslarını açıklamak ve hatırlatmak gayesini gütse de, sonraki dönemde Abbasî hilafetinin resmi dini anlayışını veya dini siyasetinin esaslarını ve çerçevesini oluşturmuştur. Zira o dönemde cereyan eden hadiselerle ilgili rivayetlere bu gözle baktı-ğımızda, gerçekten de bu bildirinin Abbasi hilafetinin siyasi ve dini tavrını büyük ölçüde belirlediğini ve etkilediğini söylemek mümkün görünmektedir.

 

Bu bildiriyle sanki el-Kâdir, daha önce Mu‟tezile ve Şia‟ lehine, Ehli Sünnet aleyhine geçen zamanların verdiği kayıpları telafi etmek ve dolayısıyla artık Sünni inancın Abbasi hilafetinin himayesi ve koruması altında olduğunu göstermek ister gibi gözükmektedir. Zira bu durum, halife el-Kadir‟in icraatlarına da açıkça yansımaktaydı. Nitekim o dönemde resmi devlet görevlilerinin tayininde, bu metinde belirtilen inanç esaslarına bağlılığın şart koşulduğu anlaşılıyor. Mesela; büyük Hanefi kadısı Saymerî57(ö.436/1045)‟nin h.Rebiü‟l-Ahir 417‟de Bağdat‟ta noterlik (şahitlik) görevine atanmak için müracaatında, Mu‟tezili görüşlere sahip olduğuna dair iddialar nedeniyle, kendisinin Kadı‟l-Kudat İbnü‟ş-Şevarib‟in huzurunda tövbe etmek zorunda kaldığı nakledilir. Belki de aynı uygulama diğer memurlara da yapılmış olabilir.

 

Öyle anlaşılıyor ki, bütün bu uygulamalar el-Kadir‟in 408/1017 tarihli emriyle ortaya koyduğu Sünni siyasetin gereklerini, tavrını, kararlığını ve hedeflerini yansıtmaktaydı. Ayrıca daha sonra bu bildiri, Sünni inancın korunmasıyla alakalı politikaların uy-gulanması ve gerekli tedbirlerin alınması için adeta hukuki temel oluştur-muş ve takip eden yarım yüzyıl içinde ihtiyaç duyuldukça, birkaç defa ilan edilmiştir.

 

Nitekim kaynaklarımız, bildiri metninin muhtevasını ayrıntılı olarak vermeksizin, ilk defa 408/1017‟de ilan edildiğini ve ertesi sene 409 / 1018‟de tekrarlandığını söylerler. Yine bazı kaynaklar, daha sonraki yıllarda aynı bildirinin, el-Kadir zamanında 420/1029‟da ve ilki 433/1041–1042‟da olmak üzere el- Kaim döneminde birkaç defa hilafet divanında onaylanarak ilan edildiğini kaydetmişler. Bu kaynaklardan sadece İbnü‟l-Cevzi bu metni h.420 ve h.433 yılı hadiseleri arasında tafsilatlı şekilde vermiştir.

 

“İtikadü’l-Kadiri” (Kadiri Akidesi)’nin metni dikkatle incelendiğinde; onun, çıkarılış gayesiyle uyumlu ve tamamen Ehli Sünnet‟in geleneksel inançları ile genel anlayışını ve karakterini -yani Şiî, Mu‟tezilî, hatta bir nebze de Eş‟arî karşıtı tutum ve tavrını- yansıtan bir yapıda ve özellikte olduğu anlaşılmaktadır. Nitekim bu akide metninde, bir yandan Müşebbihe, Kerramiye, Şia (özellikle Gulat-ı Şia‟dan Rafıza ve İsmailiyye), Eş‟ari ve Mu‟tezile‟ye yönelik eleştiriler yapılırken; diğer yandan da usuli‟d-din‟i felsefi-kelamcıların inanç ve anlayışından ayırarak onun temel akide-leri tanımlanmaktadır.

Yukarıda söylediğimiz gibi, kaynaklarımız, yine aynı bildirinin halife el-Kaim devrinde; önce 460/1067‟de Mu‟tezilî Ebu Ali İbnu‟l-Velid (ö.478/1086)‟in kendi cemaatine Mu‟tezili görüşlerini öğretmesini yasaklamak ve 465/1072‟de yine onun Hanbelî talebesi İbn-i Akil‟in, beş yıllık sürgün hayatından sonra, ancak Mu‟tezili inançlarından vazgeçmek şartıyla tekrar hürriyetini kazanıp Bağdat‟a dönebileceğini bildirmek için çıkarıldı-ğını nakleder.

Abbasi hilafetini güçlendirmeye ve Ehli Sünnet‟i desteklemeye matuf olarak halife el-kadir tarafından alınan bu tedbirlerin, yapılan faaliyetlerin, ortaya çıkan olayların ve gelişmelerin hepsi, Bağdat‟taki Şii-Büveyhi hâki-miyeti altında cereyan ediyordu. Oysa Abbasi hilafetinin Büveyhi emirleri karşısında önceki durumunu dikkate aldığımızda, el-Kadir‟in bu cesur adımları nasıl atabiliyordu sorusu akla geliyor. Kanaatimizce bunları ya-parken muhtemelen o, hem Büveyhi emirlerinin kendi aralarındaki reka-bet ve çekişmeyle ortaya çıkan zafiyetten yararlanıyor ve hem de daha önce belirttiğimiz gibi kendisini metbu tanıyan Sultan Mahmut‟un varlığın

dan cesaret alıyordu. Böylece o, bir taraftan Abbasi hilafetinin Büveyhiler karşısında kaybettiği otoritesini ve yetkilerini tekrar kazanmaya, diğer yan-dan Ehli Sünnet‟i güçlendirmeye çalışıyordu. Üstelik onun bu siyaseti ve uygulamaları, sadece Bağdat ve Irak ile sınırlı kalmayıp, Sultan Mahmut tarafından uygulandığı için, Bağdat‟tan uzaktaki Gazneliler‟in hakimiyet sahasında geçerliydi.

Nitekim bu anlamda olmak üzere Sultan Mahmut, h.420/m.1029 yılında, büyük ölçüde Ehli Sünnet‟e muhalif fırkaların yuvalandığı merkezler durumundaki Rey ve Cibal bölgesini, Mecdü‟d-Devle‟nin elinden aldığını ve buraları Ehl-i Bid‟at‟ten temizlediğini bir mektupla el-Kâdir‟e bildirdi.

 

İbnü‟l-Cevzi‟nin naklettiği söz konusu mektupta, Sultan Mahmut; "Şüphesiz Allah'ın yardımıyla bu bölgeyi zalim ve Kâfirlerin elinden kurtardım. Bu bölgeyi, özellikle Rey şehrini karargâh edinmiş, küfür ehli Bâtiniyye’den, ortalığı ve zihinleri karıştıran ehli bid’at, Mutezile ve açıktan sahabeye sö-ven azgın Rafızîlerden temizledim." diyerek bu faaliyetlerini anlatıyordu. Hatta insanları şerlerinden korumak için bu mezheplerin mensuplarından bazılarını öldürerek cezalandırdığını, kimini sürgün ettiğini ve bu sapık görüşleri muhtevi kitapların hepsini yaktığını belirten Sultan, "Bu bölge Batini dâilerinden, Mu’tezile ve Ravafiz’in liderlerinden temizlendi. Ehli Sünnet zafere ulaştı. Allah’ın yardımıyla kullar (Müslümanlar) Fatımi Devleti'nin taraftarlarının destekçilerinin sırrını anladı."  şeklindeki sözleriyle de, kendisinin Sünni yanlısı ve Fatımi karşıtı olduğunu açıkça ifade ediyordu. Verdiğimiz bu bilgilerden sonra diyebiliriz ki, -Selçuklu devletinin resmen 431/1040 kurulduğunu düşünürsek- Selçukluların siyasi ve askeri güç olarak tarih sahnesine çıkmasından yıllar önce, gerek Halife el-Kadir‟in gerekse Sultan Mahmut‟un destek ve gayretleriyle Ehli Sünnet güçlenme yolunda epeyce mesafe ve önemli sonuçlar almıştı."

SÜLEYMAN GENÇ - Dokuz Eylül Üniversitesi

İTİKADÜL KADİRİ TAM METİN İÇİN : EL-MUNTAZAM  İBN'ÜL CEVZİ

Direkt Bilgi için, İSLAM TARİHİ Kitapları EL-KADİR BİLLAH Maddesi incelenebilir.

selam ile.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats